Emil Boc a cerut Ministerului Finantelor regandirea impozitului forfetar

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 1 ianuarie 2010, 11:18 Economie | Finanţe & Bănci

Premierul Emil Boc a anuntat, in ultima zi a anului 2009, ca i-a cerut ministrului Finantelor, Sebastian Vladescu, sa regandeasca impozitul forfetar care se aplica firmelor si care "si-a epuizat resursele", potrivit Mediafax.
  • "Impozitul forfetar va fi regandit. Prima sarcina pe care i-am dat-o ministrului Finantelor in prima intalnire pe care am avut-o cu el a fost sa regandeasca impozitul minim care este acum. Acesta trebuie acum reorientat si restrans doar spre acele domenii unde evaziunea fiscala nu poate fi altfel combatuta, cum ar fi industria hoteliera, restaurante. Cam acolo, peste tot in lume, se aplica acest tip impozit forfetar. Ce avem noi este impozitul minim care, cred eu, si-a epuizat resursele", a afirmat primul ministru.


Citeste mai multe despre   










5283 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    corect (Vineri, 1 ianuarie 2010, 11:22)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    forfetaru nu e prost ca idee ci e o idee aplicata prost. trebuie gandit cui aplici acest impozit si in ce cuantum.
    • +5 (7 voturi)    
      Este o idee proasta (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 2:49)

      Glower [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Eu nu am platit acest impozit si nici nu-l voi plati. Prefer sa cheltui zeci de milioane in tribunale decat sa ma las furat. Nu au absolut nici un drept pt a-mi lua banii mei, munciti de mine, din buzunar. Iar in momentul in care voi castiga procesul, pt ca sunt foarte determinat sa nu ma las asa usor....se va afla si nu-l va mai plati nimeni.
      Este o bataie de joc. Din moment ce toate cheltuielile sunt justificate, actele toate in regula si taxele platite...pt ce ma pedepsesc ei? Pt ca muncesc?
      A...si imi permit sa-l platesc...imi permit sa-l platesc si de 10 ori mai mare, dar nu vreau.
      Ca si cum as veni eu la tine si ti-as cere o parte din bani, iar in momentul in care ma intrebi de ce..eu sa-ti raspund "asa! ca vreau eu!". Fix asa este si acest impozit.
      Garda Financiara de ce exista?
      Sa ne spuna domnule...uite, marim impozitul pe profit sau pe venit pt ca avem nevoie de bani, dar nu sa bage un impozit prin care isi recunosc incompetenta de a-i prinde pe cei ce fraudeaza si in schimb pedepsesc pe toata lumea.
      Un calduros hai sictir !
      • 0 (2 voturi)    
        . (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 5:29)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Glower

        nu vei castiga vreodata un asemenea proces. Cu forfetarul nu merge ca si cu taxa auto. Forfetarul e un impozit, n-am auzit sa castige cineva in instanta anularea vreunui impozit. Ba mai mult, risti sa-ti pui fiscul pe cap, iar ei vor gasi nod in papura dupa maximum 2 minute. Vei plati penalizari la forfetar cu sacul. Am mai multe cunostinte care detin firme. La inceput s-au prins de cap cand au auzit de forfetar+criza. Acum nu am auzit pe cineva sa se planga. Nicio firma detinuta de ei n-a dat faliment sau sa aiba probleme financiare. Daca nu e firma facuta de bunica si fara activitate, atunci forfetarul nu e mare lucru. Poate cunosti tu alte cazuri, dar din cate zici..."A...si imi permit sa-l platesc...imi permit sa-l platesc si de 10 ori mai mare, dar nu vreau. " ...se pare ca e adevarat ce zic.
      • 0 (0 voturi)    
        punctul pe "i"ncompententa (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 13:32)

        coldpalyer [anonim] i-a raspuns lui Glower

        felicitari!

        si ati vazut si cauz: crasa dezordine in scriptele administratiei financiare gestionata de idioti.
        la ei nu a ajuns gestiunea informatizata - lipsa de software profesional, lipsaservere centrale pentru tratarea rapida a informatiilor contabile ale srl-urilor, sa-urilor, etc...
        majoritatea operatorilor din aceasta administratie nu stiu sa interpreteze nici macar date simple intr-un tablou excel.
      • 0 (0 voturi)    
        ???????? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 20:32)

        tyty [utilizator] i-a raspuns lui Glower

        Nici eu nu sunt de acord cu acest impozit obligatoriu, pe care sa il platesti cand esti pe pierdere, dar nu inteleg de ce esti deranjat de el, sustii "A...si imi permit sa-l platesc...imi permit sa-l platesc si de 10 ori mai mare, dar nu vreau. Sincer suna a fentare de fisc, nu a firma pe pierdere, si cu acest stil de a face afaceri nu sunt de acord. Evaziunea fiscala cumulata cu lejeritatea controalelor a condus la aberatia impozitului forfetar.
  • +12 (28 voturi)    
    genocid (Vineri, 1 ianuarie 2010, 11:47)

    niculita30 [utilizator]

    Dupa ce a omorat -lichidat- peste 123000 de firme cu circa 3,4 angajati medii si a suspendat de 17 ori mai multe firme,pot sa-si faca sepucu(chiar daca jumatate din efecte sunt din cauza crizei).
    A omora in fasa "initiativa privata romaneasca" aceasta se numeste genocid.
    Mortul nu-l mai intorci de la groapa,acum in loc firmele sa plateasca impozite,taxe TVA etc statul plateste somaj.
    Asta se intampla cand sfertodocti conduc dupa prietenii Romania !
    • +12 (18 voturi)    
      O mică observație (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:22)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui niculita30

      Nu firmele plătesc TVA. Acestea colectează TVA la vânzare pe care îl transferă statului și plătesc TVA la cumpărare pe care îl cere apoi de la stat. Cei care plătesc TVA sunt consumatorii finali. Cei care deja au plătit 60% impozit pe salariu. Și ca să explic de ce 60%, dacă o firmă își plătește salariatul cu 1000 RON brut, acesta rămâne cam cu 600 RON net. Firma va plăti și ea jumătatea ei, adică 400 RON. În total, firma a cheltuit cu angajatul 1400 RON iar angajatul a primit 600 RON. Adică statul a luat 57% și angajatul 43%. La salarii mai mari, procentajul se modifică în avantajul statului. După ce angajatul rămâne cu 43% din bani, se duce la magazin unde mai achită încă 19% pentru TVA. Dacă angajatul își cheltuie toți banii, rezultă de aici că a plătit la stat 57% plus 19% din 43% adică încă 8%. În total, statul a obținut 65% iar angajatul a cheltuit 35%. Mai spune cineva că în România impozitele sunt mici?

      Comparativ, în Florida, la un salariu anual peste medie de $60k am plătit dări la guvernul federal de cca 16%. Apoi la magazin mai achit un 6.5% tax pe ceea ce cumpăr. Considerând că îmi cheltui toți banii în magazine (pe net, amazon.com de exemplu nu aplică tax), rezultă că am dat la stat un total de 21.46%, din care 16% la federal și 5.46% la statul Florida.

      Revenind, TVA este plătit tot de angajatul "care este pe persoană fizică", ca să citez un ilustru cunoscător în domeniu.

      La mulți ani!
      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        Firmele cere (Vineri, 1 ianuarie 2010, 15:32)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Firmele nu cere, cer. Scuze de greșeală.

        În același timp, partea achitată ca TVA nu reprezintă 19% din sumă ci 100*19/119 adică approx. 16% din suma achitată la magazin.

        Adrian
      • +2 (4 voturi)    
        felicitari (Vineri, 1 ianuarie 2010, 18:39)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui ady624

        bine explicat. Dar nu uita ala care munceste la privat mai are in carca vreo 6 platiti de la buget e si normal sa fie taxele asa mari.
        • 0 (2 voturi)    
          ha? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 9:49)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui tudor

          de unde ai scos raportul asta? avem 1,4 miioane de bugetari cu totul, restul sunt pensionari si asistati social! te inteleg ca incerci sa sustii aberatiile pedeliste despre bugetari dar de data asta ai dat-o cu oistea-n gard rau de tot!
      • +1 (3 voturi)    
        Partial adevarat (Vineri, 1 ianuarie 2010, 20:45)

        Ion from Raion [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Si firmele platesc TVA, pentru cultura ta. Isi pot deduce TVA-ul numai pentru achizitiile pentru desfasurarea activitatii.

        Mai mult, acum nu se mai deduce TVA-ul pentru combustibili sau autoturisme.
        • 0 (0 voturi)    
          Citat (Luni, 4 ianuarie 2010, 0:49)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Ion from Raion

          "și plătesc TVA la cumpărare pe care îl cere apoi de la stat". Cere trebuie înlocuit cu "cer", greșeală de tipar :D

          Am spus că achită TVA, dar îl primesc înapoi. E adevărat că nu pot deduce TVA la orice, dar deduc la majoritatea cheltuielilor (atâta timp cât cheltuielile firmei SUNT ale firmei :) )

          Adrian
      • 0 (2 voturi)    
        si alte taxe ? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 7:15)

        curiosu [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Si alte taxe nu mai platesti guvernului local ? Just curious. Oricum e mai greu de comparat sistemul de taxare american cu cel romanesc, comparatia ta e destul de naiva.
        • +1 (1 vot)    
          In Texas nu (Duminică, 3 ianuarie 2010, 7:25)

          Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui curiosu

          Nu stiu cum e in FL, dar in Statul Texas nu avem impozit pe venitul personal, pentru ca asa e stioulat in constitutia statului. Si tot constitutia stipuleaza ca aceasta chestie nu se poate schimba decat prin referendum! Doar nu degeaba au murit eroii texani la Alamo luptand impotriva taxelor si incompetentei mexicane.

          Platim numai impozit federal, dar si acolo in fiecare am primit bani inapoi, pentru tot felul de deduceri.
        • 0 (0 voturi)    
          Naivitatea (Luni, 4 ianuarie 2010, 0:48)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui curiosu

          Vrei un W2? În Florida nu se plătesc taxe statale ci doar federale. Singurele taxe achitate la salariu sunt FIT (Federal Income Tax), FICA (Federal Insurance Contribution Act) și asigurarea medicală în funcție de firmă/angajat.

          Înainte să mă faci naiv, poate ar trebui să te mai interesezi tu asupra problemei. Taxele variază de la stat la stat. New York este de exemplu unul din cele mai scumpe state, pe când Florida unul dintre cele mai ieftine.

          Adrian
    • +6 (14 voturi)    
      Pacat (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:27)

      x [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      Pacat ca e exista CEL PUTZIN UN individ care ti-a dat minus.
      Tu ai adus in discutie EFECTELE.
      Acestea nu pot fi contestate; sau pot, dar numai de politruci cu mai putin de un neuron (si ala utilizat nu la gindire, ci pentru sistemul vegetativ).
      Ca exista evazionisti, e bine-cunoscut.
      Dar pentru acestia "organili" statului trebuie sa-si faca meseria, "fara tata si fara mama".
      Ca e prost aplicat principiul forfetarului, asta s-a recunoscut imediat de guvern de la inceput.
      Din pacate, s-au gindit la 2-3 lei luati, dar fara o viziune, macar pe un an inainte.
      Rezultatele s-au vazut.
      Asa ca eu iti voi da +.
    • +3 (11 voturi)    
      exact! Ai dus la faliment peste 100.000 de firme (Vineri, 1 ianuarie 2010, 13:24)

      Iulia CM [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      sute de mii de oameni au ramas fara un loc de munca, mai putine taxe achitate la bugetul de stat... oops! avem o problema... il regandim! Too late mr, too late! Fuse fuse si se duse. Cam asa e povestea cu imm-urile din Romania. Mici, multe, fara mare profit dar care permiteau fiecare sa traiasca (si sa CONSUME) o familie-doua-sapte. Si uite asa mergea (shiopatand e drept) enonomia. Amu fara aceste IMM-uri (enorm de multe) cosumul a scazut drastic si ameninta cu falimentul (daca nu s-a intamplat deja) si toate marile intreprinderi. Ei, baietii babei, situatia e nasoala nasoala. Sa traiasca EBA si familia ei BINE ca noi, nu o vom face! Dixit! :)
      • -2 (2 voturi)    
        numai ca (Vineri, 1 ianuarie 2010, 16:16)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Iulia CM

        dixit inseamna "a zis", nu „am zis”
  • +1 (27 voturi)    
    mini Bocul (Vineri, 1 ianuarie 2010, 11:50)

    patrunjel [utilizator]

    mini bocul , unitatea de masura a penibilului.
    • 0 (12 voturi)    
      Te contrazic (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:25)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      Ai ales prost subdiviziunea.... Aș măsura penibilul în mega..... zi tu pluralul.

      Adrian
  • +12 (14 voturi)    
    indice sectorial (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:00)

    aritmos [anonim]

    Italia foloseste indici sectoriali (de ex. restaurant in oras mare nu poate avea cifra de afaceri mai mica decat..) Sigur ca nu sunt perfecti din prima, dar cu trecerea timpului se imbunatatesc. Iar pedeapsa pentru evaziune fiscala ar trebui sa fie mult mai mare (ori bani, ori inchisoare).
  • +9 (11 voturi)    
    . (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:05)

    mosu [anonim]

    Românul.... n'ar recunoaste (el) ca a gresit pentru NIMIC in lume; trebuie sa o mai scalde (cumva).
  • 0 (16 voturi)    
    boC (Vineri, 1 ianuarie 2010, 12:27)

    boC [anonim]

    Stimabile , este cineva in acest cabinet care te ia si pe tine in serios? Ce dracu sa regandesti tu prietene? Mai baga un dansul pinguinului cu Udrea si reganditi voi strategia de absorbtie a fondurilor europene in 2010. Cand il vad pe boc la televizor parca-mi salta si acum inima de bucurie. Este imaginea vasalului neconditionat, este redefinitia servilismului si pupincu.rismului. boC este practic imaginea impozitului forfetar regandit!
    • -5 (11 voturi)    
      Tu esti "Omul Nou" (Vineri, 1 ianuarie 2010, 15:03)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui boC

      La care a sperat Ceusescu sa-l creze in perioada comunista. Asa ceva a vrut Ceausescu sa creze unul ca tine care gandeste cu lozinci induse de propaganda comunista , iar acum de propaganda neocomunista si a aparatuluiei ca PSD PNL, media imogulista
      • +1 (5 voturi)    
        Iar tu ai ales binele in decembrie, nu? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 2:54)

        Glower [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

        Oamenii ca tine imi provoaca scarba.
        De ce nu doare prostia oare ?!?!
      • +1 (1 vot)    
        ce e aiureala asta? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 9:52)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Ionel

        il poti contrazice pe om cu argumente sau doar "nu-mi convine ce a scris, fiindca eu capat bani nemeritati pe filiera pedele?" mai abtine-te, postacule, penibilul portocaliu deja provoaca revolta, iar de la revolta la actiune calea nu e lunga!
  • +1 (11 voturi)    
    E ceva ce nu inteleg (Vineri, 1 ianuarie 2010, 13:39)

    Porcurorul General [utilizator]

    Cunosc o multime de oameni care au firme, dar care sunt in pierdere de vreo 5 - 10 ani, cu alte cuvinte firmele lor nu au facut niciodata profit. Cu toate astea, prin curtile acelor oameni apar masini noi, casele se doteaza, etc.

    Eu cand am o gaura in buzunar prin care pot sa imi pierd cheile sau mobilul o cos. Cu toate acestea, cei cu firmele pe pierdere nu vor sa le inchida.

    E ceva ce nu se leaga aici. De fapt, exista un singur element care leaga aceste aspecte, dar va las sa il descoperiti singuri :)
    • +1 (1 vot)    
      Da ? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 12:49)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Si de ce nu te duci matale la Garda Financiara sa le zici "uite, eu cred ca X sau Y fac evaziune fiscala" si ei se duc si verifica. Daca cheltuielile sunt deductibile e OK, daca nu, platesc (macar bani). A, te gandesti ca rezolva ei cu mita / Si atunci, cu ce sunt eu de vina ca inspectorii se lasa mituiti ? De ce sa platesc eu pentru ca altii nu-si fac treaba ?
    • +1 (1 vot)    
      Garda Financiara ce pazeste? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 13:28)

      vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      oare faptul ca acei patroni lucreaza la negru si/sau fac evaziune dar au relatii si mituiesc Garda Financiara sa fie raspunsul?

      ooooooo daaaaaaaaa, acum i-am pus cu botul pe labe de cand avem impozit forfetar. pe aia i-a lovit cel mai tare.

      penibil.
    • +1 (1 vot)    
      evaziune (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 14:10)

      JohnWayne [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      E simplu. Evaziune, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i omori pe toti daca tu ca guvern nu esti in stare sa verfici si sa aduni taxele de la TOTI (mic sau mare ; rosu, galben sau portocaliu) . Pe cati din manelisti i-a "calcat" fiscul anul trecut comparativ cu IMM-urile? Oricat l-as ura pe Vantu sunt de acord cu el intr-o privinta " intariti-va statul domnilor".
    • +1 (1 vot)    
      @mucia (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 16:48)

      BOBoc [anonim] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Pai daca tu stii ca vecinii tai au firme "in pierdere" de vreo 5 - 10 ani , si isi permit renovarea caselor , masini noi etc. de ce nu-ti "faci" si tu una , sa-ti mearga la fel de bine , ori de ce nu depui o sesizare la Garda Financiara prin care poti cere sa te lamureasca asupra celor din cutea vecinilor tai . Chestiunea in care vrei tu sa ne dam noi seama este fumata de multi . Pai afla ca nu impozitul forfetar ii opreste de la furat pe cei ce fura , mai degraba ii indeamna ! In schimb sunt foarte multe firme care nu realizeaza profit ori chiar lucreaza in pierdere (ex chiar companii de renume din vest ) si care au angajati carora le platesc salarii , si taxe la stat ... si de de astia este vorba ,iarfoarte multi din astia au inchis ! Si asa cum ne-ai indus matale , am descoperit ca aceste firma nu mai platesc nici un fel de impozit , deci nu mai exista , iar angajatii lor au trecut pe statele de plata ale Agentiilor de Somaj ... Iar daca ai matale atatea info adunate , explica-ne te rog principiul conform caruia , o firma ia fiinta si este supusa darilor forfetare din secunda "doi" , fara sa miste macar un deget ... Ajuta-ne !
  • +5 (5 voturi)    
    Forfetarul se plateste si post-mortem... (Vineri, 1 ianuarie 2010, 13:54)

    Penguin [anonim]

    adica si dupa ce o firma a intrat in incapacitate de plata, pentru ca dureaza cca 10 luni pana aceasta situatie este ecunoscuta la ONRC. Iata mai jos un comentariu chiar de zi, self-explanatory ! Ce sa le mai urezi unor asemenea gugumani de guvernanti facuti in palma ? Vorba centaurului rapus la bar : " Pe mine m-ati omorait, da' cu calu', ce-ati avut ?! "

    ONRC: Impozitul forfetar se plateste pana la inscrierea inactivitatii in registrul comertului

    Aceasta din urma devine valabila in termen de 24 de ore de la data incheierii judecatorului delegat, potrivit reprezentantilor Oficiului National al Registrului Comertului. Avand in vedere ca termenele pentru solutionarea cererilor inscrise la Registrul Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti ajung si la zece luni, reprezentantii Oficiului au confirmat ca in aceasta perioada firmele vor plati impozitul forfetar. Impozitul minim nu se aplica societatilor in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e chiar asa (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 10:35)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Penguin

      Am depus cererea la sfirsitul lunii noiembrie, pe 20 si ceva decembrie era solutionata si in citeva zile aparuse si in monitorul oficial.
  • +2 (6 voturi)    
    forfetarul (Vineri, 1 ianuarie 2010, 14:10)

    INU FLORIN [anonim]

    Impozitul forfetar a fost generat de impotenta guvernantilor!Ca sa aduca bani la buget, adica sa siluiasca tara, au luat o forfeviagra si s-au simtit bine vreo 8 luni...Au reusit sa se tina in vana, si sa adoarma biata asta de tara , castigand alegerile, iar acum nu mai au nevoie de forfeviagra ,fiindca nu mai fac amor cu tara...Vor sta in platonism mulgand-o,si ...gata.Scapa cine poate, ca ei oricum sunt capatuiti, iar firmele mici sa crape ca si asa erau prea multe...Romanaii ar face bine sa o dea dracul de raspundere limitata si sa iasa in strada cu milioanele, si atunci o sa vedem ca sunt someri cam 30 % din nenorocita asta de tara in care ne-am nascut si nu toti avem privilegiul lui Badea sa ne vomitam fierea ca sa nu murim de icter portocaliu!Las ca vom muri de boc-ita!
  • +5 (9 voturi)    
    o prostie !!! (Vineri, 1 ianuarie 2010, 14:22)

    Teodorescu Mihai Stefan [anonim]

    Este o mare prostie acest impozit forfetar...cum sa platesc impozit raportat la cifra de afaceri, BOC nu se gandeste ca exista si cheltuieli in firma accea, exista furnizori de plata, angajati, chirii...ca sa tragi linie si sa vezi ca ramai cu 2 lei...iar ei ce fac...ma obliga sa platesc impozit la intreg rulajul facut ca si cand ce incasez raman in buzunarul meu ca antreprenor. O MEGA PROSTIE !!! CARE A DUS LA INCHIDEREA A PESTE 130.000 FIRME
    • -1 (1 vot)    
      nu e prostie (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 16:37)

      barta arpad [anonim] i-a raspuns lui Teodorescu Mihai Stefan

      130.000 de firme care nu produc nimic;daca are vecinu o firma imi fac si eu una ,si nevasta-mea si cei 2 copii ai mei ca sa fiu mai tare ca vecinu ; firme la care asa zisii patroni sant niste analfabeti care nici macar tabla inmultirii nu o cunosc;nici macar sa scie nu stiu;era necesar acest impozit ca sa curete gunoaiele si sa ramana pe piata numai cei care produc ;
      • +1 (1 vot)    
        intrebare (Duminică, 3 ianuarie 2010, 11:46)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui barta arpad

        cu ce te deranja pe tine existenta acelor firme care nu produc? dar la cele care produc exact atata cat sa-si intretina angajatii te-ai gandit? nu, ca doare, plus ca strica propaganda portocalie!
  • 0 (6 voturi)    
    Hai baieti... (Vineri, 1 ianuarie 2010, 14:50)

    big_fufu [utilizator]

    Punetii punct mai repede si inchideti acest capitol rusinos al economiei noastre. Gata, ati belit ce firme mai stranutau cit de cit.... mai aveti un pic si puneti pe chituci si pe alea care mai misca. Tre sa avem macar atita creier in cap sa stim cind e cazul sa ne oprim dintr-o timpenie, nu sa o ridicam la rang de calitate.
  • 0 (6 voturi)    
    tarziu, foarte tarziu (Vineri, 1 ianuarie 2010, 15:56)

    tyty [utilizator]

    Deja impozitul forfetar a facut zeci de mii de victime, firme trase pe dreapta, salariati someri, firme care rezista la limita si care sunt stoarse de fonduri. Daca dl. Boc continua politica ex-primarului Bucurestiului dl. Basescu, de a elimina de pe piata firmele mici in favoarea celor mari, poate fi sigur ca a reusit. Costurile sociale le vom suporta tot noi, de acest aspect putem fi siguri.
  • +3 (7 voturi)    
    Forfetarul si-o fi epuizat resursele (Vineri, 1 ianuarie 2010, 16:20)

    Justin Puscasu [anonim]

    de distrugere a economiei.
    Dar, baieti, nu disperati. Stiu ca puteti inventa si alte masurai la fel de distructive.
    Yes, you can!
  • +4 (6 voturi)    
    efectele forfetarului -partea I (Vineri, 1 ianuarie 2010, 18:09)

    ionescu [anonim]

    Cu forfetarul au pierdut mai mult decat au castigat. Au reusit sa colecteze la bugetul de stat niste impozite in primul trimestru, in special de la firmele care nu s-au miscat suficient de repede sa intre in suspendare (din acest motiv vedem in declaratiile oficiale doar "marete realizari" in primul trimestru si atat. Nu am vazut nici o cifra legata de bugetul de asiguri sociale, nu am vazut nici o cifra legata de incasarile din trimestrul 3). Au pierdut de 5-10 mai mult la partea de asigurari sociale. Chiar si firmele care nu aveau nici o activitate trebuiau sa mentina scriptic macar un angajat cu salariu minim pe economie pentru care plateau impozit pe venit, CAS, CASS etc. Asa ca declaratiile ca s-au inchis firmele care erau o povara statului este o fumigena. Aceste firme nu costau decat o inregistrare intr-o baza de date dar generau niste venituri statului.
  • +2 (4 voturi)    
    nu mai ginditi sau reginditi ca ma ingroziti (Vineri, 1 ianuarie 2010, 18:15)

    cp [anonim]

    il regindesc???sa ne fereasca D-zeu de regindirea asta facuta de niste analfabeti....eu stau de multe ori si ma gindesc oare unde fac astia legile...imi imaginez asa un cadru idilic cu o gagica pe piciorul drept la un restaurant ,un (pardon mai multe) pahar de palinca in fata ,un trabuc si niste cifre scoase, distorsionate emanate de aburii alcoolului si un pupincurist cu un creion atent la indicatiile ilustului sef.....acum ce fel de cifre?;depinde pina la cit stie sefu sa numere
  • +5 (5 voturi)    
    efectele forfetarului - partea II (Vineri, 1 ianuarie 2010, 18:18)

    ionescu [anonim]

    Un alt aspect este "sindicalizarea" firmelor. Va dau un exemplu concret.: contabilii, juristii, topografii, medicii si alte profesii "liberale". Si-au inchis firmele si s-au asociat mai multi pe o singura firma. Isi desfasoara activitatea ca pana acum, dar emit facturi pe o singura firma. Isi impart profitul si cheltuielile intre ei, platesc fiecare cota parte din forfetar raportata la veniturile care le aduc in firma. In plus tentatia de a nu mai rupe chitanta si de a nu mai trece banii prin contabilitate este foarte mare. In 30 aprilie contabila mea m-a anuntat ca isi inchide firma, se asociaza cu alti 5 colegi pe firma unuia si facturile vor fi emise pe noua firma. Dar mi-ar fi indatorata daca nu imi va trebui factura :) Si stiu cred ca vreo 30 de persoane care au procedat astfel.
  • 0 (0 voturi)    
    gandire cu premeditare (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 2:19)

    gheo [anonim]

    ca sa poti sa regandesti ceva trebuie sa fi fost in stare sa gandesti ceva inainte
    in cazul impozitului forfetar nu a fost cazul
    acum cand au vazut cate firme s-au inchis si ca oricum nu vor mai primi bani la buget nici macar cat inainte, se gandesc sa se regandeasca
    ar fi timpul sa sa gandeasca sa regandeasca razgandirea ingandurata a gandurilor ratacite ale unor repetenti care au ajuns sa conduca tara spre prapastie
    sanatosi sa fim ca de prosperitate nu mai poate fi vorba
  • 0 (0 voturi)    
    Oameni buni (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 10:28)

    roberto [anonim]

    Bokus a spus regandire. Acest termen poate insemna MARIREA contributiilor. Adica veti plati mai mult.

    Selectia naturala de la PDL, varianta Vladescu.
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 10:43)

    cornel [anonim]

    se regasesc aici oare si parerile postacilor cu plus de dinainte de alegeri? subit, draga hotnews, comentariile "pozitive" par din nou in dezacord cu actiunile guvernamentale. wow, nu?! ;)
  • 0 (0 voturi)    
    imp.forfetar (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 11:50)

    elis [anonim]

    o idee proasta.Daca era deodata pus special pt.anumite domenii din ec.era f bine dar asa aceasta taxa dubla pe venitul din 2008 a dus la desfiintarea-suspendarea multor firme si desfiintarea multor locuri de munca.Dar dane Doamne mintea cea de pe urma!
  • +2 (2 voturi)    
    forfebuci (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 11:51)

    florinutz [anonim]

    E scandalos de murdar ce se intampla cu mediul de afaceri roman. Nu ma refer aici la jmekerii aia de-i doare-n mijlocul strazii de forfetar, din cauza ca au umbrela de partid. Ma refer la faptul ca, in mod voit, trebuie sa mor din cauza lui Boc, Basescu, Geoana, Crin shi altii ca ei.
    Am de primit bani de la diversi beneficiari, nu sume mari, dar cum nu functioneaza nimik in tzara asta, banii intarzie. In tot acest timp curg biletele la ordin, curge impozitul forfetar. Shi pentru ce? De ce?
    "Curba asta de sacrificiu" denota, pe de o parte, incompetentza fraierilor din palatul Victoria, iar pe de alta parte scoate la iveala mafia politicului de cacat din Romania.
    Iar micul om de afaceri se margineste sa scrie tot felul de comentarii de prisos, in loc sa sara la gatul cretinilor cu gulere albe, care nu ne dau sub nicio forma dreptul la viata, de a trai decent, legal shi cu frica de Dumnezeu.
  • -1 (1 vot)    
    Ce fel de firme au dat faliment? (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 17:07)

    ThinkMore [anonim]

    Toti plangem, care incotro, ca au fost falimentate mii de firme (cica din cauza impozitului forfetar).
    Gand vorbim de criza mondiala, gasim repede cauza tot la guvernanti, cica ar fi o criza locala, care nu are nici o legatura cu criza mondiala.

    Legat de firmele falimentate in 2009, ia mai cautati domnilor sa vedeti cate din aceste firme chiar aveau activitate. Cate din ele stateau pe 0 de ani de zile?
    Cate din ele mergeau pe minus de o perioada buna?

    Probabil au fost si firme rentabile afectate de acest impozit forfetar, dar se si exagereaza (pentru ca e o moda la noi).
  • 0 (0 voturi)    
    dragut... (Sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 20:54)

    mihai [anonim]

    cum adica sa ,,regandeasca,, cineva din acest guvern.... adica a fost gandit cand l-au introdus??? si apropo...au voie sa gandeasca?
  • 0 (0 voturi)    
    rebenciuc, deputatul, romanilor (Duminică, 3 ianuarie 2010, 4:08)

    valencia [anonim]

    Mafia PSDista NU a reusit sa INVINGA vointa Romanilor


    Jumătate dintre alegători care l-au votat pe dl BASESCU (peste 5 milioane de cetăţeni ai României)

    NU au cedat, ceea ce spune mult despre consolidarea şi capacitatea de rezistenţă a spiritului democratic în România.

    Tot astfel, votul copleşitor PRO - Băsescu al ROMANILOR din DIASPORA, arată limpede că războiul propagandistic al OLIGARHILOR i-a lovit chiar şi pe aceştia.

    SUPER - CUALITIA de tip AMALGAM, facuta sa-l sprijine pe PROSTANAC (PSD-PNL-PRM), a capotat lamentabil.

    Am fost MARTORII celei mai murdare campanii electorale facuta de PSDisti (mafia ILIESCIANA) după 1989 în România.

    UNIFICAREA prin AFURISIRE RITUALICA a “inamicului naţional”, susţinută MANIACAL, delirant şi hipnotizant de televiziunile aservite MAFIE PSDiste şi ceea ce se cheamă „jurnalism de canal”, nu a reuşit să învingă voinţa românilor de adevăr şi dreptate.

    Mafia PSDista NU reusit sa INVINGA vointa Romanilor

    MASS - MEDIA a renunţat, în marea ei majoritate, la independenţă, devenind părtaşa unor intoxicări şi manipulări de ultimă speţă.

    RAGETUL DELIRANT s-a substituit dialogului, argumentul raţional a fost permanent sub asediu. În 1990-1991 erau stigmatizaţi “oamenii lui RATIU si COPOSU”.
    Acum in 2009 oamenii lui Basescu.


    Un Roman din DIASPORA
    Am votat impotriva MAFIEI PSDiste


    Am votat impotriva PROSTANACULUI

    Dl Basescu va rog sa luptati ptr. Romania

    Sper sa nu ma fi inselat si de data aceasta
  • 0 (0 voturi)    
    Ceata lui Pitigoi, dai intr-unul, tipa doi! (Duminică, 3 ianuarie 2010, 11:04)

    rugio [anonim]

    Doar cine umbla cu "cu ochii inchisi" nu vede evaziunea fiscala!
    Asa este obiceiul la noi: vaita-te inainte de a fi lovit! (cu adevarat) Cine da cu chirie locuinta unica (in care are domiciliul) si se muta la un prieten (ruda) ca sa poata completa un salariu de mizerie sau o pensie nenorocita (si inregistreaza contractul la fisc) plateste impozit 16% din 75% din valoarea chiriei (adica 12% din valoarea chiriei). Asta este tot una cu a spune ca profitul amaratului care inchiriaza propria locuinta este 75%! Un transportator (proprietarul si soferul impreuna) de persoane cu microbuze in suburbiile Bucurestiului face evaziune fiscala de peste 5.000 lei (50 milioane lei vechi) pe luna! (pe baza datelor aflate din discutii fara martori). O carciuma (o "bomba" de langa mine, o cosmelie nenorocita ramasa intre blocuri) lucreaza in "pierdere" si nu are din ce plati impozite de... aproape 20 ani! In jurul ei stapanul si ai lui si-au inaltat acareturi mai ceva decat la bogatasii din Pipera. Majoritatea covarsitoare (am exemple si intre cunostintele mele) a magazinaselor ("buticuri") de la ferestrele si din spatiile comerciale "faramitzate" ale parterelor blocurilor lureaza in "pierdere" adusa din condei de catre contabili certati cu legea. Desi dupa cum poate oricine constata ca-si platesc vanzatorii cu salarii de mizerie si au preturila produsele vandute mult mai mari decat la supermarketuri!
    In schimb un pensionar plateste impozit 16% pentru partea din pensie care depaseste 900 lei! Si orice salariat vrand-nevrand plateste 16% impozit pe salariu si 19 % TVA pe orice produs sau serviciu cumparat. Si culmea! de scolile, spitalele, soselele, parcurile etc facute din impozite se bucura in mai mare masura chiar cei care s-au imbogatit si pe baza evaziunii fiscale!
    Impozitul forfetar vi se pare mare?! Calicia acestori marunti (la cifra de afaceri, dar si la suflet) negustori "originali romanesti" este mare! Ei nu cred in necesitatea unei dreptati sociale; lor sa le fie bine!
  • +1 (1 vot)    
    in rezumat (Duminică, 3 ianuarie 2010, 11:46)

    srpc [utilizator]

    O ţară care încearcă să prospere prin impunerea de taxe mari este ca un om care, stând într-o găleată, încearcă să se ridice trăgând de mâner.
    - Winston Churchill
  • 0 (0 voturi)    
    Impozitul forfetar (Duminică, 3 ianuarie 2010, 12:27)

    Galbraith din Romania [anonim]

    Impozitul pe avere ar fi cel mai just, gen Legea salarizarii bugetare, sa zicem de exemplu 1 la 80.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri