Proiectul legii unice de salarizare: CSM vrea ca interdictiile aplicate magistratilor sa fie extinse la toti bugetarii

de C.P, D.T     HotNews.ro
Marţi, 2 iunie 2009, 13:19 Economie | Finanţe & Bănci

Reprezentantii CSM au solicitat marti, la intalnirea cu reprezentantii Ministerului Muncii pe tema proiectului de lege privind salarizarea unica, extinderea interdictiilor si incompatibilitatilor aplicate magistratilor la toate functiile platite de la bugetul de stat, au declarat pentru HotNews.ro surse participate la intalnire. In prezent, magistratii n-au voie sa faca afaceri, sa fie actionari sau administratori, sa joace la bursa etc. Reprezentantii Cartel Alfa spun insa ca nu sunt de acord cu propunerile CSM.

Potrivit surselor HotNews.ro, reprezentantii CSM au solicitat, la intalnirea cu reprezentantii Ministerului Muncii, ca judecatorii de la judecatorii sa fie echivalati cu medicii primari si conferentiarii universitari. CSM a mai propus ca, in cazul judecatorilor de judecatorie, coeficientul de salarizare sa fie intre 8,5 si 10,5 salariul minim pe economie. Reprezentantii CSM au solicitat extinderea interdictiilor aplicabile magistratilor tuturor categoriilor de bugetari.

Nu putem fi de acord cu acest lucru. De exemplu, activitatea de invatamant nu presupune niciun secret de stat”, a declarat pentru HotNews.ro Mihai Pleiniceanu, reprezentant Cartel Alfa la negocieri.

Potrivit Legii 303 din 2004 privind statutul magistratilor, judecatorilor si procurorilor le este interzis: sa desfasoare activitati comerciale, direct sau prin persoane interpuse; sa desfasoare activitati de arbitraj in litigii civile, comerciale sau de alta natura; sa aiba calitatea de asociat sau de membru in organele de conducere, administrare sau control la societati civile, societati comerciale, inclusiv banci sau alte institutii de credit, societati de asigurare ori financiare, companii nationale, societati nationale sau regii autonome; sa aiba calitatea de membru al unui grup de interes economic.

Judecatorii si procurorii nu pot sa faca parte din partide sau formatiuni politice si nici sa desfasoare sau sa participe la activitati cu caracter politic. Judecatorii si procurorii sunt obligati ca in exercitarea atributiilor sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea, in orice mod, a convingerilor lor politice.

Potrivit art. 124 alin. 2 Constitutie (3), functia de judecator este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior. Cu exceptia functiilor didactice in invatamantul superior, magistratii n-au voie sa desfasoare niciun fel de activitate remunerata nici la stat, nici in sectorul privat.

Nu vor salarii mai mici

Magistratii au mai solicitat ca trecerea de la actualul sistem de salarizare a procurorilor si judecatorilor la noul sistem creat de Legea unica sa nu insemne reducerea salariului net, ci sa presupuna cresteri salariale, a declarat marti, la finalul discutiilor de la Ministerul Muncii, Dan Lupascu, membru CSM, citat de agentia Newsin.

"Dorim ca trecerea de la vechiul sistem la noul sistem de salarizare sa nu scada salariul net, iar trecerea sa se faca prin cresteri salariale si nu prin indexari, pentru a mentine puterea de cumparare a magistratilor. Am propus, totodata, ca majoritatea sporurilor sa fie incluse in indemnizatia de baza", a afirmat Lupascu.

Reprezentantii Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) care au participat, marti, pentru prima oara la discutiile privind elaborarea legii salarizarii unice au mai solicitat ca si angajatii BNR si cei ai societatilor comerciale de stat care obtin venituri proprii sa fie inclusi in grila de salarizare a Legii unice, sustinand ca "Legea ar trebui sa includa toate categoriile din sistem".


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5643 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Asa e corect (Marţi, 2 iunie 2009, 13:29)

    patratel [anonim]

    Asa e corect. Armata , magistratura , serviciile secrete aveau salarii si pensii privilegiate dar aveau si o gramada de interdictii.

    Nu aveau voie alt serviciu, nu aveau voie alt venit , nu putea sa detina firma , nu puteau face comert, productie etc.


    Acum se fac salariile egale ?

    Ok, foarte bine , da ia sa se puna semnul egal cu alte categorii sociale si la indatoriri nu numai la drepturi.
    • -2 (6 voturi)    
      nu zau? (Marţi, 2 iunie 2009, 13:49)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui patratel

      1. cati oameni de rand au informatiile si influenta unui magistrat daca se apuca de afaceri?
      2. cati profesori se pot puca de afaceri care sa le completeze veniturile? nu oricine are aptitudini de afacerist!
      3. nu-i obliga nimeni sa ramana magistrati, pot deveni businessmen daca se cred atat de grozavi, dar fara avantajele magistraturii in afaceri!
      • +4 (6 voturi)    
        Zau! (Marţi, 2 iunie 2009, 14:07)

        VictorConstantinescu [utilizator] i-a raspuns lui clujean

        1. Lipsit de relevanta, e vorba de interdictii si drepturi
        2. Mai toti profesorii dau meditatii si mai toti medicii au cabinete particulare. Judecatorului ii este interzis sa dea, chiar gratuit, o consultatie juridica.
        3. Asta e argument?

        Daca se echivaleaza drepturile, sa se echivaleze si interdictiile! Vreti egalitate proletara? Atunci respectati si interdictiile! Nu poti sa spui ca salariul unui judecator/politist/soldat e mare atunci cand nu te uiti si ce obligatii si interdictii are.
        • 0 (2 voturi)    
          daca vreti (Marţi, 2 iunie 2009, 18:37)

          veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui VictorConstantinescu

          faceti-va curat in fata castei!

          parerea mea e ca tagma juristilor e cea mai corupta, dupa cea a politicienilor!

          sunt ok pt salarii mari daca acceptati ca cel care este vionovat pt coruptie sa returneze 50% din totalul veniturilor incasate deja de la stat, sa fie dat afara si sa nu mai poat practica niciodata dreptul! atunci ok pt salarii mari!
          de asemenea toti cei ale caror hotarari sunt intoarse pe dos la curtea europeana, iar contribuabilul public, statul, obligat sa plateasca despagubiri din cauza hotararii eronate a magistratului din ro sa raspunda in fata unui consiliu al tagmei! dar sa raspunda, nu sa fie doar avertizat!
          • 0 (2 voturi)    
            si daca (Marţi, 2 iunie 2009, 18:58)

            patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui veninusrl

            si daca hotararea gresita si respinsa la CEDO e din cauza unei legi facute cretin in parlament ? Ca judecatorul e OBLIGAT sa judece dupa lege. Nu are voie sa faca altceva decat ce zice in ea.

            97% din hotararile casate sunt din cauza legii proprietatii facute intr-un mod retardat de distinsii parlamentari.
            • 0 (2 voturi)    
              sa o faca! (Marţi, 2 iunie 2009, 20:15)

              veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

              dupa cum ai vazut in acest caz propun sa fie tras la raspundere de catre colegii de breasla. evident si daca ai avea dreptate ar fi ecelent pt ca colegii de breasla doar n-o sa-l pedepseasca pentru cretinismul politrucilor si uite asa s-ar produce dezbaterea, societatea civila, presa s-ar amesteca si politruci ar trebui sa-si revada rahatul produs!

              deci totul ar fi inspre binele societatii, nu?!

              ah, dar despre punctul cu coruptia nu ai nicio parere?! :)
              • 0 (0 voturi)    
                Cu coruptia de acord (Sâmbătă, 6 iunie 2009, 20:47)

                Paul [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

                Aoleu!
                Eu fac parte din sistem. Si cu coruptia sunt absolut de acors du dvs. si chiar mai mult. Faar discutie ca sanctiunile pentru coruptie ar trebui sa fie exemplare si pentru cei implicati in actul de justitie, in cazul in care sunt dovediti corupti, pedepsele cu inchisoarea ar trebui sa fie serioase.
                Dar desi nu veti crede, pentru ca societatea romaneasca este extrem de pervertita, puteti fi sigur ca nivelul coruptiei nu este nici pe departe atat de ridicat cum apare in perceptia publica.
                Iar despre calitatea legilor si tragerea la raspundere a "politrucilor", ma tem ca aveti o viziune corecta intr-o societate ideala, dar in Romanica zilelor noastre ea e prea simplista.
      • +4 (4 voturi)    
        nu e vorba de aptitudini (Marţi, 2 iunie 2009, 14:08)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui clujean

        e vorba de niste drepturi pe care unii le au, altii nu. sunt oameni care nu au aptitudini de "bussinessman" si sunt de acord ca nu trebuie numai "bussinessmeni" in tara asta.
        Problema apare atunci cand 2 oameni au aptitudini de afacerist, unul e profesor, altul judecator si profesorul poate sa-si testeze aptitudinile iar judecatorul nu.
        E corect?
      • +4 (4 voturi)    
        Faci pe prostul ? (Marţi, 2 iunie 2009, 14:09)

        patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui clujean

        Ba , 1 si cu 1 fac doi. TOATA lumea in Romania ARE SANSA sa faca 15 lucruri diferite ca sa faca bani.
        SANSA. Poti sa iti iei 10 slujbe , poti sa iti deschizi 15 firme etc.

        Unele categorii au interzis de la stat. Dar aveau ca si compensatie salarii grase.

        Acum salariile grase au fost anulate. Pt a fi corect pana la capat sunt doar 2 variante :
        - le ridici interdictiile respectivelor categorii .
        - le pui la toti.

        In rest postul tau pute de ipocrizie.
        • 0 (2 voturi)    
          ba (Marţi, 2 iunie 2009, 20:19)

          veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

          da' despre coruptia din justitie nu spui nimic, bah!

          merita si corupt si cu leafa babana, doar traim in romarlania!


          coruptia justitiei este unel din cele mai grave tumori ale societatii romanesti, dar asta nu-i intereseaza pe magistrati, nu e treaba lor!

          cati isi pot justifica averile din salariile de functionari?
          • 0 (2 voturi)    
            prezumtii (Miercuri, 3 iunie 2009, 16:50)

            laur [anonim] i-a raspuns lui veninusrl

            dle, de prezumtia de nevonivatie ai auzit? sau numai matale beneficiezi de ea in tara asta? deci daca cineva spune ca esti corupt, ca sa are el chef sa spuna, matale esti corupt sau nu?
            • 0 (2 voturi)    
              asa si? (Miercuri, 3 iunie 2009, 19:31)

              veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui laur

              ce vrei sa ascunzi in spatele prezumtiei?
              vrei sa spui ca nu exista coruptie in justitie? nu inteleg!
              magistartii au un comportament de tagma/casta, se acopera unii pe altii, in consecinta accepta in randul lor prezumati nevinovati in acuzatii de coruptie!
              daca vor sa nu mai fie tratati ca tagma sa renunte la spiritul de casta si sa se denunte intre ei, sa arunce din justitie putregaiurile. esti sa nu de acord cu asta?
      • +5 (5 voturi)    
        parca in constitutie se spune ca... (Marţi, 2 iunie 2009, 14:14)

        oh [utilizator] i-a raspuns lui clujean

        toti cetateniii Romaniei sunt egali in fata legii, fara privilegii si discriminari. Din punctul asta de vedere e echitabila chestiunea solicitata de magistrati. Asta e parerea mea.
      • +3 (3 voturi)    
        zi-i zau (Marţi, 2 iunie 2009, 14:18)

        tot anonim [anonim] i-a raspuns lui clujean

        1. ce informatii crezi tu ca obtine un judecator astfel incat sa le foloseasca in afaceri. sedintele de judecata sunt PUBLICE (dupa cum nu stii!) asa incat oricine e prezent in sala le afla... dupa tine ar trebui sa frecventam zilnic sala de judecata... ca sa putem obtine informatii de milioane...
        2. nu e vorba de afaceri ci de VENITURI SUPLIMENTARE... iar profesorii, slava domnului, fac meditatii legal (asta in cazul in care nu au simtul afacerilor si nu-si deschid un business.. .ca, LEGAL, pot face asta)
        3. Afirmatia ta denota cel putin superficialitate ...daca nu lipsa totala de discernamant... pai puiule... de cand au devenit judecatori si procurori... volumul de munca s-a TRIPLAT iar numarul magistratilor a scazut cu 20-30% ...in timp ce salariile au crescut in linie cu politica bugetara (cel mult 30-50%).... asta ca sa nu mai vorbesc de restrictiile si presiunile aferente meseriei....
        Intamplator am cunostinte in sistem... si stiu ca, pe langa restrictiile impuse... apar altele "autoimpuse"... pentru majoritatea magistratilor programul de lucru incepe la ora 8 si se termina la 8 (SEARA)... plus sambete si duminici la birou... si NEPLATITE.. asta ca sa incerce sa tina pasul cu volumul de munca si sa nu primeasca "bile negre" la eficienta....

        Postul tau este scuzabil in masura in care habar nu ai ce se intampla in sistem... dar in cazul asta .. incearca sa fii mai moderat in sugestii...

        Toti se dau de ceasul mortii ca Romania sta prost la capitolul Justitie si toti cer marea si sarea ...dar daca se poate fara sa dea nimic in schimb...
    • +1 (1 vot)    
      de acord (Marţi, 2 iunie 2009, 23:22)

      paduraru vasile [anonim] i-a raspuns lui patratel

      la aceasta ora ce fac dnele profe si dnii profi si altii,sunt la munca ca politistii si altii din MAI ca au cazut stalpii si copacii?nu cred.8 ore nu sunt 8,daca unul o ia in ochi venim de acasa cu auto personal si nevasta mai zice:bai da iti da ceva in plus?
    • 0 (0 voturi)    
      dar ceilalti (Miercuri, 3 iunie 2009, 9:05)

      cezar [anonim] i-a raspuns lui patratel

      Dar ceilqalti functionari publici au voie sa detina firme sau sa aiba alte surse de venit ?. Si acestia sunt supusi acestor interdictii si au salariu mult mai mic decit cei din armata, magistratura etc...
    • 0 (0 voturi)    
      poate e corect (Miercuri, 24 iunie 2009, 14:32)

      mig [anonim] i-a raspuns lui patratel

      aproximativ aceleasi restrictii le au si funtionarii publici dar salarii de 8-10 ori mai mici
    • 0 (0 voturi)    
      discutie de dragul discutiei (Marţi, 7 iulie 2009, 0:55)

      aurel [anonim] i-a raspuns lui patratel

      Problema s-a rezolvat: incepand cu luna iunie 2009 a fost suspendat pe termen nelimitat sporul de 50% pentru magistrati. Deci, potrivit legii magistratii mai au doua sporuri: cel de vechime in munca si sporul de toxicitate (15%) cunoscut ca "sporul de praf"
      Ma abtin de la alte comentarii, bugetul este in criza deci este de inteles masura. Nu este convenabil, dar asta este!
      Legea unica? = campanie electorala!
  • +3 (3 voturi)    
    Au dreptate! (Marţi, 2 iunie 2009, 13:32)

    gheorghe [anonim]

    Aceleasi restrictii au si militarii dar se pare ca acest lucru unora li se pare minor. Ba le mai e si rusine sa fie comparati cu ei. Eu as propuna ca dupa adoptarea legii unice sindicatele sa fie desfiintate pentru bugetari si sa nu mai aiba nici dreptul la greva.S-ar termina astfel cu acest santaj ordinar pe care il face permanennt nesimtitii de lideri sindicali din invatamant.
    • +2 (2 voturi)    
      DE ACORD (Marţi, 2 iunie 2009, 14:17)

      roxana [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      DE ACORD, profesorii de 20 ani fac in fiecare an greva
  • +2 (2 voturi)    
    si... (Marţi, 2 iunie 2009, 14:00)

    nu conteaza [anonim]

    functionarii publici au la fel, prin statut, interdictii:
    legea 188/1999
    Art. 49. - Funcţionarii publici au obligaţia să respecte întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor, stabilite potrivit legii.
  • 0 (2 voturi)    
    drepturi egale salarii si pensii egale (Marţi, 2 iunie 2009, 14:08)

    ion ardelean [anonim]

    sunt de acord sa se extinda toate interdictiile si la fel daca vorbim si de pensii egale sa fie aceeasi limita de pensionare pt toti!! Sa vad in garda lui BOC-POC SPP-isti de 62 de ani!!!! Pai cum sa fie egale pensiile daca un cadru militar trbuie s aiasa la pensie la 47 de ani de ex!????
    • +2 (2 voturi)    
      Wha? (Marţi, 2 iunie 2009, 15:11)

      Lol [anonim] i-a raspuns lui ion ardelean

      1.Militarii nu sunt obligati sa se pensioneze la 47 de ani.
      2.Si da ori se scot restrictiile ori se cotizeaza serios. Ce mai ziceati daca erati in SUA presedintele curtii supreme are 18.000 de dolari pe luna? Cereati sa fie ars pe rug nu?
      • 0 (0 voturi)    
        De ce nu te-ai facut militar daca e asa de frumos (Vineri, 12 iunie 2009, 14:51)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Lol

        Stimate domn care te preocupa legea de pensionare a cadrelor militare . Afla ca aceasta lege cu criteriile ei exista din 15 februarie 1868 si este identica cu toate armatele fortelor Nato.Sistemul pensiilor militare de stat din românia este reglementat de legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind un sistem ocupational care se încadreaza în pilonul al ii - lea privind schemele ocupationale (profesionale) guvernate de directiva 86/378/eec, modificata prin directiva 97/96/ec. In Japonia cadrele militare care sunt pensionate in acelas stil ca si in romania sunt imediat incadrate in alte structuri civile datorita pregatirii si disciplinei de care dau dovada ca profesionisti.In Romania este doar birfa.
  • -2 (2 voturi)    
    egalitate?! (Marţi, 2 iunie 2009, 15:31)

    mircea [anonim]

    Dragilor, fiecare meserie are avantajele şi dezavantajele ei, dar asta nu înseamnă că, dacă judecătorii şi militarii nu au voie să facă afaceri, atunci trebuie să ia leafă cât ar câştiga dacă ar face.

    Da, un medic poate avea şi cabinet privat, dar pregătirea necesară, răspunderea (dacă vrea să-şi facă meseria bine), riscurile, etc. mai compensează.

    Dacă cutare judecător de tribunal nu e mulţumit, să facă anii în plus de facultate şi specializare, iar apoi să lucreze ceva de genul chirurgie - unde nu are vreme să delibereze un verdict, trebuie să ia o decizie pe loc - sau la un spital de contagioase - unde se poate alege oricând cu diverse chestii urâte.

    Iar cu profesorii, da, e orarul mai flexibil şi există anumite avantaje, dar asta nu înseamnă că trebuie să fie cei mai prosst plătiţi, să ajungă să se facă profi (aproape) numai cei care nu sunt capabili de altceva. Că altfel, nu vă miraţi de ce cu învăţământul e aşa jale.
    • +1 (1 vot)    
      Alta parere (Marţi, 2 iunie 2009, 17:12)

      Pentru MIrcea [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Dragul meu.... crezi ca un venit mediu (de magistrat) .. de aproximativ 5000 RON (cat au mai mult de 60% din magistratii din RO) este egal cu cat ai castiga dintr-i afacere... salariul asta este MAXIMUM la cat spera magistratul roman spre deosebire de un antreprenor care, daca il duce capul si munceste, nu are limita la venituri.

      Intr-adevar medicii au, probabil cea mai indelungata pregatire ... insa scuza-ma cati medici ai vazut tu dati afara din sistem (in afara de Ciomu.. caz unic in Romania)... pe cand magistrati iti spun eu ca sunt o gramada exclusi din sistem (fara publicitate)... asta vis a vis de riscuri. Pana una alta nu am prea auzit ca un magistrat sa fie raspunzator de moartea cuiva, prin deciziile pe care le ia.

      Iar despre boli contagioasa .. nu vorbi... habar nu ai cati virusi si bacterii zac in dosarele tinute cu lunile in arhive pline de praf...

      Aici nu se dezbate tema "de ce profesorii au salariul mic" (sunt perfect de acord cu anormalitatea acestei stari de fapt) ci strict problema echitatii drepturilor si obligatiilor magistratilor.
      • -1 (1 vot)    
        salarii, restricţii şi altele (Marţi, 2 iunie 2009, 19:36)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Pentru MIrcea

        1. Nu am contestat faptul că interdicţia magistratului de a face afaceri sau de a avea un al doilea servici este cazul să fie compensată financiar. Contest însă cuantumul exagerat de mare al acestei compensaţii şi, cu atât mai mult, pretenţia de a impune aceleaşi interdicţii tuturor. Cum ar fi ca, în numele egalităţii în drepturi, să impunem tuturor angajaţilor cerinţele de starea sănătăţii aplicabile piloţilor, să-i supunem riscurilor suportate de pompieri, mediului nociv suportat în unele ramuri ale industriei chimice, mirosurilor neplăcute suportate de cei de la canalizare, etc...
        2. Un medic primar, dacă nu mă înşel, are la vreo 1800-2000 lei (scandalos de puţin, inclusiv raportat la învăţământ). Este justificată diferenţa de 3000 lei între judecător şi medic doar de faptul că judecătorul nu poate face afaceri? De acord, medicul în general îşi deschide un cabinet şi câştigă probabil diferenţa. Mă îndoiesc că lucrează 12h/zi la cabinet (proporţional), de unde rezultă că la stat este plătit mult mai puţin decât merită.
        3. Chestia că medicii nu sunt sancţionaţi pentru nereguli... păi ideea e să plătesc bine medicul care face treabă bună, nu să-l plătesc prost că şi aşa nu păţeşte nimic dacă-şi omoară pacientul. Dacă cumva eşti magistrat, stai cam prost cu logica. Iar cu viruşii de pe dosarele vechi ... :DDDD no comment.
      • +1 (1 vot)    
        de acord cu tine! (Marţi, 2 iunie 2009, 19:51)

        dana [anonim] i-a raspuns lui Pentru MIrcea

        In orasul nostru s-a deschis o clinica particulara unde toti medicii ginecologi buni din spital au plecat pentru ca acolo o nastere costa circa 1000 de euro. Chiar nu-i putin lucru ca, in conditiile in care platesti asigurari medicale din salariu, sa trebuiasca sa nasti contra cost, si la banii astia... Am o colega care timp de 7 luni a fost vazuta de unul dintre medicii care au plecat la acea clinica iar acum va trebui sa plateasca 1000 de euro dintr-un salariu de inspector asistent doar pentru ca stie ca va putea avea probleme la nastere de care stie doar acel doctor? Sa mai vorbim de doctori?! Nu cred ca este cazul daca mai luam in considerare si consultatiile prestate colegei la cabinetul particular atunci cand nu li se suprapuneau programul...
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Marţi, 2 iunie 2009, 17:38)

      laura [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ai dreptate cand spui egalitate?!
      Sigur ca un medic nu are cum sa fie egal cu un judecator! Judecatorul este MAGISTRAT, este o PUTERE a statului de drept.... dar oare stii ce este un stat de drept???
      Judecatorul este numit de presedintele tarii. Medicul de cine este numit??? Detine medicul o demnitate publica? Clar NU!
      E o stare de lucruri pe care nu am inventat-o noi. Asa e de cand lumea si pamantul!
      Informeaza-te cati judecatori de tribunal sunt in Romania si cati medici primari si sper ca vei avea capacitatea de a pricepe de ce un medic, daca are bun simt si e si suficient de inteligent, nu va emite niciodata pretentia de a se situa la acelasi nivel cu un magistrat.
      Judecatorul nu are cum sa-si completeze studiile pentru a fi la nivelul medicului dintr-un motiv foarte simplu: deja are mai multi ani de scoala decat medicul! A incerca sa fie la nivelul medicululi ar insemna sa se depersonalizeze!
      Este suficient sa intelegi ca faceti parte din categorii diferite: exista, pe de o parte, puterile statului: legislativa, executiva si judecatoreasca (egale ca forta si importanta) si, pe de alta parte, RESTUL (incluzand si medicii!) Nu ai stiut asta cand te-ai facut medic? Poate ca daca ai fi stiut si ai fi invatat ceva mai mult si mai bine ai fi intrat la DREPT, iar acum ai fi facut parte din elita
      • +1 (1 vot)    
        perfect adevarat cu o exceptie (Marţi, 2 iunie 2009, 18:55)

        patrunjel [utilizator] i-a raspuns lui laura

        Perfect adevarat cu o exceptie.

        Si anume ca un medic are scoala 12 ani + 6 facultate +1 an stagiu + 6 rezidentiat.

        Un judecator 12 ani + 4 facultate + 3 institut de magistratura.

        Deci cine are mai multa ?
        • 0 (0 voturi)    
          fii atent! (Marţi, 2 iunie 2009, 19:49)

          diana [anonim] i-a raspuns lui patrunjel

          anul de rezidenţiat şi cu cei încă şase ani despre care făcuşi vorbire nu sunt peetrecuţi pe băncile şcolii efectiv, ci la spital, printre niscaiva şpăgi ce mai pică, deci las-o baltă că nu suntem proşti! pe când cei 12+4+3 egal 19 ani duşi efectiv în şcoală! sunt judecător şi ştiu ce spun! unul din tagma ta mi-a scos copilul din sala de operaţie că nu i-am dat şpaga şi mi l-a băgat a doua zi după ce i-am dat şpaga, că n-am avut ce face! eu nu fac aşa ceva! şi nici colegii mei, ////
  • +1 (3 voturi)    
    e foarte corect! (Marţi, 2 iunie 2009, 15:47)

    maria [anonim]

    e foarte corect ca la salarii egale sa ai drepturi si obligatii egale. La cate interdictii au magistratii trebuie ca si salariile sa fie mai mari, sa compenseze cumva acesti multi,,nu pot sa..''. Vorbiti de militari? Cand s-a purtat ultimul razboi in care au luptat militari? Ce face zilnic un subofiter sau un ofiter din armata? Poti compara asta cu ceea ce face un judecator zilnic? Si cu faptul ca unii judecatori-cei de la sectiile penale-pur si simplu nu ies in oras dupa ce se intuneca pentru ca cei pe care i-au condamnat sa nu-i atace? Stiti de acest stres din sistem sau credeti ca e valabil doar la tv? Vreti sa ajungem o tara fara magistrati pentru ca nu avem bani sa-i platim onorabil si proportional cu statutul profesiei?Pentru ca mai devreme sau mai tarziu aici vom ajunge..chiar daca actul de justitie aduce bani multi in sistem (vezi taxe timbu)...pentru magistrati nu sunt bani...Si tot justitia e vinovata.
    Dar oare e corect ca salariul sefului statului sa fie elementul de raportare? In primul rand ca e mic pentru uin sef de stat...apoi...ati incercat sa vedeti in fapt cat ia seful statuluiu intr-o luna in mana( deplasari, sporuri etc.?)Ia vedeti...cred ca o sa avem surprize, nu?
    • +1 (1 vot)    
      curaj (Marţi, 2 iunie 2009, 20:30)

      marius [anonim] i-a raspuns lui maria

      Stiu ca e frustrant si va dau dreptate atunci cand vorbiti de interdictii. Insa consider ca argumentul pentru care magistratii trebuie salarizati foarte bine este statutul, raspunderea, volumul imens de munca si pozitia lor in societate. Nu reusesc cu nici un chip sa inteleg argumentul pe care l-am mai auzit, acela ca un salariu mai mare i-ar proteja mai bine fata de cei pe care ii judeca sau condamna. N-am auzit de vreun magistrat care a apelat la firme de protectie, si daca ar fi asa statul ar fi de condamnat. Dar invocarea acestui argument mi se pare la fel de pueril ca si acela invocat de doctori privind spaga primita datorita salariului mic, cu acela al profesorilor privind meditatii cu elevii de la clasa pe bani datorita aceluiasi motiv. Acum magistratii au salarii mult mai mari decat acum cativa ani, dar nu cred ca se simt mai protejati sau au scazut riscurile la care sunt expusi. Riscul de a fi atacat va exista indiferent de marimea salariului magistratului, bolnavii vor continua sa dea bani indiferent de salariul doctorului, parintii vor plati meditatii indiferent de salariul profesorului. Aceste lucruri tin de sistem si nu se pot schimba peste noapte. Si mai cred ca e profund gresit sa credem ca alte categorii de bugetari nu muncesc, cu mici exceptii peste tot se munceste pe branci, daca discutati fata in fata cu un procuror, judecator, politist, militar, medic, functionar la aproape toate institutiile, veti constata ca nimeni nu mai are timp liber, nu mai are sarbatori, nu mai poate sa-si planifice nimic. De acord cu dumneavoastra privind micul santaj cu salariul presedintelui, s-a sacrificat presedintele pentru a plafona oarecum salariile. Dar si acest lucru s-ar rezolva simplu, daca in loc de 6 mil salariul minim ar fi unul decent (de ex. 10-12 mil), si pentru acest lucru cred ca ar trebui sa lupte, mai ales acum, toate categoriile de bugetari, toata lumea ar fi multumita( inclusiv milioanele de oameni platite cu salariul minim in domeniul ) privat
      • 0 (0 voturi)    
        protectie eficienta (Joi, 4 iunie 2009, 13:56)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui marius

        Of,nu cred ca ti-ai dori pt nici-un salatiu din lume sa-ti fie amenintata familia de unul ca Gorbunov si sa te apere politia romana!
    • 0 (0 voturi)    
      razboi (Miercuri, 3 iunie 2009, 23:53)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui maria

      D-soara, cu tot respectul va recomand sa urmariti programele TV. Veti constata ca Armata este in acest moment implicata in mai multe conflicte: Irak, Afganistan, Bosnia. Fratele meu a stat 6 luni in Afganistan si alte 6 luni in Irak, IN RAZBOI. Colegul sau de promotie din facultate, acum 2 luni (aproximativ) s-a intors din Afganistan intre 4 scanduri, la sotia si la copii sai care il asteptau acasa.
      Pe de alta parte la voi, la judecatori am vazut o singura judecatoare moarta "DE BEATA" (tot la TV). Mentionez ca lucrez in privat si ma intereseaza foarte putin legea unica de salarizare. Am prieteni care lucreaza in Armata asa cum am si prieteni care lucreaza in justitie. Sunt oameni de inalta calitate si unii si ceilalti.
      Pentru dumneavoastra am o singura rugaminte (de fapt 2): RIDICATI-VA LA NIVELUL LOR! NU VA AVENTURATI SA AVETI PARERI ASUPRA UNOR DOMENII PE CARE NU LE STAPANITI!Cred ca le datorati scuze unor oameni care isi risca viata!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Daca nu stii , nu vorbi de militari (Vineri, 12 iunie 2009, 14:46)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui maria

      Statutul cadrelor militare presupune drepturi si obligatii. Cine intervine la calamitati naturale , la inundatii, viscole , cutremure ? Cumva profesorii sau armata tarii ? Cine a muncit la Canalul Dunare -Marea Neagra, la agricultura, la drumuri si poduri strategice, la Combinatul Siderurgic Galati, la mine , la Transfagarasan ? Cumva civilii sau armata tarii ? Daca nu stii , cu tot respectul pentru armata tarii , te rog critica si analizeaza ceea ce stii. Cite vacante sau sarbatori are un cadru militar ? Intreaba familiile de militari , in speta sotiile si copii de militari care au trait cu sotii si tatii doar cu numele.
  • +1 (1 vot)    
    sa moara si capra vecinului........ (Marţi, 2 iunie 2009, 17:02)

    roman [anonim]

    =))))))))))))))))))))))
    • +1 (1 vot)    
      !!!!!! (Marţi, 2 iunie 2009, 17:53)

      roman cu capul pe umeri [anonim] i-a raspuns lui roman

      intelepciunea populara este extrem de folositoare daca este folosita in contextul adecvat.

      Aici nu e vorba de murit capra vecinului ci de echitatea in drepturi si obligatii.

      un concept care, data fiind vechimea sa, poate candida la statutul de intelepciune populara>

      Simplu.
    • +1 (1 vot)    
      completare (Marţi, 2 iunie 2009, 18:14)

      completare [anonim] i-a raspuns lui roman

      Si inca ceva...
      Mi se pare foarte corect cum au pus problema...
      In loc sa ceara eliminarea restrictiilor pentru ei (ceea ce chiar ar fi dus la venituri uriase... gandeste-te numai cat ar plati cineva pentru un sfat primit chiar de la cel care judeca) au cerut introducerea restrictiilor si pentru celelalte categorii.

      Asta arata responsabilitate.
      • +1 (1 vot)    
        completarea compleatrii (Miercuri, 3 iunie 2009, 19:10)

        meli melo [anonim] i-a raspuns lui completare

        Cum va imaginati dvs ca se putea propune eliminarea restrictiilor magistratilor in sensul ca acestia sa poata da consultatii juridice poate tocmai acelor justitiabili care urmau sa apara in fata sa cu o cauza concreta spre a fi judecata.??nu credeti ca acest lucru ar fi generator de multe alte probleme?Problema nu este ca magistratii cer introducerea restrictiilor si pt celelate categorii.problema este ca legea unica e prost gandita!aici e adevarat problema pt ca nu poti pune doi oameni pe acelasi palier si sa ii platesti la fel iar unul s aaiba o groaza d einterdictii.daca se mergea pe ideea legii speciale pt categoriile speciale nu mai era nici o problema
  • +1 (1 vot)    
    incompatibilitati si interdictii pentru toti!asa e (Marţi, 2 iunie 2009, 21:14)

    diana [anonim]

    de ce nu vrea INVATAMANTUL incompatibilitatile si interdictiile judecatorilor, pe care de altfel acestia le-au avut intotdeauna? nu vrea dom profesor sa ne spuna de din ce bani si-a cumparat bunul mobil/imobil?nu vrea sa depuna declaratii de avere? nu vrea sa nu mai aiba dreptul la greva, incat sa nu mai umileasca parintii copiilor romani? nu vrea sa stea in concediu ca si judecatorul si nu ca boierul, 75 de zile pe an? nu vrea sa stea LA SCOALA 8 ore, atat cat e timpul de lucru pentru judecator? nu vrea sa aiba ore cat cuprinde,dar sa primeasca acelasi salariu, asa cum primeste judecatorul care intra cu 100 de dosare si NU ARE NORMA, CI MUNCA CAT CUPRINDE! deci, nu le vrea toate acestea sindicalistul roman, doctor si cadru didactic si ce-o mai fi? pai de ce nu le vor? ca nu sunt prosti! ADIO MEDITATII si CONSULTATII, si cate altele! declaratii de avere sa se vada ca nu sunt asa saraci cum se dau la lume! SA VREA TOATE ACESTEA, DACA VOR
    E G A L I T A T E! ata inseamna egalitatea, boierilor, ati vrut sa fiti la fel ca judecatorii? mai vreti domnilor sindicalisti? atunci luati de aici incompatibilitati si interdictii ca nu-i nici o problema ca nu v-a numit PRESEDINTELE-JUCATOR! sa dea un decret si sa va numeasca si sa se termine odata cu harababura! TOTI LA FEL! am observat ca destul de multi dintre vizitatorii site-ului au sesizat corect situatia> egalitatea inseamna nu doar SALARIU, ci si OBLIGATII! sau nu-i asa?
  • +1 (1 vot)    
    intelegere (Miercuri, 3 iunie 2009, 0:01)

    liviu [anonim]

    trebuie sa intelegem ca magistratii au foarte multe obligatii, incompatibilitati si interdictii, ori eliminam interdictii si pot si magistratii sa dea consultaii juridice ori marii medici si profesori, unii abia se pot exprima corect, vor da declaratii de avere, de interese, ca nu au fost colaboratori ai fostei securitati ca politie politica, nu vor avea firme, asta ca sa nu mai zicem nimic de magistrati cand ceilalti castiga mult mai mult
  • +1 (1 vot)    
    echitate? (Miercuri, 3 iunie 2009, 2:08)

    george [anonim]

    Dragii mei,
    Cei care au obligatia depunerii declaratiilor de avere, interese etc, au si interdictia de a desfasura alte activitati lucrative.
    Multi dintre voi ati fost la doctor. Mai nou se intoarce spaga ca a murit pacientul. Pai poti sa fii doctor dimineata la spital, chemi pacientul la cabinetul privat, ca deh, nu ajunge timpul, si importi valve, iei comisioane de la reprezentantii medicali ca sa prescrii anumite medicamente si apoi faci campanie tv , ca ceea ce ia medicul nu e spaga, ci recunostinta.
    Pentru profesori situatia e diferita, la 12 ore pe saptamana ai tot timpul din lume sa dai meditatii, pentru ca elevul sa aprofundeze materia.Si sa faci politica pentru a fi numit la conducere.
    Pertinente si aprecierile de mai sus, in sensul declararii averii, caci va fi greu sa justifici A.N.I. "cadouri".Discutia poate continua, dar sa nu cumva sa se fi deschis cutia Pandorei!
  • +1 (1 vot)    
    Istoria va va judeca! (Miercuri, 3 iunie 2009, 11:59)

    Constantin M. Bucuresti [anonim]

    Domnilor, s-a ajuns intr-o situatie demna de compasiune. Datorita incapacitatii guvernantilor de a gestiona problemele tarii (economice, sociale etc), suntem la discretia "dictaturii" sindicatelor (?), niste "domni" fripturisti prin vocatie, e drept buni de gura, care isi dau cu parerea despre importanta unor domenii de care habar nu au. (Unde esti tu Tepes Doamne? ). Avem conducatorii pe care ii meritam. Asa ne trebuie! Nu mai este de actualitate sloganul SA TRAITI BINE! (?) Drept urmare, domnul Traian Basescu, ilustrul nostru conducator, a purces la instigarea diferitelor categorii socio-profesionale impotriva altora din ratiuni pur electorale (da bine la "prostime" ce formeaza grosul votantilor PSD-PC si, cu voia dumneavoastra PD-L, adica fostul FSN (a se citi PCR reformat)). Si asa...din ratiuni inguste...de mentinere la putere (la ciolan) ajungem la concluzia "desteapta" in optica conducatorilor nostri: nu avem nevoie de Justitie, Politie, Armata, Educatie, Servicii Secrete s.a.m.d. "Felicitari" domnule Presedinte Traian Basescu, sunteti "genial" in a dezbina societatea romaneasca. Retineti Istoria va va judeca!
  • 0 (0 voturi)    
    Scop atins! (Joi, 2 iulie 2009, 11:13)

    aurel [anonim]

    Actualii guvernanti si-au dorit aplicarea principiului "divide et impera" si ... si-au atins scopul. Iata :"discutam", ne contrazicem, ne apostrofam in chip si fel, DECI avem o ocupatie! Comportamentul zburdalnic al guvernantilor nostri nu mai are restrictii, nici bun simt: "sa traiti bine" cu metodele lor haiducesti. Sa facem o scurta incursiune in cea mai restrictiva forma a proiectului legii unice de salarizare si sper ca veti realiza ca nu este suficient cat se ia de la cei cu "salarii nesimtite", care sunt in jur de 7000 si probabil acopera necesarul pentru ridicarea nivelului salarial pentru 100000 , dar pentru ceilalti de unde "haiducesc" banii necesari.
    Da! Este necesara marirea puterii de cumparare si a nivelului de trai, dar cred ca metoda nu este cea mai eficienta.Legea este principial buna, dar veti vedea ca nu vor exista banii pentru aplicarea acesteia. La fel cu majorarea de 50% pentru profesori.
    Sunt magistrat. De acord cu legea restrictiva, in conditii de egalitate integrala cu ceilalti bugetari. Va dau un exemplu: Un dascal asculta la clasa un elev mai slabut, il noteaza astfel incat sa inteleaga necesitatea unei meditatii. Eu de ce nu pot audia o persoana si sa-i recomand firma de consultanta juridica pe care as putea-o crea in conditii de egalitate?Si exemplele ar putea continua.
    Ne acuzati ca suntem corupti, ca asa "striga" unii factori politici interesati. Cine va opreste sa initiati o lege - gen CNSAS- care sa oblige ANI sau o alta institutie independenta care sa verifice periodic si ori de cate ori este nevoie, averile magistratilor si sa faca publice concluziile?!
    In ce priveste raspunderea magistratilor pentru solutiile gresite cu consecinta condamnarii Statului roman va rog sa observat ca exista institutia actiunii in regres prin care Statul roman poate obliga magistratul VINOVAT pentru solutia gresita sa restituie sumele platite cu titlul de daune, despagubiri, etc. Nu ne ascundem dupa prezuptia de nevinovatie


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă