Un client BRD castiga in instanta: Banca a aplicat comisioane ilegale

Protectia Consumatorului verifica daca bancile impun clauze abuzive si ar putea propune modificari legislative

de D.Z.     HotNews.ro
Miercuri, 18 iunie 2008, 14:52 Economie | Finanţe & Bănci

Un client al BRD a obtinut in instanta recunoasterea impunerii ilegale a unor comisioane, informeaza Urban si Asociatii, constatand ca decizia judecatorilor - considerata o premiera in Romania - ar putea deschide calea altor actiuni impotriva practicilor abuzive ale bancilor. Sesizarile privind contractele de credit s-au inmultit de la inceputul anului, a admis presedintele Autoritatii pentru Protectia Consumatorului (ANPC). In prezent, ANPC desfasoara controale, in aproape toate bancile, pentru a verifica daca sunt aplicate clauze abuzive. Numele institutiilor si practicile incorecte vor fi anuntate pana la sfarsitul lunii, iar ANPC ar putea propune chiar modificari legislative.

  • Clientul BRD a fost inscris in Biroul de Credit pentru neplata unor comisioane despre care nu a fost informat
  • Judecatorii au decis ca banca a impus abuziv comisioanele
  • ANPC desfasoara, in iunie, controale in aproape toate bancile
  • Pana la sfarsitul lunii, ANPC va anunta rezultatele controalelor si ar putea propune modificari legislative

In cazul clientului BRD, judecatorii au decis ca impunerea unor comisioane, fara o negociere in prealabil, este ilegala. Clientul BRD  a aflat in momentul in care a vrut sa-si refinanteze un credit contractat in urma cu patru ani, ca era inscris in Biroul de Credit desi isi platise ratele. Acesta figura ca restantier pentru neplata unor comisioane pe care BRD le-a introdus fara sa le negocieze cu acesta si fara sa i le aduca la cunostinta.

Judecatorii au stabilit ca "banca nu a facut nicio dovada ca reclamantul si-a asumat obligatia de plata a comisionului de gestiune cont curent. Instanta a retinut ca o astfel de obligatie nu a fost asumata prin contractul de credit incheiat intre parti si nici prin vreun act aditional la acest contract".

Reclamatiile primite de la clientii bancilor s-au inmultit de la inceputul acestui an, a declarat pentru Hotnews.ro presedintele ANPC, Dan Vlaicu, precizand ca institutia pe care o conduce desfasoara in prezent un control in aproape toate bancile pentru a verifica daca termenii contractelor respecta drepturile consumatorilor.

"Am pornit de la sesizarile pe care le-am primit si am extins controlul pentru a vedea ce se intampla in contractele bancilor. Sesizarile s-au inmultit de la inceputul anului 2008 cand unele banci au introdus comisioane, dar controlul nu a fost realizat numai din acest motiv. Este un control tematic pe care il realizam periodic", a spus Vlaicu. Controlul ar urma sa fie incheiat pana la sfarsitul lunii iunie. "Vom avea discutii cu Asociatia Romana a Bancilor. Dorim ca acest control sa aiba urmari practice, care inseamna inclusiv modificari legislative", a precizat presedintele ANPC.

Reclamatiile clientilor au vizat lipsa informatiilor complete cu privire la comisioanele aplicate, majorarea dobanzilor si a comisioanelor fara informare, refuzul recalcularii dobanzii la credit in scopul rambursarii anticipate, neconcordante intre ratele prevazute in contract si cele care se percep, nerespectarea clauzelor privind inchiderea contului la termenul limita din contract.

ANPC este singura institutie care poate verifica daca bancile impun clauze abuzive, in baza legii 193 din 2000 care sanctioneaza practicile inselatoare si a legii 363 din 2007 care stabileste clauzele abuzive.

Printre clauzele abuzive se numara: dreptul comerciantului de a modifica unilateral clauzele contractului fara motiv intemeiat; interzicerea sau restrictionarea dreptului consumatorului de a rezilia contractul sau de a-l denunta unilateral, in conditiile in care comerciantul are acest drept; dreptul comerciantului de a creste pretul serviciului, fara sa acorde consumatorului dreptul de a anula contractul in cazul in care pretul final este prea mare in raport cu pretul convenit la incheierea contractului.

Update: Potrivit reprezentantilor BRD, acesta este un caz punctual, determinat de o problema de natura tehnica legata de raportarea la Biroul de Credit. "Problema de fond este reprezentata de faptul ca pe de o parte, creditul si, pe de alta parte, contul curent, sunt doua produse diferite, cu comisioane diferite. Comisionul de gestiune a contului curent apare in lista de comisioane afisata in toate unitatile bancii, pe site-ul BRD si se percepe in baza Conditiilor Generale, document pe care orice client il primeste in momentul intrarii in relatie cu banca, fiind astfel instiintat despre obligatia de plata", au aratat pentru HotNews.ro reprezentantii institutiei de credit. 

Acestia au mai precizat ca aceasta problema a fost rezolvata prin adoptarea deciziei nr. 105/15.12.2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal, astfel incat, in prezent raportarea datelor negative la Biroul de Credit se face de catre banci numai dupa instiintarea prealabila, realizata cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data transmiterii, permitandu-i acestuia sa achite datoria si sa preintampine astfel raportarea.           

BRD subliniaza faptul ca clientul sau nu a suferit un prejudiciu material ca urmare a raportarii catre Biroul de Credit si a dispus stergerea sa din evidentele Biroului de Credit chiar inainte de finalizarea procedurii judiciare.

Reprezentantii institutiei financiare au declarat ca este improbabil ca o situatie asemanatoare sa se mai repete, avand in vedere faptul ca banca a implementat decizia 105/15.12.2007 a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal.













Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

6572 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    era si timpul (Miercuri, 18 iunie 2008, 15:21)

    Andrei [anonim]

    Chiar era si timpul, cel putin cei de la BRD au intins coarda pana n-au mai putut.

    Am ajuns sa fim sclavi la banca pentru un credit. Inadmisibil asa ceva!

    Cam tarziu dar mai bine mai tarziu decat niciodata!
  • -1 (1 vot)    
    Mai corect (Miercuri, 18 iunie 2008, 16:09)

    adik [anonim]

    ar fi fost:
    "Protectia Consumatorului incearca sa musamalizeze clauzele abuzive impuse de banci".

    Ce dreak, toata lumea stie ca bancile impun clauze abuzive, ca modifica si impun comisioanele cum "vrea muschii lor".

    Sa ne spuna ANPC cum a solutionat sesizarile primite in 2007.
  • 0 (0 voturi)    
    ANPC (Miercuri, 18 iunie 2008, 16:28)

    croc [anonim]

    ANPC-ul mi-a spus mie la telefon acum mia bine de 2 ani referitor la o reclamatie facuta direct catre ei despre un contract BRD ca este vina mea ca am acceptat sa semnez contractul desi erau clauze ilegale. Clauzele ilegale serefereau la modificarea dobnazilor, informarea acestei modificari, extrasele de cont si nu in ultimul rand lipsa comisionului de administrare din contract. Asa ca ceea ce fac ei acum....este o reparatie morala poate pentru unii, care-ra li s-a facut o nedreptate. CAcanarii de la BRD au avut grija sa nu ma informeze chiar daca plateam lunar si m-au lasat sa acumulez o restanta de 18 euro pe care ua avut grija sa o inscrie la Biroul de Credit. i doresc celui din BRD care a facut asta sa mai traiasca doar cu 18 euro pe care i-a ciordit de la mine. Mi-e o sila de banca asta si chiar sfatuiesc sa nu lucrati sa lucrati cu ei. Sunt niste hoti stilati.
  • 0 (0 voturi)    
    Cu Raiffeien e mult mai rau (Miercuri, 18 iunie 2008, 16:54)

    belgae [anonim]

    Mie mi-a fost furat cardul de credit (de la Raiffeisen) si s-au facut plati importante cu el. Am ralizat blocarea cardurilor si am depus cerere de refuz de plata ptr sumele utilizate prin frauda. Nu va mai spun ca in decurs de 3 ani Raiffeisen m-a "bonusat" cu 2 mariri a limitei de creditare fara sa ma anunte in prealabil si fara a cere acceptul meu. Acest lucru a facut posibil ca dauna sa fie de 2,7 ori mai mare. Desi am depus plingere la politie si exista o ancheta in in curs de desfasurare, Raiffeisen imi trimite scrisori dei amenintare / nstiintare, SMS-uri si ma apeleaza telefonic lunar ptr a plati dobinzi si penalitati.
    Am fost deasemenea raportat la biroul de credit.
    ---
    feriti-va de Raiffeisen bank - sfatul meu sincer.
    • 0 (0 voturi)    
      sa vedem.... (Miercuri, 18 iunie 2008, 18:34)

      marius [anonim] i-a raspuns lui belgae

      Sunt anagajat Raiffeisen si as dori sa te ajut in aceasta privinta.Vorbesc cat se poate de serios.AStfel de cazuri s-au mai intalnit si daca intr-adevar este asa cum sustii Dumneata banii se restituie. Daca nu,te rog sa nu mai bati campii.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu bat cimpii - e realitatea (Miercuri, 18 iunie 2008, 23:03)

        Belgae [anonim] i-a raspuns lui marius

        Inainte de a ma acuza ca bat cimpii ar fi bine sa te informezi (daca lucrezi la RZBR - e un incident petrecut in Dec 2007, deci relativ recent)). NU, NU bat campii - se intimpla in Romania,. si se poate intimpla oricui. Dosarul se afla deeschis sub ancheta la BCCOB (daca lucrezi la Raiffeisen stii ce inseamna acronimul). Nu fac reclama negativa - este REALITATEA.

        Ma poti contacta pe email fara probleme!

        Am sesizat OPC saptamina trecuta dupa ce am aflat ca am fost raportat la Biroul de Credit ca "rau platnic" si sunt hotarit sa merg inainte in justitie daca este nevoie. In aceatsa tara se pare ca protectia cetatenilor este inexistenta impotriva abuzurilor bancilor care fac legi si reguli de tip "stat in stat" (probabil cu ajutorul tacit al altor entitati juridice sau de guvernare)
      • 0 (0 voturi)    
        si eu vorbesc serios (Miercuri, 18 iunie 2008, 23:08)

        Belgae [anonim] i-a raspuns lui marius

        Nu bat campii deloc. Poti sa iei legatura cu mine persona la :gsd_be@yahoo.com
      • 0 (2 voturi)    
        putin respect pentru un client, domnu' bancher (Joi, 19 iunie 2008, 2:29)

        goe [anonim] i-a raspuns lui marius

        Aceasta este atitudinea tipica a zeului din spatele ghiseului. Adica bade, du-te inapoi la oile tale ca nu ti-a furat nimeni banii, nu stii tu sa numeri. Si ciocu' mic ca sperii clientii.
      • 0 (0 voturi)    
        atitudine (Joi, 19 iunie 2008, 9:10)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui marius

        din motive de atitudine marlaneasca din partea angajatilor si inventivitate la crearea de comisioane mi-am lichidat conturile la Raiffeisen.
        BCR nu este nici el mai breaz: au "uitat" sa-mi inchida un depozit, care figura cu 0 (zero) lei pe el si m-am trezit ca am datorie la ei, desi in alte depozite aveam suficienti bani pentru plata comisioanelor lor nerusinate.... Cand le-am spus ca-i vina lor ca nu mi-au inchis depozitul, mi s-a explicat ca de fapt nu-i vina nimanui, dar ca eu trebuie sa platesc. Am facut un calcul in minte si mi-am dat seama ca daca mai pierd mult timp la taclale cu asemenea dobitoci, deja pierderea devine cu adevarat importanta, asa ca mi-am lichidat si la astia conturile...
        cu BRD-ul am incheiat-o acum 4-5 ani, cand au crescut brusc si mult comisioanele la retragerea de bani din cont.
        In mod normal nimeni n-ar vrea sa aiba de-a face cu bancile din Romania, mai ales pe parte de depozite, pentru ca dobanzile la depozit sunt mai mici decat inflatia, asa ca desi suma depusa pare ca a crescut, banii actualizati - comisioane nesimtite - impozit sunt mai putini.
      • 0 (0 voturi)    
        deci? (Joi, 19 iunie 2008, 9:59)

        belgae [anonim] i-a raspuns lui marius

        ma asteptam la un raspuns din partea ta Marius daca spui ca ma poti ajut!.
        DIn nefericire nu cred - sistemul este realizat astfel incit omuletii care nu fac parte din banca nu conteaza.
        o sa merg in justitie dupa ca in aceatsa saptamina trimit povestea mea la presa...
    • 0 (0 voturi)    
      RAIFFEISEN - IN TOPUL HOTILOR (Joi, 19 iunie 2008, 8:54)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui belgae

      raiffeisen este printre cei mai mari hoti. astfel:
      - comisionul de administrare al contului - marit cu 300%
      - comisionul pentru plata furnizorilor - marit cu 250%
      - comisionul pentru administrarea cardului - marit cu 400%
      - comisionul pentru efectuarea unui transfer bancar - marit cu 250%
      - comisionul la incasarea unei sume - inventat recent
      - comision pentru „asigurarea” cumparaturilor prin cardul de credit - inventat recent
      - dobanda la cardul de credit incasata in mod fraudulos, contrar reclamei (56 de zile de perioada de gratie)
      toate aceste comisioane au fost fie majorate artificial, fie inventate in mod aberant in ultima perioada. datorita lor am renuntat mai intai la conturile in euro si usd, apoi la cardul de credit, iar in final la cardul de debit maestro.
      ultimul comision inventat aplicat la incasarea unei sume (cred ca nu mai exista un astfel de comision intr-o tara civilizata) m-au facut sa nu mai doresc sa fiu clientul unei asemenea banci, si le doresc „sa reusiti impreuna” dar singuri.
      • 0 (0 voturi)    
        si BCR-ul are (Joi, 19 iunie 2008, 14:10)

        cornel [anonim] i-a raspuns lui catalin

        de fapt acest comision / taxa aberanta o are si BCR-ul. Daca alimentezi contul de card iti retin automat 10000 ROL pentru fiecare tranzactie.
        Precum zici, si BCR-ul de curand a majorat mult comisioanele. Noua lor gaselnitza e comisionul aplicat la taza de informare / interogare a soldului.
        Cred insa ca e conform promoului "Gandim la fel".
    • 0 (0 voturi)    
      Eu zic ca gresesti (Joi, 19 iunie 2008, 16:40)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui belgae

      Si mie mi-au marit limita de credit, in ultimii 2 ani in decembrie, mai exact (25% acu 2 ani si 50% anul trecut), dar am primit de fiecare data o scrisoare si se specifica si ca daca nu sunt de acord pot sa sun la un numar, si nu se mai face marirea. Extrasele lunare le primesti? Poate e gresita adresa, sau alta incurcatura birocratica. Sau ai niste vecini curiosi, mai sunt si din astia :D. Si eu am avut o situatie ciudata, am folosit cardul in SUA cand m-am cazat la un hotel, teoretic era doar pt garantie, surpirza e ca "s-au rezervat 50$", si tranzactia a aparut de 2 ori chiar. Cand m-am intors din SUA am sunat pentru problema si au rezolvat foarte rapid.
      • 0 (0 voturi)    
        binenteles ca gresesc (Joi, 19 iunie 2008, 21:17)

        belgae [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        numai orin faptul ca accept aceasta situatie. In orice tara normala bancile au niste reguli stricte - nu poti sa impingi clientului pe git "recompense" pe care acesta nu le doreste si nu semneaza in prelabil ptr accept. Inclusiv "marirea limitei de creditare", O scrisoare am primt-o (si am ignorat-o complet - nu as fi folosit niciodata suma de creditare dublata ptr simplul fapt ca nu aveam nevoie de ea - o singura data am depasit cu putin jumatate din suma din linia de creditare acordata initial in 2004 car era de cca 7000 RON).
        A doua scrisoare nu am primit-o niciodata...
        SI am detinut card in tarile in care am locuit si muncit legal anterior - Elvetia, Belgia, etc...
        Nu am "patit " nimic niciodata oe acolo... Sistemul etse asa de bine pus la punct "acolo" incit daca se observa retrageri/ /plati din conturi in timp scurt (ex 24 ore) cu mult peste media de consum normala a clientului, acestea sunt blocate automat de catre sistem (IT stuff...) si sunt deblocate sub semnattura clientului.

        Nu mai mentionez dobinda camatareasca de 28% pe an (pe care am acceptat-o, nu este un repros la adresa Raiffeisen, care poate sa practice ce dobinzi doreste), dar care dupa 2 ani (2005) nu se mai aplica la sold ci la totalul sumei creditate initial, indiferent de cit se plateste lunar. Adica daca imprumuti 10.000 RON si dai 1000 pe luna, platesi timp de 10 luni dobinda de 28% la 10.000 RON, nu la soldul restant., adica 2.800 RON.
        ---
    • 0 (0 voturi)    
      asa e (Duminică, 11 ianuarie 2009, 19:00)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui belgae

      si eu am de platit o rata la raiffeisen si daca intarzii 2 zile ma suna ca disperatii. mai nou mi au bagat un comision de intretinere cont, comision pe care nu l am platit pana anul trecut si doar platesc rate de 4 ani la ei. ;are o fi legal?
  • 0 (0 voturi)    
    bancile (Miercuri, 18 iunie 2008, 17:18)

    Gigi [anonim]

    Toate sunt puse pe jecmanit clienti; la toate contractele de credit este stipulat ca banca isi rezerva cam toate drepturile si tu doar pe acela de a plati. Chiar si la Volksbank, unde am eu, desi am semnat ca dobanda e fixa, exista o clauza scrtisa mic de tot in josul paginii care spune ca banca isi rezerva dreptul de a modifica dobanda "in cazul unor schimbari macroeconomice majore". Ei pot astfel motiva oricand o marire.

    E bine sa stie toti naivii, mai ales cei care cand se duc la banca si sunt intrebati ce suma aveti nevoie ei raspund: pai cat pot sa iau???

    Stiu cateva exemple concrete...
  • 0 (0 voturi)    
    mare atentie (Miercuri, 18 iunie 2008, 18:00)

    alex [anonim]

    De accea am si renuntat la cardurile Reiff si BRD. la Brd m-a frecat de m-a inebunit cu inchiderea unui card amarat de debit pe care l-am ingrasat 2 ani la greu si comsioane de mori, cu Reiff nu am avut conflicte insa plateam comision de adm pt un card de debit ce l-am folosit o data cand am primit bani pe el. M-au facut de 5 lei m-au facut.
    • 0 (0 voturi)    
      Si eu la fel (Joi, 19 iunie 2008, 16:36)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui alex

      De 2 ani si ceva ma chinui sa inchid un card de salariu. Anul trecut am pierdut cateva luni ca sa fac asta. Mai intai m-am dus la ghiseu (nu se poate decat acolo unde s-a facut contul & cardul, cica), am completat o cerere, dupa cateva zile: nu se poate inchide ca aveti card activ pe el. Am sunat pana la urma la nu stiu ce numar, am anulat cardul (fusese aruncat la cos de mult, dar a trebuit sa-l declar "pierdut", si ca nu mai vreau unul in loc). Anul asta, profit de o zi de concediu, ma duc din nou acolo (agentia din Militari), o vaca de la ghiseu: pai nu e la noi, e la alta unitate. Cea din Drumul Taberei. Ajung acolo, ma duc tot la ghiseu, cu o foaie printata de prima tanti, tipa imi zice, pai nu e agentia noastra cea cu codul asta (la Militari pe baza acelui cod mi-au zis ca-i cea din Dr. T.), e alta. Si oricum nu noi facem inchideri de cont, ci "consilierii pt persoane fizice". Ajung la consilier, omul amabil, imi zice ca tanti aia din militari a gresit, ca si cardul si contul e la ea la sucursala, dar ca nu pot inchide contul ca mai am un card activ pe el. Tot ce-am realizat a fost sa inchid si al doilea card si acum astept 30 zile, sa am intorc la sucursala din Militari. Ah, si bineinteles, in ultimii 2 ani am platit cam 10 RON comision de administrare. Curios ca-mi trimit extrasele doar cand ajung pe minus...
  • +1 (1 vot)    
    camatari fara scrupule numiti bancheri. (Joi, 19 iunie 2008, 1:52)

    john [anonim]

    In TM observ cu regret ca in majoritatea cartierelor dispar magazinele de cartier (alimentare, mag. de mobila, sanitare, instalatii, furnizori de cablu, etc) si culmea apar noi birouri de banci.
    Daca fenomenul ar fi la scara mica gen apare UN birou de banca si in cartieru X, nu m-ar deranja, DAR magazinele mai sus mentionate se inchid si apar 3-6 birouri de banci aproape una langa alta.
    Asta e culmea cullmiilor. Si modelul vad ca se repeta aproape la fel in fiecare cartier al Timisorii.

    Afaceriile de dimenziune medie sunt scoase din spatii de catre aceste birouri de banci care afisaza lux si opulenta.
    De undeva trebuie si banciile astea sa isi traga banii ca sa plateasca reteaua extinsa. Astfel aceste comisioane multe si marunte scapa de multe ori neobservate si in final tot noi consumatorii de buna credinta platim nota de plata.
    Din pacate legea nu ne apara de acesti camatari fara scrupule numiti bancheri.
    • 0 (0 voturi)    
      si... (Joi, 19 iunie 2008, 8:55)

      nu c onteaza [anonim] i-a raspuns lui john

      ...la mine in carite situatia este cama aceeasi, in sensul ca pe o distanta de sa zic 300 m se afla, de o parte si de alta a strazii urmatoarele: bcr, raiffeisen, unicredit, alphabank, ing, banca transilvania, millenium, banca romaneasca, brd, bancpost si credit europe ! cam multe, nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    ing si raiffa... (Joi, 19 iunie 2008, 7:56)

    leo [anonim]

    ing ma pune sa platesc comision de administrare a cardului de credit, fara ca pinul sa fi ajuns in posesia mea (aproape 2 luni de zile), perioada in care a trebuit sa vb cu vreo 3-4 angajati ai ing care trebuia sa le explic de la inceput ce vroiam(desi lucrau in aceeasi filiala) si toti dind vina pe firma de curierat...
    mai mult mi-au trimis intr-un tirziu pinul, dar firma de curierat l-a lasat, dracu stie cui, ca eu nu cunosc persoana respectiva, iar cei de la ing cu o pasivitate absoluta, asteptau ca eu sa ma interesez, probabil la politie, la evidenta populatiei sa aflu cine e aceea persoana care a semnat pentru card
    in orice caz mi se pare inadmisibil, sa-mi tot trimiti sms-uri cu obligativitatea de plata si amenintare de introducere la biroul de credite, ca nu mi-am platit taxa de administrare(la telefon mi-au zis ca asa scrie in contract, ca am semnat) atita timp cit eu nu am beneficiat de serviciul respectiv

    la raiffaissen am stat mai mult de 6 luni sa rezolv(nimeni nu stia nimic si toti imi promiteau si nu faceau nimic) pentru ca ma incarcasera cu o taxa pe care nu au binevoit sa mi-o comunice in scris
    , si nestiind de acel comision m-au bagat la biroul de credite, fara nici un preaviz(desi la momentul semnarii contractului respectiv nu exista vreo clauza in contract referitoare la biroul de credite)
    oricum am rezolvat pina la urma, dar este incredibil cum te duci la o banca si ai in fata numai oameni care nu stiu nimic, care nu stiu bine sa se uite in calculator sau sa te ajute cu ceva
    nici nu stiu cum de sint angajat in banci si iau atitia bani ca sint aproape toti o apa si un pamint(doar tupeu si nesimtire)
  • 0 (0 voturi)    
    comision Volksbank la incasare OP-uri (Joi, 19 iunie 2008, 8:39)

    dan [anonim]

    O mare magarie se petrece la si Volksbank:
    in cazul in care iti platesti rata la Volksbank prin ordin de plata de la alta banca, Volksbank iti ia un comision de 0.5Eur si daca incerci sa le platesti suma exacta iti vor spune ca nu pot incasa rata deoarece nu sunt bani suficienti in cont

    Nu comisionul in sine este problema, ci faptul ca nu e afisat nicaieri si nici macar angajatii nu stiu de existenta comisionului. In schimb au pretentia ca eu sa stiu despre el.

    Care stie unde pot sa ii raportez pe nesimtitii astia?
    • 0 (0 voturi)    
      Credit la Volksbank (Joi, 19 iunie 2008, 17:25)

      realwahl [anonim] i-a raspuns lui dan

      Am un credit de 4 ani la Volksbank. Depun bani in cont (cand vreau eu, fara comision), iar ei la scadenta imi iau automat bani din cont, exact cat e rata. Care, apropos, nu s-a modificat de 4 ani!!! (e in Euro). In Plus, am Internet banking, tot gratuit. Practic, de 4 ani, nu am platit nici un comision la ei (in afara de cele incluse in credit).

      Eu nu inteleg un lucru: Va plangeti de BCR, BRD, Raiff... dar de alte banci, mai mici, nu ati auzit? Bancile mici au nevoie sa se impuna pe piata, sa isi creasca cota de piata... deci au tot interesul sa se poarte mai frumos cu clientii.

      Si colegii mei (lucrez in Italia) se plang de comisioanele bancilor. Eu insa am ales o banca online (IWBank), la care nu am comisioane si pot retrage bani (fara comision, evident) de la orice bancomat. Deci... se poate daca vrei sa cauti.
      • 0 (0 voturi)    
        Si sunteti de acord cu comisionul de risc? (Miercuri, 23 iunie 2010, 12:13)

        Ana F. [anonim] i-a raspuns lui realwahl

        Sau nu aveti asa ceva in conventia dumneavoastra de credit? Multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    am un singur exemplu de dat (Joi, 19 iunie 2008, 9:02)

    pana cand [anonim]

    Germania... parca tot stat UE... dobanda la credite pentru nevoi personale: 7,49%... DAE la aceeasi dobanda.... 7,9%!!!!!!!!!!!!!!

    Romania.... parca tot stat UE???? am vazut si dobanzi "promotionale" de vreo 6%.... DAE.... POATE MA ANUNTA CAREVA PE UNDE SCADE SUB 12%!!!!! adica te umfla baietii numai la comisioane cu dublul dobanzii si mai bine. Daca e "baiatu oaches din cartier" se cheama camatarie... daca e BCR, BRD, Raiffeisen, etc, etc.... ca-s multe capuse (apropo, astia au tupeu sa ceara tot atat dobanda la ei acasa????) atunci se cheama "biznis" si ne dau noua lectii!
    • 0 (0 voturi)    
      UNDE ?!?! (Joi, 19 iunie 2008, 13:18)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui pana cand

      Unde ai vazut tu DAE 12%, ca ma duc acum si iau credit, minimul pe care l-am gasit eu e la ABN-AMRO cu 15,24%
      • 0 (0 voturi)    
        parerea mea... (Joi, 19 iunie 2008, 14:32)

        pana cand [anonim] i-a raspuns lui dorin

        anul trecut gasisem... daca vrei o situatie cat de cat la creditele de la noi incearca un "finzoom" pe google. oricum... amro??? tre sa fi nebun la cap sa te duci la ei... momentan ce am gasit mai convenabil sunt turcii de la garanti daca vorbim de credite de nevoi personale.... si oricum, daca nu altceva, macar ca atitudine fata de client le dau clasa la multi "mari internationali"
        • 0 (0 voturi)    
          Merci ! (Joi, 19 iunie 2008, 23:16)

          dorin [anonim] i-a raspuns lui pana cand

          Merci de Finzoom, totusi tot ABN-AMRO mi-au recomandat si ei, in parametrii pe care i-am vrut eu, adica 20.000 Euro / 5ani, sa accepte venituri din drepturi de autor si sa nu garantez cu nimic (ideea mea e ca daca pentru 20.000 de Euro dau inapoi 28.000 Euro banca poate macar sa-si asume riscul ca eu s-o mierlesc si sa ia tzeapa). Finzoom-ul greseste insa cand zice ca DAE e de 12,99%, cand banca zice ca DAE e de 15,24%.

          Mai era o varianta ALPHA Bank dar DAE e de 16,54% iar aia de la filiala la care am vorbi eu n-au habar de capul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    RAIFFEISEN- IN TOPUL HOTILOR (Joi, 19 iunie 2008, 9:10)

    adriancatalin [anonim]

    An fost client al RZB timp de 5 ani. Am renuntat pentru urmatoarele motive:
    - comisionul de administrare al contului - marit cu 300%
    - comisionul pentru plata furnizorilor - marit cu 250%
    - comisionul pentru administrarea cardului - marit cu 400%
    - comisionul pentru efectuarea unui transfer bancar - marit cu 250%
    - comisionul la incasarea unei sume - inventat recent (4-6 lei la incasarea oricarei sume - si la alocatia copilului)
    - comision pentru „asigurarea” cumparaturilor prin cardul de credit - inventat recent
    - dobanda la cardul de credit incasata in mod fraudulos, contrar reclamei (56 de zile de perioada de gratie). Exemplu: iau 100 lei, dau inapoi in termen 80 lei si ei in loc sa aplice donbanda la 20 lei, aplica dobanda la toata suma de 100 de lei .
    Toate aceste comisioane au fost fie majorate artificial, fie inventate in mod aberant in ultima perioada. Datorita lor am renuntat mai intai la conturile in Euro si USD, apoi la cardul de credit, iar in final la cardul de debit Maestro.
    Ultimul comision inventat aplicat la incasarea unei sume (cred ca nu mai exista un astfel de comision intr-o tara civilizata) m-au facut sa nu mai doresc sa fiu clientul unei asemenea banci, si le doresc „sa reuseasca impreuna” singuri.
    E adevarat ca mi-au raspuns la sezirea mea: "Apreciem in mod deosebit faptul ca v-ati exprimat liber opinia referitoare la comisioanele percepute de Raiffeisen Bank"
    Eu mi-am inchis contul si ei au ramas cu apreciarea....

    P.S. In cei 5 ani cat am fost clientul lor am rulat sume de peste 500.000 euro.
    • 0 (0 voturi)    
      ai uitat unul (Joi, 19 iunie 2008, 10:56)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui adriancatalin

      comision pe scos/bagat cardul in portofel.
  • 0 (0 voturi)    
    Nici ABN nu e mai breaza... (Joi, 19 iunie 2008, 9:24)

    kitty [anonim]

    m-am trezit peste noapte cu un comision de 5 ron pentru ca merg personal si depun 100 euro numerar la casieria lor. si daca i-as fi cumparat de la ei tot asa ar fi fost. deci e un comision pentru plata ratei in numerar. singura situatie in care as fi fost scutita de acest comision ar fi fost aceea in care as fi avut cardul de salariu la ei. ceea ce nu am chef.
    • 0 (0 voturi)    
      vai doamna.... nu se poate (Joi, 19 iunie 2008, 11:31)

      interesat [anonim] i-a raspuns lui kitty

      dar de ce va plangeti doamna? eu cand am fost la ei sa intreb de dobanzi si le-am comunicat ca la o suta de metri in josul strazi e o banca cu dobanda reala mai mica cu un "maruntis" de vreo 4%, alteta sa de la ghiseu mi-a comunicat ca e ca si cand as compara un mercedes cu un trabant.... adica mai pe romaneste trebuie sa platesti "onoarea" de a te primi de client.... marca doamna, marca... deci nu va plangeti de cei 5 euro ci va rog sa faceti in scris mea culpa pentru afirmatii si sa solicitati cu modestie saa achitati inca un supliment de 20 de euro de fiecare data cand indrazniti sa le inspirati alesul aer din filiala!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        ha, ha, ha, ha.. (Joi, 19 iunie 2008, 11:47)

        kitty [anonim] i-a raspuns lui interesat

        că bine ziceţi stimate domn! acu´ m-apuc de scris!!

        PS: ai dreaq hoţi!
  • 0 (0 voturi)    
    Cine plateste timpul pierdut (Joi, 19 iunie 2008, 9:56)

    Un client obisnuit [anonim]

    Am inteles ca o persoana a castigat procesul si ca urmare nu mai are de platit comisioanele ilegale. Totusi nu mi se pare decat o rezolvare partiala, adica pana la urma ma poate fura oricine si daca este prins trebuie sa-mi dea inapoi banii furati. Doar atat???
    • 0 (0 voturi)    
      da stiu ca ai pretentii (Joi, 19 iunie 2008, 11:18)

      alt client obisnuit [anonim] i-a raspuns lui Un client obisnuit

      adica cum stimabile maestre.... dumneata ai dori sa fie pedepsite luminatiile lor pentru inalta onoare pe care ti-o fac luandu-ti umilli tai bani???? da de unde idei din astea pe capul dumital???? de cand iti permiti dumneata sa ceri marilor zei de la vest socoteala pentru faptu ca-si umplu aici buzunarele???? sau chiar ai impresia ca odata intrat in uniunea european chiar ai si aceleasi drepturi cu ceilalti??? pai chiar asa??? te rog frumos sa nu mai jignesti aleasa lume a afacerilor cu pretentii din astea:P
  • 0 (0 voturi)    
    Asa ceva n-ati patit... (Joi, 19 iunie 2008, 10:16)

    Carcotasu [anonim]

    Prin 1999 am cerut un card de credit Visa la BRD. Mi s-a aprobat, cu o limita de creditare de 8.000.000 ROL. Neavand mare nevoie de bani, l-am folosit relativ putin. In 2006 aveam nevoie de un imprumut mai consistent si am incercat sa maresc limita de creditare, in conditiile in care cei 800 RON reprezinta acum mai putin de un salariu mediu pe economie.
    Raspunsul bancii: "Politica noastra nu permite marirea plafonului de creditare. Ramaneti cu cat ati primit la prima emitere a cardului !" Asta desi 800 RON reprezinta doar o fractiune din veniturile mele actuale dovedite cu adeverinta.
    Interesant este ca la innoirea la fiecare 2 ani a cardului am primit o asigurare de sanatate valabila si in strainatate daca biletul este platit cu cardul.
    Functionarul bancii nu a putut insa sa-mi spuna ce bilete dus-intors poti cumpara cu 250 EURO, cat era limita de creditare.
    Concluzie: am predat cardul, am inchis contul si m-am dus la alta banca de la care am obtinut fara probleme un card de credit cu un disponibil proportional cu veniturile actuale.
    Oare au prea multi clienti si cauta sa-i mai imputineze, sau nu mai sunt interesante creditele sub 10.000 RON ?
  • 0 (0 voturi)    
    brd - mai prost de atat nu se poate !!! (Joi, 19 iunie 2008, 13:53)

    Rodica [anonim]

    am lecturat comentariile voaste, si experienta mea nu am regasit-o, asa ca m-am gandit sa v-o fac cunoscuta:
    la intrebarea mea adresata unei directoare de agentie din Sibiu , citez
    "Care este dobanda DAE corespunzatoare creditului meu in acest moment?"
    raspunsul primit a fost:
    - Nu va pot spune ! E foarte greu de calculat !

    Putin a lipsit sa nu o iau la bataie !
    • 0 (0 voturi)    
      doamna fiti optimista (Joi, 19 iunie 2008, 14:37)

      tot client obisnuit [anonim] i-a raspuns lui Rodica

      dupa cum imi spune mie tata... fiule... fii optimist.... BA DA! se poate si mai rau! iar exeplu am sa vi-l dau tot eu:
      - stire in presa britanica: "din cauza unei defectiuni de soft, un bancomat din marea britanie a dat timp de cateva ore bancnote de 50 in loc de bancnote de 5 lire, fara ca acest lucru sa apara pe chitanta"
      - in varianta romaneasca ar suna asa: " bancomatele BCR emit chitante pentru retragere de numerar fara sa emita si banii aferenti. contactati, cei de la relatii cu publicul te intreaba daca poti dovedi:D"
  • 0 (0 voturi)    
    sper sa se faca dreptate si la firmele de leasing (Joi, 19 iunie 2008, 22:38)

    stefan [anonim]

    sunt unul dintre tepuitii de pe urma leasinului auto...

    astept sa se autosesizeze si pt vanzatorii de finante.

    schimba unilateral multe clauze si nu spune nimeni nimik

    comisioanele ce sa mai spunem


    am luat acum 3 ani o finantare in sistem leasing de la capital leasing si de la 7.5 % am ajuns la 14.5% fara sa mi se comunice ceva pe langa asta aproape la fiece an schimbau banca si normal ipoteca pe masina in favoarea bancii respective ceea ce in cazul unui nou faliment bancar duce la vanzarea masinii mele la licitatie publica indiferent ca eu eram cel ce platea pt ea intrucat eu eram doar "utilizatorul". pe langa acestea sunt multe nereguli si cu asigurarile din umbra finantatorilor ifn din ro.

    astept ....
    • 0 (0 voturi)    
      unicredit leasing (Miercuri, 9 iulie 2008, 17:32)

      diana [anonim] i-a raspuns lui stefan

      mi-au reziliat contractul fara sa primesc vreo notificare si mi se cer niste sume fara factura au zis ca nu pot emite facturi pt aceste sume.....ajutor
  • 0 (0 voturi)    
    Forum (Sâmbătă, 29 noiembrie 2008, 12:37)

    M [anonim]

    Ar trebui deschis un formul pe aceasta tema.
  • 0 (0 voturi)    
    vaci de muls (Marţi, 24 iulie 2012, 11:20)

    soryn [anonim]

    of..bancile,cred ca noi[creditori]suntem ''vacile'' lor de muls,ne mulg din ce in ce mai mult,azi o galeata,maine incerca poate dau doua galeti de lapte,asa si cu noi cu dobanzile...eu am avut o conventie cu un card de salariu de 1,6% la suta pe luna la un serv din iasi,am term serv la iasi am facut lichidarea si m-am mutat in bucuresti unde am facut o noua conventie cu aceeasi banca,de 0,9%pe luna,dupa 3 ANI,am aflat cu stupoare ca banca[BRD] ma taxat cu prima conventie de 1,6% timp de trei ani FARA NICI UN ANUNT ...nu am fost oare vaca lor de muls????


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri