Mugur Isărescu: Pentru a intra în euro, trebuie progresat în 2011. Reformele s-ar putea să ne ia doi ani, astfel ca data adoptării euro s-ar putea să se modifice

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:33 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu, Guvernatorul BNR
Foto: Agerpres
“Înainte de criza economică, planurile erau ca România să adopte euro în 2015. S-au făcut progrese (..)totuşi, recesiunea s-a reflectat în deficite bugetare mai mari. Atingerea ţintei de deficit bugetar de 3% din PIB în 2012 este încă fezabilă, dar necesită reforme mai profunde în aria alocaţiilor sociale şi ale ocupării în sectorul public. Pentru a intra în ERM II trebuie progresat în această direcţie în 2011. Dar s-ar putea să ne ia mai mult de un an—poate doi ani—pentru a implementa aceste reforme. Astfel, întârzieri pot apărea, iar data adoptării euro s-ar putea să se modifice corespunzător”, a declarat Guvernatorul Isarescu intr-un discurs tinut cu ocazia împlinirii a 10 ani de la înfiinţarea Institutului European din România

"Ştim că nu avem dreptul să ratăm, tocmai acum, şansa pe care România o are – trecerea la euro. Ţara noastră va fi însă nevoită să-şi comprime timpul dezvoltării. Banca Naţională a menţinut obiectivul trecerii la euro în 2015 şi acţionează în sensul îndeplinirii lui. Iar la BNR funcţionează cu bune rezultate un larg comitet specializat de pregătire a trecerii la euro. Avem convingerea că intensificarea pregătirilor de aderare la zona euro, în cadrul unui program naţional, va da un nou avânt transformării şi modernizării întregii societăţi româneşti, a mai declarat Guvernatorul.

Isarescu a rememorat imprejurarile aderarii Romaniei in UE. “Atunci, în 2000, întrebarea cardinală era dacă puteam într-adevăr spera, în condiţiile date, la o Europă unită cu 27 de ţări. Întrebarea nu era lipsită de sens. Mai ales că Uniunea Europeană trecea atunci prin momente grele. Interesele de ordin politic, social şi economic, ce mergeau în direcţia continuării extinderii au fost mai puternice şi mai argumentat motivate decât cele care  mizau pe baterea pasului pe loc sau chiar doreau paşi înapoi”, a spus seful Bancii Centrale.
Vezi mai jos discursul Guvernatorului Mugur Isarescu:
  • Integrarea europeană şi drumul spre euro
Aderarea noastră la Uniunea Europeană e deja un fapt împlinit. Procesul integrării însă continuă. Greul, acum, e în cârca noastră. Dacă România va îndeplini obiectivele fundamentale pe care şi le-a propus – între care ieşirea din recesiune, menţinerea la niveluri joase şi stabile ale inflaţiei, încadrarea în parametrii rezonabili a deficitului fiscal şi a celui de cont curent – vom putea spune că am făcut un mare pas cu dreptul către integrarea europeană.

Dacă, în continuare, România va câştiga o mai mare credibilitate, va convinge autorităţile europene că adoptă măsuri bune, că dovedeşte seriozitate în îndeplinirea lor întocmai şi că, totodată, acţionează concret pentru îmbunătăţirea mediului de afaceri, ţara noastră îşi va netezi singură drumul spre zona euro.

Desigur, lucrăm pentru a câştiga acest statut. Fără îndoială că recentele dezbateri din Uniunea Europeană, accentuarea temerilor legate de euro şi de zona euro au complicat lucrurile. Exigenţele vor fi mai mari, condiţiile mai aspre. Dar ne-am obişnuit deja ca visul nostru european să treacă prin examene extrem de riguroase şi de dure. Chiar ţări cu economii puternice, membre ale Uniunii Europene, întâmpină dificultăţi de integrare în mecanismul monetar şi în cel fiscal, unele au cerut deja ajutor internaţional, altele se văd în pericol de a cere ajutor în viitorul apropiat.

Trebuie să înţelegem, aşadar, că Uniunea Europeană nu ne aşterne dinainte un covor din petale de trandafir. Drumul e greu, dar o altă şansă de a ieşi din actualele dificultăţi nu avem.
  • Uniunea Europeană trece prin momente grele. Ar putea interveni chiar lungi perioade de stagnare
Acum avem de răspuns la o întrebare gravă: mai putem spera, în noile condiţii, la o Europă unită cu 27 de ţări sau mai multe? Întrebarea nu este lipsită de sens. Fără îndoială că Uniunea Europeană trece prin momente grele. Ar putea interveni chiar lungi perioade de stagnare. O analiză aprofundată a lucrurilor ne arată însă că interesele de ordin politic, social şi economic, ce converg în direcţia continuării acestui grandios proiect, de fapt în direcţia întăririi monedei euro şi a Uniunii Europene, sunt mai puternice şi mai argumentat motivate decât cele izvorâte din unele temeri mai degrabă conjuncturale, pornite din dificultăţile şi vulnerabilităţile provocate de criza globală.
  • Europa Unită rămâne un proiect solid
Existenţa viziunii şi a visului creării Uniunii Europene a produs mari beneficii. Ea a făcut din Europa o economie puternică la nivel mondial şi, ca sa-l citez pe Romano Prodi, a adus pace după secole de conflicte.
Graniţele au dispărut treptat, iar oamenii au început să se simtă aparţinând unui spaţiu mai mare decât propria lor ţară. Acest spaţiu este caracterizat de pace şi democraţie. Din această perspectivă istoria Europei s-a mişcat înainte într-o direcţie virtuoasă.

Pentru a menţine direcţia virtuoasă cred că, în aceste momente dificile pentru Uniunea Europeană nu trebuie pierdută perspectiva. Aceasta înseamnă că politicile pe termen scurt trebuie să se alinieze viziunii şi politicilor pe termen lung. Romano Prodi spunea recent că până acum niciun lider European nu a spus că o soluţie la problemele curente este imposibilă dacă Europa va merge înapoi şi nu înainte. Sunt convins că are dreptate. Atunci când vocile liderilor din UE se vor auzi cu tărie spunând că soluţia este mersul înainte, atunci se vor rezolva multe probleme.

În ceea ce ne priveşte, noi românii, vrem să mergem înainte, chiar dacă în aceste încercări vor fi şi momente dificile. Noi ne pregătim să adoptăm euro în următorii ani şi susţinem reformele din UE.
  • Europa traversează o perioadă dificilă
Determinarea noastră pentru intrarea în zona euro reflectă şi încrederea noastră în proiectul euro. Această încredere se manifestă într-o perioadă în care datoriile publice şi deficitele celor mai multe ţări din zona euro sunt nesustenabile.

Este evident că sunt necesare ajustări profunde pentru a recâştiga şi conserva încrederea publicului în abilitatea guvernelor de a-şi îndeplini obligaţiile, inclusiv în aria socială. Ştiu din experienţă că negarea nevoii de ajustare nu este o opţiune viabilă. Dar este adevărat, de asemenea, că ajustările bugetare ar putea avea efecte contracţioniste. Ca şi România, ţările din zona euro, dar nu numai ele, se confruntă cu provocarea de a asigura sustenabilitatea fiscală fără a pune în pericol perspectivele creşterii economice.

În acest context, eforturile pentru întărirea guvernanţei la nivelul UE sunt strict necesare şi trebuie înţelese de către toate ţările. Până acum riscurile asociate cu volatilitatea de pe pieţele datoriilor suverane au fost în mod eficient limitate de către Mecanismul European de Stabilitate (the European Stability Mechanism) creat de ECOFIN şi de către BCE prin Programul Pieţei Titlurilor financiare (Securities Markets Program-SMP). BCE a acumulat aproape 69 de miliarde de euro prin cumpărarea de titluri private şi publice pe pieţele secundare de la lansarea programului SMP, iar Facilitatea Europeană de Stabilitate Financiară, care dispune de un total de 440 miliarde euro a devenit operaţional în august, fiind partea cea mai importantă a Mecanismului European de Stabilitate. El va funcţiona până în 2013, când aşa cum au decis miniştrii de finanţe din zona euro, se va crea un fond permanent dedicat susţinerii statelor cu probleme financiare din zona euro.

Până atunci însă, notăm că de la 1 ianuarie 2011 intra în funcţiune Noul Cadru de Supervizare şi Reglementare la nivelul UE, ceea ce va întări capacitatea Uniunii de a trata riscurile. El reprezintă, o componentă esenţială a ceea ce va fi Cadrul de Stabilitate Financiară al UE. Acest cadru include şi Mecanismul de Gestionare a Crizelor (Crisis Management and Resolution) şi Schema de Garantare a Depozitelor.
  • E nevoie de noi eforturi de întărire a guvernanţei fiscale
Noul Cadru de Supervizare şi Reglementare la nivelul UE asigură supravegherea macroprudenţială prin Comitetul European de Risc Sistemic şi supravegherea microprudenţială prin supraveghetorii naţionali, prin nou createle Autorităţi Europene de Supraveghere, şi prin Comitetul Reunit la nivel intersectorial. În timp ce toată această construcţie reprezintă o mare realizare, ea trebuie totuşi susţinută de noi eforturi de întărire a guvernanţei fiscale. Soluţiile principale în această direcţie trebuie să se axeze pe întărirea Pactului de Stabilitate şi Creştere (PSC) şi pe întărirea supravegherii macroeconomice. Economistul şef al BCE, Jurgen Stark arăta că dacă acest lucru este necesar, mecanismul de gestionare a crizelor devine inutil.

Este neîndoielnic că efectivitatea aplicării sancţiunilor financiare şi nefinanciare pentru nerespectarea Procedurilor de Deficit Excesiv (PDE) şi a PSC va conta. Dar ce va conta cel mai mult va fi trecerea autorităţii politicii fiscale într-o mai mare măsură la centru. Cum se poate face acest lucru este încă un subiect de discuţie. Un rol crescut al centrului va face supravegherea mai eficientă. Un rol mai mare pentru centru este deja realizat prin adoptarea Semestrului European.

Dar mai mult trebuie făcut pentru a întări rolul centrului în implementarea PDE şi a PSC. Nu în ultimul rând, poate că rolul centrului ar putea fi crescut printr-un buget mărit la nivelul UE, care să ajute, printre altele, la prevenirea şocurilor asimetrice la nivel de ţară, prin transferuri mai mari şi prin stimulente adiţionale oferite celor cu performanţe ridicate. Dar toate aceste soluţii trebuie examinate cu atenţie pentru a preveni apariţia de distorsiuni care să ducă la costuri greu de gestionat.


Citeste mai multe despre   










2969 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    norvegia (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:26)

    Mos Martin [anonim]

    "Ştim că nu avem dreptul să ratăm, tocmai acum, şansa pe care România o are – trecerea la euro" ... oare Norvegia are aceeasi parere ca si Domnul Isarescu ? Norvegia nici macar nu e in UE, doar nu sunt prosti sa dea moca petrolul si gazele naturale :-). Ehe, saracul popor roman ...
    • +5 (7 voturi)    
      mda. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:34)

      lkjkhj [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

      sarac a fost - sarac va fi.
      e si logic.

      prostului nu trebe sa ii furi caciula.
      si-o pierde singur.
    • -1 (5 voturi)    
      asa si (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:37)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

      Noi ce faceam cu petrolul, il beam ? Pt ca noi nu avem tehnologie ca norvegienii.
      Pe petrol nu s-a batut nimeni pana acum 200 de ani. De ce ? pentru ca nu exista tehnologia pt utilizarea lui. Ghici ! Romania cam la stadiul ala e.

      Asa macar il dam lor si luam in schimb produse finite pe datorie, dar nu mai dam cu sapa.
      • 0 (4 voturi)    
        gigel cu capul gol (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:52)

        Mos Martin [anonim] i-a raspuns lui gigi

        nu avem rafinarii sau combinate chimice ? sa zicem ca le am taiat si trimis cu vaporul in china, tot puteam sa l vindem, nu sa l cumparam de la austriac. acu, tu ori esti prost ori esti de al lor :))
        • 0 (4 voturi)    
          din pacate (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:25)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

          combinatele noastre produceau soda caustica (adica volum mare, dar pret mic), iar benzina pe care o rafinam la Petromidia, era slaba calitativ.
          Investitiile straine au scapat de la faliment Oltchim-ul, asa ca degeaba ne dam cocosi, fara intrarea in UE si fara investitii straine eram chiar in prapastie.
          • +1 (3 voturi)    
            despre UE (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:53)

            Mos Martin [anonim] i-a raspuns lui bancher

            tu inca nu stii ce inseamna UE, vei vedea mai tarziu, unii suedezi deja au vazut o pe pielea lor ca sa zic asa. in decembrie au schimbat constitutia, au trecut apartenenta UE in constitutie si au dat dreptul cetatenilor de alte nationalitati sa ocupe functii inalte in stat, ministrii, judecatori (cauta pe goagal daca mananc rahat)... sau poate stii, ca doar esti bancher ;-)
            • 0 (0 voturi)    
              daca iti place sa cauti pe Google, (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:24)

              bancher [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

              cauta si vei vedea ce PIB/cap locuitor au suedezii, si apoi compara cu ce PIB au romanii.
              Aaa.. si sa nu uitam: Suedia si Norvegia sunt tarile cu cel mai ridicat standard al vietii din lume (adica unde e cel mai bine sa traiesti). E din cauza sistemului (inlcusiv celui sanitar), care e ff bine pus la punct. Compara cu ce e la spitalul Sf. Pantelimon, si vei vedea de ce noi vrem in UE si ei vor afara.
      • +1 (1 vot)    
        Cunostinte (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:02)

        rotitza [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        E adevarat tehnologia noastra in domeniul petrolului e mult mai avansata decat cea norvegiana.
        Inapoierea este a ta si este de vreo 200 de ani.
        Cunostintele tale despre petrol sunt la stadiul de acum 200 de ani.
        Du-te la studii !
    • -1 (1 vot)    
      Din start te-ai contrazis. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:53)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

      Mos Martin hiberneaza acum si nu mai gandeste.Putem crede ca vorbesti prin somn.Daca vrem sa traim bine in Romania,cum vrem noi,hai sa gandim cu capul nostru si sa lasam deoparte comparatiile cu Norvegia,Franta si altii.Sunt convins ca daca ar fi posibil ca peste noapte sa schimbam legi,traditii si sa realizam conditiile din Norvegia(sa zicem),nu ne-ar conveni.Nu am fi noi.Nu suntem ca natie nici mai buni ,nici mai rai decat altii.Poate un pic mai indisciplinati.Mai smecheri.
      • +1 (1 vot)    
        sshht (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:55)

        Mos Martin [anonim] i-a raspuns lui mircea

        hibernatum ursus est :-p
    • -2 (2 voturi)    
      Norvegia nu e in UE (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:44)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Mos Martin

      Aia e diferenta. Ei nu vor sa adere. La fel cum si Elvetia se tine tare. Noi am aderat, acuma trebuie sa urmam programul :).

      Odata intrat in UE, unul din obiective e sa aderi la zona Euro. Singurii care refuza asta sunt britanicii, si ei si-au cam luat-o pe coaja acuma cu criza, dar ei refuza din alte considerente (stii tu, moneda cu chipul reginei, "THE POUND", fost imperiu, etc)

      Chestia e ca, acuma cu minunata criza, s-au vazut efectele asupra cursului valutar, nu? Au patit-o cam toate tarile din partea de Est a UE, care n-au aderat la zona Euro. Asa ca, s-ar putea sa fie cam toti dornici sa adopte Euro, ca sa n-o mai pateasca inca odata. Numai ca trebuie sa treci de anumite conditii inainte sa poti adera. Si acuma cu criza chiar si tarile din zona Euro au depasit anumite conditii (deficitul, in primul rand)
  • -2 (2 voturi)    
    neconcordanta declaratii BNR (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:28)

    agri [anonim]

    in acest articol , Isarescu ne anunta ca "data adoptării euro s-ar putea să se modifice corespunzător" , iar in articolul de la ora 14:21,
    ni se spune de catre Adrian Vasilescu (BNR): "Tinta pentru euro ramane 2015"

    intrebare: cine minte ?
    • +1 (1 vot)    
      hmm (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:31)

      fcs [anonim] i-a raspuns lui agri

      Isarescu e de 20 de ani acolo ...
      Insinuezi cumva ca EL ar putea minti ?
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca nu observi diferenta (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:15)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui agri

      eu nu cred ca se poate pune problema nici ca cineva minte, nici ca guvernatorul si consilierul lui ar sustine lucruri diferite. astea nu se hotarasc asa pe moment, sunt strategii si proiecte pe care amandoi le cunosc f bine, nu poate fi vorba de nici o lipsa de sincronizare
      Deci ,, Tinta pentru euro ramane 2015" -inseamna ceea ce iti propui, asta spune Vasilescu, ca ne propunem sa facem asta in 2015
      Iar Isarescu tot asta spune, fiindca daca citesti articolul complet, nu pe sarite, vezi ca spune,,întârzieri pot apărea, iar data adoptării euro s-ar putea să se modifice corespunzător”, fiindca nu depinde numai de BNR data. Tinta e ce si-a propus BNR care depinde insa de ce va face guvernul, economia.
      Asa ca te-ai grabit cu concluzia. nu e o crima sa gresesti dar e penibil sa perseverezi in greseala
    • +1 (1 vot)    
      nu minte nimeni (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:27)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui agri

      Mesajul e clar: decoamdata tinta ramane 2015, dar mai mult ca sigur ca nu o atingem, si o vom decala pt anii urmatori.
  • -1 (7 voturi)    
    Domnule Isarescu! (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:29)

    AlinNeculai [utilizator]

    Trebuie sa iesim din UE! UE este pentru noi ca un bar foarte scump, de fite, pentru un sarac. Nu ne permitem UE! Consumam mai mult de la ei decat exportam.
    • +4 (6 voturi)    
      khj (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:33)

      iu [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      taci mah.
      taci !

      ca stie !
      E membru in Clubul de la Roma si in Comisia Trilaterala.

      Cauta pe wikipedia ce inseamna asta.
    • +1 (7 voturi)    
      pai (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:39)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      tu te contrazici: la un bar de fite platesti scump pt nimic:
      daca consumam mai mult decat importam, inseamna ca ei ofera mai mult decat le oferim noi. ceea ce e bine nu, mancam pe banii altora :)
    • +3 (7 voturi)    
      apartenenta la UE (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:54)

      Dl [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Evident ca trebuie sa iesim urgent din UE si sa intram la fel de urgent in Federatia Rusa!:-)))

      Ca doar n-o sa stam la masa cu dantele si cristale, spalati si parfumati, cand putem sta ciuci, mancand toti dintr-o strachina cu lingura de lemn si mirosind a transpiratia de saptamana trecuta!!!

      Normal ca e greu sa fii civilizat dupa ce zeci de ani ai trait in promiscuitate!
    • -2 (6 voturi)    
      Sunt de acord cu iesirea din UE (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:05)

      neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Nu neaparat pentru cele relatate de dumneata! ... Personal imi este foarte clar , ca guvernul nu se implica in agricultura pentru ca UE nu ne lasa.Nu se implica in mica industrie pentru ca UE nu ne lasa...Nu ma astept la o implicare tip comunista, centralizata , dar statul detine parghiile necesare si poate ajuta , dar ...UE nu are interesul ca Romania sa produca ! Interesul UE e ca Romania sa fie obligata sa importe si nu sa produca si sa exporte! Pentru ce suntem azi in UE????Care sa fie marele avantaj????Ne bucuram doar pentru libera circulatie a cetateanului????Caci de produse nu poate fi vorba....
    • -1 (3 voturi)    
      Iar Tu? (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:15)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Iar tu pe presa economica? Ce dracu, nu ti-am zis sa te limitezi la tabloide - cancan, click ..si alte din astea? Iar dai cu mucii in fasole pe subiecte care nu le cunosti? Ti-am mai zis - ai nota 2, vii la corijenta! Du-te acasa si mai pune mana pe carte, otevistule...
    • -1 (3 voturi)    
      Uite ca eu nu vreau. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:59)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Asa ca atunci cand spui noi ,te-ai contrazis.Numai regii aveau voie sa foloseasca acest termen.Tu ce esti?Regele cui?Iar daca tu vrei sa iesi din UE,nu trebuie sa ceri voie lui Isarescu.Si nici altcuiva.Iti iei bilet de avion la Moscova,Havana,Coreea de Nord si uiti sa te mai intorci.Sa nu-ti fie frica.Nu te vom cauta.
    • +1 (1 vot)    
      deficitul balantei comericale a scazut mult (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 13:27)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      in 2010, deci exporturile au crescut mai mult decat importurile.
      Daca iesim din UE, vom plati taxe vamale la exporturile noastre catre UE (cam 75% din exportul total), produsele noastre isi pierd comeptitivitatea, asa ca deficitul ar fi si mai mare decat este acum.
  • +1 (3 voturi)    
    Pentru populatie (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:32)

    neaga1900 [utilizator]

    Aderarea la euro va fi paguboasa!Asa s-a intamplat si in vest , in speta in Spania si Italia.Sunt si avantaje , dar mai multe dezavantaje....
  • -6 (6 voturi)    
    masonu asta are tupeu (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:40)

    gh [anonim]

    la BNR de ce au refuzat sa-si reduca salariile cu 25 %?
    • +1 (3 voturi)    
      bati campii (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:19)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui gh

      salariile au fost reduse, chiar daca nu exista nici o justificare si nici un temei constitutional pt aasa, ai fi stiut daca urmareai stirile pe aceasta tema
      BCE a atras atentia ca se incalca normele europene.
      in afara de satisfactia pe care a simtit-o tot prostul, nu ai beneficiat cu nimic de aceasta reducere, banii respectivi fiid virati in rezerva BNR
      ai si tu o grija mori de grija salariului altora, care nu sunt platiti de la buget. esti roman sadea
    • 0 (2 voturi)    
      informeaza-te, apoi comenteaza (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:30)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui gh

      Salariile anagajatilor BNR (de la portar pana la Isarescu) au fost reduse cu 25% , in perioada 1 iulie-31 decembrie.
      In ianuarie e posibil sa revina, dar cert e ca au fost reduse pt acese 6 luni.
      Nu mai face afirmatii tendentioase, fara sa le verifici.
  • -5 (5 voturi)    
    realizarile epocii Basecu - Boc: (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:58)

    vasile [anonim]

    - nu intram in Schengen
    - nu intram in zona Euro
    - pentru tara licuriciului tot trebuie viza
    • +1 (3 voturi)    
      Daca traiesti din "epoci". (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:01)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui vasile

      Esti prea batran sa mai poti gandi.Asa ca vise placute.
    • +1 (1 vot)    
      asa e. (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 1:28)

      vbh [anonim] i-a raspuns lui vasile

      de acord.
      le-a promis pe toate.

      asta e varianta pentru plusuri.

      PSD-ul nu ne-a bagat :
      - in Schengen
      - pentru tara licuriciului tot trebuie viza

      evident, cine e destept deschide sageata rosie la care am raspuns pt a vedea realitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    euro (Marţi, 4 ianuarie 2011, 18:45)

    gabry [anonim]

    nu aveti habar ce inseamna intrarea in euro sintem mincatiiii va de noi dupa aia
  • -3 (3 voturi)    
    a ha !!! :))))) (Marţi, 4 ianuarie 2011, 20:28)

    ujk [anonim]

    Oare urmatorul Guvernator va avea aceeasi mutra ca asta ?

    Ca m-am saturat sa ii vad mutritza anuntandu-ne ca trebe sa mai strangem cureaua cu inca o gaura si inca o data... ca ultima data a fost prea relaxata.

    Mi-e dor de Ceashka... :))))
    Deja.
    Si sunt tanar. Si eram si mai tanar cand l-au puscat.
    Acuma stiu de ce am suferit cand l-am vazut mort.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri