Bloc de cinci etaje intre Primaria sectorului 2 si Halele Obor, pe locul complexului unde vand micii comercianti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 14 martie 2010, 23:23 Economie | Imobiliar

Schita viitoarei cladiri
Foto: HotNews.ro
Complexul comercial Obor (situat linga magazinul Bucur-Obor)  va fi demolat, iar in locul sau va aparea un bloc de cinci etaje care va adaposti birouri si spatii comerciale, daca un nou proiect imobiliar va fi avizat de arhitectul-sef al Capitalei. Proiectul a fost prezentat in urma cu doua saptamani la sedinta Comisiei Tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului (CTUAT) de pe langa Primaria Capitalei.

“Chioscurile care sunt amplasate in acest moment pe teren vor fi demolate. Vom incerca sa preluam inaltimea Halei Obor. Noua constructie va prelua cateva dintre caracteristicile arhitecturale ale acesteia si va fi retrasa astfel incat cladirea veche sa se vada. Parterul va avea spatii publice iar la subsol vor fi locuri de parcare”, a declarat Vlad Cavarnali, arhitectul care a prezentat proiectul si membru al CTUAT.

Problema este ca, in conformitate cu Planul Urbanistic General, o parte din acest teren este spatiu verde, desi copacii au fost taiati de mult, iar pe teren sunt construite chioscuri. “Este adevarat, conform Planului Urbanistic General, o parte din teren este spatiu verde, insa conform Planului Urbanistic Zonal sector 2, este construibil. Fiindca au existat discutii referitor la legalitatea PUZ sector 2, noi am avut o corespondenta cu Ministerul Dezvoltarii si cu Inspectoratul de Stat in Constructii si acestia ne-au raspuns ca este operational atat timp cat nu a fost atacat si anulat de instanta”, a completat Vlad Cavarnali.

Membrii Comisiei au fost in principiu de acord cu proiectul, dar, daca va fi avizat sau nu, decizia ii apartine arhitectului sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu.

Primarul sectorului 2, Neculai Ontanu, nu este de acord cu ceea ce proprietarii terenului vor sa construiasca in vecinatatea halei. “Nu cred ca acest proiect este in regula. Este prea inalt si prea aproape de Hala Obor, monument istoric. Daca va fi amplasat asa, nu se mai vede deloc cladirea veche, lucru cu care nu sunt de acord. Primaria sectorului 2 a fost facuta in forma de triunghi tocmai ca sa se vada Halele Obor. O sa fac o adresa Primariei Capitalei, sa vedem exact despre ce este vorba”, ne-a declarat Neculai Ontanu.

Cum a ajuns terenul in proprietate privata

Hala Obor si terenul aferent acesteia, in suprafata de 25.402 mp, a fost privatizata la inceputul anilor '90, prin deja celebra Hotarare de Guvern 834/1991. Societatea care a intrat in posesia acestora este CICO SA, certificatul de atestare a dreptului de proprietate fiind dat de Ministerul Agriculturii.

Intre timp, CICO a vandut  doua parcele din terenul pe care-l avea in proprietare, una de 2.182 mp, catre firma IVIMPEX, si una de 1.763 mp catre societatea BIVUAC IMPEX. Pe cele doua parcele de teren urmeaza sa fie construita cladirea de cinci etaje. In urma cu aproximativ 10 ani, aici a fost construit complexul comercial Obor, unde au fost mutati comerciantii care vindeau produse textile pe amplasamentul pietei agroalimentare de astazi.  

Hala Obor

Hala Obor a fost construita intre anii 1939-1945 dupa proiectul arhitectului Horia Creanga. La vremea respectiva erau cea mai mare si mai moderna hala din Sud-Estul Europei.


Citeste mai multe despre   






















10715 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    excelent (Duminică, 14 martie 2010, 23:54)

    toto [anonim]

    Dispare tigania din zona. Felicitari!
    • -1 (3 voturi)    
      du-te la doctor (Luni, 15 martie 2010, 0:00)

      fc [utilizator] i-a raspuns lui toto

      sti cat va costa o legatura de leustean in viitoarea hala obor?
      intreaba-l pe gen ontanu protejatul lui TB
      • +1 (1 vot)    
        Grav (Luni, 15 martie 2010, 9:29)

        vvvladut [utilizator] i-a raspuns lui fc

        Daca ai sti despre ce vorbesti ai sti ca acolo nu se vinde leustean, ci chinezarii gen "Europa". Acestei marfi ii sta mult mai bine chiar in "Europa", cel putin pana vom vedea o minune si va fi eradicata si acea cloaca.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Luni, 28 martie 2011, 16:32)

          Gheghe [anonim] i-a raspuns lui vvvladut

          Ce resurse banesti ai matale ? Te imbraci numai la Mall ? In bazarul numit de tine cloaca se imbraca marea majoritate a celor ce traiesc numai din salariu. Satulul nu crede flamandului!
    • +6 (6 voturi)    
      Excelent, intr-adevar (Luni, 15 martie 2010, 0:43)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui toto

      Fantastic proiect.

      Cred ca orice bucurestean cu bun simt va saluta salubrizarea zonei si scoaterea speculantilor din zona.

      Ar trebui ca toata Piata Obor sa fie eradicata. Pacat pentru traditia locului, dar trebuie sa ne gandim ca suntem satui de mizerie, specula, injurii, agresiuni, sobolani, adica de Piata Obor.
      • +1 (3 voturi)    
        "cel mai fantastic :))" (Luni, 15 martie 2010, 9:12)

        octopus [utilizator] i-a raspuns lui Observatorul

        proiect pe care il puteau gandi pentru salubrizarea zonei, ce sa zic... la fel de fantastic ca primaria aia de sticla (pt transparenta desigur), pentru care au taiat juma' de parc. dar salubrizare prin "montarea" unui parc nu ar fi mers? mai bine un bloculet de 5 etaje care va avea 9 la final! Cum de nu s-a gandit nimeni pana acum sa construiasca cate un bloc pentru eradicarea speculei, mizeriei, sobolanilor si ce alte vietati si probleme mai sunt prin Bucuresti/ Romania...?
  • +2 (2 voturi)    
    deci, nu scapam.... (Luni, 15 martie 2010, 8:28)

    vasi li [anonim]

    Din cate vad pe harta, piata agro-alimentara si hala obor vor ramane, si vor disparea doar chioscurile cu haine ...

    Deci, nu scapam de mizerie, specula, injurii, agresiuni, sobolani.... :|
    • +1 (1 vot)    
      Nu scapam (Luni, 15 martie 2010, 9:33)

      vvvladut [utilizator] i-a raspuns lui vasi li

      Nu scapam prea curand, pentru ca sunt atatia vajnici aparatori ai "traditiilor" si ai firului de leustean cu pret de "producator" (va vand un pont: faptul ca luati leusteanul din piata nu inseamna ca il cumparati direct de la producator, sau ca el a fost crescut si recoltat din Romania)
  • +1 (1 vot)    
    E bine (Luni, 15 martie 2010, 9:25)

    anonim [anonim]

    Incet, incet tigania aia de piata o sa dispara.
  • 0 (2 voturi)    
    spatiu verde (Luni, 15 martie 2010, 9:38)

    anonim [anonim]

    Pacat de acesti oameni care distrug Bucurestiul. M-am mutat din Bucuresti cu 3 ani in urma, la tara, linga Bucuresti, si vreau sa va spun ca spatiul verde face toti banii pe care i-am dat. Ori va luptati pentru dreptul vostru la un aer curat ori plecati cu totii de aici si lasati orasul asta sa se distruga singur. Rusine lor , cei care isi pun amprenta acum pe istoria acestui oras in felul aceasta. Un parc nu stiu sa faca, dar blocuri la liber .....
    • +2 (2 voturi)    
      "Distrugere" (Luni, 15 martie 2010, 10:00)

      vvvladut [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu se distruge decat un talcioc infect, in nici un caz acolo nu e spatiu verde, asa cum apare in mod eronat in PUG.

      Sigur, ar fi ideal sa se amenajeze un alt parc acolo, de fapt nu m-ar supara deloc sa avem parcuri si gradini mai dese ca statiile de tramvai. Dar prefer chiar si o cladire de birouri noua in locul mizeriei de acum.

      Daca sa darami un talcioc inseamna sa distrugi Bucurestiul, atunci da, acest Bucuresti al mizeriei, al marfii ieftine si proaste, al interlopilor de 2 lei care controleaza accesul comerciantior la tarabe, al intermediarilor care cumpara foarte ieftin si prost si vand scump si prost, al cainilor fara stapan, al sobolanilor, al inghesuielii (aleile in acest "complex" sunt f prost gandite), al miasmelor de tot felul...atunci DA, acest "Bucuresti" eu vreau sa il curatam de pe fata acestui oras, care merita totusi mai mult.
      • +1 (1 vot)    
        Bucurestiul, micul Paris (Luni, 15 martie 2010, 10:10)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui vvvladut

        Asa cum se vede din voturile pe care le-am primit, cred ca Bucurestenii isi merita soarta sincer. Discutam de a distruge un talcioc, asa cum zici tu de intermediari si avem de ales intre un parc si un bloc. De ce nu un parc, sint copii acolo, ei nu au voie sa se joace ? Un bloc inseamna masini mai multe, poluare mai mare si tot ce mai aduce un nou bloc de locuinte. In fiecare zi ma felicit ca am facut aceasta alegere de a pleca din acest Bucuresti infect si cred ca niciodata nu o sa ma mai intorc aici sa locuiesc. Copii mei o sa fie indrumati sa paraseasca acest jeg imens si sa isi gaseasca un loc linistit in Viena sau Londra sau orice alt loc din aceasta lume mica.
        • +1 (1 vot)    
          Nu chiar (Luni, 15 martie 2010, 10:44)

          vvvladut [utilizator] i-a raspuns lui anonim

          Tocmai asta e, ca NU avem de ales intre un parc si un bloc. Avem de ales intre a pastra ce e acum (talcioc infect), si o cladire de birouri (sau bloc, daca vrei neaparat). Daca propunea onor dl primarele sa darame talciocul si sa construiasca in locul sau un parc, atunci ai fi ridicat doua maini in sus ca sunt de acord. Dar primarul nu ne ofera alternativa asta! Asa ca singura sansa de a scapa de acel talcioc ne-o ofera un investitor privat, care face o cladire de birouri acolo.

          Daca citesti postul meu inca o data, vei vedea ca tot ce spun eu este ca: birouri > talcioc. NU am spus in nici un caz ca bloc > parc.
  • +1 (1 vot)    
    hala (Luni, 15 martie 2010, 9:45)

    silv [anonim]

    Deja a inceput constructia unei noi hale de 2 etaje langa statia 36. Termenul de finalizare e 2012 daca imi aduc bine aminte.
  • +1 (1 vot)    
    Alta e problema (Luni, 15 martie 2010, 12:27)

    Catiusa [anonim]

    Stimati cititori,
    Problema nu este ca se demoleaza complexul comercial, care oricum nu ar fi trebuit construit acolo, fiind spatiu verde. Ideea este daca vrem sa se construiasca atat de aproape de un monument istoric, cum este Hala Obor. Aceasta constructie este facuta de celebrul arhitect Horia Creanga si este unica in Bucuresti. Nici eu nu sunt de acord cu mizeria de acolo, e odios ce se intampla. Dar in alte tari, hale sau fabrici vechi, cu arhitectura deosebita, au fost transformate in sali de spectacol, sali de cinema, librarii, saloane expozitionale, etc. Construindu-se atat de aproape de hala, eu personal consider ca monumentul este sufocat si isi pierde din valoare. In plus, nu se mai vede de constructia noua.
    Cred ca la asta ar trebui sa ne gandim cand ne punem problema ce sa se construiasca acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      Stmati cititori (Marţi, 16 martie 2010, 17:55)

      verde [anonim] i-a raspuns lui Catiusa

      Draga Catiusa,
      esti in eroare, nu cunosti adevarata fata a lucrurilor. In 2005, Ontanu i-a facut un PUZ lui Puiu Popoviciu. Prin acest PUZ este desfiintat parcul Pasarari care este la mai putin de 100m de Complexul Comercial, pentru ca pe el sa construiasca un Mall imens. Tot in acest PUZ se prevede translatarea zonei verzi a parcului Pasarari pe terenul pe care se afla acum Complexul Comercial din discutia de fata. Ce-ai fi facut daca se prevedea ca zona verde ( parcul ) ar fi fost translatat in curtea ta ??????? Asa cum in mod sigur faceai si tu, proprietarii terenului respectiv au actionat in judecata pe Ontanu si instanta a anulat acel PUZ definitiv si irevocabil, asa ca tu esti in eroare, regimul tehnic al terenului este acum cel initial, adica construibil.
      Daca gandim "Ce nu stiu eu - nu exista" apar tot felul de aberatii. E bine atunci cand nu stim sigur ceva sa ne abtinem.
  • 0 (0 voturi)    
    Viziuni interesate.... (Luni, 15 martie 2010, 20:46)

    DaniO [anonim]

    Absolut superb Ontanu asta.... Primaria Sectorului 2 e o jena de cladire care zgarie retina oricui si stalceste orice in jur prin monstruozitatea ei. De cand e Ontanu specialist sa-si dea cu parerea public ce e frumos si ce nu, ce eclipseaza si ce nu, ce e util sau nu pentru cetateni ...? Pur si simplu proiectul asta nu se "pupa" cu interesele lui. PUNCT.
    Daca se proiecteaza cum se proiecteaza in Bucuresti este pentru ca avem aceeasi conceptie despre dezvoltarea orasului ramasa de pe vremea lui Ceausescu: Conducatorul (care acum se intruchipeaza in toti cei care au o particica din putere-afacerist sau persoana cu autoritate) vine si zice ca vrea un mall, un palmier, o fantana cantatoare, o autostrada suspendata-ca asa a vazut el in excursiile facute in tarile exotice vizitate pe bani castigati "cinstit". Fara sa existe un studiu de impact inainte, fara sa conteze daca investitia este ceea ce trebuie si e util Bucurestiului sau zonei, fara sa fie consultati specialisti in domeniu. Desi...specialistii in domeniu simt ca au ajuns sa dea tot mai mult din cap aprobator, ca sa le intre bani in buzunar.
    Trebuie fie schimbata mentalitatea aceasta pana nu e prea tarziu, fie sa emigram cat mai repede. Altfel ne paste un colaps profund cu viziunile acestea pe termen scurt si interesate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi