Leul se apreciaza cu "agresivitate", pe fondul deciziei considerata "curajoasa" a BNR

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 6 ianuarie 2010, 10:48 Economie | Finanţe & Bănci

Pe piata valutara cursul leului a intrat pe o apreciere considerata "destul de agresiva" de catre dealeri. "Decizia BNR de ieri a fost bine primita de catre jucatori, cotatiile leului ajungand la 4,1660 pentru un euro, tranzactiile de vanzare pe perechea euro/leu facand-se cu agresivitate", a declarat pentru HotNews dealerul unei banci comerciale.

Alti dealeri spun ca jucatorii straini, cei aflati la originea acestor tranzactii, vor sa cumpere bonduri romanesti si au nevoie de lei, ceea ce face ca moneda nationala sa se aprecieze.

"I-a cuprins brusc dragostea de leu. E drept ca daca ar fi cumparat bonduri cu o zi inaintea deciziei BNR, poate ca ar fi fost mai castigati. Dar nici acum nu este prea tarziu", au declarat alti dealeri. "Decizia de ieri a BNR a fost una curajoasa, iar asta se vede in piata prin optimismul cu care se tranzactioneaza. Nu stiu daca acest optimism nu este pripit, cata vreme impulsurile de politica monetara ale BNR mai au nevoie de timp pentru a se cupla la miscarile pietei.

Euro s-a depreciat incepand din aceasta dimineata pe mai multe piete, dupa ce Juergen Stark, membru al Comitetului executiv al Bancii Centrale Europene (BCE), a declarat ca Uniunea Europeana nu va salva Grecia, iar temerile privind declinul puternic al vanzarilor de case in SUA au limitat cresterile burselor asiatice, transmite Reuters.

Majorarea pretului petrolului si al materiilor prime au facut ca bursele asiatice sa incheie sedinta de miercuri in usoara crestere, dar analistii estimeaza ca bursele europene vor deschide in scadere, la fel ca bursa de la New York.

Euro s-a depreciat fata de dolar, moneda zonei euro fiind cotata la valoarea de 1,4290 dolari, dupa ce Juergen Stark a declarat ca Uniunea Europeana nu va lua masuri pentru a salva Grecia, care este pe punctul de a deveni cea mai indatorata tara din zona euro.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

6351 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    E o amagire.. (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 11:30)

    weebo [anonim]

    Leul se va devaloriza puternic in urmatoarele luni..factura pt consumul exagerat de bunuri de sarbatori se va deconta abia de la jumatatea lui februarie..
    • +5 (5 voturi)    
      Ha HA! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 11:52)

      Unu [anonim] i-a raspuns lui weebo

      Cata logica !! Multumim maestre weebo!!!
    • +4 (6 voturi)    
      S-au trezit toti economistii lu' Peste (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 11:53)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui weebo

      Se parca vanzarile "exagerate" de marfuri ar avea efecte negative asupra economiei!
      • -3 (3 voturi)    
        Bine ca esti tu destept... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:50)

        economistu' lu' peste prajit [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        Tu, ca un economist adevarat, cu siguranta ca te bazezi pe niste cifre cand vorbesti, nu? Poate ni le dai si noua...
        De exemplu, pe mine m-ar interesa volumul vanzarilor la marfurile produse in Romania versus volumul vanzarilor la marfurile produse in afara tarii, deficitul balantei comerciale, chestii d'astea...

        Si, da, sunt de acord cu tine, vanzarile exegerate de marfuri frantuzesti, nemtesti, etc. au un efect benefic asupra economiei. A economiei Frantei, a economiei Germaniei...
        • +1 (1 vot)    
          Stii care-i deviza prostului? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:37)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui economistu' lu' peste prajit

          "Bine ca esti tu destept"!
          Tipul caruia i-am raspuns nu zicea nimic de importuri, ci numai de "consumul exagerat de bunuri". Care bunuri, ce fel de bunuri si de ce provenienta, nu preciza. Poate ai tu niste date concrete, sa ne scoti din ceata? Sau iti place doar sa te bagi in seama?
          • 0 (2 voturi)    
            Asta e tot ce poti? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:12)

            economistu' lu' peste prajit [anonim] i-a raspuns lui Lucian

            Sa-mi ceri aceleasi date concrete pe care ti le cer eu?

            E greseala mea ca nu ti-am explicat mai detaliat (imi cer scuze), ma asteptam ca un geniu ca tine sa stie sa citeasca printre randuri si sa priceapa ca weebo, in contextul articolului, nu se putea referi decat la cresterea cursului euro din cauza facturilor imense pe care importatorii trebuie sa le plateasca furnizorilor externi, urmare a consumului din decembrie.

            Vrei cateva date concrete? Iti dau:

            Anul 2009:
            Euro de la un curs de 4,0296 la 5 ianuarie a urcat rapid pana la 4,3127 la 22 ianuarie dupa care a inceput sa scada incet, abia in aprilie ajungind iar sub 4,2

            Anul 2008:
            Euro de la un curs de 3,5971 la 3 ianuarie a urcat rapid pana la 3,7695 la 24 ianuarie dupa care acelasi trend descendent lent.

            Mai vrei?
            Nu trebuie sa imi raspunzi ca oricum nu mai primesti. Nu imi mai pierd timpul cu papagali tari in clanta dar subtiri la mansarda. Cum spui tu... m-am bagat si eu in seama, ca un prost ce sunt.

            Hai, sari cu minusul, ca de altceva oricum nu esti capabil.
    • +5 (5 voturi)    
      asa e (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:00)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui weebo

      plus ca pierzand la handbal vom avea noi tensiuni inflationiste.
    • 0 (0 voturi)    
      Viata este o amagire (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:17)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui weebo

      Amagirea cu banii poate fi privita si in celalalt sens. Daca guvernul va reduce cheltuielile cu salariile bugetare, cum tot declara, ii va amagii pe astia care au euro prin lipsa leilor de pe piata si leul va creste. Cu alte cuvinte scade consumul creste leul.
    • 0 (0 voturi)    
      Aprecierea e FALSA! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:42)

      Vali. [anonim] i-a raspuns lui weebo

      nu stiu de ce dar am intuitia ca ai dreptate... totusi mediteaza la faptul ca in februarie intra 2 transe deodata -> adica 3.3 miliarde euro .... stii ce inseamna asta pt subtirea piata valutara din Ro? Debalansare totala in favoarea leului !.... totusi ceva,ceva stii tu.... principala smecherie ca sa darami o moneda este sa ai acea moneda.... cum o ai? cumparand-o ! ne asteapta vremuri grele , mai ales daca defaulteaza vreun stat prin zona (poate vreunul baltic, poate Ucraina)
  • +3 (3 voturi)    
    Eur = 4.7? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 11:48)

    io [anonim]

    Si unde sunt acum marii analisti care ziceau ca euro o sa fie la sfarsitul lui 2009 la 4.7? Pana una trebuie sa ne impacam cu ideea ca nimeni nu poate prezice cum merge cursul.
    • +2 (2 voturi)    
      Bine zis (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:02)

      pprog [anonim] i-a raspuns lui io

      Foarte bine zis. Nici un analist nu cred ca poate prezice evolutia. Cand prezici te bazezi pe niste presupuneri care se pot dovedi invalide dupa aceea. Sau exista varianta incercerii de manipulare cu anumite interese. Din pacate cursul oscileaza prea mult in mod articial si nu datorita unei dezvoltari economice.
      • +1 (1 vot)    
        previziuni (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:14)

        alex [anonim] i-a raspuns lui pprog

        Pai ca sa prezici cursul de schimb trebuie sa ai sume foarte mari de bani. Degeaba toti indicatorii economici spun ca leul trebuie sa se deprecieze (de ex), daca vine unul si vinde 3 miliarde de EUR si leul se apreciaza grupa-mare. La fel si invers.

        Doar cand economia este foarte mare putem zice ca cursul urmeaza economia, pentru ca nu exista un investitor care sa poata determina cursul (cum ar fi in SUA sa vina unu si sa vanda 1 bilion de USD, nu prea are cum).

        Acuma in Romania cine are bani si deci poate sa faca previziuni despre curs?
        1. BNR- dar nu are voie si nici interes sa isi dea cu parerea despre cursul de schimb
        2. investitorii straini (banci, fonduri de investitii etc)- insa ei intai dau previziunea si de-abia daca vad ca tine incep sa bage banii

        Analistii, neavand acces la sume mari de bani sau la informatii despre ce vor face cei caer au sume mari de bani, sunt un fel de bagatori de seama. Bineinteles ca isi pot da cu parerea bazat pe indicatorii economici, insa investitorii cu bani multi pot oricand schimba cursul.
    • +1 (1 vot)    
      Nu erau analisti (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:29)

      Je [anonim] i-a raspuns lui io

      Erau ANAL-isti!

      Fapt dovedit si de ultima decizie BNR, care i-a prins din nou cu pantalonii in vine!
  • +1 (1 vot)    
    profetii (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:02)

    dumitrescu bogdan [anonim]

    Ce sa mai zicem de dl patriciu,care la inceputul anului trecut spunea ca,pana la sfarsitul anului 2009 euro va ajunge la 4.9-5.0 lei-E.De ce a spus asa ceva? Pentru ca vindea rompetrolul kazahilor si trebuia sa ia bani mai multi
  • +1 (1 vot)    
    Atentie ...!!! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:16)

    bm [anonim]

    UE fabrica vagone de euroi ....pentru a aduce valoarea la nivelul dolarului...! Ca sa poata exporta in SUA ...cea mai mare piata pentru produsele europene !
  • 0 (0 voturi)    
    leul (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:20)

    Cristina Gheorghe [anonim]

    Tilul articolului este scris incorect.
    <Leul se apreciaza cu "agresivitate, pe fondul deciziei considerata(corect considerate) "curajoasa" a BNR>

    ar fi fost corecta si varianta "pe fondul deciziei, considerata curajoasa, a BNR"
  • -2 (2 voturi)    
    ..... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:36)

    maze [anonim]

    Capitalul cel mai important nu sunt banii din cont, ci Iubirea pe care o oferiti Universului in mod constient si neconditionat.

    Care e cursul vostru de schimb cu Universul? Ce asteptari aveti de la viata si ce oferiti in schimb?! Sau mai exact cate conditii trebuie satisfacute ca sa va deschideti Inima catre Univers, catre cei din jurul vostru, catre tot ceea ce este. Asta e cel mai important curs de schimb.... Cand raportul dintre ce oferiti si asteptarile voastre tinde spre infinit atunci si voi ca oameni tindeti spre Infinit.

    Paradoxul lumii in care traim e ca desi producem mai mult, mai ieftin, mai eficient saracia nu scade. Acolo unde exista un comfort material exagerat dispare energia vietii, oamenii se sinucid, nu mai fac copii. Desi suntem mai inteligenti individual, ca specie facem lucruri din ce in ce mai stupide, ne distrugem planeta in mod iremediabil orbiti de obsesia consumului si a succesului personal.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti dragutz! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:51)

      Vali. [anonim] i-a raspuns lui maze

      esti simpatic ..... de parca un mod de a trai exclude pe altul ... asta e o viziune unilaterala si simplista. Vei fi surprins sa afli ca exista oameni care balanseaza bine cele doua atitudini. Am cunoscut destui .... Pentru a putea darui trebuie sa ai! Si daca ai asta nu exclude a darui ! Dar daca nu ai asta clar exclude a darui (material) ! Dupa cum vezi desi sunt ortodox, sunt nitel weberian :)) ! (de citit : max weber)
      • -2 (2 voturi)    
        mersi.... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:16)

        maze [anonim] i-a raspuns lui Vali.

        Te-as intreba de ce te legi de aspectul material. Nu am indemnat pe nimeni sa isi dea camasa de pe el pentru altii.

        Ideea e sa oferi Iubire nu am scris nimic despre sacrificii sau a oferi bani sau ai ajuta pe altii dand si camasa de pe tine... :)

        Pare simplist dar in momentul cand o masa critica de oameni face acest lucru, lumea se schimba. Suntem mult mai conectati de cat intelegem sau am vrea sa acceptam.

        Daca imi permiti un sfat... sistemele de gandire, religiile le poti accepta daca iti plac, dar nu te identifica cu ele. Ceea ce esti tu e infinit mai complex decat oricare dintre ele. Orice identificare la asa ceva e doar o limitare a ceea ce esti.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai vazut si tu Zeitgeist, nu? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:11)

          Vali. [anonim] i-a raspuns lui maze

          si eu am vazut Zeitgeist si Zeitgeist Addendum (filmul de pe net care da iluminare la populatie en-gros :D:D:D:D ) frate dar nu mi-am lasat gandirea imbacsita de ideile psihotrope de acolo ....exact cele pe care le sustii tu :D:D:D:D! Stii ce face documentarul ala? Uniformizeaza mental o masa pentru ca apoi acea masa de oameni sa fie condusa mai usor! Capisci? De aia militeaza crunt impotriva religiei, ideii de stat, ideii de economie nationala, ideii de moneda etc....etc..... GADESTE PUISOR inainte de a baga in tine pre-conceptii, asadar idei gandite de altii ! E o intoxicare mediatica marca "globalism" si "guvernare globala" si "noua ordine" .... exact ce neaga in prima parte, propun sub alta forma in a doua parte ca niste sofisti ieftini ce sunt .... mai informeaza-te ! :D!
          • 0 (0 voturi)    
            .... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 19:18)

            maze [anonim] i-a raspuns lui Vali.

            Baza a ceea ce am scris nu are legatura cu Zeitgeist. Paralela care o faci e fortata si acum asa cum a fost fortata si in primul tau raspuns.

            Dincolo de faptul ca apreciez ca te informezi(faptul ca citesti carti jos palaria) si ca fata de multi altii esti deschis la a vedea lucrurile dincolo simple conspiratii... intreaba-te ce te-a deranjat in raspunsul meu?!

            E vorba de egoul tau... El reactioneaza si vrea sa aiba dreptate din teama de a nu isi pierde identitatea... Conceptul de iubire si acceptare e deasupra conceptului de a avea dreptate.

            Reflecteaza la ce ti-am spus... e posibil sa faci un mare pas inainte cu putina bunavointa.
  • +1 (1 vot)    
    bai fratilor...! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:53)

    bm [anonim]

    pai daca a zis Isarescu sa mergem pe leu ...ce vreti mai mult...? Nu v-ati prins ca Isarescu e singurul personaj din sistem care-si merita salariul ..?
    • -1 (1 vot)    
      nu e asa deloc! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:17)

      Vali. [anonim] i-a raspuns lui bm

      istoria de pana acum demonstreaza ca piata de obicei s-a miscat invers fata de calduroasele indemnuri ale lui Isarescu.... si in general cand ti se recomanda calduros sa o iei la drepata, rupe-o cu viteza la fuga in stanga imediat ca urmeaza ceva naspa! Tare mi-e frica ca se pregateste de o iesire de capitaluri straine de zile mari....baietii ca sa faca miscarea de iesirre au nevoie de lei, care lei au fost de curand ieftiniti de BNR!
      • 0 (0 voturi)    
        pai nu m-ai contrazis..! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:42)

        bm [anonim] i-a raspuns lui Vali.

        daca au nevoie de lei...! daca UE fabrica vagoane de euroi...? ce parere ai ?? daca leul se apreciaza nu inseamna ca e mai puternic...! dar s-ar putea sa pierzi mai mult la depozitele in euro...!
        • 0 (0 voturi)    
          Ai uitat de factorul inflatiei! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 17:15)

          Vali. [anonim] i-a raspuns lui bm

          dragul mosului , leul e purtator de inflatie, ca moneda..... pentru a afla valoarea unei monede ia in calcul mai multi factori, nu doar dobanda de referinta aferenta unei monede....considera si inflatia! cat e inflatia din ue si cat e inflatia in Ro ? din cei 7.5 % raman vreo 3 % pe real din dobanda leului .... si pe euro din dobanda de 4 % inflatia scade doar 0.5 % ... ca valoare reala castigi mai mult pe euro si avand in vedere ca riscurile sunt mai mici.... e mai ok!
          • 0 (0 voturi)    
            ai dreptate..dar..! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 18:45)

            bm [anonim] i-a raspuns lui Vali.

            acum e o perioada speciala...o sa fie inflatie mare pe euro , o sa vezi ...!
  • 0 (0 voturi)    
    sunt unii praf pe aici (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 14:21)

    papillon_gs [anonim]

    pune-ti burta pe munca nu mai pierdeti timpul sau pe carti daca tot vreti sa va dati cu parerea
  • 0 (0 voturi)    
    Inflation ... (Joi, 7 ianuarie 2010, 17:08)

    utug [anonim]

    "Inflation is the one form of taxation that can be imposed witout legislation" Milton Friedman - Nobel Prize Winning Economist

    Hyperinflation Part 1... 3
    http://www.youtube.com/watch?v=SzmYI_4XCbM&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=vQCCDttLhA4&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=rVcyM2Z4Ego&feature=related


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version