Consiliul Concurentei: "Programul Prima Casa poate ridica probleme in privinta ajutoarelor de stat, daca va impune citerii precum constructia de la zero a locuintelor"

de Ioana Morovan     HotNews.ro, EurActiv.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:46 Economie | Imobiliar

Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei a declarat ca a sfatuit Guvernul sa pastreze reguli generale in acordarea garantiilor prin Programul Prima Casa, astfel incat sa nu devina susceptibil ca favorizeaza firmele de constructii. "Daca legea va spune <<garantam numai achizitia de locuinte construite de la zero>>, acest lucru mi-ar ridica semne de intrebare in zona ajutoarelor de stat", a declarat Chiritoiu. In acelasi timp, daca criteriile sunt bine argumentate tehnic, si nu favorizeaza anumite firme, ar putea fiacceptate.

Acesta a spus ca a impartasit punctul sau de vedere Guvernului si ca, probabil, vor mai avea loc discutii in acest sens.

"Daca se doreste acordarea de ajutoare de stat acestei industrii, atunci acest lucru se poate face in alt mod, prin realizarea unei scheme dedicate firmelor de constructii, care sa fie aprobata de Comisia Europeana". 





















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

1314 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Abia acum ar exista concurenta! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:02)

    GEUNIX [anonim]

    Stati usor, ca din ceea ce spune Boc, e loc si de piata locuintelor deja finalizate. Eu sunt unul din cei care isi doresc o casa de la zero, fara tzepe si preturi umflate de la antreprenori mari, ci facuta cu un constructor mic care sa dea atentie detaliilor, dar care in mod sigur nu are suficienti bani incat sa imi construiasca pe gratis pana la rosu, ca apoi sa vada banii de la banca. Visez la o finantare pe etape, de la zero.

    "Dupa 15 februarie, Guvernul va veni cu o noua formula, restructurata, prin care, fara sa renuntam la componenta actuala, care pune accent majoritar pe locuintele finalizate, ii vom imprima o noua directie, in care sa punem accent mai mare pe constructia de locuinte noi, concepute de la zero, pentru a intari efectul multiplicator in economie si pentru a relansa piata constructiilor." (BOC).
    • +1 (1 vot)    
      prima casa (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:24)

      Iulian [anonim] i-a raspuns lui GEUNIX

      DE CE??? nu fac altceva mult mai bun decat prostia asta care umfla in continuare pretul apartamentelor vechi??

      CEA MAI BUNA SOLUTIE ar fi improprietarirea cu un petec cat de mic de teren si acordarea unui credit de 60.000E pe etape de executie pentru constructia unei case in regie proprie (fiecare si ar gestiona bani primiti pentru ca trebuie restituiti inapoi "jupuitorilor" banci).
      Daca sar face chestia asta undeva langa bucuresti cu acces la mij de transport cred ca multi ar opta pentru aceasta varianta.

      Tot si-a facut basescu casa cu 26.000 de lei
      http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/829640/Basescu-26000-de-lei-pretul-unei-case-noi/
      Cate case faci cu 60.000 E
      • 0 (0 voturi)    
        @Iulian (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:48)

        slayer [anonim] i-a raspuns lui Iulian

        "CEA MAI BUNA SOLUTIE ar fi improprietarirea cu un petec cat de mic de teren si acordarea unui credit de 60.000E"..hello, ceausescu a murit de mult, ce teren vrei sa iti dea statul?
  • +1 (1 vot)    
    Favorizare (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:18)

    Daniel [anonim]

    Eu am o casa ridicata in rosu.
    Pentru a o putea finaliza trebuie sa vand apartamentul in care stau.

    Deci, sa fie clar, in forma actuala se stimuleaza implicit constructia de locuinte noi.

    Pai cine vinde un apartament doreste:
    1. sa-si construiasca (finalizeze) o casa
    2. sa plece din tara
    3. are probleme financiare
    sau
    4. este prost si da banii pe jocuri de noroc sau bautura, este dezaxat....

    Pentru categoriile 2 & 4 statul n-ar trebui sa se implice. Pentru 1 & 3 statul are o datorie.

    Povestea cu casa de la "0" este o idiotenie care acopera interesul marilor dezvoltatori si implicit ai "formatorilor de opinie" de la televiziuni tembele.
    • 0 (0 voturi)    
      Concurenta (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:38)

      GEUNIX [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Nu te incadrezi cu Prima casa daca ai deja apartament, asa ca probabil nu e vorba de tine aici. Gandeste-te la mine, ca unul care nu are nici o proprietate imobiliara si vrea sa-si inceapa viata pe propriile picioare. Ce sanse are?
      Pana acum au fost favorizati dezvoltatorii mari, in sensul ca au avut resurse pentru a construi, ca sa poata primi ulterior banii prin Prima casa, la finalizarea constructiei. Dezvoltatorii mici n-au avut bani sa investeasca, si au nevoie de finantare de la inceputul lucrarii. Si e treaba fiecaruia cu cine isi construieste, pana la urma clientul alege. Insa abia acum as putea avea o paleta mai larga de selectie a constructorului, si implicit, ar fi concurenta, preturile ar mai scadea etc.
      • 0 (0 voturi)    
        Ma incadrez (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:27)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui GEUNIX

        Adica eu vreau sa vand un apartament. Evident ca-mi convine sa gasesc cumparator.

        Iar cumparatorul il gasesc daca se dau credite.
        Aici ma intereseaza prima casa! Deci nu pentru a lua eu creditul ci pentru a gasi cumparator la apartamentul pe care doresc sa-l vand.
    • -1 (1 vot)    
      Nu zau... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:47)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ....si zici ca statul are o "datorie" fata de cei care vor sa-si construiasca (finalizeze) o casa si fata de cei care au probleme financiare? Sa zicem ca sunt contribuabil (sa zicem) ... ce obligatie am eu fata de problemele tale financiare? Mie nu imi place sa muncesc si as vrea sa am asigurati sa zicem un 2000 euro / luna. Cum nu muncesc am probleme financiare....ce zici are statul vreo obligatie fata de mine?

      Povestea cu casa de la "0" e o idiotenie pentru toti cei care sunt frustrati din diverse motive (ex au luat credit de casa acum 3 ani). Pana la urma programul asta ar trebui sa fie unul de stimulare economica si nu de protectie sociala. Aici nu pot intra casele vechi (aflate deja in circuitul economic) si nici alte bazaconii.

      Nu sunt de acord ca banii din taxele si impozitele mele sa fie garantie pentru ca nea Gica care a mostenit un apartament sa il vanda ca sa-si ia bemveu.

      Sunt de acord ca banii din taxele si impozitele platit de mine sa fie grantie pentru locuinte noi, moderne, la ridicarea carora contribuie muncitori (cetateni) din Romania si daca se poate si ceva materiale de constructie produse prin tarisoara.

      Apropos...pe aceeasi logica nu am nimic impotriva caselor aflate in orice stadiu de constructie...pentru ca si pentru finalizarea lor se vor plati niste venituri muncitorilor si se vor cumpara niste materiale de constructii (sper eu cat mai multe dintre ele produse in Ro) cu mentiunea ca valoarea creditului ar trebui legata de ceea ce a mai ramas de executat din casa si nu de ceea ce s-a executat deja.
      • 0 (0 voturi)    
        diletantism (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:11)

        Omul Negru [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        te superi sau nu,asta e pererea mea despre raspunsul tau catre Daniel.Chiar daca nu are 100% dreptate,replica ta e una care seamana izbitor de mult cu a unui politician demagog si cointeresat.
        Parerea mea!
        • 0 (0 voturi)    
          Imi cer scuze... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:11)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Omul Negru

          ...daca incerc sa am o intelegere mai profunda a fenomenelor din economie. Putin mai profunda decat "sunt si eu p'acilea si vreau niste bani....de-o casa, de-o pensie, de-o subventie pentru incalzire de ce-or fi ei".

          In cazul in care ceea ce zic eu este demagogic si cointeresat (cu toate ca nu am firma de constructii sau ceva similar) cum ti se par afirmatiile "asta ar trebui sa fie un program de protectie sociala". De cand a devenit proprietatea subiect de protectie sociala? Sau si mai rau ... "avem bani sa directionam atat pentru locuintele vechi cat si pentru cele noi sa fie toata lumea multumita"?

          E clar ca a existat o forma a programului care nu prea a functionat. Parerea mea este ca ar fi mult mai bine daca s-ar aplica la locuinte noi doar.

          Pentru locuintele in regie proprie tind sa inclin spre "nu" din cauza folosirii pe scara larga a fortei de munca la negru (se diminueaza unul din potentialele efecte pozitive - mai multi bani la bugetul de stat din contributiile si impozitul pe salariu).

          In definitiv inveti din clasa a 11-a (pe vremea mea nu mai stiu cum e acum) ca resursele sunt limitate. Si atunci, ca si stat, ar trebui sa te intrebi unde pun aceste garantii? Unde obtin efectele pozitive cele mai mari si mai rapide in economie? Cand isi vinde nea Gica casa si isi cumpara bemveu? Cand isi face nea Gogu casa singur cu forta de munca la negru si eventual cu materiale furate (macar partial) samd? Sau cand dau de lucru firmelor de constructii care au angajati si platesc taxe si impozite? Si peste toate ce vreau sa fac cu economia asta? Sa incurajez mica specula (nea Gica) sa incurajez autoconsumul (nea Gogu) sau economia de piata?
      • 0 (0 voturi)    
        Stat sau jungla (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:35)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Draga, poate tu consideri ca n-ai o datorie. OK, dar eu vorbesc de stat!

        Daca acesti oameni (normali) incep sa aibe mari probleme financiare, exista riscul s-o ia razna.

        Iar daca o iau razna s-ar putea sa intre in apartamentul tau sa te jefuiasca.

        Deci, statul are un anumit rol. Din pacate nu si-l indeplineste.
        Despre asta vorbim.

        Prima casa are o componenta sociala importanta (alaturi de cea economica).

        Revenind la subiect, mu pari un "dezinteresat".
  • 0 (0 voturi)    
    Blestematul de program !!! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:54)

    Ionut [anonim]

    Programul asta idiot nu a avut drept scop decat mentinerea pietei imobiliare la un nivel nesustenabil economic, prin injectarea de incredere in aceasta piata imobiliara ajunsa la nivelul grotescului.
    <p> Dupa ce a durat 6 luni ca efectele primei magarii sa dispara acum se injecteaza in piata o noua aberatie. Scopul este unul singur: gasirea unor persoane care sa achizitioneze apartamente la preturi aberante, adica ceea ce a construit camarila politica in anii 2004-2010.
    <p>In timp ce bule imobiliare se sparg in toata lumea, guvernul asta incompetent mentine bule imobiliare cu efecte dezastruase asupra economiei.
    <p><b>Ce s-a intamplat cu legea falimentului personal? Aceasta lege este in toate statele civilizate.</b> Guvernul ar trebui sa protejeze cetatenii acestei tari care dupa ce sunt aruncati afara din case, raman cu datorii imense la camatarii din banci.
    • +1 (1 vot)    
      @Ionut (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:21)

      slayer [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Exact de asta mi-e frica, am asteptat 6 luni ca preturile la aprartamente sa scada din nou...insa lumea ar trebui sa fie acum mai rationala si sa constientizeze ca 1000EUR/mp e enorm...iar sa iti amanetezi viitorul pentru o cloaca e cea mai mare tampenie
  • 0 (0 voturi)    
    Regie prorie (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:03)

    Omul Negru [utilizator]

    Dat fiind ca acest program se vrea unul social,nu vad de ce nu se acorda imprumuturi si pt constuirea in regie proprie(?!)
    • 0 (0 voturi)    
      nu sunt ei prosti (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:44)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui Omul Negru

      Pt ca in regie proprie poti sa nu o faci cu firme si nu e bine ca nu se duce nici un ban la stat.Dc o faci in regie proprie poti sa angajezi cativa mesteri care lucra la negru si acestia nu platesc la stat nimic.Programul e destinat sa intre euro in tara astfel incat balanta pe leu sa nu mai fie foarte puternica si nu pt latura sociala.
  • 0 (0 voturi)    
    Boc are dreptate (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:31)

    Gabi [anonim]

    Mi-am facut casa si nu mai sunt interesat de program dar Boc are dreptate. Cand construiesti de la zero o groaza de bani se intorc inapoi in economie ( taxe contract construire, taxe autorizatii, TVA, taxa inspectoratul de stat in constructii, samd) si genereaza la randul lor locuri de munca si bani.
    Cand faci o tranzactie nu se genereaza mai nimic. castiga doar vanzatorul, notarul si banca.
    Pe de alta parte cand se construieste o casa noua deobicei pe langa ea se vinde si una veche pentru ca cei care se inhama la asa ceva au deobicei o casa mica pe care o pun in circulatie si vor una mai mare. In concluzie constructia de la zero nu exclude piata locuintelor vechi.

    Va dau un exemplu: de Craciun sotia mea a primit cadou un telefon mobil nou. Concomitent fiica mea mai mare a primit vechiul telefon al mamei sale. In acelasi timp baiatul meu mai mic a primit cadou telefonul sorei sale. Si uite asa Mosul a facut trei oameni fericiti cumparand un singur telefon !

    Daca cumpara acelasi telefon pentru fiul meu efectul era complet diferit.
  • 0 (0 voturi)    
    Da cine face utilitatile (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:38)

    gabi [anonim]

    Super tare! Sa se faca case de la zero... Dar cine face utilitatile! Cartierele noi ANL sunt ca niste fantome pentru ca nu au utilitati iar cele contruite de dezvoltatori alde Impact au ceva dar este pe veci SCLAV. Pentru ca STATUL nu construieste infrastructura. Cine isi face casa noua este la cheremul companiilor monopoliste din Romania gen Electrica, Distrigaz, ApaNova care santajeaza proprietarii sa faca retele pe banii lor si apoi sa le cedeze gratis.
    Costul utilitatilor creste costul caselor EXORBITANT.
    • 0 (0 voturi)    
      prima casa (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 8:28)

      bubu [anonim] i-a raspuns lui gabi

      Domnilor sunt un lucrator la stat al carui venit impreuna cu sotia si un copil de 4 luni nu depaseste 2800 ron pe luna. Cum credeti ca pot sa-mi cumpar eu o prima casa cand toate aprtamentele cu 2 camere in Bucuresti pleaca de la 60.000 eur in sus. Udrea si altii vine si spune ca-i ajuta pe cei care stau in ANL sa-si cumpere casele in care stau. Dar domnilor ei au o casa, au unde sta nu sunt nevoiti sa dea 11 mil pe luna chirie plus cheltuieli gospodaresti. De ce nu se gandesc si la noi ceilalti care NU avem o casa
      • 0 (0 voturi)    
        Aberatia imobiliara (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 19:18)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui bubu

        Aici am ajuns datorita incultilor care au crezut ca 400 euro rata lunara este un mizilic.

        Pentru ca unii s-au ingropat in credite altii considera ca este normal ca un cotet cu 2 camere sa coste 60k euro
  • 0 (0 voturi)    
    functionar la stat...degeaba (Vineri, 8 ianuarie 2010, 18:00)

    zgarciomanu' [anonim]

    Il doare in pix pe dl Chiritoiu ca el lucreaza la stat si e mai usor sa puna piedici decat sa gasesca solutii...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi