Misu Negritoiu: Un imprumut de la UE si FMI este absolut necesar pentru Romania

de Dragos Comache     HotNews.ro
Marţi, 3 martie 2009, 13:15 Economie | Finanţe & Bănci

Un acord cu FMI si UE este absolut necesar pentru Romania, atat pentru cresterea credibilitatii si predictibilitatii pe piata locala, cat si pentru a usura creditarea si a acoperi anumite nevoi de finantare, a declarat marti Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank Romania, citat de NewsIn. Acesta este de parere ca necesarul de finantare externa a Romaniei este cuprins intre 8 si 10 miliarde de euro, nivel suficient pentru protejarea rezervei valutare si plata datoriilor externe.

"Aranjamentul, pachetul de imprumuturi externe are in primul rand rostul de a creste stabilitatea pietei romanesti, de a o face mai predictibila si de a inlatura volatilitatea, in crestere in ultima perioada. De asemenea, acordul poate face posibila creditarea mai usoara, mai credibila", a spus Negritoiu.

"Intre 8 si 10 miliarde euro, consider ca ar fi un necesar decent de finantare, pentru a proteja rezervele valutare si pentru plata datoriilor externe", a precizat seful ING Bank.

El a afirmat ca autoritatile romane trebuie sa faca eforturi pentru a limita riscurile, atat la nivel macroeconomic, cat si la nivel microeconomic, si a adaugat ca pachetul de imprumuturi externe este "absolut necesar" in acest sens.

La randul sau, Nicolae Alexandru Chidesciuc, senior economist in cadrul ING Bank Romania, a explicat ca Romania ar trebui sa ia un imprumut extern "cat mai mare".

Autoritatile romane au declarat in repetate randuri ca pentru plata datoriilor externe ar putea fi necesar accesarea unui imprumut de la Uniunea Europeana, care ar putea fi insa conditionat si de un acord cu FMI.

O delegatie din care fac parte viceguvernatorul BNR Cristian Popa si secretarul de stat din Ministerul Finantelor, Bogdan Dragoi, se afla in aceste zile la Washington pentru a negocia cu Fondul Monetar International (FMI) un eventual acord. Anterior, delegatia romana a avut o serie de discutii si analize preliminare si cu autoritatile de la Bruxelles.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1436 vizualizari

  • -5 (11 voturi)    
    de ce nu i s-a spus asta si lui Base? (Marţi, 3 martie 2009, 13:24)

    amadeusz [utilizator]

    Cand batea campii ca nu ne trebuie asa ceva
    • +6 (6 voturi)    
      Cat la % din PIB? (Marţi, 3 martie 2009, 15:27)

      Isar [anonim] i-a raspuns lui amadeusz

      Imprumutul de care Ucraina avea nevoie efectiv de la FMI e de circa 13 miliarde€. Adica vreo 5% din PIB-ul tarii (calculat la paritatea puterii de cumparare). Problema grava a Ucrainei e ca deficitul comercial e la 25% din PIB si PIB-ul va scadea in 2009 cu peste 10% !

      Imprumutul luat in catastrofa de Ungaria a fost de 25 miliarde €, adica circa 15% din PIB-ul tarii (tot la paritate). Problema grava a Ungariei e datoria externa si caderea PIB in 2009 cu 3-4%.

      Imprumutul propus Romaniei e la o medie de 9 miliarde €, adica 4% din PIB (tot la paritate). Suficient pt. a acoperi deficitul bugetar. Problema subliniata adesea pentru Romania e deficitul de cont curent, la 11% din PIB. Insa el se reduce rapid datorita scaderii importurilor. Si chiar si cel mai pesimist scenariu pentru Romania, al nenorocitilor de la S&P, tot nu ne da cu minus decat 1% din PIB pentru 2009.

      De aceea e normal sa nu fim pusi "la pachet" cu ungurii si ucrainienii, ei au probleme specifice, mult mai grave ca ale noastre. Insa exista mari presiuni pentru a trata Europa de Est discriminatoriu, ca o "problema", in timp ce adevarul simplu e ca aceasta criza e provocata de Vest prin proasta gestiune si lacomie, Estul Europei e doar o victima a ceea ce se intampla.
    • +3 (3 voturi)    
      Propaganda ieftina (Marţi, 3 martie 2009, 16:01)

      realwahl [anonim] i-a raspuns lui amadeusz

      Este incredibil cum o persoana care e sef la o banca se poate injosi/slugari interesele straine!

      Romania nu are nevoie de un imprumut, ci Austria si alte tari care au sucursale in Romania. Ele vor sa isi recupereze pierderile prin tragerea banilor din Romania, bani care nu ar face altceva decat sa indatoreze inutil Romania si sa ne faca mai dependenti de FMI.

      Sa iti fie rusine, domnule Misu Negritoiu.
  • +3 (7 voturi)    
    tot ei ne vand... (Marţi, 3 martie 2009, 13:25)

    kelu [anonim]

    Imi pare rau ca tot "carnati" de-ai nostri ne vand. Stii ce inseamna FMI? Domnule Negritoiu, daca as fi Dracu', mi-ai vinde sufletu pe 5 lei (sau deja l-ai vandut)?!
    • +3 (7 voturi)    
      Stabilitate, credibilitate, predictibilitate (Marţi, 3 martie 2009, 14:56)

      Sharchiozi [anonim] i-a raspuns lui kelu

      Asta e propaganda oficiala.
      In spatele ei se afla insa dorinta de a inchide odata clantzaul spurcat al alora din agentiile de rating (da, alea care dadeau AAA Islandei).
      Romania e practic santajata sa "intre in rang" si sa ia bani, vrea sau nu vrea. De luni de zile dureaza santajul asta ordinar.

      UE si FMI vor sa "controleze" mai indeaproape ce se face in Romania, va spun ca rapiditatea cu care a crescut economia romaneasca a uimit si enervat, FMI e un mijloc destul de sigur de a ne pune betze in roate.

      Daca FMI si UE vor garanta astfel gestiunea economiei de catre guvernul Romaniei si rezerva noastra valutara de circa 26 miliarde€, cei de la S&P vor avea foarte putine motive sa nu ridice nota Romaniei la "grad de investitie". Daca nu o vor face va apare cu certitudine ca nu mai e vorba de "analize" economice ci de o comanda politica din capitalele unor mari puteri.
      Pentru ca sunt tari vestice care fac orice ca sa adune lichiditati de oriunde pot si pentru asta trebuie speriati investitorii sa nu mai bage miliarde prin Romania si alte state estice.
  • +2 (4 voturi)    
    De unde ati plecat si unde ati ajuns... (Marţi, 3 martie 2009, 13:29)

    Traficantu' de Influenta [anonim]

    Corect prieteni...Acum nu mult timp spuneati ca e imperativ sa evitam un astfel de imprumut ( egal in ochii multora cu o noua subjugare economica a tarii). Nu numai ca era neaparat necesar sa nu il contractam dar si puteam sa evitam asta lejer. Ciudat cum intr-un timp atat de scurt au aparut atatea "ciupercute" care tot decara ca e al naibii de necesar,chiar inevitabil sa luam banutii de la oamenii astia. Aveti foarte multa coloana baieti,dar mai mult decat atat eu cred ca aveti buzunarul larg.
  • +4 (6 voturi)    
    +54 (Marţi, 3 martie 2009, 13:33)

    buncrestin [utilizator]

    e prefixul Argentinei
    sa le dea un telefon inainte sa ne explice cum avem nevoie noi de un imprumut cu lingurita de la FMI
    • +2 (4 voturi)    
      +242 (Marţi, 3 martie 2009, 14:02)

      G [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      e prefixul din Congo
      sa le dea un telefon inainte sa ne explice cum NU avem nevoie noi de un imprumut cu lingurita de la FMI.

      PS: Au aceeasi ora a si Europa centrala.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 3 martie 2009, 13:33)

    Vladutz [anonim]

    da... ne vindeti de tot sau cu totul.


    "bravo"
  • +2 (4 voturi)    
    CREDETI? (Marţi, 3 martie 2009, 13:38)

    CIA [anonim]

    eu unu nu cred acest lucru. mai bine taiati salariile si cheltuielile exorbitante de la guvern si companii nationale, desfiintati parlamentul bicameral, distrugeti firmele capusa de pe linga firmele de stat, descentralizati administratia, reglementati transferul de profit al bancilor staine cu filiale si sucursale in romania, recuperati datoriile istorice de la alte state, etc etc.
    • 0 (2 voturi)    
      aaa (Marţi, 3 martie 2009, 14:01)

      ee [anonim] i-a raspuns lui CIA

      Corect. Nu poti sa ai o gaura in buget si sa te imprumuti in mijlocul unei crize economice. Imprumuturile se fac doar cand anticipezi o crestere economica pentru ca sa ai cu ce sa le platesti inapoi. Care mai e atunci rostul reducerii deficitului daca trebuie sa ridici impozitele?
  • -1 (5 voturi)    
    vezi de falimentara ta ... (Marţi, 3 martie 2009, 13:48)

    hapleamare [anonim]

    Daca erati asa meserasi mai directorasi de ce nu va-ti facut curatenie in casa voastra. Ce sa spun, esti tare la dat sfaturi si directive, dar cand vine vorba de rezolvari va /in sus spr voi!
    • +2 (2 voturi)    
      OARE (Marţi, 3 martie 2009, 14:43)

      CIA [anonim] i-a raspuns lui hapleamare

      Stau si gindesc cine poti fii tu? cu mentalitatea asta ai putea fii un degeabist din parlament care isi duce traiul pe spinarea contribuabilului, ori o capusa pe una din sursele de bani publici, ori un somer de lux notoriu rauplatnic.
      • -1 (1 vot)    
        sa mori de ciuda ca ... (Marţi, 3 martie 2009, 15:52)

        hapleamare [anonim] i-a raspuns lui CIA

        ... nu ai sa ghicesti! Ca sa faci bani trebuie sa muncesti mai intai. Lasa gandurile ca te deprima. La munca nu la mana intinsa.
        • 0 (0 voturi)    
          aha (Marţi, 3 martie 2009, 18:43)

          c.i.a. [utilizator] i-a raspuns lui hapleamare

          ori pensionar plictisit de moarte si libidinos ori un militian insarcinat cu legea asta cu urechi. Si habar nu ai omule cit trag eu la jugul mincii. Eu stiu un lucru: eu lucrez, nu frec mentaca d-neata.
          Iar parerea mea este parerea mea, daca nu-ti place ori nu citesti, ori di un vot in minus dar nu te iei de om pe motivul ca nu -ti place parerea lui.
  • -1 (5 voturi)    
    Q. E. D. (Marţi, 3 martie 2009, 14:06)

    MIHAI 2 [anonim]

    Miron Costin
    „Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos zăbavă decât cetitul cărţilor…”
    *
    Cea a zis Miron Costin
    (bine a zis
    copii ai durerii
    cu creerii prajiti la lumina stroboscoapelor
    din discoteci si
    cu mintile semiratacite in lupta de pe monitor...unde chiar credeti ca mai castigati o viata...si inca o viata...aiurea ...e una singura....)

    deci bine a zis Miron Costin (unul pe care il gasiti cu google ...inca il mai gasiti)

    și altceva e ce-mi spuneau candva
    niste bosorogi de-ai mei...ca oamenii
    nu se vor putea niciodata de placerea
    de a avea biblioteci de hartie...de a
    rasfoi filele unei carti de hartie...

    Parerea mea e ca asta tine de modul
    cum ai crescut....si ca daca pustimea de azi
    nu mai rasfoieste ....nu pierde nimic.
    Pierde daca nu mai citeste ...fie si pe screen...

    Cred ca in 5 ani vom avea acest laptop intr-o varianta chiar mai buna și foarte ieftina.

    Te asezi frumos pe banca din parc...deschizi cartea taiwaneza ....si pe cele doua pagini ale ei iti descarci Miron Costin .

    Adio si-un praz verde
    bibliotecilor-dinozaur ,
    din lemn masiv,
    pline de tomuri groase...
    numai bune sa dai interviuri cu ele pe fundal
    sa cază lumea pe spate ce mare telectual poci pentru ca sa existi.....
  • +2 (4 voturi)    
    costuri (Marţi, 3 martie 2009, 14:07)

    alex [anonim]

    Cel mai important este costul banilor:

    1. dobanda
    2. conditiile pentru imprumut

    Daca dobanda este mica si conditiile sunt acceptabile, nu vad de ce nu am apela la FMI. Romania are nevoie de bani pentru finantarea economiei, daca gasim bani la 3-4% dobanda nu vad de ce ar trebui sa ne milogim de bancile comerciale care isi imprumuta filialele la 6-7%.
    • +1 (5 voturi)    
      ????? (Marţi, 3 martie 2009, 14:37)

      cia [anonim] i-a raspuns lui alex

      nici pe departe sa nu crezi ca dobinda si conditiile vor fii favorabile romaniei. se vor cere garantii cine stie ce, se vor impune conditii de sta mitza`n coada si se vor platii dobinzi de se indoaie si raza de lumina, cresc impozitele taxele, se inventeaza si alte impozite si taxe s.a.m.d.
      C O N C L U Z I E :
      MONEDA = DATORIE
    • +1 (3 voturi)    
      Miza: conditionarea politicii economice (Marţi, 3 martie 2009, 14:55)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui alex

      in cazul FMI in ecuatie mai intra si un punct 3, care depaseste ca importanta punctele 1,2. Imprumuturile FMI sunt conditionate de anumite politici restrictive. miza asta e, nudobanda. cand Romania se va cufunda in criza si ai nostri guvernanti, pociti-nepociti, vor voi sa cheltuie un ban pe infrastructura sau pe altele, sa dea de lucru somerilor, n-o sa mai poata misca nimic.
  • -1 (3 voturi)    
    Avem deja Credite FMI !! (Marţi, 3 martie 2009, 14:08)

    Gidai [anonim]

    voi astia de sus ne credeti nascuti ieri? dar cele 10 guverne din 1990 incoace ce au facut altceva decit sa angajeze credite UE si FMI????? si naiba stie cit au luat si cit mai are RO de rambursat ca protocoalele cu WB-FMI sunt secrete c-asa e in democratie. TOT ce fac guvernantii sa "salveze" tara este tot jupuiala poporului.
  • +1 (3 voturi)    
    speculatii pe ron (Marţi, 3 martie 2009, 14:14)

    raresh [utilizator]

    Sa ne amintim de atacul asupra leului din septembrie-octombrie 2008. Numele bancilor prin care s-a derulat actiunea nu a fost facut public oficial insa... unii au o banuiala.
  • 0 (2 voturi)    
    Eu unul nu inteleg nimic! (Marţi, 3 martie 2009, 14:27)

    Va rog explicati-mi si mie! [anonim]

    Poate cineva sa-mi explice de ce in tarile dezvoltate se nationalizaza(salveaza) companii si banci gigante cu pierderi de miii de miliarde dar tot ei tipa ca romania trebuie salvata!

    Eu nu mai inteleg nimic! De ce trebuie romania tavalita?

    Noi nu produceam mai nimic deci nu are ce export sa ne scada! Imprumiturile noastre pe televizoare si frigidere valoric sunt meschine etc! Asa zisele imprumutri toxice sunt derizorii comparativ cu ce-i la ei!

    Daca o sa picam o sa picam din cazua bugetarilor si pensinarilor cu salariiile marite! si din cauza ca tot banetul pe dezvoltare de pe ultimii 20 de ani sa dus in buzuanrul unora!

    Nu avem unde sa cadem mai jos! Industrie, agricultura, turism nu aveam!
    Traim pe alimente de caliatetea a doua importate de la ei si cam atat! si mai crestem un porc pe la tara un lapte ceva!

    De ce ne trebuie imprumutul! Sa-i imbogatim si mai mult!!! ?????

    delapidare, coruptia si traficul de influenta nu a fost iventate la noi ci la ei si ei sunt artisti la asta!

    Noi nici la furat nu ne pricepem ca ne furam semenul ei macar fura de la altii!
    • 0 (2 voturi)    
      Ne pricepem! (Marţi, 3 martie 2009, 14:56)

      G [anonim] i-a raspuns lui Va rog explicati-mi si mie!

      Ba daaa, ne pricepem la furat, doar ca nu suntem deloc pretentiosi cand vine vorba de tinta.
    • -1 (3 voturi)    
      Imprumut ptr hoti (Marţi, 3 martie 2009, 15:32)

      travis [anonim] i-a raspuns lui Va rog explicati-mi si mie!

      Ne trebuie imprumut ca sa platim trintorii din tara asta(armata,politie,judecatori,parlamentari,doctori falimentari-de familie,profesori betivi,tigani asistati),dar,in primul rind,salarii nesimtite de bugetari.Si ne mai trebuie imprumut ca sa aiba ce sa fure,ca vistieria e goala.
      • +1 (3 voturi)    
        explicatie (Marţi, 3 martie 2009, 17:22)

        xy [anonim] i-a raspuns lui travis

        si tu si cel care a intrebat inainte, terminati cu ideile inghitite de-a gata. nu bugetarii si pensionarii au de castigat din imprumutul asta si nu din cauza lor se face. NU guvernul, fie el tariceanu sau boc, se inghesuie sa se imprumute de la FMI, ci e inghesuit de bancile straine, care nu-si pot sili guvernele lor sa se imprumute ca sa le salveze pe ele si atunci ne imping pe noi.
        deci inca o data, NU din cauza datoriei publice se face imprumutul asta, ci din cauza datoriei firmelor PRIVATE:
        http://www.zf.ro/eveniment/isarescu-toate-drumurile-duc-la-un-imprumut-extern-3949590/
  • +3 (5 voturi)    
    Ia tu credit de la banca negritoiule (Marţi, 3 martie 2009, 14:27)

    gigi [anonim]

    Eventual lnia de credit sa se deruleze prin ING??
    Negritoiule daca tot iubesti atat FMI/ul poate ne amintesti de succesele sale din America LAtina si Asia sau poate esti mai tare si decat Stiglitz care spune ca e cea mai de kkt institutie financiara internationala. Apropos Negritoiule Ungaria de bine ce a luat credit FMI tocmai ce i/a scazut Fitch ratingul
  • -1 (1 vot)    
    sigur! (Marţi, 3 martie 2009, 15:29)

    un alt roman [anonim]

    jumate din probleme le-am facut singuri cu mana noastra in cel mai pur stil romanesc. acum daca vin astia sa ne stranga cu usa e si vina noastra. dar mai bine sa dam vina pe altii ca oricum e prea tarziu =))))
  • +1 (3 voturi)    
    jura-te (Marţi, 3 martie 2009, 15:36)

    cocosila [utilizator]

    negritoiule ,ia jura-te tu pe mamica ta ca nu iti iei tu un super comision daca reusesti sa convingi romania sa se imprumute.
  • 0 (2 voturi)    
    da (Marţi, 3 martie 2009, 16:13)

    Moneymaker [anonim]

    Normal ca este necesar, doar nu el e cel care va plati inapoi imprumutul ci noi, muritorii de rind. Oare cind va veni vremea aceea cind ne vor intreba si pe noi, ce este mai bine pentru tara?
  • -1 (3 voturi)    
    criza si indatorarea externa (Marţi, 3 martie 2009, 17:12)

    cojocaru [anonim]

    Dragii mei,
    Luati aminte la urmatoarele:
    1. In prezent, Romania are o datorie externa de peste 72 miliarde euro. Drept urmare ,serviciul datoriei externe - rate, dobanzi, comisioane , etc - se ridica la circa 30 MILIARDE EURO, adica aproape o treime din PIB. Daca datoria externa va creste in ritmul din ultimii 4 ani, in 2012 vom folosi intregul PIBpentru a plati serviciul acestei datorii, noi urmand sa ne hranim cu ...predictibilitatile d.lui Negritoiu.
    2. Peste 70% din capitalul utilizat in Romania se afla in proprietatea strainilor.
    3. In Romania, profiturile reprezinta peste 70% din PIB, restul revenind salariilor. In Elvetia , raporturile se inverseaza. Ca si in Slovenia, ca exemplu. Normal, profiturile sunt insusite de proprietarii capitlului.
    4. Aducerea ratei profiturilor la nivelul celei din tarile civilizate ar disponibiliza, imediat, o suma de peste 30 MILIARDE EURO, ANUAL, cu care Romania ar putea intra in randul tarilor civilizate.
    5. Daca nu se alica masura de la pct 4, Romania va fi lovita de o criza economica devastatoare. Nu datorita crizei financiare internationale, ci datorita situatiei economice interne. Datorita imprumuturilor "in valuta" si datorita "stoarcerii" capitalului de catre cei care i-au devenit stapani prin "privatizare" si care nu au facut investii pentru innoirea si dezvoltarea lui. Acum vine nota de plata.
    Cei care umbla dupa imprumuturi la FMI si UE stiu adevarul, dar bat campii, cum fac de 20 de ani.
    • +3 (3 voturi)    
      Esti varza (Marţi, 3 martie 2009, 18:05)

      EccE [utilizator] i-a raspuns lui cojocaru

      70 de miliarde include datoria privata, cu care nu are nici o treaba statul..datoria de stat e de 10-12 miliarde. romania are una dintre cele mai mici datorii raportat la pib din lume (in jur de 14%). Multe tari au 100% din pib sau mai mult. usa are acum 80% din pib si creste.
      • 0 (0 voturi)    
        criza si indatorarea externa (Miercuri, 4 martie 2009, 9:27)

        cojocaru [anonim] i-a raspuns lui EccE

        Datoria externa privata are treaba si cu statul, dar mai ales cu cetatenii statului in cauza. Atunci cand o treime din PIB este folosita pentru plata de rate de rambursare la imprumuturi in valuta , dobanzi de 3-4 ori mai mari decat ar trebui, plus comisioane cat cuprinde, bugetul statului in cauza nu va sta, de loc, pe roze. Problema principala este la cetateni, care muncesc din ce in ce mai mult si raman cu tot mai putin. Ingineria financiara numita criza mondiala are la origine datorii private, nu de stat,Intelegi dle Ecce
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule Misu Negritoiu , (Marţi, 3 martie 2009, 21:25)

    D.Lavrancea [anonim]

    ... chiar n-ati auzit de ZEITGEIST ? Oameni buni , cautati DVD-ul sa vedeti , sa auziti si sa va cruciti afland despre FMI , despre Bechtel si despre ....O sa va cruciti .
  • 0 (0 voturi)    
    Nu vrem imprumut! (Miercuri, 4 martie 2009, 10:10)

    m [anonim]

    Orice ban imprumutat se plateste inapoi inzecit!!! Oameni buni, uitati-va la Zeitgeist ca sa intelegeti cum funtioneaza aceste imprumuturi. Pentru cei care inteleg engleza http://video.google.com/videosearch?q=zeitgeist&emb=0&aq=f# iar daca nu, faceti de undeva rost de el cu subtitrari in romaneste. Mult succes, trezirea romani!
  • 0 (0 voturi)    
    ce atata (Miercuri, 4 martie 2009, 13:09)

    gica [anonim]

    ce atatea comentarii aici ?
    Imprumutul si indatorarea face parte din plan. deci...suntem in grafic ! Ciocu mic !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri