Prima victima in razboiul bancilor: Bogdan Mihoc, directorul trezoreriei UniCredit Tiriac Bank, a demisionat

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2008, 14:37 Economie | Finanţe & Bănci

Bogdan Mihoc a demisionat luni din functia de director al trezoreriei UniCredit Tiriac Bank, in locul lui fiind numit Dorin Alexandru Badea, a anuntat banca. Badea a ocupat anterior functia de director adjunct al trezoreriei UniCredit Tiriac Bank, informeaza Mediafax.

"Dorin Badea a fost numit director al trezoreriei, dupa ce Bogdan Mihoc a decis sa demisioneze", a declarat luni directorul de comunicare al bancii, Ioana Paun Ivancenco, citat de Mediafax. Dorin Alexandru Badea preia noile atributii incepand de luni, 3 noiembrie 2008, au mai spus reprezentantii bancii, care nu au comentat conditiile plecarii lui Mihoc, potrivit NewsIn.

Anuntul confirma zvonurile lansate vineri in presa de surse bancare, care au declarat la acel moment ca Bogdan Mihoc ar putea demisiona din functia de director al trezoreriei UniCredit Tiriac Bank, in urma scandalului privind operatiunile derulate de unele banci in ultimele doua - trei saptamani.

In varsta de 35 ani, Mihoc a fost ales la finele anului trecut presedinte al ACI Romania, asociatia profesionala a dealerilor din Romania.

Guvernatorul BNR, Mugur Isarescu a acuzat, spre finalul lunii trecute, un grup de banci care dau cotatii pentru calcularea ROBOR ca au promovat ideea unei crize de lichiditate pe piata bancara prin declaratiile facute, incercand, de fapt, sa acopere pierderile inregistrate in urma "atacului esuat asupra leului".

In aceeasi perioada, Banca Nationala a Romaniei a chemat la discutii conducatorii a sapte banci, de la care a cerut explicatii cu privire la nivelul excesiv de ridicat al dobanzilor interbancare din ultimele zile si le-a "solicitat imperativ" sa reintre in normalitate.

In acelasi timp, "au fost invitati la discutii conducatorul si trezorierul unei alte banci, pentru clarificari privind operatiunile de clearing pe care aceasta le-a efectuat cu institutii financiare nerezidente, precum si referitor la pozitiile ramase deschise in cadrul operatiunilor realizate pe piata interbancara", se mai arata in comunicatul BNR.

Consiliul Concurentei (CC) a declansat din oficiu o investigatie avand ca obiect o posibila intelegere intre anumiti agenti economici activi pe piata serviciilor bancare si interbancare, practica interzisa de Legea Concurentei, a anuntat, vinerea trecuta, institutia de profil.

Investigatia are la baza suspiciuni privind posibilul schimb de informatii, precum si anumite conduite comerciale in acest sector, a declarat Gheorghe Oprescu, presedintele Consiliului Concurentei. In cadrul investigatiei, inspectorii Consiliului au realizat o serie de inspectii inopinate la sediile principalilor actori din piata.

Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei (BNR) a decis, pe 23 octombrie, ca poate suspenda publicarea indicilor ROBID/ROBOR in cazul in care nivelul ratei dobanzii ROBOR depaseste cu mai mult de 25% nivelul ratei dobanzii pentru facilitatea de credit, aflat in prezent la 14,25% pe an.












9726 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    ii asteptam si pe altii... stiu ei care (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:15)

    gigi [anonim]

    urmatorul urmatorul
    • 0 (14 voturi)    
      poate ... (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:45)

      lsm [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Isar?
  • +3 (7 voturi)    
    BancPost is next (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:33)

    dorel [anonim]

    Lucian Isar inca mai apare pe site-ul BancPost... eu zic sa luati prinscreen cat mai curand, va fi piesa de muzeu.
    • +2 (2 voturi)    
      Imi explica si mie cineva ... (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:46)

      lsm [anonim] i-a raspuns lui dorel

      cum functioneaza votul + sau -? Am expus aceeasi idee ca si Dorel si eu am o multime de - si el o multime de + :-)
      • +4 (6 voturi)    
        Cred ca stiu de ce :) (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:02)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui lsm

        Tu ai scris doar Isar, si omu' simplu s-a spariet ca te legi de guvernator si a dat cu minusu' in tine... Dorel a spus alexandru isar de la bancpost, si omu' simplu a rasuflat usurat si a dat cu plusu' in dorel... nestiute sunt caile votului.
        • 0 (0 voturi)    
          Merci (Marţi, 4 noiembrie 2008, 9:25)

          lsm [anonim] i-a raspuns lui zet

          Acum am inteles. Mea culpa, tb sa fiu mai explicit :-)
  • +3 (7 voturi)    
    atat??? (Luni, 3 noiembrie 2008, 15:46)

    luputehno [anonim]

    asteptam si acuzatii de frauda,subminarea aconomiei nationale...etc.si vreo 20 ani puscarie.si tot nu ar plati ptr pierderile suferite de populatie.daca s ar face o estimare..... cred ca in sua ar fi luat minim 30 ani.sa vedemsi restul rechinilor.
    • 0 (8 voturi)    
      serios mai cititi (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:41)

      Esa [anonim] i-a raspuns lui luputehno

      de cand a inceput criza asta tot vad comentarii care ma fac sa cred ca multa lume de la noi inca traieste in comunism sau nu isi face timp sa citeasca cateva lucruri inainte sa se apuce sa posteze pe diferite teme.

      stimate domn, ce frauda vezi tu, ce subminare a economiei? pe ce lume traiesti? A fost un atac speculativ asupra unei monede - operatiune considerat normala pe orice piata financiara din lume.

      "In SUA lua minim 30 de ani" - ma faci sa rad. Ai auzit de celebrul Soros?? Stii ce i-a adus faima pe care o are astazi - un atac speculativ asupra lirei sterline ( deci nu amarat de leu ci lira sterlina ) in anii 80. atac care a reusit si a dus la devalorizarea acesteia. Din acesta operatiune Soros a facut miliarde de dolari si a ajuns sa fie privit ca unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din lume.

      Oamenii astia isi dau demisia ptr ca nu le-a iesit. Daca le iesea putea BNR-ul sa zica ce vroia ca sefii lor nu ar fi fost de acord niciodata cu demisiile lor, ba mai mult poate chiar ii promovau. Dar pe piata libera esecul se pedepseste - de aici si demisia lui Mihoc si a celor ce vor urma.
      • +3 (3 voturi)    
        anii 90 (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:26)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Esa

        de acord cu ce spui.
        O mica rectificare la ceea ce zici.
        Actiunea speculativa a lui Soros avut loc in anii 90.
        Cea mai grava pedeapsa putea fi doar interzicerea lui Soros sa mai joace la bursa.
        • +1 (1 vot)    
          e o mica mare diferenta (Luni, 3 noiembrie 2008, 23:56)

          me [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          Soros activa in America atunci, nu in Anglia. Sunt curios daca busea dolarul si nu lira sterlina ce capace in cap isi lua de la americani, numai om de afaceri de succes nu mai era, nici nu mai calca pe-acolo.
          Si-a luat-o si John Lennon cand a venit cu idei prea anti-establishment in America, l-a frecat statul de nu s-a vazut, era sa-l si deporteze, dapoi Soros.
      • +1 (5 voturi)    
        ejti pe langa Esa (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:27)

        90 [utilizator] i-a raspuns lui Esa

        daca ai fi citit definitia vreuneia dintre infractiunile respective, poate (nici atunci nu sunt sigur) ti-ai fi dat seama ca obiectul lor este exact ceea ce s-a intamplat in legatura cu aceste banci.
        inainte sa acuzi oamenii de comunism, poate ar fi mai bine sa citesti si tu ceva folositor, nu numai click sau cancan ;))
      • +3 (5 voturi)    
        Soros (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:34)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Esa

        pt Soros a aparut notiunea de criminal de razboi economic in Thailanda, unde oamenii n-au apreciat talentul sau de speculator cu economiile oamenilor; sa zicem ca lucrezi din greu o viata si faci economii - intr-o zi vine Sorosica si prabuseste moneda in care aveai economiile, sa-l aprecieze cine poate.
  • +1 (5 voturi)    
    dreptate (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:30)

    c [anonim]

    Demisia nu e suficienta. Sa-si faca justitia datoria, ca au fost afectati sute de mii de oameni, n-a furat de la unul singur.
    • 0 (4 voturi)    
      Pai (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:00)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui c

      Nu a furat nimic ...
      • +1 (1 vot)    
        furt (Marţi, 4 noiembrie 2008, 10:07)

        c [anonim] i-a raspuns lui Adi

        Pai a furat ma. Ca lei cu care a cumparat euro in atacul speculativ nu erau ai bancii, erau ai celor care au depus banii la banca. Este echivalent cu pierderea suferita de de Societe Generale din cauza ca a jucat pe bursa, bani pe care banca franceza ia recuperat prin majorare de capital nu prin marirea ratelor la credite. Ghici de la cine ia banii aceasta banca romaneasca acum acum ? nu pierde din profit, ci le mareste ratelor celor cu credite si care n-au nici o vina. Creditorii bancii platesc acum un cost care n-au trebui sa-l plateasca, deci e furt. In Franta nu a fost legal, in Romania cum poate fi legal ?
        • 0 (0 voturi)    
          correctie (Marţi, 4 noiembrie 2008, 12:44)

          c [anonim] i-a raspuns lui c

          Scuze. "Creditorii bancii" - am vrut defapt sa spun cei care au luat credite de la banca.
        • 0 (0 voturi)    
          Dude ... (Marţi, 4 noiembrie 2008, 14:37)

          Adi [anonim] i-a raspuns lui c

          In primul rand banca foloseste banii depusi pentru diverse investii acordand, nu-i asa, o dobanda. Nu trebuie sa justifice ce face cu banii pe care tu i-ai depus. Faptul ca ai bani in banca nu te face investitor. Tu creditezi banca cu banii tai, banca zice multiam de ei si iti da dobanda ca ii tii acolo.
          Numarul doi. Astia au incercat sa forteze si sa creasca cursul cumparand valuta. Asa este piata libera, daca creste cererea si productia ramane la fel, creste petul. Am 3 paini si 4 oameni care vor, cui vand? Aluia care da mai mult nu? E, e clar ca nu ar fi putut tine cursul sus prea mult timp. Cand ajungea la 4 ron ar fi vandut facand profit. De ce e ilegal asta in mintea voastra nu stiu, e o regula a pietei. Buy low, sell high! Doar ca joaca asta cu multi bani e extrem de volatila.

          Ai pus problema ca banca isi recupereaza pierderea prin marirea dobanzilor la credite. Este posibil ca asta sa fie ilegal si abuziv. DAR deja asta iese din discutia noastra si devine un alt subiect. "Creditorii bancii platesc acum un cost care n-au trebui sa-l plateasca, deci e furt. " ... da, poate ... dar vorbim despre cu totul altceva. Nu pot fi eu arestat ca l-am suparat pe unu si ala si-a batut nevasta, hai pe bune!
    • 0 (0 voturi)    
      zau? (Luni, 3 noiembrie 2008, 23:56)

      bridget [anonim] i-a raspuns lui c

      din caua cui? a lui?
  • +4 (6 voturi)    
    Dreptate (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:43)

    soby [anonim]

    Sa-l tavalim prin smoala si fulgi si sa-l expunem in Piata Constitutiei
    • 0 (0 voturi)    
      ofticosii (Luni, 3 noiembrie 2008, 23:24)

      bridget jones [anonim] i-a raspuns lui soby

      ma intreb si eu ca o adevarata bridget jones cati din cei care au scris pe aici nu sunt oameni din trezoreriile bancilor ... si sunt ofticati pe omu asta ca poate i-a facut de multe ori de ... rusinica... pentru prostia lor ... si acum incapabilii isi freaca mainile si il vor ars in piata publica
  • +1 (5 voturi)    
    Si scapa atat de usor? (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:48)

    Alin [anonim]

    Niste baieti destepti au pus la cale o teapa care ducea la colapsul economic al Romaniei, colapsul RONului, automat ducea la imprumutul tarii la FMI, si vreo doua generatii de acum incolo sufereau din cauza lui.
    Dar planul lor a fost dejucat, caracterul sau subversiv deconspirat si ce pedeapsa primeste unul dintre pioni? Isi da demisia si gata, suntem iar prieteni. Atunci altii care vin in locul lui de ce n-ar incerca iar? Si daca incearca de multe ori de ce n-ar reusi la un moment dat?
    In functie de cum vor fi sanctionati acum vor avea curajul sa mai incerce sau nu.
    • -2 (4 voturi)    
      Ai inteles gresit (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:10)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Nu au pus la cale "o teapa" si nu a fost vorba de nimic ilegal. Dar na, toti care fac bani mai multi decat noi sunt niste nenorociti, precis fac ceva ilegal, si merita sa arda nu? Au incercat un atac speculativ si s-au ars cu o gramada de bani. Toate astea cat se poate de legal. Cumparatul si vandutul de valuta este inca legal in Romania nu?

      Daca nu intelegi lucrurile astea, ia o carte si citeste; nu veni aici ca un caveman sa iti expui frustrarie in conditiile in care habar nu ai. Auzi la el colaps economic ...
      • 0 (0 voturi)    
        Atunci de ce si-a dat demisia??? (Marţi, 4 noiembrie 2008, 8:14)

        Caveman [anonim] i-a raspuns lui Adi

        Si de ce ii investigheaza CC+BNR??? De ce se spune ceva de "cartel"?
  • +2 (2 voturi)    
    hehehe (Luni, 3 noiembrie 2008, 16:55)

    florin [anonim]

    Nu a facut bine ce a facut, dar mai usor cu smoala asta ca nu mai suntem pe vremea inchizitiei.
    Inainte de a da u pietre, verificati daca e si ilegal ceea ce a facut, nu numai imoral sau impotriva codurilor de bune practici. La fel ca si bancherii nesatuli de peste ocean, nu stiu daca a incalcat prea multe legi. Din pacate...
    • +1 (1 vot)    
      se pune gresit problema (Marţi, 4 noiembrie 2008, 0:01)

      A [anonim] i-a raspuns lui florin

      Pai n-o fi de inchisoare (ca probabil oricum a actionat la ordin din afara), dar daca s-ar putea dovedi ca mai multe banci s-au coalizat sa atace leul asta e cel putin o incalcare a legilor concurentei cartel oligopol etc si se poate lasa cu orice, de la amenda de pana la 10% cifra de afaceri la ridicarea licentei pe piata romaneasca. Ca asa e in tenis!
  • +2 (2 voturi)    
    de regandit (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:38)

    Iulian [anonim]

    Validarea legala a acestor miscari este inutila, este clar ca este necesara o schimbare de paradigma. Suntem ca in bancul in care Isus vorbeste multimii care voia sa o omoare pe Maria Magdalena cu pietre:
    "Cel fara de pacat sa arunce primul piatra". Multimea este inmarmurita, niciunul nu cuteza a face o miscare. Dintr-o data o piatra tzashneshte din multime, o loveste pe Maria Magdalena in cap lasand-o fara suflare. Perplex, Isus se intoarce catre multime: "Mama, ce naiba?"
    Mirarea noastra de acum este similara cu mirarea protagonistului bancului. Faptul ca legea o permite nu inseamna ca este ok...
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 3 noiembrie 2008, 19:21)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      Nu e ok, nu e moral...dar nici nu poti sa-l bagi la inchisoare pentru asta
  • +3 (5 voturi)    
    Multicredit Tiriac (Luni, 3 noiembrie 2008, 19:05)

    bancoREX latra [anonim]

    Unicredit Tiriac a marit foarte mult dobanzile la credite,pe spatele imprumutatilor,cel mai probabil pentru a acoperi gaura cauzata de jocul cu valuta vs ron. Pacat de imagine,pt ca Tiriac Bank a fost ok. Asocierea cu HVB si mai apoi cu Unicredit a daunat mult clientilor. Cu regret o spun,dar ma voi indrepta in viitor catre alta banca,sper eu,din strainatate.
    • +3 (5 voturi)    
      Absolut adevarat ce spune (Luni, 3 noiembrie 2008, 21:19)

      george [anonim] i-a raspuns lui bancoREX latra

      Subscriu. Am simtit pe propria piele, iar atacul a fost la moneda DIN BUZUNARUL MEU. unicredit practica cele mai mari dobanzi si comisioane. Se poate verifica pe situl oficial. Aplica cu nerusinare orice clauza contractuala in favoarea lor, cu totala lipsa de bunacredinta si profesionalism. Camatari in toata regula. Introduc clauze si comisioane noi, pe motiv ca ,,in contractul initial nu scrie ca nu pot fi introduse". Am mai spus si cu alte ocazii, au nume predestinat: unicredit =un singur credit. Cine s-a fript, nu le mai calca pragul.
  • 0 (4 voturi)    
    ??? (Luni, 3 noiembrie 2008, 19:34)

    geo [anonim]

    praful si pulberea sa se aleaga de cei ce au vrut sa faca bani <dintr-un condei>,la fel si de cei ce gandesc ca <esa>(anonim)!
  • 0 (0 voturi)    
    Acest micutz si arogant (Marţi, 4 noiembrie 2008, 13:49)

    alex [anonim]

    Din acte am auzit eu este foarte arogant! dar acest aspect nu conteaza

    Oameni buni, acest om se va regasi si in viitor in sistemul bancar. Este plin de astfel de oameni fara coloana vertebrala (de nationalitate romana bineinteles).
    Asa ne place noua sa stam cu spatele si sa asteptam sa ne-o traga altii.

    Dar din pacate va spun ca acest omulet a executat niste ordine de la mai marii bancii, si ma refer aici la cei care controleaza banca din afara tarii. Cred ca demisia trebuia sa fie a presedintelui bancii in primul rand.

    Pana la urma este o victima pentru ca nuu a avut coloana vertebrala sa refuze aceste jocuri, si trebuia sa isi dea demisia inca de atunici.
    .............dar si daca iesea jocul.......ar fi avut acum si in Monte Carlo proprietati....
  • 0 (0 voturi)    
    puscaria... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:55)

    luci [anonim]

    sa putrezeasca in puscarie, specula se pedepseste..., nu avem nevoie de oameni din astia, precul ADI, sa mearga sa munceasca, sa puna mana pe carte sa invete, sa poata face ceva in viata, nu sa traiasca din specula...
    specula a adus sistemul financiar mondial la situatia in care este acum...
    prea multi idioti vor sa se imbogateasca fara munca, profitand de anumite informatii si de bani nemunciti...
    poate o sa inteleaga si america treaba asta si ingineriile financiare-infractiunile, sa fie taxate ca atare...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri