"Contractele de credit raman stufoase, cu termeni specifici, foarte greu de inteles chiar de functionarii bancii care sunt pusi in situatia de a nu sti ce sa spuna clientului. Unele contracte contin exagerari evidente si chiar formulari abuzive" - acestea sunt o parte din concluziile unei analize realizata de Conso.ro asupra clauzelor contractelor de credit, din perspectiva consumatorilor. Analiza a fost prezentata in cadrul forumului "Modalitati alternative de solutionare a conflictelor intre banci si clientii debitori", organizat de Institutul Bancar Roman.

Intre problemele prezentate de Alin Iacob, redactor sef la Conso.ro, portal de informatii financiare, se regaseste faptul ca "o buna parte a contractelor de credit continua sa “fenteze” prevederile legislative. Mai mult, exista unele clauze care dau consumatorilor senzatia ca bancile abia asteapta ca respectivul act normativ sa fie anulat sau modificat".

Cateva exemple :

  • Modificarea costurilor fara acceptul clientului
  • Clientii sunt constransi sa accepte majorarea de costuri
  • Unele banci pastreaza marje maxime rupte de realitate
  • Se mentine discrepanta intre drepturile bancii si obligatiile clientului
  • Valoarea garantiilor poate fi pusa oricand sub semnul intrebarii
  • Probleme cu comisioanele de rambursare anticipata
  • Exista tendinta descurajarii clientilor de a lua noi credite
  • Precizari formale care vor sa “acopere” banca

Vezi analiza integrala in documentul atasat.