​INFOGRAFIC Cum s-a imbolnavit Grecia. Istoria recenta a unei tari in care bugetarii primeau 14 salarii pe an

de Constantin Barbu, Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2011, 16:34 Economie | Finanţe & Bănci

Dupa 30 de ani de trai mult peste posibilitati, factura economica si sociala a  crizei a devenit insuportabila pentru greci. Criza a imputinat banii pe care Statul obisnuia sa ii imprumute iar cura fortata de austeritate ii nemultumeste pe localnici. Se iese in strada, se protesteaza, dar solutia nu e greu de intuit. Mai ales ca la mijloc nu mai e doar soarta Greciei ci a insasi monedei euro.
  • Vezi in cele zece infografice de mai jos o scurta istorie a evenimentelor care au dus la actuala criza in care se zbate Grecia













Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

34997 vizualizari

  • +56 (64 voturi)    
    asta cu bugetarii care vor primi (Miercuri, 29 iunie 2011, 16:55)

    zaboo [utilizator]

    suna cunoscut: e lozinca opozitiei, ca sa puna botul toate putorile si sa ii voteze; dupa alegeri patim ca grecii si o sa fie tot Baselu de vina
    • -36 (52 voturi)    
      lol (Miercuri, 29 iunie 2011, 17:25)

      me [anonim] i-a raspuns lui zaboo

      si pdlu nu a fost de acord inainte se alegeri cu mariri de salarii pensii etc (50% la profi de ex)?!?!?!
      pe langa asta si pdlu a cheltuit ENORM (cel mai mult dealtfel) pe campania electorala...
      toti fac la fel , fara exceptie!

      pe langa asta, articolele sunt cam subiective... e clar ce parere are autorul... si foarte pro-capitaliste... captalism care are si el hibele lui...si nu putine... pana la urma capitalismul a facut criza asta!
      • +47 (51 voturi)    
        . (Miercuri, 29 iunie 2011, 17:40)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui me

        Da, ai dreptate! Capitalistii din Grecia au facut tara aia praf! Sau...stai, erau cumva socialisti? Lapsus...
        • +9 (9 voturi)    
          Era Batman (Joi, 30 iunie 2011, 12:02)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Articolul asta doreste a lumina minti intunecate dar esueaza din motive de colorit.

          1. Comparativ cu Grecia in Romania exista 1.2 mil bugetari la 4.1 mil angajati (vreo 30%). In Grecia dupa cum zice mai sus sunt 768 mii din 4.4 mil (17.5%)

          2. Mi se pare incredibil ca factorul care a declansat criza sa nu apara in slide-urile facute asa ca pentru to(n)ti. Ascunderea adevaratului deficit bugetar este principala cauza a crizei actuale. Asta a dus la o lipsa de incredere acuta si implicit la imposibiliatea Greciei de a se imprumuta. Japonia are o datorie publica ce se estimeaza anul acesta la vreo 230% din pib. Cresterea abrupta din 2010 a datoriei Greciei se datoreaza imprumutului "rapid" de la FMI din 2010 de 30mld (10% pib)

          3. Tonul articolului pare a da vina pe o guvernare de stanga. In Grecia, partidul de dreapta ND a fost la guvernare din 2004 pana in 2009 cand au demisionat probabil datorita problemei de la punctul 2 (si nu faptului ca avea o majoritate fragila dupa cum spuneau). Masurile de austeritate de anul trecut (luate culmea de partidul de stanga) au fost similare cu cele din Romania. Din pacate pentru ei nu a fost de ajuns. Situatia actuala nu cred ca poate fi pusa in carca socialistilor...

          4. Cand iti bazezi datele pe Wikipedia si nu pe o sursa reala ajungi sa spui prostii. Nu ca ar fi fost gresit pe Wiki, dar acolo erau scrise cifrele estimative. Conform Eurostat, deficitul Greciei a fost de -10.5% in 2010 si -15.4% in 2009 (exact cifra pe care au ascuns-o cei de la ND)

          5. Avem multe de invatat din aceasta criza atat personal cat si la nivel de tara iar lectia nu e "partidul X e bun si partidul Y e rau".
          • 0 (2 voturi)    
            cifrele ne omoara (Joi, 30 iunie 2011, 13:22)

            george [anonim] i-a raspuns lui justin

            numarul total de bugetari in Romania era la inceputul lui 2009 de 1,72 milioane, nu 1,2.
            totalul fortei de munca este estimat la 9, 35 milioane in Romania, nu 4,1 milioane, iar la greci este de 5.05 milione.
            oricum, ar fi trebuit sa observi ca o tara cu populatie dubla nu poate avea angajati mai putini...
            numarul persoanelor cu contracte de munca este altceva, nu este acelasi lucru cu cel al populatiei active .
            de aceea se raporteaza numarul de bugetari la numarul populatiei totale, iar raportul este similar pentru Romania si la Grecia , in jur de 80 pers/1000 de locuitori, apropiat de media europeana.
            aici e o problema de costuri., trebuie sa iei in calcul nu numai ponderea sau numarul total al angajatilor bugetari, ci si costurile aferente acestor angajati, iar in Grecia acestea erau imense, cum sunt pe alocuri si in Romania.
            lasa analizele specialistilor...
            • 0 (0 voturi)    
              Rizibil (Marţi, 27 ianuarie 2015, 10:00)

              mcris [anonim] i-a raspuns lui george

              10 milioane forta de munca erau pe vremea lui Ceausescu, acum decand cu pensionarile anticipate, reducerea armatei, pe caz de boala etc. au ramas intr-adevar 4-5 milioane forta de munca. Si cat este PIB-ul pe cap de locuitor in Romania comparart cu Grecia?
      • +27 (37 voturi)    
        Curios! (Miercuri, 29 iunie 2011, 18:04)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui me

        Esti foarte informat in ceea ce priveste PDL!
        Nici o vorba in schimb despre uselei!
        Doar o singura intrebare, te rog frumos!
        In 1996 comunistii (pdsr-psdr, Dumnezeu stie cum ii mai chema) faceau mare galagie!
        Constantinescu a dus painea de la 500lei la 3.000lei!
        Tot ghertoiul roman a pus botul si s/a... incruntat!
        Cum se face ca acelasi ghertoi nu s/a gandir ca ilici a luat painea de la 3 (trei) lei si a dus/o la 500lei.
        3000/500 = 6 ori
        500/3 = 166.67 ori!
        Asa e si cu grecii!
        14 salarii la bugetari, nu?
        E, o sa vina uslasii si o s/o luam pe urma grecilor!
        • -9 (13 voturi)    
          PDL = cancer comunist (Joi, 30 iunie 2011, 8:15)

          generatiafacebk [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          intre 3000-2004 am avut cresteri economice de 30% ne-a, integrat in NATO si am inceiat negocierile cu UE.
          intre 2002-2004 s-au construit 110 km de autostrada .

          PDL intre 2004-2011 , 7 ani de COMUNISM a costruit 30 de km neutilizati.


          intre 1996-2000 s-au dat marile tunuri la privatizari,categoriile sociale erau invrajbite intre ele,iar tara era in haos si ghici de tara era condusa si de PDL cu al lor Basescu.
          • +5 (7 voturi)    
            amice, esti ...hazliu (Joi, 30 iunie 2011, 12:26)

            lol [anonim] i-a raspuns lui generatiafacebk

            PDL o fi cancer comunist, dar....
            PSD este metastaza comunista, la fel si Voiculescu (iar toti stim ca partidul lui este de fapt el si numai el), iar PNL-ul este in formula actuala aservit primilor.

            ...sa inteleg atunci ca dumneata il sustii pe Dan Diaconescu, caci altcineva nu mai este?
            ...daca e asa, n-am cuvinte fiindca in opinia mea Dan Diaconescu este cel mai dezgustator personaj politic influent din istoria Romaniei de la daci incoace, genul de om care este bucuros de clasificarea mea fiindca este primul intr-un top de importanta.
        • -4 (8 voturi)    
          si PDL a promis ca mareste salariile... (Joi, 30 iunie 2011, 8:38)

          gargamel [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          ... si nu le-a mai marit dupa castigarea puterii! Ba chiar le-a redus cu 25%!
          De ce nu ar face si USL la fel? Doar s-a dovedit o tactica foarte buna pentru a castiga alegerile: promiti marea cu sarea, iar dupa aceea iei masurile corecte care sa iti pastreze statul functional! Si mai ales, nu uiti sa dai vina constant pe "greaua mostenire"!

          Cine se increde in promisiuni electorale este mai prost decat cei pe care ii voteaza!
        • -3 (7 voturi)    
          bine gandit (Joi, 30 iunie 2011, 10:56)

          Mortal [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          dar cu mari hibe in logica.
          acuzi fsn-ul de atunci?
          pai din ala e tras 100% pdl-ul, pe cand usl-ul e doar bucata reprezentata de psd.
          asta ca sa-ti raspund la "intrebarea" care te framanta.
          ca te faci ca ai uitat cand basescu ne spunea tuturor ca tariceanu nu vrea sa dea salarii si pensii marite cu toate ca el (basescu) are informatii sigure ca exista bani pt asta. si in acelasi timp trambita boc ca vor mari salariile profesorilor de a doua zi de cum ajung la putere.
          te faci tu ca uiti, dar poporul nu e asa de usor de prostit pe cum crezi mataluta
      • +24 (30 voturi)    
        De dragul discutiei (Miercuri, 29 iunie 2011, 18:07)

        sile [anonim] i-a raspuns lui me

        Poate preferi fascismul? Ca n-a produs nicio criza. Si nici comunismul, totul era perfect stabil pana s-a dus de rapa cu totul.
      • +6 (10 voturi)    
        corect, (Miercuri, 29 iunie 2011, 18:23)

        Cezy [utilizator] i-a raspuns lui me

        asta face ca de ani buni sa alegem raul mai mic!
      • +16 (20 voturi)    
        Of Doamne... (Miercuri, 29 iunie 2011, 19:39)

        Danny_craiova [utilizator] i-a raspuns lui me

        Ba da si Pdl a fost de acord cu cresterea salariala de 50% a profesorilor,dar cand???In 2008 pe o crestere economica de 7-8%,exact cand premierul anunta ca economia "DUDUIE".Cred ca nici Dumnezeu nu putea sa visesze ca pe o asa crestere economica o sa venim cu un deficit de de -5.Ia sa il intrebi pe Vosganian ca iti explica el....
      • +1 (1 vot)    
        cifre sau vorbe? (Joi, 30 iunie 2011, 7:11)

        bula [anonim] i-a raspuns lui me

        ai si cifre? ca ENORM seamana cu reclama la vopsea "Vitali are .....mica"! PS. Cat a fost deficitul in 2008? ca doar procedura de infringment de la UE (pentru deficit excesiv) a inceput sub Tariceanu.....
      • 0 (0 voturi)    
        OK (Joi, 30 iunie 2011, 9:13)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui me

        A fost de acord, asta e o mişcare politică. Dar le-a mărit efectiv?
  • +34 (38 voturi)    
    600 de meserii (Miercuri, 29 iunie 2011, 17:15)

    Trojan.H [utilizator]

    Auzeam ceva mai devreme ca in Grecia exista 600 de meserii de unde te poti pensiona la 50 de ani cu 90% din salariu. Ce sa mai zici...
    • +26 (28 voturi)    
      Esti rau (Miercuri, 29 iunie 2011, 18:03)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      Iesi cu 90% din salariu, dar in loc de 14 salarii primesti abia 12 pensii. Te loveste rau.
      • +2 (2 voturi)    
        15 pensii (Joi, 30 iunie 2011, 9:31)

        Pepi [utilizator] i-a raspuns lui sile

        Parca inainte de criza erau 13 sau 15 pensii, iar unele din primele masuri au fost reducerea atat a numarului la 12, cat si a cuantumului cu cateva procente (5 parca). Practic se reduceau veniturile anuale din pensie cu 15-20% - efectul la Bucuresti a fost atunci cand a fost propusa scaderea pensiilor cu 15%: toti comentatorii spuneau ca in Grecia pensiile scad cu 5% (uitand de numarul de pensii), si ca Grecia e mai rau afectata decat Romania - ei bine, in Grecia chiar si scaderea cu 15-20% a fost insuficienta pentru a se ajunge la un echilibru (asta pe langa celelalte masuri).
    • +16 (18 voturi)    
      pensii (Miercuri, 29 iunie 2011, 18:27)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      circula pe net o harta cu pensiile medii in Europa; grecii figureaza cu 1600 E! Parca nu cred, desi.....
      • +3 (7 voturi)    
        Fals (Miercuri, 29 iunie 2011, 21:42)

        Droper [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

        Bine faci ca nu crezi, pentru ca e fals.
  • -5 (13 voturi)    
    capra vecinului (Miercuri, 29 iunie 2011, 17:50)

    buc [anonim]

    autorul ar trebui sa se informeze un pic mai bine, si daca ar fi asa poporul nu cred ca are vina. Ce spun cei de la putere cu ce fac dupa alegeri e total diferit. In fine sa nu ne dam rotunzi ca noi si fara criza suntem mai rau ca ei> dar de, ne bucuram de capra vecinului ca asa suntem noi....
  • +11 (11 voturi)    
    Cine plateste taxele marite ... (Miercuri, 29 iunie 2011, 17:58)

    Ghita [anonim]

    ... din moment ce grecii pot pleca sa lucreze altundeva in UE. Parca vad ca datoriile le vor plati bulgarii, romanii, turcii, chinezii s.a., unele insule se vor declara independente de datoriile Atenei, si alte solutii haioase dintr-astea luate in paguba creditorilor. Normal trebuiau pusi la plata cei ce s-au imprumutat. Nu este exclus sa nu mai vina nimeni pe-acolo sa si munceasca si atunci votul Parlamentului elen de azi nu are nici o acoperire.
    • -9 (11 voturi)    
      bravo lor (Miercuri, 29 iunie 2011, 20:33)

      serban [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      sper sa nu-i puna dracu sa dea banii inapoi . si daca pica euro si ue voi varsa lacrimi de crocodil ....
  • +7 (7 voturi)    
    poza aiurea (Miercuri, 29 iunie 2011, 19:39)

    ia cucu [utilizator]

    Scoateti fratilor poza asta de pe prima pagina cu batranul cu fata insangerata, sunteti penibili.
  • +5 (5 voturi)    
    Mai e putin.. (Miercuri, 29 iunie 2011, 20:09)

    incomod [anonim]

    ...pana omul obisnuit de pe strada isi va da o palma dupa ceafa si isi va spune ca nea Gheo...ba, da prost mai sunt... de ce dracu le dau eu bani astora ? de ce muncesc eu pentru ei ? ca sa le dau bani si sa-i tin in spinare ? I-a mai mereti unde-antarcat mutu iapa cu creditele voastre...nu vi le mai platesc, na... si-asa mi-ati tras la tepe pana acum... sa vad, ce-mi faceti ? si atunci sa vedem ce fac bancile, corporatiile, guvernele etc... mai e putin...
    • +1 (1 vot)    
      si urmatorii bani? (Joi, 30 iunie 2011, 7:14)

      curios [anonim] i-a raspuns lui incomod

      urmatoarea plata la pensii si la salarii la bugetari de unde vine???? ca doar nmeni nu mai plateste dari! dar la medic cine plateste?
  • +1 (1 vot)    
    Cum s-a intamplat, de fapt (Miercuri, 29 iunie 2011, 23:25)

    VF [anonim]

    Am inteles exact ce s-a intamplat acolo dupa articolul asta: http://www.vanityfair.com/business/features/2010/10/greeks-bearing-bonds-201010
    • +3 (3 voturi)    
      da (Joi, 30 iunie 2011, 1:48)

      alex [anonim] i-a raspuns lui VF

      Foarte interesant articolul, l-am citit si eu cand a aparut si il recomand.
    • 0 (2 voturi)    
      Din pacate (Joi, 30 iunie 2011, 9:57)

      popej27 [anonim] i-a raspuns lui VF

      daca in tot articolul inlocuiesti cuvintul "Grecia" cu "Romania" continutul ramine valabil.
  • +2 (8 voturi)    
    alte interese (Joi, 30 iunie 2011, 0:32)

    costa [anonim]

    Eu cred ca sunt alte interese la mijloc. E un plan de falimentare inceput cu multi ani in urma. Nemtii au vrut si vor citeva insule, francezii vor sa vinda ei arme grecilor si nu rusii, americanii vor ceva petrol din Marea Egee. Toate astea si multe alte pe care noi...furnicile...nu le cunoastem , au fost infaptuite de guvern tradator si lacom . Se stie ca Grecia a fost condusa doar de doua familii: Papandreou si Mitsotakis. Prin rotatie. Cind saracia o familie , prelua conducerea.Facea ceva aranjamente ex: Siemens, Godman Sachs etc...si totul era bine...pentru ei nu pentru popor. Cind se imputea treaba prelua conducerea cealalata familie si tot asa.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Joi, 30 iunie 2011, 1:52)

      alex [anonim] i-a raspuns lui costa

      Si clanul Karamanlis...
    • +4 (4 voturi)    
      interese (Joi, 30 iunie 2011, 9:38)

      Zoli [anonim] i-a raspuns lui costa

      Da, americanii sunt de vina ca grecii primesc 14 salarii pe an, iar pensionarii 15 pensii pe ani, ca primesc spor de prezenta la servici, samd.. Grecii au protestat saracii ca ei nu si nu, dar nu poti sa te pui cu americanii si cu nemtii...
  • +1 (3 voturi)    
    Criza generala (Joi, 30 iunie 2011, 6:34)

    Tudor [anonim]

    Asta e sistemul...Kakapitalismul fara inselaciune si fara jaf e ca un spermatozoid neputincios fara coada si fara cap.Pe cine sa prosteasca grecii?Doar pe romani ?!Eeee...Daca aveau prima armata din lume...China asa comunista cum e ea tot are o armata redutabila...de teracota .
  • -4 (4 voturi)    
    legat de cele 14 salarii (Joi, 30 iunie 2011, 8:17)

    generatiafacebk [utilizator]

    gigi din Grecia avea un venit de 5 lei sa zicem.
    acei 5 lei erau imparitit in 14 transe. nu asta a declansat criza.
  • -1 (3 voturi)    
    Pariu. (Joi, 30 iunie 2011, 9:22)

    AlinN [utilizator]

    Pariez ca americanii sunt implicati in revolte. Daca este haos in Grecia si Euro pica lumea se va indrepta catre hartia lor. De-aia cred ca se zvarcolesc de ciuda rezultatului votului.
  • +7 (7 voturi)    
    Problema e alta (Joi, 30 iunie 2011, 9:37)

    eu [anonim]

    In Grecia programul de lucru e de la 9 la 14, iar vinerea pana la 12...fara exceptii....plus cele 14 salarii. Iar venitul mediu pe locuitor era in 2007 de 1100 de euro. Am stat o sapatamana in Atena si la pranz toate institutiile erau inchise (de stat, banci, etc) iar oamenii erau in terase, magazine, etc. Ei se bazau foarte mult pe banii din turism, care acoperau gaurile existente, insa cand acestia s-au terminat a incetat si viata buna pe care o duceau. Acum sunt obligati sa puna osul la treaba si sa termine cu viata de poeti, iar asta nu le convine. In mare situatia se datoreaza faptului ca au fost superficiali si ca au vandut pielea ursului din padure.
  • +6 (6 voturi)    
    grecia (Joi, 30 iunie 2011, 10:24)

    viorel [anonim]

    În campania din 2009, psd şi Geoană, spuneau să adoptăm modelul Greciei. Vă daţi seama cum am trecut la milimetru de faliment.
  • 0 (0 voturi)    
    Hmmm (Joi, 30 iunie 2011, 10:33)

    Zummm [utilizator]

    Vad ca nu se spune nimic despre cele 4 submarine pe care au fost obligati grecii sa le cumpere de catre nemti ca sa pazeasca NATO. Sa le mentina si operationale nu doar asa de pus in vitrina. Pai normal ca se aduna datorii.
  • +2 (4 voturi)    
    un popor de lenesi (Joi, 30 iunie 2011, 10:39)

    adrian [anonim]

    foarte buna prezentarea, sugestiva totodata.
    Insa ce nu vad aici, sau poate mi-a scapat, este descrierea in linii generale a stilului lejer de viata al grecilor. Ca sa fiu mai clar aici ma refer la lenea care caracterizeaza intreg poporul grec: ei la ora 10 inca isi beau cafeaua, la ora 1 intra in pauza, iar pe la 3 mai muncesc vreo doua ore.

    De unde bani fara munca ? Din imprumuturi si din populisme gen Ponta / Nastase / Iliescu / Antonescu ...

    Trebuie sa avem si noi mare grija pentru ca si pe noi ne pandeste riscul asta. Si noi asteptam marea cu sarea, si noi stam cu mana intinsa si cu limba scoasa sa ne mai pice din cer cate ceva, si noi ne-am obisnuit sa ne dea statul casa, masa si servici. Dar statul nu mai poate cum putea in comunism, pentru ca acum pretentiile sunt mult mai mari si fara munca sunt foarte greu de acoperit.

    Noi inca suntem la marginea prapastiei, iar daca vom continua sa cersim drepturi fara obligatii, daca vom continua sa furam, daca vom sustine nemunca si daca nu ne responsabilizam vom fi si noi o alta Grecie.
    Si aici ma refer la tot poporul de la mic la mare.
  • +2 (2 voturi)    
    grecia (Joi, 30 iunie 2011, 10:54)

    men [anonim]

    La noi situatia este mai albastra. De ce? La noi sunt bugetari care luat si cate 3 salarii lunar(fata de incadrare) si nu cred ca s-a schimbat ceva. Nu avem nimic din ce au grecii(turism, infrastructura, nume etc), doar apetit de cheltuit bani care nu sunt ai nostrii, de inselarea sistemului de taxe si impozite. La aderare toti visam la proiecte pe bani europeni, mai ales nerambursabili. Obligatia noastra: absortia fondurilor europene. Din pacate de-a lungul istoriei iesirile din crize generale au fost fffffffffffff brutale si cred ca si iesirea din aceasta criza va urma un tipic asemanator.
  • +1 (1 vot)    
    Criza (Joi, 30 iunie 2011, 11:11)

    Marin [anonim]

    E o prostie fara margini sa crezi ca asemeni Greciei, criza de la noi se datoreaza exclusiv salariilor bugetarilor si nu delapidarilor partidului de guvernare Udrea,Videanu,Pinalti,Falca,Anastase,fetele marinarului,etc. Daca voi credeti ca salariile sau pensiile costa bugetul mai mult decat parcurile,piscinele si stadioanele construite in sate care nu au apa curenta,gaze,electricitate atunci nu mai e nimic de spus.
    • 0 (0 voturi)    
      Amice, nu incerca sa ne abati atentia.... (Joi, 30 iunie 2011, 12:44)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Marin

      Daca revin la guvernare marii jefuitori nationali si tradatori de la USL, vom avea si noi soarta Greciei. Asta este problema adevarata! Si vezi ca ai uitat pe Dragnea, sefii PSD-isti de la Buzau si Arges, Rizea, Nastase, Tariceanu, liberalul ala care a fost pe la finante, ascuns dupa Fosganian si toti aia care au pustiit tara asta fara pic de bun simt si respect fata de conationalii lor.
    • 0 (0 voturi)    
      da, costa... (Joi, 30 iunie 2011, 13:32)

      TeoM [anonim] i-a raspuns lui Marin

      Da! "costa" mult mai mult si o spun in calitate de om informat si neimplicat in politica.
  • +3 (3 voturi)    
    victoria socialismului (Joi, 30 iunie 2011, 11:25)

    mircea [anonim]

    Luati aminte. Vedeti unde duce victoria sindicatelor asupra guvernelor socialiste.
  • 0 (0 voturi)    
    si in Belgia (Joi, 30 iunie 2011, 11:40)

    gigi [anonim]

    se dau 14 salarii
  • 0 (0 voturi)    
    observ ca nu se pomeneste deloc (Joi, 30 iunie 2011, 13:35)

    nicolae [anonim]

    de sportul national grecesc; evaziunea fiscala.
    de unde sa platesti ORICE daca venitul national...numai vine,deoarece grecii sunt obsedati cu economia la negru?
    Putina disciplina si maturitate fiscala in loc de primitivismul evaziunii fiscale ar face bine greciei
    insa putine sperante...
  • +1 (1 vot)    
    In Germania (Joi, 30 iunie 2011, 13:54)

    fritz [anonim]

    Si eu am in Germania 13 salarii + 28 de zile de concediu + sarbatori legale platite + alte beneficii si muncesc mai putin decit in Romania. Nici functionarii de la stat nu sint mai altfel decit in Romania, pauze lungi si plimbat pe la 5 birouri pentru stampile pe o singura foaie.
    Problema principala a Greciei si a altor tari din sudul Europei nu e cit de mult si cit de bine muncesc ci cit de mult apreciaza valoarea banilor, mai exact a datoriilor. In tarile nordice este o RUSINE sa ai datorii de orice fel atit in cazul oamenilor de rind cit mai ales pentru cei care ajung sa-i conduca. Majoritatea "pun deoparte" cel putin 10% din cit cistiga pe luna pentru evenimente neprevazute sau sa-i aiba la pensie. Din cauza asta foarte putini isi cumpara locuinte in rate, nici vorba de masini, televizor etc...iar cind iesim mai multi la o bere toti isi platesc consumatia exact pina la ultimul cent. Nu exista azi iti platesc eu berea, miine mi-o platesti tu, nici macar da-mi 5 centi ca sa nu-mi dea rest de la un euro si sa-mi umplu buzunarele de monezi. 90% nici nu au auzit de overdraft si nici nu vezi reclame la TV sau in oras la bancile care dau credite. Mentalitatea sudica este sa traiesti cit mai bine clipa chiar daca o traiesti pe datorie si cind nu mai ai bani ... sa faci katerinka sau sa iesi la cersit. Cel mai tare ii supara pe nemti ca sint legati de Europa de sud prin euro. Iar toata salvarea Greciei si a altor PIIGS inseamna defapt tiparirea de euro. Tiparind euro automat creste inflatia si se duc dracului economiile neamtului de rind.
  • 0 (0 voturi)    
    daca credem ca alegerea USL sau PDL face diferenta (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 11:04)

    Andrei [anonim]

    ...
    ma tem ca nu am inteles nimic.
    de 20 ani s-au perindat si unii si altii pe la guvernare. PSD si PDL sunt 2 aripi ale comunistilor oportunisti numiti FSN in 90 care au organizat lovitura de stat si marele jaf de dupa. nu cred ca salvarea poate veni de la vreuna din aripi. merita impuscati impreuna. ne trebuie niste oameni cu totul noi, nu aia care ne-au dezamagit acum 4 sau 8 ani acum sa ii readucem crezand ca facem vreo schimbare.
    de fapt, toata lumea e in pragul unei revolutii. actuala oranduire democrato-capitalista care favorizeaza guvernarea de catre elite pt elite si utilizarea propagandei ca mijloc de control al maselor se apropie de final. Ce va veni in locul ei ... inca nu stiu, dar vom afla


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri