Iata pachetul de masuri al Guvernului. Ha, ha, ha. Am zis masuri?

de Dan Popa     Dan Popa's Weblog
Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:45 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
Asadar, iata care e pachetul de masuri pe care Guvernul il pregateste. El cuprinde in mod riguros fraze gen "Masurile anti-criza trebuie corelate cu cele luate la nivelul UE, pentru a maximiza pozitiv efectul lor", scrie Dan Popa, pe blogul lui.

Sau, fraze precum "Prevenirea transformarii crizei financiare si economice intr-o criza umana" si "Reducerea ratei dobanzii de politica monetara cu 1 punct procentual (de consultat guvernatorul)".

Programul reflecta vraistea din mintea celor care au fost pusi sa faca un program si care au lucrat mai mult la plezneala.

Programul merita citit mai mult pentru a vedea cine ne conduce si care e strategia lor.

Comenteaza pe Dan Popa's weblog.













​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4928 vizualizari

  • -11 (17 voturi)    
    O solutie ar fi (Marţi, 13 ianuarie 2009, 15:52)

    Gigi [anonim]

    Impozitarea diferitã pe categorii sociale. Nu e normal ca unu' care scoate milioane de marafetzi pe luna sa fie impozitat ca unu' cu 3,5mil.
    Ar trebui cãutat banu' acolo unde este, noah?
    • +11 (15 voturi)    
      pai e diferit! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:02)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      pt tine 16% din 3.500 = 16% din 50.000? sau vrei sa castige toata lumea cam la fel, indiferent ce, cat si cum face? atentie, nu ma refer aici la jmekeri si/sau politruci
      • 0 (2 voturi)    
        Impozitare progresiva in UE (Marţi, 13 ianuarie 2009, 23:23)

        mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui clujean

        In aproape toate tarile din vechea UE e impozitare progresiva. Cei care sunt in Vest pot sa ma sustina.

        In general cota e de sub 10% pentru veniturile sub 10-15.000 euro. Si ajunge la peste 30% pentru veniturile de peste 40-50.000 Euro.
        Exista diferente destul de mari intre tari. Dar cam asta e tendinta generala.

        Cota unica de impozitare a fost si e o mare greseala.
        • 0 (0 voturi)    
          Cota unica de impozitatre (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 15:44)

          Ariel [utilizator] i-a raspuns lui mihai1982

          Este adevarat. majuritatea vechii EU are cota diferentiata. Dar este riscant sa spunem care din cele doua solutii este cea buna! Pentru noi este prea devreme. Pentru o tara economic stabila, dezvoltata si cu nivel de trai convenabil, se pare ca este optima cota diferentiata. Cota unica se aplica in tarile cu economie in suferinta in scopul atragerii de investitii straine care sa duca la o crestere economica puternica pana la consolidarea unei infrastructuri sanatoase si atingerea unor indicatori economici corespunzatori. odata acest scop atins, se poate trece intr-un sistem fiscal progresiv. Din pacate, la noi cota unica nu prea este unica, as cum votul uninominal nu prea este uninominal!
    • +5 (13 voturi)    
      SOLUTII (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:03)

      Hitler [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Dupa mintea ta, ar trebui sa ne intoarcem toti in comunism sa castigam la fel.
    • +8 (10 voturi)    
      he he (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:07)

      he he [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Apai 16% din milioane de marafetzi e oricum mai mult decat 16% din 3.5 mil, nu? Poate esti din ala care stie doar " huo, hotzii!! sa le dam in cap chiaburilor! sa ne dea statul!!! " dar ia mai gandeste-te inainte sa te exprimi... poate sunt si fraieri care muncesc de le ies ochii pt milioanele alea de marafetzi de care zici! Hai sa le luam si pielea de pe ei, ca doar is fraieri, nu?
    • +3 (7 voturi)    
      impozitare (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:09)

      danut [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      oare tu gandesti mai ...Gigi?
      Intradevar .....16% din ...."miliaone de marafetzi" ...e mai mult decat ....16% din 3,5 mil. ...deci ....impozitele difera ca valoare .....pe categorii sociale ...cum zici tu! :) ....si asa e drept ....sa fim egali toti .....in datorii si in drepturi!
    • +6 (8 voturi)    
      cersetoria nu e buna (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:11)

      Cersetoria papa Romania [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Daca ai munci mai mult ai avea bani mai multi. Cei care castiga bani mai multi nu au nici o vina ca unii nu au calificare, nu au minte si sunt niste lenesi de doar 3.5 milioane lei vechi pe luna...
    • +3 (7 voturi)    
      o solutie ar fi... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:22)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      O solutie ar fi sa ne intoarcem la comunism. Asta pentru cei care au nevoie de traducerea mesajului tau.

      Ce sunt alea "categorii sociale"? Cum imparti oamenii in "categorii sociale"?
    • +1 (5 voturi)    
      pt apologetii cotei unice (Marţi, 13 ianuarie 2009, 20:11)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      1.din pacate dati dovada de un fundamentalism irational (si nu ma intereseaza cate minusuri o sa primesc). Nu EXISTA ABSOLUT NICI UN MOTIV ECONOMIC; RATIONAL; EMPIRIC pentru cota unica. Nu exista absolut nici un motiv pentru care o persoana cu venit de sa zicem peste 120.000 euro anual sa nu platesca 17, 18 sau 20 la suta. In lumea fotbalului sunt probabil vreo suta de fotbalisti, antrenori, oficiali care castiga destul de bine. Antrenorul Clujului, 600.000 de euro, de ce sa nu platesca 17%??? un singur motiv? Becali, Lacatus, Dragomir, Piturca, astia care-si cheltuie milioanele prin cazinouri la poker, de ce sa nu platesca macar 1% in plus, sau dece daca ar fi sa latesca 1% in plus atunci doar cu conditia ca si tot restul sa platesca cu 1% in plus. zero motive.

      2. Cel mai penibil "argument" esta acela de taxare progresiva = comunism. Este absolut ridicol. SUA, Marea Britanie, Australia, Canada, Japonia, si toate statele OECD au taxare progresiva, jumatate dintre ele cu taxa O pentru salariile cele mai mici. Sa intelegem deci ca SUA, UK etc. au o impozitare comunista. Apropos, Rusia are o cota unica.
      • +1 (1 vot)    
        unic vs. progresiv (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 0:05)

        skeptica [utilizator] i-a raspuns lui ionel

        Impozitul unic e ok acolo unde veniturile oamenilor sunt cat de cat in acelasi interval iar impozitul progresiv se preteaza la societati unde diferentele intre veniturile oamenilor sunf foarte mari. Nici unul din acestea doua nu e perfect, ci doar mai bun sau mai rau pt economia unei tari sau a alteia. Acum problema e cum stabilesti daca diferenta e prea mare. Eu cred ca diferente inacceptabile care justfica impozitul progresiv ar fi de exemplu intre cei care nu au apa de baut si cei care au colectie de iahturi. Dar la noi, in afara de faptul ca ar trebui umblat nitzel la clasa politica, nu sunt diferente enorme intre clasele sociale, extremele sunt destul de putine. Asa ca impozitul unic se cam potriveste la noi.
        • -1 (1 vot)    
          bogati (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:14)

          ionel [anonim] i-a raspuns lui skeptica

          cum am spsu: nici un motiv:
          chiar daca in Romania sunt mai putini bogati decat in SUA, sau altundeva, sunt destui si vor fi si in viitor tot mai multi: patroni, directori de firme, fotbalisti etc. Numai in lumea fotbalului sunt probabil mult peste 100 de oameni cu venituri de peste 120000 de euro anual care ar putea plati 2 sau 4 puncte de procent in plus.
      • +1 (1 vot)    
        De ce este necesara cota unica ! (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 9:23)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui ionel

        Exista un motiv foarte solid si anume ca INCURAJEAZA MUNCA lucru care duce la dezvoltarea din punct de vedere economic a tarii in care traim. Daca ai 15mil venituri pe luna si platesti 2mil impozit si vrei mai multi bani, iti iei al doilea serviciu si o sa castigi 30mil pe luna. Dar nu o sa mai platesti 2 mil impozit si o sa platesti 10mil ca deja veniturile tale sunt mult peste medie. Asa ca este de preferat sa stai acasa si sa primesti ajutor de la stat si o sa mai munceasca dracu in tara asta.
        Un al doilea motiv este ca un procent mic al impozitului faciliteaza colectarea banilor la buget. Romanul este expert in a se "eschiva" de la plata datoriilor catre stat, ca asta a invatat in 50 de ani de comunism. Daca impozitele ar creste exista sansa sa se colecteze mai putini bani si adio pensii marite.
        Acestea sunt motive suficient de bune pentru a nu marii impozitele si chiar pentru a le scadea.
        Si in incheiere vreau sa-ti amintesc ca si investitiile straine atunci cand se fac tin cont de marimea taxelor si impozitelor.
        • -1 (1 vot)    
          argumentele tale (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 10:49)

          ionel [anonim] i-a raspuns lui lucian

          De ce argumentele tale NU sunt argumente pentru cota unica:
          1. Impozitul progresiv NU DESCURAJEAZA MUNCA: el poate fi facut in asa fel incat cota ridicata sa ineapa abia de la un nivel cu mult peste cel care ar dezavantaja munca. In exemplul tau sa zicem de la 50 sau 60 mil pe luna, sau o suma -you name it.
          Pe de alta parte ceea ce mult mai mult descurajeaza munca este faptul ca cele mai joase salarii din economie sa fie impozitate cu 16%. Cand ar putea fi impozitate cu 15%, 10% 5% sau chiar 0%. 0% este in SUA, UK, Australia, Germania Elvetia, si nu exista absolut nici un motiv in a spune ca asta ar decuraja munca, din contra, nu exista absolut nici un motiv pentru care nu ar fi 15 sau 10% in Romania.
          2. al doilea tau argument cu colectarea banilor: cota progresiva nu inseamna deloc cota exagerat de mare, inseamna "procent mare", inseamna doar ca nu este acelasi procent. Poate fi trei cote 15-16 17, sau 12-16-20. In ce priveste evaziunea fiscala: chiar acum exista prin conventii civile etc posibilitati de a ocoli contractele de munca regulare si de a pagubi sistemele de asigurari de pensie, sanatate. Deci iata dovada ca nu cota unica sau progresiva e responsabila de evaziune fiscala sau pagubirea sistemelor de asigurari

          3. In ce priveste investitiile straine cea mai buna dovada este decizia Daimler de a deschide o fabrica Mercedes in Ungaria, nu in Romania, si asta cu toate ca nivelul salarial si al impozitelor este mult mai mic decat in Romania, si impozitarea in Ungaria este progresiva. Mult mai important decat impozitel suntde ex infrastructura . Compara infrastructura noastra cu infrastructura cehilor, ungurilor, polonezilor (ca sa nu mai vorbesc de tarile vest-europene care si-au construit-o cu impozite progresive pe venit). Infrastructura se face cu bani, si in aceste conditii Rom nu isi poate permite sa renunte la nici un un leu in plus din impozitare progresiva, cel putin pana sunt gata autostrazile.
          • 0 (0 voturi)    
            nici tu nu esti e acord cu impozitarea progresiva (Joi, 15 ianuarie 2009, 11:14)

            lucian [anonim] i-a raspuns lui ionel

            1. Daca spui ca impozitul poate fi facut progresiv si prima treapta de impozitare sa fie la 50, 60 sau 100 mil atunci asta nu mai este impozit progresiv decat matematic pentru ca efectele lui sunt nule. Cat la suta din salariatii din Romania castiga mai mult de 100 mil pe luna ? Cred ca nici 1 la suta ! deci o astfel demasura este ineficienta si inutila. Cu ce as fi de acord este sa se impoziteze luxul sau a dou proprietate, a doua masina, etc.
            In ceea ce priveste faptul ca ar trebui micsorat impozitul pentru salariatii care castiga putin iti dau dreptate, cu o singura conditie. Cand isi trimit copii la scoala sa aiba intotdeauna optiunea a doua in alegerea scolii iar cei care au platit un impozit mai mare sa aiba prima optiune. (asta este reversul medaliei si nu cred ca ti-ar placea).
            2. Daca esti constient ca in prezent exista metode de a ocoli contributiile la stat, nu cred ca iti doresti ca acest fenomen sa se aplifica prin marire impozitelor.
            3. Aici ai dreptate dar nu despre infrastructura vorbeam. Sa ne imaginam ca avem aceeasi infrastructura si noi si altii, unde crezi ca se va face investitia: intr-o tara cu impozite mai mari sau acolo unde sun mai mici ?
  • +4 (10 voturi)    
    o my god (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:00)

    flynt [anonim]

    daca asta e adevaratul lor plan de iesire din criza, fug sa imi fac bagajele. emigrez, in congo
    • -2 (8 voturi)    
      ia-ti si bombonelul cu tine (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:08)

      Doboritorul de Bizoni [utilizator] i-a raspuns lui flynt

      si geoana si matusika tamara si ciuvikul si iliciul si umilikul si patriciul samd
    • +10 (10 voturi)    
      refuz sa cred ca acesta e planul!!! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:18)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui flynt

      Am fost profesor ani la rand...
      daca un student ar veni cu asa ceva nu ar trece!!!
      Stiu ca nu avem oameni competenti la guvernare... dar... chestia aceasta este mai presus de orice bashcalie!

      Domnule Popa, va rugam sa ne spuneti si sursa acestui plan... sper ca nu e o alta scrisoare pierduta de doamna Udrea!
      • +1 (3 voturi)    
        in proprietati (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:46)

        eee [anonim] i-a raspuns lui Razvan

        Created: 11/17/2008, 10:16:22, Pogea Gh
        Modified: 01/13/2009, 14:05:06, bpg
        • +6 (6 voturi)    
          eee si tu (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:57)

          ecologistul [anonim] i-a raspuns lui eee

          hai mah ca asta e tare...chiar daca atata poate tovarasul Pogea, putem totusi sa remarcam faptul ca a lucrat prezentarea in OpenOffice, care e gratis, deci Guvernul a facut o economie uriasa prin a nu mai plati licenta de MS Office la Bill Gates.... :)))))
    • +5 (5 voturi)    
      nasol... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:27)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui flynt

      "Suntem ţară membră a UE , si b e n e f ic ie m d e p o lit ic ile şi m ăs u r ile c a r e s e ia u la n iv e l e u r o p e a n , î n s c o p u lp r o t e jăr ii f a ţă d e e f e c t e le n e g a t iv e a le c r iz e i f in a n c ia r e in t e r n a ţio n a le "
      Cu alte cuvinte... noroc ca suntem in UE si s-ar putea sa ia ei decizii intelepte... romanii sunt ocupati sa fure!
      Daca acesta e planul... e de rau

      PS: am tot zis "have fun and enjoy the crisis"... are si o motivatie: e mai usor sa treci peste ceva negativ atata timp cat te "bucuri de fiecare moment"...
      R
  • +4 (10 voturi)    
    e o gluma? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:01)

    ina [anonim]

    acest plan de masuri seamana izbitor cu un referat prost facut pe treptele facultatii, in drum spre examen.
    Pentru ei chiar constituie dilema "stimularea consumului sau stimularea economisirii?"
    E pe bune???
  • +4 (8 voturi)    
    plan de plan (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:02)

    care este [anonim]

    Ce-ti doresc eu tie dulce Romanie!
    Tara mea de glorii, tara mea de dor?
    raspundeti acum careva la intrebarea lui Eminovici!
    daca puteti!!!!!!
    • -2 (2 voturi)    
      fsssss (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:48)

      XXX [anonim] i-a raspuns lui care este

      ma consideram un prost ,dar cand ma uit in jur ma linistesc...............
  • +5 (7 voturi)    
    Pachetul nu are final (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:04)

    vanatorul [anonim]

    Pachetul de masuri trebuia incheiat cu: "Doamne Ajuta!"
  • +4 (6 voturi)    
    plan (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:04)

    ion [anonim]

    Pentru 1000 euro faceam un plan adevarat.

    Acesta este un exercitiu de neputinta si diletantism.

    Acestia sunt neputinciosii si diletantii care ne conduc.
  • +6 (8 voturi)    
    Halal guvern (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:04)

    falco [anonim]

    "Instituirea unui moratoriu de 2 ani privind executarea silită a garanţiilor imobiliare ale populaţiei, pentru creditele bancare , destinate cumpararii sau constructiei de locuinte;"

    Asta e cea mai tare , adica fraier in continuare cel ce plateste la timp, las ca muncim noi pt smecherii care trag chiulul , cit se mai va sustine nemunca domnilor?
  • 0 (6 voturi)    
    Ha, ha, ha ... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:05)

    Dan Popa [anonim]

    Este semnat documentul? Isi asuma cineva responsabilitatea pentru el?

    Daca nu, atunci cum isi permite cineva sa spuna ca este al Guvernului?

    Exita consecinte negative pentru cineva care lanseaza o astfel de informatie falsa?

    Ce fac cei din presa (daca exista) care sunt impotriva lansarii de informatii false? Le pasa ca sunt afectati toti cei din breasla de 'entertainment-ul' care este dat de fals/minciuna/neadevar?

    Exista consecinte negative pentru cineva din breasla presei care lanseaza neadevaruri/minciuni/informatii false?
    Cum se realizeaza reglajul (feedback) pentru cei din breasla presei, atunci cand cineva greseste?
    • 0 (2 voturi)    
      De acord cu tine (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:28)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Dan Popa

      Autorul acestui articol (Dan Popa) ar trebui sa spuna sursa acestui document. Fara a mentiona sursa, articolul este irelevant si e menit doar sa faca valuri.
      De unde stim noi ca documentul cu pricina nu e fabricat chiar de domnia sa in scopul cresterii traficului pe blogul sau pe hotnews?

      Asa ceva nu se face mister Popa. Poate e o gluma facuta de niste amici de-ai dumneavoastra care v-au trimis "pe surse" acest document ca fiind al guvernului.
    • +3 (5 voturi)    
      It's real...oh, my GOD! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:41)

      Marmureanu [anonim] i-a raspuns lui Dan Popa

      Pai ia priviti aici:

      http://www.mediafax.ro/economic/finantele-propun-amanarea-executarii-ipotecilor-la-creditele-populatiei.html?1686;3741659

      "Bate" cu "genialul" set de masuri din document?
      Oricum, asta este cel mai incompetent si habarnist guvern pe care l-a avut vreodata Romania (vezi "performantii" Videanu, Pogea, Udrea, etc..)
  • -1 (5 voturi)    
    Dane lasa-o mai incet mai moale (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:08)

    sorin florea [anonim]

    da hai sa ne legam de ceva da .... ce sa facem ca sa-i facem da... Nu spuneti nimic concret dar le sapati groapa de cand sunt la guvernare,parca pe tariceanu razgandeanu l-ati lasat 4 ani in proba pe Boc nici 3 luni si-l sapati si la sala de fitnes si la wc si la intrarea in palatul Victoria si la iesire si la aterizare bai tonomatelor hooooo!!!
    • 0 (4 voturi)    
      N-ai decat (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:14)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui sorin florea

      sa stepti tu 4 ani sa vezi cum duce Boc tara de rapa, fraiere.

      Altii nu vor sa moara de foame din cauza acestor primate din guvern.
  • +2 (4 voturi)    
    autorul (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:15)

    ovidiu [anonim]

    autorul documentului in „properties” este „Pogea Gh”
    • 0 (2 voturi)    
      si foloseste OpenOffice?? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:29)

      marius [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

      haida de inseamna ca criza este mai adanca decat ne-am inchipuit... nici macar bani de o licenta MSOffice nu mai are guvernul?
      • 0 (0 voturi)    
        UE, bat-o vina ;) (Marţi, 13 ianuarie 2009, 22:05)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui marius

        E recomandare UE ca, in institutiile publice, sa se foloseasca "open source" ;)

        Si in fond chiar asa! daca dadea o roaba de bani pe licente NU era bine - daca foloseste "open source" (cu economiile aferente) IAR nu e bine! cum ai da-o TOT nu-i bine!

        Si de ce ar trebui sa foloseasca MS Office in loc de Open Office? Numa' ca sa-i dea un ban lu' Bil? MSO oricum e un *****, vai de capu' lui...
  • +3 (5 voturi)    
    Propaganda UTC-ista (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:29)

    Alex [anonim]

    Este clar, caricaturile astea de guvernanti provin din UTC.
    Ce timpiti ne conduc !
    • +3 (5 voturi)    
      Ha, ha (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:00)

      bisar [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Imi aduce aminte de zicala: UTC - istii de azi, PCR- istii de maine.
  • 0 (4 voturi)    
    bla bla bla (Marţi, 13 ianuarie 2009, 16:50)

    me [anonim]

    Pai ce va mirati acuma fratilor? Nu stiati ca PDL-ul e plin de incompetenti cand i-ati votat ? Eu nu inteleg ce sperati, sincer! (de PSD nici nu mai zic, dar pe aia macar i-au votat taranii)
    Nu exista iesire, suntem un popor de prosti si ne meritam soarta punct
  • 0 (4 voturi)    
    A citit cineva documentul ? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:02)

    Catalin [anonim]

    Mie mi se pare destul de logic. Nu va luati dupa titlul articolului.
    • +4 (4 voturi)    
      Logica propagandei ! (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:24)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

      Este logic ! Am peste 45 de ani si astfel de documente veneau anual de la CC al PCR. Aveau si acestea , logica lor. Adica, idei marete si critica occidentului ( ultima pagina din acest document are aceasi nuanta). Solutiile erau in schimb complect gresite.
      Acum, vrem sa impacam capra si varza, adica, investitii,ajutoare sociale,moratorie bancara, impozitare unica ,deci, finantari masive la toti.
      Si de unde luam banii daca taxele se platesc cu intirziere sau deloc ?
      Bugetul de stat ESTE DEJA cu gauri lasate de vechii guvernanti !
      Scandalul cu pensi+salar este doar virful dezastrului financiar! Bugetul de stat ESTE o vaca de muls pentru toti care au un rol politic, (in guvern,parlament ,agentii de stat si judete).
      UNICA solutie reala, devalorizarea monedei, inflatie pilotata,imprumuturi de valuta (cu dobinda care se stie,adica mare).
      Nu visati sa se faca curatenie GENERALA in bugetul de stat. Maninca prea multi din el ! Cei cu"greutate" , au masa rezervata !
  • +3 (5 voturi)    
    criza.... (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:11)

    eu [anonim]

    limbii de lemn. Exprimarea aduce aminte de un manual de economie politica de pe vremea lu' Impuscatu !
  • -1 (7 voturi)    
    comentariu de 2 lei (Marţi, 13 ianuarie 2009, 17:19)

    naufragiatul [anonim]

    E pentru ultima data cand mai comentez ceva spus de cumătrul Popa Dan, e paralele si rău intenţionat, parcă ar fi de la Antene sau I-Realitatea.
    Am cititi măsurile propuse şi mi se par logice şi coerente, de prost gust e articolul lui, ca multe altele de altfel.
    Dănuţ te excomunic din bresla semidocţilor, eşti mai jos decât atât, eşti jalnic, mai bine te+ai apuca să comentezi fotbal.
    • 0 (4 voturi)    
      poate n-ai inteles (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:21)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

      faptul ca danutzu astepta mana cereasca sa cada din cer sub diferite forme de genul: nu se mai plateste impozit, statul iti plateste ratele daca ele depasesc 100 EUR, primim acelasi venit si in somaj etc...

      Oameni buni, prea multe guvernul nu are ce sa faca. Si nu zic asta pentru a le lua partea. Situatia este creata din exterior si va putea fi rezolvata doar acolo. Tot ce ar putea guvernul sa faca este sa nu ingroape si mai mult economia Romaniei, si asa destul de fragila.

      As fi tare curios sa citesc parerile nemtilor pe tema crizei si masurilor luate de guvernul lor. Nu de alta dar aia chiar au de unde sa "cada".
  • +2 (4 voturi)    
    masuri sau idei ? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:12)

    dana eugenia [anonim]

    asta e o insiruire de dileme si fapte, amestecate, ale unui cap de executant de 'sub' guvern ... nici strategie, nici plan, cu atat mai putin masuri ... pentru cei care ii iau partea lui boc (imi merit soarta, si eu am votat PD-L) - daca veti cauta definitiile substantivelor de mai sus veti vedea de ce toata lumea face misto de guvernul-poloboc ... lasat in fundul gol, totusi, de guvernul moliceanu-cel-spagar-si-pupacios :)
  • +2 (2 voturi)    
    Hai sa va explic cum e in Franta (Marţi, 13 ianuarie 2009, 18:16)

    Gigi [anonim]

    O economie care merge, nu fãcãtura din Românika.
    Impozitul e in felul urmãtor (il plãtesc de 15 ani deci stiu).
    Prima transhã de impozitare pe un venit impozitabil de pânã la 15000 de euroi pe an: 8%
    A doua transhã de impozitare pentru un venit intre 15000 si 25 de mii pe an(16%)
    A treia transha de impozitare pentru un venit intre 25 de mii shi 50 de mii pe an( 22%)
    A patra transha de impozitare pentru un venit de peste 50 de mii pe an (35%).
    In felul ãsta clasa medie cotizeaza ca lumea, iar bogatii un pic mai mult ca au de unde. In plus conteaza si numarul de persoane din intretinere la impozit ca si parti (de exemplu o familie cu un copil e 2,5 parti, se face suma venitului impozabil, se scad cheltuielile, donatziile la asociatzii de caritate si se imparte la 2,5, la 2 copii sunt 3 parti, deja de la al treilea copil in sus conteaza ca si parte intreaga la impozit).
    De asta ãstia sunt acolo unde sunt iar noi tot in stadiul de maimutze.
    • +2 (2 voturi)    
      O paranteza (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:03)

      shadow [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      E vorba de venitul pe familie. Ajungi usurel la 35% daca ambii soti muncesc. Mai ales in zonele dezvoltate Paris, Lyon, etc.
      • -1 (1 vot)    
        Impozitul la francezi (Marţi, 13 ianuarie 2009, 23:00)

        hgjkhkluhiu [anonim] i-a raspuns lui shadow

        Pai francezii au ramas comunisti, in timp ce noi ne-am schimbat orientarea in 1989. De ce am reveni la rahatul ala de regim?
    • 0 (4 voturi)    
      Si? (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:18)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      Ti se pare corect?
      Si eu il platesc tot in Franta de 5 ani, si mi se pare aberant ca cei care lucreaza si castiga mai mult sa plateasca mult mai mult decat ierbivorele care freaca menta.
    • 0 (0 voturi)    
      E Franta! (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 16:07)

      Ariel [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      O.K. Cand vom ajunge si noi la nivelul Frantei, vom putea sa ne gandim la un impozit progresiv. Realitatea este ca nici unul din cele doua sisteme nu este perfect. Fiecare are +-suri si - suri. depinde de scopul pe care il urmaresti. Exista si sisteme mixte: unic pana la o limita si penalizator peste. Sau unic dar cu reduceri sub o limita. Se poate discuta foarte mult dar cu argumente bine motivate.
  • +1 (1 vot)    
    JUGUL (Marţi, 13 ianuarie 2009, 19:01)

    JHG [anonim]

    C a n d m a i r a r e s c d i n a p a r a t u l b i r o c r a t i c s i p o l i t i c c e n e s u g e cu acest idei obtuze de energie si inteligenta ????
  • +1 (1 vot)    
    Romanian re-brand: baetii fletzi vs aia dajtepti (Miercuri, 14 ianuarie 2009, 0:55)

    aghiuta [anonim]

    'docomentu' asta e un draft - jalnic, e drept, dar mai bine prost in privat si dupa ora de program, dar destept cand trebuie sa semnezi un angajament pe termen lung, sa decizi in numele natiei sau sa votezi! scurgerile de informatii cu iz de cancan si intentie vadit denigratoare sunt o realitate-obisnuinta-traditie si ar fi trebuit sa ne imunizam prin discernamant; in fond, la cate polemici aberante ni se servesc abia 'coafate' de amatorii care ne stabilesc programul tv, ce mai conteaza o prostie neoficiala?!
    n-am inteles ce cauta ingrasamintele chimice in masurile anticriza - salvarea industriei de profil sta in reconversie nu in lichidare de stoc, ca mai avem putin si incepem sa luminam pe timp de noapte, de cate chimicale iradiate consumam pe post de hrana!
    si doar de dragul pretziziei: darile la stat ,din orice salar, bat spre 30% (ca mai sunt cas-uri si alte contributii si asigurari). e suficient pentru a asigura nevoile bazice ale societatii: ingrijiri medicale rezonabile, pensie decenta, educatie pt viata reala si infrastructura pt mileniu asta. restul sa se faca din taxe!
    hai sa fim rezonabili macar in ceasu' al 12-lea: un plan anticriza inteligent nu foloseste la nimic daca nu exista bun simt si responsabilitate. mincinosii sunt la fel de rai ca si prostii, da' mai greu de prins, nu credeti?
    Intre 'baetzii fletzi care beau doar ceai de zacar ars si care saluta din mers gashka baetzilor dajtepti care beau doar cifra octanica cu lamaie si gheatza' io tin cu mine, bai nene! si o sa tin cu mine, oricat ar incerca tonomatili sa ma faca sa tin cu vreo tabara/partid/gashka/cucoana/oengeu/ue/sua/etc! si daca bocu'&comp intelege asta si ma convinge ca macar jumate din eforturi si buget le consuma pe interesu' meu, il felicitez, il votez si ridic pretentiile - ori marseaza si la interesu' lu' soacra'mea, ori ridica procentu' de implicare la 60%.
    scuzatz asteptarile minimale da' m-am saturat de bancu' ala cu capra raioasa pe post de endless powerplay!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică