In ultimele luni ale anului trecut, mai multe banci locale au fost vizitate de clienti misteriosi in scopul evaluarii angajatilor. Au fost folosite cam aceleasi chestionare, cu mici diferente datorate particularitatilor institutiilor de credit. Dupa ce m-am uitat peste toate rezultatele, concluzia e urmatoarea. BCR are de pilda o problema cu stilul de comportament in cateva orase din Transilvania. In Alba de pilda, consilierii nu-si pofteau clientii sa ia loc, nu-i intrebau nici numele macar si nu ofereau informatii in mod profesionist. Sunt si orase, mai ales in Sud, unde oamenii BCR se comporta ireprosabil, scrie Dan Popa pe blogul lui. Oficialii Bancii Transilvania au declarat pentru HotNews.ro ca ei nu au comandat asemenea studii, cel mai probabil o banca concurenta facand studii asupra concurentilor.

Banca Transilvania are o unitate in Odorheiu Secuiesc in care angajatii se comporta ca cei din BCR Alba. In Baia Mare, la agentia de pe B-dul Unirii, o consiliera intrebata despre Prima Casa nu ofera date despre plafonul finantat de banca. Nu stie sau e plictisita. Tot in Baia Mare, la o agentie BRD, clientii nu afla costurile unui serviciu oferit de banca.

Bun, fiecare banca isi are plusurile si minusurile sale. O concluzie generala care poate fi trasa dupa citirea a vreo 300 de rapoarte (e vorba de 5 banci care au intrat in acest proiect) e ca in peste jumatate din cazuri, consilierii se comporta onorabil (chiar daca cu mici scapari). Exista si situatii care ar trebui sa ii puna pe ganduri pe sefii bancilor- unii angajati sunt fie plictisiti, fie plafonati.

Intra pe blogul lui Dan Popa pentru a vedea ce vor de fap bancile de la "misteriosi" si cum arata un formular al mystery shopperului.