ING: Romania are o capacitate de guvernare modesta si are nevoie de ancore externe, de cineva care este mai putin emotiv

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 27 iunie 2010, 12:01 Economie | Finanţe & Bănci

Romania nu isi poate rezolva problemele fara existenta unor ancore externe, cum este FMI, intrucat are o capacitate de guvernare modesta, declara Misu Negritoiu, directorul general al ING Bank Romania.

El crede ca avem in continuare nevoie de acordul cu FMI, in contextul in care, de-a lungul timpului, derapajele au inceput atunci cand Romania nu a avut acord cu institutia financiara internationala.

"Trebuie sa recunoastem - eu vorbesc din afara sistemului de guvernare, dar am fost si in sistemul de guvernare -, Romania are o capacitate de guvernare modesta, daca nu chiar slaba. In consecinta, capacitatea de guvernare trebuie ranforsata periodic de niste ancore externe, de cineva care este mai putin emotiv si care se gandeste la lucrurile care trebuie facute. Vedeti Uniunea Europeana, vedeti FMI", a spus seful ING Bank Romania, invitat la emisiunea "Dupa 20 de ani" de la ProTV, citata de Mediafax.

"Romania nu isi va rezolva problemele in afara acestor ancore. Pana si introducerea euro este o ancora, pentru ca atunci cand noi am avut posibilitatea sa folosim resursele proprii, locale, prin aparatul propriu, am dat gres. Am dat gres cand nu am folosit resursele de politica monetara pe care la aveam in comparatie cu sistemele rigide de euro sau consiliul monetar, am dat gres cand am crescut cheltuielile bugetare si cand nu trebuia sa o facem", a spus Negritoiu.

Si economistul-sef al BNR, Valentin Lazea, invitat la aceeasi emisiune, a fost de acord cu faptul ca intotdeauna Romania a avut nevoie de ajutorul institutiilor externe.

"Cat timp ancora externa a fost aderarea la UE, clasa politica s-a comportat responsabil fie ca a vrut, fie ca nu a vrut sa faca acest lucru. In plus, era si acordul cu FMI", a spus Lazea.

El a aratat ca aderarea la zona euro ar fi trebuit sa fie din prima zi dupa ce am intrat in Uniunea Europeana, de la 1 ianuarie 2007, proiectul national prioritar caruia toate celelalte sa i se supuna.

"Din diverse motive s-a considerat ca Romania intai trebuie sa faca cheltuieli bugetare mari, sa-si dezvolte infrastructura, sa se dezvolte, sa creasca etc. etc. si dupa aia sa se gandeasca la euro", a spus Lazea.

El a aratat ca din 2011 bugetele tuturor statelor membre ale UE vor fi analizate de catre Comisia Europeana, care va face recomandari daca vede ca planurile nu sunt suficient de conservatoare sau ambitioase.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1912 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Mai precis , (Duminică, 27 iunie 2010, 12:32)

    motul [anonim]

    romanii sunt incapabili sa-si conduca tara ! Fara supravegherea UE, FMI, si a altor institutii internationale s-ar alege praful de Romania . Si in aceste conditii incompetenta, hotia , jaful, superficialitatea,nemunca si plata ei, sunt cu greu ,cat de cat, tinute sub control.Intrarea in zona monedei Euro, ar constitui inca o umbrela de protectie a poporului roman in fata jafului clasei politice !Cu cat mai repede ,cu atat mai bine ! Numai asa mai sunt sperante pentru poporul roman !
    • +2 (2 voturi)    
      suntem doar niste sclavi, fara sa stim asta (Duminică, 27 iunie 2010, 15:01)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui motul

      Suntem cu totii sclavii bancilor multinationale, asta e problema nr.1, nu ca suntem romani si nu am sti sa ne guvernam. Baietii astia au bagat lumea in criza si acum tot ei vin cu solutii, chipurile. Din pacate statele, guvernele, nu mai conteaza, ei fac doar ce li se spune de la FMI, UE, WB, institutii manipulate prin lobby de marele concerne si banci multinationale. Voi stiti ca o mare parte din banii imprumutati de la FMI s-au dus la banci ca ajutor? In timpul asta statul emite prin trezorerie obligatiuni cu dobanzi mari, din care marea majoritate sunt cumparate de banci. Adica, eu te ajut si tu imi imprumuti banii mei cu dobanda mai mare. In plus FMI ne obliga sa taiem cheltuieli si problema e ca se da in educatie, sanatate, infrastructura, fara de care nu ne putem dezvolta. E mai rau ca pe vremea fanariotilor, atunci aveai unde sa fugi, acum oriunde te-ai duci gasesti acelasi sistem sclavagist.
      • -1 (1 vot)    
        Gramatica... (Duminică, 27 iunie 2010, 21:08)

        Wotan [anonim] i-a raspuns lui minos

        Corect se spune "Sunt sclavul bancilor...". Lectia de cumpatare: apelezi la o banca atunci cand iti cumperi un Bayerische Motoren Werke desi tu, NU ITI PERMITI decat o bicicleta. Prostia costa ENORM mein Herr Minos!
  • -2 (8 voturi)    
    De ce nu publicati comentariile ? (Duminică, 27 iunie 2010, 12:44)

    motul [anonim]

    Va supara rau de tot adevarul incompetentei intregii clase politice !
    Nu in acest mod serviti interesul general ! Rusine !!!
    • +1 (3 voturi)    
      . (Duminică, 27 iunie 2010, 14:24)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui motul

      ti-a publicat comentariul. Dar e weekend si apar mai greu decat in timpul saptamanii, sunt mai putini oameni care se ocupa cu selectia. Probabil si comentariul acesta va aparea la o ora sau doua dupa ce l-am scris.
  • -3 (7 voturi)    
    Probleme de confidenta??? - Un lux nepermis! (Duminică, 27 iunie 2010, 12:55)

    gigela [anonim]

    Romanii (generatia 45-65 ani) au probleme mari de confidenta. Declaratiile din acest articol subliniaza (daca mai era nevoie) acest lucru.

    "Avem nevoie de ancore externe" ????
    Trezirea oameni buni!

    De cand a aparut poporul roman ne-am luptat sa fim liberi si independenti (si am reusit !!!), iar acum, intr-o perioada in care nu ne mai ataca nimeni avem probleme de confidenta ???
    De unde a aparut luxul asta???
  • +7 (7 voturi)    
    corect, nea Misule! (Duminică, 27 iunie 2010, 13:05)

    xtraterestrul roman [anonim]

    dar ca sa nuantam putin, daca Romania are capacitate redusa de guvernare, in schimb guvernantii au o foarte mare capacitate de a guverna in propriul lor interes.
    Romania este ca un bloc de locuinte ceausist cu partile comune in mizerie, usa de la intrare fara geamuri, sau cu table ruginite sudate in loc, miros pestilential de la subsolul inundat, daaar, atentie, multe apartamente de lux, in spatele unor usi blindate aliniate pe holul cu pereti scorojiti.
    Romanii sunt un popor de oameni foarte inteligenti, descurcareti nevoie mare, dar problema lor este ca atunci cand se aduna doi, sunt ... altfel decat mai sus, pe cand alte popoare desi au indivizi mai "fraieri" ansamblul acestora formeaza o societate mai performanta.
    • -1 (1 vot)    
      O guvernare romaneasca (Duminică, 27 iunie 2010, 19:27)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui xtraterestrul roman

      trebuie sa puna accent pe calitatile romanilor si nu pe cele ale nemtilor.

      Degeaba le ceri romanilor sa fie seriosi, sa munceasca, sa respecte legile si taxele, etcetera, vei obtine un rezultat total opus cererii tale deoarece aceste cerinte nemtesti inhiba spiritul romanesc.

      Pentru a-i guvernare cu succes pe romani trebuie sa stii sa te folosesti si sa le pui in valoare smecheria si nu s-o inhibi.
  • 0 (10 voturi)    
    ing? (Duminică, 27 iunie 2010, 13:18)

    bubuloi [anonim]

    Cine sunt astia de la ING de tot apar cu comentarii referitoare la economie? In fiecare zi apare un specialist de la ING care zice ca nu ebine.
    Bai smecherilor, aveti pensiile private la voi...
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar aşa (Luni, 28 iunie 2010, 10:38)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui bubuloi

      ... asta mă întrebam şi eu: cine dracu sunt ăştia de la ING că mereu se dau cu apropo-ul în treburile ţării. Om fi noi proşti, dar pe ei ce îi mănâncă??????? Ciocu' mic că vă faceţi afacerile aici şi mai aveţi şi profit... sau totul e o schemă de a face ŞI mai mult profit...
      • 0 (0 voturi)    
        ing (Miercuri, 30 iunie 2010, 11:19)

        ahdkah [anonim] i-a raspuns lui Ionut

        Mai cititi si voi....
  • +2 (4 voturi)    
    problema de strategie (Duminică, 27 iunie 2010, 13:49)

    alex [anonim]

    Eu cred ca toate planurile clasei politice si economice romane (inclusiv bancile) pornesc de la o premisa gresita: "europenismul" romanilor.

    Fara a fi deloc ceva rau, romanii nu au intocmai o mentalitate vest-europeana si un mod de viata occidental. Mentalitatea noastra este mult mai apropiata de cea a turcilor decat de cea a germanilor sau spaniolilor (de ex). Asta nu ne scoate din Europa, si grecii sau bulgarii sunt la fel ca noi.

    Insa conducatorii nostri ne prezinta mereu cu o mentalitate pe care nu o avem, astfel incat si planurile lor sunt de cele mai multe ori intoarse din drum de "poporul" care nu gandeste asa cum se asteapta ei.

    Nu cred ca apelul la institutii straine e solutia, ci acceptarea a ceea ce suntem cu adevarat si incercarea de a ne emancipa in timp si cu rabdare.
    • +2 (2 voturi)    
      Nici vorba (Duminică, 27 iunie 2010, 18:37)

      Mia [anonim] i-a raspuns lui alex

      Daca crezi ca romanii sunt mai apropiati de turci atunci gresesti. Romanii sunt mai apropiati de rusi decat de turci. Habar n-ai ce vorbesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Citeste Pupaza din Tei! (Duminică, 27 iunie 2010, 20:02)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui alex

      si vei afla cum isi traieste romanul viata. Este o povestire spledida ce cuprinde in ea tot caracterul specific romanesc. Romanii au ramas ca pe vremea lui copilariei lui Creanga: cati dintre noi au furat, macar o data-n viata, pupaza din tei?
  • 0 (0 voturi)    
    Stergere pe creier (Duminică, 27 iunie 2010, 14:10)

    ObservatorFurios [anonim]

    De ce se incearca inducerea impresiei in cadrul poporului roman ca nu este capabil sa se conduca singur?? Avem o clasa politica impusa de venetici si acum se spune ca suntem tampiti cu totii?? Negritoiu a fost ofiter acoperit DSS si acum este in solda altui serviciu strain - sau poate a fost mereu asa!
  • +5 (5 voturi)    
    Diferente de abordare (Duminică, 27 iunie 2010, 14:11)

    Razvan_M [utilizator]

    Domnul Misu Negritoiu are partial dreptate atunci cand spune ca Romania are capacitate de guvernare modesta. Adevarul este ca membrii fostei Securitati care conduc acum tara din Parlament, Curte Constitutionala si alte institutii-cheie ale statului au o capacitate de guvernare minuscula si asta pentru ca pleaca de la premisa ca ei sunt mai egali decat restul...
    Refuz sa cred ca la noi lipsesc resursele. Dar atunci cand nedreptatile de pe vremea lui Ceausescu s-au amplificat pe vremea noilor comunisti, romanii se comporta ca orice popor sub ocupatie - rezista. Pentru ca Securitatea si Comunistii asa s-au comportat intotdeauna in Romania, ca niste trupe straine, de ocupatie.

    Ati incercat vreunii dintre voi si varianta alternativa: democratie constructiva si egalitate de sanse cu adevarat, in loc de capitalism salbatic si jaf la drumul mare? Exemplul cel mai bun este dat de chiar banca ING: desi suntem o tara care nu am intrat in default in ultimii 20 de ani, atunci cand lucram cu bancile de aici avem costurile cele mai mari din Europa.
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu 100% (Duminică, 27 iunie 2010, 17:25)

      Andy Latimer [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Domnule Razvan_M, ideilor dumneavoastra lucide si realiste ! Imi permit sa mai adaug doar parerea de rau ca in acest popor nu s-a cristalizat nici o farama din "SOLIDARITATEA" poporului polonez ! Pe de alta parte si eu refuz sa cred ca nu mai exista resurse de competenta, coloane vertebrale drepte care sa ia locul actualilor politicieni demni de tot dispretul !
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Luni, 28 iunie 2010, 12:15)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      "Dl. Raceanu a documentat aceste afirmatii in cartea "Infern '89", publicata recent la Bucuresti. Din carte rezulta ca ar fi fost, de asemenea, ofiteri acoperiti si alte nume sonore din MAE, precum Misu Negritoiu si Traian Chebeleu."
  • +1 (3 voturi)    
    Misu Negritoiu: un fost PSD-ist (Duminică, 27 iunie 2010, 14:13)

    john [anonim]

    isi recunoaste cumva "meritele" cand a fost la guvernare sau doar vorbeste ca sa nu adoarma?
  • +1 (1 vot)    
    Rusine! (Duminică, 27 iunie 2010, 14:16)

    ObservatorFurios [anonim]

    Un ofiter acoperit DSS si acum in solda altora ne spune ca suntem prosti! Suntem prosti pana vom arunca jos de la conducere tradatorii de tara!
  • +4 (4 voturi)    
    E prima data cand (Duminică, 27 iunie 2010, 14:25)

    ioba [anonim]

    un fost ministru isi recunoaste incompetenta :-))) si citez din wikipedia:

    "În perioada 19 noiembrie 1992 - 27 august 1993 a fost ministru de stat, preşedinte al Consiliului de Coordonare, Strategie şi Reformă în Guvernul Nicolae Văcăroiu,"
  • 0 (2 voturi)    
    BNR lucreaza pentru România sau pentru euro ?! (Duminică, 27 iunie 2010, 14:46)

    Riddick [anonim]

    Foarte grav, faza cu trecerea la euro a susţinut-o Valentin Lazea, economistul-şef al BNR.

    Am impresia că de fapt, ăştia nu lucrează pentru România, ci pentru alte centre de putere.
  • -3 (3 voturi)    
    INCOMPETENTA guvernantilor nostri.... (Duminică, 27 iunie 2010, 16:00)

    lili [anonim]

    Nu e mare secret, Dl Negritoiu si-a permis din pozitia pe care o are sa spuna lucrurilor pe nume. Noi cand o spunem ne taxeaza postacii portocalii cu MINUSURI. Incompetenta Guvernului Boc se pare insa ca a umplut paharul si Romania e in prag de FALIMENT. S-ar putea ca norocul sa fie faptul ca din 2011 bugetele tarilor membre ale UE sa treca prin mana CE iar planurile aburitoare si balmajite ale alor nostri sa fie corectate si cei nepregatiti sa fie trasi de urechi, trimisi la trainiguri in tarile asezate si pricepute....... Si pusi la gazeta de perete, adica in revistele de specialitate ale UE.....Ce mi-ar placea.......
  • 0 (2 voturi)    
    sekuritatea (Duminică, 27 iunie 2010, 16:15)

    secu [anonim]

    misu negritoiu - unul din sekuristii destepti.
  • 0 (0 voturi)    
    Ambasadorul USA spune acelasi lucru.... (Duminică, 27 iunie 2010, 19:09)

    marietta [anonim]

    Degeaba va suparati pe ce spune Dl Negritoiu. Uite ce spune Ambasadorul USA la Bucuresti intr-un interviu din care citeaza ADEVARUL. Vezi interviul in intregime in ADEVARUL.
    JENANTE afirmatiile ambasadorului USA pentru clasa politica din Romania !!!!!

    "Însă, corupţia nu este răul care generează toate problemele, a atras atenţia Mark Gitenstein: "Uneori este, pur şi simplu, vorba despre incompetenţă, de faptul că oamenii care iau decizii nu au mai făcut niciodată acest lucru".
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui ca ue (Duminică, 27 iunie 2010, 23:26)

    panfil flecaru [anonim]

    sa aiba mai mult control, mai ales asupra deciziilor care afecteaza binele comun si dezvoltarea economica a intregii comunitatzi ioropene.
    deasemenea, o legatura mai directa si mai eficienta intre ue si populatzie. e necasar ca populatzia sa intzelaga legile. sa fie un tatuc care sa le mai dea la palma la astia de cred ca stiu ce fac.
  • 0 (0 voturi)    
    temerile se adeveresc (Luni, 28 iunie 2010, 12:06)

    acinigrev [anonim]

    de vreo 30 de ani in Romania a inceput declinul controlat ... lent, fara interventii majore dar cu un singur scop: controlul unei mase de 22 mil locuitori si a unei suprafete de 262.091 km patrati ... Cifre nu tocmai de neglijat pentru o tara europeana.

    prin articolul de azi tocmai ce-mi sunt confirmate niscavai temeri ... Romania va fi usor, usor controlata de catre cei din afara pentru orice motive s-ar impune: piata de desfacere, experimente sociale ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri