Sondaj BNR: Piata imobiliara este in prezent "inghetata" si investitiile s-au redus

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 23 decembrie 2008, 14:46 Economie | Imobiliar

 documente
(23 Dec 2008) PDF, 616KB
Dupa dezvoltarea exploziva din ultimii ani, piata imobiliara este in prezent „inghetata”, existand chiar semnale de scadere a apetitului investitional din partea marilor operatori de profil, arata rezultatele celui mai recent sondaj de conjunctura realizat in luna decembrie de Banca Nationala a Romaniei (BNR).

Cererea insuficienta si blocajul financiar sunt principale cauze ale diminuarii activitatii atat in industrie cat si in constructii, managerii estimand o scadere accelerata a numarului de angajati in ambele sectoare, in perioada urmatoare.

Rezultatele ultimului sondaj de conjunctura realizat de BNR releva inrautatirea asteptarilor privind activitatea industriala si de constructii, in luna decembrie din acest an. Daca in primul caz evolutia este atribuita subsectorului prelucrator, tot mai afectat de criza economica internationala, in sectorul constructiilor, evolutia nu mai poate fi atribuita factorului sezonier.

Cererea insuficienta si blocajul financiar, principalele cauze ale scaderii activitatii in constructii si industrie

Principalul factor care afecteaza volumul atat in industrie cat si in constructii este cererea insuficienta (in opinia a 37% dintre managerii chestionati). Alti factori de franare a activitatii in cele doua sectoare economice sunt: blocajul financiar (11% din totalul raspunsurilor), nivelul ridicat al dobanzilor bancare (9%), cursul de schimb (7%) si dificultatea aprovizionarii cu materii prime (3%).

In privinta preturilor, estimarea managerilor este ca in luna decembrie preturile productiei industriale vor continua sa-si atenueze dinamica, in timp ce in constructii, acestea se vor plasa la un nivel apropiat celui din luna anterioara. Estimarile managerilor indica o scadere accelerata a numarului de locuri de munca in ambele sectoare economice, pentru ultima luna din acest an.

Restrangere consistenta a investitiilor in constructii si industrie

Potrivit estimarilor managerilor, luna decembrie va consemna o inrautatire a perspectivei privind acumularile de capital, in special in industrie. In constructii, desi aproximativ 66% dintre managerii participanti la sondaj declara ca isi mentin proiectele de investitii, scaderea abrupta a soldului conjunctural (de la -5% in luna noiembrie la -20% in decembrie) sugereaza deteriorarea perspectivei si la nivelul acestui sector de activitate.

Sondajul de conjunctura se desfasoara cu sprijinul sucursalelor Bancii Nationale a Romaniei si se bazeaza pe un esantion national reprezentativ la nivel judetean (atat ca pondere, cat si ca structura pe ramuri). Incepand cu luna august 2005, componenta esantionului a fost extinsa, numarul unitatilor selectate fiind in prezent de circa 420.























3711 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    TIRANOSAURUS JIJI (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:01)

    OSERCLUJ [anonim]

    piata revine la normal...nu e nimic neobisnuit...niste prieteni din Israel de anul trecut au plecat de aici ptr ca stiau ca vine criza...numai JIJI a ramas pe baricade si nu stie ce se intampla cu el si pamanturile lui...asa cum arabii nu si au putut bea petrolul nici ei nu au ce face cu pamanturile lor,la ce cheltuieli au...cred ca uzinele BMW aer putea sa produca ptr noi 10 ani...dar cu ce sa le platim masinile ..luam un credit???ar fi o piata atipica...ca e nevoie de masina ptr fiecare zilistean ...
    60 mp la 100-120 salarii medii...ce ziceti??
  • +2 (4 voturi)    
    interesant (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:02)

    adishaq [utilizator]

    adica nu e blocaj datorita noilor norme ale bnr?

    pai in cazul acesta, oare ce scuza vor mai baga agentii imobiliari ca sa te pacaleasca sa iei o casa pana nu o ia altul?

    dar chiar sa fie cerere insuficienta? pana acum toate sondajele aratau ca cererea e mult mai mare decat oferta.

    e clar, nu sunt intrunite conditiile sa scada preturile.

    p.s. cand un apartament de 3 camere va costa maxim 50 000e si unul de 4 maxim 70 000e, sunt sanse sa se deblocheze piata imobiliara. numai ca pana atunci multi agenti si agentii imobiliare vor fi istorie, iar noi vom putea sa ne bucuram de noile "oportunitati"
    • +3 (7 voturi)    
      s.a spart balonul (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:08)

      adam [anonim] i-a raspuns lui adishaq

      eu cred ca o garsoniera va ajunge undeva pe la 15000 E in Bucuresti, ap 2 camere 30.000 E... asa e normal.
      asta e doar inceputul crizei...
      • -2 (6 voturi)    
        RE: s.a spart balonul (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:48)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui adam

        mai draga adam,
        casele vor costa 65.000 maxim si toate garsonierele vor fi max 16.000, da` cu mobila inclusa.
        iar ap doar max 32.000.
        mai viseaza, mai viseaza
        cand ai sa cumperi tu la pretul acesta (poate in angola, pt ca deja in rep moldova pereturile sunt uriase) revino tu aici si spune-ne
        • +4 (6 voturi)    
          Draga Catalin (Marţi, 23 decembrie 2008, 19:58)

          ion [anonim] i-a raspuns lui catalin

          Nu stiu unde ai fost tu prin 1998 dar preturile la apartamente erau chiar mai mici decat ce spune Adam. Tu si alti baieti uitati ca ceea ce creste o sa si scada. Normal ca depinde de conjunctura internationala si de cea locala, dar sunt sigur ca analistul din tine acum 1 an zicea sus si tare ca preturile anul asta or sa tot creasca si nu or sa se mai opreasca. Presupun ca esti unul dintre proaspetii propietari de apartament luat la varf de pret si cu imprumut la banca. Pot sa-ti spun un singur lucru tie, esti sclav si inca nu stii.
          • -1 (7 voturi)    
            da, dar.... (Marţi, 23 decembrie 2008, 21:53)

            MirceaA [anonim] i-a raspuns lui ion

            scade 15-20%, nu la jumate. Vad ca o multime de tembeli pe aici se bucura ca scade piata imobilara. Pai daca totul ingheata, sute de mii de oameni merg in somaj din constructii si activitati anexe. Mare motiv de bucurie. Se bucura ca pierde Jiji o juma de miliard si ramane cu alta jumate... dar aia care raman pe strazi? Se bucura si aia?
            • +1 (5 voturi)    
              eu ma bucur (Marţi, 23 decembrie 2008, 23:29)

              gimini [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

              Eu unul ma bucur ca "sute de mii de oameni merg in somaj din constructii si activitati anexe". Se elibereaza forta de munca pentru activitati cu adevarat productive! Se creeaza in fine premisele pentru ca Romania sa produca si ea ceva util, nu doar sa consume! Ca sa nu mai vorbim ca somerii din rezidential vor putea fi angajati in sfarsit sa faca autostrazi, de care avem atata nevoie!
            • +2 (2 voturi)    
              Nubcitorii din constructii au plecat de 2-3 ani (Joi, 25 decembrie 2008, 9:53)

              Roxxy [anonim] i-a raspuns lui MirceaA

              in constructiile din Bucuresti se lucreaza cu minori retardati ,nomazi si alcolici
              deci nu e cazul sa ii plangi
              iar pretul corect nu il stabilesti tu ,il va stabili piata -daca intretinerea unei case creste exponential ,pretul ei va diminua pana la capat -cand e mai bine sa ii dai foc decat sa o intreti !
        • +2 (2 voturi)    
          crazi? (Marţi, 23 decembrie 2008, 21:31)

          vasy [anonim] i-a raspuns lui catalin

          In Floresti, Cluj, deja sunt apartamente de 3 camere la 80 mp cu 36000 euro. Semifinisat.
          Vezi pe www.piata-az.ro
          • 0 (0 voturi)    
            nu are nici o valoare argumentul tau! (Miercuri, 24 decembrie 2008, 21:22)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui vasy

            Floresti asta e in centrul clujului?? poate e in camp pe undeva unde sufla alizeele de numa
            '. Sa fim seriosi, locatia conteaza extrem de mult... asa in camp gasesti de ex la sibiu la 500 euro mp/construit... dar care dintre voi ar locui acolo? fara strazi k-lumea, camp cat vezi cu ochii etc sigur ca scad, dar ceea ce conteaza fff mult e locatia, trebuie sa tinem cont si de acest lucru!
        • +1 (3 voturi)    
          vreau 5 bucati (Marţi, 23 decembrie 2008, 23:40)

          ospatar [anonim] i-a raspuns lui catalin

          unde sunt casele stea cu 65 mii euro in Bucuresti??? Vreau si eu 5 bucati, una in Aviatorilor, una pe Dacia, si restul in Cotroceni. Platesc cu banii jos!!!
          • +1 (1 vot)    
            nu fi mitocan..monser (Miercuri, 24 decembrie 2008, 12:36)

            luputehno [utilizator] i-a raspuns lui ospatar

            5 bucati??...stai cu chirie cumva...de unul nu e suficient..??sau ai de vanzare acuma de nu ti recuperezi nici 70% din pretul de achizitie....faliment placut
    • +5 (5 voturi)    
      @adishaq (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:12)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui adishaq

      Sunt foarte multi care au senzatia ca normele BNR sunt cele care au blocat piata creditelor. E cea mai mare greseala. De fapt marea problema e ca bancile nu mai primesc bani din afara. Nu mai au bani de imprumutat.
      Iar BNR-ul nu prea mai are parghii prin care sa dea drumul la credite. Poate sa ajute, dar nu poate schimba radical situatia. Nu asteptati salvarea de la BNR!
      Asa cum se prezinta situatia la momentul asta, un apartament de 3 camere poate sa ajunga si 30.000 de Eur si tot nu o sa fie cumparatori atata timp cat bancile nu mai dau deloc credite.
      Deci nu te bucura. Oricat de jos s-ar duce preturile, tot nu o sa ai bani sa cumperi (doar daca nu ai fost baiat destept si ai imprumutat banii pana sa vina criza).
      • 0 (0 voturi)    
        Buna observatie (Marţi, 23 decembrie 2008, 20:01)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Dar mai sunt si oameni care au pus bani deoparte si care asteapta momentul oportun. Chiar daca nu au toti banii necesari tot or sa obtina credit daca au peste 50% din suma.
  • -3 (7 voturi)    
    Principalul vinovat: BNR. (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:17)

    AlinN [anonim]

    Nu exista o persoana mai analfabeta economic decat mine.
    Si totusi acum vreo 2 ani ma contraziceam, cu umilinta, permanent constient de propria-mi prostie, cu "specialisti imobiliari" care estimau ca pe la data de 1 decembrie 2008 pretul unui apartament vechi in Bucuresti va ajunge undeva pe la 500.000 Euro. Se refereau la garsoniere. Explicau ei ca Bucurestiul va deveni metropola, si va ingloba judetul Ilfov, iar garsonierele jegoase din Pantelimon vor fi considerate centrale, si daca ne uitam la cat costa o garsoniera in Paris, vedem ca este pe la 500.000 Euro, si cum Bucurestiul va fi in zona Euro.......
    Prin primavara 2007, auzisem de la BBC despre ce se intampla in SUA. Tot "specialistii" aparuti ca ciupercile dupa ploaie, ma asigurau ca rau va fi in Occident, dar la noi va fi tot o crestere aberanta.
    Ce vina aveau "specialistii" ca voiau sa castige tot mai mult si sa umfle preturile? Nici una. Cine trebuia sa sesizeze ca o garsoniera jegoasa intr-un cartier rau famat nu va face 500.000Euro in vecii vecilor? Pai BNR cand permitea imprumuturile. Trebuia sa faca ceva sa le blocheze. Trebuia sa blocheze atunci fortat piata imobiliara pentru ca nu suna logic. Dupa cum va trebui sa o blocheze cumva daca preturile vor scadea exagerat si numarul de tranzactii ar creste aberant.
    Si daca va fi un colaps financiar bancar, o buna felie din vina apartine si BNR.
    Asa gandesc eu, dar nu cunosc prea multe in domeniu. Poate gresesc.
    • +7 (9 voturi)    
      Vina (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:08)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Vina nu-i a BNR-ului ci a prostilor care au luat imprumuturile acordate de banci.

      Si BNR-ul nu adat nici un imprumut pentru nici o locuinta.
      Si la fel nu avea cum sa verifice BNR-ul ca aia de la banci accepta declaratii mincinoase depre salarii inexistente pentru a accorda imprumuturi.

      Asa ca nu mai ataca BNR-ul da in cap celor care au luat credite pentru apartamente la preturi umflate si bancilor care le-au acceptat.
      • +2 (6 voturi)    
        N-am zis ca BNR a dat imprumuturi. (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:25)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Am zis ca a permis un nivel alarmant al imprumutului in Romania, care poate duce la colaps national.
        BNR nu putea sa verifice declaratiile mincinoase, dar avea unele parghii sa inhibe creditarea.
        In ceea ce-i priveste pe prostii care au luat credite pentru locuinte atitudinea gen "ce bine-mi pare ca a murit capra vecinului" (vezi "prostii care au luat credite pentru locuinte"), nu cred ca este prea utila nici macar pentru cei care nu am luat credite de locuinte, intrucat daca toti "prostii" nu mai dau banii cu totii am imbulinat-o.
        • +3 (3 voturi)    
          Ia-o incetisor (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:57)

          un roman [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          BNR prin masurile pe care le-a luat a stablit un nivel acceptabil al creditarii, daca bancile nu le-au respectat sau acceptat derapaje, nu este vina BNR-ului.

          Cat despre fraierii care au luat credite ca sa-si cumpere locuinte la Bucuresti cu preturi de Paris, bafta lor, eu nu ma bucur ca vor avea probleme, doar am spus ca sunt principalii vinovati pentru ce l-i se intampla. Romanii ar trebui sa se invete sa se limiteze la ce au nevoie si sa nu se intinda mai mult decat le permite plapuma (sau in cazulde fata patul).
          • +2 (2 voturi)    
            Ai dreptate. (Miercuri, 24 decembrie 2008, 10:00)

            AlinN [anonim] i-a raspuns lui un roman

            M-am documentat referitor la masurile BNR 2005-2007 privitoare la creditare. Aparent ai dreptate. Masurile au fost de limitare a creditarii. Se pare ca BNR macar a incercat sa limiteze creditarea.
  • +6 (8 voturi)    
    cate falimente credeti ca vor fi?... (Marţi, 23 decembrie 2008, 18:37)

    ina [anonim]

    Am lucrat vreo 2 ani intr-o banca si am vazut, doar intr-o sucursala de cartier, zeci de credite pentru apartamente de 2 camere la 75-90.000 de euro...
    Daca valoarea apartamentelor scade - si asta e cert, nu vad de ce tinerii in cauza (pentru ca erau toti tineri) ar mai continua sa plateasca rate peste rate...
    Pentru un credit de 90.000 restitui in 30 de ani cel putin de doua ori valoarea creditului...
    Daca apartamentul ajunge sa valoreze 40.000, iar euro ajunge la 4 RON, dar salariile nu mai cresc... sa ne ajute Dumnezeu!
    In locul lor as accepta ca am pierdut 2 ani de rate si m-as duce sa locuiesc in chirie...

    In 2009 piata imobiliara se va debloca. Nu de alta, dar bancile vor deveni active pe aceasta piata in calitate de proprietari... Intrebarea e cate sunt pregatite sa-si schimbe obiectul de activitate...
    • +2 (2 voturi)    
      prostul daca nu-i fudul, parca nu e prost destul (Marţi, 23 decembrie 2008, 23:37)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui ina

      Cati oameni crezi tu ca vor avea curajul sa accepte ca au facut o tampenie, dupa ce 1-2 ani s-au impanat si si-au ras de prietenii mai "saraci" care nu au avut valoare de-un credit?

      Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca o persoana care a putut cumpara in 2007/2008 e dobitoaca prin definitie. Deci nu are un IQ suficient cat sa-ti dea seama ca daca abandoneaza acum creditul, va iesi mai castigat.

      Asa ca multi, majoritatea, vor continua sa-si plateasca ratele. La un moment dat vor ajunge in situatia sa aiba in spate 4-5 ani de plata si deja nu va mai fi rentabil sa renunti la credit.

      Creditacii imobiliari sunt cei mai disciplinati. Problemele mari ale bancilor sunt la cei care s-au imprumutat pentru frigidere.
    • +2 (2 voturi)    
      multe, dar ... (Marţi, 23 decembrie 2008, 23:39)

      unul [anonim] i-a raspuns lui ina

      nu e chiar asa ca dau locuinta inapoi si... gata! ei sunt datori bancii pana la recuperarea integrala a soldului... cel putin asa stiu eu

      oricum, bancile vor fi putin 'stranse cu usa' la inceputul primaverii avand in vedere ca sunt semnale ca au crescut restantele la auto si imobiliare. tot ce e de sperat...sa nu degenereze intr-un dezastru aceasta situatie (desi moral, ar cam merita-o!)
  • -2 (6 voturi)    
    Cerere vs Oferta (Miercuri, 24 decembrie 2008, 0:26)

    Cumparatoru de ocazie [anonim]

    Citesc si ma minunez. Sa moara si capra vecinului e in sangele romanului. Oameni buni, sa ne intelegem, piata libera este dictata de cerere si oferta. Am acum vreo 60k cash si daca scad apartamentele mai cumpar vreo 2 garsoniere ca oricum se dau bine la inchiriat (scot la sigur vreo 700€/luna). Asadar asteptati sa vedeti voi garsoniere de 15 mii ca imi iau toata scara de bloc....
    • +2 (2 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 24 decembrie 2008, 1:08)

      diablo [anonim] i-a raspuns lui Cumparatoru de ocazie

      Piata libera este dictata de cerere si oferta. Problema e ca in Bucuresti nu exista piata libera ! Marea majoritate a anunturilor imobiliare sunt postate de agentii imobiliare care umfla pretul artificial. Cand piata va fi libera cu adevarat preturile vor scadea cel putin la 50% din cat sunt acum ...
    • +1 (5 voturi)    
      fals (Miercuri, 24 decembrie 2008, 4:13)

      elzorab [anonim] i-a raspuns lui Cumparatoru de ocazie

      ce te face sa crezi ca atunci cand pretul apartemetelor vor scadea la jumatate, pretul chiriei va ramane acelasi?
      vor scadea toate, fara nici o exceptie. faptul ca dvs aveti o suma cash, reprezinta o exceptie fericita, dar o exceptie care nu va influenta cu absolut nimic trendul.

      iar chiria la o garsoniera de 15 000 de euro nu va fi in nici un caz 300 euro pe luna ci, mai degraba, undeva pe la 50-100 maximum.

      preturile vor cobora exact acolo unde au fost inainte de explozia sau inceputul bulei imobiliare. undeva pe la ceea ce putea fi siustinut de o economie reala, cu bani reali, cu oameni care primeau credite pe baze reale si nu pe falsuri in acte.

      pretuile vor fi dupa cum urmeaza: garsoniere 10 000-15000 , doua camere 15 000 - 20 000, trei camere 20000-25000, case 50 000 -60 000.

      atat poate sa duca o economie din lumea a treia asa cum e roamaia. restul sunt basme cu feti frumosi!!!
    • +1 (1 vot)    
      dar chiriile? (Miercuri, 24 decembrie 2008, 13:27)

      alt_cumparator [anonim] i-a raspuns lui Cumparatoru de ocazie

      Si eu sunt cam in aceeashi situatzie, dar cu o idee mai putzini bani...
      Ma indoiesc de chestia asta...acum chiriile la garsoniere in Bucuresti sunt cam sub 300E...undeva pe la 250E...in mod normal daca pretzurile scad vor scadea si chiriile relativ proportzional...
      Daca garsonierele mari se duc puternic spre 30k euro(inca nu au ajuns acolo dar un prieten care acum 3 luni cerea 85k tocmai a reushit sa vanda cu greu cu 55k din care o parte-cam 3 k- au fost opritzi de agentzia imobiliara, stat, etc), presupun ca si chiriile vor cobora spre 200 euro...si nu stiu daca e asha buna afacere sa investesti 30k euro intr-o garsoniera care sa itzi aduca 200k euro/luna=>o amortizare de 15 ani, cum e normal sa fie...nu e rau, dar nici nu e cine stie ce afacere...
      Apropo, important nu e ce vrei sa faci cu ea, sau daca merita sau nu, important e sa o cumperi la pretzul minim la care ajunge :)
      Vad ca unii zic ca deja au cazut prea mult, altzii ca ajung la 15k euro...probabil adevarul e pe undeva la mijloc=> mijloc care are insemna pe la 30k euro in opinia mea......sau pe la 6-700 E/mp daca cei care construiesc apartamente noi au pretzuri undeva in jurul la 1000E/mp...
      Oricum opinia mea nu are o valoarea reala, probabil daca ash vedea pretzuri acum de 30k euro inca nu ash cumpara daca tendintza e in scadere, ca asta e natura umana...daca scade nu ia nimeni, daca pretzul creste totzi se inghesuie, dar am incercat sa fac aici o analiza cat de cat obiectiva(deshi probabil a ieshit foarte subiectiva)
      • -1 (1 vot)    
        Cerere vs oferta (Miercuri, 24 decembrie 2008, 20:50)

        Cumparatoru de ocazie [anonim] i-a raspuns lui alt_cumparator

        Fiecare are subiectivitatea lui. Eu ca si dvs. am spus cazul meu. Stiu ce zic pentru ca ma uit dupa locuinte din 2001. Banii de o locuinta in Buc se vor supune cererii si ofertei (buna sau rea cum o stim). Preturile vor fi un raport clar al banilor de pe piata. Ca sunt negri asta e alta treaba. Trebuie socotit aici ca sunt foarte multi romani care lucreaza in strainatate si deci pretul e influentat si de veniturile lor. De aia nu ies calculele cu 60-80-120 salarii medii. Oricum vom vedea, eu unul nu cred ca vor scade sub 40k si asta doar daca 75% din banci vor avea lacat la sediile centrale. La 39500 40mp conf 1 decomandat o cumpar si maine!

        Pt. Elzorab. Peste 5 ani 500E venit va avea femeia de serviciu. Insa, studentii, tinerele cupluri, cei care au un job dupa terminarea facultatii vor avea poate 800 (medie ca sunt sigur ca o sa imi zica unii acum ca ei au deja 2000;) ). Asadar nu au cum sa fie 100. Asta si pentru ca ofeta alternativa actuala nu are practicalitate (ce s-a construit e scump, departe de mijloace de transport sau joburi). Va ajunge 100-150 cand vor fi inca vreo 2 Piete Iancului, vreo 3 Dristruri si Colentine cu tot ce inseamna: tramvai, lumina pe strada, metrou, eventual malluri. Cat despre agentiile imobiliare, momentan s-a cam terminat cu bisnitzareala. Adio anunturi false. Am deschis anunturi.ro si e jale: anunturi putine cam ca in 2002.....
        • +1 (1 vot)    
          corect...cerere vs oferta (Vineri, 26 decembrie 2008, 15:45)

          ionica [anonim] i-a raspuns lui Cumparatoru de ocazie

          in principiu, consideratii f. bune legat de preturi si salarii. Ce se intampla daca se constata ca:
          -salariile astea mai mari sunt putine numeric
          -ca nu mai sunt bani de investit in imobiliare
          -ca nici bancile nu prea mai au bani (ca altfel n-ar atrage bani cu dobanda mare)
          -ca urmeaza o perioada cu somaj
          -ca e posibil sa vina chiar si o perioada cu reasezare generala a salariilor (reasezare in jos)

          indiferent ca se recunoaste sau nu, se simte clar schimbarea de la 'creste pretul spre nivel european', la 'nu are cum sa scada', la 'preturile vor stagna anul asta', la 'preturile au scazut'....viitorul?!

          eu as zice ca vor ajunge la o perioada cand vor fi incredibil de ieftine (la fel cum au fost si inca sunt incredibil de scumpe), probabil in 2010... desigur, va fi doar o anomalie de moment, preturile fiind undeva la +10% peste cost
    • +2 (2 voturi)    
      Vise placute (Joi, 25 decembrie 2008, 9:12)

      Vise placute [anonim] i-a raspuns lui Cumparatoru de ocazie

      S-o crezi tu ca in plina criza iti mai da cineva 700 de euro pe o chirie!!! (Doar daca e pe Calea Victoriei primesti atat). Eu platesc 300 de euro si mi se pare mult. Vreau sa renegociez contractul cu proprietarul pentru ca lumea deja nu mai are bani de aruncat pe imobilire si pe chirii!
  • -2 (2 voturi)    
    mai discutam (Miercuri, 24 decembrie 2008, 13:15)

    x [anonim]

    cine zice a vor ajunge in Bucuresti garsoniere cu 15.000 E viseaza frumos....crezi ca nu sunt oameni cu bani ca sa le cumpere? hmmm....te inseli ....pe perioada de criza se pot trage cele mai mari "bufuri".....cumperi mai ieftin ceea ce valoreaza mai mult ....dar pana la 15.000 E e cale lunga....nu uita ca pentru a inchiria o garsoniera in Bucuresti ai nevoie de 350-500 E ( da stiu ca suna ciudat , dar s-au inchiriat garsoniere toamna asta la 500 E pe banda rulanta)... asa ca sa nu fim aberanti si sa zicem ca in loc sa dai 2-3 ani chirie iti cumperi garsoniera.....si apropo chiriile nu prea o sa scada.....o sa vezi.....iar in ceea ce priveste terenurile acolo intradevar va fi mult mai jalnic...acuma e deja ultima suta de metri....scapa cine poate :)))
    • +1 (1 vot)    
      Viata de huzur s-a dus... (Miercuri, 24 decembrie 2008, 16:52)

      Nicolas Vasilescu [anonim] i-a raspuns lui x

      S-au inchiriat pentru ca au existat investitori care au tras tepe mari rominilor...dar acum cind toti reduc productia, investitiile, deci mai putini oameni de afaceri in Bucuresti..deci cererea mai mica de lodging...
      Asa ca chiria va ajunge undeva la 100 de dolari sau euro..ce vrei tu...
      Aveti mintea in colturi, mai fraierilor...
    • +2 (2 voturi)    
      mai usurel cu pianul pe scari si cu ... (Joi, 25 decembrie 2008, 16:10)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui x

      ...sutele de euro pe chirie intr-o garsoniera. Eu unul am gasit la casa, doua camere, un hol cat o camera, baie bucatarie si intrare separat cu numai 600 RON. Cine nu e de o comoditate vecina cu puturosenia poate gasi de inchiriat la preturi rezonabile. Totul e sa vrei sa cauti. Nu stiu de ce, dar mie asta cu chirii " pe banda rulanta" de 500 de euro pt o gharsoniera mi s par niste gogosi ce seamana din profil cu niste banale minciunele facute de " specialistii" care iti garanteaza ca nu mai prinzi o pleasca dintr-asta nici la Pastele Cailor.
      • +1 (1 vot)    
        corect (Vineri, 26 decembrie 2008, 15:49)

        realist [anonim] i-a raspuns lui oh

        multa manipulare la mijloc. cam asta e miezul la imobiliare...
  • +2 (2 voturi)    
    criza (Vineri, 26 decembrie 2008, 15:44)

    marius [anonim]

    Criza economica e una partial locala si partial se datoreaza factorilor externi. Blocarea creditelor este un lucru bun deoarece marea majoritate s-ar fi aruncat in continuare sa ia credite si peste 2-3 ani s-ar fi trezit si fara casa si cu bani dati datorita faptului ca toate economiile lumii scad si ca multi o sa isi piarda locul de munca. Un lucru bun in Romania este ca nu s-au dat credite la intamplare si ca o criza datorita acestui lucru nu o sa se intample.
    Avand in vedere ca romanii nu economisesc si ca toate creditele se dadeau pe banii strainilor, e norml sa lipseasca lichiditatile de pe piata.
    Plus ca toate criza economica aparuta se datoreaza faptului ca marea majoritate a economiilor nu mai produc aproape nimic decat servicii deoarece totul se produce la nivel global concentrat in cateva state: cum e China. Nu se poate sustine o economie doar pe speculatii si consum.
    Parearea mea este si urmatoarea: criza mondiala este una creata in mod voit deoarece resursele de pe pamant sunt limitate si ca daca se continua cresterea in acelasi ritm ca pana acum am ramane foarte curand fara resurse. Exista lucruri intelese la nivel inalt care au dus la aparitia acestor masuri.
    • 0 (0 voturi)    
      Documentatie (Luni, 29 decembrie 2008, 11:37)

      ion [anonim] i-a raspuns lui marius

      Dragilor ,

      Piata americana imobiliara este un indicator bun al directiei care va fi urmata mai devreme sau mai tirziu de intreaga lume, A inceput deja al doilea val de prabusire a pietii imobiliare comerciale. Uitati-va la linkul urmator:

      http://www.ushomeauction.com/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri