Guvernul a aprobat modificarile aduse programului "Prima Casa". Sunt incluse si apartamentele nou-construite prin credit bancar si deja ipotecate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 22 iulie 2009, 21:13 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul a aprobat actele necesare pentru modificarea la programul "Prima Casa", pentru ca toate bancile interesate de programul "Prima Casa" sa poata acorda credite cu garantie de stat. Dupa ce opt banci au refuzat participarea la program, premierul Emil Boc a decis modificarea unor detalii tehnice.

"Nu va mai fi nicio bariera, de niciun fel de natura", a declarat premierul dupa sedinta de Guvern. Principala modificare se refera la introducerea unei prevederi care va permite includerea in program si a apartamentelor nou-construite prin credit bancar si deja ipotecate.

Bancile participante la Programul "Prima Casa" vor semna, la sfarsitul acestei saptamani, o noua conventie cu Fondul National de Garantare a Creditelor, prin care se vor stabili procedurile legale de constituire a asigurarii pentru locuinte si de executare a garantiei in caz de neplata.


Conventia de garantare a creditelor contractate pentru cumpararea unei locuinte prin Programul "Prima Casa" a fost modificata prin introducerea unei prevederi care va permite includerea in program si a apartamentelor nou-construite prin credit bancar si deja ipotecate.

Ipoteca de tip conventional presupune un contract intre parti incheiat la notar si le-ar permite bancherilor sa recupereze mai repede banii de la fondul de garantare in cazul executarii silite, in timp ce ipoteca legala presupune ca totul sa se rezolve in instanta, ceea ce face ca bancile sa-si recupereze mai greu banii. Ipoteca legala nu implică plata unei taxe notariale.

Aceasta nu inseamna ca dupa modificarea Conventiei de garantare a creditelor contractate pentru cumpararea unei locuinte prin Programul "Prima Casa", clientii nu vor mai plati taxe notarile, avand in vedere ca, in continuare, contractul de vanzare-cumparare al locuintei va fi inregistrat la notar. (I.B.)


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3569 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    mizerii imobiliare.... (Miercuri, 22 iulie 2009, 23:30)

    luputehno [utilizator]

    criza o a curete tot...asa ca in primavara clica formata din banci-tepari imobiliari si agentii imobiliare nu vor mai putea sustine piata sus din pv al pretului pe metru patrat.noi nu putem concepe azi preturile ce vor fi peste un an.mai ales dupa nebunia din 2007.fac pariu cu oricine referitor la preturi..si nu s singurul care stiu asta
  • +4 (4 voturi)    
    Afacere (Joi, 23 iulie 2009, 0:21)

    ady624 [utilizator]

    Ușor ușor se transformă programul ăsta într-o afacere politică.

    Dacă nu vă e cu supărare, câte case s-au vândut în acest program?

    Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    nici o garsoniera nu mai e sub 60.000 (Joi, 23 iulie 2009, 6:12)

    mofluz [anonim]

    Plafonul de 60.000 a fost o tampenie.
    Tot proprietarul de cazaturi insalubre a ridicat brusc pretul la peste 60.000
    multumim, dl boc.
    • +1 (1 vot)    
      si se vinde? (Joi, 23 iulie 2009, 8:32)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui mofluz

      Nu prea cred.
  • +2 (2 voturi)    
    prosti gramada (Joi, 23 iulie 2009, 8:58)

    Dr.doom [anonim]

    Romanii dau dovada de prostie gramada !!!
    Ti se ofera credit? Nu il lua pentru a cumpara imobiliare exagerat de scumpe.

    Va spune lumea ca apartamentele din Romania sunt execrabile, insalubre si executate la bataie de joc, comparativ cu apartamentele facute cu simt de raspundere in alte tari v. europene.

    Culme e ca romanu nu pricepe ca in tariile vest europene aia chiar castiga de 4-10 ori pe medie mai mult ca ei si pretu pe metru patrat construit si amenajat este mult mai mic decat in aceasta tara distrusa Romania !!!

    Romanii sut hotarati sa cumpere cu orice pret.
    Bai defectiilor, faptul ca Boc va creeaza acces la credit ieftin, nu inseamna ca trebuie sa va bagati sa cumparati cu acest credit APARENT ieftin, gunoaie imobiliare extrem de scumpe.

    Imi pare rau ca imi racesc gura degeaba cu voi!

    O sa vedeti ca trece prima coasa si apoi preturile apartamentelor se vor duce dracului in jos acolo unde le este locul.

    Pana una alta, o sa fiti exploatati de cei care se pregatesc de marele exit de pe piata imobiliara distrusa din Romania.

    Romaia iti meriti soarta: Tara murdara, plina de gropi noroaie si oameni inganfati !
  • +2 (2 voturi)    
    Prima casa pt mine (Joi, 23 iulie 2009, 9:41)

    un om [anonim]

    Am mers la BT si m-am interesat pt fam mea:

    - imprumut de 50.000EURO maxim la salariile noastre;
    - rata de 1100RON/luna timp de 30 ani;
    - avans 35.000RON;
    Am calculat: 1100 RON x 12 (luni) x 30 (ani) +35.000 RON (Avans) = 431.000 RON -> 100.232 EURO (la curs 4.3) deci eu voi plati DUBLU in urmatorii 30 de ani, iar la asta se mai adauga si dobanda si comisioanele (administrare, risc, etc).

    Daca pot sa astept 15 ani si pun de o parte rata in fiecare luna in 15 ani adun suma necesara. Unii zic ca e mult 15 ani, insa timpul tace si trece... Nu cred ca anul acesta este momentul sa luam credit, indiferent de tipul creditului.

    Un om
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate partial (Joi, 23 iulie 2009, 10:28)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui un om

      pune pe urmatorii ani pe care iei credit o inflatie medie de 3% pe an la suma si vezi cat e de fapt suma ce ai incasat-o peste 30 de ani?
    • +2 (2 voturi)    
      cum adica ? (Joi, 23 iulie 2009, 10:29)

      ovicash [utilizator] i-a raspuns lui un om

      Asta ce inseamna?

      "va permite includerea in program si a apartamentelor nou-construite prin credit bancar si deja ipotecate"

      Daca e ipotecat ce poti sa mai faci?
      Nu inteleg
    • -1 (1 vot)    
      tot asta (Joi, 23 iulie 2009, 10:45)

      un alt anonim [anonim] i-a raspuns lui un om

      Da e bine sa stepti 15 ani ..si pui deoparte suma.E normal nu dai bobanda.
      In timpul asta stai in chirie si calculeaza cam cat te costa!!!
      Peste 15 ani poate o sa ajungi la concluzia ca trebuia sa cumperi cat mai esti tanar si esti in puteri...nu sa ai 40 ani si sa vezi ca s-au dus bani pe chirie si nu ai reusit nici sa strangi cat ai neveie pentru o casa.
      Fiecare isi face un calcul ..cat poate sa plateasca...si sa stie clar daca poate sa accepte ...potentialele riscuri( euribor sa creasca--asta se va intampla cu siguranta, la fel si euro sa creasca etc).
      Inca e haos pe piatza imobiliara, dar raportand la preturile din vara 2008, preturile au scazut cu peste 20-25 %, in unele cazuri chiar si peste 40%.
      Neplacut este faptul ca a si crescut euro cu cca 20%, dar asta este un risc ce trebuie sa ni-l asumam pana o sa trecem la moneda europeana.
      S-ar putea atunci sa fie rentabil sa faci o refinantare la un credit facut azi si cu siguranta o sa fie. Conditiile de creditare o sa fie clar mai bune.
      In concluzie, TIMPUL trece!!!
      Daca iti permiti acum un credit( bineintzeles sa ai un grad de indatorare pana in 50%) ia-ti casa, asta e parerea mea.
      Parerea mea, legata de evolutia pietei imobiliare, este ca din acest moment o sa fie coborasuri dar si urcusuri!
      De urcat mult nu prea mai au cum ....dar incercati( cine isi permite si are un avans) sa va luati case decat sa stati in chirie.
      Profitati de momente de criza.
      Nu asteptai ani sa adunati bani si sa va treziti la un moment dat ca ai avea cu ce...dar prin ceva legi( vezi prima casa sau alte forme de revigorare...bla bla) preturile iar sar.
      Bun si ce faci atunci...astepti iar...daca tot ai asteptat 15 ani....:)))
    • +2 (2 voturi)    
      efect economic NULL (Joi, 23 iulie 2009, 10:45)

      Dr.doom [anonim] i-a raspuns lui un om

      In 30 de ani vei plati mult mai mult decat dublu, poate de 3-4 ori mai mult !
      Tu ai facut calculul la EURIBORUL de acum.
      Asta este fundamental gresit !!!
      In prezent indicele EURIBOR este la minim istoric, datorita interventiei masive a BCEuropene pe perioada crizei.
      E foarte sigur ca EURIBORUL v-a creste in urmatorii ani.

      Ceea ce se prezinta romaniilor a fi un credit avantajos in Romania, este considerat un credit dezavantajos in tariile vest europene.

      Culmea este ca in prostia lui Statul garanteaza toti banii, iar banciile practica comisioane ultraexagerate pentru ca nu iau asupra lor nici un risc.

      In vest, Statu nu garanteaza nimic! Si este inca competitie intre banci cu oferte de dobanda situate la 3-4 % efectiv.

      Nu inteleg de ce Statul Roman este atat de prietenos cu banciile straine in marea lor majoritate.

      In plus efectul economic al baniilor care prin programul asta Prima Casa pare a fi NUL.
      Nu inteleg de ce guvernu Boc inista intr-un program cu efecte economice NULE ??
      De ce? Numai locuintele ce se vor construi de acum inainte ar fi trebuit finantate cu prima casa si nici decum cele vechi ori deja construite.
      Altfel o sa aveti cazuri in care 2 batrani vand apartamentu, si suma aia de bani garantat se va intoarce in banca sub forma de depozit respectiv ceva consum in electrocaznice.
      EFECT NUL pe toata linia! Banu nu misca, sta frumos in banca. Statu garanteaza pentru prostu care se baga sclav in credit si nu stie ce costuri are de achitat in final, daca va fi vreun final ...
      Bravo Boc!
    • +1 (1 vot)    
      mai calculeaza (Joi, 23 iulie 2009, 11:16)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui un om

      Sunt de acord cu tine.Dar ai incercat sa calculezi cat e un credit ipotecar?platesti de 3-4 ori suma apartamentului, deci e mai rentabil.si in plus presupun ca stai in chirie asta face mai greu treaba sa pui deoparte rata timp de 15 ani(majoritatea asa fac)


      respect
      • -1 (1 vot)    
        casa (Joi, 23 iulie 2009, 11:46)

        tot un alt om [anonim] i-a raspuns lui mumu

        Ptr mumu in principal:

        Cum dai tu inapoi de 3-4 ori mai mult si la ce banca???
        Ca dai dublu inapoi sunt de acord, dai chiar mai mult de atat.
        Cam 1-1.5 ori in medie.....
        Sunt banci care au DAE pana in 8%.
        Euribor e acum in jurul val de 1%. O sa fie peste un an , doi, trei, cat o mai tine criza, nu stim....cu siguranta 3%.
        deci se ajunge efectiv la un 10-11% DAE.
        Nu face afirmatii de genul dai de 4 ori mai mult inapoi, caci te inseli!!!!Scrie ceva interesant , nu te lansa chiar asa in afirmatii...foarte evazive!!!
        • 0 (0 voturi)    
          pt. tot un alt om (Joi, 23 iulie 2009, 16:48)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui tot un alt om

          Fa un calcul la dobanda de acum si vei vedea ca dai inapoi de 3-4 ori.
          50.000 euro, dae de 10%, rata e de 438.79 euro pe luna :) fa calcul la 30 de ani ... si vezi ce suma iese :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică