YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Critica monetarismului pur

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 4 august 2008, 16:38 Economie | Finanţe & Bănci

Un semnal de alarma legat de efectele nefaste ale monetarismului extrem este tras pe blogul Trenduri economice. Autorul sustine ca trebuie sa ne indreptam atentia catre fenomenul economic intern intrucat, daca lucrurile se precipita, riscam sa simtim pe pielea noastra efectele monetarismului extrem. "Prefer insa sa trag un semnal clar de alarma intrucat, din turnul de sticla al BNR, tentatiile sunt mari, iar actuala inconstienta guvernamentala poate crea premisele unor dezvoltari haotice", sustine autorul.

10.25%, nivelul dobanzii de politica monetara, reprezinta nu numai o valoare mult prea mare ci, in primul rand, o intrare a Romaniei in zona nisipurilor miscatoare. Singurul care a oferit clarificari referitoare la miscarea BNR a fost Eugen Radulescu, intr-o interventie la postul de televiziune The Money Channel(Isarescu va face o declaratie in cursul zilei curente). Acesta considera ca masura BNR este justificata in primul rand de "deciziile de majorare a pensiilor si salariilor fara legatura cu cresterea productivitatii muncii".

Privind logic, opinia poate fi corecta, insa adevaratul motiv este legat de disperarea cu care BNR lupta impotriva creditarii persoanelor fizice. BNR spera sa obtina temperarea creditarii persoanelor fizice si, implicit, o reducere a consumului. Numai ca, la nivelul actual al dobanzilor practicate de catre banci pentru persoanele fizice, aceasta majorare nu se simte. In plus, sucursalele bancilor straine(care nu se supun reglementarilor BNR) fac deja o concurenta puternica, aproape "neloiala" am putea spune, prin promovarea unor produse si conditii nepermise de BNR bancilor romanesti sau filialelor(in special este vorba de creditele de nevoi personale negarantate, acceptarea unui grad de indatorare superior s.a.m.d.). In plus, o dobanda mare poate atrage fonduri externe avand ca rezultat o intarire inutila a leului pe termen scurt. Iar intarirea leului inseamna exporturi scumpe si importuri ieftine.

Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

360 vizualizari

Duminică