Inghetarea pretului la combustibili- adoptata in unele state, respinsa in altele. Vezi cum au reactionat statele europene la scumpirea carburantilor

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 14 aprilie 2011, 8:57 Economie | Finanţe & Bănci

Impactul cresterii pretului la combustibili asupra economiei este dificil de estimat, intrucat nu a fost dezvoltat un model econometric care sa masoare toate influentele, au declarat pentru HotNews oficiali apropiati Bancii Centrale. Asupra inflatiei, influenta este cunoscuta- o crestere cu 10 pp a pretului duce la cresterea inflatiei anuale cu 0.5 pp. “Asupra PIB-ului e mai dificil de calculat pentru ca in unele industrii bazate pe petrol- cea chimica, transporturi s.a., consumul ar putea scadea mai repede decat creste businessul generat de scumpire. Statul incaseaza mai mult din accize, dar numai daca nu scade consumul sub un ritm-prag”, au mai spus specialistii contactati de HotNews.

Unele tari au trecut la inghetarea preturilor la combustibili, in vreme ce altele au respins ideea, arata o documentare HotNews.
  • Bulgaria- Guvernul cere inghetarea timp de o luna a preturilor
Creşterea preţurilor la benzină în Bulgaria a determinat guvernul de la Sofia să ia măsuri drastice, potrivit Reuters. Prim-ministrul Boris Borisov şi ministrul de finanţe s-au întâlnit cu reprezentanţii industriei petroliere, in urma intalnirii luandu-se de comun acord decizia inghetarii preţurilor la benzină pe perioada a 30 de zile. Sofia a început negocierile în urma protestelor în care zeci de mii de oameni au dat frâu liber nemulţumirii lor privind
consum romania
Foto: Hotnews
preţurile de combustibil. În Bulgaria, preţul unui litru de benzină este de EUR 1.4, mult mai mare comparativ cu ţări precum Spania, Estonia sau Polonia.
  • Franta- rafinariile si distribuitorii vor suporta o parte din scumpiri
Rafinariile si distribuitorii de carburant vor suporta o parte din scumpiri, „subventionand”  cresterea preturilor la carburant intr-o proportie negociata cu Guvernul. Procedura, denumita „Barem forfetar kilometric”, le va costa pe rafinarii si distribuitori circa 115 milioane de euro, rafinariile urmand a suporta 60% iar distribuitorii diferenta de 40%.
  • Marea Britanie- se reduce acciza si cresc taxele "petrolistilor"
Ministrul George Osborne a anuntat ca va reduce nivelul accizei la combustibil mai intai cu 1 pp urmand ca reducerea nivelului accizei sa ajunga la 4pp pana in 2012. In plus, Anglia va introduce un mecanism de stabilizare, crescand pentru urmatorii cinci ani taxele percepute rafinariilor si distribuitorilor.
  • Irlanda de Nord- inghet la mal pana in octombrie
Firmus Energy, unul dintre cei mai importanti distribuitori din tara a anuntat ca va ingheta pana in octombrie pretul combustibililor, primind in acest sens aprobarea Consiliului Concurentei.
  • Pakistan- se cauta modalitati de recalculare a pretului
Pakistanul menţine blocarea preţurilor de benzină impusa la inceputul acestui an, urmand ca partidele politice să continue să negocieze un nou mecanism de stabilire a preţurilor, potrivit unor reprezentanti ai Autoritatii de Reglementare in domeniu. Guvernul va suferi pierderi de 7,7 miliarde de rupii (89,8 milioane dolari), din cauza blocarii preturilor la carburanti, importurile de combustibil ale Pakistanului fiind de 80 la sută din consumul total.
  • Taiwan- inghetarea preturilor nu e o solutie
Guvernul nu va îngheţa creşterea preţurilor combustibilului, a declarat ministrul adjunct al economiei Lin Sheng-Chung, in timpul unei audieri in Parlament. Pentru a amortiza impactul scumpirilor pe plan international, autoritatea de reglementare va pune in practica un plan de absorbţie prin care rafinăriile de stat vor absorbi o parte din scumpiri.


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
7632 vizualizari
  • -1 (13 voturi)    
    Propunere (Joi, 14 aprilie 2011, 11:40)

    micke45 [utilizator]

    Numai noi consumatorii putem influenta pretul combustibilului !!! Daca toti soferii NU ar mai alimenta cu benzina sau motorina de la 2 statiile mari (cartele) cum ar fi "PETROM SI ROMPETROL" astfel se reduce nr. de cumparatori de la ei (ideal la zero) . Statiile mari nu mai au vinzare si sint obligate sa scada pretul, astfel se produce efectul de "domino" , cei mici fiind si ei obligati la rindul lor sa scada pretul. Efectul ar fi vizibil daca aceasta metoda ar fi aplicata de un nr. mare de consumatori(>500.000).
    .ALIMENTATI NUMAI LA STATII MICI. In vest a inceput sa functioneze aceasta metoda de boicotare a staiilor de combustibil conducatoare in branse. Succes
    • +12 (16 voturi)    
      Inutil (Joi, 14 aprilie 2011, 12:22)

      Morache [anonim] i-a raspuns lui micke45

      Amice, astia au resurse declarate care sa sustina un consum 0 pe minim 2-3 luni. Lucru imposibil datorita motului principal transportul si comertul. Iar faza cu alimentati de la cei mici, la fel nu tine pentru ca nu au stocuri pentru consumul presupus a se face de la ei. Deci... Ne-am vandut tara odata cu rezervele de petrol, privatizare si acum suportam consecintele... Ne meritam soarta.
      • +3 (15 voturi)    
        Tariceanu, de ce nu este chemat la DNA ? (Joi, 14 aprilie 2011, 12:32)

        Mircea Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui Morache

        Sa traiasca nenea Tariceanu. Sub LUPA lui sau facut aceste "privatizari".
        • +9 (13 voturi)    
          Erata (Joi, 14 aprilie 2011, 14:42)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Mircea Vasilescu

          Privatizarea PETROM a fost realizata de guvernarea PSD din perioada 2000-2004 , in frunte cu prealuminatul conducator Adrian Nastase .

          A fost o privatizare la fel de eficienta ca multe altele.

          Asa ne trebuie daca ne pasa doar de salarii si pensii.

          Cand vom sti sa fim uniti si sa demonstam imprtiva unor masuri paguboase pentru intreaga Romanie probabil ca vor fi sialte rezultate.

          Din pacate , pana atunci, e posibil sa numai avem motive sa iesim sa demonstam fiidca , probabil , totul va fi vandut .
          • -1 (3 voturi)    
            Cu ce folos? (Joi, 14 aprilie 2011, 18:12)

            Banateanul. [anonim] i-a raspuns lui eugenrc

            sa demonstrat ,doar liderii de sindicat,au avut ce castiga!asa ca demonstratii egal ZERO !
    • +5 (5 voturi)    
      Hai sa mai si gnadim un pic! (Joi, 14 aprilie 2011, 13:59)

      qaz [anonim] i-a raspuns lui micke45

      Cea mai mare parte a explicatiei referitoare la de ce NU se poate realiza propunerea ta ti-a dat-o Morache. E destul de la mintea cocosului.
      Solutii ar mai fi cum zice "distinsul" domn de la CC sa mai vina si altii jucatori in piata, dar probabil ar intra si aia in hora sau... autoritatea de reglementare in domeniu (care e asta in Romania???) sa analizeze costurile, dar mai ales marjele de profit ale marilor jucatori si sa impuna anumite restrictii, cam cum se intampla in cazul companiilor de telefonie unde se poate observa cu ochiul liber ca avem unele din cele mai mici tarife in valoare absoluta.
    • 0 (8 voturi)    
      Idee salvatoare (Vineri, 15 aprilie 2011, 1:31)

      Rares101 [utilizator] i-a raspuns lui micke45

      Am si eu o idee extraordinara... Ce-ar fi ca toata natiunea sa nu mai franeze... DELOC. Niciodata! Am economisi mult combustibil si astfel cererea ar scade :))...
      Vad numai comentarii de prost gust in ceea ce priveste subiectul asta. Ca am vandut rezervele. Si ce? Orice produs are un pret. Si respectivele rezerve au avut si ele un pret. Statul roman poate cumpara oricand petrol de pe piata si sa isi creeze rezerve ca in SUA. Insa aceste rezerve sunt pt calamitati naturale sau situatii exceptionale (criza ostaticilor din Iran din anii '70, razboiul din golf din anii '90, uraganul Katrina din 2005, etc...). Atunci, pt o perioada de cateva zile SUA au dat oferit petrol rafinariilor crescand oferta. Oricum, acum nu avem de-a face cu o situatie speciala de nici un fel. Asa ca nu mai plangeti dupa rezerve. In acelasi timp peste 90% din romani inca traiesc cu o conceptie gresita, aceea ca cetatenii unui stat vor fi din ce in ce mai bogati cu cat statul in care locuiesc are cat mai multe proprietati. Idea asta s-a demonstrat a fi gresita in prima parte a sec XX in lumea vestica si spre sfarsitul sec XX in lumea estica. Insa noi tot nu ne-am prins.
      In situatia de fata o inghetare a pretului are avea consecinte contraproductive pt romani (ar scade oferta in loc sa o creasca). Degeaba roaga primul ministru pe tot felul de investitori sa vina sa investeasca in Rom daca da legi menite sa-i respinga.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu cred... (Vineri, 15 aprilie 2011, 7:20)

      CONU' [utilizator] i-a raspuns lui micke45

      ca merge treaba propusa de dvs. Si cel mai simplu motiv este faptul ca cele 2 firme mari pe care le pomeneati in comentariu sunt si cele care detin rafinariile care produc carburantii. PRACTIC isi vor vinde carburantii proprii prin benzinariile mici si nu cred ca vor avea scrupule sa mareasca pretul la poarta rafinariei ca sa isi mentina profiturile chiar daca nu se mai vinde un strop de carburant prin statiile proprii. Eu cred ca solutia este trecerea masiva la surse alternative dar asta o sa dureze cativa ani. pana atunci suntem la mana petrolistilor. Fereasca D-zeu sa faca si petrolistii pe nebunii si sa zica: nu mai cumparati benzina ? OK. Nici noi nu mai extragem titei si ne reprofilam pe fabricarea pufuletilor. Nasol momentul, nu ?
    • +1 (1 vot)    
      Era combustibilului ieftin s-a incheiat.... (Vineri, 15 aprilie 2011, 12:37)

      feshu [anonim] i-a raspuns lui micke45

      Pentru toti cei care spera la reglementari de stat privind preturile ar fi bine de reamintit ca piata libera regleaza raportul dintre cereri si oferta prin pret. Atat timp cat pe termen mediu si lung cererea este in crestere si oferta in scadere nu vad cum vom mai beneficia de combustibil foarte ieftin.
      Daca totusi doriti combustibil disponibil pe termen lung atunci pregatiti-va sa bagati mana mai adanc in buzunar.
      In plus, guvernul se mandreste ca cei 10% din Petrom pe care vrea sa-i vanda valoreaza mai mult decat a platit OMV pe 51% din companie in 2005. Oare de ce?
  • -8 (8 voturi)    
    sa ne unim (Joi, 14 aprilie 2011, 12:59)

    popescu [anonim]

    bestiile sacumesc cu bunavointa guvernului,ca sa ia mult impezit,canaliile.sa ne unim si sa nu mai alimestam
  • +13 (17 voturi)    
    Nu alimentati (Joi, 14 aprilie 2011, 13:20)

    Land of Choice [anonim]

    Degeaba se fac proteste de genul "Nu alimentati in ziua X si Y" si inainte facem plinul. Trebuie sa trecem la bicicleta, si nu ar fi o idee rea deloc. Sanatate curata!!!
    • +1 (9 voturi)    
      hahaha (Joi, 14 aprilie 2011, 15:23)

      myth_ro [utilizator] i-a raspuns lui Land of Choice

      Auzi ma, dar tu crezi ca mancarea, hainele pe care le porti, vin la magazin tot pe bicicleta?
      E plina lumea de /// ca tine care gandesc ca au redescoperit roata. Consumul cel mai mare de combustibil nu e facut de populatie & automobilele personale, ci de industrie. Fara de care am fi aruncati inapoi in epoca de piatra...
    • 0 (6 voturi)    
      bucuresti (Joi, 14 aprilie 2011, 15:49)

      serbanica [utilizator] i-a raspuns lui Land of Choice

      Astazi in Bucuresti ploua. Ce zici ? Iesim cu bicicletele sa dam o tura de oras ?
  • +9 (17 voturi)    
    Adica nu e Basescu vinovat??!? (Joi, 14 aprilie 2011, 13:32)

    jbard [anonim]

    Adica vrea cineva sa spuna ca se mai intimpla si in alte tari?!? Adica nu sint Basescu&Boc vinovati universali?!?
    My god!! Astia au inebunit cu totul. I-a cumparat Basescu pina si pe taiwanezi.... :)
    Si eu care ma hraneam doar cu adevarurile Danei Grecu, Oanei Stancu si Cretuleascai..... ce dezamagire....:(
  • +5 (5 voturi)    
    Daca vrei , poti . (Joi, 14 aprilie 2011, 14:36)

    Cristi [anonim]

    Daca tot vor sa faca ceva ar fi cazul sa inceapa cu un audit facut la modul cel mai profesionist.
    Apoi cu gasirea unei metode de taxare a tot ce este din produse petroliere si nu numai , si este exportat Vor putea folosii ca ca justificare faptul ca petrolul din productia interna si celelalte resusre sunt ale intregului popor si trebuie sa se intoarca la popor o parte din castigurile rezultate din exportul bazat pe resursele interne.
    Oriunde exista portite ce pot fi folosite la nevoie pentru a atinge anumite teluri de moment.
    Important este sa vrei intradevar sa faci ceva.
    • 0 (2 voturi)    
      poporul... (Joi, 14 aprilie 2011, 15:34)

      claudiu__ [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      are niste reprezentanti. Pe care si i-a ales. Respectivii reprezentanti, prin contractele pe care le-au incheiat la momentul privatizarii industriei, au stabilit in ce fel poporul este recompensat pentru resurse. Gata. La multi ani. Nu mai ai ce sa mai ceri acum. Si sa speri ca gasesti portite in contractele alea, ori esti cel mai optimist om din lume, ori n-ai citit in viata ta un contract facut cum trebuie.
  • +3 (5 voturi)    
    Inghetarea pretului la carburanti. (Vineri, 15 aprilie 2011, 9:59)

    mircea [anonim]

    Ar fi o masura proasta pe termen lung.De moment efectul ar fi benefic,o luna,doua pana se termina stocurile dupa care se vor vedea cozi la benzinarii,benzina proasta si contrafacuta si in final o explozie a preturilor imposibil de controlat.Solutia ar fi un control fiscal la benzinarii,supraimpozitarea profitului obtinut din specularea pretului,incat benzinarii si furnizorii sa fie descurajati de a mai creste pretul nejustificat.S-ar putea crea un departament specializat cu oameni pregatiti in astfel de speculatii.
  • -1 (1 vot)    
    inghetare (Vineri, 15 aprilie 2011, 10:43)

    Gogu [anonim]

    Citesc titlul citesc si continutul dar nu vad unde este vorba de asa zisa "inghetare". Intoate exemplele pe care le-ati dat vad doar intelegeri dintre guvern si unele companii petroliere restranse la nivel local. Ori din asta pot concluziona ca nu se intelege ce inseamna "inghetarea preturilor" . No comment.
  • -2 (2 voturi)    
    chiar ca nu inteleg ce e aia 'economie de piata' (Vineri, 15 aprilie 2011, 11:06)

    mo [anonim]

    daca ac. sintagma exista este pt ca noi nu am cautat sa aflam TOT ceea ce implica ea; ce este aia 'concurential' sau 'invers, ce este aia' monopol' sau vicevercea..., ce este aia 'cartel 'sau complot de crestere a preturilor; cum ne descurcam fata de cei care profita de sintagma sau de noi luati ca unitate de 'prostie'; dece aceasta teribila arma numita 'mass-media' nu reactioneaza decat la cuvintele Basescu sau Udrea, Boc samd; dece 'opozitia' nu foloseste aceasta oportunitate de a arata oamenilor 'adevarul' ds. speculanti ? dece, dece, dec....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri