Turism imobiliar sau shopping imobiliar cu bani de la ciorap?

de I.M.     HotNews.ro
Duminică, 8 februarie 2009, 16:48 Economie | Imobiliar

Targul National Imobiliar, 8 februarie (1)
Foto: Hotnews
Am ajuns la primul targ imobiliar din 2009 duminica, 8 februarie, adica in ultima zi de desfasurare, cu 3 ore inainte de inchidere. Mi-era teama ca voi gasi cativa vizitatori rataciti, standuri goale si expozanti strangandu-si catrafusele. Cand colo, o coada de peste 100 de persoane la intrare si o atmosfera aproape efervescenta inauntru.

Cupluri - de tineri, de varstnici, familii intregi - cu parinti, copii mici si bunici, grupuri de adolescenti, femei insarcinate, practic - persoane din toate categoriile de bucuresteni, cu venituri probabil medii si peste medie, misunau printre standurile cu proiecte imobiliare noi.

Targul National Imobiliar, 8 februarie.
Coada de la ora 13.00
Foto: Hotnews
Am inceput sa intreb in stanga si in dreapta ce-i mana pe ei "in lupta".

Doi tineri se opreau la fiecare stand si pareau ca stiu ce anume cauta. Tanara, pe nume Carmen, mi-a explicat ca vor sa-si cumpere un apartament impreuna si ca sunt interesati chiar in conditiile actuale ale pietei. "Detinem amandoi cate o proprietate, am vrea sa le vindem si sa cumparam un apartament mai mare". Ea a mai spus ca deocamdata nu sunt hotarati unde si cum, ci doar prospecteaza ofertele.

Inghesuiala mare la standurile proiectelor cu blocuri turn, cu multe apartamente, precum cele din Champions Residence, Primavara Lujerului si Primavara Ghencea, Nordului Houses.

Targul National Imobiliar, 8 februarie (3)
Foto: Hotnews
Un grup de adulti, cu tot cu copii, se oprisera undeva in lateral si povesteau diverse. I-am intrebat de ce au venit, au spus ca "sa vada ce se mai intampla pe piata".

"Chiar si in conditiile financiare actuale?"
"Pai, necesitatea exista in continuare!" m-a lamurit o doamna din grup.

De la un alt cuplu de tineri am aflat ca vor neaparat sa isi cumpere apartament, insa preturile li se par mari. "Cel mai ieftin pe care l-am gasit costa 80.000 de euro 2 camere. Noi vrem sa luam, dar ni s-a recomandat sa mai asteptam pana in septembrie", mi-a spus fata, Andreea.

La standul Primavara Ghencea, o doamna mai in varsta era interesata daca nu poate primi o reducere fiindca detine 50.000 de euro pe care-i poate oferi ca avans. La standul proiectelor Nordului si Lacul Morii, un tanar a plecat foarte dezamagit ca proiectul este finalizat si trebuie sa achite apartamentul integral.

La Grigorescu Residence, expozantul imi spune ca pretul de plecare al unui apartament cu 2 camere este de 115.000 de euro si ca mai sunt doar 5 apartamente. "Si nu faceti reducere pentru acestea cinci?"

"Pai deja sunt cu reducerea inclusa!" explica expozantul.

Targul National Imobiliar (4)
Foto: Hotnews
De vreo reducere substantiala de pret nu am auzit, la niciun dezvoltator din cei aproximativ 100 prezenti la eveniment. Mare inghesuiala la proiectul Timisoara Residence, fiindca bannerul afisat mare deasupra standului arata "Mare promotie! 850 euro/mp. Proiectul se finalizeaza in decembrie 2009. "Noi am scos la vanzare 130 de apartamente dar acum, dupa targ, nu stiu, ca avem deja sute de cereri", imi spun expozantii, si imi arata teancul de formulare completate de catre clienti.

Atmosfera foarte animata si in locul amenajat concursurilor promotionale. Una peste alta, forfota vizitatorilor nu s-a linistit nici dupa ora 14:00, cu mai putin de 2 ore inainte de inchiderea targului.

"Nu mai avem pliante, am impartit peste 10.000 in aceste zile. A fost o nebunie aici", explica reprezentantul proiectelor din Lacul Morii si Grivita/1 Mai.

Targul National Imobiliar.
Coada de la ora 14.00
Foto: Hotnews
Surpriza cea mai mare ma astepta la iesirea din expozitie, unde coada formata din cei care asteptau sa intre era de 2 ori mai lunga decat cu o ora in urma.

Iar cei care soseau abia acum se temeau ca nu mai ajung la timp.


Citeste mai multe despre   






















8789 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    noi nu suntem normali (Duminică, 8 februarie 2009, 17:42)

    pesimistu [anonim]

    Cand am auzit ca saptamana aceasta am iesit pe primul loc in Europa in privinta inconstientei in fata crizei am crezut ca e sondajul facut prost.Acum,cand am citit despre atmosfera de la targul imobiliar din Bucuresti am crezut ca e o gluma.Acum 2 ore am trecut prin Baneasa-Pipera dupa un an si am ramas blocat de cat s-a construit.In tara asta s-a muncit mult sau s-a furat mult?
    • +4 (6 voturi)    
      s-a muncit f mult (Duminică, 8 februarie 2009, 18:08)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui pesimistu

      in Romania .doar parazitzii din guvern au altceva de facut si anume : cum sa fure cat mai mult . acesti borfasi discuta cum sa adune la bugetul statului peste 40% din PIB cand in toata lumea se discuta cum sa relaxeze fiscalitatea. pai de ce nu 99% ? adica noi muncim 4 luni pt stat si o zi pt noi . in total trei zile pt familie si restul pt mafia guvernului .
    • +4 (4 voturi)    
      S-A FURAT ENORM! (Duminică, 8 februarie 2009, 19:07)

      tot un pesimist [anonim] i-a raspuns lui pesimistu

      raspuns: s-a furat enorm. inca se mai fura, dar sint si destui care si-au construit case din banii adusi/primiti de la "capsunari"
    • 0 (0 voturi)    
      s-a muncit mult si prost (Luni, 9 februarie 2009, 17:56)

      pehash [anonim] i-a raspuns lui pesimistu

      Un profesor de economie mi-a zis o data ca e mai important sa stii ce sa faci cu banii pe care ii ai decat cum sa faci altii. Cam asta este problema romanilor. Sunt probabil 2-3 milioane care muncesc efectiv, dar din astia 95% ii cheltuie aiurea, crezand ca fericirea creste direct proportional cu diagonala televizorului.. si mai fac si rate pentru asta pe 10 ani, platind de 3-4 ori cat face.
  • +1 (5 voturi)    
    :)) (Duminică, 8 februarie 2009, 17:43)

    mihai [anonim]

    si bani de unde vor lua?
  • +8 (10 voturi)    
    ...povesti... (Duminică, 8 februarie 2009, 18:28)

    Flo [anonim]

    povestea asta cu "mai sunt doar cinci de vanzare" am mai auzit-o; asta e politica de marketing pentru a convinge omul sa cumpere; in realitate constructorii sunt disperati iar apartamentele stau nevandute; prin urmare barosanii care faceau, atunci cand vindeau un apartament, profituri de 100% , vor trebui sa se multumeasca si cu profituri de 15-20% ca in vest ; numai asa pretul va fi unul real! ca mai sunt si romani care arunca cu banii asta e alta poveste!
  • +3 (3 voturi)    
    inconstienta! (Duminică, 8 februarie 2009, 19:01)

    lilli [anonim]

    unii sunt asa de inconstienti incat nici nu stiu pe ce lume traiesc! Romanii se pare ca sunt precum ciobanul din "Miorita".
    Da, nu numai din studii, dar si din ce vedem in jurul nostru romanii sunt picati din cer. Uitati-va la ce se intampla in supermarket-uri, unii parca nu au mai mancat de la Craciun, se cumpara in nestire, nici nu se mai uita la termen de garantie, provenienta sau ce contine. Afara, occidentalii sunt foarte atenti cu ceea ce cumpara. Asta suntem. Jale mare!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    targ degeaba (Duminică, 8 februarie 2009, 19:11)

    vali [anonim]

    m-am dus in ideea ca gasesc ceva apartamente mai ieftine sau ceva reduceri. Ei bine sa stiti ca daca n-ati fost n-ati pierdut nimic. Ceva apartamente care sa fie cat de cat aproape de metrou (max 1-2 km) sunt la niste preturi de cazi jos. Apart 3 camere, 95 mp fara garaj 170.000 euro, fara garaj, la un complex nou din colentina ! Oare oi fi eu singurul nebun sau mi se par ca preturile nu au scazut delor la apart. noi. Sau poate is eu mai sarac si restu romanilor is suficienti de bogati sa dea banii cu lopata.
    • +2 (2 voturi)    
      targ in lei noi (Duminică, 8 februarie 2009, 20:28)

      jorj [anonim] i-a raspuns lui vali

      considerand rata de schimb euro/leu nou, casela la pretz redus sunt mai scumpe decat cele la pretz intreg in urma cu un an. se uita ca romanii lucreaza pe lei, nu pe ioroi.
      vrajeala cu capsunarii nu tzine. majoritatea capsunarilor sunt din rural si nu's interesatzi sa cumpere pe drumul taberei sau in colentina.
      ei ishi fac case noi in satele de bashtina.
  • -1 (9 voturi)    
    Sunt bani in Romania (Duminică, 8 februarie 2009, 19:15)

    neagoe [anonim]

    Romanii au bani si vor avea si de acum incolo. Cifrele oficiale sunt departe de adevar. Banii castigati "la negru" reprezinta cel putin 50% din veniturile romanilor, iar criza nu face decat sa mareasca acest procent... Pretul caselor nu va scadea decat prin blocurile de beton ceausiste. Scade pretul si la terenuri prin centrul Bucurestiului si prin zonele pe un se specula calea autostrazii (Tunari-Pipera), unde ajunsese terenul mai scump chiar decat langa Londra. In rest scaderile nu sunt deloc spectaculoase, ba chiar sunt si zone cu cresteri (Mogosoaia-Buftea-Corbeanca). (Informatiile sunt dintr-o aplicatie online actualizata de cele mai mari agentii imobiliare de expertii imobiliari, de notari si de cateva banci.) In orice caz, in emisiunile din Anglia, parerea unanima a economistilor este ca in Europa de Est (Romania fiind de foarte multe ori specificata) sectorul imobiliar si al constructiilor va fi primul care se va relansa si ca nivelul de construire din 2007 va fi atins din nou in 2010-2011 si va stagna abia prin 2018-2020. Si cred ca au dreptate, pentru ca cel putin in Bucuresti (nu pot sa imi inchipui cum este in rest), foarte multi oameni doresc sa-si realizeze visurile, sa paraseasca ghetourile de betoane si sa migreze la conditii mai bune, in cartiere noi, in blocuri sau in case noi. Partea buna este ca aceasta criza corecteaza ofertele din punct de vedere al preturilor constructiilor, dar mai cu seama al calitatii de executie si a materialelor folosite.
    • +2 (4 voturi)    
      pe cuvantul tau? (Duminică, 8 februarie 2009, 19:56)

      Topinel [anonim] i-a raspuns lui neagoe

      Jura-te ca nu esti dezvoltator sau agent imobiliar :)

      Ai dreptate, eu traiesc in niste ghetto-uri d-astea de zici tu. Insa nu o sa schimb ghetto-ul actual cu ala vandut de tine la suprapret. Macar ghetto-ul meu actual nu e doar in poze, am cablu, lift, internet si e semicentral nu la Cuca Macaii. A si metrii mei patrati sunt locuibil, nu construiti ca la voi.

      Cale batuta!
      • +1 (3 voturi)    
        reclama mascata (Duminică, 8 februarie 2009, 20:47)

        top ten [anonim] i-a raspuns lui Topinel

        Topinel, ai mirosit bine, neagoe e implicat in afaceri imobiliare, doar singur a recunoscut ca are acces la aplicatia care evidentiaza trendul pietei imobiliare! Cit despre apartamentele noi, vedeti-va de treaba, dezvoltatorii romani inca vor profituri de 100%, fura prin omisiune, una prezinta la targ si alta au pe teren... Cei care vreti case noi, DE CE NU VA CUMPARATI TEREN, PRETURILE AU SCAZUT, DUPA CARE SA VA FACETI CONSTRUCTIA IN REGIE PROPRIE? O SA IESITI LA 1/2, MAXIM 2/3 DIN PRETUL CERUT DE SAMSARII ASTIA CARE SE PREZINTA PRIN NOUL TIB! Credeti-ma, materialele de constructii sunt cu 30% mai ieftine decit anul trecut! Mesterii pling de foame, cei particulari, dar si firmele 9desi nu va sfatuiesc, ptr ca firmele au preturi aberante si nu ofera altceva in plus decit o echipa buna de mesteri)
      • +1 (1 vot)    
        N-o sa scada preturile apart. vechi (Luni, 9 februarie 2009, 8:55)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Topinel

        Ai mare dreptate. Preturile apartamentelor vechi situate langa metrou, mall, sau parcuri mari nu au cum sa fie sub preturile apart. noi din afara Bucurestiului. Ai toate conditiile si mai scutesti si cel putin 40 min. zilnic pe transport. Asa ca astia cu apart. noi pe unde nici nu exista urma de asfalt s-o lase mai moale cu preturile. Iar daca nu se poate exista si falimentul. E greu sa le ceri acum rate de profit de 15-20% cand astea se obtin de la banca. Asa ca probabil falimentul e mai bun.
      • 0 (0 voturi)    
        reclama mascata (Luni, 9 februarie 2009, 14:22)

        tic [anonim] i-a raspuns lui Topinel

        Sigur ca ai dreptate! N-as da niciodata apartamentul meu din bloc vechi pentru doua apartamente noi construite acolo unde incepe porumbul! Am un apartament de doua camere (60mp) in zona Tineretului, boc din '84, 300m de metrou Tineretului, 300m de metrou Timpuri Noi, doua statii de Universitate, doua piete agroalimentare la 150m distanta, supermarket-uri, magazine, scoala generala la 100m, doua gradinite, doua licee la 500m, restaurante, terase si locuri de joaca pentru copii in parcul Tineretului si parcul Carol, spectacole sportive si artistice la Polivalenta, un Mall relativ aproape, etc. Cum sa ma duc in Baneasa, unde trebuie sa pierzi o jumatate de zi pentru a cumpara o paine si doua kg de cartofi? Apropo, daca un tanar de 16 ani care locuieste acolo vrea sa mearga la un spectacol la Teatrul National de la ora 21, cu ce se duce si cu ce se intoarce? Il duce tata? Dar la liceu cum face? Multumesc, prefer sa stau in "vechitura" mea ieftina si fara valoare!
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt agent imobiliar (Luni, 9 februarie 2009, 17:31)

        neagoe [anonim] i-a raspuns lui Topinel

        Sunt IT-ist si stau in Londra de 2 ani ... si vad lucrurile cu mintea ceva mai destinsa. Urmarim si noi posturile din tara (DigiTV) si vedem o agitatie in presa romaneasca mai mare decat oriunde in lume. Si, da in Bucuresti si eu stau intr-un bloc de beton cu toate ca nu este intr-o zona deloc proasta. Si da si noi ne cautam sa ne facem o casa in tara si avem dificultati din aceleasi motive ca ale tale: nu putem sa cumpar in Romania ceva care este pe hartie sau intr-o vagauna intr-un camp din Pipera. Si sa nu vorbim de executie. In Londra un apartament nou se vinde la 2500-3000 de pounds / sqm. Eu am vandut acum doi ani un apartament de 81 sq intr-un bloc de beton cu 185000 Euro ... Personal nu as da acum nici macar 30000. Mi-e jena si acum, dar incerc sa ma consolez cu ideea ca asta era piata atunci.

        Cu blocurile noi pare sa fie o problema si mai mare. Mi s-a recomandat sa verific personal datele celor care semneaza lucrarile la blocul nou: arhitectul, proiectantul de rezistenta, dirigintele de santier. Cica ar fi o practica de a se folosi oameni foarte in varsta care nu mai pot fi trasi la raspundere in caz de probleme viitoare ...

        Deci nu as lua nici un apartament intr-un bloc nou.

        Nici casa nu poti sa-ti faci pentru ca nu ai un minim de infrastructura ...

        Concluzia noastra este ca mai bine mai stam la Londra inca vreo doi ani si mai vedem noi...
    • +2 (4 voturi)    
      BANII DIN ROMANIA (Duminică, 8 februarie 2009, 20:34)

      PESIMISTU [anonim] i-a raspuns lui neagoe

      Povestile cu banii care sunt numai in Romania,cu criza care ocoleste Romania sunt expirate.Chiar daca ar fi bani,chiar daca criza ne-ar ocoli pe noi pentru ca suntem cei mai tari de pe guguloi,asta nu justifica sa stea romanii la cozi fara sa stie la ce stau,sa cumpere ca disperatii la asa-zisele reduceri.De ce oare la singurul outlet din Romania,desi preturile la aceleasi marfuri au fost mai mari ca in Mall Vitan au fost in decembrie vanzarile cele mai mari din tara? De ce au cumparat romanii mai scump daca puteau cumpara mai ieftin.De ce se bat pe carucioare la hypermarket? De ce capsunarii vin acum fara nici-un ban in Romania? Au castigat cu greu banii si i-au trimis in tara la neamuri sa-i toace si sa stea pe sant la barfa.
      • +1 (1 vot)    
        Raqspuns (Duminică, 8 februarie 2009, 21:55)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui PESIMISTU

        Ca sa nu para prosti :)
        "ia uite reducere, hai sa cumpar si eu, doar nu e ala mai destept"
    • +2 (2 voturi)    
      minti monser.... (Duminică, 8 februarie 2009, 21:21)

      luputehno [anonim] i-a raspuns lui neagoe

      dragul meu merita un 60 mp vreo 90000 euro??la asa dobanzi adunge la 200000 daca dai ceva avans..eu zic sa fii rezonabil si sa nu ne iai de prosti ca doar no fi bucurestiul geneva...eu zic ca o sa scada la niveluri ce vi le ati imaginat...si toti cei care au vandut blugi...apoi masini...apoi terenuri se vor lasa de domeniul asta ca nu mai e loc...decat de profesionisti...stiu 5 taximetristi care cu o betoniera si trei roabe au facut un bloc...halal meseriasi....asa a fost si calitatea... aici in cluj a fost un caz in care un om a cazut cu vana la vecinul de sub el....
  • +3 (3 voturi)    
    atentie (Duminică, 8 februarie 2009, 19:31)

    vali [anonim]

    eu caut un ap. nou in titan de 2 ani. Am trecut de la agonie la extaz, va spun ca NU au scazut preturile. Au tot felul de tertipuri sa te pacaleasca dar NU au scazut preturile. In schimb pipitele de la birourile de vanzare habar nu au de nimic, sau nu vor sa aiba habar: copie dupa actul de proprietate teren, cine va face preluarea imobil ( de regula ei deoarece nu exista asociatie de propr !!!) nu situ ce marca este gresia, faianta, sanitarele, AC sau centrala. Raspunsul este: pai vom vedea, pai calitate romstal, etc. Nimic concret. Va recomand sa cumparati la anul si DOAR dupa ce vedeti apartamantul gata.
  • +1 (1 vot)    
    va amintiti de celebrele TIB? (Duminică, 8 februarie 2009, 19:35)

    gicu [anonim]

    Targul asta imi aminteste de celebrele TIB-uri de pe vremuri. Multa lume, puhoi, gura casca, pliante colorate, dar lumea se plimba ca la spectacol, nu ca ar fi vrut sau ar fi putut sa cumpere ceva. Plecau romanii cu sacosa plina de pliante colorate acasa. Se plimbau sa se plimbe.
  • +2 (4 voturi)    
    targul spammerilor (Duminică, 8 februarie 2009, 19:52)

    Topinel [anonim]

    Inca nu s-au invatat minte, din nou incearca sa vanda poze, nu apartamente. Penibil controlul ca la aeroport. Penibil ca a trebuit sa platesti bilet de intrare (pe bune, cand vrei sa vinzi ceva de 100.000 de eur, e culmea nesimtirii sa ceri 5 ron).

    In rest, dezvoltatorii nostri inca mai vand blana lupului din padure, nu vor sa conceapa ca nu mai ai cum sa vinzi cu 2200 euro/metrul (un nene care construise 2 etaje cu promisiunea de a termina la Sf. Asteapta restul pana la 10 - i-am urat 2200 de ani sa stea cu apartamentele nevandute), continua cu nerusinare sa afiseze preturi fara TVA de parca ti l-ar face cadou. Scuze, mint, nu il afiseaza, parca sunt un fel de masoni - pe care ai tupeul sa il intrebi de pret, iti serveste fraza "lasati o adresa de e-mail si va contactam noi". Am incuiat-o pe o pitzipoanca cand i-am zis ca n-am nici mail si nici telefon.

    Dupa aia, toate apartamentele sunt "de lux". Cum naiba poti asocia cuvantul "lux" cu "Prelungirea Ghencea"? Restul e marketing de 2 lei, fraze de pacalit fraieri cu "la doar 5 minute de centru" (cu elicopterul, probabil), "paradis verde" (dar iti trece avionu' razant pe langa casa"), "ultimele apartamente" (de saptamana asta, spatamana viitoare mai avem niste "ultime")

    Targul asta a fost un mare fiasco, de aia 10 lei, mai bine ma duceam si beam o bere. Eu unul m-am dumirit, daca nu apar niste dezvoltatori decenti pe piata, imi iau nene un teren de vreo 100 mp semicentral si-mi fac singur casa.
  • +3 (3 voturi)    
    Calm..calm (Duminică, 8 februarie 2009, 20:21)

    Un nene [anonim]

    :) Inca nu recunoasteti un scenariu tipic pentru Romania ?

    Lasati-0i sa tina coada sus, respectiv preturile sus.
    Multi imobiliari inca au rezerve financiare.Intrebarea e...cat o sa le mai ajunga?

    Dupa ce se termina rezervele, ajunge si cutitul la os si au doua variante: Ori lasa din pret, ori dispar, ori ambele.

    Grosul crizei inca nu a lovit. Sa vedeti ce prapad si jale va fi la vara. Ehehe...o sa ma pomeniti voi.

    Credeti ca cei care se duc la astfel de targuri cumpara ceva? Lumea se duce, casca gura,isi ia un carucior de pliante si ...mai asteapta. De ce? Well.... we'll shall see :)

    In final, recomand sa ne vedem de treburile noastre. Sunt mai importante decat gargara iimobiliarilor. Daca ar fi sa ma iau dupa acest articol, lumea se calca in picioare sa cumpere niste jjeguri ingramadite la preturi exorbitante
  • +1 (3 voturi)    
    lipsa de educatie!!! (Duminică, 8 februarie 2009, 20:57)

    ionica [anonim]

    Romanii sunt atat de needucati si de creduli, incat pot sa-ti amaneteze toata viata intr-o casa facuta oricum si cu materiale de doi bani, deoarece nu au nici o cultuira si nici nu cred cand le spui ca, de fapt, casa mult vizata este facuta, numai asa sa fie si nu va rezista decat catva ani, apoi se va degrada rapid.
    Tot asa romanii nu asculta de nici un sfat si parca sunt orbi cand vine vorba de investitii pe termen lung.
    Dupa ce cumpara isi dau seama ca diferenta dintre blocurile socialiste si actualele blocuri nu este nici o diferenta, iar calitatea este de-a dreptul indoielnica.
    Vorbesc in cunostinta de cauza si stiu ca cei de la Inspectia in Constructii se cruces cum se construieste. La primul cutremur mare se vor vedea ce constructii sau facut in Bucuresti.
    Am vazut o gramada de structuri de rezistenta fara legaturi si fara a respecta proiectele, iar pentru a respecta dimensiunile impuse au pus o umplutura din gips-carton cu distantieri.
    Sa nu ma i vorbim ca NICI O CONSTRUCTIE de dupa '89 nu are nici o solutie de izolare termica sau fonica.
    Si atunci? De ce costa asa de scump un apartament de ... carton ...vopsit si plin de crapaturi acoperite cu diverse substante cancerigene si patogene.
  • +2 (4 voturi)    
    ????????? (Duminică, 8 februarie 2009, 21:01)

    luputehno [anonim]

    s au vandut 5 apartamente din 6000.....e un succes!!!!....sa fim clari anul trecut in cluj preturile erau de 1400-2000 euro pe mp...azi sunt de la 1000 euro,ultracentral ...la 750 euro mp mai la periferie, suburbiile la 4-500 euro mp....apartamentele vechi se vor alinia si ele la noile preturi...si asta in 2-3 luni...multi nu accepta caderea...dar criza...cursul si somajul ii va forta.restul nu mai conteaza...multi imobiliari de cartier vor fi executati de banci sau camatari dupa caz...cineva dadea 4 apartamente la pachet ptr 100 000 euro...doar sa scape de banca sau camatari...iar de sfaturi de la zilisteni mi s a acrit..
    • 0 (0 voturi)    
      Unde? (Luni, 9 februarie 2009, 10:14)

      zugravu' [utilizator] i-a raspuns lui luputehno

      Unde ai vazut tu preturile astea? Mai ales la periferie? Scrie aici ce " ansambluri " de la periferie au preturile astea. Chiar sunt interesat de un ap. cu 1 sau 2 camere la 750 euro/mp, chiar si semifinisat.
      Ms anticipat.
      • 0 (0 voturi)    
        la cluj..... (Luni, 9 februarie 2009, 15:08)

        luputehno [anonim] i-a raspuns lui zugravu'

        ansamblul sala sporturilor_1000 euro mp,ultracentral,750 euro mp-apartamente-iris.ro,plus tot florestiul intre 400-500 euro mp...ajunge....
  • +2 (2 voturi)    
    Reclama mincinoasa (Duminică, 8 februarie 2009, 21:40)

    Gura casca [anonim]

    Daca avem ochi, urechi si creier si ne plimbam prin Bucuresti sau prin imprejurimi constatam la tot pasul pancarde imense cu anuntul: vand teren, casa, imobil...In timpul saptamanii pe santierele de constructii nu se misca nimic. Nu muncitori, nu masini, nu macarale!
    Potentiali clienti ar exista dar de unde finantare? Cele mai mari banci de la noi solicita lichiditati de la UE in contul Romaniei.
    Preturile cerute sunt aberante si fara imprumut nu pot fi platite. Bine, oricum nu merita!
    Cine vrea sa se pacaleasca, sa dea avansul si sa astepte ani de zile o promisiune, e alegerea lui. Unii investitori nemaiavand fonduri si-au luat deja talpasita...
    Cand sustineam ca imobiliarele vor stagna iar de crescut nici gand, am fost aprostofat.
    Oameni buni, intelegeti, criza a fost determinata de lipsa lichiditatilor.
    Nu mai sunt bani nici in SUA , nici in UE!
  • +1 (1 vot)    
    diferenta de pret (Duminică, 8 februarie 2009, 22:54)

    alex3191 [anonim]

    Am un amic care construieste case in regie proprie si apoi le vinde. O casa finisata de aprox 300 mp utili il costa 110 000 euro (fara a include si costul terenului). Cere 260 000 euro. Lasa din pret ? NICI VORBA. Morala ? Cam asta e adaosul comercial la un dezvoltator imobiliar. Daca va permiteti :)
    • -1 (1 vot)    
      case (Luni, 9 februarie 2009, 7:54)

      lemn [anonim] i-a raspuns lui alex3191

      de ce esti invidios pe prietenul tau? tu nu stii cum functioneaza o economie de piata? n-ai auzit de legea cererii si ofertei? el e liber sa ceara cat vrea, iar tu esti liber sa ii dai sau nu. asta e cea mai mare prostie la romani, ori de cate ori vrei sa vinzi ceva, cumparatorul se gandeste cat profit obtii. este irelevant cat profit se obtine, relevant este daca pt cumparatorul obiectul cumparat merita sau nu pretul platit. atat. ti se pare scump? nu cumperi. nu te obliga nimeni. personal, mie mi se par mari preturile in bucuresti, aproape dublu fata de orasul meu. probabil ca sunt mai multi bani in bucuresti sau cererea e mai mare. dar asta nu inseamna ca trebuie sa ii numesc samsari pe cei care construiesc si sa le doresc sa termine constructiile in 2200 de ani.
      da, iesi mai ieftin daca iti construiesti singura casa. teoretic. practic, depinde de cat timp liber si cati nervi ai. problema la noi este ca timpul nu inseamna bani ca in vest. cand esti platit la luna, indiferent de cat muncesti, gandesti altfel decat daca ai fi platit pe ora.
  • -3 (3 voturi)    
    De ce sunteti rai ? (Duminică, 8 februarie 2009, 22:55)

    Cristina [anonim]

    Lasati oamenii sa cumpere. Pentru ei o fi o alegere dezastruoasa, dar pentru economie e o gura de oxigen. Banii ar fi mai bine administrati de firme de contructii private decat de guvern. Ar crea mai multe locuri de munca.
    M-as mira sa si obtina credit. Dar poate si pentru banci e mai bine sa dea unui om cu garantii imobilire solide(2-3 proprietati) decat unui business care nu se stie...
    • +2 (2 voturi)    
      cu tot respectul nu sunt de acord (Duminică, 8 februarie 2009, 23:28)

      Alexa [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      Oricat de solide ar fi garantiile cu cele 2-3 proprietati, intr-o perioada in care preturile la imobiliare scad, bancile nu au cum sa prefere omul cu garantiile unui business (sau daca o fac, inseamna ca sunt conduse de incompetenti). In privinta business-ului, bancile ar trebui sa verifice intai calitatea lui si sansele de supravieturie si apoi abia sa dea creditul. Asa ca personal nu vad cum ar putea o banca sa prefere sa acorde un credit pentru speculatii imobiliare in locul unuia pentru productie sau servicii... ca doar asa a inceput de fapt criza asta, de la speculatii imobiliare.
    • +3 (3 voturi)    
      gura de oxigen pe naiba (Luni, 9 februarie 2009, 8:22)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      Banii vor iesi din Romania de indata ce ultimii fazani vor pune botul.
  • +2 (2 voturi)    
    Cai verzi pe pereti... proiecte noi (Luni, 9 februarie 2009, 9:07)

    Rali [utilizator]

    Am platit acum 2 ani avans pt un apartament nou.
    Acum nu este inca terminat, nu stiu cand se va termina daca se va termina. Dezvolatorul meu are
    probleme cu lichiditatile, si a stat luni de zile cu blocul fara sa faca nimic.
    Nu cumparati ceva in stadiul de proiect pt ca patiti ca mine.
    Sa fie construit, finalizat, la cheie si atunci cumparati apartamentul. Daca dati avans si se termina peste un an, 2 ... 3 nu stiti care este piata creditelor sau daca nu sunteti somer si ati pierdut banii si sansa de a avea casa voastra.
    Mai bine luati un apartament intr-un bloc vechi, macar stiti cum arata, unde este si te poti muta in el decat un apartament care este doar pe hartie!
    • 0 (0 voturi)    
      Re: Cai verzi pe pereti... proiecte noi (Luni, 9 februarie 2009, 19:39)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui Rali

      Am contractat acum un an apartament nou. Este deja terminat. I-am facut receptia si urmeaza sa-l luam in folosinta de indata ce ies actele.
      Dezvoltatorul nu a fost in criza de lichiditati si din cate stiu inca mai dezvolta etapa a doua din complex.
      Nu exista adevar absolut in aceasta discutie, exista doar experiente personale. Parerea mea este ca atunci cand te decizi sa cumperi ceva trebuie sa cauti detalii despre dezvoltator.
      Blocurile vechi, am avut cateva exemple de colegi care au cumparat la un pret exagerat si apoi le-au trebuit sume la fel de piperate ca sa faca apartamentele locuibile.
  • -3 (3 voturi)    
    experti si vorbe goale. (Luni, 9 februarie 2009, 9:25)

    anonim [anonim]

    Toata lumea pe-aici diseca firul in patru si se impotmoleste in vreun exemplu oarecare.
    Stirea este despre blocurile noi de la targul imobiliar-va puteti concentra putin?
    Blocurile noi trebuie sa coste mai mult decat cele vechi pentru ca sunt mult mai bine construite (structura, izolatii, materiale etc), au o impartire mult mai buna, suprafete mult mai mari etc. In plus un avantaj nepretuit este ca aproape sigur scapi de 'tarani', manele, batut prin pereti etc.
    Am un apartament de 2 camere si 60 mp intr-o zona buna (1 Mai) si l-as schimba imediat cu unul nou.
    Cine spune ca nu vrea sa stea intr-un apartament nou e ipocrit.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti sigur ? (Luni, 9 februarie 2009, 10:24)

      pope [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Am un pic de habar de constructii, (mi-am tras o casa in regie proprie ) , am vazut anul trecut citeva santiere din astea noi cu cladirea in diferite stadii de executie , m-am crucit , sa imi dea ei bani si nu le-as lua , nu de alta da nu vreau peste 5-6 ani sa mor in propria cladire , ma mira ca cei de la protectia consumatorului nu iau nici o masura , se construieste nu prost , ci iresponsabil , asa ca cine vrea ceva nou sa fie fffoarte atent , si nu uitati o casa e investitie pe macar 50 ani chiar daca tu nu vei sta in ea vrei sa o revinzi , iar pretul real e undeva la 500euro /m2 la cladiri in regim solo , daca e bloc de apartamente sub , cine da 1000 si peste nu a muncit din greu pt banii aceea , in regie proprie casa nu ap iti iese la 400-500 euro/m2 cu finisaje bune , normal daca pui parchet de bambus de 200euro /m2 ca nu iese da pune de stejar de 40ron /m2 si iti iese , si sincer calitativ e mai bun .bafta la toti cei ce vreau sa isi faca o casa sau sa isi ia una .
      • 0 (0 voturi)    
        regim propriu (Luni, 9 februarie 2009, 12:09)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui pope

        casa in regim propriu din perspectiva mea e cam singura solutie normala daca fac un imprimut la banca si salariul meu pe 30 de ani se duce direct la banca macar sa ramana ceva in urma mea...
        trebuie sa fii inconstient sa dai mai mult de 800 e metru chiar si la constructii noi! oameni buni salariile din romania nu va permit sa platiti preturi de peste 800-1000mp de locuinta....nu va bucurati ca banca va da bani!! constientizati ca trebuie sa dati de 2-3 ori valoarea imprumutului inapoi!
        constructiile in romania se fac de 2 lei stiu cazuri in care structura de rezistenta era facuta mai mult din nisip si pietris decat ciment si se duceau bucati bune cand dadeai cu piciorul in ea...acele case acum sunt "locuinte de lux" si se vand la peste 100 de mii de euro unor fraieri! bine spunea cineva ca cine da banu fara sa se gandeasca prea mult ori nu a muncit pentru ei ori e inconstient ...
        • 0 (0 voturi)    
          preturi (Luni, 9 februarie 2009, 12:44)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui tudor

          O vorba inteleapta spune ca o casa se ia atunci cand ai bani si nu cand e ieftina sau scumpa.
          Daca e credit atunci trebuie sa ai grija ca rata sa nu depaseasca o anumita pondere din venituri.
          Bine sau rau cei care au luat case cu credit au unde sa stea. Ca platesc de 2-3 ori valoarea este perfect adevarat, dar e un lucru asumat.
          Eu nu mi-as cumpara niciodata o casa pe pamant in Bucuresti si as prefera oricand ultimul etaj al unui bloc. De ce? In oras o casa este mult prea scumpa si nu ofera aproape nimic in plus fata de un apartament (faptul ca ai o curte in care intra o masina si mai raman 5mp e foarte frustrant), dar are un cost mult mai mare de intretinere.
          Alternativa este o casa la marginea orasului, dar acolo sunt probleme mari cu infrastructura, utilitati etc. si acolo in regie proprie poate fi o varianta.
          Sa nu ma intelegeti gresit as vrea sa stau la casa,dar ideea mea de casa inseamna aer curat si liniste lucruri pe care nu le gasiti in Bucuresti sau in jur.
          • 0 (0 voturi)    
            din fericire (Luni, 9 februarie 2009, 13:56)

            tudor [anonim] i-a raspuns lui anonim

            din fericire pot vb pentru orasul Iasi unde locuiesc si unde cu iei pamantul mai ieftin decat in bucuresti...
            ideea mea e ca la o casa se pot face modifari pe parcurs ( ex eu vreau sa-mi fac birourile firmei de 2 angajari la parterul casei) o mai maresti in timp daca iti permiti ...si de aceeasi bani ai o suprafata mai mare la o casa decat la un apartament+ modularea interiorului se poate face dupa gust nemergand pe sabloanele comuniste in care toate apartamentele sunt cam la fel.
            • 0 (0 voturi)    
              Iasi (Luni, 9 februarie 2009, 15:08)

              Anonim [anonim] i-a raspuns lui tudor

              Cu tot respectul, dar in Iasi e normal sa coste mai putin, ai costuri mult mai mici.
      • 0 (0 voturi)    
        Locatie (Luni, 9 februarie 2009, 12:54)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui pope

        Spune-mi, te rog ce inseamna o casa in regim propriu in oras unde doar metrul patrat de teren e 500 euro, la ce costuri ajungi? Dar la un bloc turn in care se toarna ciment cat pentru o strada plina cu vile? De unde stii tu ca un bloc turn nu e mai solid decat o casa in regie proprie? Acolo s-a folosit un arhitect bun, au o firma de constructii ca lumea in spate nu cred ca isi permit esecuri. Ca in 1-2 cazuri a iesit ceva prost asta e altceva, acolo s-a construit in regie proprie (Triumf Construct parca)
        Comparam mere cu pere
  • 0 (0 voturi)    
    Case la preturi decente si calitate fara compromis (Luni, 9 februarie 2009, 12:57)

    Vali [anonim]

    Vad ca sunteti foarte multi cei cu pareri negative despre piata imobiliara,dar va intreb pe toti:

    Vi se pare ca nu se pot construi case ieftin in conditiile in care au scazut preturile terenurilor?

    Firma mea a hotarat sa faca si case, dar la un profit normal in alta tara, nu in Romania.
    Asta inseamna ca putem construi o casa din lemn pe structura din lemn lamelar importat din Austria - acolo preturile sunt mai bune decat in Romania cu tot cu trasnport! si nu timber frame american, la 550 euro + TVA pe metrul patrat - atentie, desfasurat.

    Asta inseamna proiect, fundatie, ridicare constructie integral, tamplarie din lemn stratificat cu geam termoizolant, invelitoare din tabla, termosistem din polistiren de 5 cm finisat, interioare din gips carton, zugravite, instalatii electrice, sanitare si termice montate.

    Dar fara centrala termica - cine stie acum unde este terenul pe care se va construi, fara conectare la utilitati publice - e vorba de autorizare, fara lux inutil cu gresie si faianta de 1 milion / mp, fara prea multe modificari la proiecte - arhitectii sunt pe bani.
    Si in limitele de constructie de 80 mp pana la 130 mp pentru o casa.

    As dori comentariile celor ce reprezinta alti "investitori" imobiliari sau cointeresati care sunt formatori de opinie: de ce noi putem si voi nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Unde in Austria? (Luni, 9 februarie 2009, 14:01)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Vali

      Spune-mi ca le faci in Viena si imi cumpar si eu una. Comparatia nu sta in picioare, desi in Austria e mai frumos decat in Romania. Probabil le faci intr-o zona rurala si vor fi case de vacanta. Ma insel? Stiu firme prin Harghita care le fac mult mai ieftin.........
  • 0 (0 voturi)    
    Coada (Luni, 9 februarie 2009, 13:31)

    elena_g [anonim]

    Incredibila istoria asta cu "coada"...cata specula!!!
    Pai era coada pentru ca e vorba despre Casa Poporului, iar acolo nu pot intra mai mult de x persoane odata din motive de siguranta etc.
    Deci n-a fost coada la apartamente noi...ce sa-ti spuuun tuuuu?!?! Stau romanii la coada la targul imobiliar.
    Am stat si eu, evident...ca sa ma izbesc de aceeasi aroganta=nesimtire a falnicilor dezvoltatori care prezentau cu atata nonsalanta preturi de 150000 EUR la apartamente localizate pe undeva prin stepa Vitan. Incredibil!
  • 0 (0 voturi)    
    cat or sa mai scada? (Luni, 9 februarie 2009, 22:33)

    gicu [anonim]

    Preturile vor mai scadea pana cand va deveni iar rentabil sa cumperi. Degeaba e o garsoniera langa metrou, daca nu o vei putea inchiria decat cu 200 de euro. Valoare ei reala va fi 200 x 12 luni x 10 ani = 24.000 de euro. Nimeni nu va fi dement sa cumpere cu mai mult de atat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version