Salariatii BCR ies in strada vineri pentru a protesta. Vezi istoricul grevelor din bancile romanesti si cauzele care au condus la proteste

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 24 februarie 2011, 12:54 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
"In principal iesim vineri in strada din 3 motive: lipsa dialogului social, eliminarea din contractul de munca a platii bonusurilor in functie de performanta bancii si refuzul de a ni se indexa salariile cu 50% din inflatie. Mai sunt si alte motive adiacente, dar acestea sunt principale", a declarat pentru HotNews.ro liderul sindicatului din BCR, Ciprian Ionescu. Protestul va avea loc vineri intre orele 10-12 in fata sucursalei BCR Victoriei, a mai precizat Ionescu, care invoca "atitudinea iresponsabila si nejustificata a administratiei BCR fata de dialogul social si salariati". "Aceasta este o prima forma de protest a FSI BCR, iar in cazul in care administratia nu va solutiona favorabil revendicarile salariatilor, vor urma si alte actiuni de protest", mai spun sindicalistii din BCR. Oficialii bancii spun ca negocierile cu sindicalistii sunt in curs de desfasurare.


Primii angajati din banci care au amenintat cu greva au fost cei de la CEC. Se intampla in 2005, iar de atunci incoace au trecut prin faze asemanatoare angajatii Raiffeisen, BCR si cei ai inca vreo doua banci mici. Culmea este ca majoritatea grevelor au avut la baza revendicari de natura financiara, desi potrivit INS, salariile din sistemul bancar sunt printre cele mai ridicate.

1. CEC - 2005

Hotarati sa declanseze prima greva din sistemul bancar, salariatii CEC pun la indoiala
performanta managementului. Matei Bratianu: “De doi ani sunt platiti directori si angajati ai Directiei de carduri, desi CEC nu a emis niciodata o carte de credit”. Reprezentantii sindicatelor din CEC sustin ca in cazul in care salariile celor 9.000 de angajati nu vor fi majorate cu 25 la suta, mai mult decat dublu fata de oferta administratiei, incetarea activitatii la sucursalele CEC va deveni o certitudine.

2. Raiffeisen Bank -2006

Consiliul de coordonare al Sindicatului Raiffeisen Bank a luat decizia de
a organiza protestul, intrucat administratia a luat “decizii abuzive si unilaterale” si in devafoarea salariatilor. Sindicalistii se refera la restructurarea salariatilor din unele compartimente ale bancii fara respectarea legii si a contractului colectiv de munca la nivel de unitate, la programul de lucru, la discriminarea salariatilor privind modul de evaluare si stimulare a acestora, dar si la refuzul sistematic de a dialoga cu sindicatul, potrivit Mediafax. Sindicalistii cer administratiei initierea si mentinerea unui dialog permanent intre sindicat si patronat, inclusiv obligatia patronatului de a invita delegatii alesi ai sindicatului la sedintele Consiliului de Administratie. “Nu renunta la actiunile de protest”. Ei mai solicita respectarea programului de lucru de opt ore si a numarului de ore suplimentare prevazute de lege, afisarea orarului de lucru la toate sucursalele si agentiile din tara, anularea deciziilor de concediere emise fara consultarea sindicatului, precum si stabilirea de comun acord a criteriilor de evaluare, stimulare si promovare a salariatilor.

3. BCR - 2008

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Independente din BCR, Ciprian Ionescu, a declarat că angajaţii BCR vor intra într-o grevă japoneză de trei zile, nemulţumiţi de programul de lucru, neplata orelor suplimentare, nerespectarea repausului săptămânal şi inegalităţile salariale. “Majoritatea salariaţilor BCR îşi încep munca la ora 9.00 şi o termină în jurul orei 20.00, fără a li se plăti orele suplimentare sau a fi compensate cu timp liber. Foarte mulţi angajaţi şi-au luat concedii medicale din cauza stresului prea mare”, a spus Ionescu. Liderul sindical a precizat că angajaţii BCR cu un an sau doi vechime au salarii aproape duble faţă de cei cu vechime mai mare, deşi fac aceeaşi muncă. Ionescu a adăugat că grilele de salarizare elaborate de patronat ar trebui să fie obligatorii, dar sunt doar orientative.

Vezi
discutii din culisele grevei anterioare din BCR sau discutiile din interiorul Raiffeisen din decembrie 2009.

Sper sa ne unim glasurile si sa nu mai acceptam situatia in care ne-a adus echipa ! E cu atit mai umilitor pentru noi, cu cit nu ni s-au indexat salariile in martie si septembrie a.c., in conditii in care banca inregistreaza profit pe 2009, face sponsorizari etc. Ar trebui ca mult trimbitata organizatie sa nu uite ca un OM de Banca nu se formeaza de la o zi la alta si ca amenintarile cu disponibilizarea noastra poate transforma o banca de prestigiu intr-o taraba de duzina, in care toata lumea vinde orice, oricui, de-a valma. (coordonator operatiuni Tg Mures)
  • Cum discutau salariatii unei banci pe mail
“D-ra, d-ta, esti sigura ca faci parte dintre ceilalti colegi ???? In aceasta banca colegii se respecta. Cred ca ar trebui sa te autoelimini (in mahala). Nu indrazni sa-mi dai raspuns!!!!!” (director agentie).

“Pentru a misca un colos, e nevoie de muuulte particele si mecanisme. E nevoie de una singur pentru a spune STOP (colega noastra Ildiko) si de multe altele care sa sustina. Asa ca ar fi bine sa dam o lectie conducerii… Haideti sa ne gandim, noi cei aproape 6.000 de sclavi, cum sa le dam o lectie celor din conducere. Agentia… sustine REVOLUTIA!!! ” (ofiter tranzactii).

“Buna ziua, suntem total de acord cu cele spuse mai devreme de colegele noastre, un motiv care ne impiedica sa ne spunem si noi parerea este ca stim cu totii ca oricum ramanem numai cu parerea. Ca daca reprosam ceva cuiva, cei afectati repede se adreseaza superiorilor nostri in loc sa discute cu noi in vederea rezolvarii problemelor… (ofiter tranzactii Sfantu Gheorghe).

”In sfarsit cineva a avut curajul si puterea de a spune ceva. Sunt sigura ca sunt multi aceia care au ceva de spus... dar din diverse motive se abtin. Un Craciun fericit!” (Nehoiu).

“NOI ANGAJATII nu beneficiem nici macar de acea petrecere gratuita de Craciun cum a fost in ceilalti ani, dar ce sa mai spunem de salarii decente sau de alte prime pe care cu siguranta le-am fi primit daca era respect din partea personalului implicat pentru angajati sau daca nu erau sponsorizari uriase. Totul s-a pus anul acesta pe seama crizei, dar chiar credeti ca noi nu suntem in starea sa vedem pura realitate? Eu cred ca sunt una dintre persoanele care a avut curaj sa spuna ceva, dar nu cred ca sunt singura care e atat de suparata pe ceea ce se intampla cu noi. E trist ca se poate accepta din partea noastra atata umilinta, (ore suplimentare din greu si neplatite, pauza de masa de 5 min, lipsa de intelegere si comunicare... etc” (consilier Sibiu).


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7785 vizualizari

  • -4 (16 voturi)    
    lipsa de decenta (Joi, 24 februarie 2011, 13:08)

    Eu [anonim]

    Ma intreb si eu daca domnii sindicalisti nu ar trebui sa se gandeasca mai putin la prime si mai mult la munca, ori la faptul ca de bine de rau inca au un loc de munca...multi dintre clientii bancilor nu il mai au...
    • +6 (10 voturi)    
      Sunt in functie de realizari... (Joi, 24 februarie 2011, 13:28)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      .. si nu se dau aiurea, pt tot poporul, ca si stimulentele de la Finante. Sunt parte a pachetului salariale si pratic ai niste indicatori de performanta pe care daca ii indeplinesti ai dreptul la aceste comisioane din vanzari.

      Deci practic muncesti pentru ele, nu cad din cer.
      Si crede-ma ca nu e chiar asa usor cum pare de afara, sa realizezi obiectivele si sa fii performant.
      • 0 (2 voturi)    
        ce fel de realizari? (Joi, 24 februarie 2011, 15:19)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        obiectivele care sunt surfer? ca sa stim si noi astia din "tot poporul".
        • +2 (2 voturi)    
          De exemplu... (Joi, 24 februarie 2011, 17:19)

          Surfer [utilizator] i-a raspuns lui nenea

          ... daca tu esti muncitor in fabrica si produci piese acele piese se numesc realizarile tale, trebuie sa ai o anumita cadenta/zi pentru a fi "in grafic", ai un normativ zilnic/lunar/trimestrial pe care si tu trebuie sa il respecti, o productivitate a muncii in medie, nu poti sa tai frunze la caini 8h/zi si sa astepti salar.

          Ei, in mod similiar si in sistemul bancar sunt normative, inlocuieste muncitor cu "angajat in banca" si fabrica cu "banca".
          • +3 (3 voturi)    
            exemplu (Joi, 24 februarie 2011, 21:52)

            nucu [anonim] i-a raspuns lui Surfer

            Vorba Rabinului.. Si tu ai dreptate si tu ai dreptate. Si muncitorul ca si angajatul la banca muncesc pentru acelasi scop comun... Bunastarea evreilor.
      • 0 (4 voturi)    
        realizari 0 pentru angajati (Joi, 24 februarie 2011, 16:22)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        Pentru angajatii BCR:

        mai intai trebuie sa primeasca penalizari pentru incompetenta si nesimtire... ca sa nu mai vorbim de incapacitatea de a respecta clientii si legea..

        a durat 6 luni ca sa primesc un raspuns oficial care sa imi dea dreptate intr-o problema banala si argumentata legal(cu toate astea BCR-ul si sucursala si central imi spuneau ca nu se poate....)... sunt niste magari avizi de comisioane si fara pic bun simt sau profesionalism...
      • 0 (0 voturi)    
        bine zis , (Vineri, 25 februarie 2011, 13:40)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        ce sa inteleaga dorel .. el stie sa dea la sapa sau sa frece menta la bugetari ....
    • -1 (9 voturi)    
      la munca nu la intins mana (Joi, 24 februarie 2011, 13:42)

      Vasile Pastor [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Ia sa le platesca salariile sindicatul o luna, asa de proba.
      Daca nu poate, atunci sa desfiinteze sindicatul.
    • 0 (0 voturi)    
      Pe tine cine te plateste? (Vineri, 25 februarie 2011, 11:54)

      Observer [anonim] i-a raspuns lui Eu

      sa debitezi asea ineptii? Sindicalistii in Ro sunt chiar prea blanzi pe langa cate actiuni ar trebui sa initieze de pe urma abuzurilor care se produc asupra angajatilor! In Ro, la patroni si multinationale traim intr-o forma de sclavagism fara pereche in momentul actual: doar munca 10-14 ore/zi, fara concedii, fara bonusuri pentru performanta, doar exploatare pe banda si salarii la nici a 5-a parte din slariile colegilor din vest, care au de mult ori performanta si prodcutivitate mai mica. Productivitatea in Ro e mica doar datorita coruptiei, suprataxarii muncii, lipsei infrastructurii si a leaderilor de valoare (cei buni au fost casapiti de comunisti sau au plecat de mult). Si lasati vraja cu "daca esti bun pleci la altii" ca nu exsista "mai bine" la altii, e un sistem integrat in Ro, de tip intelegerea de cartel, iar consemnul vis-a-vis de Ro este : "Maximizati profitul prin salarii mici!". Si uite asa o sa se goleasca tara asta de toti expertii, in toate domeniile, si o sa ramana doar afacerile mafiei politice sa fure de la stat si 2-3 banci pe care sa le asigure spalarea de bani. Va veti trezi doar atunci cat de ignoranti si fuduli ati fost, dar poate ca asta urmariti, la urma-urmei: planul de depopulare a Ro merge inainte!
  • +1 (9 voturi)    
    au dreptate angajatii BCR (Joi, 24 februarie 2011, 13:10)

    nenea [anonim]

    angajatii au renuntat la scrupule si au pacalit eficient oamenii neavizati. clientii pacaliti au ingrosat visteria bancii si ei nu ciugulesc nici un pic de malai! deci banca isi trateaza angajatii ca pe clienti. oricum, una peste alta este o veste buna, cand vezi oameni nemultumiti iesind in strada. stand la televizor si urmarind motani cu coada ca o antena in vantul realitatii nu rezolvi nimic.
    • -6 (6 voturi)    
      hahaha, bine i-ai zis-o lui boc! (Joi, 24 februarie 2011, 13:27)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui nenea

      vantul realitatii vine de la base dupa ce mananca bine?
    • +2 (6 voturi)    
      Erste si BCR (Joi, 24 februarie 2011, 13:44)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui nenea

      Pai angajatii Erste din Austria cand au cerut ceva, au inchis birourile, au dat cheia la presedinte si au zis ca nu incep lucrul pana nu le maresc salariile. La BCR e modelul: nu va convine, staiti asa ca va dam afara. Au taiat TOT cu toate ca au iesit pe profit. Asta e...daca statul a vandut tot sa se imbogateasca altii din afara tarii....
  • +4 (6 voturi)    
    Astepta sa vedem... (Joi, 24 februarie 2011, 13:27)

    terebent [anonim]

    Acu sa vezi isterie la iRealitatea si Antene in incercarea de a pune in carca guvernului si presedintelui si aceasta greva. Abia astept sa mai fac cateva reclamatii la CNA.
    • 0 (0 voturi)    
      pai si acui e vina (Vineri, 25 februarie 2011, 13:46)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui terebent

      ca avem un cod al muncii de rahat , si o tara in care nimeni nu forteaza macar aplicarea acestui cod subred ?

      incearca tu sa faci o plancere undeva sa vedem ce sa intampla ?
      la fel si cu protectia consumatorui ...

      tara e in paragina , institutiile la fel , spaga si furtul guverneaza tara .... si sclavagismul a deventi sinonim pentru loc de munca ... cine poate fi vinovat pentru asta ?

      'Abia astept sa mai fac cateva reclamatii la CNA. '
      mda .. ce sa zic .. daca tat poti ...
      macar acolo merge (atata timp cat e ofensat regimul...)
  • -3 (9 voturi)    
    ce vorbesti domle'? (Joi, 24 februarie 2011, 13:32)

    adrian [anonim]

    Au un tupeu oamenii astia, de te intrebi de unde il mai scot.
    Daca nici astia nu mai au conditii de munca si salariale..., sa-si dea demisia frate si sa-si caute un loc de munca pe o plantatie, la caldura, la soare.
    Daca nici in secolul asta nu am inteles ca sindicatele sunt doar o institutie de manipulare si de control a maselor, dar mai ales de satisfacere in cea mai mare masura a intereselor unor grupuri f. mici, si abia apoi, a maselor care le compun, inseamna ca degeaba am mai facut istorie si am invatat sa citim.
    • 0 (0 voturi)    
      alt inteligent .... (Vineri, 25 februarie 2011, 13:47)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

      adica decat sa incerci sa schimbi ceva , mai bine dai bir cu fugitii ... nu ?

      pai deaia merge totul atat de bine in romania ....
  • +3 (7 voturi)    
    Sibiu (Joi, 24 februarie 2011, 13:35)

    sibian [anonim]

    Ultima oara cand am fost la BCR, o stimata doamna consilier de la front office (prinsa intr o discutie foarte interesanta cu o cunostinta despre o nunta "deosebita") m a trimis la colegii de la alte ghisee (unde mai erau cate 2-3 persoane la coada). Poate angajatii de acolo ar trebui sa ia in calcul ca ar trebui sa lucreze 8 ore fara povesti, caz in care nu ar mai fi nevoie de 7 ghisee acolo si atunci probabil le ar creste si salariile.
    • -1 (3 voturi)    
      ori esti prost ori te prefaci... (Joi, 24 februarie 2011, 20:18)

      ina [anonim] i-a raspuns lui sibian

      va gudurati precum cainii hamesiti sa va angajati "in banca". aveti senzatia ca umbla cainii cu covrigi in coada! dupa 20 de ani in marea familie bcr va spun fratilor: nu doresc nici dusmanilor mei sa lucreze in bcr! sa nu va dea dumnezeu niciodata "bogatia" si "beneficiile" bcr. am plecat bolnava de inima, cu nervii la pamant si stomacul lipit de sira spinarii si cu un gust amar...si acest lucru il pot confirma mii de oameni fosti angajati pe plantatia bcr...
      • +1 (1 vot)    
        Exista si alte locuri de munca! (Vineri, 25 februarie 2011, 8:28)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui ina

        De ce ai vrut in banca?
        Pentru ca este un loc destul de cald, lipsit de griji, un loc de frecat duda, de cules comisioane, de platit sume pentru ca angajatii nu iti spun tot, ...
        De ce ai stat 20 de ani daca a fost greu?
        Sa fim seriosi, daca erai buna, plecai oricand si oricum! Nu sunt in masura sa te judec, dat nici tu nu ne judeca pe noi... novicii!
        Adevarul e la mijloc!
        Atunci de ce limbajul de mai sus?
  • +4 (8 voturi)    
    Optiuni (Joi, 24 februarie 2011, 13:36)

    florian [anonim]

    Functie de performante pot opta oricand sa plece la alte firme sau .... afara!
    Bancile inca au mult rahat in stoc si multa nesimtire in personal. Prea putini sunt buni de export - si au salariile de trei - cinci ori cat ale unui medic rezident, la stres un stres mult mai mic!
    • 0 (0 voturi)    
      Rezident sau rezistent (Joi, 24 februarie 2011, 15:42)

      asistent [anonim] i-a raspuns lui florian

      Pai de ce nu pleaca medicul rezident daca tot e asa mare stres si atat de putini bani?
  • +5 (7 voturi)    
    mai puteti adauga un motiv de iesit in strada (Joi, 24 februarie 2011, 13:36)

    Gigel [anonim]

    ... faptul ca BCR actioneaza suficient de aberant incat sa isi piarda mii de clienti care se refinanteaza la alte banci, periclitand astfel dimensiunea business-ului (si implicit pregatind premisele pentru reduceri de personal).

    Nu vad de ce angajatul nu-i poate semnala unui director "ai grija cum faci afaceri, nu pari sa fii pe un drum de succes si pui la risc locul meu de munca printre altele"
    • 0 (0 voturi)    
      hahaha (Vineri, 25 februarie 2011, 13:53)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      'Nu vad de ce angajatul nu-i poate semnala unui director "ai grija cum faci afaceri, nu pari sa fii pe un drum de succes si pui la risc locul meu de munca printre altele" '

      pai tu pan acum unde ia lucrat ???

      in general in banci si firme mari , directorii sunt atotstiutori .
  • 0 (2 voturi)    
    Profituri de miliarde si reduceri de personal (Joi, 24 februarie 2011, 14:03)

    Vlad [anonim]

    Bai dar bancile nu se mai satura, un salariu e de fapt un comision pe tranzactiile unui client mediu, chiar asa am ajunsun BCR Mondial?
  • +3 (3 voturi)    
    banci, bancheri si tepe (Joi, 24 februarie 2011, 14:11)

    biblos [anonim]

    De cand ERSTE a cumparat BCR, patronii austrieci is pusi numai pe capataiala. Inainte de a-si exploata la maxim angajatii, i-au stors de bani pe clienti prin tot felul de comisioane care nu sunt deloc mici. In timp ce o banca cu capital romanesc practica comisioane zero la conturile curente (a se vedea cazul CEC, Banca Transilvania sau Banca Carpatica), la bancile cu capital austriac si grecesc, pleci acasa cu mai putini bani decat ai depus in cont. Si asta din cauza ca noi ca si clienti acceptam produsele lor bancare care au comisioane mai mari la filialele din Romania decat la bancile mama. De asta strainii traiesc bine, iar noi din ce in ce mai greu.
    • +1 (1 vot)    
      bcr (Vineri, 25 februarie 2011, 12:30)

      bun [anonim] i-a raspuns lui biblos

      da ai perfecta dreptate,fostul comision de risc l-au transformat in comision de administrare si este in suma de 10%,da am scris corect 10%,deci la o rata lunara de 316 roni,dobinda 126 roni,comision administrare 42 roni.HOTIE PE FATA. Ce este mai grav,de acest comision nu afli decit dupa ce ai semnat contractul si primesti scadentaru.protectia consumatorilor nu face absolut nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        asa si ? (Vineri, 25 februarie 2011, 13:54)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui bun

        'protectia consumatorilor nu face absolut nimic. '
        -banca (ca si multi altii) profita de asta .
        -cine crezi ca e vinovat pentru acest lucru ?
  • +1 (1 vot)    
    negocieri...aiurea (Joi, 24 februarie 2011, 14:43)

    Alex [anonim]

    Angajatii sunt suparati pentru ca nu exista negociere pentru noul contract colectiv de munca.
    Sindicatele propun, conducerea refuza, taie tot si spune take it, or leave it.
    In BCR nu exista negociere...conducerea hotaraste, sindicatul este slab si scindat intre pupincuristi si nemultumiti.
    Nu exista unitate intre membrii si de asta pierde mereu sindicatul "lupta" cu paronatul ;)
    Dar "boala" asta e tipica romanilor, se poate vedea si in lupta Sindicatelor cu Guvernul. Nu se realizeaza nimic, ies 4, 5 maimutoi in strada, ridica o pangarda cu Jos cutare, stau pana la 4 si pleaca acasa.

    P.S.: Nu angajatii sunt de vina ca, clientii pierd banii ci managamentul defectuos pus acolo sa produca ;)

    Daca suntem prosti, ne meritam soarta !!
  • -1 (1 vot)    
    sper sa nu li se ofere nimic (Joi, 24 februarie 2011, 15:21)

    nenea [anonim]

    ca sa vada si ei cum este cand nu se accepta negocierea
    • +2 (2 voturi)    
      Cat "romanism" (Joi, 24 februarie 2011, 16:16)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui nenea

      exact ca si partea cu capra vecinului...

      Oameni buni, sa analizam la rece fara resentimente si fara ura ca altii castiga mai bine.

      Salariatii din sistemul bancar nu pot fi acuzati ca nu muncesc atata timp cat profitul bancii exista si exista chiar intr-o forma foarte draguta.

      Oamenii munces, rezultatul muncii se vede si are multe zerouri astfel incat oamenii spun ca daca tot stau peste program, daca tot nu sunt respectati de niste sefi care se cred D-zeu pe Pamant, atunci macar sa fie platiti in raport de profitul pe care-l aduc institutiei bancare.

      De ce ar fi atat de rau sa se intample acest lucru la orice loc de munca?
      De ce trebuie sa fim ranchiunosi si sa ne fie ciuda ca altii castiga mai bine?
      Tineti cont ca o mare parte din angajatii din Romania nici macar nu stiu ce drepturi au si tac de parca sunt interogati de Securitate, ca vezi Doamne' ne da sefu' afara. Daca ati stii ce drepturi aveti, prin Codul Muncii, atunci ati vedea lucrurie in normalitatea lor si nu in realitatea distorsionata pe care o acceptati din partea patronilor.

      Oare cand va invata romanul sa fie solidar cu cei din jurul lui?

      Din pacate cred ca niciodata.
      • 0 (0 voturi)    
        uita-te in jurul tau ..... niciodata ! (Vineri, 25 februarie 2011, 13:56)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Eu

        si asta e problema de baza , de la care pleaca toate problemele romanilor .
    • +1 (1 vot)    
      esti penibil (Vineri, 25 februarie 2011, 9:53)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui nenea

      Tipic romanesc
      Sa moara si capra vecinului, nu?. Hai sa le dam in cap la toti care ar putea sa o duca mai bine decat noi. Nu conteaza ca patronatele nu respecta legi, contracte etc. Daca e omorat si vecinul eu sunt fericit.
      Nu-mi sunt deloc simpatici angajatii bancilor dar asta nu inseamna ca lor nu li se pot incalca drepturile (negociate) de catre patronat. E vorba de un principiu aici nu neaparat de angajatii bancilor.
      In general patronatele joaca de pe pozitie de forta cu angajatii, nicidecum de pe picior de egalitate. Asa ca abuzurile lor sunt o regula nu o exceptie.
  • +1 (1 vot)    
    adevar (Joi, 24 februarie 2011, 16:46)

    adevar [anonim]

    motivele invocate sunt reale. targeturile sunt cum sunt, stabilite mai mult sau mai putin competent, realist. oamenii care nu le convin, de obicei profesionistii, au plecat sau au fost fortati sa plece prin teroare si amenintari (tipic dnei andreea voinea, poate ne aducem aminte si in ce conditii a plecat de la petrom), aduc oameni nepregatiti direct pe functii, pe salarii cu mult mai mari decat grilele stabilite tot de ei. incompetenta reclamata uneori din neintelegere, alteori pe drept, provine din oboseala, din competitia prost inteleasa promovata la nivel institutional. pacat, este cea mai mare banca si este ROMANEASCA, chiar daca are capital strain. pe de alta parte, e curios cum de presedintele BCR a luat premiul "cel mare" acum cateva zile chiar pe domeniul HR?!? banul nu ar trebui sa cumpere chiar tot, nici macar in Romania zilei de azi.
  • +3 (3 voturi)    
    greva (Joi, 24 februarie 2011, 16:46)

    meme [anonim]

    oameni buni, stati linistiti
    la greva va participa (din pacate) doar o mana de oameni ...
    pentru ca restul vor fi intimidati de catre directorii unitatilor in care isi desfasoara activitatea ..
    asa s'a intamplat si in 2008, asa se va intampla si acum.
    si pentru ca le e mai frica de seful direct vor lasa ciocul mic si vor face in continuare acelasi joc de glezna, sperand ca la urmatoarea serie de disponibilizari sa nu se regaseasca pe liste.
    cei mai smecheri insa, vor gasi diverse metode de a iesi intotdeauna la suprafata.
    nu mai vorbesc despre cei cu spatele lat, care nici macar nu se mai obosesc sa munceasca pentru ca ei au fost plantati pe posturile cu pricina doar ca sa ia un salariu ...
    :)
    sunt alaturi de angajati cu tot sufletul si din toata inima, pentru ca, am avut sansa sa cunosc, intr'o mica masura, ce'i drept, acest cuib de viespi, din interior.
  • 0 (0 voturi)    
    solidaritate (Joi, 24 februarie 2011, 17:07)

    gabi [anonim]

    Si noi,clientii bcr suntem alaturi de dvs.........buna gluma,nu?
    • 0 (0 voturi)    
      ar trebuii sa fi ... (Vineri, 25 februarie 2011, 13:59)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui gabi

      pentur ca problemele pe care le au oamnii cu bancile , firmele de asigurari etc .. nu vin de la angajati , ci de la un management prost . si ei protesteaza impotriva acelui prost management .
  • 0 (0 voturi)    
    Asa le trebuie... (Joi, 24 februarie 2011, 18:56)

    Inox [anonim]

    Dragi bcr-isi
    Sunteti si voi partasi la furtul organizat , bataia de joc si lipsa de moralitate pe care stapanul vostru austriac a perfectionat-o, folosindu-va ca pe niste maimute.
    NU va mai dau bonusuri si prime ca sa-si acopere din banii vostrii plecarea clientilor tratati doar ca niste vaci de muls,
    Sincer, eu ca si client al bcr, nu mi-e deloc mila de voi.
    Din partea mea la cum va purtati cu clientii nu meritati decat un mare scuipat.

    Un client scarbit de serviciile voastre pe salarii mici .
    • 0 (0 voturi)    
      cine nu te mulge in tara asta ? (Vineri, 25 februarie 2011, 14:01)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Inox

      bancile , firme de asigurari , telefonia fixa/mobila , firme de cablu TV , internet , sistemul de sanatate , sistemul de pensii si in final guvernul .

      deci ... ce te mira ? esti tratat asa cum esti !(generic vorbind ... pentru toata lumea) .
  • +1 (1 vot)    
    Istoric BCR (Joi, 24 februarie 2011, 19:37)

    Bancher Ratat [anonim]

    De cand a venit marele Dominic in bcr totul merge struna dar din ce in ce mai prost.
    A trecut de la negocierea CCM la impunerea conditiilor formulate de el adica ori accepti totul ori nu primesti nimic. Practic nu se mai negocia nimic ci se putea accepta sau respinge in tot oferta patronatului. Initial a legat plata primei de concediu de realizarile individuale si generale pe anul in curs, adica se acorda prima de concediu in doua transe in functie de realizarile semestriale. Dupa aceea a cerut suspendarea prevederilor din CCM referitoare la plata primei de concediu pe motiv de criza. In prezent a propus eliminarea completa din CCM a acestei prime. De asemeni a propus un nou sistem de acordare a salariilor compensatorii. Toate astea in timp ce directorii sunt trimisi in excursii prin toata lumeasi primesc recompense colosale doar pentru a-si biciui sclavii din subordine. Despre sindicat intr-un post ulterior.
    • 0 (0 voturi)    
      100% adevar ! (Vineri, 25 februarie 2011, 11:08)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Bancher Ratat

      este adevarat,salariile mari si beneficiile sunt doar pt directori,iar sclavii(angajatii) raman...."negrii pe plantatie "!!!
  • 0 (0 voturi)    
    A iesit cineva? (Vineri, 25 februarie 2011, 10:54)

    Andu [anonim]

    Mi-e ca o sa inghete pe vremea asta.
  • 0 (0 voturi)    
    BCR my love (Vineri, 25 februarie 2011, 10:57)

    bazil [anonim]

    mda, foarte bine ca o puneti de o greva. austriecii astia isi fac de cap in romanica , ca si cei de la raiff. conducerea e desteapta restul e negrii jim pe plantatie. sunt fffff curios cum este pe la ei pe acasa , tot asa fac si cu salariatii din austria ? am inteles ca la viena erste e la orice colt de strada , program de la 9 la 5 , la 5.05 se rupe usa. cum o fi ca sefu lu bcr sa ia prima nushcite melioane de euroi , o fi facut el targetu de vanzari ? cred ca e bataie de joc generalizata , isi trateaza salariatii ca pe niste sclavi , sa faca vanzarile ca sa se ia bonusache la sefuleti, iar actionaru sa i se maximizeze profitu' . va doresc succes si la mai multe, ca sa stie si austriacu ca in romania e la fel ca la el acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Clientii sustin angajatii BCR (Vineri, 25 februarie 2011, 11:01)

    cosming [anonim]

    Hmm se pare ca politica de sclavie importata din Austria are efecte benefice nu numai asupra clientilor ci si asupra angajatilor BCR; e de mirara cum aceasta banca este "ajutata" in continuare de BNR, desi face "greseli" de calcul prin debitari ilegale ale conturilor clientilor, prin introducerea unor 'norme interne" la limita legalitatii, prin atitudinea pe care o manifesta fata de Lege in general.
    Chiar ma mir ca angajatii BCR stau ca niste vite in tarc asteptand macelarul sa le taie pentru cate un kg de carne.

    Nu pot sa cred ca intr-o tara Europeana ( ha ha !) inca mai avem practici ce tin de politicile national sociale ale Germaniei anilor 1940...
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru "maniosi" (Vineri, 25 februarie 2011, 12:14)

    Fost angajat [anonim]

    Am citit toate comentariile si m-am convins,inca odata daca mai era nevoie,de cat de bine functiobeaza principiul:"dezbina si condu"!
    Subscriu la ce a spus doamna care a lucrat 20 de ani in banca si a plecat bolnava si scarbita!
    Si eu am plecat acum 3 ani din aceleasi motive si tot dupa un timp considerabil in care am lucrat acolo!
    Ce nu vreti sa pricepeti este ca angajatii nu mai au drepturi pentru ca atunci cand "indraznesc" sa o faca sar altii ca multi dintre voi si ii infiereaza.
    Si ma refer aici la angajatii de rand,care zilnic lucreaza sub presiunea neindeplinirii target-ului,a amenintarilor de tot felul care vin de sus in jos!
    Cred si eu ca directorii sunt "stimulati ",ei sunt purtatorii de bici si de cuvant al celor ce nu se mai satura!
    Am vazut aici o comparatie cu diferenta de salariu dintre medici si lucratori bancari si am zambit amar.
    Pe medici nu-i plateste Erste!
    Pe salariati DA,sau ar trebui sa-i plateasca!
    Si mai presus de orice,ar trebui sa-i RESPECTE,ei sunt cei care le ingroasa profiturile!
    Nu o fac pentru ca au studiat BINE natura noastra,ca oameni!
    Si daca ar mai citi si comentariile voastre de genul:"de ce n-ai plecat daca erai stresata","angajatii sunt niste nesimtiti,trebuie dati afara","nu le este rusine sa faca greva la salariile pe care le au" etc.ajung la concluzia ca in atitudine EI sunt niste ingerasi fata de "opinia publica" care ii infiereaza mai rau!
    Si oricum,citind putinele articole dedicate acestui subiect,mi s-a confirmat ca in tara asta se pare ca e mai important Bercea Mondialu si divortul Columbenilor decat soarta noastra ca natie!
    Si nu uitati dragi concetateni ca din natia aceasta fac parte si cei care lucreaza in banci, "democratie" ar trebui sa existe si pentru ei-respectiv libertatea de a-si cere drepturile,fara sa intampine o ostilitate din concetatenilor pe care oricum nu s-a obosit nimeni sa-i informeze CORECT ca ce se intampla in banci cu angajatii este REVOLTATOR!
    • 0 (0 voturi)    
      foarte adevarat ... si foarte trist . (Vineri, 25 februarie 2011, 14:03)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Fost angajat

      !
      • +1 (1 vot)    
        bangalore (Vineri, 25 februarie 2011, 16:28)

        dan [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Lasa ma ca o sa va imputinati voi. Bancile or sa aiba din ce in ce mai putini permanenti si or sa prefere contractori pe care or sa-i poata da afara oricand si oricum. E drept ca o parte din actualii angajati or sa faca in felul asta un profit ceva mai bunisor, insa pe termen lung o sa pierdeti cu totii. Mai mult, nu e nici un secret ca se gandesc deja strategii de externalizare a muncii catre centre de cost mai mic. Nu mai e mult pana cand o sa vi se mute tot back-office-ul sau departamentele de risc prin India. O sa ramana numai fufele alea spoite de la front desk care cred ca or sa vina la munca din ce in ce mai decoltate doar, doar or mai atrage ceva clienti.
        • 0 (0 voturi)    
          dan (Vineri, 25 februarie 2011, 16:40)

          misa [anonim] i-a raspuns lui dan

          si nu inteleg daca e o bucurie pt tine acest lucru! tu din tagma cui o sa faci parte????
          • 0 (0 voturi)    
            nu e nici o bucurie (Vineri, 25 februarie 2011, 20:12)

            odanbeta [utilizator] i-a raspuns lui misa

            Nu e nici o bucurie lucrul asta. E doar ce cred eu ca o sa se intample pentru ca asa stau lucrurile prin bancile mari din afara: toate chestiile sunt externalizate la maxim.

            La modul general, eu fac parte din tagma clientilor bancilor pentru ca am card, cont curent, internet banking, conturi de economii si credit.

            In ceea ce ma priveste, daca eu as fi top management la BCR nu ar negocia nimic cu grevistii, dimpotriva. Avand in vedere faptul ca oricine este inlocuibil (si daca ne uitam prin bancile din Romania, se observa cu usurinta cat de adevarata e afirmatia asta) as fi cat se poate de dur in asa zisa negociere.

            Inca o data: nu se bucura nimeni de ceea ce se intampla. Angatii din banci vor intelege incet, incet ca asa-zisa inrautatire a situatiei lor la munca se datoreaza faptului ca sefii au mai multte solutii la indemana si nu depind de actualii angajati decat intr-o mica masura.
  • +1 (1 vot)    
    circ la bcr (Vineri, 25 februarie 2011, 12:55)

    popescu ionel [anonim]

    cum sa iasa in strada cand ei au salari de zeci de milioane?astia sant chiar nesimtiti.sa va fie rusine si treceti naiba odata la treaba ca austrieci au nevoie de bani romanilor.ha ha ha
  • 0 (0 voturi)    
    Take it or leave it- (Vineri, 25 februarie 2011, 13:31)

    misa [anonim]

    Take it or leave it- din pacate aceasta este politica tuturor angajatorilor din Romania!
    Suntem tratati ca niste slugi!
    Mai rau ca in Evul mediu!
    Dar datorita datoriilor in care suntem cu totii ingropati pe la banci, am ajuns sa plecam capul si sa acceptam toate mizeriile lor!
    Politicienii ne ajuta la fix cu noua legislatie a Codului muncii! Sunt toti o sleapca de nenorociti care se amuza de chinul poporului!
    Jos guvernantii! Nu tiganii sunt rusinea tarii, ci VOI!!!
    Nimeni nu vrea sa ajute tara asta sa scape din rahatul in care e! Mereu spun sa mai inghitim un chin, ca sa ne fie mai bine!Cat sa inghitim???Cat sa mai treaca pana cand vom putea spune ca avem si noi o situatie materiala mai buna?
    Unde sunt romanii aia vrednici de toata isprava?
    S-au terminat??
    Si mai grav, o mana de nenorociti, ajuta pe straini sa vina sa ia tot ce a mai ramas neluat!
    Asta e blestemul celor pe care i-au omorat la mare zi de sarbatoare bisericeasca!
    Sa traim si mai rau decat am dus-o pe vremea lor!
    Suntem omorati cu intentie, incet si sigur!
    Bravo grevistilor de la BCR! asa ar trebui sa facem toti!!! dar care mai ai curajul???
  • 0 (0 voturi)    
    tara mafiotilor camatarilor (Vineri, 25 februarie 2011, 18:38)

    paula [anonim]

    am crezut ca au facut greva in sprijinul clientilor ,sa micsoreze dobinzile ,sa dispara comisioanele.........................sa dispara camatarii legiferati ,mafiotii de bancheri ,care au terorizat populatia cu ,jegmaneala,,...........sa le fie rusine cui cer salarii mari, cind cu totii traiesc dupa spinarea clientilor pe care iau ademenit cu oferte de ca....t...si sa s e ajunga sa le ia casele si viata...................ESCROCII.................
  • 0 (0 voturi)    
    Exemplu de realizari (Vineri, 25 februarie 2011, 19:04)

    paula poenaru [anonim]

    O angajata a BCR a furat din conturile clientilor, au lasat-o sa isi dea singura demisia si sa plece din BCR si dupa o luna era angajata la Raiffeisen!!!! Despre ce vorbim si plangem? De-asta platim dobanzi uriase, sa platim salariile unor astfel de angajati lupi paznici la oi? Rusine bancilor care fac astfel de josnice compromisuri. Si cica sunt private!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Cofetariile Anapan- regim de teroare (Vineri, 2 martie 2012, 21:00)

    Nicoleta [anonim]

    Directoarele de la Cofetaria Anapan (director executiv- Carmen Friptu, director de productie- Mirela Cata, director economic- Victoria Roza) au impus un regim de teroare- “regimul hitlerist”- cel de exploatare a angajatilor pana la epuizare, obliga angajatii sa faca ore suplimentare neplatite, le taie salariliile si bonurile de masa fara sa ii anunte, unora le ofera bonurile de masa ale altor angajati din cadrul firmei, ii terorizeaza prin tipete, amenintari si vorbe foarte urate. Sa le fie rusine!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version