Mugur Isarescu: M-a socat comparatia facuta intre Romania si Islanda

de E.M.     HotNews.ro
Miercuri, 4 martie 2009, 9:47 Economie | Finanţe & Bănci

Daca mai spune cineva ca este criza de lichiditati, va rog sa nu credeti, a spus guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, in cadrul unui seminar intitulat "Influenta crizei internationale asupra economiei romanesti".

Romania, spune Isarescu, se afla in pericolul ca, atunci cand se vor resimti asupra sa efectele crizei economice, sa fie deja obosita. Pericolul pentru Romania este ca, batandu-ne pe tinte mai mult sau mai putin indepartate de problematica, sa uitam caracteristicile si efectele crizei financiare asupra Romaniei. Putem sa ne simtim obositi cand se vor resimti efectele crizei mondiale. Acesta este un pericol real, a spus Mugur Isarescu.

In ultimele sase luni, Romania a fost asezata peste tot, in cele mai diverse grupari de tari, in rapoartele ce au fost facute publice. Prima comparatie ce m-a socat, inca din vara, a fost cea intre Romania si Islanda. Era o comparatie fortata, legata de deficitul de cont curent, a spus Isarescu.

Incercarea de depreciere a leului, a mai spus Isarescu, urmarea o tinta de curs de 4,5-4,7 lei/euro:
  • Va garantez ca nu era 4,2 lei/euro. Se dorea 4,5 - 4,7 lei/euro si mai sus. In momentul in care scapi fraiele, nu mai ai ce sa faci. BNR a intervenit, nu pentru ca apara un nivel de curs, ci pentru increderea in moneda nationala.
  • Incercarea de depreciere din toamna anului trecut a venit, intr-adevar, pe fondul unei datorii private inalte, pe termen scurt, dar pe care o pune, ijn mare parte, pe seama luptei pentru cota de piata dusa pana atunci tot de bancile comerciale.
  • Cea mai mare parte a datoriei externe a venit pe fondul bataliei pentru cota de piata a bancilor.
  • Se observa anumite bubble-uri in sectoare ca cel bancar, imobiliare, retail, care sunt acum cele mai galagioase. Este vorba de cicluri normale.
  • Romania a fost asezata peste tot, in cele mai diverse grupari de tari, in rapoartele ce au fost facute publice. Prima comparatie ce m-a socat, inca din vara, a fost cea intre Romania si Islanda. Era o comparatie fortata, legata de deficitul de cont curent.
  • Nu cred ca aceste comparatii dintre Romania si alte tari sunt corecte.
  • Stim cu totii ca, in timpul crizelor financiare au loc reasezari, se redefinesc zone de influenta sau de alta natura.
  • Si o adancire a dimensiunii mediatice a acestei crize economice si financiare, inclusiv in relatia cu Romania, prezinta interes.
  • Cand BNR a iesit cu acea diferentiere intre efectele crizei, se vorbea doar despre criza subprime, cazusera cateva banci americane, nu se stia inca daca vine recesiunea.
  • Am spus atunci ca efecte directe nu exista in sensul ca sistemul bancar de aici este solid, si a avut o sansa pentru ca nu s-a imbibat cu produse derivative, toxice.
  • Am insistat pe acest lucru.
  • Eticheta de subprime ne-a fost pusa pe ceafa la nivelul intregii zone.
  • Ne-am pomenit cu un raport al Danemarcei reanalizat si redifuzat care spunea ca toata Europa de Est este subprime-ul Europei.
  • Aceasta este ilustrarea dimensiunii mediatice.
  • S-a incercat deprecierea leului in octombrie. Cursul de 4,2 lei/euro era doar o singura etapa. Se dorea 4,5-4,75.
  • Leul este elementul esential al increderii in activitatea economica din Romania.
  • Criza de lichiditate din toamna a fost creata de acei jucatori care si-au lungit pozitiile pe lei (pozitiile futures pe evolutia cursului - n.red.)
  • Rezervele Romaniei nu sunt suficiente, pentru ca nu se mai raporteaza la importuri, ci la datoria comerciala pe termen scurt, creata in mare parte de bancile comerciale in lupta pentru obtinerea unei cote de piata.
  • In prezent nu exista lipsa de lichiditate pe piata, ci aceasta are mai mult o conotatie mediatica, in conditiile in care bancile care in toamna afirmau ca este criza de lei, sustin acum ca exista un exces de lichiditate.
  • Uitandu-ma la pozitiile valutare, am vazut din nou lungiri de pozitii. Rog media, daca cineva mai spune ca e lipsa de lichiditate, sa nu-i creada.



Citeste mai multe despre   











15910 vizualizari

  • -8 (30 voturi)    
    ma mir! (Miercuri, 4 martie 2009, 10:34)

    io [anonim]

    ma mir ca la socat, noua ne e deja scarba...
    • +10 (22 voturi)    
      Care (Miercuri, 4 martie 2009, 10:51)

      G [anonim] i-a raspuns lui io

      Noua care, poporului? Si scarba de ce?
    • +29 (35 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 4 martie 2009, 11:08)

      SimionA [utilizator] i-a raspuns lui io

      Romania e una din tarile care au fost afectate destul de putin de criza, in timp ce Islanda e aproape de faliment. Si de ce ti-e scarba ?
      • +4 (12 voturi)    
        de ce nu spune tot? (Miercuri, 4 martie 2009, 13:08)

        alin [anonim] i-a raspuns lui SimionA

        de ce n-are oo dl Isarescu sa iasa in fata si sa ne spuna clar ce e de facut? incurajati schimburile economice doar cu parteneri locali!
        nu avem incredere in calitatea produselor noastre.. incurajati concurenta si aparitia de imm-uri!!! sunt o gramada de oportunitati, sute de mii de locuri de munca ar putea fi create daca s-ar gasi o mana de lideri care au priza la public sa iasa in fata si sa spuna lucrurile astea. ne vindem tara bucatica cu bucatica la "prietenii" din toate colturile lumii...
        • +3 (9 voturi)    
          cine dracu spune tot, mai ales acum ??? (Miercuri, 4 martie 2009, 15:46)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui alin

          pentru ca e profesionist adevarat, nu expert de cafenea ca tine... ia gandeste tu singur.. de ce nu e bine sa faci ce spui tu in perioada asta.. sau nu mai gandi, dute si pune mana pe manual....
          • +2 (2 voturi)    
            scrii 3 randuri fara sa spui nimic.. (Joi, 5 martie 2009, 15:05)

            alin [anonim] i-a raspuns lui anonim

            si totusi, care era mesajul tau?.. ma cunosti cumva? sa nu gandesc.. ca tine? care manual?
            sa inteleg ca tu incurajezi exact opusul? sa falimentam industria, comertul si serviciile din romania? toti profesionistii sa taca din gura?
            partea trista e ca ai mai primit si niste voturi pozitive pentru mesajul tau incoerent.
        • -1 (3 voturi)    
          Pentru (Joi, 5 martie 2009, 11:41)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui alin

          ceea ce spui tu ar trebui ca altcineva sa aiba oo. Isarescu are alta treaba pe care si-o face cel putin BINE ! Sunt bune ideile tale ,dar ar trebui promovate de cei ce guverneaza tzara nu o banca
        • -1 (3 voturi)    
          oo? (Joi, 5 martie 2009, 12:11)

          Oana M [anonim] i-a raspuns lui alin

          Pai are Base oo si ne zice sa ne legam bolovanu' de gat si sa ne aruncam in apa: luati fratilor credite, ce mai stati? ce conteaza ca nu aveti ce sa mancati? Ingrasati profitul bancilor, luati credit sa va cumparati mancare, daca nu aveti ce sa mancati.
          • 0 (2 voturi)    
            oo... :) (Joi, 5 martie 2009, 14:58)

            alin [anonim] i-a raspuns lui Oana M

            ca de obicei basescu are un mesaj pentru toti.. eu am inteles din declaratia lui doar ca bancile au lichiditati.. tu ai inteles ca vrea basescu sa-ti iei credit? nasol..
      • 0 (0 voturi)    
        minciunile lui Isarescu (Joi, 5 martie 2009, 18:37)

        realistu' [anonim] i-a raspuns lui SimionA

        Stimate cetatene SimionA, in Romania criza abia a "batut la usa" si inca nu am deschis usa in totalitate. Deci, mare atentie ca aceasta criza inca nu si-a intrat in drepturi depline in Romania. Atunci cand aceasta criza o sa-si intre in drepturi depline in Romania, o sa fie mai rau decat in Islanda. Deci, o sa traim si o sa vedem. Pana atunci nu are sens sa discutam. Ar fi exceptional ca Romania sa nu fie afectata, dar....ma tem ca realitatea va fi alta.
    • +31 (39 voturi)    
      (Miercuri, 4 martie 2009, 11:11)

      Doruaga [anonim] i-a raspuns lui io



      Isarescu are dreptate 100%.

      BNR a aparat leul in toamna cand s-a incercat deprecierea lui fortata. iar acum leul a pierdut doar 20% din valoare fata de acea perioada, in timp ce forintul a pierdut 35%, zlotul 30%, hrivna 60%, etc..

      Ca in orice criza apar rechinii si gangsterii, la nivel de state zice "civilizate". Se lupta pentru reimpartirea sferelor de influenta si cine e mai lucid, mai agresiv si mai increzator in fortele proprii, ala iese mai repede si mai usor. Cei care isi puna cenusa in cap si isi plang prosteste singuri de mila sunt niste looseri !

      Franta a inceput "balul" denigrarilor si protectionsimului, Sarkozy ajungand pana la a ameninta direct societatile franceze cu investitii in Europa de Est. A urmat Grecia, care a cerut bancilor sale sa nu mai trimita lichiditati in Est. A urmat Austria care incearca disperat sa isi mentina sfera economica creata.

      Societatile de rating sunt deja foarte putin credibile insa participa la campanie din plin si ataca cu inversunare toate tarile emergente, pe oricine a obtinut cat de cat succese in 2008, pentru a descuraja fluxul de bani dinspre Vest spre Est.

      Si exista numerosi analisti si "esperti" care si-au dovedit din plin incompetenta in aceasta criza si care totusi continua sa scrie, sa emita opinii si sa fie publicati de o presa foarte complezenta.

      Romania nu avea nevoie de imprumut, pana la urma i s-a pus cutzitul sub gat sa il aia cu forta, camatareste. Vom vedea dupa aia ce vor zice agentiile de rating.

      Fiti mai increzatori, continuati afacerile, cautati oportunitatile de investitie si business, acum e momentul in care se vor cladi reusitele de maine.
      Masa va urma trendul oficial ca turma, cum au facut si cu activele toxice, cei mai calmi si mai dinamici vor iesi la liman rapid si vor deveni mai prosperi.
      • +11 (15 voturi)    
        felicitari (Miercuri, 4 martie 2009, 12:57)

        anca [anonim] i-a raspuns lui Doruaga

        felicitari pentru comentariu, singura solutie pentru criza este intarirea din interior si continuarea gasirii oportunitatilor, nu va lasati antrenati de mesajele de dezastru care au ca scop retragerea investitiilor si crearea de locuri de munca in alte parti. Cititi raportul privind 5 ani de integrare in UE , care au fost beneficiarii.
      • -2 (6 voturi)    
        De cand e lumea si pamantul ... (Miercuri, 4 martie 2009, 17:35)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui Doruaga

        Un mare gazetar roman,Pamfil Seicaru spunea prin anii '40 , ca Romania nu este o tara care sa umble iarna in pantaloni scurti si vara in palton ,ea trebuie sa se alinieze concertului european !Ce semnal ar fi dat sa refuze FMI ? sa se descurce singura in criza care a lovit si nu prea ,exact ca acum cativa ani criza financiara asiatica ? Nu se facea ;adica fruntasa Ungarie e la pamant ,mult prea fruntasa Austrie e la pamant etc. si doar Romania sa reziste fara imprumuturi ? Fapta buna este ca FMI dicteaza niste politici structurale care pun cu botul pe labe sindicatele bugetarilor ! fapta rea este ca trebuie sa ne caciulim fara sens ,dar guvernatorul este in cateva cluburi masonice internationale si nu vrea sa ajunga un paria printre respectivi !Cea mai mare gura o fac sindicalistii bugetari pentru care guvernul
        Tariceany fost cutia milei ! Vreau sa fii sigur ca nu afost membru de partid PNL care sa nu fi primit un post gras in administratia de stat ! A fost un jaf cu banul public numincredibil ! Acum tragem ponoasele iar golanimea sindicala bugetara face detergent la gura pe la 2-3 TVuri !
  • -17 (33 voturi)    
    Mugurel Gargarescu si pasii lui tot pe loc si ioc (Miercuri, 4 martie 2009, 10:56)

    psd-os-ul [anonim]

    O armata de creduli il vad pe Mugurel ca pe un unicat al cunoasterii si aplicarii finantelor, de neinlocuit si neatins, super-performantul de pe lume, daca nu-l avem trebuie sa-l importam.

    Sunt cateva explicatii ale monumentului:
    1. Meritele atribuite Mugurelului sunt bazate pe presupuneri fortate si nu pe rezultate concrete calificabile drept performante. Nu se poate spune "a rezolvat problema X" ci "era cat pe ce sa intram in problema X, noroc de el, de marele Mugurel", dar sa nu ne legam de contributia lui Mugurel la intrarea, cu tot cu el, in rahatul X. Mai bine ne prefacem ca ne-am scapat, cand el ne-a sters grija si urma.

    2.Neputinta celor din breasla de a sesiza gargarismele lui Mugurel deriva din insasi lipsa lor de calificare reala. Experienta lor e doar statul in fata monumentului la care se inchina si fac matanii. In rest e interesul, direct sau indirect- cine stie?- poate ajungem cu vreo jalba in protap la Mugurel sau vreo functie de bagator de seama printre leii cu coada taiata la ultima operatie estetica.

    La isprava inflationista de la inceputul anului 1997, de dupa potopul pesesist, Mugurel a scapat leutul din mana, l-a facut sa para greu prin transarea cozii. La ghicit inflatia, ii tremura mana si trage pe langa tinta cu eroare de 25-50 %, depinde de luneta observatorilor care se uita in alta parte, sa nu deranjeze monumentul.

    Ultima performanta a oamenilor din conducerea BNR , implicati chiar sub nasul si prin mirosul ambiguu al Mugurelului, este atragerea facturii cu fonduri de la CEDO , pentru falimentul BIR, cauza aprobata in principiu si care are toare sansele sa se tranforme in "buna de plata pentru contriibuabulul roman !". Fara facaturile BNR, prin interventia cu documente false in inventia unor datorii inexistente, nu ar fi fost posibile nici jaful a peste 400 mil. euro si nici plata in curand din buzunarul romanilor.
    Figura lui de sfant si propovaduitor al gargarismelor cu criza " nu va fi, dar uite-o, e!" e jalnica.
    • +6 (20 voturi)    
      ce noroc (Miercuri, 4 martie 2009, 11:31)

      instru [utilizator] i-a raspuns lui psd-os-ul

      D-le psd-os-ul, ce noroc ca le sti tu pe toate si ne scoti putin din grota noastra si nu ne lasi sa lancezim in ignoranta !
      • -3 (13 voturi)    
        Noroc cu modelul unicat si breasla lui in rahat (Miercuri, 4 martie 2009, 12:27)

        psd-os-ul [anonim] i-a raspuns lui instru

        Tocmai piedestalul face breasla lui de recunoscut drept impotenta.

        Stati cu gura cascata la gargarismele lui cu statut de "avertismente" , nu aveti observatii, nici o idee sa-l combateti, nici pasi concreti impotriva crizei, cu bancile sigure cat cautarea unui plan de salvare, concret nu e decat gargara si din pacate nici rezultatele nu le vad decat orbii si pupatorii doritori de foonduri.

        De doua decenii pline cu cateva incidente acolo, unicatul nu ma impresioneaza. Cine e asa de usor de indus in lamurirea unicatului, sa fie sanatos!
    • +8 (20 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 4 martie 2009, 11:39)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui psd-os-ul

      Ref la 1997 atunci s-a facut primul pas in liberalizarea fluxurilor de capital, si tot atunci (dupa 8 ani de zile) s-a trecut la rata de schimb valutar reala , functie de economie.

      In rest nu pot sa te combat, pentru ca nu am mai avut chef sa te citesc.
      • -2 (10 voturi)    
        Nu gresesti cand zici nu citesti si de CEDO? (Miercuri, 4 martie 2009, 12:47)

        psd-os-ul [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Te prefaci si te dai mare necititor.
        N-ai replica fata de amintitul dosar de la CEDO si contributia determinanta a marilor gangsteri din BNR, alaturi de mafia lichidatorilor judicari de la RVA (Arin Stanescu, Calin Zamfirescu)
        • +3 (7 voturi)    
          Nu citesc (Miercuri, 4 martie 2009, 15:34)

          Ghita [anonim] i-a raspuns lui psd-os-ul

          pentru ca daca restul postului tau este la fel de neavenit ca si inceputul consider ca e o pierdere de timp ...
    • +3 (9 voturi)    
      Hai ca-i buna ! (Miercuri, 4 martie 2009, 11:54)

      Pentru big "G" [anonim] i-a raspuns lui psd-os-ul

      Hai sa comentam un piculet, comentatorul: s-a hotarart sa se reduca din harmalaia de bani de pe piata. Cum? Pai, sa taiem patru (!) zerouri din coada numerelor. Cam asa au procedat si rusii ! Cand a venit Stalin si a constatat ca rubla este prea mica in raport cu dolarul. Noi, insa am fost mai isteti. Am lasat sa circule in paralel banii vechi si noi. Insa nu am prevazut o practica veche romaneasca: trecand la preturile noi, o veche meteahna romaneasca va iesi la iveala: acea de a se imbogati cat mai carand. Si asa au saltat preturile. Si, saltand preturle in piata, au saltat si salariile !!! Cum sau cat ? Pai, cam peste masura de suportabilitate a bugetului tarii ! Impozitele au cam ramas aceleasi cu foarte putine modificari si ... Ce facem ? Pai, hai sa-i dam in cap lui Isarescu pentru ca ne-a avertizat despre o posibila ... lipsa de lichiditate - a se citi criza (!) - si despre masurile luate (de multe ori cu carcoteli ale bancilor comerciale - vezi cele luate in legatura cu creditele pe termen lung si conditiile de creditare) ! Si, de fapt, ce este criza ? O imposibilitate de ... ce? Cu stima !
    • +3 (17 voturi)    
      SUBSCRIU (Miercuri, 4 martie 2009, 12:16)

      EccE [utilizator] i-a raspuns lui psd-os-ul

      Si eu am atras atentia de multe ori asupra lipsei de profesionalism care domneste la BNR. Din pacate romanii nu au avut prilejul sa vada cum arata un economist adevarat, si chiar daca ar vedea, tot ar stramba din nas..ca ala care toata viata miroase numai mirosuri "tari", iar cand ii dai cu parfum stramba din nas, zice ca pute..Romania nu a avut economisti specialisti in economie de piata, fiindca nu a avut economie de piata..iar "specialistii" de azi sunt fostele sperante ale partidului, daianu, isarescu..economisitii cu epoleti. Eu m-am resemnat si astept cu nerabdare adoptarea euro, sa rasuflu usurat ca am scapat de "specialisti"..dar nici ei nu sunt prosti sa grabeasca procesul..pai fara leutz cum s-ar mai defila ei pe la teve, sa vorbeasca cu glas gros cum i-au infrant ei pe nenorocitii de speculatori si agenturili straine..bai rumani..uitati-va pe site-urile altor banci centrale si faceti o comparatie cu BNR..mai uitati-va pe cnbc.com..cand transmit audieri live in senatul american..sa vedeti acolo exemplu de democratie si cum vin si bernake si gaithner sa dea explicatii cu adevarat si raspund la fiecare intrebare..nu se abereaza pe la teve-uri marii nostri specialisti
      • +1 (9 voturi)    
        Re: voturi (Miercuri, 4 martie 2009, 12:45)

        Garett [utilizator] i-a raspuns lui EccE

        Imi place ca de fiecare data cand apare un comentariu anti-Isarescu se dau voturi negative intr-o veselie! S-a introdus norma de voturi la BNR? Orice comentariu negativ la adresa "Marelui Carmaci" trebuie infierat cu "sfanta manie proletara" ??
      • 0 (0 voturi)    
        da,si... (Vineri, 6 martie 2009, 23:04)

        muky [utilizator] i-a raspuns lui EccE

        ...atunci cum se explica falimentul magnificelor banci americane,care au picat una dupa alta ca piesele de domino,si a trebuit ,ca STATUL AMERICAN, sa- i scoata din "rahatul" in care (cineva sigur ca ia impins)au intrat; toate explicatiile si raspunsurile democratic date ,nu tin loc de solutii,asa ca lasa "steagul democratiei americane " un pic mai jos ,caci,daca nu erau asa "flamanzi" bancherii americani(si nu numai) ,nu se ajungea unde s-a ajuns .(parerea mea)-acum se incearca sa se plateasca "oalele sparte" ,de cat mai multi "fraieri",punandu-se presiuni pe monedele nationale si facandu-se tot felul de rapoarte de tara(care mai de care mai putin favorabile,tarii respective),ca sa-i faca sa se imprumute de la FMI si sa ajunga datori vanduti ,pe vreo cateva decenii.-daca nu te imprumuti ,nu esti de al nostru si deci carevasazica esti impotriva si deci ,vei avea tot felul de probleme,caci nu pui osul sa depasim criza care a lovit intreaga lume,-simplu nu
        cat despre dl. Isarescu,eu consider ca a dus o politica monetara prudenta si echilibrata si ca a apreciat corect,in cele mai multe cazuri,evolutia interna si externa a evenimentelor si situatiilor,care ar fi putut afecta raportul dintre leu si principalele valute( euro si dolarul american);ca putea face mai mult.poate ,dar nu putem noi sa judecam, ci doar alti finantisti, cel putin la fel de buni ca el. sa auzim de bine
  • +3 (7 voturi)    
    Le exces de lichiditate (Miercuri, 4 martie 2009, 11:08)

    hic sunt leones [utilizator]

    nu scad dobanzile?
    • +4 (6 voturi)    
      Ba da! (Miercuri, 4 martie 2009, 11:58)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Nu stiu de ce nu in Ro.,dar Germania,banca mea
      imi ofera credit personal de 6,99%.Inainte de criza erau 8,99!!Si inca se asteapta la reduceri!
      In tarile cu un sistem bancar mai avansat,cam astea sunt regulile!
      Ieri am primit oferta(dar mai astept) de credit ipotecar(de la banca casei,nu de la vreun strain),de 4,75%ptr.10 ani(inainte 5,4%).Cand am spus ca ma mai gandesc,mi s-a spus ca nu-i gresit,ca pana la toamna vor mai scade!
      De multe ori stau si ma intreb ce politica duc bancile(BNR)din Ro.?Vor sa stea pe banii lor cu toate matrapazlacurile lor(taxe peste taxe la creditul oferit),sau vor sa aiba clientela si sa miste banul?Ceva-i putred!
      • +4 (8 voturi)    
        In Germania scade inflatia, de aia! (Miercuri, 4 martie 2009, 12:25)

        isar [anonim] i-a raspuns lui Victor

        Banca nu-ti ofera mai avantajos credit pentru ca n-are ce face cu banii si vezi Doamne s-a gandit sa-ti dea tie :))
        Bancile stabilesc astfel de parametri in functie de inflatie. Ori aceasta scade in tot vestul din cauza crizei, nu se mai maresc preturi ca nu sunt cumparatori, nu se mai maresc salarii ca nu mai sunt oferte suficiente pe piata !

        Inflatia in Vest era 2,2% asta vara, cand tu primeai credit la 5,4%, iar acum e la 1,1% ca,d ti se ofera credit la 4,75%.

        Adica inflatia a scazut cu 1 procent, in timp ce banca ti-a ieftinit oferta cu doar 0,65 procente. practic banca va castiga acum mai mult dandu-ti credit, de aia sunt bucurosi sa ti-l ofere, OK?

        Romania are alte probleme, mai ales de prea multa lichiditate pe piata, e exces de lei si bancile au destui ca sa cumpere euro chiar si la 4,3. Au lei prea multi ca nu prea mai au icnredere sa ii dea la creditare oamenilor si uite asa s-au gandit sa faca "saltea" de euro deocamdata.
        Mai ales ca sunt banci straine care apoi spera sa ii poata transfera in Vest dupa ce BNR va scadea rezerva obligatorie de la 40% la 35 sau 30%!

        Practic, in Romania, bancile straine refuza sa mai dea credite pentru a stoca euro si a-i transfera spre Austria, Italia, UK, etc. Iar BNR se lupta sa-i impiedice, de aia ieri CEO de la Erste Bank din Austria i-a trimis scrisoare de "garantie" lui isarescu ca Erste va continua creditarea si nu va retrage capitalul. Cine dracu sa-l creada? Aia in Vest sunt toti innebuniti dupa lichiditati, au pierdut sute de miliarde aiurea !
        • +1 (3 voturi)    
          Cred ca pe putini ai intereseaza inflatia (Miercuri, 4 martie 2009, 13:00)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui isar

          Eu nu am inceput tezele economiei,ci am dat numai un ex.de creditare.Teoria este teorie iar practica alta mancare de peste.
          Pe mine un non bancar ma intereseaza zero inflatia la ora actuala.Ptr.mine este important sa investesc in ceva,care sa nu depaseasca limitele posibilitatilori!
          Nu cunosc aparteneta bancilori din Ro.,dar intrebarea mea este:sunt absolut toate bancile straine?
          Banca mea este una din putinele banci din Gemania,care nu are nicio problema cu pierderile amintite de tine!
          "Doamne s-a gandit sa-ti dea tie"-da s-au gandit sa-mi dea mie.Nu eu am apelat la ei ci invers!Sunt clientul lor de peste 30 de ani.
          Stiu ca am un teren si de acea si aceasta
          legatura de ultima ora intre sfatuitorul nostru personal si noi.Poate ca tie ti se pare ceva ciudat,dar asta-i adevarul!
        • +1 (1 vot)    
          Asa cum am mai spus (Joi, 5 martie 2009, 10:49)

          Ghita [anonim] i-a raspuns lui isar

          noi nu putem avea dobanda ca in germania datorita a doua mari principale motive:
          1) la dobanda de pe piata se adauga si dobanda de risc perceputa de banca straina ce imprumuta banca din .ro care te imprumuta pe tine.
          2) rata creditelor problematice, sau daca vrei rata de neplata a creditelor este mai mare in .ro prin urmare dobanda ceruta la creditele noi trebuie sa acopere si riscul de neplata mai mare.

          Dobanzile in germania au scazut ca a scazut euriborul nu are nici o treaba cu inflatia.
      • -1 (1 vot)    
        ba da! (Miercuri, 4 martie 2009, 14:23)

        florin [anonim] i-a raspuns lui Victor

        in romania sunt clienti de banci (vezi pe la brd) care au credite in sold care au 4,5% la euro (au prins un euribor 3m + 2.75 %. azi euribor este 1.811. plus 2,75 ne da 4,561%. e cam ca afara, nu?
    • +2 (8 voturi)    
      la obiect... (Miercuri, 4 martie 2009, 12:58)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      e buna intrebarea, daca ar avea dl. Isarescu bunul simt sa ne raspunda ar fi foarte bine, decat sa ne intoxice cu povesti. Unii dintre noi mai si inteleg ce vor sa spuna "sursele" straine. Si chiar isi dau seama daca minte dl. Isarescu. Stim ca nu o face intentionat, ci la comanda politica. Diferenta mare intre noi si statele dezvoltate este tocmai faptul ca noi importam cam tot ce se mananca in tara asta si suntem la mana speculantilor. Asta inseamna vulnerabilitate maxima.
    • -1 (1 vot)    
      dobanzi (Miercuri, 4 martie 2009, 14:42)

      nick [anonim] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Cum sa scada dobanzile cind BNR are lombard de 14%???? Este exces de lichiditate, dar la 20%!
  • -1 (5 voturi)    
    legat de lichiditatea bancilor (Miercuri, 4 martie 2009, 13:11)

    adi [anonim]

    am o cunostinta care s a dus sa scoata de la o banca la care statu e actionar majoritar ... o suma de aprox 11.000 lei dintrun orasel de 20000 loc si acolo i s-a spus sa revina in 5 zile!...inainte putea primi banii a doua zi ...eu unul nu mai bag banii la banci!!
    • +2 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 4 martie 2009, 16:02)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui adi

      exact... asa se intampla uneori... dar nu inteleg de ce n-ai inteles asta pana acum, ce naiba , a trecut o multime de timp in care am inceput sa lucram in sistemul asta. Pe scurt, diferite filiale ale aceleiasi banci pot duce politici diferite/ chiar si acum un an de ex. scria mare pe afis, ca daca vrei sa scoti o suma mare-nu mai tin minte exact valoarea- si la lei si la euro, trebuie sa anunti cu cel putin o zi inainte- am constatat la o filiala- in aceeasi zi la alta filiala, in aceiasi Constanta, aceiasi bani s-au putut lua pe loc.... cu atat mai mult in aceste zile bancile sunt mai prevazatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        am uitat sa adaug acest amanunt (Miercuri, 4 martie 2009, 16:35)

        adi [anonim] i-a raspuns lui anonim

        da, stiu ca asa este sistemu cu anuntatu bancii cu o zi inainte ......
  • +3 (11 voturi)    
    ziua scadentei pt dl Isarescu (Miercuri, 4 martie 2009, 14:45)

    cojocaru [anonim]

    Ziua scadentei pentru dl Isarescu se apropie.
    1. BNR- ul primeste de la filialele din Romania ale bancilor straine asa-zisele "rezerve obligatorii", pentru care plateste o dobanda de 2-3 %, ceva mai putin decat ar primi respectivele banci daca ar face depozite la ele acasa. Primesc , in schimb, dreptul de a acorda persoanelor fizice si juridice romane credite "in valuta" cu dobanzi de zeci de ori mai mari decat ar obtine la ele acasa. Asa s-a acumulat o datorie externa privata, de peste 60 miliarde euro, pentru care romanii platesc, anual, o treime din ceea ce castiga. Cu banii primiti drept "rezerve obligatorii", BNR cumpara obligatiuni emise de Trezoreria americana, sau alte trezorerii, pe care le depune la Banca Angliei si-i informeaza pe catatenii Romaniei ca rezervele lor internationale au depasit cifra de 28 miliarde euro. Majoritatea romanilor ia de bun ce spune dl Isarescu si doarme cu gandul ca in seifurile BNR zac in siguranta cele 28 de miliadre. Habar nu au ca acolo nu este nici un euro.Va place ingineria? Ce va face dl Isarescu in momentul in care "partenerii "sai , bancile straine , ii vor cere rezervele, iar trezoreriile straine vor avea probleme de "lichiditati"?.
    2. In deceniul trecut, cu ajutorul inflatiei, generata si intretinuta de BNR, intreprinderile romanesti au fost aduse in faliment si "vandute" pe doi lei. Noii proprietari ai capitalului romanesc, in majoritete straini, au "stors" cat au putut acest capital, uitand sa faca investitii pentru innoirea si dezvoltarea lui. Acum, capitalul este uzat, fizic si/sau moral. Romanii nu pot economisi - salariile si pensiile lor sunt atat de mici, tot datorita inflatiei - si nu pot investi. Strainii n-au investit aproape nimic in Romania - um miliard euro in 19ani - si cu atat mai putin vor investi , acum, in plina criza financiara mondiala.
    Economia romaneasca este in mare primejdie, dar nu din caze externe, ci din cauzei nterne. Si solutiile sunt tot interne.
  • 0 (2 voturi)    
    sigur e departe (Miercuri, 4 martie 2009, 16:07)

    anonim [anonim]

    la mine convine politica lui, tu nu sti sa te adaptezi la piata. o sa dispari, schimbate.
  • 0 (2 voturi)    
    "Banca" cea mai tare din parcare (Miercuri, 4 martie 2009, 21:02)

    pician [anonim]

    Daca au lichiditati, ce le mai trebuie bancilor din RO? Valuta, caci lei au destui. Valuta le-a fost furata sau le va fi furata (vezi banca din Cluj). Nu le e deajuns ca introduc niste dobanzi (asa de mici - mici, mici, mici - ca la PENY) ! Si tot ei cu nasul pe sus de nu acorda credite performante. Ce ar fi sa fie restructurate toate bancile si criza sa fie suportata numai de ele. Sa vedeti ce frumos vor face!
    • 0 (2 voturi)    
      . (Joi, 5 martie 2009, 8:53)

      eustake [anonim] i-a raspuns lui pician

      Fie-ti mila de cei ce au credite.
      • 0 (0 voturi)    
        Ptr. EUSTAKE (Joi, 5 martie 2009, 20:06)

        pician [anonim] i-a raspuns lui eustake

        Pai tocmai de ei mie mil! Pai ce crezi? Acele dobanzi "mici, mici, mici" de care vorbeam, sa fie platite de ei - bancherii (ca le sunt pline visteriile)
  • -1 (1 vot)    
    uraaa!!! sa traiasca!!! (Joi, 5 martie 2009, 7:40)

    gore_pirgu [utilizator]

    la targsor, sau la socola, dupa chef si aplecare! ce va mira monser? nu s-a cerut "independenta jistitiei" inaintea verificarii magistratilor? acu', "muuuuukles", cum zice bou' la vaca, daca-i cere vitelusi! cat despre magistratii nostri de dambovita... nu se mai fac pingele la-ncaltari, ca s-a inventat cauciucu', altfel, aferim toval din pielea lor ar fi iesit!
  • +2 (2 voturi)    
    Ce limba vorbeste nea Isa (Joi, 5 martie 2009, 9:50)

    adiadi [anonim]

    Bla,bla,bla.
    Isarica ciuleste urechile mai bine la altii,ca oricum te-ai plafonat si esti de mult in pana de inspiratie (previziuni financiare pe care poate nu le-ai avut nici-odata ).Vorbe goale nea Isarica (si nici la astea nu prea esti priceput).Lasa-l pe Vasilescu ca se pricepe mai bine la vorbe goale .
    Apropo ce vrei sa spui cu :"In prezent nu exista lipsa de lichiditate pe piata,...." e in romana sau in aromana?
    Lumea refuza sa vada ca esti plictisit,dezinteresat si plafonat (vis a vis de lumea bancara) sa te ajute putin sa te hotaresti sa renunti la BNR.
  • +1 (3 voturi)    
    Daca inflatia va fi 5, MI va zice ca S-A VRUT 6,2 (Joi, 5 martie 2009, 10:01)

    Povestinfantile [anonim]

    Vai, da ce precizie la guvernatorul eternitatii!
    S-a vrut 4.5-4.7, dar nu s-a putut decat 4.2.
    Alteori Isarescu zice ca BNR nu va interveni.
    La un curs de 5 vom afla ca "s-a vrut 6", ca sa ne exprimam recunostinta?

    Si pe mine m-a intrebat nevasta de ce am venit acasa cu jumatate din salariu si beat. M-a felicitat dupa ce i-am spus povesti, vum m-au atacat niste talhari, au vrut sa ma imbete, mi-au luat o parte din bani. Au vrut tot salariul meu, dar m-am luptat si am scapat cu o jumatate aproape intreaga.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version