Catedrala Sfantul Iosif s-ar putea prabusi in cazul unui cutremur de peste 5 grade pe scara Richter din cauza turnului de 70 m construit in apropiere

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 4 septembrie 2009, 18:56 Economie | Imobiliar

Catedrala Sfantul Iosif din Bucuresti ar putea fi pusa la pamant in cazul producerii unui cutremur mai mare de 5 garde pe scara Richter din cauza cladirii Cathedral Plaza, de circa 70 de metri, care a fost inaltata langa lacasul de cult. Acestea sunt concluziile unui studiu realizat de Observatorul Seismic Andrea Bina din Perugia, Italia, si prezentat vineri de Arhiepiscopia Romano Catolica si Asociatia Famiilor Catolice „Vladimir Ghika” in incercarea de a salva Catedrala.

„In cazul unui efect seismic de orice magnitudine, vibratile provocate de noul edificiu aflat in constructie vor fi transmise Catedralei cu amplitudini importante si evident amplificate in comparatie cu cele transmise numai prin zgomotul de fond, prin urmare cu consecinte potential periculoase pentru Catedrala. Amplificarea seismica provocata de vibratiile transmise de „zgarienor” terenului de fundare al Catedralei ridica sensibil si pericolul de lichefiere al terenului”, scrie in studiul prezentat.

„Atfel, in cazul unui cutremur de peste 5 grade pe scara Richter se pot genera vibratii induse de amplitudine mai mari de un milion de ori fata de cele masurate in respectivul studiu. Concluzia este ca in timpul unui cutremur major, efectele acestuia vor fi devastatoare pe o raza de cel putin 60 de metri in vecinatatile proiectului. Catedrala se afla la 8 metri de zgarienor”, a declarat Cornel Barbut, presedintele Asociatiei Familiilor Catolice.

Studiul a fost facut in perioada 23 iulie-10 august 2007 la cererea Arhiepiscopiei Romano Catolice. Desi reprezentantii Arhiepiscopiei spun ca studiul a fost trimis autoritatilor si instantei, acesta a fost ignorat.

De asemenea, Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul a declarat ca, pe langa problemele prezentate in studiu, cladirea Cathedral Plaza nu este benefica pentru oras deoarece are o suprafata  de 23.000 mp si va aduce zilnic pe Calea Victoriei si pe stradutele invecinate circa 500 de masini. „Daca le punem pe o banda de circulatie, aceste masini ar forma o coada de 3,5 km”, spune acesta.

Investitorii de la Cathedral Plaza nu sunt de acord cu studiul

„Studiul prezentat de reprezentantii Asociatiei ne este cunoscut si a mai fost adus in atentia opiniei publice. Atragem atentia "inginerilor italieni" asupra faptului ca normele de  proiectare romanesti sunt substantial diferite de cele italiene. Reamintim astfel, aprecierile si comentariile pertinente formulate de Asociatia Inginerilor Constructori Proiectanti de Structuri (AICPS) din Romania, din care citam: "Ca urmare a analizarii proiectului de executie a structurii de rezistenta pentru Cathedral Plaza, AICPS confirma corectitudinea calculelor ingineresti si solutiilor tehnice ale proiectului". De asemenea, reamintim "inginerilor italieni" ca in ultimii doi ani - de cand a fost finalizata structura cladirii Cathedral Plaza, au avut loc mai multe cutremure de peste 5 grade pe scara Richter fara ca vreo cladire de pe raza Cathedral Plaza sa fie afectata. Premergator construirii Cathedral Plaza, s-a facut un studiu hidrologic pentru a determina modul in care lucrarile vor afecta panza freatica. Potrivit studiului, nu au fost evidentiate perturbari semnificative. In continuare, este urmarit nivelul hidrostatic, iar masuratoarea din iulie 2009 a confirmat datele initiale”, reiese dintr-un comunicat trimis de Milenium Building Development.  

Arhiepiscopia Romano-Catolica se judeca de aproape trei ani cu firma Milenium Building Development, constructorul cladirii de birouri Cathedral Plaza, cerand oprirea lucrarilor si demolarea cladirii pe motiv ca autorizatia de construire nu ar fi legala, iar blocul de 70 de metri ar afecta Catedrala atat din punct de vedere estetic cat si tehnic.

Pe 25 iunie, Curtea de Apel Ploiesti a dat castig de cauza firmei Millenium Building Development, validand autorizatia de construire si permitand continuarea lucrarilor. Dupa decizia Curtii de Apel, Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti a facut o cerere de revizuire pe care instanta din Ploiesti urmeaza sa o solutioneze, termenul de judecata fiind 7 septembrie.

Proiectul Cathedral Plaza al Millennium Building Development a fost autorizat de Primaria Sectorului 1 in 24 februarie 2006. Lucrarile au fost incepute in 9 martie 2006. In aprilie 2006, avizele au fost contestate in instanta de reprezentantii Arhiepiscopiei Romano-Catolice din Bucuresti. Din iulie 2007, lucrarile au fost intrerupte pana la solutionarea cauzei.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1809 vizualizari

  • -5 (17 voturi)    
    s-ar putea , ar fi posibil, ar fi probabil (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:10)

    Eneas [anonim]

    daca catolicii ar fi cumparat bucatica aia de maidan cand nu era nici o intentie de constructie, mai zic;ani de zile a fost un maidan pentru cainii vagabonzi in loc sa fie un parc langa catedrala !
    • +6 (12 voturi)    
      din putul gandirii (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:31)

      marian [anonim] i-a raspuns lui Eneas

      Exagerezi, dragul meu, de cand ar trebui sa faci TU o actiune preventiva ca sa te feresti de un abuz posibil?
      este ceva de genul...daca tu ai face o donatie sectiei de politie din cartier, atunci poate ca nu hotii nu ti-ar mai fi spart casa...
      Sau este ceva de genul: scoateti banii, catolicilor, altfel nu va aparam de abuzuri?
      • -3 (9 voturi)    
        Gresesti (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:41)

        Seeker [utilizator] i-a raspuns lui marian

        Biserica e un business ca oricare altul. Sunt de acord cu Eneas.
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:12)

      the [utilizator] i-a raspuns lui Eneas

      era o solutie superba ...
      Dar si asa s-au zgârcit popii la teren, întotdeauna mi s-a parut penibila lipsa totala de preocupare , pentru a pune în evidenta intrarea la liceul Sf. Iosif.

      Iubitorii de bile negre sa nu se jeneze, asum :)))
  • -6 (14 voturi)    
    Robu (Vineri, 4 septembrie 2009, 19:42)

    ...Miron [anonim]

    Daca nenea Robu ramanea inteles la "pret" cu investitorii, asa cum a fost la inceput, nu mai era acum nici un risc de prabusire, nu? Ma cam dezgusta subiectul. Si chiar e penibil sa spui ca la cutremure de peste 5 grade cade "sandramaua", cand, asa cum - pe buna dreptate - au remarcat si "ceilalti", au si fost cutremure mai mari de 5 grade si nu s-a intamplat nimic.
    • +8 (8 voturi)    
      ce treaba au învârtelile aici? (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:13)

      io [anonim] i-a raspuns lui ...Miron

      nu e vorba de intelegere la pret, de afaceri, de mişmaşuri, de argumentele disperate pe care le cauta aparatorii catedralei...
      e vorba de urbanism!
      e vorba ca respectivele constructii arata ca naiba una langa alta, deci Cathedral Plaza fiind aia mai recenta nu ar fi trebuit construita in coasta catedralei; cu riscul pierderii denumirii, dar asta e :D
      e vorba ca intr-o tara civilizata (in care autorizatiile de constructie nu se dau pe baza de coruptie) cladirile nu apar pur si simplu unde le tuna "investitorilor". se tine seama de aspectul orasului, de linia generala, eventual se face un plan care sa tina seama de unde se vor construi cladirile noi (daca vrei sa le amesteci printre cele vechi sau sa le pui separat etc., se respecta distanta intre cladiri in functie de inaltime), si se mai tine seama si de vointa locuitorilor, ei fiind cei ce trag ponoasele apoi.
      mai mult ca sigur ca la un cutremur de 5 grade nu pica nimica, iar la unul de 7 probabil ca vor pica amandoua si n-o sa stim daca a fost vina mamutului sau nu... cert e ca respectiva cladire n-are ce cauta acolo
      iar romano-catolicii nu au de ce sa fie luati la rost daca se agita pentru aspectul unei capitale care ne apartine tuturor. sa le zicem saru'mana si eventual sa-i ajutam si noi.
      • 0 (2 voturi)    
        Nici despre asta nu e vorba , io ... (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:16)

        the [utilizator] i-a raspuns lui io

        Subiectul nu este ESTETICA, nu este LEGALITATEA, nu este CIVILIZATIA TARII, etc.
        Doar "studiul" comandat si sustinut de asociatiile respective, vs ingineria româneasca în constructii.
        Comenteaza asta, nu divaga.
    • -3 (5 voturi)    
      gresit (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:52)

      floram [utilizator] i-a raspuns lui ...Miron

      poste in Vrancea, nu in Bucuresti.
  • -3 (7 voturi)    
    catedrala (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:01)

    marcelo [anonim]

    din cate stiu eu cladirea de birouri s-a construit cu avizul initial al bisericii care ar fi trebuit sa primeasca un anum numar de etaje din cladire......cum stam cu studiul seismic atunci? din lacomie s-au certat ei mai incolo si acum catedrala incearca sa previna o constructie pt care tot ei si-au dat acordul.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e lacomie ci e acceptarea unei oferte (Vineri, 4 septembrie 2009, 22:29)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui marcelo

      Insa avizul de principiu din 1998 a fost dat se pare pentru un imobil P+8 asa cum sunt cladirile in zona; nici vorba de acord pentru un mamut ...
      • 0 (2 voturi)    
        De ce nu se publica avizul respectiv ? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 17:51)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Gabi

        Adica s-a procedat ca pe vremuri,
        când te duceai la cabanier,
        "nea cutare, da-mi bilet sa pescuiesc cinci pastravi" si tu pescuiai 25,
        iar cabanierului îi dadeai 5 bucati
        ca sa nu zica nimic ca ai pus
        un 2 in plus pe bilet inaintea lui 5 ...
        sper ca n-am fost neinteligibil
        pofta buna
    • -1 (1 vot)    
      pt. marcelo (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:39)

      radu [anonim] i-a raspuns lui marcelo

      Cutremurul nu este fantezie, oamenii ar trebui sa mai faca cate ceva, cine vrea sa citeasca pe net de Quake-Catcher Network, cum vrem sa anticipam cutremurele?
  • 0 (0 voturi)    
    coruptie. (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:03)

    odorica ion [utilizator]

    Oare cine zicea ca ii trage in teapa pe corupti?
  • +2 (2 voturi)    
    uitasem... (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:28)

    jo [anonim]

    pe langa homosexuali, unguri, tigani si evrei, ii mai urâm si pe catolici (greco si romano deopotriva).
  • +4 (4 voturi)    
    Vox populi, vox dei (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:46)

    mm [anonim]

    De ce cand vorbiti de inginerii italieni puneti ghilimele: nu le recunoasteti diplomele, voi romanii sunteti mai tari decat produsele unei civilizatii de cateva milenii? De unde poate veni atata aroganta? Din faptul ca ati construit o structura de beton de 70 metri fara cap si fara coada in centrul orasului, distrugandu-i farmecul ??? Vox populi vox dei!
    • -4 (4 voturi)    
      pentru vox "mm" (Vineri, 4 septembrie 2009, 21:50)

      the [utilizator] i-a raspuns lui mm

      Stimate mm,
      ingineria moderna nu a inceput acum câteva milenii ... aici nu e vorba nici de colloseum si nici de podul lui Traian (construit de un grec ... din Damasc, nu de un roman ...) e vorba de calcul dinamic la seism.
      Iar la capitolul asta, prof. ing. Al. Cismigiu nu poate fi contestat, decât cu rea vointa.
      Multumesc pentru atentie.
      (un fost elev al prof. Cismigiu)
      • 0 (0 voturi)    
        solutia (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:38)

        radu [anonim] i-a raspuns lui the

        Cutremurul nu este fantezie, oamenii ar trebui sa mai faca cate ceva, cine vrea sa citeasca pe net de Quake-Catcher Network, cum vrem sa anticipam cutremurele?
        • -1 (1 vot)    
          nu cred ca doresc asa ceva (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 17:55)

          the [utilizator] i-a raspuns lui radu

          nu ma intereseaza sa anticipez cutremurele, asta sa faca japonezii si californienii ...
          meseria mea e de alta natura :) iar sistemul meu de implicatie sociala, tine atit de confortul oamenilor in momente normale, cotidiene, cât si în momente de extrema limita.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt curios sa stiu :))) (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 13:10)

        the [utilizator] i-a raspuns lui the

        cei care au dat bile negre,
        nu sunt de acord cu faptul ca mm deviaza pur si simplu de la subiect,
        nu sunt de acord cu ingineria moderna,
        nu sunt de acord cu proiectul ing. Cismigiu, sau
        nu sunt de acord pur si simplu, ca irlandezul din banc ...

        care naufragiaza pe o insula mica si izolata, se trezeste inconjurat de bashtinosi grijulii, se ridica in capul oaselor si intreaba
        "Cine e aici la putere, ca eu oricum sunt contra ?"
  • +1 (3 voturi)    
    de ce turnul se numeste Cathedral Plaza?! (Vineri, 4 septembrie 2009, 20:49)

    sakura [anonim]

    just in case ... sau are vreo legatura cu religia activitatea desfasurata in el?
  • -1 (3 voturi)    
    Inca o discutie deviata (Vineri, 4 septembrie 2009, 21:41)

    the [utilizator]

    Articolul contesta calitatea studiului de inginerie, daca nu ma însel.
    Nu e vorba nici de ura împotriva catolicilor, nici de tzepe, nici de ilegalitati, nici de vibratiile de la tramvaiul 6 care circula pe Grivita în epoca de aur.
    Din câte îmi aduc aminte, studiul a fost condus (sau validat) de prof. ing Al. Cismigiu, unul dintre cei mai mari specialisti în materie de calcul dinamic al constructiilor. Daca îi contesta cineva valoarea si profesionalismul, sa aiba curajul sa o spuna ...
    In conditiile respective, cel mult catedrala ar putea fi un pericol pentru cladirile inconjuratoare, fin'ca nu e proiectata de Cismigiu ... dar având in vedere ca a suportat cutremurul din 1977 si pe cel din 1981, plus pe cele ulterioare mai mici, nu cred sa fie alarmant.
    • +1 (3 voturi)    
      Intr-adevar (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 9:13)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui the

      In general se pare ca discutiile pe aici deviaza...astia sunt si din pacate avem si la conducere specimene din aceeasi speta :)
    • +1 (1 vot)    
      nu intelegi sau nu vrei sa intelegi? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 14:23)

      jo [anonim] i-a raspuns lui the

      articolul este despre eforturile (se subintelege "nefondate" sau "aberante" ale) bisericii catolice de a impiedica aceasta constructie. intrebarea care ar trebui sa se puna este : "de ce trebuie biserica sa se implice in impiedicarea proiectului ?" si NU "se darama sau nu se darama catedrala la un cutremur de gradul x?".

      biserica nu joaca nici macar cel mai mic rol in dezvoltarea urbanistica a capitalei iar de proiect si de valabilitatea lui ar trebui sa se ocupe autoritatile. dar autoritatile tocmai asta NU fac, sau, mai precis, ceea ce fac e o barbarie.

      faptul ca presa pomeneste de eforturile bisericii de a impiedica proiectul are efecte, inducand o perceptie eronata : multi cititori (chiar comentatori la acest articol) au gresit impresia ca proiectul este un "business" al bisericii, ca biserica se opune dezvoltarii capitalei etc iar aceste impresii apar evident nu doar din felul in care se face informarea publicului, ci si pe fondul unei antipatii populare la catolicism.

      prin urmare nu discutia e deviata, ci felul in care se pune problema si felul in care se face informarea sunt deviante.
      • -1 (1 vot)    
        nu inteleg sau nu vreau sa inteleg (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 18:01)

        the [utilizator] i-a raspuns lui jo

        in rezumat :
        In IULIE-AUGUST 2007, a fost facut, la cerere, un studiu.
        Acesta a fost prezentat, tot la cerere, VINERI (04.09.2009).
        Pâna atunci a ramas necunoscut si/sau neglijat ...
        Iti multumesc pentru eforturile explicative, dar le consider inutile.
  • -1 (3 voturi)    
    NU AR LASA DOAMNE DOAMNE (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:02)

    GIGIVOCEALUIDUMNEZEU [anonim]

    SA CADA CATEDRALA. CUM SA CREDETI ASA CEVA ?????????????11111
  • -1 (1 vot)    
    Cutremurul este ceva real (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:37)

    radoi [anonim]

    Cutremurul nu este fantezie, oamenii ar trebui sa mai faca cate ceva, cine vrea sa citeasca pe net de Quake-Catcher Network, cum vrem sa anticipam cutremurele?
  • +4 (4 voturi)    
    se judeca de aproape trei ani (Vineri, 4 septembrie 2009, 23:38)

    ION I [anonim]

    se judeca de aproape trei ani ... CE FACETI BAI ASTIA CARE PROTESTATI PENTRU LIPSA DE SPOR NEUROPSIHIC? nu sunteti in stare in 3 ani de zile sa dati cu banu', sa decideti cine are dreptate si cine nu?

    halal justitie.. asta este inca un exemplu ca papagalii care apar la tv sunt niste lichele.. lucrati la stat (la proriu) si mai vreti si bani sa va lafaiti in ei..
  • +4 (4 voturi)    
    Replică pe lângă (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 3:56)

    Sakura [utilizator]

    "...normele de proiectare romanesti sunt substantial diferite de cele italiene..." Numai că studiul vorbeşte despre efectele cutremurelor, iar cutremurele se supun aceloraşi legi în toată lumea... Că doar n-a obţinut constructorul măgăoaiei derogare şi de la legile fizicii. Are scutire doar de la legile statului, de bunul simţ să nu mai amintim.
  • +1 (1 vot)    
    Norme de proiectare (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 9:35)

    Ursu [anonim]

    Sigur ca normele romanesti de proiectare sunt diferite de cele italiene. Dar ale noastre sunt mai proaste. De exemplu stiati ca nivelul de siguranta al cladirilor foarte inalte in Romania este conform standardului romanesc mai mic de 1,4 ori decat cel din standardul american sau recomandarea europeana (Eurocodul 8 - valabil in Italia si in UE)???? Practic, toate cladirile inalte construite in Romania au un nivel de siguranta inferior celor din Italia si alte parti ale lumii.
    Specialistii incearca sa mareasca acest nivel printr-un nou standard romanesc, dar ce facem cu aceste cladiri construite pana azi?
  • 0 (4 voturi)    
    Nu va mai plangeti degeaba (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 10:41)

    MrX [anonim]

    Turnul se va construi si gata. iar popa care si-a dat acordul va trebui sa plateasca.

    si apoi de cand stiu cardinalii sa faca studii de structuri??
    ma indoiec ca inginerii care au construit nu s-au gandit la biserica.
    nu va mai sclifositi atat: ACCEPTATI. odata ca Bucurestiul se schimba.
    • +3 (3 voturi)    
      Chiar nu intelegi ? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 11:12)

      Dan W. [utilizator] i-a raspuns lui MrX

      Acordul bisericii catolice nu e necesar, pentru ca biserica sau preotul respectiv nu are nici o competenta in acordarea autorizatiilor de constructie. Indiferent de ce zice biserica, constructia este ilegala pentru ca nu respecta legile care protejeaza monumentele istorice si nu respecta legile de urbanism ! Vina este a autoritatilor romane !!!! Niste spagari inculti, care si-ar vinde si sufletul pentru cateva mii de euro !
  • 0 (2 voturi)    
    Cutremur? (Sâmbătă, 5 septembrie 2009, 11:20)

    anonim [anonim]

    Am avut un cutremur de peste 5 grade, ba chiar vreo doua anul asta si nu a avut nimic.
    Au gresit cand si-au dat acordul, acum nu cred ca se mai rezolva ceva


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă