VIDEO UPDATE Isarescu: Platile externe ale Romaniei nu sunt facute de FMI sau de directorul FMI. Basescu: Romanii sunt mintiti de fete rujate, cu ochii cat cepele, care spun cum se reduc salariile

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 25 noiembrie 2010, 10:50 Economie | Finanţe & Bănci

Platile externe ale Romaniei nu sunt facute de FMI si cu atat mai mult nu sunt facute de directorul FMI, a declarat joi guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, care a exclus din nou o posibila intrare a Romaniei in incetare de plati.

Declaratiile lui Mugur Isarescu vin dupa ce presa a relatat ca seful FMI, Dominique Strauss-Kahn, ar fi declarat, intr-un interviu, ca Romania, alaturi de alte state, risca sa intre iminent in incapacitate de plati.

Declaratiile au fost facute in cadrul ceremoniei care marcheaza 15 ani de la primele tranzactii bursiere pe Bursa de Valori Bucuresti. Sedinta a fost deschisa de presedintele Traian Basescu si guvernatorul BNR, Mugur Isarescu.

"Nu exista absolut niciun pericol ca platile externe ale Romaniei sa nu fie facute. El (seful FMI, n.r.) se referea la altceva, la ajustarile bugetare, la reducerea cheltuielilor bugetare", a explicat guvernatorul.



"Seara, cand am ajuns acasa, din nou televizinie au cantat si rascantat o declaratie a sefului FMI cum ca Romania ar inceta iminent platile. Eu nu dau mare valoare acestei stiri. Asa de credibila a fost stirea ca de dimineata leul a inceput sa se aprecieze si CDS-ul este mai mare decat al Spaniei", a comentat el.

Guvernatorul BNR a precizat ca seful FMI s-a referit la faptul ca, daca aceste ajustari bugetare nu se fac, exista pericolul sa nu se faca plati.

"Daca Romania nu poate sa plateasca toti cei 1,4 sau 1,2 milioane de bugetari nu inseamna ca statul da faliment. Nu sunt de acord cu aceasta judecata, asta exclude din start ideea de ajustare. Inseamna ca ai dat legi proaste fara acoperire bugetara".

Traian Basescu: Lansez un ultim apel catre politicieni: Fiti responsabili

Traian Basescu a sustinut ca adevarata problema a economiei romanesti e "nemodernizarea statului roman" si a lansat "un ultim apel" la clasa politica sa inteleaga ca singura cale pentru dezvoltarea Romaniei sunt investitiile, si nu cheltuielile pentru consum.

Iata mai jos cele mai importante declaratii facute de seful statului, Traian Basescu:
  • Lansez un mesaj catre politicieni, de ultim apel, pentru ca la anul s-ar putea sa fie prea tarziu.
  • Fiti responsabili. Nu mai putem cheltui cat am cheltuit pe vremea bulei imobiliare care a adus mari venituri in buget si pe vremea consumului excesiv.
  • Avem un singur drum, dezvoltare prin investitii, singurul drum corect care da sperante si perspective natiunii.
  • Romanii sunt mintiti. O sa vedeti fete rujate, cu ochii cat cepele, care spun cum se reduc salariile si trebuie salvati banisorii oamenilor.
  • Banisorii lor sunt bani pe care nu ii producem, ii imprumutam pentru a-i plati.
  • Avem obligatia sa optimizam costurile in sistemul sanitar. Avem scoli raspandite pana in ultimul satuc, in loc sa concentram scolile acolo unde putem face performanta.
  • Avem functionari care au sabotat ani de zile sistemele informatice pentru ca ei cred ca doar cu creionul dupa ureche si cu o fata acra pot sta in fata cetateanului.
  • Se aude tot mai des formularea ca aceasta tara nu poate fi reformata si ea nu produce nimic altceva decat retinerea tuturor acelora care s-ar putea gandi sa investeasca in Romania.
  • Standardul pe care ni-l autocream acum nu poate fi atractiv decat pentru speculatori.
  • Aceasta realitate (a necesitatii reformarii statului, n.r.) nu a fost atat de stringenta pana cand Romania nu s-a lovit de efectele crizei, nu a fost pentru ca nu se vedea, datorita a doua lucruri: consumul excesiv fata de propriile noastre posibilitati si boomul imobiliar exagerat.
  • Au fost doua zone care au adus venituri in buget si politicienii au facut ce i-a dus capul: sa dubleze salariile, pensiile, sa inventeze 222 de categorii de ajutoare sociale.
  • Atat i-a dus capul pe politicienii romani, in timpul cresterii economice.
  • Ele s-au dezumflat si am ramas numai cu ce am construit corect, am ramas cu Dacia, am ramas cu Nokia.
  • Ne-am obisnuit sa traim din efectele exagerarii capitalismului, ne-am obisnuit sa traim din speculatii mai mult si mai putin din munca.
  • Interesul personal e deasupra interesului general in clasa noastra politica.
  • Stim diagnosticul. Important e, insa, politicienii aplica tratamentul corect? Au forta, responsabilitatea sa demareze un proces rapid de modernizare a statului care a devenit mult prea obez, asezat pe spinarea unei economii firave, si o prabuseste statul nostru.
  • Va trebui sa fac un ultim efort in incercarea de a convinge clasa politica la celebrul moratoriu si sa lase guvernul sa-si incheie obligatiile in acord cu FMI si sa aplice o terapie de modernizare a statului.
  • Consider absolut indreptatita pozitia guvernului de a incerca sa-si promoveze legea care reformeaza sistemul de educatie.
  • Nu in limba in care invata, ci in pervertirea, in schimbarea, in intoarcerea actualului sistem de educatie, care nu face decat sa impinga generatie dupa generatie sa memoreze, la un sistem care sa creeze tinerilor competente, pentru ca de asta avem nevoie.
  • Pentru a vedea ce e in subsolul Argentinei scriu pe Google Argentina. Nu am nevoie sa memorez asta, dar am nevoie de tineri care sa aiba competente manageriale de a lucra in industrie, in IT, oriunde are nevoie economia romaneasca.

Vezi mai jos fragmente din declaratia presedintelui Basescu:



Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

11632 vizualizari

  • -9 (37 voturi)    
    bine, bine... (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:27)

    scepticul [anonim]

    ok base, dar pana acum nu ai stiut toate astea? tu ca tatal nostru, cel dintai, marele conducator, carmaci, capitan...
    ps: pana la urma la guvern de ce se dau sporuri, stimulente, al13-lea salariu etc? face parte din reforma?
    • +18 (40 voturi)    
      Pune-ti reprezentantii sa voteze legile (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:49)

      je [anonim] i-a raspuns lui scepticul

      Si nu o sa se mai dea sporuri si salarii. Atat cat PNL si PSD chiulesc grupa mare din parlament si nu aduc nici un progress rRomaniei, ciocu mic la adresa lui base. Mai bine protesteaza fata de ei.
      • -8 (28 voturi)    
        saracu basescu (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:32)

        catalin060666 [anonim] i-a raspuns lui je

        saracutu..cum a picat el acum de pe alta planeta..nici usturoi n-a mancat nici gura nu-i miroase..e nesimtit....ar trebui sa-i fie rusine sa mai apara in fata poporului...
        • +12 (18 voturi)    
          reforma (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:14)

          colonelu [utilizator] i-a raspuns lui catalin060666

          @catalin si scepticul....cu psd si pnl TOT INAINTE!
          • -3 (7 voturi)    
            coloneleeee (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:06)

            scepticul [anonim] i-a raspuns lui colonelu

            vezi ca e fasole la popota Cotroceniului!
      • -3 (15 voturi)    
        opozitia e de vina (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:36)

        lucian11 [utilizator] i-a raspuns lui je

        ce aveti domnu presedinte? el ne vrea binele dar opozitia nu il lasa.
        chiar daca are guvern, majoritate in parlament, etc... opozitia e de vina.

        domnu base n-are cum sa greseasca. daca opozitia se impotriveste este impotriva interesului national.

        de unde rezulta ca base detine adevarul absolut.

        cine scrie rugaciunea? sa o spuna la toti sa stim si noi.. poate ne aude.. domnu base...
        • +2 (4 voturi)    
          serios? (Vineri, 26 noiembrie 2010, 15:35)

          toma [anonim] i-a raspuns lui lucian11

          Clasa politica = opozitia pentru tine? pentru ca in toate afirmatiile presedintelui se refera la clasa politica, nicidecum doar la opozitie. Se refera la intreg parlamentul si pana si la guvern. E prea greu sa citesti cand ai ochelari de cal pe fixati sa intelegi doar ce ti se cere sa intelegi, nu? Poate ca si dumneatea faci parte din cei care are nevoie sa inceapa sa gandeasca pentru sine, nu sa memoreze.
          • 0 (0 voturi)    
            clasa politica (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 12:12)

            take [anonim] i-a raspuns lui toma

            Totusi este adevarat: clasa politica este opozitia , ceilalti... sunt bascalie politica.
    • +15 (23 voturi)    
      Le-a stiut... (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:09)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui scepticul

      Nu exista politician care sa nu stie treburile astea. Problema e ca redresarea economica a unei tari sarace se face prin sacrificarea poporului(salarii mici, taxe mari)....si prostia lor a fost ca au amanat treaba asta pana a fost prea tarziu iar masurile au fost automat mult mai dure. Marirea salariilor de anul viitor, in contextul in care n-au fost dati afara bugetari, e o prostie. Vom ajunge in aceeasi situatie de unde am plecat.
      Banii trebuie dati pe investitii, nu pe salarii. Cui nu-i convine sa plece...sunt altii care ar lucra pe mai putin, nu-i problema.
      Inca o data...frica de a scapa puterea din mana si implicit "ciolanul" ii obliga pe guvernanti sa nu ia masurile care trebuie atunci cand trebuie.
      Li s-a ivit o sansa...pe care din prostie, lacomie si frica au ratat-o.
      Next PSD....deci kaput.
      • +2 (22 voturi)    
        esti destept (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:51)

        catalin060666 [anonim] i-a raspuns lui bgd

        pe cat de putin ar putea lucra un medic rezident?acum am 750 ron...
        • +4 (26 voturi)    
          Si tu esti destept... (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:07)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui catalin060666

          Te obliga cineva sa lucrezi pe 750 ron?
          • +9 (15 voturi)    
            medicul rezident (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:40)

            Dr.Love [anonim] i-a raspuns lui bgd

            este o etapa in transformarea in nimfa si fluturele doctor .cand esti doctor vine lumea la tine "ca la doctor" deaia te-ai facut doctor nu? da tu vrei sa sari o etapa vrei direct din student medicinist doctor.Pai nu se poate .trebuie sa treci prin rezidentiat ca sa ajungi la spaga .trebuia sa te faci vames sau gardist .acolo iei spaga de la prima tura.
            • +5 (9 voturi)    
              Cel mai tare comentariu!!! (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:08)

              Rali [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Love

              Felicitari
            • +4 (4 voturi)    
              pentru Dr. Love (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:44)

              adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Love

              Mai sunt si alte motive pentru care un tanar alege sa munceasca pe rupte in facultate ,rezidentiat, examene , specializare, primariat. Ai judecat simplist.
          • -3 (13 voturi)    
            Stiti ce este un medic rezident? (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:11)

            Ucenicul vrajitor [anonim] i-a raspuns lui bgd

            Un absolvent de medicina care nu are drept de practica medicala si care uceniceste ca sa capete drept de practica.Ucenic fiind ia 750 lei .Adica dupa ce nu stie nimic si face ucenicie platit mai face si galagie !!!
            • -2 (8 voturi)    
              da. dar te "rupe" cand se face mare! (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:10)

              dr. haus [anonim] i-a raspuns lui Ucenicul vrajitor

              fara caramida de bani nu ai nici o sansa. ca doar saracul trebuie sa isi trateze frustrarea acumulata in rezidentiat.
              Asa ati fost invatati in comunism!!! ca un medic sau profesor trebuiesc platiti prost pt ca iau spaga. asa ganditi si acum...:( si va mai si numiti anticomunisti.
        • -1 (1 vot)    
          pleaca (Vineri, 26 noiembrie 2010, 12:49)

          2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui catalin060666

          cei mai multi nu te merita
    • +10 (14 voturi)    
      Are dreptate dar... (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:45)

      infoEconomice.Blogspot.com [anonim] i-a raspuns lui scepticul

      Stii cum este: sa spui doar 1/2 din adevar inseamna sa minti pe jumatate.

      Ce spune el nu este fals!
      Este insa pacat ca nu spune si alte lucruri:
      - ca avem investitii publice in... nimic!
      - ca orice achizitie publica e de cel putin 2 ori mai scumpa decat daca am cumpara de la buticul din colt desi volumul e mult mai mare
      - ca diferenta dintre salariile invatatorilor din satele de munte si veniturile celor din birourile de la Palatul Victoria e ca de la cer la pamant si ca o singura concediere de la Victoria ar salva 10-20 de invatatori de la munte

      si multe altele...

      E bine insa ca se mai spun si adevaruri! E un inceput!
      • -3 (11 voturi)    
        un nou episod din serialul "Iarna nu-i ca vara". (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:43)

        lucian11 [utilizator] i-a raspuns lui infoEconomice.Blogspot.com

        usor ca mai ai putin si lesini daca iti mai spune de vreo 2-3 ca iarna nu-i ca vara.

        sa mai zica. turma traieste din "adevaruri" spunse de domnu presedinte..

        parca deja tara o duce mai bine dupa ce a spus base jumatate de ora "adevaruri"

        doar el poate sa spuna "adevaruri" asa de usor si de sigur pe el.

        de asta merita sa fie presedinte

        noi traim din adevaruri.

        astept cu nerabdare urmatorul episod din serialul "Iarna nu-i ca vara" by Base.
        • +7 (13 voturi)    
          Propunere: (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:53)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui lucian11

          Eu zic sa te uiti la episodul 1120 al serialului "Jos Basescu!".

          In rolul lui Iliescu cel tanar: Crin Antonescu.
          In rolul lui Emil Bobu: Mircea Geoana.

          Regia: Sorin Ovidiu Vantu
          Scenariul: Ion Iliescu
          Producator: Dinu Patriciu
          Trucaje: Mosfilm
          Film realizat in studiourile Antena 1 - 3. Toate drepturile rezervate...
          • -2 (4 voturi)    
            Si halatul? Cat e halatul? (Vineri, 26 noiembrie 2010, 8:30)

            CRadu25 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Hai ca numai moguli prosovietici umbla in jur. Faptul ca unicul si nepretuitul carmaci hahait spune numai ce vrea muschii lui tot de la moguli se trage? De unde postezi, din Modrogan sau de la duduia Udrea de acasa?
            • +5 (7 voturi)    
              Paranoia (Vineri, 26 noiembrie 2010, 9:20)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui CRadu25

              musai sa fiu platit, hm? :))

              sincer sa fiu, mi-ar placea sa postez "de la duduia Udrea de acasa" :))

              Si daca tot veni vorba de paranoia, poate-mi spui de ce "CRadu25" il apara pe "lucian11"? Numerele reprezinta grade, IQ ori poate altceva?! :))
              • -2 (4 voturi)    
                Pai vezi tu... (Vineri, 26 noiembrie 2010, 11:54)

                CRadu25 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                ...daca nu esti platit atunci e grav. Sa-l sustii din convingere pe marinarul hahait si micuta lui sluga Boc mi se pare de domeniul IQ-ului sub genunchiul broastei. Da-mi si mie niste motive logice (nu ca a condamnat comunismul, ca asta intra in categoria "cu gura stiu sa f...") pentru care sustii acest personaj caraghios al zilelor noastre si poate te cred ca nu esti platit si nici cazut in cap...
                • +2 (4 voturi)    
                  a propos de slugi (Vineri, 26 noiembrie 2010, 13:03)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui CRadu25

                  despre Antonescu si despre Geoana ce parere ai?
    • +9 (9 voturi)    
      Sezi bland voinicule (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:50)

      Roman [anonim] i-a raspuns lui scepticul

      Sezi bland voinicule, barosanii cu sute de mii de EUR in conturi cer SOLIDARITATE la amaratii cu 10-15 milioane , sa acopere furtaciunile facute si vinzarea a tot ce inseamna industrie, actiuni, finante, resurse.

      Dar cine sa-i judece ? ca s-au acoperit bine !
      Tradarea de tara e prea putin pentru ei !
    • +3 (9 voturi)    
      dublarea salariilor (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:00)

      banatul e fruncea [utilizator] i-a raspuns lui scepticul

      Nu ma intelegeti gresit, sora mea e profesoara, dar tot nu am fost de acord cu cresterea cu 50% a salariilor. Pe vremea aia Base si ai lui vroiau dosar penal pentru Tariceanu. Base tot timpul era un bun orator, cu faptele concrete sta mai rau. E pacat fiindca are stofa de conducator...
      • -2 (4 voturi)    
        Hmmm (Joi, 25 noiembrie 2010, 23:46)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui banatul e fruncea

        Cresterea cu 50% nu inseamna "dublarea salariilor"...mai treci pe la sora ta sa te invete carte!
    • +1 (7 voturi)    
      Memorie scurta. (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:09)

      haiducul [anonim] i-a raspuns lui scepticul

      Parca acum un an suna cam asa...
      In mandatul meu am dublat salariile.
      In mandatul meu am dat pensie minima la peste 1500000 de persoane care au lucrat in agricultura.
      In mandatul meu,in mandatul meu si tot in mandatul meu arunc pisica moarta in curtea opozitiei de parca nu el si PDL au fost la putere.
    • -1 (7 voturi)    
      Hmmm (Joi, 25 noiembrie 2010, 23:39)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui scepticul

      "Romanii sunt mintiti de fete rujate, cu ochii cat cepele, care spun cum se reduc salariile"...dar despre romanii mintiti de fete buzate si tatal lor care ne anunta ca nu suntem in criza,ca iesim,ca intram,ca am iesit,etc nu ai de spus nimic?
  • -6 (22 voturi)    
    base (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:45)

    me [anonim]

    sa-ti reamintesc ca esti la al 2lea mandat de presedinte? pana acu ce ai pazit?
    • -5 (15 voturi)    
      A pazit lupul oile (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:08)

      robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui me

      Auzi la el: sa le intre in cap politicienilor!Cita minciuni au iesit din gura lui!Si cite vor mai iesi!
      Ne asteapta exact ce vrea Base : " 10 ani daca raminea Ceausescu la putere,era roman mare" sau ceva de genul lui Putin prin Rusia ( el centreaza,el da cu capul,el face hora).Noroc ca Baselu mai ramine doar 4 ani.
  • +10 (18 voturi)    
    sunt de acord cu Isarescu, (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:53)

    bancher [anonim]

    este exclus sa intram in incetare de plati. Datoria publica si public garantata a Romaniei este de 8.5 mld EUR, si in rezerva BNR sunt bani sa o platim integral si maine.
    Restul pana la 75 mld EUR sunt datorie privata externa, si nu e treaba statului sa o plateasca, ci a entitatilor private care au contractat-o (companii, banci, peroane fizice).
    • -1 (11 voturi)    
      De unde ati scos si aberatia asta cu 8.5 mld? (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:30)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Asta era in 2005.
      Acum avem numai 20 mld la FMI si am luat numai anul asta de la bancile romane alte miliarde.
      Ce ma enerveaza cand se vorbeste "din auzite" !

      Pt o documentare rapida uita-te aici:
      http://www.bnro.ro/Raport-statistic-606.aspx
      • +3 (15 voturi)    
        uite cine vorbeste din auzite (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:13)

        bula [anonim] i-a raspuns lui Creator

        de la partid? de la partid? A. NU s-au incasat toate transele, deci de unde datorie de 20 mld?? B. Nu toti 20 mld se vor lua de la FMI (si BM si UE au cam 6-7 mld) C. BNR si-a asumat plata a 9 mld euro. Cine vorbeste din auzite deci? din auzitelea de la partid Creatorule de Intoxicari?
        • -1 (9 voturi)    
          Ti-am oferit un link de documentare... (Joi, 25 noiembrie 2010, 15:07)

          Creator [utilizator] i-a raspuns lui bula

          Iar despre asa-zisul partid te rog sa imi arati vreun post de al meu in care am ridicat in slavi vreun partid !
          Te deranjeaza ca sunt informat? Sau nu poti crede ca mai exista si romani care gandesc singuri?
          Sau nu poti concepe ca o persoana sa isi exprime parerile(bazate intotdeauna pe dovezi) ?
          • +2 (4 voturi)    
            ciudat (Vineri, 26 noiembrie 2010, 10:24)

            bancher [anonim] i-a raspuns lui Creator

            Pe site-ul funrizat de tine scrie ca datoria privata la 30.09.2010este de 15.7 mld EUR, si ca cea public garantata de inca 1.7 mld EUR. Asta inseamna 17.4 mld EUR.
            Inseamna ca, ce am scris eu mai sus (adica 8.5 mld) reprezinta datoria publica pe termen mediu si lung (mai mare de 1 an).
            Oricum, chiar si cu 17.4 mld datorie publica totala nu stam rau, pt ca la o rezerva BNr de 32 mld EUR o putem plati.
            Deci nu suntem inca pe bua prapastiei, nu stam bine, dar nici la buza prapastiei nu am ajuns.
            Nu uitati ca in 1990 eram cu o rezerva BNR de 350 mil USD, si in 1999 avem sub 1 mld USD. Atunci da, eram pe baza prapastiei.
            Cat timp sunt bani in rezerva BNR, mai avem o sansa.
            • 0 (4 voturi)    
              Uite un link mai pe scurt,mai edificator (Vineri, 26 noiembrie 2010, 11:42)

              Creator [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              http://www.bnro.ro/page.aspx?prid=4639

              Unde eu vad asa, la 30-09-2010:
              datorie pe termen mediu si lung:71 673 mld
              datorie pe termen scurt: 17 645 mld
              Total datorie externa:89 318 mld +
              Serviciul datoriei externe :27 514 mld

              TOTAL PLATA: 89 318+27 514=116 832 MLD EURO

              Intr-adevar stam mult mai bine acum, dar nu vda de ce trebuie s-o dam cotita cu datoria.
              • -1 (3 voturi)    
                ai sa cauti la link-uri (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:25)

                bula [anonim] i-a raspuns lui Creator

                pana justifici ineptiile. Aduni principalul la rata? si tot nu-ti da 180mld. NB. Cand firmele de leasing si bancile au adus (o halca din) 17 mld. euro pt. milionul de masini cumparate de romani, trebuie sa plateasca bugetul de stat? caci acei 17 mld. ii gasesti in datoria pe termen mediu si lung. Si banii cu care a cumparat Ford la Craiova tot acolo sunt.
  • -5 (19 voturi)    
    pai cine (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:54)

    eu [anonim]

    avea fraiele puterii pe vremea bulei imobiliare cand banutii curgeau la buget? Ah, o sa sariti repede ca Tariceanu... ce a fost ce n-a fost, deocamdata guvernarea Tariceanu ramane in statistici cu nivelul cel mai ridicat de trai din Romania dupa 90 incoace.
    • +6 (14 voturi)    
      pai (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:22)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

      nu e nevoie de un tariceanu ca sa-ti cresti nivelul de trai in acest fel... poti sa te duci direct la copii si nepoti sa sa-i pui sa se imprumute la banci si sa-ti dea tie banii ca sa traiesti mai bine. cam asta a facut si tariceanu.
      • -2 (8 voturi)    
        o, da ! (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:45)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Te pomenesti ca Tariceanu e de vina pentru criza financiara din SUA si Europa... Romania a avut de departe cea mai mare crestere economica in acea perioada, asta e un fapt, acum e criza si guvernarea si-a demonstrat limitele (si minciunile din campanie), e iar un fapt. Restul e CanCan :P
        P.S.
        Pai si ce te retine sa imprumuti bani acum??? Ia pe datorie! Pai si bancile de ce nu mai dau credite?? Ca au plecat liberalii iresponsabili?:P
        • +1 (7 voturi)    
          fiecare cu limitele lui (Joi, 25 noiembrie 2010, 15:56)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          imi aduc aminte si acum primul meu curs de economie din facultate. un profesor destept ne-a spus: "oricine poate sa faca bani, eu vreau sa va invat ce sa faceti cu banii".
          cam asa si cu tariceanu si cresterea.. s-a trezit cu banii si i-a cheltuit aiurea. cu toate pomenile electorale nici macar n-a reusit sa castige alegerile.
    • 0 (6 voturi)    
      Bai tu chiar ne crezi prosti? (Joi, 25 noiembrie 2010, 19:58)

      Rammy [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Am trait bine pe timpul lui Tariceanu pe datorie.Miliardele de euro din crestere lui economica se datoreaza celor din diaspora care au trimis euro in tara.N-a facut nici o investitie.Cati km de autostrazi a facut?Zero.A lasat arierate de miliarde de euro pe care le-a platit Boc in 2009.
      • +1 (3 voturi)    
        multi bani (Vineri, 26 noiembrie 2010, 10:26)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui Rammy

        au fost din cei 1 mld EUR incasati din privatizarea BCR.
  • +3 (9 voturi)    
    / (Joi, 25 noiembrie 2010, 11:54)

    dan [anonim]

    A uitat ce era mai important....o clasa sociala de mafioti care fura de 20 de ani pe rupte. Dar na...mai bine dam vina pe popor sau pe "mogulii rai".
  • 0 (12 voturi)    
    Cine va mai crede ! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:04)

    Prodan I [anonim]

    Sunt satul de intoxicarile slabe lansate de presedinte. Cateva exemple:criza nu va afecta Romania, nu avem nevoie de FMI,salariile vor fi reduse pana in inuarie 20011, salariile profesorilor vor creste cu 50%, statul este prost administrator dar vindem bogatiile satului roman altor satate etc, etc. Acum si Isarescu se lanseaza in fel de fel de declaratii de la care ar trebui sa se abtina. Putina lume va mai crede , lasati pe altii ca poate vor fi crezuti.Timpul vostru a trecut.
    • 0 (10 voturi)    
      cea mai tare declaratie (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:34)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Prodan I

      a lui Basesc a fost accea ca ,,agentiile ticalosite au scazut ratingul de tara al Romaniei''. Agentiile ticalosite erau Moddy's si Standard and Poor's.
      Peste o luna a inceput criza si la noi.
      Rele, rele domnule agentiile astea ticalosite.
    • 0 (10 voturi)    
      care declaratie nu ti-a placut? (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:28)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Prodan I

      aia in care romanii -in trei ani- au cumparat UN MILION de automobile, indatorandu-se cu 17 MILIARDE DE EURO? Ura, am gasit vinovatul, Basescu! Nu tembelismul, nu analfabetismul economic, nu dorinta de a "te da mare" fata de cunoscuti, priteni si vecini, ci Basescu e devina. Si-a cumparat un bugetar "sarac - dupa propria declaratie" o plasma de 1000 euro pe care nu poate sa o platesca, e de vina Basescu.
      • 0 (6 voturi)    
        vorbesti prostii (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:52)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui bula

        E foarte usor sa dai vina pe oameni cand esti incompetent sau puturos. Ai uitat cum te cautau bancile sa-ti dea credit cu buletinul? Si cum foloseau tot felul de taxe ascunse ca sa ne jupuiasca de vii?? Dar erau bani si dupa atata saracie toti romanii isi faceau credite (in afara asta e un mod de viata, cand pierzi serviciul pierzi si casa si masina, asa ca lasa-ma cu teoriile astea pe care le-ai inghitit ca gusterul. Ai uitat de CAR-ul din comunism, de ex?)...
        Basescu e de vina pentru ca i-a amagit pe romani si nu le-a spus ce-i asteapta. Urla la alegeri ca a trecut criza. (celebra formula "in timpul mandatului meu...") Minciuna are un pret, ca si dispretul pentru suferinta poporului caruia i-ai promis ca o sa traiasca bine (in viata asta...) Afara, afara ...!!
        • +1 (7 voturi)    
          iar e de vina Basescu (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:45)

          bula [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          vine un escroc la tine, iti vinde luna si e de vina Basescu. NICIO BANCA nu a oferit credit cu buletinul, ci cu analiza veniturilor. Marile magazine au vandut cu buletinul si apoi (absolut normal oriunde, la analfabetii nostri care au semnat fara sa citeasca nu e normal) au cesionat contractele unor banci. Repet intrebarea: cand un bugetar cu 500 ron lunar spune ca are "banci" sustii ca vreo banca a dat credite nesustenabile ???
      • +2 (6 voturi)    
        Si tu cred ca ai scris (Joi, 25 noiembrie 2010, 15:16)

        unu [anonim] i-a raspuns lui bula

        nick-ul gresit. Esti sigur ca incepe cu "b"?
        Pai sigur ca este vinovat base. El l-a numit pentru a "n"-a oare pe boc prim-ministru, nu?
        Si el patroneaza guvernul actual, care baga banii nostrii in salvarea bancilor care au dat 1000E unui bugetar pentru o plasma. Guvern care nu fara fundament il numim guvernul boc, boc care nu fara fundament este numit de base.
        A, nu te obosi sa postezi despre faptul ca numele se scriu cu litera mare. Sunt atat de prost, incat as putea fi numit cu succes in guvernul viitor, ca in cel actual au prosti absoluti. De neintrecut.
        • 0 (8 voturi)    
          ce banca? (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:46)

          bula [anonim] i-a raspuns lui unu

          a fost "salvata" de guvernul Boc? esti sigur ca nu ti-ai gresit nick-ul ?
  • +4 (8 voturi)    
    aproximativ (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:21)

    leo [anonim]

    Dar "mogulii" ce sunt, frate, nu sunt mafioti ?
    Deschide ochii si vezi exemple cate vrei.
    • -2 (10 voturi)    
      si el? (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:38)

      catalin060666 [anonim] i-a raspuns lui leo

      si el cine e?eu cred ca tatal mogulilor...sau o fi ingerasul fara pata?
  • 0 (14 voturi)    
    Scoala (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:56)

    alfabet [anonim]

    "Avem scoli raspandite pana in ultimul satuc, in loc sa concentram scolile acolo unde putem face performanta"
    Este de departe cea mai grava afirmatie a presedintelui. Cat costa bugetul statului intretinerea unei scoli primare de la tara pe an, domnule presedinte? Comparativ cu milioanele de euro date pe contracte pe naspa? Desfiintarea de scoli rurale este genocid intelectual cu bataie lunga, duce inevitabil la cresterea accelerata a numarului de analfabeti la tara. Dar poate asta se si vrea...
    • +2 (8 voturi)    
      ti-ai gresit nick-ul (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:24)

      bula [anonim] i-a raspuns lui alfabet

      //: A. o scoala in care invata simultan si clasa1 si a 2-a si a 3-a si a 4-a FACE EXACT analfabeti ca tine (sau esti sef sindical si nu te-am dibuit eu) B. O scoala cu 8 elevi si trei profesori si director si secretara ce este dle analfabet? C. Primarul din Fundata care pe RTV spunea ca are 60 de elevi si 20 de profesori lupta contra genocidului cultural dle sef sindical? PS. In care tara europeana (vizitata de dta dle ANALFABET, nu fituici sindicale) ai vazut scoli in ultimul catun? In Anglia, in Franta, in Italia? Acolo elevii sunt dusi la scoli mai "populate" unde comunitatea isi permite sa plateasca si dotarea si transportul si profesori (nu suplinitori cu liceul, sau din aceia cu nota 1 la titularizare). Iar degradarea calitatii invatamantului - de cand a inceput masurarea calitatii si pana azi- nu s-a facut pe legea actual si pe actuala prezenta a scolilor in fiecare catun? sa inteleg ca pana acum am produs numai academicieni si de acum inainte vom produce analfabeti? Astept replica dle sef sindical!(editat de HotNews.ro)
      • 0 (6 voturi)    
        se pare ca tu ti-ai gresit nick-ul :))) (Joi, 25 noiembrie 2010, 15:11)

        alfabet [anonim] i-a raspuns lui bula

        Lucrez in sectorul privat, nu te mai ambala atat cu sindicatul ca aberezi (si ti se umfla venele degeaba). Ideea este ca, daca se inchide scoala dintr-un sat, o mare parte din acei copii nu vor merge la scoala din comunca cea mai apropiata, ci vor renunta la scoala. Asta pentru ca nu au mijloc de transport sau pentru ca nu mai vor parintii. Dar mai bine nu ma oboseam sa-ti raspund, pledez pentru un dialog normal, nu pentru hahaiala unui frustrat.
        • +2 (6 voturi)    
          pentru alfabet (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:02)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui alfabet

          Nu te enerva , dar bula are dreptate.E de preferat sa pui la dispozitie o masina de transport ( gratuit ) pentru elevii dintrun catun , pana la scoala comunala , decat sa faca impreuna orele elevii din 3 clase diferite.
          • 0 (6 voturi)    
            gheba (Vineri, 26 noiembrie 2010, 1:24)

            alfabet [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

            nu ma enervej (sic). masina de transport gratuit? unde te crezi? :)
            • +3 (3 voturi)    
              In toata tara (Vineri, 26 noiembrie 2010, 8:59)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui alfabet

              exista masini pentru transport scolari.
              Sunt galbene, inscriptionate destul de evident si n-au voie sa depaseasca granitele judetului in care functioneaza.

              Daca tot ai atatea certitudini, ai face bine sa te informezi. Alminteri poti deveni ridicol
              • +1 (1 vot)    
                corect (Vineri, 26 noiembrie 2010, 16:10)

                benicio [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                Exista, ai dreptate, m-am interesat ulterior. Nu acopera chiar toate satele din tara, dar exista.
        • -1 (5 voturi)    
          dar daca... (Joi, 25 noiembrie 2010, 20:08)

          dorel [anonim] i-a raspuns lui alfabet

          in loc sa platesti un director care isi cam vede de ograda, o secretara plictisita si mereu absenta si 3 profesori dezinteresati care isi vad si ei mai mult de alte treburi prin batatura, platesti un sofer si motorina sa-i duca la cea mai apropiata scoala unde ar fi conditii mai bune pt studiu. Se ridica totusi problema daca o scoala centrala poate sa intretina un parc auto sa deserveasca satele din jur...
          • 0 (6 voturi)    
            nu (Vineri, 26 noiembrie 2010, 1:22)

            alfabet [anonim] i-a raspuns lui dorel

            Nu poate
          • 0 (4 voturi)    
            nu te uita la alfabet (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:29)

            bula [anonim] i-a raspuns lui dorel

            e sef sindical. Nu scoala intretine parcul de masini ci primaria de comuna!
    • +1 (1 vot)    
      scoala (Vineri, 26 noiembrie 2010, 17:15)

      barbilian [anonim] i-a raspuns lui alfabet

      N-ai inteles nimic! Sper sa nu fii cadru didactic...
      Nu poti face soala cu cate 10 copii de 3 varste, pusi intr-o clasa, si cu ...cati?... profesori / suplinitori. Aceste ultime satuce trebuie sa-si trimita copii la o scoala dintr-un sat mare sau cel mai apropiat oras, care sa aiba o adevarata scoala, cu profesori pe discipline, cu o dotare adecvata. Numai asa poti oferi sanse si celor din satuce. Cum ajung la scoala? Cu microbuzul si, cand nu se poate, prin sistem internat. Crezi ca in Austria (de ex.) exista cate o scoala pentru fiecare grup de 5 -10 casute ascunse sub o magura ?
  • 0 (10 voturi)    
    speculatorii (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:01)

    eu [anonim]

    "Speculatorii nenorociti care au dus tara in prapastie"! Parca il aud pe Ceausescu cu stocomanii anilor '80. Exista tari care traiesc din speculatii, ste adevarat ca nu se fac speculatii interne ci internationale. Speculatii si speculatori vor exista permanent. Poate ca singurul mod de a mai domoli din acesta specula mondiala, in general pe cursurile valutare, ar fi crearea unei monede unice mondiale. Imaginativa implicatiile!
  • +2 (12 voturi)    
    cine-a construit Dacia si Nokia????!!! (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:17)

    costica [anonim]

    de unde pana-unde, statul roman?! Ia statul roman profitul astora sau ce inseamna spusele presedintelui?! Le-au construit francezii si finlandezii de la RENAULT si NOKIA, Dle Presedintel, altfel Dacia era azi in faliment au spus-o ei, Dl Stroe a recunoscut-o nu o data si le-au facut cu banii lor, cu mintea lor, cu stiinta lor de investitori mari si cu mana de lucru ieftina a romanilor.... Lasati vorbele mari, FACETI ceva, ca de vorbele Dvs si ale Dlui Boc suntem satui..... Statul roman nu e-n stare sa administreze niste ministere amarate, cum sa vorbiti de Renault si Nokia.... Ma intreb ce zic cei de la Renault si Nokia citind spusele prezidentiale....
  • +1 (7 voturi)    
    rusine (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:35)

    Daniel [anonim]

    Ati mancat sanatatea noastra si a parintilor nostri? Sa va fie rusine!! Nu v-ati saturat sa furati din tara asta si asa amarata.Voi PDL-isti ati tarat prin noroi o generatie de copii, tineri si pensionari. Base, acum mai ai tupeul de a vorbi despre reforma? Fugi din tara pana nu va iesi poporul asta amarat sa te fugareasca. RUSINEE BASE, RUSINE PDL. V-ati batut joc de milioane de oameni!
  • +2 (10 voturi)    
    iarna nu-i ca vara (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:32)

    lucian11 [utilizator]

    mai multe afirmatii de genul "iarna nu-i ca vara" n-am mai vazut la domnul presedinte. (vorbeste vreodata altfel?)

    am inteles, "iara nu-i ca vara".

    si?

    tu ce faci?

    orice nene de pe strada poate sa-ti spuna ca "iarna nu-i ca vara".

    tu ca presedinte ce faci?

    esti "meteorologul" de serviciu al romaniei?

    afara ploua, azi e soare, azi e lumina...

    macar meteorologul iti spune cum va fi si maine...

    tu nici macar asta nu stii.

    tu esti "meteorologul" care spune vremea de azi dupa ce se uita afara pe geam.

    deci concluzie... ce cauti acolo? cine are nevoie de cineva sa-i spuna ca azi la 12 e zi, si peste 12 ore e noapte?
  • +1 (7 voturi)    
    Secretul lui Polichinelle (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:16)

    Rali [utilizator]

    Despre asta vorbeste domnul presedinte. Toti sunt vinovati: politicienii, Tariceanu, opozitia, eu ca scriu la calculator, numai el, Boc si PDL sunt nevinovati.
    Dom' presedinte, bre, mai faceti si reforma nu numai declaratii, nu mai cresteti salariile la anu', dati afara din bugetari, aruncati la gunoi legea achizitiilor publice, vindeti din participatiile statului etc.
  • 0 (10 voturi)    
    Betivu Chior si reforma responsabila (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:26)

    Emil [anonim]

    Pe undeva are dreptate si Basescu, da chestiile astea trebuia sa le auzim in 2004, 2005, hai cel tarziu in 2008, hai cu indulgenta 2009. da' dupa ce tot tu si limbricii tai portocalii ati aruncat cu promisiuni si pomeni electorale in dreapta si in stanga sa vii tot tu acum si sa faci pe barbatul responsabil e cea mai mare nesimtire pe care o poate comite cineva. Altii, da, corect. da nu basescu. Iesi afara, frumusete extraordinara!
    • 0 (2 voturi)    
      pentru Emil (Vineri, 26 noiembrie 2010, 19:58)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Emil

      L-ai vazut beat pe Basescu la o conferinta de presa asa cum l-am vazut eu pe Sarkozy? Cand l-ai vazut beat? Ai baut cu el? Cum iti permiti sa calomniezi un om?//(editat de HotNews.ro)
  • 0 (4 voturi)    
    Just. (Vineri, 26 noiembrie 2010, 11:11)

    Rujul,ceapa si reforma [anonim]

    Aia mica,rujata pe buzele-i cat o prelata de Kraz si cu ochii mari,senini,umezi si non-inteligenti nu ne minte...Doar ii prosteste pe unii care voteaza cu rujul,nu cu capul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version