Discutiile pe forumurile si grupurile de discutii de pe Internet legate de aplicarea Ordonantei 50/2010 sunt extrem de animate. Sute de mesaje postate zilnic pe fiecare grup in parte, sectiuni si baze de date cu exemple de raspunsuri trimise sau primite de la banca/BNR/ANPC, instructiuni si chiar Manuale ale Clientilor Nemultumiti pot fi gasite de orice nou aderent. Media zilnica a intrarilor in grupurile de discutii variaza intre 50-100, in functie de institutia de credit careia ii este "arondat". Unele grupuri si-au facut profile pe Facebook sau pe alte site-uri de socializare, discutiile purtandu-se online. La ora 12, cei de pe grupul de discutii anti-BCR cautau pe cineva care sa dea un interviu Pro Tv-ului, la solicitarea televiziunii de pe Protopopescu.

Grupul clientilor Raiffeisen au site anti-banca

Si-au facut un site anti-Raiffeisen, in care discuta in termeni generali despre sansele de a “bate” in instanta banca. Clientii povestesc experientele pe care le-au avut cu Raiffeisen, mai ales pe cele legate de Actul Aditional. “Am primit vineri aditionalul. M-am dus joi sa il cer, dar mi-au spus ca nu este gata.... In acel moment, am scos notificarea (pe care o aveam deja pregatita) si am inregistrat-o.

Fix a doua zi m-au sunat si m-au chemat sa ridic aditionalul spre studiu.... Legat de dobanda, apare o formula ciudata: Dobanda = sold credit * rata dobanzii anuale * numarul din zile din luna (30) / numarul de zile

din an (360). Rata dobanzii este variabila. Calculati si voi, pentru orice cifre si vedeti ca iese o aberatie fara sens. Mai apar urmatoarele: nu se percepe comision de administrare, daca contul este utilizat exclusiv pentru plata ratelor; nu se mai percepe comisionul de 1 euro lunar; nu se mai percepe comision de rambursare anticipata”, povesteste Daniel.

“Dupa ce am primit aditionalul, m-au sunat din nou sa-mi spuna ca sunt niste erori in act si ca ma vor chema marti (astazi) sa imi dea alt aditional. Astept telefonul”, mai arata clientul Raiffeisen.

  • Grupul clientilor BCR- Stirile ProTv vrea interviuri cu ei

“Tocmai ce am fost contactat telefonic de care o persoana de la Stirile proTV, care doreste astazi sa faca un interviu care va fi difuzat la TV.

I-am spus ca nu pot sa ma prezint la interviu la ora 12 jumate cand dorea dansul dar ca o sa dau anunt pe forum, si daca cineva se ofera sa mearga la interviu, sa ma contacteze pe mailul personal .. si o sa ii furnizez numarul ca sa ia legatura cu dansul si sa dea interviul. Doritorii si cei care pot acum sa mearga la un interviu sunt rugati sa ma contacteze”, spune Claudiu Pirvu, unul dintre liderii grupului.

Clientii BCR se vor imparti foarte probabil pe grupuri orientate pe marile orase din tara, pentru a se organiza mai usor. Discutiile cu avocatii sunt avansate, in acest moment stabilindu-se pretul final al serviciilor. Miercuri vor avea loc mai multe intalniri intre clienti, in mai multe orase din tara.

  • Grupul Volksbank

“Chiar este reala nota asta? Daca da ar trebui trimisa spre publicare cel putin la HotNews! Nota interna 6 sept: Se interzice accesarea oricarui site de stiri de la calculatorul de servici. Toate mesajele rauvoitoare la adresa Bancii sunt pure calomnii. Procesul Colectiv anuntat pe aceste canale de informare este o dezinformare a opiniei publice. Continuati sa dati clientilor nestiutori AA asa cum au fost ele transmise din centrala in data de 20.08.2010. Pentru fiecare client care semneaza AA in forma transmisa (CR=CA, dobanda fixa transformata in variabila cu formula r = Euribor 21.06 + M), bonusul pe angajat este 10 euro!”, arata alt client. Nota respectiva este desigur in cel mai bun caz o gluma.

“Acum am venit de la banca si, surpriza, nu se pot emite GRAFICE DE RAMBURSARE. Am fost la sediu in Mihai Bravu. Comisionul de risc (denumit astfel in contract) nu este redenumit in extrasul de cont dar s-a modificat ordinea tragerii. In august:

- rambursare credit curent

- incasare comision risk

- rambursare dobanda curenta

In septembrie:

- incasare comision risk

- rambursare dobanda curenta

- rambursare credit curent

Mentionez ca in septembrie am avut rambursare anticipata partiala”, arata un alt client.

  • Oficialii bancilor par a intelege mai greu ca sunt in picaj din punct de vedere al imaginii

Bancile nu comenteaza in acest moment decat off the record despre noua situatie. Ieri, unul dintre site-urile anti-BCR a cazut pentru circa o ora, suficient cat sa "aprinda" spiritele si imaginatia clientilor.. Din fericire, nu a fost decat o lejera problema tehnica.

Exista oameni care vorbesc despre strategii ascunse ale bancherilor, care ar urmari cumpararea de site-uri sau pur si simplu mituirea unor gazetari, dar deocamdata acest lucru nu a fost oficial confirmat. Nici BNR nu se afla intr-o postura foarte fericita, fiind obligata sa apere stabilitatea sistemului bancar, chiar daca admite anumite distorsiuni in sistem.