Membrii sindicatului BCR se pregatesc sa declanseze o greva. Se castiga atat de putin in bancile romanesti?

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 8 martie 2011, 10:30 Economie | Finanţe & Bănci

BCR se pregateste de greva. Sindicatele din celelalte banci ii sprijina pe colegii din cea mai mare banca dupa active. Nodul gordian al discutiilor il reprezinta banii. “In orice tara capitalista, patronul vrea sa muncesti cat mai mult pentru cat mai putin, iar sindicalistii vor sa castige cat mai mult pentru un volum minim de munca. Acolo unde se intersecteaza cele doua tendinte, rezulta salariul acceptat”, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate Asociatiei Romane a Bancilor. Se castiga atat de putin in bancile romanesti? Cat de de-motivant este salariul intr-o banca?
  • Premisele protestului existau de anul trecut
“In mod intentionat si tendentios se vehiculeaza o informatie referitoare la  “oferta generoasa” pe care salariatii au refuzat-o, refuz care a starnit “uluire” in randurile conducerii BCR, omitand sa se precizeze  ca aceasta oferta nu are nici o legatura cu actuala negociere anuala obligatorie si ca ea a fost facuta anul trecut, in perioada de valabilitate a contractului colectiv de munca, in incercarea de a elimina si modifica unele clauze ale respectivului contract”, a declarat Ciprian Ionescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Independente din BCR intr-un comunicat remis HotNews.ro, luni dupa amiaza.

Ionescu isi justifica demersurile prin aceea ca BCR a facut profit si prin urmare, perioada de sacrificii ar trebui sa se incheie. Managementul spune la randul lui ca incertitudinea din piata continua si ca nu isi poate permite in acest moment sa dea salarii mai mari. Potrivit INS, castigul mediu lunar din bancile romanesti este de 3300 de lei net si 4483 lei, brut.

Potrivit acestuia, in 2011, managementul bancii “nu a inteles nici macar sa demareze negocierile pentru
salariu
Foto: Hotnews
contractul colectiv de munca in timp útil, negocierea trebuind sa demareze la inceputul lunii ianuarie 2011. Sindicatul a invitat BCR la negociere, prima intalnire avand loc in data de 31 ianuarie 2011. "BCR nu a facut nicio propunere salariatilor si mai mult, a solicitat permanent sa fie eliminate, reduse sau suspendate drepturile castigate ale salariatilor. Aceasta pozitie si-a mentinut-o pana in data de 03.03.2011 cand a comunicat sindicatului ca nu este de acord cu nimic din ce revendica salariatii, raspuns care practic a creat premisele declansarii conflictului de interese", mai spune Ionescu.

Salariatii au acceptat, potrivit liderului sindical, sa le fie suspendate drepturile din contractul colectiv de munca pe 2009 si 20101, drepturi referitoare la bonusurile legate de performanta bancii, sa li se suspende si obligatia angajatorului de a contribui la un fond de pensii privat in limita a 200 EUR/an/salariat, plus indexarea cu 50% din indicele de inflatie comunicat de INS pentru fiecare an de referinta. "Prin acest accept salariatii au fost de acord sa traverseze o perioada de austeritate de doi ani in care nu au beneficiat de toate drepturile prevazute in contractul colectiv de munca aplicabil iar salariile nu au fost majorate sau indexate. In anul 2011, desi initial salariatii au solicitat mentinerea activa a drepturilor castigate, pe parcursul negocierilor au inteles sa-si reduca revendicarile si au acceptat chiar si doua propuneri ale BCR desi acestea ii pun intr-o situatie inferioara:  suspendarea si pentru 2011 si 2012 a obligatiei angajatorului de a contribui la un fond de pensii privat in limita a 200 EUR/an/salariat si modificarea schemei de plati compensatorii aferenta situatiilor de concediere pentru motive neimputabile salariatilor (reducerea de posturi – concediere individuala sau colectiva)", mai spune Ionescu.

Oferta la care face trimitere permanent BCR a fost facuta salariatilor anul trecut, pe parcursul executarii contractului colectiv de munca si cand, prin intermediul unei proceduri facultative,  a solicitat salariatilor ca in schimbul unor majorari salariale cu 2% incepand cu aprilie 2011 si 5% in anul 2012 sa fie eliminate din contractul colectiv de munca celelalte drepturi esentiale ale salariatilor. "Aceasta a fost o oferta-pachet, cu termen limita de acceptare, cu elemente ce nu puteau fi negociate in interiorul pachetului, atitudinea BCR fiind una de forta si de impunere a principiului “take it or leave it “. Motivele  principale pentru care salariatii au refuzat aceasta ”oferta generoasa” sunt  legate de nerespectarea principiilor negocierii colective si ale dialogului social, de incercarea BCR de impunere a unei noi perioade de 2 ani de austeritate", mai spune liderul sindical din BCR.

FSI BCR va inregistra conflictul de interese la institutia competenta (Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti) si va solicita asigurarea concilierii ca singura etapa obligatorie de solutionare a acestui conflict.
"Daca nici in cadrul procedurii de conciliere nu se va ajunge la un acord (cel mult 7 zile) vom hotari impreuna cu membrii de sindicat pe care ii reprezentam oportunitatea si detaliile unei greve", mai declara Ionescu.
  • Cum arata un contract colectiv de munca din sistemul bancar?
Documentul este al unei banci din top 10.
“Raportarea salariilor la piata bancara se face astfel:
Pentru posturile la nivel de senior management – la nivelul cuartilei superioare din piata;
Pentru posturile la nivel de „middle management” si cele de expert – la nivel mediu al pietei + 10%;
Pentru toate celelalte posturi – la nivelul mediu al pietei;
Fiecarui nivel i se asociaza un nivel de beneficii descris in Politica de salarizare si beneficii, capitolul beneficii;
Salariul minim brut stabilit pentru salariatii … BANK ROMANIA S.A., cu norma intreaga, este 1.200 RON/luna.”
Partea amuzanta este ca acel “nivel mediu” al pietei, este de multe ori crescut artificial. De regula, la angajare, candidatul isi umfla cu cateva mii de lei venitul anterior, pentru a obtine un scor mai bun la negociere. Au fost cazuri in care candidatii erau atat de prosti incat isi “dospisera” salariile infiorator de mult. Pentru un post de sef de sucursala, un candidat (daca nu ma insel, din Sibiu sau Brasov) sustinea la un interviu ca la vechiul loc de munca lua 8.000 de euro lunar, ceea ce era desigur, o aberatie.
"Pentru posturile de executie, salariul minim se negociaza de la 90% din valoarea pietei, la care se poate adauga un spor intre 5-50% in functie de valoarea recunoscuta a specialistului recrutat. Pentru posturile asumate ca middle management, salariul se calculeaza luand ca medie valoarea de 90 % a pietei, la care se adauga 5-20% in functie de valoarea recunoscuta a specialistului recrutat;
Pentru posturile operative – nivelul mediu acceptat din sistemul bancar, la care se poate adauga 5-10% pentru valoarea recunoscuta a specialistului recrutat.

In cazul … BANK ROMANIA S.A., valoarea salariul minim net stabilit pentru salariati este de 1100 ron/luna”.
Pentru pozitii cheie, valoarea medie, dar si capetele intervalului (minimul si maximul) sunt mai mari cu 15%-20%.
Pozitiile cheie vor fi actualizate anual si aprobate de Conducere.
- Pentru angajatii care isi desfasoara activitatea in unitatile teritoriale din Bucuresti, minimum si maximum din grila vor fi mai mari cu 10%.
Marirea salariului de baza se poate face in functie de performanta individuala (o singura data pe an)", se mai arata in document.
  • O alta banca a negociat salariul in valuta la un curs fix, stabilita pentru a proteja salariatul de o depreciere a leului. La ce s-a renuntat in CCM
"Salariul de baza este negociat fie in brut LEI, fie in brut EUR la o rata de schimb fixa; rata de schimb fixa a fost stabilita pentru a proteja angajatii impotriva deprecierii leului asupra salariului si va fi revizuit anual in luna ianuarie. Salariile negociate in LEI nu sunt expuse deprecierii si ca atare raman neschimbate.

a) Salariul de incadrare: se va urmari ca noii angajati sa inceapa cu un salariu ce se incadreaza in intervalul stabilit pentru fiecare post;
b) Marirea salariului de baza in functie de performanta:
Marirea de salariu in functie de performanta are loc pentru fiecare angajat o data pe an, in luna martie. Decizia de marire de salariu in functie de performanta se va lua pe baza unei matrici construite pe 2 indicatori:
- Calificativul de Performanta (acesta trebuie sa fie cel putin “Conform Asteptarilor”) si
- COMPARATIO (raportul intre salariul curent al angajatului si salariul de referinta pentru nivelul postului respectiv)", se arata in contractul de munca al altei banci de top.

Maririle de salariu au fost eliminate, mai exact pasajul in care acestea erau descrise in CCM:
"c) Situatii speciale de schimbare a salariului de baza:
- Incadrare temporara pe un post: cand angajatul este alocat pe un post superior ierarhic, pentru o perioada determinata de timp, primeste salariul de baza conform noului post.
- Retrogradare/schimbarea incadrarii: datorita performantei slabe/ nesatisfacatoare pe postul curent, angajatul poate primi pe perioada determinata un salariu mai mic sau poate fi incadrat pe un post inferior ierarhic cu un salariu mai mic corespunzator acelui post.
- Re-evaluarea postului: aceasta situatie poate aparea in cazuri in care responsabilitatile postului se schimba in mod esential, cand schimbarile din piata influenteaza anumite posturi sau chiar toata structura bancii.

B. Salarii suplimentare: se ofera 2 salarii suplimentare astfel:
a) Al 13-lea salariu (bonus de vacanta): echivalentul unui salariu net lunar, care se plateste angajatului pro-rata in luna Iunie a fiecarui an;
b) Al 14-lea salariu: echivalentul unui salariu net lunar, care se plateste angajatului in 2 transe (jumatate in luna Aprilie si cealalta jumatate in luna Decembrie a fiecarui an) pentru angajatii activi in momentul platii.

b) Bonusul Anual de performanta – acest bonus depinde de performanta individuala (se masoara in functie de atingerea standardelor de performanta) si se plateste in 2 transe: in luna Septembrie pentru performanta pana la jumatatea anului curent si in luna Martie a anului urmator, pentru performanta globala a anului trecut.

Sistemul de acordare a Bonusului Anual de Performanta este descris in detaliu in Politica Managementul Performantei.

c) Alte plati
· Plata unor obligatii financiare contractate anterior angajarii in banca – banca poate prelua obligatiile financiare anterioare ale noilor angajati (ex: contravaloarea contractelor de training cu angajatorul precedent); suma maxima care poate fi preluata in acest caz de 5.000 EUR.
· Plata in vederea detasarii/relocarii – este aplicabila pentru angajatii care sunt detasati pe un post in afara localitatii de domiciliu/isi schimba domiciliul in vederea angajarii. Suma maxima in acest caz va fi de 2.500 EUR.

2) BENEFICII
… ofera urmatorul pachet de beneficii, cu anumite diferente in functie de nivelul postului:
A. Beneficii fixe:
a. Servicii medicale gratuite (pentru toti angajatii) – control medical la angajare si periodic conform legislatiei muncii si alte analize medicale de specialitate;
b. Laptop – pentru pozitiile de top si senior management, precum si pentru alte posturi care presupun deplasari frecvente (ex. Manager Regional Vanzari, Auditori);
c. Beneficii specifice domeniului bancar:
· Dobanzi preferentiale pentru credite (banca ofera conditii speciale de dobanda pentru angajatii sai conform Politicii de Acordare de Credite pentru Angajati);
· Conditii preferentiale pentru operatiunile bancare (nu se percep comisioane);

B. Beneficii flexibile – toti angajatii beneficiaza de masa gratuita. Banca ofera angajatilor posibilitatea de a alege intre acest beneficiu si un altul echivalent ca valoare: abonament la sala de sport. Nota: Exceptiile de la aceasta politica pot fi aprobate doar de Directorul General.
  • Cat de performanti sunt totusi, angajatii bancilor?
In Romania, salariile din sistemul bancar raman cele mai mari, chiar daca diferentele sunt notabile atat pe orizontala cat si pe verticala. Printre bancile recunoscute ca fiind “buni angajatori” sunt BCR si Raiffeisen, urmate de BRD.

O nemultumire a angajatilor “vechi” e legata de nivelul salarial al noilor persoane recrutate in banca. Nu de putine ori noii veniti iau salarii mai bune decat angajatii cu vechime, lucru considerat anormal de catre angajatii cu experienta.

O alta problema o reprezinta calitatea angajatilor. In perioada de expansiune, au fost adusi in banci oameni din diferite zone de activitate care nu aveau nimic in comun cu sectorul bancar. Angajati care ulterior au adus prejudicii institutiilor pentru care lucrau dar care din fericire, nu depasesc ca pondere 8% din numarul total al angajatilor din sistem.

Vezi aici un studiu legat de salariile din bancile franceze.
HotNews te invita sa iti spui opinia: este justificata o greva a sindicatului din BCR?


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7125 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Mare grija (Marţi, 8 martie 2011, 10:46)

    Mircea [anonim]

    Sindicatele si angajatii bancilor trebuie sa aiba mare grija cu aceste revendicari pentru ca , o data cu introducerea masiva a informaticii si in banci, acestea vor avea nevoie din ce in ce mai putin de angajati permanenti, transferand munca depusa de acestia in zona serviciilor informatice prestate de altii. Asa ca personalul din aceste banci va cunoaste o scadere accentuata in viitor. Daca mergeti in strainatate veti vedea cat de putine sedii de banci sunt la vedere . Marea majoritate a activitatii acestora este transferata in Centrele informatice, invizibile noua cetatenilor de rand.
    • -1 (3 voturi)    
      IT (Marţi, 8 martie 2011, 12:05)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Daca lucrati in IT, insemna ca habar n-aveti de acest domeniu.
      • +2 (2 voturi)    
        Ai dreptate (Marţi, 8 martie 2011, 16:29)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui bedexe

        Daca a sti sa lucrezi cu ... un Excel si cu ... un Word inseamna a lucru in IT , ai dreptate !
    • +1 (1 vot)    
      Situatia reala (Marţi, 8 martie 2011, 12:19)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Acest lucru (reducerea personalului) se intampla deja de 4-5 ani incoace (ma refer la o banca de top). Externalizarea unor servicii nu a dus la o imbunatatire a calitatii ci mai mult la o scadere a cheltuielilor bancii. Oricum am lua lucrurile trebuie stiut ca service-ul de ex. este acordat unor mari firme din Bucuresti, care insa subcontracteaza unor firme din provincie (Cluj, Timisoara, Iasi ) pentru a indeplini sarcinile din contract. In ce priveste incidentele informatice, o data cu centralizarea, acestea sunt intr-o stare jalnica pentru ca in hotline (un fel de paravan opac care obtureaza si intarzie rezolvarea acestor incidente) sunt tot felul de habarnisti, iar putinii informaticieni ramasi in sucursale sunt interzisi de la dreptul de a-si ajuta colegii si astfel clientii. A rezultat o umflare a schemei din centrale (tineti cont ca in articol se si precizeaza ca salariile din Buc. sunt cu 10% mai mari) si o subtiere a sucursalelor care vor mai pierde oameni in favoarea acelorasi centrale. Cat priveste bancile din strainatate nu uitati ca si la noi puteti intra intr-o agantie care nu are mai mult de 4-5 angajati, legati toti de acelasi hotline, indirect cu adevaratii specialisti care rezolva incidentele cat pot de repede, dar din pacate sunt si cazuri in care durata este de cateva ore!
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru a zapaci lucrurile (Marţi, 8 martie 2011, 16:35)

      BEDE [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      A gresi este omeneste, dart pt a zapaci bine lucrurile iti trebuie un calculator. Si am vazut cu prisosinta cum se poate face o varza de date si intr-un sistem centralizat.
      Centralizarea duce la a nu mai avea informaticieni in sucursale, dar cerintele de raportare catre BNR, MF, plus fel de fel de raportari interne si de grup impun sa creasca mult personalul din centrala care trebuie sa se ocupe de acele raportari. Si se aplica masiv principiul GIGO. Pe de-o parte pt ca sistemele in general nu sunt prevazute ca operatorii din sucursale sa poata introduce toate datele necesare, iar, pe de alta parte, chiar si acolo unde este posibil ca operatorii din sucursale sa introduca datele necesare, deseori isi cam baga picioarele si lasa valorile default de sistem, fara sa-si bata capul sa introduca ceea ce corespunde la un client (chestii gen sector institutional, rezidenta, etc.).
      Ca sa nu mai vorbim de cazul cu un sistem informatic centralizat - care se mai lauda a fi si cel mai bine vandut in lume - atat de minunat ca dau chix uneori pana si la calculul dobanzilor, astfel incat ceea ce face sistemul trebuie corectat cu note contabile facute manual.
      Deh, treaba grea cu malformatica...
  • 0 (0 voturi)    
    echipa de management (Marţi, 8 martie 2011, 10:50)

    el [anonim]

    trebuie sa gaseasca solutia/dea raspunsul. banuiesc ca de asta conduc cea mai mare banca - pentru ca au si competentele necesare (inclusiv in zona resurselor umane) altfel.....

    doar observ ca au dispute cu angajatii, clientii castiga procese impotriva bancii pe clauze abuzive iar acum ceva timp criticau guvernul la greu.

    cu siguranta managementul are bubele interne (decizii/strategii - gen nivelul retelei) pe care trebuie sa le adreseze cu prioritate!
  • +1 (1 vot)    
    adevarul e ca... (Marţi, 8 martie 2011, 11:03)

    nena [anonim]

    ... ati gresit, voi, cei de la BCR. trebuia sa iesiti in fata cu adevaratele motive. acum patronatul a avut grija sa va discrediteze actiunea, punand accent pe cresterile salariale... dezbina si cucereste, ca doar merge foarte bine la romani... apropo de titlu: da, se poate castiga bine in banca, daca se munceste din greu sau ai pile. pila nu garanteaza insa si calitatea prestatiei profesionale si asta se reflecta in pretul produselor bancii. iar acum sistemul de pile prevaleaza in bcr. din pacate se greseste mergand pe sustinerea cresterilor salariale colective, perioada grea inca nu s-a sfarsit. trebuie inlaturate inechitatea si presiunile asupra angajatilor (pt cine cunoaste!), normalizarea situatiei la locul de munca (si asta include si concedierea celor care vin la serviciu ca sa aiba de unde pleca, intr-adevar, insa la toate nivelurile, nu doar la cele de baza!). ghinionul e ca acum se vede foarte clar calitatea actului decizional in BCR (respectiv a managementului), pt ca personalul a fost innoit si innoit si innoit - presedintele insusi declara ca doar o mica parte a salariatilor vechi mai exista acum. asa ca nu e vorba de salariatii "comuni"... insa decat sa isi asume managementul defectuos - in primul rand al resursei umane, ca tot a luat premiu de curand - prefera sa se ascunda in spatele ideii de criza, de sindicat etc. nu asa veti duce banca macar acolo unde era, dle presedinte, ci asumandu-va adevaratele probleme, solutionandu-le. noi asta asteptam de la dvs.
    • 0 (0 voturi)    
      Adevarul e ca ... (Marţi, 8 martie 2011, 22:59)

      leana [anonim] i-a raspuns lui nena

      Chiar nu stiu ce sa iti spun poate ca nu esti suficient informat. Sindicatul nu a cerut ca acea crestere salariala sa fie impartita egal si a spus sa se imparta dupa o formula care sa elimine din inechitatile despre care vorbesti si tu, sa ii ajute pe cei cu salarii foarte mici. Inechitatile exista la greu si sunt la salariile celor multi. In rest ai si tu putina dreptate cind vorbesti despre sefi. Familii, cunostinte, prieteni de la locul vechi de munca care vin unul dupa altul, care se trag unii pe altii. Intii vine unu pe un post de sef si apoi se umple banca de cunostintele si prietenii lui. Asta este reteta care se aplica acum. Poate n-ar fi extraordinar dar cind astia habar nu au ce trebuie si cum trebuie sa faca ceva in bcr iti dai seama ce conducere exista si gasesti justificarea pentru rezulta. Dar nu conteaza, sint adusi sa ii omoare pe salariati sa ii hartuiasca si streseze pe salariati cu scopul de ai convinge sa plece pentru a face locuri pentru prieteni si tot asa. Pentru asta sint platiti fabulos. Astea se intampla de cativa ani, de cind au adus un director de personal care a facut un jaf la Petrom si care a venit sa faca acelasi lucru la bcr. A venit si si-a adus toate prietenele si amicii chiar daca aia nu au nici legatura cu munca din bcr dar au in schimb drepturi si beneficii la greu. In bcr toata lumea stie si vorbeste pe la colturi despre acest personaj malefic care se pare ca face totul pe mina cu presedintele cel mare. Nu ai vrea sa cunosti ce se spune si care este impresia salariatilor despre ea. De partea cealalta sint amaritii aia multi care muncesc pe bani putini si care nu mai suporta stresul si hartuirea inimaginabila pe care o fac aia despre care ti-am vorbit mai sus De asta este lumea nemultumita si sa ajunj la apogeu in bcr de asta merg lucrurile cum merg de asta sint nemultumiti salariatii si prosti or fi daca renunta acum. Bravo lor ca au avut curaj sa tipe toate acestea in fata bcr si bravo sindicatului ca se bate pentru ei.
      • 0 (0 voturi)    
        stiu despre ce vorbesti :( (Miercuri, 9 martie 2011, 12:12)

        nena [anonim] i-a raspuns lui leana

        tocmai asta spun: focus pe adevaratele probleme, clarificarea - chiar si evaziv - a problemei salariilor "mari", pt ca nu e voie sa vii cu cifre. ar trebui sa se stie de abuzurile lor chiar in contextul noului cod, ca sa vada romania cine l-a promovat. asa e: andreea voinea si dominic bruyseels sunt niste oameni de nimic, sa le dea dumnezeu ce merita pentru toate mizeriile pe care le-au facut si pentru toate vietile pe care le-au distrus...
      • 0 (0 voturi)    
        legatura (Miercuri, 9 martie 2011, 12:45)

        pai [anonim] i-a raspuns lui leana

        intre directorul de hr si presedinte exista un punct comun dinantea bcr: barclays. cine stie ce interese comune mai au... oricum, tanti de la hr are pile in sistem, in investment banking. daca pleaca, gaseste repede culcus caldut ca sa ii mai distruga si pe altii. misto cv, oricum...
      • 0 (0 voturi)    
        chiar (Miercuri, 9 martie 2011, 12:52)

        curiozitate [anonim] i-a raspuns lui leana

        de ce nu exista o actiune in instanta contra hr-ului bcr? directoarea aia parca tot asa a plecat si din petrom cu coada intre picioare... e singurul mod de a le arata ca nu pot face chiar ce vor, altfel, cu noile reglementari din codul muncii, s-a legalizat abuzul din bcr. si asta ar trebui facut in ciuda presiunilor sau ofertelor de cumparare a tacerii...
  • +3 (3 voturi)    
    Da si Nu (Marţi, 8 martie 2011, 11:09)

    Nicu [anonim]

    Raspunsul la intrebarea dumneavostra nu se poate rezuma la da sau nu. Si asta deoarece problema este destul de complexa. La baza unui raspuns afirmativ stau drepturile angajatilor care pot declansa o greva in cazul in care nemultumirile colective escaleaza pana la punctul in care nu exista un consens intre salariati si angajator. Rezultatul unei astfel de actiuni poate fi majorarea salariilor in contextul in care menbrii conducerii BCR considera ca pot acorda respectivele majorari sau inlocuirea personalului cu alte persoane dispuse sa efectueze sarcinile cerute pe suma oferita de BCR. Este adevarat ca inlocuirea personalului nu se poate face instant si ca este posibila acceptarea de majorari salariale care vor prelungi perioada contractuala pana in momentul in care se vor gasi angajatii necesari inlocuirii actualilor angajati. In oricare dintre cazuri, piata locurilor de munca va reglementa nevoia de personal a companiei si nivelul salarial impus de stadiul economiei.
    Pe de alta parte, un respuns negativ la intrebarea dumneavoastra poate fi dictat de necesitatea unui context de continuitate a activitatii companiei, fapt ce duce la blamarea unei astfel de initiative.
  • 0 (0 voturi)    
    cu cine faceti banking? :D (Marţi, 8 martie 2011, 11:16)

    Bogdan [anonim]

    BCR si-a "ars" clientii cand au avut tupeul sa le ceara socoteala pentru smecheriile pe care le fac. Acum a venit si randul propriilor angajati. Tu, cu cine faci banking? :P
    P.S.
    Cine crede ca niste oameni au curajul sa faca greva riscand sa fie dati imediat afara (mai ales cand va intra in vigoare noul Cod al munici) sa-si ia calmantele si sa se bage la somn...
  • +1 (5 voturi)    
    name (Marţi, 8 martie 2011, 11:17)

    name [anonim]

    dar cine sunteti voi sau cititorii de pe site ca sa spuneti daca este o greva justificata sau nu ?
    oamenii aia isi exprima punctul vedere. este un drept constitutional. ba mai mult si dreptul la greva este un drept constitutional.
    Urasc bancile la fel de mult ca majoritatea romanilor, de multe ori angajatii sunt incredibil de prost pregatiti dar asta nu ma impiedica sa recunosc un drept al unor oameni de a protesta. indiferent care sunt motivele din spatele protestelor.
    tara stramba care judeca stramb
    • 0 (0 voturi)    
      exact (Marţi, 8 martie 2011, 17:52)

      xy [anonim] i-a raspuns lui name

      ei stiu cel mai bine daca e justificata sau nu o greva. si daca au ajuns in pragul grevei, probabil ca deja o apreciaza ca justificata. cerand parerea unora care habar n-au cum e in BCR, HN incurajeaza urechismul si ideea ca niste nechemati stiu mai bine ce trebuie facut in ograda altuia. BCR e o firma privata, cu ce drept ne amestecam noi?
    • 0 (0 voturi)    
      name (Marţi, 8 martie 2011, 23:13)

      surename [anonim] i-a raspuns lui name

      As putea sa iti invoc un vechi proverb padure fara uscaturi nu exista dar marea majoritate a salariatilor BCR sunt bine pregatiti si devotati bancii. Isi doresc sa-i poata ajuta pe clienti dar de multe ori le este imposibil. Nu pot trece peste reguli impuse de cei care conduc banca si nu si stabilesc costurile. Nu ii mai judecati asa, nu fiti nedrepti cu ei nu sunt ei vinovati sicred ca trebuie intelesi. Motivele cred ca sint clare nu mai rezista in conditiile impuse de conducere. Parca asa strigau de currind in strada ca vor respect.
  • 0 (4 voturi)    
    eu (Marţi, 8 martie 2011, 11:18)

    mda [anonim]

    e vrajeala nesimtita aia cu salariile de 1200 lei

    am vazut eu personal salariul unei colege care de pe bancile facultatii s-a angajat la bcr in bucuresti, si e nu stiu ce functie de operatii, iar salariul net este de 3500 lei

    si asta ANUL TRECUT !!!, adica angajata in 2010 si salariul direct de 3500 lei net
    • +1 (1 vot)    
      adevarat si fals (Marţi, 8 martie 2011, 12:36)

      opinie [anonim] i-a raspuns lui mda

      sunt multi cei care sunt tinuti pe 1200 ron (sau sensibil mai mult) asa cum tu stii de cei 3500, tot asa stiu si eu de 1200, si nu la mana a doua. insa ai mare dreptate cu angajarile direct pe salarii mari cu toate ca nivelul de experienta si cunostinte sunt mici sau nu exista. tocmai asta reclama marea masa sindicala (multi printre dinti, pentru ca au familii de intretinut): inchitatea si prostia. si, in al doilea rand, reclama presiunile facute asupra unor salariati (de regula proifesionisti vechi) sa plece, cu amenintari si santaj de ultima speta. cat despre calitatea personalului existent, ce te astepti de la o conducere care sustinea anul trecut cum ca dintre toti angajatii, numai vreo 15% trebuie sa stie sa citeasca un bilant? ai acum toata informatia despre cum vede managementul afacerea. iar pretul il platim cu totii...
      • 0 (0 voturi)    
        adevarat sau fals (Marţi, 8 martie 2011, 23:21)

        gica [anonim] i-a raspuns lui opinie

        cum printre dinti parca au strigat de sa auzit si prin televizoare. presiunea este mare, amenintarile cu datul afara devenit un slogan tavalirea salariatilor pentru a-i determina sa plece si sa elibereze locul pentru prietenii unora a devenit un sport inechitatile le-au creat chia smecherii de la cadre cand dau salarii mari cunostintelor. bine ca s-au trezit salariatii, tarziu dar poate nu prea tarziu. sa nu mai reclame printre dinti ca daca ii ia cineva in vizor posturile oricum sunt haliti si va ibcepe cosmarul pentru ei. sa tipe cat ii tin plamanii si intr-un cor, uniti.
        • 0 (0 voturi)    
          cred (Miercuri, 9 martie 2011, 12:27)

          opinie [anonim] i-a raspuns lui gica

          ca e un pic prea tarziu... in banca conducerea stie de asemenea lucruri iar daca nu fac nimic inseamna ca exista acceptul tacit. de altfel, in decursul timpului nu au ascultat de sfatul profesionistilor si acum banca are rezultatele pe care le are in zona de business. singura strategie acum probabil ca este de a aduce o mana de oameni "agreati" extrem de bine platiti si usor de manipulat (pt ca sunt neprofesionisti tin cu dintii de job si li se spala si creierul cu petreceri "corporatiste" in bamboo, ca de craciunul trecut) iar restul sunt tinuti pe salarii mult mai mici sau sunt inchiriati (leasing de personal). de aici si calitatea serviciilor actuale care aduc rezultatele de pomina din ultimul timp... e cam tarziu si pt salariati, si pt banca, in general... bruynseels o sa ramana in jur cu ce isi doreste, insa sa vedem ce si cui va mai vinde. iar daca mai intra vreo banca mare si serioasa pe piata... pacat de bcr...
  • -1 (3 voturi)    
    Nu (Marţi, 8 martie 2011, 11:33)

    roberto [anonim]

    Pentru ceea ce se cere, nu.

    Poate nu isi dau seama, dar nu au absolut nici un rol in performanta bancii. Si cu alti angajati, performantele ar fi cam aceleasi.

    Si ca o paranteza, in ceea ce priveste corelarea bonusurilor cu performanta bancii, as propune sindicatului o formula de genul "crestem in 2011 cu 5% fata de 2010, primiti X lei bonus. Nu ies cifrele, VENITI DE ACASA cu bani". Ce spun sindicalistii de asta?
  • -2 (2 voturi)    
    Da , pt cine are pile. (Marţi, 8 martie 2011, 11:37)

    silvio [anonim]

    Iar in BCR este un sistem absolut clientelar de pile ale angajatilor.Functiile se dau pe pile, promovarile la fel, primele la fel.Ciudat ca tocmai angajatii BCR fac greva; probabil patronatul a vrut sa mai limiteze acest sistem si asta e cauza..
    • 0 (2 voturi)    
      nu este chiar asa (Marţi, 8 martie 2011, 12:16)

      usd [anonim] i-a raspuns lui silvio

      Lucrez la o banca de top 7 in bucuresti si salariile din front office sunt ridicole de mici pleaca de la 1.200 pana la 1.700, aici intra personalul care lucreaza cu banii pana la cei care dau credite. Sunt oameni care au si 2 facultati si tot au salarii mici. In banci ajungi sa catigi mult numai si numai daca ai spate. La cat s-a scumpit mancarea, tva , benzina etc salariile ajung sa fie mizere. asa sa nu mai spuna unii, ca daca lucrezi in banci catigi mult si ca ne vaitam degeaba , sunt foarte putini care castiga peste 2500 ron asta e cam 10% , numai este ce a fost odata. Eu personal nu mi s-a mai marit salariu de 3 ani, intrebare pt cunoscatori. Cat valora 100 ron acum 3 ani si cat mai valoreaza azi?

      Va doresc numai bine,
  • +1 (1 vot)    
    observatii (Marţi, 8 martie 2011, 12:20)

    bedexe [utilizator]

    1. 450 lei pe luna pentru CAS ... si ce primsti in schimb pentru banii astia???
    13 lei abonamentul privat . Comparati!
    Trebuie sa luptam pentru jupuirea la care ne supune statul din Romania!

    2.
    - 100 oameni top management * 20k lei/luna ;
    - 50000 angajati la ghiseu * 2k lei/luna.
    => salariul mediu: 11k lei / luna => ce bine traiesc astia din banci :)) ... fata de 2.03 k/luna o alta medie...
    • 0 (0 voturi)    
      mici amendamente (Marţi, 8 martie 2011, 12:56)

      @bedexe [anonim] i-a raspuns lui bedexe

      1. nu statul roman isi bate joc de noi, ci alte state, cu ajutorul lipsei statului roman :)

      2. mai corect e asa:
      100 manager x ??k / luna
      1/2 angajati x (max!!) 2k / luna
      1/2 angajati in leasing (ex lugera) x (max!!)1k / luna

      :)

      o observatie la primul comentariu: daca te duci in strainatate, e plin de sedii de banci, ca si la noi. e drept ca multe operatiuni sunt automatizate, ca si la noi - asta tine si de gradul de cultura financiara a populatiei, insa - dar si costurile sunt pe masura (adica mici). la noi se lucreaza pe salarii minimale, mult cu personal in leasing. oare de ce asta nu se translateaza in costuri mai mici si pt client? raspunsul e undeva la managementul bancii...
  • +1 (1 vot)    
    Corect (Marţi, 8 martie 2011, 12:34)

    alexm [anonim]

    Intr-adevar salariile in banci sunt chiar mici. A fost o surpriza pt mine deoarece credeam, ca si majoritatea cititorilor, ca se castiga bine in banci. Cunosc multe persoane cu salarii nete de sub 2000 ron (vechime 3-4 ani)atait in centrala cat si in sucursala. Da, e oricum mai bine decat in alte domenii dar si raspunderea si stresul par mai mari. Oricum, mi se pare un stres mult prea mare pt atat de putini bani. Ganditi-va cati "idioti" trec pragul bancilor. In ultima vreme cred ca si acesti "idioti" ar fi bine-veniti. Plus ca poate ai bafta de un sef nasol.
  • +1 (1 vot)    
    Deteriorarea relatiilor, pretentii absurde (Marţi, 8 martie 2011, 12:40)

    Fost deponent [anonim]

    Dupa mai bine de 10 ani de lucru cu BCR, am lichidat conturile in urma cu o saptamana. Degradarea relatiei cu clientul, cresterea birocratiei pana la punctul in care mi s-a spus ca, la nevoie, trebuie sa aduc lunar acceasi copie dupa acelasi document, doar pentru a desemna un imputernicit, o persoana deja inregistrata in sistemul lor informatic, mi s-a parut o lipsa de respect care trebuie sa fie amendata.
    In concluzie, managementul e prost si primii care ar trebui sa faca greva ar fi trebuit sa fie clientii.
    • 0 (0 voturi)    
      pacat (Marţi, 8 martie 2011, 12:59)

      pacat [anonim] i-a raspuns lui Fost deponent

      cat adevar...
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 8 martie 2011, 13:24)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Fost deponent

      pentru clienti e simplu: au de unde alege. pentru angajati e mai greu.. nu prea sunt atat de multe locuri de munca libere... au avut grija guvernantii sa nu fie...
    • 0 (0 voturi)    
      eu am facut (Marţi, 8 martie 2011, 13:52)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Fost deponent

      acest gen de greva in urma cu mai multi ani, cand mi-au trebuit 50 de minute sa imi retrag banii dintr-un depozit bancar de la BCR. A doua zi am lichidat tot si de atunci nu le-am mai trecut pragul.
      • 0 (0 voturi)    
        multumesc, aveti dreptate toti (Marţi, 8 martie 2011, 14:12)

        Fost deponent [anonim] i-a raspuns lui florin

        Info suplimentar: cu o zi inainte de termen am fost sunat pe mobil pentru prima data, sa mi se aminteasca sa trec pe la banca. Foarte frumos, mi-am zis, cata grija fata de client. Nimic mai fals, a doua zi am lichidat din motivele aratate.
        Ca managementul e slab o dovedeste faptul ca nu am mai fost sunat sa se intereseze, ca feed-back, daca am avut vreo problema dupa atata timp de am renuntat la serviciile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul e pe la mijloc (Marţi, 8 martie 2011, 18:56)

    Gamer [anonim]

    Salariatii au dreptate sa fie nemultumiti. Stiu cazuri de agentii ale BCR care au trecut de la un program de lucru 8 - 16 la 8 - 19 fara ca schema de personal sa fi fost majorata. Si pt ca amenintarile erau directe (asteapta 100 la usa) angajatilor li s-au inmultit sarcinile. Iar povestea cu salariul mediu... ma cam face sa rad. In tarile subdezvoltate aflate dincolo de limita civilizatiei se mai foloseste media artimetica.
    Cat despre management... am intrebat, recent, un director de agentie BCR care este media ponderata a tranzactiilor zilnice care se deruleaza prin unitatea sa. Mai intai a ridicat din sprancene, apoi a pufait si-n final m-a intrebat ce draqu' e aia medie ponderata.
    Bancile din ro stiu doar sa emita circulare prin care majoreaza comisioanele si cresc numarul acestora.
    Cat despre pipitele cu mintea mai scurta decat fustele care se vor "specialiste" prin banci, desi e 8 martie tot o s-o scriu - sunt exemple graitoare ale efectelor produse de absenta legiferarii prostitutiei.
    • 0 (0 voturi)    
      pipite dar ... (Miercuri, 9 martie 2011, 0:40)

      cosming [anonim] i-a raspuns lui Gamer

      Mda pipite, pai daca nu ar fi ele acolo , nici macar nu mi-as plati ratele :) dar asa am un motiv in plus sa ma duc la banca.

      Am citit comentariile legate de informatizarea bancilor si sunt de parere ca nici macar nu a inceput in mod serios; cea mai mare banca din sistem are un "sistem informatic" vechi de 10 ani (adus de la banca muma si tradus in limba romana) care in 2 ani va da chix . Cand vor schimba sistemul informatic respectiv e primul semn ca trebe sa iti cauti de lucru in alta parte (e doar un sfat....); din nefericire angajatii curenti ai bancilor nu stiu ca sunt viitorii angajati in asigurari... In tarile europe, cand nu ai job, lucrezi in asigurari... no comment.
  • 0 (0 voturi)    
    Sondaj (Miercuri, 9 martie 2011, 0:20)

    v [anonim]

    Oricare ar fi motivele, actiunea nu este justificata. O banca este o banca, nu o fabrica de suruburi. Sindicatul ar trebui sa fie atent la repercusiuni. Pentru ca s-ar putea sa nu mai aiba cui sa apere drepturile.
    • 0 (0 voturi)    
      Sondaj (Miercuri, 9 martie 2011, 4:02)

      pipitza [anonim] i-a raspuns lui v

      dk ai lucra zilnic 10 ore in stres si sub amenintarea ca te da afara daca nu vinzi oricui si cu orice pret , daca dimineata si seara ai avea sedinte de mustruluiala iar toata ziua te-ar jigni cineva , daca familia ti-ar uita fata si ar uita ca zambeai in alte vremuri tu ce ai face? te-ai revolta?
    • 0 (0 voturi)    
      Suruburi (Miercuri, 9 martie 2011, 9:41)

      Credul [anonim] i-a raspuns lui v

      Pai tocmai aici e o problema. Patronatul solicita salariatilor sa vanda produsele bancii dar si alte produse care nu sunt in oferta bancii, asigurari, unit linkuri si alte bazaconii de felul asta. Aici e problema ca o banca e totusi o banca. Din nefericire se aplica exact aceleasi politici de marketing ca in vanzarile de detergent, cosmetice si telefoane. Reclama e frumos colorata dar undeva jos e scris cu litere mici ceva pe care nimeni nu-l citeste.
      Daca te pacalesti cu o vopsea de par nu-i mare lucru insa daca te pacalesti cu un credit esti bun de plata vreo 30 de ani.
      Intradevar banca nu e fabrica de suruburi insa patronii se pare ca nu stiu asta.
  • 0 (0 voturi)    
    abia a inceput (Miercuri, 9 martie 2011, 10:29)

    Fane [anonim]

    circula zvonul ca dupa adoptarea noului cod al muncii salariile in banci se vor micsora si mai mult. reducerile vehiculate merg pana la 25% si se vor implementa imediat ce expira contractele colective pe legea veche adica prin aprilie-mai.
  • 0 (0 voturi)    
    Banci?Care banci? (Joi, 10 martie 2011, 12:23)

    Mihai [anonim]

    toti cei ce lucreaza in banci,merita impuscati.
  • 0 (0 voturi)    
    Joc social (Joi, 10 martie 2011, 14:09)

    Daniel [anonim]

    Greva este o parte a jocului democratic, un act de normalitate si este treaba sindicalistilor daca in procesul de negociere joaca asa sau altfel.

    Nu am legatura cu BCR, ba chiar nu as lucra cu BCR niciodata - poate gresesc dar inca persista pentru mine imaginea institutiei anchilozate cu atitudini de chelneri de bacsisuri mici.
    Comentariile referitoare la salariile mari de acolo (sau de aiurea) mi se par cearta de chivute in piata.

    Si la piata, si in piata, DACA NU ITI PLACE NU CUMPERI. In rest mai usor cu maraieli fata de drepturi la care societatea a ajuns in timp si cu greutate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică