Obligatia dezvoltatorilor imobiliari de a dota cladirile noi din Bucuresti cu parcari ar putea fi eliminata. Avem nevoie de parcari in centrul Capitalei?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2010, 8:13 Economie | Imobiliar

parcarea in bucuresti
Foto: USER UPLOADED
La ultimele sedinte ale Comisiei Tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului de pe langa Primaria Capitalei cativa arhitecti - membri ai forului consultativ - au sustinut ca Hotararea 66/2006 care reglementeaza numarul necesar de locuri de parcare la cladirile noi este depasita. Mai exact, ideea promovata este ca locurile de parcare aduc masini in zona respectiva, si cel putin in centru, cladirile noi ar trebui facute fara parking-uri. Acestia sunt de parere ca, daca nu se fac locuri de parcare, sutele de oameni care lucreaza in birourile respective nu vor veni cu automobilul la serviciu.

In plus, sustinatorii acestei idei sunt de parere ca locurile de parcare dauneaza mediului. Motivul? Daca angajatii vin cu masina la serviciu, polueaza.

Dincolo de protectia mediului si fluidizarea traficului, aceasta modificare a hotararii ar fi foarte avantajoasa pentru dezvoltatorii de cladiri de birouri, fiindca renuntarea la parcarea subterana le-ar micsora costurile cu pina la 50% din pretul constructiei noi.

Aceasta politica este adoptata de cateva capitale europene, printre care Londra, au argumentat arhitectii adepti ai acestei masuri. Spre deosebire de Bucuresti insa, in Londra transportul in comun este foarte bine pus la punct si sunt parcari publice. In plus, exista o taxa de intrare in centrul orasului, ca sa descurajeze cetatenii sa vina cu masina la serviciu.

HotNews.ro va prezinta parerile catorva membrii din Comisia Tehnica de Urbanism si va invita sa dezbateti aceasta problema.

Cladirile noi din centru ar trebui construite fara locuri de parcare?

Dan Serban, membru in Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului (CTUAT) de pe langa Primaria Capitalei: „Cred ca da. Este o idee foarte green pentru ca descurajeaza patrunderea masinilor in centru. Desigur, nu este valabila pentru zonele periferice. Trebuie facuta o corelare cu ceea ce s-a intamplat afara. In acest moment hotararea privind necesarul de locuri de parcare pentru cladirile noi este un pat a lui Procust. Asta fiindca numarul de locuri de parcare ar trebui sa se stabileasca in functie de pozitia in oras a noii cladiri, nu sa se spuna niste cifre si toata lumea sa le respecte. Daca ai mijloace de transport in zona, nu e nevoie de atat de multe locuri de parcare”.

Sorin Gabrea, presedintele CTUAT: „Aceasta hotarare ar trebui modificata, insa in functie de un studiu mai amplu. Nu poti sa aplici o aritmetica simpla unui oras complicat. Cred ca mai degraba ar trebui nuantata. Atat pot sa spun deocamdata”.

Bogdan Bogoescu, membru CTUAT: „Eu sustin sa incerce sa se elimine locurile de parcare la cladirile noi care se fac in centru deoarece, daca au unde parca, oamenii vin cu masina la serviciu si aglomereaza foarte tare traficul. Si, din cauza traficului intens, creste nivelul de poluare. Aceasta prevedere cred ca s-ar putea aplica si la cladirile noi, dar depinde de cat de bine este irigata zona respectiva cu mijloace de transport. Asa este in lumea civilizata. Si eu, ca si domnul Gabrea, cred ca ar trebui cel putin nuantata”.

Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei: „Eu nu as modifica nimic, pana nu vom sti exact pe ce drum o apucam, pana nu facem o strategie. As lasa-o sa se mai coaca. Sau cel mult, as cere o compensatie baneasca pentru cei care nu fac locuri de parcare. Din banii astia sa se faca parcari publice”.

Vlad Cavarnali, membru CTUAT: „Ideea in sine este buna, insa la noi nu cred ca va functiona fiindca nu avem un transport public in comun bine pus la punct, iar mentalitatea oameniilor este diferita de cea a englezilor. Ei vor veni la serviciu cu masina, si, daca nu au locuri de parcare, vor lasa autoturismele in strada”.
 
 

Info plus

Ce prevede HCGMB 66/2006

- pentru o locuinta cu o suprafata de maxim 100 de mp se asigura un loc de parcare;

- pentru o locuinta cu o suprafata construita de peste 100 mp se asigura 2 locuri de parcare;

- pentru cladirile de hoteluri si birouri se va asigura un loc de parcare la fiecare 60 mp ai suprafetei desfasurate construite;

- pentru cladirile care adapostesc comert si alimentatie publica se va asigura minim un loc de parcare pentru fiecare 20 mp ai suprafetei desfasurate construite;


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10078 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    ... (Joi, 18 februarie 2010, 8:29)

    Gigi Maybachistu' Rational [anonim]

    E cam curios modul în care devine Dr. Cârnat a/k/a Sorin Pornescu (dez)interesat de trafic şi poluare exact în momentul când baronii imobiliari stau mai prost cu banii cash şi le-ar prinde bine o economie de spaţiu.
    • -2 (14 voturi)    
      problema este mai subtila (Joi, 18 februarie 2010, 9:35)

      negoita [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

      Asa este, o economie le-ar prinde foarte bine. Insa problema se refera evident la constructii la care ar incepe proiectarea astazi,deci constructii care practic nu exista. La momentul actual nu exista proiecte, adica nu exista intentie de a construii. Ar fi foarte benefic daca aceasta intentie ar exista. Deci din acest punct de vedere renuntarea la parcari, deci reducerea costurilor constructiilor noi, ar putea fi considerata o masura proactiva. Cand se face un plan de afaceri pentru o investitie imobiliara [birouri sau rezidential] intai se analizeaza costurile si apoi se vad beneficile. Numai daca beneficile sunt mai mari deca costurile se poate risca cineva la o nvestitie imobiliara. iar noi acum avem nevoie de astfel de proiecte, orice ai zice si ai crede.
      • +6 (10 voturi)    
        nu zau (Joi, 18 februarie 2010, 11:35)

        Pafnutie [anonim] i-a raspuns lui negoita

        Avem nevoie, dar nu cu orice pret - asta ar fi o prostie.

        Aici este vorba in primul rand de dezvoltarea orasului. O data ce ai construit o cladire, sta in picioare cel putin cateva decenii, asa ca un pic de gandire in perspectiva nu strica.
        Nu de alta, dar Bucurestiul este deja plin de semnele unor astfel de proiecte "necesare".
      • +3 (3 voturi)    
        cu gandirea asta ajungem ca asiaticii (Vineri, 19 februarie 2010, 8:12)

        all [anonim] i-a raspuns lui negoita

        in primul rand ce sa mai caute cladiri mari in oras?.. o sa ajungem sa facem implozie.. sau sa dam mana cu colegu din cladirea vecina pe gem.... in oras trebuie SPATII VERZI si ceva parcari... restu (asta inseamna orice constructie) in afara orasului actual... dar asta inseamna mult prea mult pt autoritatile noastre.. tre sa faca infrastructura.. ceea ce ei habar nu au ce inseamna sau cum se face (in realitate).... cam asta e subtilitatea problemei.....
        • +1 (1 vot)    
          doar romani se inghesuie sa ... (Vineri, 19 februarie 2010, 10:24)

          Razvan LS. [utilizator] i-a raspuns lui all

          isi cumpere locuinte in buricul Bucurestiului...
          daca te uiti la occidentali toata lumea fuge ca de d****** de aglomeratie ... numai noua ne place inghesuiala ..... peste tot centrle oraselor vechi se "conserva" si renovarea se poate face doar in anumite conditii si doar cu respectarea planului initial a cladirii .. si FARA construirea de cladiri noi din "sticla" ...... si dupa aceea binenteles ai centrul "nou" a orasului cu acele asa numite office buildings.

          si le gat de masini .. ca nu vor merge oameni cu masina la servici pt ca nu au loc de parcare la noua cladire.. hai sa fim seriosi.. romani merg si pana la magazinul de la colt sa cumpere paine cu "mertzanul" ca sa vada vecinul ce masina are.... adica a dat
    • +5 (7 voturi)    
      ching saiz! (Joi, 18 februarie 2010, 12:46)

      Guelfling [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

      Să nu se facă parkinguri – de acord, nu stiu ce draq's alea!
      Dar de locuri de parcare e mare nevoie.
      Alternativă mai bună e circulatia ecologică (pietonală, velo, transport în comun) în tot orasul, parcări mari păzite la intrările în oras si în rest doar parcări rezidentiale. S-ar putea si asa, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Suntem o naţiune de cârpaci (Vineri, 19 februarie 2010, 13:09)

      Teo [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

      În cuvintele omului simplu: nu avem un oras ca lumea pentru ca nu avem un primar/consiliu/directii ca lumea pentru că nu avem cetăţeni ca lumea.

      De zeci de ani cârpim şi răscârpim ce am construit în comunism (nu ce „a construit Ceausescu“, e munca parintilor nostri, nu a lui).

      Profesioniştii noştri (vezi CTUAT) au uitat că trebuie să înveţe tot timpul. Se entuziasmează pentru soluţii-miracol fără să cântărească ce spun pentru că ştiu că nu îi trage nimeni la răspundere. Dacă cei de deasupra lor nu o fac atunci ar trebui să o facem noi, cei din banii cărora sunt plătiţi.

      Capitalismul românesc e incapabil să creeze valoare pentru că noi nu cerem valoare de la el. Instituţiile statului funcţionează greşit pentru că noi nu ştim ce şi mai ales cum să cerem de la ele.

      „Popoarele n-ar trebui să se teamă de guvernele lor. Guvernele ar trebui să se teama de popoare.


      Nu sunt nici comunist şi nici legionar. Sunt doar trist.
  • +18 (20 voturi)    
    subterane (Joi, 18 februarie 2010, 8:37)

    un domn [anonim]

    subterane sunt si ntelegerile cu Domn Doctor (ca si gropile)..dar apropos...de ce nu sunt obligati oamenii safaca parcari subterane ?..asa e toata lumea multumita vezi Viena...Budapeste..etc..au cladiri vechi..dar au sapat oamenii si au facut rost de parcare
  • +10 (14 voturi)    
    romanul ... (Joi, 18 februarie 2010, 8:49)

    Cupitza [anonim]

    N-o sa vedeti asa ceva. Romanul nu se dezvata de obiceiuri. Prefera sa stea cu orele in trafic, sa umble inca o ora sa gaseasca loc de parcare decat sa mearga cu transportul in comun. As putea sa dau cel putin 2 exemple in plin centru ... Intregi stradute in zona Eminescu - Polona sunt pline de masini de la 2 societati de asigurare ... Pana sa se mute in zona, era aerisit, gaseai loc de parcare, acum nici autobuzele nu pot circula de masini. Asa ca degeaba se agita primaria.
    • +11 (17 voturi)    
      de acord ... (Joi, 18 februarie 2010, 9:31)

      mtx5 [anonim] i-a raspuns lui Cupitza

      ... dar cu conditia sa arate si mijlocul de transport in comun relativ decent. Tu mergi cu RATB sau doar comentezi? Fa o calatorie de vis cu 16 pana in Pipera, de la Obor incolo zici ca esti intr-un film prost despre apocalipsa. Tiganie multa care se indreapta spre favelas din zona Petricani (toti au abonament, evident), nespalare, aurolaci, ciorditori etc. As prefera sa fie abonamentul RATB 150ron dar sa fie civilizat, nu in halul in care e. Deci inainte sa o dai intruna ca romanul nu se dezvata, nu poate cobori din masina etc, gandeste-te si la aspectul asta nedorit.
      • +7 (11 voturi)    
        frustrari mari... (Joi, 18 februarie 2010, 9:50)

        David.NU [utilizator] i-a raspuns lui mtx5

        Poate sa fie si X5 pe RATB (desi sunt de acord ca RATB-ul si Metroul au nevoie de muuult upgrade), ca nu o sa stergi prea curand frustrarile romanului legate de masini. Nu uita ca inainte de 89 nu puteai sa ai masina si nu uita ca singurul lucru care i-a scos pe romani in strada a fost taxa pt prima inmatriculare. Deci, totul pana la masina!!
        • +5 (5 voturi)    
          trebuie intai sa oferi ceva (Joi, 18 februarie 2010, 10:31)

          aom [anonim] i-a raspuns lui David.NU

          inainte sa schimbi mentalitatea.
          Adica mie ce-mi ofera in schimb? Pe vremea asta pantofi rupti si pantaloni plini de noroi. Ajungi la servici cu ciorapii uzi. Miros de transpiratie si imbulzeala in metrou/autobuz.
          Doar schimbare de mentalitate si un profit mai mare pentru dezvoltatori imobiliari?
          NU, multumesc.
          • +1 (3 voturi)    
            Gica contra (Joi, 18 februarie 2010, 15:10)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui aom

            Exceptia intareste regula.
            Omul initial vorbea de o zona centrala pe unde circula autobuze moderne, deci condtii exista -- sigur ca autobuzul nu te lasa in fata blocului, dar nu toti cei care parcheaza pe strazi stau in comune limitrofe, cei mai multi ar putea sa-si miste fundul si cu RATB-ul.
            • 0 (0 voturi)    
              nu ajunge ... (Vineri, 19 februarie 2010, 10:34)

              Razvan LS. [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

              sa ai autobuze moderne in centru ... trebuie sa ai o retea de autobuze moderne care sa impanzeasca toata capitala ...

              eu unul nu mi-as da oraselul meu mic/cochet si curat pt Bucuresti pt nimic in lume.
          • +1 (1 vot)    
            ok... (Vineri, 19 februarie 2010, 0:46)

            David.NU [utilizator] i-a raspuns lui aom

            Alta intrebare:
            Vine fiecare cu masina lui sau mergeti cate 2-3 din aceeasi zona cu o singura masina.

            (de acord ca transportul in comun trebuie modernizat)
        • +6 (6 voturi)    
          O MASURA SIMPLA (Joi, 18 februarie 2010, 11:31)

          gicu [anonim] i-a raspuns lui David.NU

          Toata lumea se plange de mirosurile din mijloacele de transport. Fara bani, o masura simpla care se poate lua este sa fie dati jos toti vagabonzii care dorm in fiecare mijloc de transport de la cap la cap si care miros ingrozitor si mai lasa si scaunul inputit.
          Dar credeti ca le pasa celor de la RATB? Ei vor sa le dam banii pe abonament si nu se mai implica sa-si faca ordine in mijloacele de transport.
      • +6 (6 voturi)    
        Plusez (Joi, 18 februarie 2010, 11:09)

        sile [anonim] i-a raspuns lui mtx5

        Primii care sa se mute in cladirile respective sa fie fix astia care au venit cu propunerea. Ca idei bune _pentru altii_ am si eu destule.
        • +1 (3 voturi)    
          Excelenta idee (Joi, 18 februarie 2010, 13:05)

          Gino [anonim] i-a raspuns lui sile

          Cum este facuta legea acum este super.Bucurestiul ca sa arate ca un oras European trebuie intii ,,bombardat'' si sa inceapa reconstructia ,, ca sa aiba si rechini imobiliari un ban de buzunar si arhitectii cava de lucru,
      • +2 (4 voturi)    
        conditii ratb (Joi, 18 februarie 2010, 14:59)

        Cupitza [anonim] i-a raspuns lui mtx5

        sunt de acord cu tine partial. sincer, calatoresc cu auto propriu, dar de multe ori merg si cu metroul sau autobuzul si, culmea, tot spre pipera. recunosc, pe partea mea (floreasca) se circula mult mai civilizat. din pacate pentru ce este in colentina nu poti sa dai vina pe primarie, ci pe ceausescu, pt ca i-a adunati pe toti tuciurii in zona aia. dar raman la parerea mea cu dezvatatul romanului, pt ca cunosc oameni care se duc sa cumpere paine cu masina. eu daca as avea un garaj mi-as lasa masina acasa, doar pentru cazuri extreme sa o scot. si tot ce spun e din experienta, nu sunt un fitzos care nu-si da fundul jos din masina.
      • 0 (0 voturi)    
        aici iti dau dreptate (Vineri, 19 februarie 2010, 10:31)

        Razvan LS. [utilizator] i-a raspuns lui mtx5

        prietena mea e in bucuresti acum la un curs .. trebuie sa ajunga dintr-o zona unde nu este metrou pana pe langa Arcul de Triumf ... schimba vreo 2 linii de tramvai .... dupa prima zi cand a ajuns acasa ma rugat sa ii caut o ruta care sa includa metroul neaparat .... pt ca ea nu vrea sa mai mearga in acele conditii .. asa ca am gasit o varianta in care merge cateva statii cu autobuzul pana la o gura de metrou.....
  • +21 (21 voturi)    
    astia nu sunt normali la cap (Joi, 18 februarie 2010, 8:51)

    ano [anonim]

    Baaaaaaaah, voua nu va este rusine?
    Cum poti sa sustii asemenea ineptii cu seninatate?
    In primul rand faceti infrastructura Bucurestiului asa cum trebuie, faceti sistemul de transport asa cum trebuie, nu mai construiti cladiri de 20 de etaje in mijlocul Bucurestiului si abia dupa aia veniti cu cai verzi pe pereti.
    Marsh!
    • +1 (1 vot)    
      nu degeaba... (Joi, 18 februarie 2010, 15:48)

      cristina [anonim] i-a raspuns lui ano

      are ano cele mai multe voturi pozitive - e singurul comentariu adevarat...exact cai verzi pe pereti, as completa eu si cu prostul daca nu e si fudul nu e prost destul...vis-a-vis de orice comitet de arhitecti, consilieri, primari, militieni sau vanzatori de floricele - in speta toti dusii cu capul care ar propune asa ceva
  • +7 (13 voturi)    
    pai nu? (Joi, 18 februarie 2010, 8:53)

    calugaru' vaxile [anonim]

    ce, nu arata misto orasu' cu masini parcate pe oriunde e fizic posibil? ce mai, vreti sa circulati pe banda 1, acolo unde in mod normal trebuie sa fie loc de parcare?

    discutia asta timpita imi aminteste de happyfish si costica brehar, sofer de autobuz. cu oameni. da' soferii ... de ce sa nu bea?

    pi baah paapaaagaaalilooor ... bucureciu' e in DEFICIT de locuri de parcare. scoatetz dreaq masinile parcate de pe sosea, si o sa creasca debitu' traficului si o sa scada si timpul necesar deplasarii din punctu' a in punctu' b, si consumu' de benzina, si poluarea. si chiar veniturile la bugetu' local, ca o sa se parcheze pe bani.
  • +13 (15 voturi)    
    autoturisme (Joi, 18 februarie 2010, 8:56)

    gregmo [anonim]

    Cu tot respectul Domnulor arhitecti, Dumneavoastra cu ce mijloc de transport veniti in fiecare zi la scoala (Universitate de Arhitectura si Urbanism "Ion MIncu") sau la Primarie? Cumva cu masina?! Va sugerez sa inecepeti sa veniti cu metroul sau cu troleibuzul, macar pentru a da un exemplu.
  • +13 (13 voturi)    
    incredibil IN-CRE-DI-BIL (Joi, 18 februarie 2010, 9:03)

    adrian v [anonim]

    Sunt pur si simplu fara cuvinte. O asemenea ineptie urbanistica te lasa fara replica.
    • 0 (0 voturi)    
      au dreptate .... (Vineri, 19 februarie 2010, 10:43)

      Razvan LS. [utilizator] i-a raspuns lui adrian v

      totusi ... au dreptate... intr-un oras civilizat unde ai un sistem bine pus la punct (a se citi civilizat, curat, modern, sigur) de transport in comun .. faci tot posibilul sa nu ii incurajezi pe oameni sa nu vina la lucru in centrul orasului cu masina pt a eviata poluarea.....

      Bucurestiul nu are toate astea .... deci nu poti sa iei o masura (de completare a eforturilor de a pastra "green" orasul) care se aplica dupa alte sute de masuri si sa o aplici tocmai pe ea.
  • +9 (13 voturi)    
    corect! (Joi, 18 februarie 2010, 9:10)

    airamerica [utilizator]

    Eu cred ca este o masura binevenita si indispensabila, care poate aduce ceva bani in buzunarul consilierilor care o aproba si crea si mai mult haos pe starzile orasului. Deci, e de bine!
  • +11 (13 voturi)    
    Astia-s prosti?! (Joi, 18 februarie 2010, 9:19)

    DMD [anonim]

    Idiotii au fost macar in trecere in vreo capitala din vest? In Paris e pacare subterana sub Notre Dame si sub Luvru. In centru. FIecare bloc are parcare subterana. Sunt niste oligofreni. Si la fel si cei care ii sustin.
  • +10 (12 voturi)    
    arhitecţii (Joi, 18 februarie 2010, 9:22)

    Mihnea Toader [anonim]

    Arhitecţii ăştia unde-şi ţin neuronii?! Cum să nu avem nevoie de locuri de parcare în centrul capitalei?! ŞI ce dacă-i costă pe constructori-investitori mai mult? Asta trebuie să-i intereseze pe arhitecţi, sau aspectul oraşului?! Ia puneţi-vă nişte ochelari şi uitaţi-vă cum arată străzile din centru, gem de maşini. Doamne, în ce ţară trăim, fiecare breaslă umblă numai după mită şi câştig ilicit, nu-şi face meseria, ci interesul...
  • +10 (10 voturi)    
    parcari in centru (Joi, 18 februarie 2010, 9:28)

    nicu [anonim]

    numai ineptii sau interese meschine - asa cum acesti pretinsi arhitecti au stricat iremediabil arhitectura bucurestiului - ce mai conteaza o alta masura nemernica , fara logica , fara o analiza serioasa , fara sa asculte pareri si a altor specialisti nu numai ce bubuie cei 3-4 indivizi lipiti de scaune - cat ii mai suportam pe nemernicii astia - asa cum un judecator emite o sentinta ilegala si o armata de oameni vor cauta sa demonstreze ce incorectitudinea unui nemernic , asa si cu astia - maine -poimaine dau coltu si ramane in urma lor un oras nenorocit pe veci din punct de vedere atrhitectural - niste stricaciuni
  • +2 (6 voturi)    
    evident... (Joi, 18 februarie 2010, 9:29)

    liviu_ [utilizator]

    din parcari nu ier bani.... din blocuri da...
    le dau eu o solutie pentru diminuarea poluarii: NU MAI DATI URBANISM LA ORICE CLADIRE !!! lasati spaga !!!
    daca urbanismul se da p bune nu o sa mai fie cladiri de 500 de etaje langa centre istorice sau in mijlocul bucurestilor...
    lege asta nu face decat sa ajute la construirea cat mai multor cladiri, si implicit la marirea poluarii
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Joi, 18 februarie 2010, 9:48)

    chiuaua [anonim]

    Inca un motiv in plus de a pleca din tara asta
  • +5 (5 voturi)    
    bravo.... (Joi, 18 februarie 2010, 9:49)

    Flo [anonim]

    ....la ce sa foloseasca locurile de parcare? mai bine le parcheaza pe trotuare! ce mai conteaza ca vrei sa te plimbi sau ca o femeie isi plimba copilul cu caruciorul si nu ai pe unde trece!PROPUN ASADAR SA FACEM LUCRI DE PARCARE DOAR PE TROTUARE!
  • +3 (5 voturi)    
    Sunt parcarile obligatorii ? (Joi, 18 februarie 2010, 9:51)

    Gore [anonim]

    Nu vad de ce ar trebui eliminata o obligatie, de vreme ce ea oricum nu este respectata. In zona Timpuri Noi a fost construit un camin al universitatii Cantemir care nu are parcare, nici sub nici supraterana. Studentii, cu masini bengoase, parcheaza pe te miri unde. Se mai construiteste un ditamai corp de cladire al universitatii Titu Maiorescu. Nici el nu are niciun fel de parcare. Ce se va intampla in zona ? Aglomerarea de masini va fi inca si mai apriga. Si-atunci ? Vorbim despre ceva ce nu exista, dar mai macinam un subiect de presa fara sa se intample nimic.
  • +5 (5 voturi)    
    Arhitecti ? (Joi, 18 februarie 2010, 9:53)

    Marian [anonim]

    Din pacate si la noi aceasta profesie a fost atinsa de coruptie.
    Sunt din ce in ce mai putini specialisti, cei mai multi sunt ghidati dupa bani.
  • +6 (6 voturi)    
    Obligativitatea construirii de parcari... (Joi, 18 februarie 2010, 9:54)

    misha [anonim]

    ... ar trebui instaurata la orice spatiu comercial care se adreseaza unui public mai larg decat cateva blocuri din jur.
    Am asistat la supraaglomerarea strazilor si spatiilor de parcare dedicate riveranilor de ani de zile, fara sa putem face ceva - si asta peste tot in tara.
    In 100 m de straduta cu doar doua benzi si masina parcate pe margini s-a aprobat, cel putin in PIatra Neamt infiintarea unui punct de desfacere de patiserie, unui restaurant, unui bar, unei brutarii si vreo doua magazinase cu de toate. In afara brutarie si a magazinaselor cu de toate, la care vin strict oameni din zona, pe jos, celelalte stabilimente isi atrag clientii din tot orasul.
    Nici unul dintre ei nu si-a prevazut proiectul cu parcare - vorbim de constructii noi, cu curte proprie.
    Clientii lor parcheaza pe locurile riveranilor sau complet aiurea, de blocheaza toata strada.
    Asta, dupa mintea mea, se cheama sa faci afaceri pe domeniul public si sa te doara in cot de populatie.
    • +3 (3 voturi)    
      PARCARI LANGA PIETE (Joi, 18 februarie 2010, 11:43)

      ion [anonim] i-a raspuns lui misha

      s-a modernizat piata 1 Mai, cica, dar locuri de parcare nu s-au facut cum era normal. Si fiind zona centrala - pe jumate din suprafata pietei trebuia facuta o parcare supraetajata, care seara ar fi putut fi folosita de locatarii blocurilor de 10 etaje din zona.
      Deci daca intre 8-18 ar fi cu taxa si in rest gratis, cum e prin alte tari, nu credeti ca s-ar fi rezolvat zona?
      Eu inteleg ca nu le trece prin cap o solutie folositoare de genul asta, dar pot sa o copieze de la vecini...
  • +7 (9 voturi)    
    tâmpiţi suntem noi că putem să votăm aşa oameni (Joi, 18 februarie 2010, 9:55)

    dan77 [utilizator]

    - au redus pedepsele ca să scadă infracţionalitatea. Logica (strâmbă) era că pedepsele mari nu se aplicau, dar cele mici se vor aplica.
    - nu omorâm câinii vagabonzi pt că ne e milă de ei, dar de oameni nu.
    - să facem clâdiri fără parcări pt că în felul ăsta oamenii nu vor mai folosi maşinile.
    - să construim autostrăzi suspendate

    Gogomăniile astea ar fi strigătoare la cer într-o ţară civilizată.
    De vină suntem noi că ne vărsăm oful pe forumuri, iar de votat tot pe ei ii votăm.

    Deşteaptă-te române, fii cetăţean, nu spectator!
    • 0 (0 voturi)    
      asa este! (Joi, 18 februarie 2010, 13:56)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui dan77

      dan 77 are perfecta dreptate

      suntem de 20 de ani in libertate, edilii astia NOI i-am pus acolo, noi i-am votat, nu avem pe cine sa dam vina!
  • +4 (6 voturi)    
    e si ei amarati domne` (Joi, 18 februarie 2010, 9:55)

    jorj [anonim]

    pai credeti ca domnii arhitectzi dupa ce s-au vazut cocotzatzi la primarie nu vor sa manance si burta lor ceva acolo.....s-au saturat de micile spagi obishnuite acu` si-a facut vreun "dezvoltator calculele" construiesc dupa legi o parcare de ma coste milionu de euroi sau in manjesc pe rahatzei din primarie cu niste j` de mii.... Hai ca se poate sa circulam si mai prost decit atat tovarasi, propun sa se desfiinteze toate parcarile , sa se construiasca cladiri in locu` lor si facem un contract gen dalli cu fimele dvs. pt trotuarele din jurul lor... eee buna idee nu ?
  • +3 (5 voturi)    
    RETARDATI sau INTERESE ASCUNSE (Joi, 18 februarie 2010, 10:02)

    tudor [anonim]

    Acea persoana care s-a gandit la acest lucru este un IDIOT iresponsabil. Un hadicapat care nu are ce cauta in institutia pe care o reprezinta. Cum este posibil asa ceva????? Eu lucrez in Pipera intr-o cladire uriasa de birouri care adaposteste zilnic aproximativ 6000 de oameni si are in dotare in jur de 300 de locuri de parcare. Este jale!!!!!!! Este inadmisibil sa construiesti gigante cladiri de birouri sau de locuinte fara a asigura loc de parcare pentru macar 70% din ocupanti.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce oameni destepti! (Joi, 18 februarie 2010, 10:04)

    Alexu [anonim]

    Ma uit si vad cum au calculat ei pentru magazine un loc de parcare la 20 mp si pentru birouri 1 la 60 mp , pai la banci ar trebui 10 locuri per mp , fiindca si portarul vine cu masina. Ar trebui insa ca Primaria sa vegheze la autorizatiile de functionare , si acolo unde nu sunt locuri de parcare din constructie , sa ii oblige sa plateasca cate 10 000 ron locul de parcare pe luna pentru banci ( asa s-ar mai potoli cu trpiedele folosite abuziv ) iar pentru restul de activitati in functie de nr de clienti estimat , adica daca intra in medie in magazin / banca 50 de clienti per ora sa aiba minim 10 locuri de parcare ; daca nu le are , sa plateasca totusi taxa la Primarie ca sa se invredniceasca sa le faca . Asta ar fi solutia , de 10 ori taxa pentru banci , dubla pentru magazine si simpla pentru rezidenti persoane fizice .
    Simplu , dar fara spaga , deci neaplicabil in administratia corupta ...
  • +4 (4 voturi)    
    unde nu e cap... (Joi, 18 februarie 2010, 10:10)

    arhitect [anonim]

    ...vai de noi.
    Care strategie, care parere, ce nuantari?
    Bucurestiul are o singura si mare problema: este un oras fara management. Totul este la plezneala. Nicio logica, nimic. In ciuda numarului mare de maidanezi, i-se poate spune "marele sat fara caini". Degeaba HCGMB 66 ii obliga pe investitori sa ingroape bani in parcare, daca, primaria, politia nu isi fac treaba si nu aplica legea. Si daca si-au facut parcari subterane, bizonul isi lasa SUV-ul tot pe trotuar ca... deh, este mai comod.
    Renuntarea la obligativitatea prevederii de parcari mi-se pare normala. Investitorul are un plan de afaceri si este treaba lui daca ii merge sau nu. Asa ca decizia o poate lua singur.
    Important este ce face administratia! Daca ii lasa pe cei fara locuri de parcare sa ocupe domeniul public, nu este bine. Zicea cineva de zona Eminescu si firma de asigurari, dar la universitate tot spatiul public este ocupat de o banca. La piata Victoriei, sunt 3 sau 4 banci. Nu se poate misca nimeni peste zi prin oras pentru ca este blocat de masinile celor care vin la birou la 9 si pleaca la 19.
    Asadar, fiecare este liber sa vina cu masina la serviciu daca si numai daca, are asigurat loc de parcare privat (atentie!, nu pe strada). Daca nu are si o lasa pe trotuar, trebuie ridicata. Toate parcarile ar trebui sa aiba parcometre. Platesti, stai. Nu platesti, se ridica. Contractele de inchiriere facute de ADP-uri cu firmele trebuiesc anulate, mai ales ca sunt ilegale.
    Pentru locuinte si persoane particulare, la fel. Are loc de parcare, bine, nu are.... nu i-se inmatriculeaza masina. Vrei sa ai masina, cumperi apartament cu loc de parcare. Nu iti trebuie, sau nu poti conduce, cumperi apartament fara.
    Haosul a atins asa proportii ca unii isi parcheaza camioane in parcajele de resedinta.
    Daca s-ar impune autoritatea in oras, atunci si traficul s-ar descongestiona si transportul public ar merge mai bine. Nu inteleg de ce cred unii ca impunerea ordinii publice le-ar strica imaginea. Nimic mai fals
    • 0 (0 voturi)    
      ... e protectie sociala (Vineri, 19 februarie 2010, 10:55)

      some joe [anonim] i-a raspuns lui arhitect

      Vai, dar cum sa se plateasca pentru parcare in Bucuresti??? Ar fi contra statutului de oras de asistati sociali spre care onor primaria ne indreapta.
      Unde altundeva se poate inscrie si decizia de a tine la un nivel modic taxa pentru parcarea de resedinta? O masura de protectie sociala cu efecte perverse:
      - spagi pentru obtinerea unui loc de parcare;
      - ridicari din umeri cand vine vorba de bani pentru investitii in parcari;
      - locuri de parcare platite pe care stau masini prin care cresc copaci;
      - stress pe strazi pentru cei care fug spre casa pentru a prinde un loc de parcare.

      Fratilor, intelegeti odata ca nimic in lumea asta nu e gratis. Nici macar ceea ce primiti pe gratis.
  • -1 (3 voturi)    
    boierii (Joi, 18 februarie 2010, 10:12)

    gepeto [utilizator]

    In trafic am urmarit pasagerii din celelalte masini. In aproape toate masinile era o singura persoana, respectiv soferul. Eu nu vad cum acesti boieri de tip nou ar putea renunta la masina cu care merg si la toaleta. Transportul in comun este insuficient pentru un trafic mai mare decat cel prezent. In aceste conditii gandirea acestor arhitecti mi se pare mai mult decat idioata.
    • +1 (3 voturi)    
      In trafic ... (Joi, 18 februarie 2010, 12:03)

      etre [anonim] i-a raspuns lui gepeto

      si in masina erai si tu, banuiesc .
  • +1 (3 voturi)    
    etern (Joi, 18 februarie 2010, 10:16)

    Coerect [anonim]

    Frumos fraţilor, desfinţaţi şi parcarile care inca mai exista! Umpleti gropile cu masini si blocati tot ce se târăşte...Asta da spirit european!
  • +1 (3 voturi)    
    e un film urat (Joi, 18 februarie 2010, 10:49)

    johnSA [anonim]

    Astia ori sunt mai prosti decat in Sveik ori, ca sa ajungi inalt functionar in Administratie, trebuie sa ai talentul de a inventa asemenea ineptii fara sa-ti plezneasca bostanul . Se poate sa avem parte de o noua specie de functionar de stat in stare sa toarne asemenea dracovenii in speranta ca noi si credem motivatia hotararilor luat in detrimentul social dar in beneficiul spagilor.
    • +2 (2 voturi)    
      Educație (Joi, 18 februarie 2010, 11:43)

      Apostolul [anonim] i-a raspuns lui johnSA

      Nu am văzut in București simț civic.




      .
    • 0 (0 voturi)    
      nu e prost cine cere, e prost cine da! (Joi, 18 februarie 2010, 14:04)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui johnSA

      Ca si in cazul privatizarilor frauduloase, nu este de vina cine cere ceva aberant, ci acela care ii da!

      deci arhitectii care propun masura asta nu sunt de loc prosti, fraierii suntem noi, care ii votam si ii rabdam!
      • 0 (0 voturi)    
        diverse interese (Joi, 18 februarie 2010, 16:28)

        gabi [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        am un prieten arhitect, care asteapta dezvoltatorii imobiliari sa vina si sa-si ridice proiectele comandate. Dezvoltatorii nu ridica proiectele de la arhitecti, pt ca oricum nu au fonduri sa inceapa lucrarile. Deci, arhitectii nu-si primesc banii.
        Proiectele de constructii prevazute cu parcari sunt mult mai costisitoare. Arhitectii incearca sa-si sustina business-ul.
  • +1 (1 vot)    
    Aberatie (Joi, 18 februarie 2010, 11:01)

    Lars [anonim]

    Ce cretinisme.. La cladirile respective nu merg numai angajatii care pot folosi metroul etc - merg si multi vizitatori/clienti /colaboratori care trebuie sa aiba unde parca.
    Eliminarea obligativitatii cu locurile de parcare la cladirile noi este o tampenie !
  • +1 (1 vot)    
    dincolo de ratiune... (Joi, 18 februarie 2010, 11:02)

    alex [anonim]

    e tara mea. imi vine sa plang ca nu pot pleca din tara asta. la propriu, nu la figurat.
  • -1 (3 voturi)    
    Inainte spre... trecut (Joi, 18 februarie 2010, 11:06)

    Dana [anonim]

    Vedeti de ce nu se mai vand masini ?? pt ce sa o cumpere omul ?? sa mearga la servici cu bicicleta ??
    Vedeti de ce sant pustii centrele oraselor ?? iar spatiile comerciale stau goale ?? Astia vor sa faca din orase niste zone sterpe cu cladiri care stau sa cada din cauza vechimii , chipurile pastram arhitectura de sute de ani ... Chiar mai intereseaza pe cineva ?? Atunci cand se mai modernizeaza un oras , societatea ... numai dupa razboaie ???
  • +2 (4 voturi)    
    o parere (Joi, 18 februarie 2010, 11:08)

    Un om [anonim]

    Parcari subterane pe n-spe niveluri, parcari supraetajate oriunde e posibil, obligatia de a construi locuri de parcare, eventual corelata de un permis de mediu coerent care sa nu acorde autorizatie de functionare firmelor care nu sunt localizate in cladiri cu suficiente locuri de parcare (pentru angajatii proprii dar si pentru vizitatori). Suficienta locurilor de parcare nu inseamna o cifra legata de un numar de metri patrati ci rezultatul unui studiu care sa tina cont nu numai de prezent cat mai ales de scenarii de dezvoltare ulterioara a zonei! In paralel cu acestea, dezvoltarea unei retele de transport public eficienta, sanatoasa si densa. Parcari in locuri strategice in exteriorul zonei centrale (parking pool) care sa fie legate de centru prin reteaua de transport in comun (aia intre timp eficientizata!). Dupa ce astea sunt puse la punct, se poate discuta despre verde, despre respiratia naturii si despre eliminarea obligatiei de a construi locuri de parcare in Bucuresti!
    Bruxelles, are trei niveluri cel putin in subteran: tramvaie, metrouri si locuri de parcare.
    Paris are si mai si, este un oras asezat pe un subsol continuu pe cateva niveluri;
    Londra la fel. Londonezii au alta mentalitate, pastrata inca din vremea razboiului si transmisa din generatie in generatie: eficienta si economia, ne-ostentativismul; Drept pentru care folosesc transportul in comun in proportie de 90%. E drept ca la ei functioneaza, au o retea densa si merge ceas!
    Bracelona asigura parcare fara probleme si in sezonul de varf turistic. Cladiri dedicate sau cladiri vechi carora li s-a pastrat frontul, fatada si au fost transformate in parcari pe mai multe niveluri.
    Aaa, cu ce fonduri?
    Pai auzim de fonduri UE pt dezvoltare, credite nerambursabile, chestii care nu se consuma din lipsa de proiecte si care se pierd aiurea!
  • +1 (1 vot)    
    prostie gramada (Joi, 18 februarie 2010, 11:10)

    I [utilizator]

    daca vrei sa faci o cladire care va atrage multi oameni, musai trebuie sa-i faci parcare privata, unde toti cei care au treaba in cladirea respectiva sa-si lase masina. Cum e mai scump sa faci si cladirea si parcare la preturile din centru, dezvoltatorii isi fac cladirile de birouri la marginea orasului unde este si spatiu si sunt si preturi mici. Asta in tarile mai... cu minte.

    In centru trebuie interzise cladirile care vor atrage multi oameni daca nu au o parcare suficient de mare.
  • -1 (1 vot)    
    sa nu mai repare nici drumurile (Joi, 18 februarie 2010, 11:15)

    moi [anonim]

    Sa lase numai sine de tramvai
  • +1 (1 vot)    
    mita? (Joi, 18 februarie 2010, 11:17)

    mark_atmail [utilizator]

    marii dezvoltatori au bagat bani seriosi in arhitectii din primarie ca sa aduca argumente in sensul asta si sa-i scape de obligativitatea de a face si parcari....mai bine inca o cladire nu? ce mai conteaza cetateanul?
    sper sa nu se scoata aceasta aobligativitate.
    cineva de langa mine a fost mai franc si s-a intrebat retoric "or fi chiar atat de idioti?"
  • +2 (2 voturi)    
    sa le multumim arhitectilor (Joi, 18 februarie 2010, 11:26)

    unu [anonim]

    sa le multumim distrusilor care au condus arhitectura si urbanismul bucurestiului; gratie lor au aparut turnuri in milocul orasului, cladiri care din cauza piptzipongelii hostuite au facut circulatia pe strazile din jurul lor un calvar; piata victoriei, filantropia; ce parcare are colosul ala? in scimb de cand a aparut n-ai loc sa mai circuli si sa mai gasesti o parcare; pana sa apara dihania aia era gol pe marginea drumului; merita ca domnii arhitecti sa fie mutati cu locuinta fortata langa cate un mastodont de asta pe care-l avizeaza; pentru cateva zeci de mii spaga astia-s in stare sa faca si aeroport in piata revolutiei.
  • +3 (3 voturi)    
    Si marmota isi parca masina... (Joi, 18 februarie 2010, 11:29)

    Gigel [anonim]

    Mda sigur nimeni nu se prinde ca treaba asta are de a face cu scaderea costurilor/marirea profiturilor pentru la niscaiva proiecte si nici o treaba cu trambitatele tendite verzulii....

    Oamenii tot vor veni cu masinile la birou, chiar daca au sau nu parcare, vad asta in fiecare zi. Si asa se va pastra actuala stare, cu masini parcate pe toate trotuarele, cu trafic de cosmar si pentru ca jumatate din strada e transformata in parcare ad-hoc... O prostie monumentala.

    Si daca onor membrii comisiei tot se dau asa "green", intamplator o masina care sta in trafic cu motorul in ralanti elimina mai mutle noxe decat una care inainteaza, asa ca ideea lor nu prea e "green".
    Sau poate "green" vine de fapt de la culoarea dolarilor?....
  • +4 (4 voturi)    
    tampiti (Joi, 18 februarie 2010, 11:33)

    nahir [utilizator]

    dupa chipul si asemanarea oparescului.
    in primul rand nu ar fi trebuit sa fi fost aprobate constructii de cladiri-office in plin centrul capitalei.
    dar deh, tot taranul vrea in buricul capitalei.
    ca sa nu mai fie poluare ar fi trebuit sa fie create spatii verzi, nu betoane si ciment, ca destul ne-a betonat ceasca.
    obligand toparlanii sa-si faca cladirile departe de centrul orasului, ar fi fost automat creata si infrastructura rutiera, etc., etc.
    da' ciubucu-i ciubuc.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu mai construiti cladiri inalte in centru (Joi, 18 februarie 2010, 11:47)

    SS [anonim]

    De ce oare arhitectii nu au propus interzicerea cladirilor inalte in centru ?Exista ceva interese ascunse?
    Stimatii nostri arhitecti au permis cu largul concurs al primariei constructia de cladiri inalte de sticla in centru -vezi cladirea fostului Bancorex , care strica toata armonia in zona Caii Victoriei .
    De ce nu se ia decizia ca toate aceste cladiri sa fie grupate intr-un cartier special , la care sa existe si infrastructura de metrou/tramvai aferenta ?Cumva pentru ca nu exista "interes" in aceasta privinta?
    Am lucrat intr-o astfel de cladire din centru si va spun din propie experienta ca oricat s-ar descuraja practica de a veni la birou cu masina , unii romani nu concep sa se miste de acasa fara masina proprie .Prefera sa caute un sfert de ora sau mai mult loc de parcare decat sa vina cu RATB.Ca urmare toate stradutele din jur erau pline de masini parcate peste tot .Rezolvarea e de nu mai permite cladiri inalte pe strazi inguste si fara locuri de parcare sau fara access la metrou .
  • +4 (4 voturi)    
    Ideea... (Joi, 18 februarie 2010, 12:00)

    funny [anonim]

    Ideea in sine nu e rea... DAR, asa cum s-a spus mai sus, nu poate functiona sau fi implementata cu succes daca nu se rezolva problema transportului in comun si a infrastructurii (ex. pistele pentru bicicleta).

    Nu se poate sa dai vina pe oameni ca vor sa aiba un anumit confort cand vin la serviciu sau cand calatoresc, iar pana cand transportul in comun nu va indeplini necesarul minim de confort, o asemnea hotarare nu va fi deloc bine primita si nu va "prinde" la public.

    In Danemarca, Marea Britanie, Olanda etc., daca stai la periferie, ajungi mult mai repede (si mai ieftin) la serviciu cu mijlocul de transport in comun sau cu bicicleta decat daca ai lua masina. In DK, cum te-ai urcat in masina si ai pornit din fata casei, incepi sa platesti.

    E normal si comod sa mergi cu autobuzul la serviciu daca stii ca are un program fix pe care il respecta, ca nu stai inghesuit, ca ai caldura/aer conditionat si ca daca e vreo problema si intarzie sau nu mai vine autobuzul sau metroul, esti anuntat si se gasesc imediat solutii. Cand stii ca metroul vine la fiecare 2 minute, maxim 4, iti da mana sa mergi cu el si sa stii ca ajungi mult mai repede decat cu masina. E normal sa mergi cu bicicleta cand ai piste speciale pe care NU PARCHEAZA nimeni, semafoare speciale care iti dau o anumita siguranta.

    Ca fapt divers, in Copenhaga se construieste din decembrie 2009 un nou tronson de metrou. Va fi format din 17 statii noi care vor unii punctele cele mai importante din centru cu periferia. Va fi gata in 2018.

    De cat timp dureaza constructia unei singure statii de metrou 1 Mai - Pajura la noi?? Aud???

    Abia astept clipa in care o sa putem intr-adevar sa reducem poluarea in orase, dar trebuie create anumite conditii pentru asta.
  • +2 (2 voturi)    
    Pe cand un proiect coerent de dezvoltare? (Joi, 18 februarie 2010, 12:00)

    etre [anonim]

    E greu sa respectii normele in centrul aglomerat al Bucurestiului. E mai simplu sa schimbi legislatia decat sa dezvolti un proiect imobiliar in mod corect.

    Singura solutie este extinderea orasului in zonele limitrofe, comune, etc. Trebuiesc indentificate , impreuna cu primariile acestor comune, zone care se preteaza pt realizarea unor mari complexe rezidentiale sau de afaceri. Se achizitioneaza aceste terenuri de catre primaria Bucurestiului, se realizeaza drumuri , se conecteaza la utilitati, canalizare , transport (metrou rapid de suprafata ?, sosea de 4-6 benzi de legatura cu orasul .. ) etc... .


    Se scot parcelele la licitatie astfel incat sa acopere costul lucrarilor de amenajare, si asta este. Ai cartier nou.
    Nu stiu cat este de fezabil, dar pana acum nu am vazut nici macar o incercare de dezvoltare a orasului spre periferii. Macar sa largeasca aceste iesiri spre zonele rezidentiale , de case, sa realizeze conexiuni alternative pt eliberarea traficului.
    Ne chinuim de ani de zile cu un pasaj la Baneasa si un pod la Pipera. De tot rasul.

    In fine , e mai prioritara o autostrada prin centrul orasului, ce stiu eu ....
    Sau, nitel show pt public cu asfaltatorii.
  • 0 (0 voturi)    
    ???!!! (Joi, 18 februarie 2010, 12:37)

    **** [anonim]

    Astia sunt chiar //.!!!
    Eu propun mai degraba sa nu mai fie nici strazi si asa sigur nu mai vine nimeni cu masina.In acest fel vom putea ajunge in evul mediu.
    Parcarile trebuie sa fie subterane.Eu nu vreau sa vin la servici cu mijloacele de transport in comun.Motivul pentru care se circula in acest hal in Bucuresti este tocmai pt ca nu au fost facute lucrari de infrastructura - o centura corespunzatoare a orasului pt a nu mai fii silit sa traversezi Bucurestiul prin centru, semafoare corelate pe toate strazile principale, pasaje subterane, etc.Cum poti sustine ideea de a nu se mai face parcari in conditiile in care intr-un oras cu peste 2.000.000 de masini primaria in vasta sa intelepciune a amenajat doar 180000 de locuri de parcare - si partial si acesta este unul dintre motivele pt care se circula atat de dificil.(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Mi-a placut de Bogdan Bogoescu (Joi, 18 februarie 2010, 12:43)

    Florin [anonim]

    Carevasazica omu vine cu masina doar daca are unde parca. Eu nu-mi cumpar masina exact din acest motiv, n-am unde parca. Si m-am si certat cu nevasta pe tema asta. Din pacate statistic oamenii gandesc precum consoarta.
  • +2 (2 voturi)    
    Astia nu voteaza de capul lor (Joi, 18 februarie 2010, 12:55)

    Razvan_M [utilizator]

    Cred ca Bucurestiul are primarul (pe) care-l merita. Primarul nepasarii, al plecatului in uichend, al superioritatii scarbite si al vesnicului "nu ma intereseaza ba cine iese".
    "Doctorul" mai are inca vreo 3 ani de stat in postul asta si se pare ca-i pus pe facut treaba, "sa mananca si gura lui ceva mancatzashi". In rest, servitorii sa marce banul la buget, ca d-aia se cheama pulime.
  • 0 (0 voturi)    
    parcari in centrul capitalei (Joi, 18 februarie 2010, 12:56)

    Constantin [anonim]

    Sper din toata inima ca specialistii nostri din Primarie sa dea dovada de miopie. Este evident ca autorizatiilec care au fost acordate dupa 1990 nu au tinut cont de perspectiva urbanistica: iesiri din zone aglomerate, iesirile din capitala, latime trotuare, spatiu verde, parcari publice. Simt din atitudinea domnilor specialisti ca se pregateste o agravare a problemelor capitalei, in nici un caz o rezolvare. Sa le dau domnilor doar un exemplu din Europa, unde desigur dansii au calatorit mult si bine dar au observat oare cum au rezolvat acolo localnicii ? La Regensburg, se afla o parcare publica construita relativ recent chiar sub teatrul national, cladire din sec. XIX. Sa-i invatam noi pe ei ? Sa la transmitem noi cum NU se face ?
  • 0 (2 voturi)    
    Clarificare (Joi, 18 februarie 2010, 13:40)

    Unu din multime [utilizator]

    Pentru cei care sar "ca rata la muci", as dori sa va mentionez cateva aspecte legate de subiectul in tema. Discutia se purta pe marginea obligativitatii dezvoltatorilor de a construi parcari atasate proiectelor, nu parcari publice. Pe de alta parte, directiva in discutie prevede proprietati rezidentiale norme similare cu BOMA pentru birouri clasa A (cautati pe internet ca sa vedeti ce inseamna la capitolul parcare). Sfat: Cititi, procesati, si abia apoi exprimati ...
    • +1 (1 vot)    
      Bubui (Joi, 18 februarie 2010, 16:07)

      Altul din multime [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Imagineaza-tio o cladire de birouri de 30 de etaje in Romana. Unde parcheaza clientii, furnizorii, salariatii daca nu sunt obligati sa aibe parcare proprie sub cladire? Dobitocule!
  • -1 (1 vot)    
    Parcari (Joi, 18 februarie 2010, 13:53)

    Gabriel [anonim]

    Numai un om care nu este la curent cu vitata de zi cu zi din Romania poate sustine astfel de idei.Romanul o sa vina la locul de munca in auto.Orice s-ar intampla.Daca nu va avea loc de parcare va urca masina la et.14 in carca si tot nu-si va lasa masina acasa.Numai un ecologist de tip Paganel poate sa creada ca este o solutie renuntarea la parcarile subterane.Uitati-va la strazile din perimetrul Universitate-Rosetti-Icoanei.Pietonii nu au pe unde sa mai mearga din cauza masinilor venite la diverse firme si parcate pe trotuare.Sau unul platitt sa argumenteze tampenia asta.
    • +2 (4 voturi)    
      Cateva intrebari (Joi, 18 februarie 2010, 14:45)

      Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Cand ai fost ultima data in Londra?

      Stiai ca pentru a strabate centrul orasului este perceputa o taxa? Afla ca exista, si reprezinta 20 GBP/luna/autoturism.

      Am avut contact cu oameni din top management din "lumea buna" care au preferat sa circule cu metroul chiar si in Bucuresti (fata de care au avut numai cuvinte laudative), pentru rapiditate si pentru faptul ca este "environmental safe" comparativ cu transportul auto.

      Noi avem ocazia sa invatam din experientele tarilor dezvoltate in multe privinte. Insa iluzia confortului este mai pregnanta in mintea omului de rand care a ravnit toata viata la o masina ...

      Cati dintre voi merg "in grup" cu aceeasi masina la munca?

      Avem foarte multe de invatat, si ar trebui sa fim receptivi la ce se poate invata de la tarile dezvoltate, si nu in ultimul rand trebuie sa cultivam constiinta civica si faptul ca traim intr-o comunitate, iar actiunile noastre ii afecteaza pe cei din jur.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu stii nimic (Joi, 18 februarie 2010, 16:11)

        Mirela F [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

        Du-te tu din Colentina pana in Rahova cu metroul sa te vad! Ce crezi ca metrorex e ca STIB in Bruxelles sau ca metroul din Paris? Nu sunt atat de multe statii de metrou si nici atat de dese, si nici nu ajunge la periferie. Daca mergi din imgb pana in pipera atunci e perfect. Dar daca vrei sa ajungi la aeroport, sau la linia de centura ai cam incurcat-o! Si mai lasa-ma cu mersul in grup in masina. Ia-te de aia care au 2-3 masini per familie de 2 persoane mai intai...
      • +3 (3 voturi)    
        parcari (Joi, 18 februarie 2010, 21:56)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

        Nu am fost la Londra,dar asta nu inseamna ca putem compara niste oameni civilizati cu niste cocalari de pe Dambovitza care duc la buticul din colt cu masina pt.a cumpara o sticla cu suc.Romanul nu gandeste ecologic!Daca nu are loc de parcare la 2 metri de locul unde are treaba,lasa masina pe linia de tramvai.Ati vazut!In occident sunt in stare sa se invarta si jumatate de ora in zona unde au treaba,pana gasesc un loc de parcare,chiar daca intarzie la teatru.Cam la asta m-am referit.In urmatorii 59 de ani ideea e o utopie.Era un cantaret -Sergiu Cioiu si canta melodia Greu se mai fac oamenii oameni.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Joi, 18 februarie 2010, 13:56)

    ardealul [utilizator]

    pe mine ma stupefiaza putin modul de gandire. adica sa obligam populatia sa vina cu metroul si nu sa-i cream conditii ca sa faca alegerea de buna voie (un sistem subteran de transport in comun bine facut, de exemplu)
  • 0 (0 voturi)    
    Nu.. (Joi, 18 februarie 2010, 15:12)

    gica [anonim]

    La ce ne trebuie in centru ? parcam direct pe calea victoriei si gata..care e problema?
  • 0 (0 voturi)    
    made in romania (cu "r" mic) (Joi, 18 februarie 2010, 16:54)

    hehe [anonim]

    Nimeni nu ne depaseste la prostie, suntem no. 1
    Hai sa ne gandim putin:
    Eu ...dezvoltator vreu sa construesc ceva dar ma gandesc si daca cea ce fac atrage pe cineva nu?
    Acum eu client vin vad este ok dar cu ce vin?
    Cu autobuzul ???:)) nu cred vin cu masina unde o parchez???? nu stiu .....Deci prima impresie este ca e de tot kkt acea constructie.
    Ok sunt dobitoc cumpar dar cine vine la mine pe jos ??? sau cine se angajeaza la mine sa vina in fiecare zi ????
    Deci partea cu dezvoltatorii nu cred ca au atat de putina minte iar cea cu clientii nici atat.
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Joi, 18 februarie 2010, 17:40)

      rebel [anonim] i-a raspuns lui hehe

      Nu sunt in cauza ca nu am autoturism, dar as vrea sa stiu unde le parcheaza? Pe trotuar, pe spatiul verde?
  • 0 (0 voturi)    
    parcari la blocuri (Joi, 18 februarie 2010, 18:14)

    dan [anonim]

    de parcari subterane pentru fiecare bloc in parte nu s-a auzit?
  • 0 (0 voturi)    
    O perdea de fum (Joi, 18 februarie 2010, 18:34)

    gabineg [anonim]

    Daca apare semnul "interzis autovehiculelor", merge. Daca nu, cum credeti ca puteti opri un proprietar de casa si masina sa parcheze langa casa lui ?
    Deci, dezvoltatorii "ataca" cu toate armele ca sa ii coste mai ieftin imobilele.
  • -1 (1 vot)    
    Concluzie (Joi, 18 februarie 2010, 21:08)

    mitica popescu [anonim]

    Marea problema a bastinasilor de la "revolutie" incoace o reprezinta incapacitatea de a identifica cauza analizand o stare de fapt ca efect.
    Postarile pe marginea acestui articol dovedesc din plin acest fapt. Din 70 de pana acum, numai vreo 5 au inteles fenomenul si au apreciat corect. Restul... sa ma ierte... au sarit ca arsi, in mod necivilizat, ca niste adevarati soferi "profesionisti". Pentru ei, profesionistii adevarati - chiar daca nu sunt perfecti, oamenii care au logica si sunt implicati intr-un dificil proces de dezvoltare a orasului, sunt calificati ca spagari nenorociti, tampiti, prosti, etc. Acestora le spun ca Bucurestiul este exact cel pe care il merita si ca este oglindirea perfecta a nivelului cultural si intelectual al lor. Si nu numai Bucurestiul...
    • +2 (2 voturi)    
      Perja (Joi, 18 februarie 2010, 22:51)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui mitica popescu

      Bai Mitica, aroganta, suficienta etc. unor indivizi ca tine au distrus acest oras. Chiar daca unii l-au pornit binisor, si pana prin '70 avea oarece perspective, paranoia unui bou fara perspectiva, combinata din plin cu pupincurismul arhitectilor si edililor au distrus orasul. Dupa 89 au venit mana 2a care au continuat, de data asta in numele unei democratii bananiere si prostii atotcuprinzatoare. Jocul cretinilor: care poate sa inghesuie mai mult, a continuat, alaturi de care fura mai mult, si ia spaga mai mare. Nimeni si nimic nu-i opreste.
      Desi poate daca cei care vor o istorie si un oras se vor uni in jurul celor care mai se misca si mai apuca sa faca cate ceva s-ar putea sa reuseasca.
      Oricum, nu uita(ti) Dumnezeu nu bate cu batul.
      • -1 (1 vot)    
        Dovada vie (Vineri, 19 februarie 2010, 10:06)

        mitica popescu [anonim] i-a raspuns lui Vasile

        a faptului ca am dreptate este chiar atitudinea ta, Vasile. Te-ai aruncat in discutie uitand care era subiectul, si fara sa ai o opinie lucida asupra lui ti-ai varsat frustrarile in mod extremist, dar vorbeam despre alceva.
  • +1 (1 vot)    
    ASA E (Vineri, 19 februarie 2010, 10:20)

    NICU [anonim]

    foarte buna ideea.
    sa se interzica traficul auto in oras ca polueaza! ce ne trebuie parcari si masini in oras? biciclete si pe jos! asta e viitorul, nu?
    vai de noi fratilor....ce de dobitoci sunt in viata pe langa noi....
  • -1 (1 vot)    
    Cum mor astia de grija noastra (Vineri, 19 februarie 2010, 15:06)

    fefe [anonim]

    Problema nu e daca cladirile noi din centru au sau nu parcare, problema este sa nu se mai aprobe nicio constructie inalta in centru peste nivelul de inaltime si procentul de ocupare a terenului actual
    Dar de fapt pe ei ii doare sa ieftineasca constructiile pentru smecherii care vor construi in centru mai departe, in niciun caz nu ii doare pe ei de cetateni. O cladire inalta in centru genereaza trafic fie ca are, fie ca n-are parcare.

    Solutia este interzicerea oricaror constructii noi, si nu discutii despre parcari care nu au ca substrat decat scaderea costurilor pentru dezvoltatoriii imobiliari.

    Muriti baaaaaa!
  • 0 (0 voturi)    
    Parcari ? (Luni, 22 februarie 2010, 15:21)

    Tatiana [anonim]

    Da, e o idee buna sa fie construite mai multe parcari in orase (daca e posibil in subteran ...sub vcladiri ca sa folosim mai eficient terenurile ) dar o idee si mai buna ar fi sa optam ptr. AER CURAT SI OXIGENAT ...acea tara va ''supravietui si va dezvolta turismul si agricultura ...si va atrage chiar locuitori straini ca un borcan plin cu miere ce atrage albinele...( aici se spune ca industria poluanta a fost mutata in China ) ...pai sa ne dea de gandit asta ...daca vrem sa fim considerati o tara cu standarde foarte ridicate ...trebuie sa ne schimbam atitudinea fata de importul de masini, sa avem doar o singura fabrica producatoare de masini in tara si sa cumparam mai putine masini ...si chiar sa ne preocupe cercetarea de varf in domeniu producerii automobilelor electrice nepoluante; sa incepem sa producem astfel de automobile cat mai rapid pana nu se ''trezesc'' altii la realitate si sa ne''ia painea de la gura'' si chiar producerea de autobuze electrice ...si sa le exportam ....daca vrem bani ! oricum toti cu bani multi vor fi in cautare de locuri ''curate'' ,ecologice, ce ofera o foarte buna calitate a aerului si apei si OXIGEN DIN BELSUG ; NU MAI TAIATI PADURILE , EXTINDETI RETEAUA DE GAZE NATURALE PTR. A OFERI CETATENILOR DE LA SAT POSIBILITATEA DE A ISI INCALZI CASELE CU GAZ NU CU LEMNE !!! asta e cel mai bun sfat si cei care se vor ''dezmetici'' cat mai repede posibil aia vor fi supravietuitori !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version