Elena Udrea: Casele construite pentru specialisti vor costa intre 30.000 si 35.000 de euro

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 17 februarie 2010, 15:32 Economie | Finanţe & Bănci

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului va demara in a doua parte a anului programul "10 case pentru specialisti". Prin acest program urmeaza sa fie construite cate zece case in circa 2.500 de comune. Casele vor fi inchiriate profesorilor, medicilor si politistilor care vor sa profeseze in comunele respective. Construirea locuintelor va fi finantata din bugetul ANL, costul construirii unei case fiind evaluat la 30-35.000 de euro.

"Guvernul a aprobat un memorandum legat de acest program, care va intra in sedinta de Guvern de marti spre aprobare", a precizat ministrul Dezvoltarii.

Casele vor fi cu doua sau trei camere, o suprafata utila de pana la 120 metri patrati si un teren aferent de 500 de metri patrati. Casele se vor acorda cu prioritate persoanelor care au mai putin de 35 de ani. Singura obligatie este ca beneficiarul sa aiba un contract cu o institutie. Imobilul poate fi locuit de specialist doar pe durata existentei contractului. De asemenea, chiria nu poate depasi costurile de administrare. In unele cazuri, chiria va putea fi suportata de autoritatile locale.

"Finantarea va fi asigurata de la bugetul ANL, in total 500 milioane euro vom atrage din vanzarea locuintelor ANL in perioada 2010 - 2011, vor mai veni si circa 100 milioane de euro de la Loteria Romana. Costurile totale pentru acest program vor ajunge la un miliard de euro", a declarat Udrea. Aceasta a sustinut ca programul se va derula dupa principiul primul venit - primul servit. Totodata, Udrea sustine ca localitatile in care se vor construi casele nu vor fi alese in functie de culoarea politica a primarilor din comunele respective.


Citeste mai multe despre   










1653 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    foarte buna masura (Miercuri, 17 februarie 2010, 15:41)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    doar asa se mai poti spera ca vor veni la tara medici/profesori. eu zic ca au meritat perdelele alea banii.
    • +1 (1 vot)    
      Da-da-da sa-i zici lu' Mutu ca asa va fi (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:56)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      Vor sta "specialisti" cum stau acum cazurile sociale in locuintele ANL (care cazuri sociale intre timp isi permit sa si cumpere locuintele de la ANL).
  • +2 (2 voturi)    
    Ce reușim noi să mai inventăm (Miercuri, 17 februarie 2010, 15:42)

    ady624 [utilizator]

    Asta e un fel de DHARMA initiative, right?

    Din ce-am înțeles eu, statul se duce în comuna Stătești (exemplu) și ridică 10 case la 30k euro bucata. Apoi așteaptă să vină doctori acolo? Și gata? Așa s-a rezolvat? Să vezi ce vin doctorii înapoi din străinătățuri... Că deh, casă gratis sau cu chirii mici. Dragii mei parlamentari... Cum se deplasează doctorul la pacient printre gropi? Cu cât va fi plătit? Sau sperați la voluntariat? Oare casa era problema migrării cadrelor?

    Vă doresc să vă iasă figura, deși sunt extrem de pesimist în această privință... Dar pentru binele țării, sper să funcționeze.

    Adrian
    • +2 (2 voturi)    
      Caz real (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:12)

      ha [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Mătuşa mea a fost profesor într-un sătuc din ăsta. Singura chestie care nu-i convenea era că dimineaţa trebuia să ajungă în sat şi seara înapoi acasă. Dacă i-ar fi dat o casă acolo probabil rămânea în învăţământ.

      Nu vreau să ofensez pe nimeni, dar nu toţi doctorii sunt medici chirurgi care efectuează operaţii pe creier. Probabil acolo se va duce un generalist, care poate da o reţetă şi poate trata cazurile uşoare, eventual pus un ghips, etc. Profesorii nu vor fi profesori universitari.

      Poate sunt unii oameni simpli care caută viaţa simplă de la ţară, fără agitaţia din oraşe. E o oportunitate pentru ei, la fel şi pentru copii/pacienţii/locuitorii acelui sătuc... Nu? În categoria asta pot intra vârstnicii, pentru că pe ei nu-i mai leagă nimic de oraş...

      Cât despre aspectul pecuniar: fii sigur că viaţa acolo e muuuuult mai ieftină decât la oraş. Chirie nu, produse naturale la nişte preţuri de invidiat... etc...
      • 0 (0 voturi)    
        Punctual (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:32)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ha

        Punctual, ai dreptate. Însă nu mă aștept la un exod. Și nu așa cu heirupism. Ar fi fost interesant să vină ministreasa să ne spună că are o idee și că se face un studiu de caz pentru a afla posibilul impact. Noi sărim peste pași, mai întâi executăm, apoi judecăm...

        Am crescut și la oraș dar și la țară la bunici. Viața de la țară este în multe privințe mai bună, ai dreptate.

        Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    am devenit tara ajutorului social (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:02)

    Daniel [anonim]

    in alte tari, sunt platiti suficient de onorabil "specialistii" incat sa isi permita rata, chirie, ce vor ei...

    La noi, materia e invechita, scoala nu mai scoate oameni competitivi ptr ce are nevoie Europa per ansamblu... Industria e la pamant...

    Ce fac guvernantii?

    Decid sa asiste social toti profesorii/medicii/ politistii...

    Din 89 pana azi s-au contruit 4000 de biserici, 100 de scoli si 10 spitale...
    • 0 (0 voturi)    
      Ai uitat (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:22)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Și 1600 de case, dar pe persoană fizică™, fără TVA :D

      Ne ducem de râpă.... puțin câte puțin.
      Adrian
  • 0 (0 voturi)    
    nu era mai simplu... (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:20)

    bozo [anonim]

    nu era mai simplu sa acorde facilitati medicilor si profesorilor ce merg in mediul rural?
    De ex. sa li se plateasca integral chiria/deconteze drumurile/masina de serviciu etc.?
    Pana la urma medicii si profesorii nu vor sta la sate ci eventual in comune mai mari si orasele unde se pot gasi apartamente/case de inchiriat.
    In mod cert se poate face naveta zilnica din zonele urbane apropiate catre zonele rurale deservite si in mod cert asa se va intampla cu specialistii respectivi.
    Oricum scolile de la sate au cam disparut sau sunt pe cale de disparitie (vezi programul dl Funeriu, colegul dnei Udrea), oricum medicii nu prea mai rezida la sate. Asta e o imagine idilica care nu mai e valabila astazi. 'Buletin de Bucuresti' e deja film de epoca.

    O alta idee e ca statul sa cumpere apartamente/case in zonele vizate. Preturile pe acolo sunt foarte mici, ar fi mai economic si mai normal decat sa vedem ca statul devine antreprenor precum in vremurile comuniste.

    Nu mi se pare normal nici vanzarea la pret de seminte a apartamentelor ANL. Ar trebui pastrate pentru ca statul sa aiba locuinte sociale, unele dintre ele poate ca ar fi o solutie chiar pentru medicii si profesorii de care vorbeste Dna Udrea.
    Daca e sa fie vandute, atunci ar trebui sa se faca la pretul zonei sau la un pret care sa acopere costurile de constructie plus un oarecare profit minim. Dna Udrea spunea chiar ca se va lua in calcul si deprecierea...adica locatarii ce stau acum cu chirie si nu si-au intretinut apartamentele vor avea chiar avantajul de a le cumpara mai ieftin decat fac pentru ca le-au distrus. Daca nu au facut-o pana acum, e timpul sa inceapa sa le deprecieze.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu! (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:55)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui bozo

      Cel mai simplu este ca oamenii care lucreaza sa fie platiti corect pentru munca lor.
      Nicaieri in lume nu este un raport asa de mare intre veniturile maxime si minime pentru salariatii de stat. Si vorbesc de medici, profesori, secretari de primarii, pina la ministri si parlamentari.
      Sa stai la mila statului si deci a politicienilor, care azi sunt miine nu, iar daca pleaca unii ceilalti isi aduc protejatii...
      Constructia de case pentru a incerca sa atragi medici, profesori trebuie sa fie atributul localitatii respective sau judetului respectiv(daca adopti o astfel de politica). Dar pentru asta trebuie autonomie locala, ca sa ai fonduri.
      Nu sa astepti mila guvernului, daca esti de la partidul de guvernamint sa ai fonduri, fonduri care tot din impozitele locale s-au strins.
      Iar se incepe cu propaganda aia neghioaba de genul filmelor Buletin de Bucuresti, Toamna/Iarna bobocilor?
      Cind nu se dezvolta infrastructura, ba chiar se distruge ce mai e (vezi statiile CFR, intirzierile pe CFR, disparitia curselor autovbuzelor) cum vreti sa aduceti lume acolo?
      Inainte de 89, ii spuneam cuiva care era student la Universitate si ma intreba unde sa-si ia repartitie. Raspunsul a venit promt: conditia esentiala si la care sa nu renunti este sa aiba gara. Cu trenul ajungi relativ repede undeva. Azi nu stiu ce i-as raspunde.
      Programul asta cu construit case pe banii Guvernului e o galusca pentru noi. De fapt e un furt al banilor ce vor ajunge in buzunarele prietenilor politici.
      Prima intrebare cind apare vreunul d-asta de la putere (PSD-PDL-PNL-UDMR, toti sunt la putere, nu va inselati singuri) trebuie sa fie: PENTRU CINE ESTE ASTA? CINE CISTIGA? CUI II ESTE DEDICATA?
  • 0 (0 voturi)    
    Ganul bun?Nu!Gand ascuns! (Miercuri, 17 februarie 2010, 18:53)

    drona [utilizator]

    Credeti ca doamna blonda nu poate dormi din pricina lipsei de asistenta la sate?Nuuuu! Aici este vorba de foarte multi bani din buget,de contracte oneroase cu firmele de constructii,spagi grase si in final,va vinde aceste apartamente la pret de poiata de gaini,asa cum se pregateste si vanzarea apartamentelor ANL la pret de garsoniera sau camera de camin.Este o falsitate,aceste case nu se vor construi pentru specialisti ci pentru buzunarul propriu..mai trebe gandit....si chiar daca,se uita cineva la ce scriem noi aici?
  • 0 (0 voturi)    
    Stimabililor (Miercuri, 17 februarie 2010, 19:12)

    me [anonim]

    atata timp cat aceste locuinte nu vor putea fi cumparate nimeni nu se va inghesui la tara; mai lasati-ne cu utopiile pd-iste
  • 0 (0 voturi)    
    @ha (Miercuri, 17 februarie 2010, 20:12)

    profesoru fara casa la tara [anonim]

    Imi place cum gandesti. Mai ales treba aia cu "varstnicii pe care nu-i mai leaga nimic de oras". E mortalaaaaaal. Te-i gandit ca decat sa construiesti casele alea si pe urma sa incerci atragerea specialistilor mai bine scolarizezi cu taxa si contract cativa copii din familiile din comuna care au deja case. Nu ar fi mai ieftin ?
    10 case X 35000=350 000 EURO
    dar,
    2 specialisti medici X 6 ani x 5000/an = 60 000 euro
    8 specialisti (altele) X 3 ani =2 ani masterat x 2000/an=80 000 euro
    total=140 000 euro
    ECONNOMIE = 190 000 euro
    Dar, la ce dracu trebuie 10 specialisti cu inalta calificare intr-o comuna. In plus, si costurile cu invatamantul le-am cam exagerat aici.
    Vezi, tu, draga Ha, asta inseamna sa gandesti nu sa fabulezi cu posibilitati.
    • 0 (0 voturi)    
      O remarca... (Miercuri, 17 februarie 2010, 20:54)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui profesoru fara casa la tara

      Cel putin la medici exista rezidentiatul pe post. Adica iti asigura unitatea x rezidentiatul si tu te obligai sa lucrezi niste ani acolo dupa ce terminai. Daca nu, plateai o despagubire. Unii o plateau, altii inca mai sunt dati in urmarire. Si era vorba de unitatea x din orasul y.
      Parerea mea e ca pana nu se asigura o infrastructura cat de cat ( sosea, gaze cel putin), nu va merge. Si nu e vorba de "boierie" dar daca vrei sa faci treaba ca lumea iti cam trebuie. Si cred ca multi au vazut cum arata o comuna in Vest. O infrastructura nationala sanatoasa, apoi una locala la fel, si atunci poate multi din oras se vor muta la casa stiind ca fac 20 de minute pe autostrada pana/de la servici si acasa ii asteapta o cada cu apa calda si un sezlong la umbra unui nuc batran sau un loc de dat la peshte, dupa preferinte :). Si atunci poti sa aduci si medici sau profesori. Si de ce nu, si preoti. PS: pentru dl Daniel de mai sus, il intreb: oare de ce sunt vanatzi medicii din Romania daca sunt asa de "necompetitivi"? Cumva si pentru ca au ajuns sa fie "asistati social"?
  • 0 (0 voturi)    
    Pai si (Miercuri, 17 februarie 2010, 21:16)

    HESS [anonim]

    Daca o faci din pal si costa mai mult.Din ce o fi construita casa asta.Si eu vreau reteta voi nu.Casa la 35 mii de euro.HM .
  • 0 (0 voturi)    
    punem carul inaintea boilor (Miercuri, 17 februarie 2010, 21:41)

    Neutrino [anonim]

    Ai dreptate, cu mici amendamente insa. Comunele din vest sunt altceva decat ale noastre. Numele arata o forma de auto-organizare cu evolutie istorica prin asocierea unor oameni liberi. Dar comunele acelea produc, ceea ce nu e cazul la economia noastra rurala de subzistenta. Si aici ar trebui pornit invers. Construieste unitatile productive si dupa aceea vor apare de la sine si specialistii.
    Restul - nuci, iazuri cu peste, meri, peri si alte poame- sunt toate nostalgiile unui om obosit de viata de la oras sau ideologii neosemanatoriste ori neopoporaniste. Este o explicatie mai simpla pentru insistenta cu care se doreste ridicarea caselor. Campanie politica electorala pentru parlamentarele de peste 2 ani concreta si ieftina, din banii statului (noi orasenii platim campania PDL la sate, ca satenii din impozitele lor ce sa plateasca). O sa-mi raspunzi ca macar se face ceva pentru tarani. Si eu iti voi raspunde "de s-ar face macar". Si va sta lelita Ileana uimita tot astaptand specialistii s-o trateze si platind ban cu ban adunati din pensia de boala.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Miercuri, 17 februarie 2010, 23:52)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui Neutrino

      Am sarit o etapa. Am scos si eu un pic optimismul din debara dar nu prea i-a priit aerul si s-a suparat ca la robinet curge doar oranjada. Mi-a spus enervat sa nu-l mai deranjez decat poate peste 2 ani ;)
  • 0 (0 voturi)    
    felicitari (Vineri, 19 februarie 2010, 11:40)

    mihaela M [anonim]

    cred ca orice ar face femeia asta, se vor gasi omuleti care sa arunce cu noroi.
    ne plangem ca "la tara" nu avem pofi, medici, politisti etc. asta e un pas: sa le dai o casa. astfel ii aduci sa ii "legi" acolo. tinerii sau oamenii cu sutdii superioare, care ar putea ridica nivelul in zonele rurale pleaca din sat pt ca nu au conditii acolo. clar ca intr-un an de criza si cu un buget faramidDrea face un pas mare cu acest proiect. hai sa nu mai fim ipocriti. este de admirat cat lupta femeia asta, chiar este un ministru de nota 10.
    Felicitari doamna!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Asa! (Vineri, 19 februarie 2010, 14:42)

    Diana [anonim]

    Ma bucura faptul ca aceste locuinte vor fi construite.
    • 0 (0 voturi)    
      case, si contracte grase (Joi, 17 iunie 2010, 12:40)

      monica [anonim] i-a raspuns lui Diana

      Absolut adevarat ca doamna blonda se chiunuie intens in a cheltui banul public, mai ales ca are la indemana si vreo 4.3 miliarde de EURO bani europeni. Cele 10.000 de case pentru specialisti probabil o vor ajuta sa doarma linistita spre sfarsitul anului cand va avea achitat creditul personal de 3 milioane de EURO care o nelinisteste. Nu cred ca buna intentie poate fi pusa la indoiala ,mai ales ca in localitatile in care se vor construi casele exista blocurile fostelor CAP-uri sau IAS-uri cu zeci de apartamente de serviciu in paragina sau in cel mai fericit caz se demoleaza si se vand caramida cu caramida fara ca specialistii sa manifeste vre-un interes in cumpararea acestora sau relocare ,eventual ,cu chirie in zona rurala. Un calcul economic in acest caz este de prisos pentru ca nu poate arata decat un singur lucru "o noua modalitate de furt din banul public". Cu toate acestea "ministreasa blonda" va demara proiectul iar cei care s-au copt precum portocala nu pot sa vada cum unii si altii arunca cu noroi in actiunile stimabilei doamnei.
      IN REST SA AUZIM NUMAI DE BINE SI DE NOI
      PROIECTE ALE ROMANIEI VIITOARE
      "PORTOCALII"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version