Analiza

Cat castiga de fapt bugetarii? Vezi distributia salariatilor pe transe de venit

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Marţi, 4 mai 2010, 9:27 Economie | Finanţe & Bănci

Conform INS, in luna octombrie 2009, numarul angajatilor din Administratia Publica, Invatamant si  Sanatate si Asistenta Sociala care au lucrat 22 de zile - in acest articol discutam doar despre angajatii full-time - a fost de 949,818, dintre care 183,874 (19.4%) au fost incadrati drept muncitori.

Din numarul total de angajati, 47.9% castiga mai putin de 1,500 de lei brut, iar daca nu luam in considerare muncitorii, procentul scade la 38.2%. In partea superioara a “clasamentului” avem 10,440 persoane cu salarii brute de peste 7,000 de lei, dintre care 5,610 castiga mai mult de 8,000 de lei brut.

La o prima vedere numarul celor cu salarii mari nu este spectaculos, insa trebuie scos totusi in evidenta faptul ca exista 100.200 bugetari (10.5% din total) cu salarii mai mici de 750 de lei (inclusiv sporuri), aproape 52.000 dintre acestia fiind muncitori.


Citeste restul materialului si comenteaza pe Khris.ro.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8095 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    problema nu este salariul (Marţi, 4 mai 2010, 8:54)

    blackbird [utilizator]

    ci NUMARUL... avem de 3 ori mai multi la mia de locuitori comparativ cu polonia... Pentru o 4500 de locuitori sunt ~ 30 de lucratori pentru Stefanestii de Jos numai la primarie...
    • -4 (6 voturi)    
      Nu exagera... (Marţi, 4 mai 2010, 10:32)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui blackbird

      Polonezii au mai mult cu vreo 400 de mii decat noi la o populatie dubla. Oricum...numarul e exagerat la noi raportat la nr de angajati.
      • +5 (5 voturi)    
        Numar (Marţi, 4 mai 2010, 11:23)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        De unde ai tras concluzia ca numarul e exagerat din ce zice Boc?
        Care sunt urmatoarele rapoarte in UE:
        profesori/populatia ocupata
        doctori/populatia ocupata
        politai/populatia ocupata

        Astia reprezinta 60% din "bugetari". Ingrijorator este ca scoala scoate tampiti, doctorii nu au cu ce sa lucreze si pleaca prin tari straine unde sunt respectati, politaii se fac ca nu vad hotii etc. Astea ar trebui sa te ingrijoreze, nu numarul lor. Toti ar merita salarii mai mari pentru a fi performanti. Nu poti cere performanta pe un salariu de mizerie.
        • 0 (2 voturi)    
          Fara insulte (Marţi, 4 mai 2010, 17:05)

          maria [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Cf.Dex/ului, se numesc POLITISTI, numai infractorii ii numesc gabori,militieni sau politai...
  • 0 (6 voturi)    
    numarare steaguri (Marţi, 4 mai 2010, 9:11)

    pristanda [anonim]

    Problema pincipala nu este salariul bugetatrilor ci numarul bugetarilor.
    Alta problema este cistigul real al bugetarilor (salariu, sporuri, prime, stimulente, tichete de masa, bani de haine, de medicamente etc.), justificarea adaosurilor, caci de aici vine costul total.
    La sfarsit, daca mai este nevoie, putem discuta despre salariile celor 10440: cine sunt acesti bugetari si cu ce se ocupa ei.
    Eu cred ca guvernul si publicul, adica noi, ar trebui sa sustinem urmatoarele masuri:
    1. reducerea numarului de bugetari.
    2. suma 'economisita' sa fie impartita in doua: o parte sa fie reducere a cheltuielilor bugetare si o parte sa fie folosita pentru majorarea salariilor mici sau pentru stimularea performantei bugetarilor ramasi.
    • +2 (14 voturi)    
      UE (Marţi, 4 mai 2010, 10:20)

      Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui pristanda

      Suntem sub media UE la numartul de bugetari raportat la populatia ocupata.
      Tot sub media UE suntem si la reprezentativitatea in parlament, parlamentar raportat la cetateni.

      Va inteleg frustrarile si gargara pe care o perpetuati. Asa e cand asculti ce zice Boc si alti inteligenti si nu te documentezi.

      Singurul domeniu unde suntem peste medie este la serviciile secrete. Am impresia ca avem cei mai multi ofiteri raportat la cetateni din lume. Crezi ca se va restructura ceva aici? Eu cred ca nu si cred ca toate textele astea sunt gargara, gargara care din pacate prinde la unii.

      5.000 de persoane cu salariu brut intre 7.000 si 8.000 lei, adica un net de sub 5.000 lei. Chiar nu mi se pare ca sunt multi. Ce salarii poti sa dai in functii de conducere? Sporuri parca nu se dau ca asa zicea BOC. Cum e pana la urma se mai dau sau nu?
      Deci daca se va restructura ceva se va restructura si se va face economie cu palmasii ale caror salarii sunt sub 1500 lei brut. Sa traiti bineeeee!

      Nu lucrez la stat ci la privat.
      • +3 (3 voturi)    
        Gresit (Marţi, 4 mai 2010, 11:56)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru C

        Am gresit undeva de primesc minusuri sau e greu pentru unii sa gandeasca? Cer prea mult pe acest site asa-i?
        • -1 (1 vot)    
          Incerc eu un raspuns (Marţi, 4 mai 2010, 15:20)

          moromete [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Am raspuns ceva si mai sus mai sus. Incerc sa fiu mai concis: prea putine date, nu ne spuneti pe ce va bazati, prea multe pareri personale, plus ca nu va abtineti de la derapaje politice, gen "sa traiti bine"

          Sectorul bugetar a fost umflat atat de mult in alta perioada politica, in care "sa traiti bine" nu era in fruntea guvernului. Era altcineva acolo.

          Oricum nici nu mai are rost sa dezgropam mortii, problema e ce e de facut acum. Adica daca merita sau nu sa avem concedieri in sectorul bugetar. Si daca da, de unde si cum.
      • +3 (3 voturi)    
        pe ce va bazati? (Marţi, 4 mai 2010, 15:16)

        moromete [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Aveti undeva o statistica, un raport, un link, ceva acolo?

        Numarul de bugetari (inclusiv cei din regiile de stat sau alte companii unde statul e actionar majoritar) este undeva la 1,4 milioane, din ce date am eu.

        La un numar total de persoane angajate de 4,5 milioane, avem deci 31% dintre persoanele angajate lucrand ca angajate la stat. Mie mi se pare cam mult, practic avem un bugetar la doi angajati in mediul privat. As vrea sa vad si eu situatia din UE, sunt curios daca in Germania e la fel. Dar nu prea cred.

        Raportat la cheltuieli: cheltuim 9% din PIB cu salariile bugetare. Media in UE e undeva intre 6-7% din PIB. Tarile cu productivitate mare au 5% din PIB (Germania)

        Deci nu.

        Cu un singur lucra va dau dreptate: distributia salariilor este strigatoare la cel. Sunt multi care muncesc serios pe bani putini. Dar sunt si altii care muncesc putin si primesc mult. Sunt avantajati de departe: serviciile, armata, partea legata de justitie, agentiile guvernamentale,etc Cunosc un sofer ce lucreaza intr-un "serviciu" (sofer sadea, nu va gandit la James Bond) care are castiguri nete lunare de aproximativ 800 de euro, acum in plina criza.

        Asta e frustant: cand cineva spune: trebuie restructurat sectorul bugetar, brusc ne este scos in fata un doctor stagiar sau un lucrator de la serviciul de asistenta sociala, care castiga mizerabil la munca pe care o fac, cu asta sunt de acord 100%

        Dupa cum bine zicea cineva intr-un film, viata e complexa si are multe aspecte. Eu zic ca e musai sa incepem restrangerea cheltuielilor bugetare, nu mai putem sa rezistam asa (31% din bugetul national dat pe salarii, cam 80% din buget dat pe salarii, pensii si ajutoare sociale).

        Doar ca e o operatie de facut cu cap. Nu stiu daca are cine sa o faca.

        P.S. Ziceti ca lucrati la privat Stiti ca suntem pe locul 3 in Europa la costul fortei de munca? Stiti ca la fiecare 1000 de lei castigati de dumneavoastra in mana, statul roman mai trage 800 de lei taxe? Va convine? Mie nu prea
      • -1 (1 vot)    
        un ziarist (Marţi, 4 mai 2010, 16:02)

        meticulos [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        a afisat veniturile unui SOFER de la ICCJ. Vorbim de 3000 ron NET. Unde e saracia bugetarilor?
        • 0 (0 voturi)    
          salarii la buget (Miercuri, 5 mai 2010, 8:37)

          ela [anonim] i-a raspuns lui meticulos

          degeaba comparati salariile pe hartie

          la un brut de 2000 ron impozabil este 6400 si in mana se ia 4100 ron - vazut fitzuica de salar
          la un brut de salar minim cu putintica vechime se ia in mana 750 ron (ori brutul este mai putin de atat)
          valorile afisate sunt cele oficiale cu care ne furam singuri caciula de ani de zile
          la fel ..cum se calculeaza brutul la o persoana care indeplineste 3 functii diferite toate bugetate in cadrul aceleiasi institutii avand cel mai mic venit dintre cele 3 peste 4000 ron in mana??? pun pariu ca se calculeaza media celor trei salarii si nu suma lor (ca nu sta nimeni sa verifice ca sumele respective au aceeasi destinatie)
          plus - verificati statistic "averile" si perioada de dobandire a acestora si veti constata ca in ultimii 6-8 ani din doua salarii de bugetari (nu minime dar fara functii de conducere) cum se pot cumpara 3 masini, apartament in buricul targului si construi o vila inafara orasului ... ceva ce nici macar din 2 salarii de directori(nu patroni) la firme de soft nu s-a realizat (cei din urma au luat doar 2 masini si un apartament decent in aceeasi perioada)
    • +2 (2 voturi)    
      Clarificare (Marţi, 4 mai 2010, 11:46)

      alex [anonim] i-a raspuns lui pristanda

      Nu va mai bazati pe zvonuri. Conform metodologiei INS : "Câştigul salarial nominal brut cuprinde salariile, respectiv drepturile în bani şi în natură cuvenite salariaţilor pentru munca efectiv prestată (inclusiv pentru timpul lucrat suplimentar) potrivit formei de salarizare aplicată, sporurile şi indemnizaţiile acordate ca procent din salariu sau în sume fixe, alte adaosuri la salarii potrivit legii, sumele plătite
      pentru timpul nelucrat (indemnizaţiile pentru
      concediile de odihnă şi studii, zile de sărbătoare
      şi alte zile libere, sumele plătite din fondul de
      salarii pentru concediile medicale), premiile,
      primele de vacanţă şi alte sume plătite din
      fondul de salarii conform actelor normative sau
      contractelor colective de muncă, sumele plătite
      din profitul net şi alte fonduri (inclusiv
      contravaloarea tichetelor de masă)."
      • -1 (1 vot)    
        zvonuri (Marţi, 4 mai 2010, 18:03)

        pristanda [anonim] i-a raspuns lui alex

        Nu ma bazez pe zvonuri. Chiar daca nu sunt bugetar, in timpul liber ma informez si stiu din ce se compune castigul salarial nominal brut. Si asta, la nivelul anului 2010, sta la baza salariului mediu brut statistic de 1836. Pe asta m-am bazat si am refacut un pic aritmetica autorului. Nu bate cu prevederile bugetare pe 2010 privind cheltuielile de personal. De aceea am postat 'pristanda'. ori, bugetari, nebugetari, stim cu totii ca salariile din 'privat' sunt chiar mai mici decat la bugetari. Discutia adevarata nu este despre cat sunt salariile sau numarul bugetarilor. Ci despre faptul ca economia care genereaza veniturile la buget (chiar si pentru salarii) este cea privata si se sufoca. Putem ajunge in situatia in care bugetarii (printre care va numarati) n-o sa mai primiti nici salarii reduse la timp. Se vorbeste deja de cresterea cotei TVA si a imp. pe profit. Sunt de acord cu asta, dar chiar sa o dea pe salarii la 120% bugetari?
  • 0 (8 voturi)    
    hai sa ii plangem pe cei cu 10 sporuri (Marţi, 4 mai 2010, 9:13)

    donald duck [anonim]

    Au salariul mic dar cu sporuri ajung la 300%
    • +2 (2 voturi)    
      Sporuri (Marţi, 4 mai 2010, 11:15)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui donald duck

      Pai parca nu se mai dau sporuri, e si o lege in acest sens sau e ca legea cu salariile profesorilor? :)
  • +4 (4 voturi)    
    Ei na (Marţi, 4 mai 2010, 9:24)

    Ro [anonim]

    pai salariile BRUTE contin SPORURILE..deci???
  • -7 (9 voturi)    
    Ma repet! (Marţi, 4 mai 2010, 9:37)

    domino63 [anonim]

    Afara cu bugetarii!
    Sa treaca in privat si abia atunci vor vedea ce inseamna munca!
    Asa, sunt niste trantori care freaca duda cu spor!
    Afara!
    • +4 (4 voturi)    
      a avea sau nu bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 10:49)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui domino63

      nu sunt bugetar, lucrez in privat, dar nu-mi doresc sa avem o tara fara bugetari. Think twice!
      • 0 (2 voturi)    
        Poate ai dreptate, (Marţi, 4 mai 2010, 12:20)

        domino63 [anonim] i-a raspuns lui lmc

        Nici eu nu as vrea o tara fara bugetari. Dar sunt prea multi, prea lenesi, prea indolenti. Si eu trebuie sa suport ifosele unei babe cu capsa pusa, ale unei pile, care ia bani de pomana, ale unuia care se apropie de pensie si nu are chef de munca, ale unuia care isi bea cafeaua cand pe mine arde camasa!
        • +3 (3 voturi)    
          Prea multi (Marţi, 4 mai 2010, 12:36)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui domino63

          Cine ti-a zis ca sunt prea multi prietene, Boc? :)
          • -1 (3 voturi)    
            Tu crezi ca eu am nevoie de antene? (Marţi, 4 mai 2010, 12:49)

            domino63 [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

            Ca sa imi formez o parere?
            E de ajuns sa intri intr/o administratie financiara si vezi tot!
            Daca tu judeci cu televizorulk sau dupa ce spune unul sau altul, e treaba ta!
            Prietene, am destul de multa minte ca sa judec si singur!
            Nu am nevoie de educatie facuta cu antene si realitati! Sincer!
            • 0 (0 voturi)    
              Comentarii (Marţi, 4 mai 2010, 13:30)

              Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui domino63

              Din comentarii nu s-ar zice ca poti sa judeci singur. Majoritatea nu e data de minoritate. Daca ai vazut tu unul sau zece nu inseamna ca toti sunt la fel.

              S-a discutat despe asta la A3 si RTV? Daca s-a discutat, logica spune ca le urmaresti. Oricum le urmaresti degeaba asa ca da mai bine pe OTV sau Labe1. Alea sunt televiziuni de "stiri" pentru "judecata" ta.
              • -1 (1 vot)    
                Traiesti intr-o lume paralela! (Marţi, 4 mai 2010, 14:10)

                Vlad [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

                Sunt de acord cu domino63 atunci cand e vorba de functionari. Cand ma duc la primarii si vad program "de alaptare" de cate 3 ore lunea, miercurea si joia (ca in rest or face munca de teren) pentru depunerea a catorva simple acte; cand trebuie sa ma duc la un ghiseu sa platesc un impozit cand ar trebui sa pot sa il platesc pe internet sau la banca; atunci cand trebuie sa alerg in 10 locuri pentru o simpla autorizatie... nu pot sa trag decat o singura concluzie... sunt prea multi functionari. De asemenea pentru fiecare 2-3 functionari sunt cante 5-10 sefuleti si sefi. O mare parte din muncile facute de functionari pot fi inlocuite de softuri.

                In acelas timp pot spune ca nu avem destui profesori si medici. Nu ma deranjeaza sa ramanem la acelas numar de bugetari dar nu in proportiile actuale.
                • 0 (0 voturi)    
                  Bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 15:12)

                  Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

                  Inseamna ca aia in UE sunt niste prosti ca si aia au multi bugetari. :)

                  Nu iau apararea bugetarilor si nu spun ca toti muncesc, insa marea majoritate o fac. Tu te lovesti doar de cei din fata de "secretare" sa le zic asa. Cam ce salariu crezi ca au functionarii aia de care te lovesti tu? Ii dai afara le platesti somajul. Pentru stat e cam acelasi cost.

                  Crezi ca in disponibilizarea "secretarei" sta reusita unei firme (tara in cazul de fata)?
                  • 0 (0 voturi)    
                    Mama, da' ce pornit esti! (Marţi, 4 mai 2010, 15:32)

                    domino63 [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

                    1. Nu ma uit nici la antene si nici la realitati. Stiu insa ca acolo un de este ceva anti-Boc, cu bataie la Basescu, hop si ei!
                    2. Ai vrea tu sa ma uit pe OTV. Am ceva mai multi neuroni decat tine!
                    3. Cine ii tine pe salariul ala? Nu incapacitatea de a face altceva?
                    4. Ti/am explicat clar de ce nu vreau asa de multi bugetari. Ca nu vrei sa intelegi, e tot treaba de neuroni. Daca tie iti place sa fii muls de oameni care nu muncesc e treaba ta. Eu vreau ca atunci cand apelez la un bugetar, ala sa isi faca treaba in timp util.
                    Atata timp cat il platesc, sa faca treaba de calitate, rapid si bine. Nu sa o lalaie la cafea, la alaptat, la numarat purici... pe chelia colegului.
                    Sa fim seriosi, daca ai gandi, ti/ai da cam aceleasi raspunsuri. Nu sunt insa eu de vina ca nu vrei, nu poti, nu stii.
          • 0 (0 voturi)    
            ofiter al starii civile (Marţi, 4 mai 2010, 16:05)

            meticulos [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

            intr-o comuna de 3000 locuitori din Ilfov. Intr-un an (2000 de ore de munca) s-au operat: 15 nasteri, 11 decese, 14 casatorii si s-au eliberat vreo 150 certificate. Salariu net 1800 ron lunar. E mic sau mare salariul? Sindicatul nu permite sa i se dea si alte sarcini de serviciu. E mic sau mare salariul? NU E PERMISA ANGAJAREA part-time pe acest post, nu e permisa externalizarea! Comentarii la obiect va rog!
        • +2 (2 voturi)    
          fals (Marţi, 4 mai 2010, 12:52)

          ia cucu [anonim] i-a raspuns lui domino63

          Eu am trait in TG Mures 20 de ani si va spun ca bugetarii de care vorbiti dumneavoastra nu sunt chiar atat de lenesi pe cat pretindeti.(nici cei de la politie, finante, primarie si nici profesorii sau medici) Poate va referiti la cei crecuti in jungla din alte zone.

          Persoanele cu care interactionati dumneavoastra in fiecare zi au salarii undeva sub 9 milioane in mana.
          Iar pus si simplu faptul ca discutati cu o 'baba' nu inseamna ca trebuie sa fie si cu capsa pusa. Iar daca o dati afara la 50 de ani, moare de foame..ca alt job nu-si gaseste la varsta ei.

          Nu inteleg de ce atat ura fata de niste omani care si asa traiesc de pe o zi e alta.

          Cred ca ar trebui sa va indreptati atentia spre modul in care se cheltuie banii prin investitii si licitatii aranjate. Daca lucrurile astea s-ar face cum trebuie, Romania nu ar mai avea probleme nici cu bugetarii nici cu saracia nici cu nimic.
          • 0 (0 voturi)    
            daca vrei sa spui (Marţi, 4 mai 2010, 16:07)

            naiv [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

            ca Ardealul iar ne da lectii de etica si civilizatie sunt primul de acord.
          • +2 (2 voturi)    
            Multa ura... (Marţi, 4 mai 2010, 17:23)

            maria [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

            ..fierbe in acest Domino63,mai zilele trecute indemna la uciderea cainilor si a stapanilor acestora.Atata dispret fata de oameni nu am intalnit in nicio postare,auzi > babe>,capse puse,pile etc.,astea sunt expresiile susnumitului.Oare el nu are mama >baba>?,oare el nu va imbatrani niciodata?Lipsa de respect pentru cei mai in varsta ce denota ?Rusinos, Domino63, oricine ai fi !...
        • +2 (2 voturi)    
          Sigur ca da ! (Marţi, 4 mai 2010, 13:18)

          andreib [anonim] i-a raspuns lui domino63

          De-abia asteapta noua generatie sa lucreze pe 750 de lei si sa mai fie injurati si ca la usa cortului. Eu chiar as obliga absolventii de studii superioare (universitati de stat) sa lucreze doi ani in conditiile astea. Cred c-ar zice mersi dupa aia ca pot sa-si bage picioarele.
        • 0 (0 voturi)    
          lenea este aproape generala (Marţi, 4 mai 2010, 14:36)

          liviu paulus [anonim] i-a raspuns lui domino63

          dupa revolutie la o primarie mare din tara erau 100 angajati.nu aveam calculatoare,faceam recesamintul populatiei,alegeri locale, nu aveam masini,etc... acum este invers ,sunt peste 400 angajati,fiecare directoras cu cite 2 secretare in fata si lucrurile nu merg mai bine., ba mai mult, din sediu au fost evacuate alte 3 institutii si s-au mai deschis 4 (patru sedii, iar unele activitati s-au descentralizat . DAR SA VEDETI: merg dimineata la un punct de lucru al celei mai mari banci din ro. ptr a lua o oferta sa imi deschid un cont ptr. nevoi personale. banca goala , directorul povestea cu un amic, un ghiseu era fara inspector, dar lucrurile erau pe masa si cind m-am indreptat spre masa de lucru al singurului inspector, acesta m-a vazut,s-a ridicat si s-a refugiat intr-o incapere.m-am dus la director si l-am rugat sa imi dea o oferta ptr acest cont, intre timp ii plecase musafirul, dar politicos m-a condus la masa aceea goala si m-a rugat sa astept, in loc sa acceseze un calculator si sa-mi dea oferta . evident ca am plecat, m-am dus la BRD. Morala? Sefii sunt delasatori si nu instruiesc personalul.
        • +1 (1 vot)    
          bugetar (Marţi, 4 mai 2010, 16:09)

          george haiduc [anonim] i-a raspuns lui domino63

          sunt bugetar si cunosc foarte bine sistemul. iar sistemul e tampit pentru ca asa e facut. birocratia este creata si perpetuata.uitati-va pe legi de profil: sunt modificate a doua zi dupa ce au fost publicate. uitati-va la legea functionarilor public 188-1999.au modificat-o de cel putin 25 de ori. este la a doua republicare...cum ar fi ca eu sa-ti prescriu un medicament,iar peste o luna sa-ti spun ca fabricantul s-a decis ca este o otrava in acea pastila ?!?ganditi inainte de a posta, de a da verdicte !! atunci cand pariintii mei si-au facut casa, mai mult a durat pana au obtinut actele, avize, autorizatiile, au platit o caruta de taxe... au exasperat. cd am mers sa-mi fac buletin nou, am scris in trei locuri data nasterii, locul, CNP-ul, etc, desi reiesea din cnp... daca vrei sa-ti faci o firma, disperi!Legea constructiilor 50-1991 e modificata de n ori, republicata de doua ori,uitati-va la metodologie, la formularistica... si, oricum e incalcata.de ce legiuitorul creeaza sisteme greoaie si tampite, de ce pune piedici ?!! de ce nu face invers,sa incurajeze !? azi citeam ca pt fiecare mie de lei platite salariu, angajatul si angajatorul dau statului, impreuna, inca 775 lei. dar CAS-ul poate sa faca licitatie pt un sistem de videoconferinta care costa 415.000 euro !! (anul trecut toti bugetarii au stat acasa o saptamana pt o economie de aprox 360.000 euro) e vreo pila care trebuie sa ia 415 mii euro !?!? Si se mai mira unii ca exista evaziune si munca la negru... cum era vorba aceea: daca statul e slab, te sufoca, daca e prea puternic,te ucide... m-am saturat de sistemul asta timpit si o sa ies din el. cu proxima ocazie. pt ca nimeni nu vrea sa-l innoiascaa, iar cei care vor nu sunt lasati, chiar nu au putere si sunt pusi pe bara... un bugetar in minus vor zice unii. dar sa nu se mire nimeni daca pompierul nu-i stinge bine casa, medicul ii prescrie tratament gresit, politistul inchide ochii, iar invatatorul numai pedagog nu e!!! cei buni ies,pleaca din tara.. si!?!?
  • -6 (8 voturi)    
    bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 10:05)

    bonyes [anonim]

    importante sunt sporurile.
  • -2 (6 voturi)    
    eu (Marţi, 4 mai 2010, 10:22)

    intrebare [anonim]

    dar in aceasta statistica intra si primele.. sporurile ??

    pentru ca peste 70% din bugetari au salariul de baza de 1500 lei, si din prime si sporuri ajung la 4000-5000 lei

    intra sau nu intra ??
    • +2 (2 voturi)    
      CREZI !!!! (Marţi, 4 mai 2010, 12:53)

      ia cucu [anonim] i-a raspuns lui intrebare

      Cuvantul cheie in mesajul tau este "CREZi" , pentru ca habar nu ai de fapt.
  • +4 (8 voturi)    
    bugetari mai, dar de care? (Marţi, 4 mai 2010, 10:34)

    fost bugetar [anonim]

    nu stiu cate stiti voi din surse reale sau din zvonuri, dar am fost bugetar pana in octombrie 2009, dupa care am plecat din sistem, lehamisit de salariu si de politizarea administratiei. Am lucrat la primarie de municipiu resedinta de judet, ca si consilier juridic am avut un salariu brut de 900 de lei, care oscila in ultimul an intre 750 si 1000 lei, ca era si la noi vorba aia: uite sporul, nu e sporul, uite drept castigat in instanta, uite cum dispare si dreptul asta, etc. Am plecat si de nesimtirea unora ca voi carora le explicam ca nu eu am facut legile in tara asta si ca nu am incotro decat sa le aplic in felul in care le-au emis mai marii tarii, dar mi se urla zilnic ca nu, si nu, ca nu vrea primaria sa le dea lor nu stiu ce drepturi, si facilitati, ca suntem incompetenti si ca suntem platiti din banii lor si ca nu vrem sa le facem pe plac. HUOOOO!!!! vi s-a dat apa la moara de catre guvernanti ca suntem bugetari platiti degeaba, cu salarii mari, ca stam si ne uitam la stele, da ia sa lucrati voi in locul bugetarilor sa vi se strige ca sunteti prosti doar pentru ca nu faceti pe placul tuturor, sa vina tot taranul sa va strige in fata ca va plateste cu banii lui, ca vine cu televiziunea, ca aduce presa, ca va reclama la primar, si multe altele, doar pt. ca dispozitia lui nu poate fi emisa, pt. simplul motiv ca nu a obtinut toate autorizatiile, dupa care incearca sa iti indese pe sub birou o ciocolata sau vreo hartie de 10 lei, ca de, la bugetari merge cu spaga... Dar niciodata nu se gandesc ca poate cer si ei ceva neconfom cu leghea... deh.. fratilor, mai aveam putin si ma internam direct la psihiatrie... ca sa nu spun, ca din cauza faptului ca lucrase 5 ani la relatii cu publicul, o colega facea tratament pentru depresie...
    Spunem de bugetarii din administratie .... vai de ei, mai .... un profesor cu 5 ani vechime si care a dat 5 curcani spaga la comisie si are gradul I are 2500 lei salariu, si eu ... ma chinuiam cu 800 pe luna, cu doi copii casa. RUSINE!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Bine punctat! (Marţi, 4 mai 2010, 11:22)

      Crosheta [utilizator] i-a raspuns lui fost bugetar

      Ai perfecta dreptate.
      Lucrez in "sistem" si am avut un salariu brut pana in decembrie de 1250 de lei. Din ianuarie am un salariu de 1.500 de lei BRUT. In acest salariu brut snt incluse TOATE sporurile pe care le-am primit si pana cum (deci....muuulte sporuri care mi-au marit leafa cu 300%, dupa cum zic unii "destepti" "documentati" de la televizor). Salariu net e in jur de 1.230 de lei, cat am avut si inainte.
      Am studii superioare, masterat, vechime in sectorul privat pe posturi in care se cer studiile superioare de 15 ani si la stat sunt de 2 ani.
      Concluzia celor 2 ani de munca in sitemul de stat:
      Este un sistem infect, politizat pana in maduva oaselor si daca esti angajat pe post de palmas si nu ai spatele asigurat...palmas mori. Poti sa fi cel mai destept om de pe Pamant ca nu ai nicio sansa de promovare sau de marire de salariu.
      Din pacate in sitsem, intradevar trebuie tinuti in spate o armata de trantori, dar chiar daca vor avea loc concedieri, nu o sa ii afecteze pe acestia. O sa dea afara tot dintre oamenii care muncesc si cei care o sa ramana o sa munceasca pana la epuizare pentru cativa banuti, pe post de salariu. Si tot astia care muncesc o sa o incaseze de la toti desteptii "de la privat" ca sunt "platiti din banii lor" (parca bugetarului nu i se retine din salariu aceleasi dari catre stat ca celor din sistemul privat)
      • +1 (1 vot)    
        Draga Crosheta, (Marţi, 4 mai 2010, 12:17)

        domino63 [anonim] i-a raspuns lui Crosheta

        Fara nici un pic de rautate, de ce nu te muti in privat? La studiile pe care le ai, ai putea foarte bine sa lucrezi in privat. Ai munci pe bani adevarati. La bugetari sunt plafonatii, cei care se multumesc cu putin, cei care se apropie de pensie (ce am in mana este sigur, la privat ma da afara...), cei care nu au curaj, cei care sunt puturosi, lenesi, cei care stau per margine si tipa, dar numai cand sunt mai multi. Cand sunt singuri, tac si inghit. Adica sunt lasi!
        Cand ii vad ca plimba o hartie, ca pierd documente pe care eu le/am predat si poi ei mi le cer tot mie spunand "Problema e a ta, nu a mea; tu depinzi de mine, nu eu de tine..." i/as strange de gat. Ei traiesc din banii mei. Eu produc, ei mananca. Si nu putin.
        Cum i/ai judeca?
        Sincer!
        • 0 (0 voturi)    
          Sper sa reusesc ca ma mut cat mai curand. (Marţi, 4 mai 2010, 16:22)

          Crosheta [utilizator] i-a raspuns lui domino63

          Asa cum spui si tu, sunt destui care plimba o hartie de colo-colo. E mai frustrant cand ma plimba "pe mine" de colo-colo, contribuabilul cinstit care vine la ghiseu sa-si plateasca un impozit, sa-si mai plateasca o taxa. E aberant sa stau la 2 cozi (o coada ca sa imi scrie un ordin de plata si o alta coada ca sa platesc cei 4 lei, chiar daca am decizia de impunere in mana!) la CAS (sanatate) ca sa platesc 4 lei diferenta pentru anul 2009, sau sa-mi spuna dupa aceea ca mai am de adus niste hartii. Fac rost de ele si a doua zi cand ma duc cu sa le duc imi spune sec ca "azi nu se lucreaza cu publicul!" "ultimele doua zile din luna nu se lucreaza cu publicul!" si asta sa fie ceva "normal"...asta nu mi se pare corect!
          Chiar daca lucrez in sistem, se vede de la o posta ca nu sunt "de-al lor" din simplu motiv ca eu asa ceva nu am facut in cei 2 ani de cand lucrez. Nu mi-am plimbat oamenii de colo-colo si nu m-am plimbat nici eu cu doua hartii in mana toata ziua ca sa ma fac ca lucrez. Aproape toate persoanele cu care am avut de-a face, in acesti doi ani de munca, au plecat mirati si surprinsi ca mai exista oameni care ii ajuta (fara sa le ceara spaga, fara se astepte spaga si fara sa accepte "mici atentii") sa-si rezolve problemele si nu-i poarta de 50 de ori pentru aceeasi chestiune, si nici nu-i trateaza de sus, parca ar face parte dintr-o specie superioara omului de rand, si nu se ascunde dupa expresii de genul: " asa e legea", " asta e programul","astea-s ordinele de sus" si alte asemenea balari. Nu am avut pretentia ca toti oamneii care desfasoara o activitate oarecare sa fie juristi, avocati, etc. care sa cunoasca TOATE legile Pamantului de la a la z si sa astept sa-i prind la inghesuiala ca sa le pot tranti in fatza: "Pai, asa zice legea!" Din pacate sunt si din astia care abia asteapta sa vina cineva caruia poate sa-i fie superior.
          Din pacate nu o sa scapam de astia nici daca se vor face 1000 de restructurari. Au spatele asigurat si isi permit sa fie asa.
        • +1 (3 voturi)    
          Cat dispret.. (Marţi, 4 mai 2010, 17:37)

          maria [anonim] i-a raspuns lui domino63

          ..ai fata de semenii tai.Nu pot sa cred,desteptule,harnicule,curajosule,tanarule...Eu,bugetar,puturos,batran,las,plafonat etc,fa/ma cum vrei tu, pot sa/ti spun ca daca astazi tu te plimbi liber prin UE e si meritul meu,munca mea de ani buni,monitorizarea mea,testarile mele,sutele de nopti nedormite,cele 14 ore de munca zilnica,lipsa sarbatorilor, a duminicilor etc., si inca nu am terminat ,ca doar tu, muncitorul care ne asigura noua, bugetarilor salariile nesimtite,vrei sa circuli si mai liber, vrei in Schengen...iar eu muncesc pentru asta.Injura/ma,umileste/ma,atata poti.
          • -2 (2 voturi)    
            Draga Maria, (Marţi, 4 mai 2010, 18:08)

            domino63 [anonim] i-a raspuns lui maria

            Ai o foarte gresita opinie despre un om care se intampla sa aibe o alta opinie decat tine.
            Eu vorbesc despre un sistem, despre un mod de comportament, tu iei totul personal.
            Fa misto cat vrei, dar nu ma face sa cred ca nu judeci.
            Repet, poate intelegi.
            1. Imi plac foarte mult cainii, dar nu vreau sa fiu deranjat de cei care nu stiu sa aibe grija de ei si de mine. Nu/mi place sa fiu obligat sa imi placa de ei. Nu/mi place sa fiu obligat sa inghit rahat de caine pe strada, mirod in apartament, de la asa zisii iubitori!
            2. Cat despre bugetari afla urmatoarele.
            Dispret au ei fata de mine cetateanul, destepti se dau ei in fata mea... Tu cum ai inghiti comportamentul lor? Cei mai multi sunt asa. Probabil ca asa scrie in fisa postului.

            Asa ca linisteste/te si nu ma mai judeca.
            Am dreptul la opinie.
            Si apropo, nu tu m/ai bagat in UE. Toti am contribuit, nu numai tu, bugetar. Am contribuit si eu, nebugetar, muncitor asa cum zici tu. Da eu am muncit, bugetarilor tai le/a crescut... sezutul! La cei mai multi le/a crescut si salariul si primele. Pe banii mei. AI inteles?
  • +5 (9 voturi)    
    bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 10:37)

    neta [anonim]

    Bai,fratilor de unde ati scos dumele astea? Eu sunt bugetar si iau 1400 net , nu am sporuri , am o vechime de25 ani si studii superioare(Politehnica inainte de '89). In institutia unde lucrez de 15 ani majoritatea avem sal intre 700 si 1500( aia cu studii superioare), de unde sporuri sau stimulente, poate iau sefii ca noi palmasii .... Mai documentati-va cand postati comentarii , nu va luati dupa aia de la tv ca manipuleaza , dau vina pe cine nu trebuie.
    • -2 (4 voturi)    
      Si de ce stai in administratie? (Marţi, 4 mai 2010, 10:12)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui neta

      Cu salariu asa mic?
      Ori iti faci treburile personale si salariu e un bonus ori iei spaga. Sau combinat.
      • +5 (5 voturi)    
        Simplu (Marţi, 4 mai 2010, 12:02)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Din acelasi motiv pentru care dumneata stai in Romania pe salariu asa mic. Sau, daca ai firma, din acelasi motiv pentru care angajatii dumitale lucreaza pentru dumneata pe salarii foarte mici.
    • +1 (1 vot)    
      E corect (Marţi, 4 mai 2010, 15:25)

      moromete [anonim] i-a raspuns lui neta

      Nu dumneavoastra trageti media salariala in sus. Dar media salariala e in mod bizar ridicata, asa cum e comunicata de institutul de statistica. Cum naiba?

      Daca am avea acces la statele de plata din armata, agentii guvernamentale, servicii, justitie, am avea unele surprize. Si am clarifica poate si unele posibile solutii, de unde sa se restructureze..
  • +3 (3 voturi)    
    bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 11:49)

    mario [anonim]

    Detiin o funtie de conducere intr-o primarie comunala si va spun ca la nivelul institutiei 50 % din salarii sunt sub 800 lei iar cel mai mare salariu al unui functionar este sub 1300 lei . Vi se pare mult ? Vi se pare putin ?
    Eu cred ca statistica baga in aceeasi oala toate categoriile de functionari si nu e corect , angajatii administratiilor publice locale (primarii) sunt printre cel mai prost platiti din sistemul bugetar si nu pun la socoteala extremele scoase in evidenta de presa gen sporuri de 300 % . Vreti profesionalism dar platiti muncitori necalificati..... nu o sa stea vreodata o persoana pregatita in sistem pt ca nu are de ce ... o sa vina in sistem tot unu cu sacosa si care asteapta "darul" sa rezolve o problema .... si mai vrem administratie publica la nivel european ...
  • +1 (1 vot)    
    Clarificare (Marţi, 4 mai 2010, 11:57)

    ristea [anonim]

    Aceste sume includ absolut toate veniturile, sub toate formele. Inteleg ca exista interesul sa se creeze mitul cum ca cel mai prost platit bugetar castiga zeci de milioane. Problema e legata de numar. Intr-adevar, in Polonia sunt in domeniile administratiei publice, sanatatii si invatamantului 1770000 bugetari, la o populatie de 39 milioane. Deci in Romania ar trebui sa fie cam jumatate, respectiv 885000. Rezulta ca in Romania sunt cu 100000 mai multi decat ar trebui (conform modelului polonez). Dar de aici si pana ala a veni cu aberatii gen 'de 3 ori mai multi in Romania decat in Polonia' e o care foaaarte lunga.
    • +4 (4 voturi)    
      Bugetari Romania (Marţi, 4 mai 2010, 12:31)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ristea

      In Romania sunt 22 milioane de locuitori.
      Polonia are 1.77 mil de bugetari, rezulta ca in Romania ar trebui sa fie 998.000 de bugetari, adica exact cati sunt acum. Polonia n-a intrat in criza din cauza bugetarilor deci problema e in alta parte.

      Mitul ca avem prea multi "bugetari" este inca o petarda lansata de conducatori pentru a arunca vina incompetentei lor in alta ograda. Numai niste orbi si indoctrinati nu pot si nu vor sa priceapa realitatea.
      Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu. :)
      • 0 (0 voturi)    
        Sunteti din ce in ce mai infierbantat... (Marţi, 4 mai 2010, 15:49)

        moromete [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        Cu cata patima aparati bugetarii.. Chiar lucrati in privat, cum ati spus mai sus? Nu aveti rude in mediul bugetar? Am unele dubii.

        Din pacate, cifrele "vorbeste".

        In 2009, 31% din buget a fost consumat doar cu salariile bugetare. In ianuarie si februarie 2010, din executia bugetara cifrele ranjesc la noi: 78% din buget cheltuit cu salarii, pensii si ajutoare sociale!!! Nici de furat nu mai ramane, dupa cum zicea un taranist acum multi ani ;) Ia studiat bugetul Poloniei? Si ei sunt cu 80% din buget consumat pe salarii, pensii si ajutoare sociale?

        Uite datele aici:
        http://khris.ro/index.php/03/2010/cum-combate-guvernul-criza-scade-investitiile-si-creste-sumele-alocate-asistentei-sociale/

        In 2006 statul roman cheltuia pe salariile bugetare 19% din buget, in 2010 cheltuieste 31% din buget. In 2006 salariile, pensiile si ajutoarele sociale erau 49% din buget, astazi ele sunt 78% din buget. Gasiti mai sus grafice absolut sugestive ca sa va lamuriti.

        Asta e realiatatea: din pacate aceste cheltuieli au ajuns cu mult, mult prea mari. Nu mai sunt bani nici de medicamente in spitale, dar de autostrazi. Trebuie reduse aceste cheltuieli. E dureros, dar absolut necesar. Asta daca nu vrem sa ne distrugem tara pe termen lung. Si trebuie gandit bine: de unde se va incepe aceasta restructurare.

        P.S. Vad ca o tot dati cu Dinu Patriciu in sus si in jos. Cum ca stim noi cine e de vina, dar noi tot pe saracul domn Patriciu dam vina..

        Daca sunteti in relatii cu domnia-sa, poate ne puneti o pila, pe care dansul sa o transfere mai departe catre firma din Kazahstan. Stiti care, nu? Aia care a platit domnului Patriciu 2,7 miliarde de euro pentru Petromidia. Atunci a avut bani.

        E firma care are de achitat o datorie de 600 milioane de euro catre statul roman in 2010. Si care firma nu are niciun gand sa faca asta. Indirect, domnul Patriciu contribuie cu cateva zeci de mii de someri in sectorul bugetar. Poate ca ar trebui chiar sa ii fie un pic rusine domnului Patriciu, ca stia cui vinde.
  • -3 (3 voturi)    
    mai dragi bugetari (Marţi, 4 mai 2010, 12:25)

    hash [anonim]

    treaba 'la stat' nu este organizata. se lucreaza pe bani putini, da, insa din zece doar unu-doi fac treaba celorlalti.

    ce-ar fi daca din zece insi cu salariu de 1000 de lei Statul i-ar da pe sase afara, le-ar dubla salariul celor patru ramasi si ar mai face si economie de 2000 de lei?!

    si sa nu-mi veniti cu 'ca noi muncim' ca faceti la hartii cu o verva de invidiat. numa' ca sa aratati ca munciti va umpleti birourile si holurile cu munti de dosare.

    Muntii aia de hartii trebuie sa dispara; exista foarte multe suprapuneri intre documente; forma electronica trebuie sa primeze. Altfel nici nu o sa puteti vreodata sa dati feedback in timp util celor care au nevoie de serviciile voastre.

    Nu conteaza nici vechimea si nici cate facultati si mastere ai facut. Poti sa ai si calificare de maturator, daca in timpul liber ai studiat si stii la perfectie un domeniu, jos palaria. Si vice-versa. Poate ai facut fizica atomica, in 25 de ani nepracticind, ai uitat tot. Mare branza cu cate mastere si facultati avem noi!

    Trebuie sa intelegeti odata ca daca ai stat 25 de ani pe un post asta nu-ti da dreptul la avansare! Poate veni unul cu o experienta de doar 2 ani insa mai descurcaret ca tine.

    Am lucrat zece ani in invatamantul superior si-am plecat, ca ma saturasem de compromisuri. Nu leafa mica a fost de vina, ci atmosfera, care tare nu era cum as fi vrut eu sa fie (vazuta prin universitati de 'dincolo')
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Marţi, 4 mai 2010, 13:17)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui hash

      doar ca treaba asta nu trebuie si nici nu are cum sa o faca functionatul care isi umple biroul cu hartii, ci tot cei din functii de decizie care acum urla ca trebuie dat afara functionarul cu hartii pe birou. deci te bati cu cine nu trebuie.
  • +3 (3 voturi)    
    salarii mari (Marţi, 4 mai 2010, 12:35)

    sorin [anonim]

    si eu sunt un functionar ..cu un salariu net de 740 lei la care se adauga cca 60 lei stimulente pe luna, sunt in sistem de 8 ani, responsabil it..partea de retelistica (60 pc-uri) ,administrare site,etc . vreau sa aiba cineva curaj sa-mi spuna ca functionarii au salarii mari. il astept:D
    • 0 (0 voturi)    
      iti zic... (Marţi, 4 mai 2010, 13:42)

      qwert [anonim] i-a raspuns lui sorin

      ....aplica la un alt job in mediul privat! o sa fii mai bine platit...dar ai sa muncesti pt fiecare banut! De ce nu ai indraznit in 8 ani sa faci o astfel de schimbare?
      • +2 (2 voturi)    
        Cucuietii din deal (Marţi, 4 mai 2010, 15:13)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui qwert

        Te-ai gandit ca in orasul in care e stabilit nu prea are la ce privati sa se angajeze?
        Nu compara toata tara cu Bucurestiul si marile orase ca viata nu e asa roza intr-un oras mic de provincie.
        • -1 (1 vot)    
          trei iezi cucuieti (Marţi, 4 mai 2010, 19:05)

          IT [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          "responsabil it..partea de retelistica (60 pc-uri) ,administrare site,etc ."
          Bai Alexandru.C. Mai moale cu comentariile ca te-ai infierbantat. La ce institutie din Cucuietii din Deal ai vazut tu o retea cu 60 PC-uri, administrare site, etc.?
    • 0 (0 voturi)    
      functionar IT? (Marţi, 4 mai 2010, 19:02)

      it [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Cred ca nu esti functionar. Adevarat, esti bugetar, dar nu functionar. esti specialist. Ai ales sa fi functionar tocmai pentru un slar un pic mai mare si pentru unele facilitati suplimentare. Din pacate, specialistii din institutiile publice (ingineri de sistem, economisti, juristi etc.) au ales sa devina functionari publici in detrimentul specialitatii.
  • 0 (0 voturi)    
    stati linistiti ca pleaca (Marţi, 4 mai 2010, 15:05)

    mimi [anonim]

    Nu va mai agitati ca se da afara si din institutii, deja sunt discutii de disponibilizari, x oameni de colo, y de dincolo. Nu s-a pus problema de dat afara competenti sau incompetenti, criteriile sunt pur sociale : pleaca intai aia care n-au familie si copii de intretinut, unul din doi soti daca lucreaza amandoi in insititutie si aia care au sub 35 de ani. Raman mamele singure, vaduve, cei care mai au putin pana la pensie si persoanele cu situatii familiale dificile(credite, etc). Ideea din spate este sa arunce cat mai putina presiune pe fondurile de asigurari sociale si sa nu lasi oamenii pe drumuri. Efectul total asupra administratiei? Ramane de vazut.
  • +1 (1 vot)    
    De vina sunt: (Marţi, 4 mai 2010, 22:31)

    worker [anonim]

    -bugetarii
    -pensionarii
    -medicii
    -profesorii
    -lucratorii din administratie
    -economia subterana
    -militarii
    -cei ce cumuleaza salariul cu pensia

    Nu sunt de vina:
    - managerii statului (aka guvernul)
  • 0 (0 voturi)    
    sigur ca da (Miercuri, 5 mai 2010, 13:11)

    paranghelie [anonim]

    degeaba va agitati ca, cheltuielile cu salariile nu se rezuma la cei care lucreaza pe un salariu de pana la 1500 lei. cheltuielile sunt la cei cu salarii mari si care sunt pe statul de plata la mai multe institutii bugetare si tot ei vor decide ce se va intampla cu salariile. intradevar sunt foarte multi care se duc la munca ca sa aiba de unde sa se intoarca acasa ( unii se duc si stau efectiv la serviciu iar altii se duc si fac doar prezenta-vezi SPFPL s6 Giulesti sau cei care se duc la info chiosc-alta inventie a romanului - si stau ca popandaii langa acele aparate-cica trebuie sa ia un exemplar al chitantei :).
  • 0 (0 voturi)    
    date inexacte=date false? (Miercuri, 5 mai 2010, 15:15)

    tomescu [anonim]

    la calculul bugetului unui ordonator de credite se vorbeste de bugete de salarizare pe nr. de persoane, dar la cartile de munca e o situatie cit cistiga fiecare pentru postul(functia, meseria, ocupatia reala) ocupat... acolo se face evaziune sau fals in acte? aia se pedepseste cu amenda sau ani de puscarie.?
  • 0 (0 voturi)    
    ca sa vedem cat castiga unii bugetari (Joi, 6 mai 2010, 19:55)

    StafiloBoc [anonim]

    Sunt de acord cu scaderea salariilor bugetarilor...sefi , presedinti, contabili sefi care-si trag prime, stimulente si sporuri imense (vorbim de sume cuprinse inre 5000 si 10000 ron) de exemplu la CAS Brasov, dar nu cred ca trebuie sa fim bagati in aceeasi oala cei care chiar muncim cele 8 zilnice si avem salariu de 700 Ron.Poate economia s-ar face daca s-ar desfinta posturile celor care plimba hartii fara nici un rost doar ca sunt nepoti, fii sau pur si simplu din partid si primesc salarii mari si daca ar exista un control asupra salariilor celor de la conducere care te ameninta ca daca nu-ti convine este coada la usa pt. angajari si pe fata te ameninta ca daca deschizi gura te zboara.Din pacate nu-mi pot permite la varsta mea sa-mi caut alceva de lucru si sotul meu este fara venit deci cu ce sa-mi cresc copii? Si poate daca parlamentarii ar accepta sa ia si ei salarii si pensii de criza si acolo s-ar mai economisi ceva…ca sa nu spun de cei cu averi de milioane care ar putea sa fie impozati exact ca in strainatate cu mai mult…solutii ar fii dar desigur cei din fruntea tarii au grija de averile lor si de faptul ca poate puiutii lor nu-si mai pot schimba anual Ferrari si nu mai pot sa mearga la cumparaturi in Paris asa ca mai bine sa moara de foame prostimea care le aduce venituri in portofelele lor grase decat sa sufere alesii poporulu!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi