MULTIMEDIA Strategie pentru Centrul Bucurestiului. Vezi cele mai importante proiecte care ar putea schimba aspectul Capitalei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 15 noiembrie 2010, 19:38 Economie | Imobiliar

Pod pietonal din Parcul Izvor - proiect
Foto: ASUB
Sase milioane de euro. Atit costa prima strategie pentru centrul Bucurestiului, cistigata de asociatia ASUB dupa un concurs de oferte organizat de Primaria Municipiului Bucuresti. Planul Urbanistic de Dezvoltare Integrata, sau pe scurt, strategia pentru centrul orasului, pune impreuna o retea de pietonale care asigura accesul la monumentele si zonele vechi, pana acum izolate, o retea de parcari, piste pentru biciclete si spatii publice. Contractul nu a fost semnat inca din cauza unei contestatii depuse in instanta.


Vezi aici principalele proiecte:




Proiectele vor fi finantate din fonduri europene (axa 1.1 din Programul Operaţional Regional pentru regiunea Bucuresti-Ilfov).

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana propune 39 de proiecte, cu 45 de subproiecte conexe. 13 proiecte sunt conditionate de achizitii de teren sau de parteneriate cu institutii precum Parlamentul. In plus, pentru anumite proiecte de o complexitate ridicata, precum reconfigurarea unor spatii publice majore, se propune realizarea de concursuri internationale de solutii.

Acest mega-proiect a luat nastere in urma unui concurs de idei lansat de Primaria Capitalei si va sta ca baza pentru accesarea a peste100 de milioane de euro, fonduri europene. Banii accesati din fonduri vor fi folositi pentru realizarea proiectelor propuse prin strategie. Valoarea de proiectare este de circa 6 milioane de euro, bani care vor fi platiti pe masura ce proiectele sunt eligibile pentru finantare europena.

Castigatorul concursului de idei este consortiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

PMB a organizat un concurs de solutii, si nu o licitatie. Juriul a fost format din 20 de persoane (arhitecti, peisagisti, reprezentanti ai ONG-urilor etc).

Gheorghe Patrascu, arhitectul sef al Capitalei: "Deocamdata nu am semnat contractul pentru achizitia acestei strategii deoarece, castigatorii locului doi, Proiect Bucuresti, au contestat concursul. Intai la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor, unde au pierdut, iar apoi in instanta, unde inca se judeca. Cred ca aceasta strategie poate rezolva problema circulatiilor si a spatiilor pietonale in centrul orasului si ne da posibilitatea sa accesam fonduri europene. Cati bani vor mai ramane, pentru ca daca mai stam mult, nu stiu".

Teodor Frolu, reprezentantul uneia dintre firmele castigatoare: "PIDU Central Bucuresti este un produs ce acumuleaza aproape 4 ani de discutii si propuneri atat in mediul profesional, cat mai ales public. Propunerea consortiului nostru consta intr-un mare numar de proiecte si interventii ce nu pot fi sigure decat dupa o analiza completa si legala a solutiilor propuse. Evaluarea proiectelor ce se califica la finantari europene din propunerea noastra se ridica la 135 mil euro si pot atrage investitii private in urmatorii 5 ani de cel putin 200 milioane".

Iata proiectele propuse de strategie:

• Ansamblu Dambovita – Pod Mihai Voda, pod pietonal si pentru biciclisti si parcaje subterane
• Podul Calicilor - Ansamblu Urban Domnita Balasa si parcaj subteran
• Pod Pietonal si ciclist in Parcul Izvor si Curtea MNAC
• Piata Constitutiei - amenajarea spatiului public pentru evenimente si parcaj subteran
• Parcare supraetajata automatizata - str. N. Tonitza 7-9
• Sala Palatului - remodelarea spatiului urban public si parcaj subteran
• Sala Palatului - remodelare spatiu urban public si parcaj subteran
• Uranus - Piata Rahova - parcaj subteran
• Parcare la Gradina Icoanei
• Piata Romana, "pe covor"
• Reconfigurare nod intremodal de transport in comun - Universitate
• Reconfigurare nod intremodal de transport in comun - Piata Rosetti
• Manastirea Antim - remodelarea spatiului public si a zonei de parcaje
• Cheiul Dâmboviţei Unirii-Izvor - Splaiul Independenţei, de la Pod Unirii - Pod Izvor, refacerea caii de acces la Complexul Patriarhal dinspre strada 11 Iunie
• Refacerea caii de acces la Complexul Patriarhal dinspre Strada 11 Iunie
• Reabililitare Bulevardul Unirii
• Incubator afaceri str. Franceza 26
• Incubator de afaceri - Calea Victoriei 22-24
• Uranus - Centru comunitar si cultural
• Spatii recreative prin amenajarea si modificarea spatiilor publice din curtea si vecinatatea liceului Dinu Lipatti
• Spatii recreative prin amenajarea si modificarea spatiilor publice din curtea si vecinatatea liceului Cervantes
• Spatii recreative prin amenajarea si modificarea spatiilor publice din curtea si vecinatatea liceului Kretzulescu
• Parcul Izvor - amenajare si modernizare
• Piata de flori George Cosbuc - reabilitare monument istoric
• Piata Unirii - reconfigurare
• Piata Revolutiei - reconfigurare
• Palatul Parlamentului - reconfigurare curte
• Piata Universitatii - reconfigurare
• Biblioteca Nationala - reconfigurare spatiu public
• Tronson Uranus
• Tronson Palatul Parlamentului
• Tronson Parc Izvor
• Tronson Pod Izvor - Brezoianu
• Tronson - zona Sala Palatului
• Tronson Piata Amzei - Piata Lahovari
• Tronson Gradina Icoanei
• Tronson Arthur Verona
• Tronson Piata Revolutiei
• Tronson Str. Academiei
• Tronson Lipscani - Centru Vechi
• Tronson Podul Calicilor - Unirii
• Tronson Str. George Georgescu
• Tronson Calea Rahovei

Ce isi propune strategia?

Scopul strategiei este acela de a da o noua indentitate centrului Capitalei. Acest lucru se va realiza prin crearea unei infrastructuri rutiere si pietonale adecvate care sa rezolve problema traficului, a parcarilor, sa nasca noi spatii pietonale si sa puna intr-un circuit facil monumentele istorice si obiectivele turistice.

“Un studiu sociologic in desfasurare arata ca pentru bucuresteni, “centrul” este un spatiu difuz, cu limite vagi, fara o identitate clara. Unii vorbesc de Piata Unirii sau de Piata Universitatii ca fiind centrul orasului, dar o piata, o intersectie, un punct pe harta nu e de ajuns pentru a fi centrul unei metropole de doua milioane de locuitori. Altii se gandesc imediat la “Centrul Vechi’, sau “Centrul istoric”, desi aceasta denumire pare sa ne faca sa uitam ca si dincolo de bulevardul Bratianu se afla strazi vechi comerciale cu acelasi tipuri de cladiri ca Lipscaniul (vezi Calea Mosilor veche), sau ca te poti plimba pe zeci de kilometri de strazi cu arhitectura veche, de valoare si o atmosfera patriarhala ca de exemplu la poalele Dealului Patriarhiei sau pe langa Gradina Icoanei. Edificii vechi, somptuoase, dau aceeasi impresie de mic Paris la nord de Lipscani pe Calea Victoriei. In fond, toate aceste zone nu sunt tot centrul vechi al Bucurestiului? Riscam sa dam uitarii monumente si zone ce apartin traditional vechii vetre a orasului. Lansam astfel conceptul de Central Bucuresti prin revitalizarea zonelor cu caracter divers care constituie centrul Bucurestiului”, scrie in strategie.

Unirea Centrului Istoric cu Centrul Civic al lui Ceausescu

Unul dintre cele mai importante proiecte propuse de strategie este reconectarea zonei din partea de sud a Dambovitei cu Centrul Istoric prin intermediul a doua poduri peste Dambovita: Podul Mircea Voda si Podul Calicilor.

“Astfel se recupereaza monumente istorice si obiective turistice ascunse si greu accesibile in prezent (manastirea Antim, palatul Bragadiru, Piata de Flori Cosbuc). Reconectarea acestei zone va revitaliza Bulevardul Libertatii si Palatul Parlamentului, Casa Academiei Romane, care de ani de zile nu reusesc sa isi consolideze atractivitatea si in mod sistematic nu sunt puse in valoare. Nu mai vrem sa repetam greseala sa ascundem in spatele blocurilor istoria. Bucurestiul este un oras interesant datorita acestei diversitati si poate deveni atractiv din punct de vedere urban si turistic daca vom construi infrastructura adecvata pentru vizitatori. Problemele majore pentru refacerea unitatii in spatiul Central Bucuresti constau in lipsa de conectivitate intre nordul si sudul Dambovitei si lipsa de atractivitate a Dambovitei pe acesta zona centrala. Dambovita a fost tratata ca o lucrare de infrastructura utilitara, nu ca un element valoros din punct de vedere urban. Nu poti sa nu observi cu ochiul liber diferenta de densitate si aglomeratie din partea de nord a Dambovitei, (zona Lipscani, Brezoianu) comparativ cu zona Natiunile Unite sau Bd Libertatii. Au existat propuneri de amenajari si s-au facut investitii in spatiile verzi, dar adevarata problema este lipsa de conectivitate. Au fost distruse doua artere principale si doua poduri. Calea Rahovei si Uranus drenau cu fluxuri de utilizatori cele doua zone, iar Podul Mircea Voda si Podul Calicilor faceau legatura acestora cu partea de nord. Pentru ca problema principala este conexiunea pietonala, propunem realizarea acestor poduri exclusiv pietonale, devenind in sine o atractie si un spatiu nou public functional. Dezvoltam noi trasee turistice ce pot face legatura directa intre Centrul istoric si Palatul Parlamentului in 15 minute pe jos sau 5 minute cu bicicleta sau Manstirea Antim - Bulevardul Libertatii – Selari in 10 minute”, scrie in strategie.

Rezolvarea problemelor de trafic

Un alt punct important al strategiei este rezolvarea problemelor de trafic din centrul orasului si a parcarilor, astfel incat bucurestenii sa aiba unde parca masina, dar centrul orasului sa nu fie o imensa parcare in aer liber.

“Prioritatea numarul 1 pentru facilitarea circulatiei auto este de a elimina traficul de tranzit prin zona centrala prin construirea inelelor si a centurii. Finalizarea inelului median este esentiala pentru imbunatatirea traficului, la fel cum este si soseaua de centura care trebuie sa fie, la fel ca in alte orase europene, ca Paris, Viena sau Budapesta, o infrastructura majora esentiala pentru buna functionare a capitalei.

Vedem cum, la ora actuala, tranzitul dimineata si seara se face de la sud la nord si invers prin centru. Oferirea unei alternative prin inelul principal si ulterior centura va permite o circulatie mai fluenta in zona centrala si cresterea vitezei de deplasare si a transportului in comun. Largirea la maxim al bulevardelor centrale si micsorarea trotuarelor in detrimentul parcarilor si maririi numarului de benzi s-a dovedit ca nu este o solutie, avand in vedere problemele actuale de trafic. O a doua mare problema cu care se confrunta zona centrala sunt locurile de parcare. Prezenta in zona centrala a unui numar mare de institutii publice si culturale si de locuri de petrecere a timpului liber duce la o aglomerare si o folosire excesiva ca spatiu de parcare a strazilor, inclusiv a zonelor de trotuar dedicate pietonilor, ceea ce creeaza disconfort tuturor. Se propune astfel realizarea unui sistem integrat de parcari de dimensiunii medii (sub 500 de locuri) ce sunt conectate printr-un sistem de infrastructura in care pietonii si biciclistii au un spatiu bine definit si echipat, conectat la noduri importante de transport in comun. Intregul sistem va fi sprijinit de un sistem integrat de afisaj si semnalizare a spatiilor disponibile facand posibila un management adecvat al parcarilor pe intreaga zona centrala. Suntem impotriva instalarii in zona centrala a unor parcari de mari dimensiuni (peste 1000 de locuri) pentru ca astfel de parcari devin in sine un factor generator de trafic. Sistemul de parcari mici dispuse pe intreg inelul central va permite eliberarea de masini a strazii, prin mutarea acestora in subteran, lasand spatiul de la nivelul strazii pentru o mai buna utilizare a acestuia de catre pietoni si biciclisti. cat si o fluenta mai buna a traficului auto sau al transportului in comun. Acest proiect va fi realizat in etape, evitandu-se o disfunctie majora a traficului in zona centrala”, explica documentul.

Spatii publice si piste pentru biciclisti

“Valoarea si atractivitatea unui oras este data de calitatea si diversitatea spatiilor publice ale acestuia”. Bucurestiul are multe spatii publice, insa acestea sunt negandite sau ocupate de masini, si prin urmare, nepopulate.

Strategia isi propune crearea unui sistem de strazi pietonale si eliberarea trotuarelor si a pietelor publice de autoturisme. In conditiile dezvoltarii unei retele utilizabile de piste pentru biciclete, bicicleta va deveni o alternativa de transport demna de luat in considerere. “Introducerea unui sistem de parcari subterane ne va permite sa recuperam mult mai mult spatiul public pe care sa-l redam bucuresteanului sau turistului, plimbarii, relaxarii, sau chiar jocului copiilor. Bicicleta a fost considerata de multi ca un divertisment, dar este o alternativa, mai ales pentru tineri si se vede acest lucru din succesul extraordinar pe care il au centrele infiintate de diverse asociatii. Se are astfel in vedere configurarea unei retele integrate de circulatie pietonala si pentru biciclete intr-o zona larga a centrului care sa reprezinte nu numai oportunitati de circulatie ci si spatii publice de calitate. In plus, in ceea ce priveste transportul pe baza de biciclete, se considera importanta realizarea unei reţele de trasee velo concentrice şi radiale, astfel încât să poată constitui o reţea continuă şi coerentă”, propune strategia.


Citeste mai multe despre   






















22360 vizualizari

  • +23 (27 voturi)    
    IN SFARSIT! (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:04)

    Amelie [anonim]

    Un concept urbanistic coerent!! Aproape ca nu-mi vine sa cred ca a fost aprobat asa ceva...wow, nu-mi revin. Bravo si la treaba!!!
    • +14 (42 voturi)    
      si mai ales ,suntem fericiti ca intro 100 de ani (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:18)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Amelie

      se va materializa! la studii si la planuri suntem pe primul loc in lume ,realizarea e mai dificila
      • +11 (13 voturi)    
        sigur (Luni, 15 noiembrie 2010, 23:53)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Si la comentat cu mana in sold fara o baza informationala, suntem tot primii.
        Este incredibil cum poti arunca cu noroi in orice.
        • +10 (20 voturi)    
          Poate Eneas (Marţi, 16 noiembrie 2010, 4:02)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui gogu

          Este unul din cei care se astepta ca autostrada suspendata in Bucuresti sa fie gata, nu?
          • +11 (15 voturi)    
            este .... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 5:18)

            ajabot [anonim] i-a raspuns lui ginel

            este suspendata, dar este asa de sus suspendata incat nu o vede nimeni....
        • +16 (20 voturi)    
          fara suparare ,aveti o naivitate in voi de speriat (Marţi, 16 noiembrie 2010, 6:02)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui gogu

          ..dar nu iti spun cu repros !iti spun ca e un avantaj pentru unii ca tine ! Primarul Fiudegeneral a distrus centrul istoric-la Universitate ,a pus un gard si de doua luni nu se mai intimpla nimic !hahalera a avut grije doar sa isi asfalteze strada de domiciliu pe care zace de doua ori in acest mandat !in rest crede-ma sunt basme ,nu va realiza nimic pentru ca nu are nici 10% din banii necesari !dar e bine sa gargarisim pe media ....orasul e de o murdarie incredibila ,nematurat practic, asfaltul pe trotuare e sfasiat de lucrari lpe care nu le mai intelegem ,cainii fara stapan sunt mai multi ca in Mumbay ,etc..si arunc eu cu noroi !!??
    • +2 (4 voturi)    
      idei mic-reformiste.... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:44)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Amelie

      proiecte marunte, nimic de substanta. de substanta ar fi un nou centru economic dupa modelul la defance de la paris. dupa ce vom scadea presiunea diverselor firme asupra centrului se pot aplica punctual ce scrie pe aici. un nou centru economic ar trebui construit in zonele acum agricole din interiorul centurii, pornind de la zero.

      centura in regim de autostrada este un proiect foarte serios dar si ceea ce se face acum este cam putin...

      in rest orice dar sa se faca.... de exemplu darimarea gardului de la palatul parlamentului si bagarea traficului in subteran ca sa avem spatiul liber in fata palatului parlamentului.... ar fi mai multe de spus....
      • 0 (0 voturi)    
        Daca nu ai realizat (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:36)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui dorinteodor

        Zona Pipera ar vrea sa fie centru de birouri, numai ca si acolo e sugrumata circulatia. Oricum multe firme si-au mutat acolo sediul in ultimii 3 ani. Si in ultimii 2-3 ani au mai aparut ceva turnuri si la M Aurel Vlaicu, langa Oracle Tower.
    • 0 (0 voturi)    
      beton armat! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:40)

      betoniera de centura [anonim] i-a raspuns lui Amelie

      Corect. Si nu uita in urmatorii ani sa ai grija sa-ti instruiesti copii si nepotii sa urmareasca executia proiectului. Sau macar a licitatiilor pentru noi proiecte de analiza si fezabilitate. Sau a comisiilor de cercetare a oportunitatii intocmirii unor planuri de consultare a unor arhitecti sau ajutoare de arhitecti. Dupa care sa nu uite ei sa studieze (ca tu n-o sa mai fi sa ii ajuti) macar cateva tratate de istorie a artei urbanistice si peisagism intrucat vor fi responsabili cu votul asumat si instruit asupra unor noi directii de posibila dezvolatre a liniilor de troleu, studii preconizate a fi inevitabil de demarat in 20-30 de ani (cu aproximatie).
      Dupa care se va constata ca trebuie sapate niste gropi. Si gata.
      Dar nu-i problema pentru ca bugetele pentru studii au fost aprobate pe urmatorii 100 de ani, cu surse bine stabilite si de incredere: bucurestenii supravietuitori.
    • 0 (0 voturi)    
      proiecte bune , dar .... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:20)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Amelie

      la fel de importante ar fi si schimbarea unor 'deprinderi' in domenii ca 'taximetria', parcarea indisciplinata a auto care fie ca nu este santionata de politie fie ca este exagerat de mult taxata de 'hingheri'.., ' interzicerea fumatului in parcurile publice unde oamenii vin pt a respira aer curat, diminuarea poluarii sonore produse de salvari si alte masini oficiale (Salvarile ar putea avea un semnal mai redus, ca in Franta de ex.), in mod deosebit - in intersectia Turda/Mihalache este nevoie de o presemaforizare de cca 5 sec. inaintea schimbarii culorii Rosu/sens + amplasarea de benzi care obliga la diminuarea vietzei de deopalsare; intersectia este recuoscuta ca fiind una cu cele mai dese accodente cauzate de vietza si de ignorarea cerinteio de a nu patrunde in inetrsectie oprind astfel fluuxl celor care au capatat Verde...; ar mai fi si altele - eu, voi face un memoriu adresa PMD, Dli Prof. Dr. Sorin Oprescu in care am sa detailez aceste aspecte, mai ales pe ideia unor proceduri necostisitoare, ba din contra...
    • +1 (1 vot)    
      In sfarsit Ce ? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 18:39)

      Camelie [anonim] i-a raspuns lui Amelie

      In spatele Bibliotecii Nationale venind dinspre Unirea Center exista o groapa imensa de 25 de ani ! Vis-aVis de Junior (facut acum tribunal sect.2)
      Nu vad nimic clar pentru asta ! Aici trebuia sa fie Esplanada si ... n-a mai fost nimic !
      Chiar trebuie sa dam tot timpul bani pe proiecte ? Si aici fusesera niste concursuri cu premii de la Primaria capitalei - Videanu ... banii s-au luat si GATA !
      Parca vad ca si aici va fi la fel !
      • 0 (0 voturi)    
        Groapa cu pricina (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:16)

        Mjay [utilizator] i-a raspuns lui Camelie

        Groapa respectiva e plina de terenuri in litigiu. Sunt terenuri private si nu are cum sa le foloseasca primaria.
  • +8 (12 voturi)    
    Mda... (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:19)

    menandy [utilizator]

    Tare mi-e teama ca totul o sa ramana sub forma unui proiect...dar cum speranta moare ultima... sa speram ca doar atat ne-a mai ramas!
    • +13 (13 voturi)    
      surprinzator (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:00)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui menandy

      mesajul tau are aceeasi idee cu a lui eneas dar eneas are -3/19 si tu ai +5/9.
  • +9 (13 voturi)    
    Si cainii, domnilor, cu cainii ce faceti? (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:50)

    Bucur [anonim]

    Puteti face 10000 de poduri suspendate, cat timp cainii si dejectiile lor or sa "decoreze" orasul, n-ati facut nimic!
    • +3 (11 voturi)    
      caini (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:45)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui Bucur

      atractie turistica
      stimularea biciclistilor sa mearga mai repede
      • 0 (0 voturi)    
        corect! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:42)

        beckk50 [utilizator] i-a raspuns lui cristian

        As mai avea viteza medie cu bicla peste 25km/h in Bucuresti fara ei ??
  • +14 (28 voturi)    
    sase milioane de euro.... (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:15)

    George [anonim]

    Este absolut incredibil ca se plateste sase milioane de euro pentru un proiect a carui realizare este la fel de iminenta precum realizarea autostrazii suspendate.

    Nu neg valoarea arhitectilor, nici importanta muncii lor, numai ca oameni buni, am impresia ca ati uitat care este valoarea banului. Cu 6000 euro se rezolva un asemnea proiect cu arhitecti tineri/studenti, cu 60,000 se rezolva cu case mari de arhitectura...6 milioane nu au nicio explicatie......

    Oprescu nu face altceva decat sa toce banii ....ca sa nu spun altceva...O asemenea risipa, aceasta cheltuiala exorbitanta este de neiertat in conditiile economice de astazi.....Va amintiti ca in anii 90, ani de criza in Romania, studiul ce a dat nastere proiectul podului Basarab a fost efectuata de japonezi pe gratis.......iar Primaria Bucuresti ofera milioane de euro pe niste hartii pe care trebuia sa le conceapa singura...
    Ce fac arhitectii Primariei...ce rol au ei in acesta institutie? Este absolut strigator la cer.
    • 0 (0 voturi)    
      ale cuie firmele? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:32)

      casa poporului [anonim] i-a raspuns lui George

      cred ca aici ai sa gasesti raspunsul:
      Castigatorul concursului de idei este consortiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).
    • 0 (0 voturi)    
      inca un indiciu! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:08)

      casa poporului [anonim] i-a raspuns lui George

      cititi si articolul: http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-ar-arata-bucurestiul-daca-ar-avea-un-primar-mai-bun-902176.html

      sa nu mai vorbesc de un proiect de imbunatatire a traficului in Bucuresti cum au alte capitale europene.

      clar ca noapte buna!
    • 0 (0 voturi)    
      si cate proiecte ...necesare pt bucuresti (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:37)

      casa poporului [anonim] i-a raspuns lui George

      le-am gasit tot pe hotnews cu ceva timp in urma: http://ter-bucuresti.blogspot.com/ http://www.anuala.ro/proiecte/
    • 0 (0 voturi)    
      Parerea mea (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:44)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui George

      1) Arhitectii orasului sunt depasiti de multe proiecte, dupa cum putem vedea ce-a rasarti in Buc in ultimii 20 de ani (sa incepem cu turnul BCR de pe calea Victoriei). Ei sunt cei care aproba proiectele marete pe care le vedem rasarind pe ici pe colo.
      2) Si alte orase propun concursuri pentru a construi diverse obiective (chiar pe HN era un articol c-un arhitect roman care a castigat proiectul pt un zgarie nori in Asia).
      3) Trebuie sa ai cunostinte mult mai avansate decat are un arhitect. Aici, dupa cum vezi, sunt 14 firme, fiecare specializata intr-un aspect al dezvoltarii unui oras. Nu e vorba de arhitectura unei vile, ca sa te coste 6000E, ci de un ditamai proiectul, dupa cum poti citi in lista de obiective.
      4) 6 milioane pt proiect...pt a atrage fonduri europene de 100 milioane, asta inseamna investitie de 6%. Bani europeni pe care probabil ii pierdem daca nu incepem proiectul odata :(.

      PS: si da, nu l-am votat pe Oprescu si inca mai astept dupa autostrada suspendata...sau diametrala nord-sud mai nou :(.
    • 0 (0 voturi)    
      perpetuum mobile (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:18)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui George

      Oparescu nu a inventat kestia asta, dar o aplica foarte bine! Nu numai ca suma este imensa, dar megaproiectul, sau chiar un mai simplu si concret studiu de fezabilitate pt o anumita problema (cum ar fi metroul pt Drumul Taberei) va trebui refacut, pt ca are si el un temen de valabilitate, daca in 2-3ani nu incepe nimic, toate datele de intrare nu mai sunt valabile - intensitatea si directia traficului, costurile manoperei si materialelor, centrele de interews, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        perpetuum mobile (Marţi, 16 noiembrie 2010, 18:35)

        teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

        Suma nu este un sac de bani ce se da echipei de consultanti. Exista o etapizare foarte clara si nu se incepe nici un proiect fara sa treaca prin consultare tehnica si publica. TOCMAI ACEASTA ESTE PROBLEMA studiilor de fezabilitate facute fara o analiza temeinica prealabila si transparenta, ce respecta legea in vigoare. Lipsa de timp este intotdeauna "scuza" tehnica pentru aceste proiecte ce se nasc cu un handicap de realizare si se transforma in reziduu extrem de scump.
        In propunerea noastra am propus proiecte eligibile in valoare totala de 135 milioane de euro. Adica se pot atrage acesti bani (daca vor mai exista pana la finalizare procesului) din fonduri europene. Inclusiv valoarea de proiectare va fi decontata. Suma de 6 milioane este maxima de tras daca se acopera integral cele 28 de proiecte de finalizat integral . Sincer nu cred ca este posibil ca sa fie trasa intreaga suma de proiectare avand in vedere complexitatea unor proiecte. Vorbim de foarte multe studii si analize fara de care nu pot fi accesate fondurile. Este complicat si birocratic , dupa unii, dar odata "urcat dealul" sansa de nerealizare este extrem de mica sau chiar penalizata in caz de anulare sau renuntare din motive subiective.
  • +5 (7 voturi)    
    Bravo ! (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:41)

    otonis [anonim]

    M-ati cucerit cu viziunea voastra inca de la poza cu podul pietonal din parcul Izvor :)
    MA BUCUR CA-N SFARSIT OAMENI CU VIZIUNE EUROPEANA AJUNG ACOLO UNDE POT SCHIMBA MENTALITATEA DAUNATOARE A ROMANULUI. SUCCES in implementarea planului mult asteptat de cei dintre noi satui de haosul termopanelor, cablurilor, copacilor de jungla varuiti, trotoarelor asfaltate din care peste jumate-s pe post de parcare...
  • +5 (7 voturi)    
    Bravo! (Luni, 15 noiembrie 2010, 22:05)

    Geo [anonim]

    Imi place proiectul, superb. Idee buna a avut primaria cu concursul si nu cu licitatii sau altfel de procarii inselatoare.

    Daca Oprescu il aproba si se apuca de treaba...parca imi vine sa mai stau in acest oras.
    • 0 (0 voturi)    
      beton armat (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:38)

      betonira de centura [anonim] i-a raspuns lui Geo

      Bravo, foarte corect.
      Si nu uita in urmatorii ani sa ai grija sa-ti instruiesti copii si nepotii sa urmareasca executia proiectului. Sau macar a licitatiilor pentru noi proiecte de analiza si fezabilitate. Sau a comisiilor de cercetare a oportunitatii intocmirii unor planuri de consultare a unor arhitecti sau ajutoare de arhitecti. Dupa care sa nu uite ei sa studieze (ca tu n-o sa mai fi sa ii ajuti) macar cateva tratate de istorie a artei urbanistice si peisagism intrucat vor fi responsabili cu votul asumat si instruit asupra unor noi directii de posibila dezvolatre a liniilor de troleu, studii preconizate a fi inevitabil de demarat in 20-30 de ani (cu aproximatie).
      Dupa care se va constata ca trebuie sapate niste gropi. Si gata.
      Dar nu-i problema pentru ca bugetele pentru studii au fost aprobate pe urmatorii 100 de ani, cu surse bine stabilite si de incredere: bucurestenii supravietuitori.
  • +6 (8 voturi)    
    Pasaj Ghencea-Domnesti (Luni, 15 noiembrie 2010, 22:19)

    Costea Bogdan [anonim]

    Felicitari pentru stralucitul "proiect"...insa ar fi mai bine sa isi aminteasca Dl Primar al Capitalei de prioritatile enumerate in campanie, una dintre ele fiind si realizarea unor cai de acces facile dinspre si spre Bucuresti si Centura Capitalei. Ultima "iesire" inca nerealizata, si fara speranta se pare, a ramas Ghencea.Domnesti (cei "prinsi" in traficul din zona stiu de ce). Spor la treba!
  • +3 (9 voturi)    
    sa vedem daca le termina pana la alegeri (Luni, 15 noiembrie 2010, 23:24)

    dumil [utilizator]

    de cand astept si eu pistele alea tui mama masi, chiar nu inteleg edilii nostri ca masini mai putine pe sosea inseamna mai multa sanatate mentala si fizica? sau poate ii doare undeva...

    oricum nu e greu de vazut ca oprescu a fost de departe cel mai ZERO primar pe care l-a avut bucurestiul, in conditiile in care a avut finante locale si europene mai mult decat predecesorii lui.
    • +7 (7 voturi)    
      total de acord (Marţi, 16 noiembrie 2010, 1:55)

      rectangular [utilizator] i-a raspuns lui dumil

      Utilizarea masinilor in centru trebuie sa devina cat mai prohibitiva pentru non-rezidenti. Sensurile unice si promovarea transportului in comun si pe bicicleta in detrimentul masinilor reprezinta cheia. In Amsterdam si Copenhaga nu e foarte rau din punctul asta de vedere. Este injust si ineficient (si stupid) sa ocupi spatiul urban cu o masina personala, daca nu ai motive serioase. Doar o politica a municipalitatii in sensul asta poate rezolva ceva.
      In Romania trebuie clarificata distinctia dintre rolul autoturismului - purtator de status si cel de utilitate. Asta nadajduiesc ca va urma sa produca schimbarile, dar e un proces care doar in timp se va produce.
      Ceea ce ne aduce la alte probleme - multi nu vor sa mearga cu autobuzul pentru ca acolo se mai intalnesc cu "surprize": oameni saraci, care mai si miros urat, eventual. Si vrem, desigur, sa ne distingem de ei, de cei care "nu vor sa invete, nu vor sa munceasca", noi cei care am "reusit" in viata. Pentru ca avem sanse egale, nu-i asa? (sic!) Mergem usor spre probleme sociale de fond, spre protectie sociala... Deci grija mare cu gentrificarea, dom primar!
      • 0 (0 voturi)    
        transportul public! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:56)

        un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui rectangular

        Problema transportului in comun este interconectarea. De exemplu linia 32 intoarce langa Mitropolie si linia 21 intoarce la Sf Gheorghe nu sunt nici pe departe interconectate. Intre cele 2 capete mergi pe jos si ai ceva de mers.
        Intre Pta Unirii si Pta Universitatii nu ai decat metrou unde astepti in medie 10 - 15 min cu tot cu acces in acest timp putand merge pe jos.
        Nu mai zic de autobuze, troleibuze care in unele zone nu au o intreconctare sau macar un program de succedare coerent.
        Daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B nu-ti poti face un program trebuie sa-ti iei o marja considerabil mai ales daca folosesti mai multe mijloace de transport.
        Alta problema - sa ne gandim la Pasajul Basarab care se varsa in Titulescu (1 banda de circulatie + 1 de parcate) la noul Bulevard Buzesti Uranus care se varsa In Pta Victoriei care acum se gatuie zilnic dar atunci cand afluxul de masini va fi mai mare.
        Toate sistematizarile astea presupun taierea orasului prin centre nevralgice centrale Pta Victoriei, Pta Romana, Pta Universitatii, Pta Unirii.
        Metroul catre Dr Taberei ar salva mult orasul de masini sau catre Rahova, nu mai zic de aeroport (uri)
        • 0 (0 voturi)    
          transport public (Marţi, 16 noiembrie 2010, 18:13)

          teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean!!

          Aveti perfecta dreptate dar odata cu transportul public ce trebuie eficientizat in zona centrala este nevoie de o alimentare corecta a acestuia cu fluxuri de pietoni. In zona centrala mersul ep jos in limita a 15 minute ( conform studiilor ) este o alternativa dar pentru asta este nevoie de o infrastructura corecta. Toate acestea trebuie sa le acomodam in acelasi spatiu ce este acum dominat de masini parcate la suprafata si un trafic de tranzit intre nord si sud in special ce blocheaza si liniile de transport. Concluzia este ca se poate gasii un echilibru optim prin analize si repriectare a acestor gabarite si functiuni. INTEGRARE si PRIORITIZARE
          • 0 (0 voturi)    
            o parere! (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 11:16)

            un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui teodor frolu

            Stimate domn arhitect, de ce nu priviti orasul ca un tot unitar?? Ne raportam doar la centru dar ce facem daca descongestionam centrul si aglomeram cartierele adiacente??
            De ce nu cautati solutii pentru masinile parcate zilnic in centru, indentificate imobile care nu mai pot fi utlizate, pastrata fatada (daca are vreun impact istoric) iar in spate construita o parcare de cateva sute de locuri. Astfel am avea strazi destul de late si libere.
            Aveti un exemplu foarte bun cu zona de vis a vis de Palatul de Justitie (de fapt toata artera pana la Primaria Capitalei - spate) unde se gatuie totul din cauza masinilor parcate desi s-ar putea gasi o solutie acolo.
            Idem zona Academiei - Ion Campineanu ar putea fi eliberata prin constructia unei parcari intre Palatul Regal si fostul CC - in subteran sau la Sala Palatului.
            Inca un exemplu Zona Victoriei cuprinsa intre Pta Buzesti - Titulescu - Strada Paris - Bd Iancu de Hunedoara - Stavropoleos. Aici locuri libere ar fi destule doar putina sistematizare a traficului si un pic de vointa.
            Rezolvam o prima problema apoi taxam parcarea la un nivel demn de a realiza profit si investim mai departe in transportul public electric.
            De ce sa am trafic de tranzit prin centru si sa nu-l duc spre centura?
            De ce sa am metrou care leaga cele 2 autostrazi si sa nu opresc acolo masinile??
            Si ar mai fi destule de spus pe care in mod cert le puteti observa si dvs mergand zilnic prin oras.

            Astept un raspuns
            Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      ok.. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:58)

      me [anonim] i-a raspuns lui dumil

      oprescu a dezamagit pe multa lume si nu a facut mai nimic... dar nu e"cel mai ZERO primar" cu atat mai mult "de departe".
      al de lis sau videanu nu au facut de asemenea nimic bun.
  • +7 (11 voturi)    
    Nimic (Marţi, 16 noiembrie 2010, 1:26)

    Vizitiul [utilizator]

    Nu arunca nimeni cu noroi, dar nu se va face nimic, planuri si idei pentru un Bucuresti multilateral dezvoltat sunt de mult intr-o forma sau alta, dar nu s-au realizat. Un pasaj doua in 20 de ani nu constituie o realizare. Vorbim raportat la astfel de planuri.

    Cand s-or face, atunci ii vom felicita si ne vom bucura, pana atunci nu avem motive de bucurie pentru cheltuirea banilor pe planuri ce nu devin realitate = bani aruncati.

    Intr-o tara normala, planul inseamna ca se va face, la noi inseamna faza de spaguire si mancat bani dupa care, desi se mananca banii, nu iese nimic, daca nu se inteleg astia pe spagi.

    Romania - The land of prosti! :)
    • +9 (17 voturi)    
      Mai usor cu aprecierile astea globale.. (Marţi, 16 noiembrie 2010, 9:09)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      "Romania - The land of prosti! :)"

      Banuiesc ca tu esti neamt...
      • +2 (2 voturi)    
        Raspuns (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:04)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui ion

        Totusi, de ce va includeti in grupul mentionat? Evident ca cei ce nu fac parte din grup, sunt exclusi.

        Pentru a va ajuta sa intelegeti, si pe cei ce s-au autoinclus in grup dandu-va plus, cand spui "Romania - tara de prosti" este la mintea cocosului ca nu exista tara numai cu prosti sau numai cu destepti :) Propozitia se refera, evident chiar, la ponderea de prosti, in acest caz foarte mare :) Daca aveti dubii, va rog sa iesiti din casa, mergeti prin Romania putin, de fapt, trageti o raita prin jurul blocului ori zonei de caze unde locuiti si numarati :)
      • +2 (2 voturi)    
        Inca ceva (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:10)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui ion

        La subiectul articolului de data asta, mi-as dori foarte mult sa se realizeze aceste proiecte impreuna cu multe altele dar din pacate ulciorul nu merge de multe ori la apa, cu alte cuvinte ni s-a dovedit de prea multe ori ca nu se doreste a se face nimic ce trece de planificari si incasarea sumelor aferente.

        Deci nu va mirati ca am parerea asta despre Romania, bunul simt, inteligenta, onoarea constituie exceptiile!

        Sunt Roman, si fac parte din exceptii. Locuiesc in afara si nu am plecat pentru bani ci departe de Romania si de nesimtirea generalizata. Daca dvs. credeti altfel, este dreptul dvs. si va doresc numai bine! :)
        • 0 (0 voturi)    
          exagerat? (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 6:57)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

          Vizitiule,
          Sigur, am sarit in sus cind am citit <<tara de prosti>>! Dar mi-am amintit de Brucan, care s-a dovedit un mare optimist cu cei 20 de ani estimati ... Iar tu ai dreptate, imi este imposibil sa te contrazic, ca dupa 1990 am avut parte de prea multe ori de promisiuni si planuri frumoase, care insa nu s-au concretizat de loc!
          si atunci? Ce facem pe viitor? Ce putem sa mai asteptam?
  • +7 (7 voturi)    
    Hai sa mai speram odata... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 2:19)

    Raul Serban [anonim]

    Daca ar fi pus in practica acest proiect ar schimba mult fata Bucurestiului si mai ales eficienta sa ca si capitala a unei tari europene. Nu ar fi putin lucru sa se materializeze o astfel de conceptie...
  • +14 (14 voturi)    
    Sa facem un pas in continuarea acestui vis (Marţi, 16 noiembrie 2010, 6:53)

    hotnewsfil [utilizator]

    Talentul si bunele intentii ale arhitectilor vor ramane in stadiul de "vise minunate", daca nu avem politicieni si administratori (gospodari) care sa puna in aplicare aceste interesante idei. Asa cum ne stim, este de asteptat ca, similar cazulului "Bucuresti 2000", sa nu se va realiza nimic din aceste vise ale arhitectilor dar, peste alti zece ani, plansetele arhitectilor sa creeze noi vise, care ,si acelea, vor ramane in faza de "show-room".
    Actiunea aceasta, de reabilitare energica a centrului capitalei, ar trebui sa primeze pe lista de prioritati a ministerului Turismului, sa fie inclusa intr-un program de investitii asigurate si din fonduri obtinute de la UE.
    Este necesar ca ministrul Turismului sa se pronunte asupra acestui "caz", sa il infieze politic si administrativ, sa ii aflam parerea neintarziat.
    • 0 (0 voturi)    
      Rectificare (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 5:25)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      "...sa nu se va realiza nimic..." se inlocueste cu :
      "...sa nu se realizeze nimic...".
      Va rog sa ma iertati.
  • +15 (15 voturi)    
    Mall-uri ne-au trebuit (Marţi, 16 noiembrie 2010, 7:53)

    liviuta [anonim]

    Ar fi utila interzicerea/desfiintarea mall-urilor (desi e imposibila), pentru ca au cam inghitit 75% din populatia care inainte iesea sa se plimbe pe bulevard, sa guste o prajitura la cofetarie, un suc/bere la terasa ori sa se holbeze prin magazine.
  • +13 (13 voturi)    
    utopie sau realitate? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 9:29)

    Dr Marutza [anonim]

    Totul e frumos si bine, dar inceputul ar trebui sa-l faca educatia cetatenilor! Asemenea obiective trebuiesc respectate si intretinute ca atare, ca pe propria casa sau gradina, fara gunoaie aruncate unde vezi cu ochii, etc. Omul sfinteste locul si daca oamenii astia nu-si schimba obiceiurile....la ce folos?! Dar speranta moare ultima, asa ca...sa visam la ce-o sa fie, ca ceea ce e ne doare!
  • +16 (16 voturi)    
    Parcari si descongestionare (Marţi, 16 noiembrie 2010, 9:53)

    un bucurestean! [anonim]

    Doar daca ne gandim la parcajele subterane, supraterane etajate am goli strazile instant de masini si astfel nu ar mai fi masacrate trotuarele care in anumite zone se duc spre extinctie.
    De ce nici un primar al acestui oras nu vrea sa apuce taurul de coarne si sa stopeze nenorocirea asta? Parcari intre blocuri, parcari sub interesctii majore, sunt o gramada de terenuri lasate in voia sortii car pot gazdui parcari pentru cei care locuiesc in acele zone.
    De ce trebuie in acest oras sa-ti parchezi masina sub geam in fosta gradina a blocului transformata in parcare de catre ... Primarie???
    Abia atunci ai dreptul sa ridici masini, sa dai amenzi usturatoare pentru parcat aiurea, etc.
    Trebuie redat orasul oamenilor, nu masinilor de tot felul!
    • -1 (1 vot)    
      Oprescu-Pornescu (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:36)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean!

      Pe vremea când încă se mai credea şeful unui "stat modern, cu industrie auto şi cu posibilitatea de a face 3200 km de autostradă", 1968-1980, Ceauşescu a dispus construirea unui număr (nu prea mare) de parcaje subterane ce puteau fi închiriate (Obor, Intercontinental - pe atunci numit Ciclop Parking, Bucureştii Noi etc) şi a unui număr (nici acela prea mare) de blocuri cu garaje la parter (Drumul Taberei, Ghencea, 1 Mai, Pajura).

      Oprescu nu face nici măcar cât Ceauşescu :))
      • -1 (1 vot)    
        Fara cap si coada (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:13)

        un bucurestean [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

        Ai dreptate doar ca la acea vreme cate masini erau in Bucuresti?? Toate parcajele erau dimensionate pentru acele nevoi.
        La mine in cartier (Vitan - Fizicienilor) daca ajungi acasa dupa ora 21 sa fii sanatos ca iti iei masina in casa ca nu prea ai pe unde parca.
        Loc pentru a face o parcare subteranau sau eetajata suprateran ar fi dar mai bine le facem la bordura in spic sa avem masina sub geam.
        La fel si pe Calea Mosilor unde nu exista locuri in spatele blocurilor decat la Obor care in mare parte este ocupata.
        Nu mai zic de zona Victoriei unde-i durere mare, o gramada de turnuri cu locuri limitate de parcare si mii de masini, idem Titulescu sau Banu Manta.
        In Frankfurt (stiu ca noi nu suntem nemti) nu prea sunt masini pe strazi, trotuare ci sunt in parcari acoperite. Orasul este liber, te poti plimba lejer dar daca doresti ai acces facil si la masina dar sincer nu-ti trebuie deoarece te poti misca in voie cu transportul public.
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:38)

          Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui un bucurestean

          "Ai dreptate doar ca la acea vreme cate masini erau in Bucuresti?? "

          Piticania nostră s-a crezut prea puţină vreme "şef de stat modern cu industrie auto". Ţărănismul său nativ era prea tentant ca să renunţe la el, astfel încât a ţărănizat Bucureştiul aşa cum vine muntele la Mahomed :))
      • 0 (0 voturi)    
        nici macar?!??! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:00)

        me [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

        nu cred ca o sa construiasca cineva cat a constuit ceausescu in urmatorii 50 de ani... cu alte cuvinte acel "nici macar" este de-a dreptul aberant.
        bune, rele constructiile au fost muuult mai multe decat sunt acum (ma rog care daca le iei la purificat alflii ca sunt chiar mai prost constuite ca atunci)
  • +13 (15 voturi)    
    Imi place cum gandesc baietii! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:02)

    Adi [anonim]

    O foarte buna strategie de marketing. Adunam la creme de la creme din arhitectura bucuresteana (si nu glumesc). Infiintam o chestie numita pompos Transcentral Urban Bucuresti (TUB) si vanturam pe la nasul tuturor diverse randari din categoria uite ce misto ar putea fi dac-am fi lasati sa ne desfasuram talentele. Binenteles ca in tot acest timp pozam in altruisti care lucreaza gratis pentru binele comunitatii.
    Dupa care convingem administratia ca are nevoie de o viziune. Intamplator exact la viziunea aia noi am lucrat in ultimii 3-4 ani si a cam sosit vremea (deh, e criza...) sa culegem roadele (sau mai bine zis sa tragem ultima gura de aer inainte de a muri sufocati). Asadar, ce rost ar avea sa facem un concurs de urbanism pentru zona centrala a orasului si dupa aceea cate un concurs de arhitectura pentru fiecare obiectiv in parte cand noi ne-am impartit deja prajitura? Iei tu bucatica aia, eu pe asta. Toata lumea are de lucru, toata lumea e fericita. Genial! Ce conteaza ca de banii astia se puteau organiza in medie vreo 40 de concursuri si se puteau plati si proiectele castigatoare. Asa isi va lua fiecare proiectul lui, iar acolo unde ar fi prea grosolan sa isi impuna solutiile organizam concurs (P-ta Revolutiei, P-ta Palatului, P-ta Universitatii, P-ta Unirii). Prostii concureaza, iar noi ne vedem de treaba!
    Inca odata bravo!
  • +14 (14 voturi)    
    Cata competenta... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:04)

    NRDobrogea [anonim]

    Recunoasterea firmei KVB Economic, a Sulfinei Barbu ca specializata in probleme de mediu este o blasfemie. Nenumaratele studii de impact fabricate doar pt. bani, impotriva naturii si a cauzelor echilibrarii ecologice stau marturie. Reaminesc cateva, prin care raderea de padure sau de vegetatie aveau "influente pozitive sau neinsemnate asupra mediului" : Distrugerea imobiliara a Parcului Bordei, defrisarea a zeci de ha din Padurea Baneasa pt. construirea unor vile, casapirea ultimei pepiniere bucurestene de la Tei-Toboc, unde vor disparea cca 80-100.000 de arbori tineri ce vor face loc unei "dezvoltari urbanistice". Inca cel putin asemenea zece situatii au ca autor firma actionarului Sulfina Barbu ! Ce fel de urbanism ecologic echilibrat va putea fi garantat de o asemenea pacoste ?
    Presedinte Eco-Civica
    Niculae Radulescu Dobrogea
  • +12 (14 voturi)    
    Ideile sunt bune dar? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:04)

    Victor Antonescu [anonim]

    Nu vad nici un termen de realizare, macar estimativ; desigur asta depinde de acceptarea proiectelor la finantare din fonduri europene si aici nu ni se spune nimic de fondurile proprii, in cuantum de 30-35% cat ar trebui sa reprezinte contributia obligatorie a municipalitatii la finantarea acestor proiecte(cam 30-35 de milioane Euro din cele 100, cat ar fi costurile totale); de unde vor veni acesti bani?Fondurile europene pot fi accesate doar pana prin 2014-15.
    In aceasta strategie ar trebui inclus si monumentalul kitch arhitectonic pe care il reprezinta fosta "Casa a Scanteii", plasata chiar la principala poarta de intrare in capitala(cel putin de la Aeroportul H.Coanda). Ar fi anormal ca dupa vreo 10-15 ani, cand respectiva strategie se va realiza, sa speram ca cel putin partial, sa se realizeze ca totul este compromis de acel ghimpe al trecutului fara istorie.
    Ar trebui aici ca Institutul de Arhitectura Ion Mincu sa isi fixeze ca o tema de lucru, reabilitarea si incadrarea in peisajul arhitectonic de astazi si de maine a acelei cladiri hidoase. Si acest lucru s-ar putea face relativ usor cu materialele existente in prezent si retezand acele turnuri care nu servesc la nimic decat ca strapung cerul precum t epusele lui Vlad Tepes.
  • +13 (15 voturi)    
    Iuliu Maniu (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:06)

    Iuliu Maniu [anonim]

    Iuliu Maniu, a fost vazut de cineva?
    Cu ce e mai presus curtea interioara a palatului parlamentului, decat acest bulevard care iti mananca cam 2 ore din viata in fiecare dimineata. E o intrare in bucuresti unde plangi. Din pacate avem expuse niste "modificari, ce se vor modifica" dar nu ma vor ajuta cu mult, adica bravo chiar aveam nevoie de. Spatiile recreative pentru 3 licee din bucuresti ne vor imbunatatii viata .
    Jos plalaria!
    • +1 (1 vot)    
      TOATE CARTIERELE (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:46)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Iuliu Maniu

      sufera de aceeasi boala- nu poti iesi decat spre centru.
      Pe Iuliu Maniu se iese si din Drumul Taberei ( ca n-are iesire spre centura, din Crangasi tot prin Iuliu Maniu, nuìici ei nu au iesire decat spre centru.
      Logic trebuie facute multe iesiri spre centura si parcari supraetajate in cartiere, iar in centru parcuri, zone verzi si piste pt biciclisti pt a descuraja traficul masinilor prin centru. De pasaje e nevoie pt deturnarea traficului spre periferia ( ocolirea ) Bucurestiului , nu spre centru.
    • 0 (0 voturi)    
      gind la gind dar fara bucurie (Marţi, 16 noiembrie 2010, 15:25)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Iuliu Maniu

      Este inadmisibil sa ai o autostrada cu o singura intrare/iesire in oras si aia intesata de semafoare care merg aiurea. E vorba de celebrul Iuliu Maniu evident.
      Este la fel de inadmisibil sa ai un singur pod peste calea ferata de la intrarea in oras pina la Gara de Nord. Tot traficul nord-sud prin vestul Bucurestiului se face printr-un singur flux: Podul Grant - Cringasi - Lujerului care a fost ingustat odata cu aparitia "metroului usor", in loc sa fie largit. Pina si un copil daca se uita pe o harta a Bucurestiului vede ca se putea construi o magistrala pe la celalalt capat al Lacului Morii unde este pod peste Dimbovita spre nord pina in Baneasa. In 20 de ani niciun primar al Bucurestiului n-a facut-o iar acum nu se mai poate fiindca s-a construit intr-o dezordine cum numai in Romania cu primarii minunati ce dau autorizatii de constructie dupa cum bate vintul relatiilor sau spaga. Asta este o alta problema grava a orasului.
      Si mai sint foarte multe de facut pentru ca, in eventualitatea ca o utopie ca proiectul de mai sus va ajunge realitate, centrul va arata mai bine, dar periferiile orasului vor ramine la stadiul de ghetouri cum sint azi.
      • 0 (0 voturi)    
        unul din punctele pe i (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 7:02)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Ai dreptate cu "acum nu se mai poate fiindca s-a construit intr-o dezordine cum numai in Romania "!

        Din 2004 strabat zilnic mai mult de jumatate de oras in drum spre servici si ma confrunt cu traficul infernal. Si da, am observat cum ain acesti ani s-au ridicat blocuri mari, sau imense, in zonele inca libere din apropierea unor intersectii aglomerate (inclusiv pe Titulescu), ceea ce elimina orice sansa de a se realiza acolo un pasaj sub sau suprateran, care sa mai degajeze circulatia!
  • +15 (15 voturi)    
    aha (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:13)

    Mazeta [utilizator]

    proiectele si planurile de fezabilitate - cele mai scumpe halucinogene din romania
  • 0 (0 voturi)    
    Frumos... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:34)

    vani [anonim]

    ...proiectul, dar totusi daca fac un pod pietonal ar trebui sa scoata containarele cu flori. Este frumos dar ocupa spatiu si se vrea sa fie un pod pietonal...nu Gradina Botanica, asta in cazul in care podul nu este destul de lat ca sa permita si amplasarea florilor.
    • 0 (0 voturi)    
      pod de flori (Marţi, 16 noiembrie 2010, 18:01)

      teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui vani

      Nu este un pod de care agatam niste jardiniere. Este de fapt o pasarela ce face legatura dintre Muzeul de Arta Contemporana si parc Izvor ce leaga doua parcuri si este normal sa pastreze acest caracter fara sa cadem in variante excesiv de scumpe sau mai ales greu de intretinut.
  • -1 (1 vot)    
    Nimic nou sub soare (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:06)

    radiogargara [anonim]

    Poate proiectul asta castigator e mai amplu decat altele, nu stiu, dar cert este ca asemenea proiecte au mai fost facute, si alti primari la vremea lor au mai organizat asemenea concursuri pentru reabilitarea centrului capitalei. Unul foarte mediatizat a fost cel pentru rezolvarea Casei Poporului ( mi se pare ca pe vremea presedintelui Constantinescu, nu mai stiu cine era primar...). Si la fel de cert este ca banii pentru proiecte s-au scos de la primarie, dar atat. Apoi au fost ingropate in uitare. Pana nu vad, nu cred.... Si, oricum, am mari indoieli vis-a-vis de asemenea proiecte. Asta nu suna chiar rau, din fragmentele oferite de editorial, dar cand stiu ca la noi primeaza criteriul coruptibilitatii si nu profesionalismul...
  • 0 (0 voturi)    
    Despre acuratete (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:17)

    Ion Alex [anonim]

    Mai multa rigurozitate nu ar strica!
    Iata niste erori:
    - in text nu este vorba despr Podul "MIRCEA Voda" ci despre vechiul (si demolatul) pod "MIHAI Voda"! De altfel, str.Mircea Voda este in alta parte a orasului (vezi zona Coposu - Calarasi)!
    - pe harta interactiva, in zona Piata Rosetti, Bd.Carol I apare ca fiind Calea Mosilor!!!
    - tot acolo, localizarea proiectului pentru accesul din str.11 iunie la Patriarhie este profund eronata, regasindu-se undeva, pe str.Franceza!!!
    Erori regretabile in raport cu ... morga afisata!
    Cam decredibilizeaza scopul initial ...
    • 0 (0 voturi)    
      despre acuratete (Marţi, 16 noiembrie 2010, 17:56)

      teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui Ion Alex

      Va multumim pentru sugestii , incercam sa rezolvam. Avem o problema cu Piata Rosetti , este o eroare pe Google , aplicatia foloseste ca suport GoogleEarth.
  • 0 (0 voturi)    
    Bani europeni, (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:20)

    Stepanida [utilizator]

    pentru proiecte bune!Sa nu se mai planga o doamna ministru ca Oprescu si Primaria nu stiu sa atraga fonduri europene!
  • 0 (0 voturi)    
    centrul Bucurestiului (Marţi, 16 noiembrie 2010, 15:40)

    cati [anonim]

    Domnul primar general mai are de stat in momentul de fata un an si jumatate la Primaria municipiului Buc .O astfel de abordare este utopica in momentul de fata cel putin in aceptiunea mea .Poate daca v-a ramine acelasi primar la viitoarel alegeri .
    pina una alta stau in cnetul Buc care este o cocina .la propriu .plin de soblolani de gindaci de mizerie si daca ii spu domnulei primar se supara. Imi pare rau ca este suparat pe mine poate sunt prea dura cu dumnealui dar cind stiu ca stau intr-un bloc cu bulina rosie si nimeni nu face nimic de 10 ani de cind m-am mutat in acest bloc am tot dreptul sa ma inndoiesc .Sunt cladiri care la prima zgiltiala or sa cada pe noi si nimanui nu-=i pasa. Nu exista o elita care sa se puna de acord 100 la 100 asupra a ceea ce se vrea .Senzatia este ca toti vor numai potul si gata .Ce se v-a intimpla dupa nu=i intereseaya .Stie cineva cit a durat asa zisa consolidare a spitalului municipal din Buc unde a fost director actualul Primar? intrebati-i pe cei ce au fost internati acolo sau pe cei ce lucreaya acolo .Nu contest bunele intentii ale domnului Primar General al Municipiului Bucuresti dar cred ca nu are oameni seriosi pe care sa se bazeze si mai cred ca atunci cind ii are nu-i prea ia in seama .Sa se hotarasca domnul primar a semnat o tranzactie cu mine sau n-a semnat .Sa recunoasca ca a semnat si nu s-a tinut de cuvint poate nu din vina lui si atunci il cred .Pina atunci , cred numai ce vad .ca suntem plini de mizedrei si sobolani
    • 0 (0 voturi)    
      despre proiect (Marţi, 16 noiembrie 2010, 17:51)

      teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui cati

      Va rog sa cititi cu atentie intregul material si aveti raspunsul la semnele de intrebare referitoare la proiect. O strategie nu este un tun trebuie sa se si aplice. Acest gen de strategie este obligatorie sa fie aplicata pe 5 ani daca este adoptata. Adoptarea nu se face de primar ci este un parcurs lung si transparent din punct de vedere public. O strategie pentru Bucuresti nu poate fi facuta pentru madatul unui primar.
      • 0 (0 voturi)    
        imi pare rau domnu arhitect, (Marţi, 16 noiembrie 2010, 19:21)

        cornel [anonim] i-a raspuns lui teodor frolu

        ceea ce prezentati dvs nu are nicio legatura cu strategia. este doar o colectie de proiecte si proiectele insirate pe aberatia TUB si asupra carora vreti sa puneti marca "dreptului de autor" si sa traiti fericiti ever after. Strategia asta cu care va laudati, PIDU asta stupidu - (apropo, poti defini termenul?) - este lipsita de orice substanta, superba prin superficialitate... o strutzo-camila intre trans central urban si cateva din putinele idei fixe ale primariei care dateaza de cel putin 20 de ani. superba este ideea cu consortiu - "moratoriul" pentru impartirea cascavalului. felicitari voua si sefului vostru de la primarie!
      • 0 (0 voturi)    
        iaca doua strategii... KR/KR (Marţi, 16 noiembrie 2010, 19:56)

        cornel [anonim] i-a raspuns lui teodor frolu

        http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/primaria-capitalei-vrea-sa-construiasca-un-aeroport-in-sudul-orasului-14311.html parca subiectul este muuult mai aproape de o strategie si pe muuult mai putini bani... (nu va lasati pacaliti de titlu... cititi stirea!
      • 0 (0 voturi)    
        jumatate adevar, jumatate aberatie (Marţi, 16 noiembrie 2010, 21:14)

        cornel [anonim] i-a raspuns lui teodor frolu

        Teodor Frolu, reprezentantul uneia dintre firmele castigatoare: "PIDU Central Bucuresti este un produs ce acumuleaza aproape 4 ani de discutii si propuneri atat in mediul profesional, cat mai ales public. Propunerea consortiului nostru consta intr-un mare numar de proiecte si interventii ce nu pot fi sigure decat dupa o analiza completa si legala a solutiilor propuse. Evaluarea proiectelor ce se califica la finantari europene din propunerea noastra se ridica la 135 mil euro si pot atrage investitii private in urmatorii 5 ani de cel putin 200 milioane".
        deci... cum spuneam... "un mare numar (?) de proiecte si interventii ce nu pot fi sigure..." asta-i partea adevarata... chestia cu evaluarea..., sa fim seriosi..., este "agatata" de la concurentii de la arena leilor...
  • 0 (0 voturi)    
    Strategie pentru Centrul Bucurestiului. Vezi cele (Marţi, 16 noiembrie 2010, 19:01)

    rockada [anonim]

    vreau sa spun doar ca pana nu se va asuma "politica bobului de orez' sau a "pas cu pas" nu vedem noi viitor pozitiv in tara asta. Vorbim de strategii, proieecte, finante europene s.a.m.d. ! Din pacate la noi este doar politica imbogatirii peste noapte! Nasol, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Proiectele nu sunt decat idei. (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:31)

      Mjay [utilizator] i-a raspuns lui rockada

      Corect. Vreau sa vad ca se demareaza si se si inchide cate un proiect pe sezon. Vreau sa vad podul Basarab gata, apoi nou trambitatul bulevard Uranus gata. Apoi demareaza "domnul primar" inca 2 proiecte de infrastructura pe care sa le termine in mandatul acesta si il votez pentru continuitate. Daca vreti sa faceti tot Bucurestiul dintr-o bucata sau va angajati intr-un proiect gigant pe 20 ani n-o sa faceti nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    ar mai fi si ..... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 20:29)

    m.o. [anonim]

    ... la fel de importante ar fi si schimbarea unor 'deprinderi' in domenii ca:'taximetria', parcarea indisciplinata a auto care fie ca nu este sanctionata de Politie fie ca este exagerat de mult taxata de 'hingheri'.., ' interzicerea fumatului in parcurile publice unde oamenii vin pt a respira aer curat, diminuarea poluarii sonore produse de Salvari si alte masini oficiale aflaet in misiune (Salvarile ar putea avea un semnal mai redus, ca in Franta de ex.), in mod deosebit - in intersectia Turda/Mihalache este nevoie de o presemaforizare de cca 5 sec. inaintea schimbarii culorii Rosu>sens + amplasarea de benzi care obliga la diminuarea vietzei de deplasare; intersectia este recunoscuta ca fiind una cu cele mai dese accidente cauzate de viteza si de ignorarea cerintelor de a nu patrunde in intersectie oprind astfel fluxul celor care au capatat Verde...; ar mai fi si altele - mai ales pe ideia unor proceduri necostisitoare, ba din contra...}
  • 0 (0 voturi)    
    care coerenta? (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:29)

    razvanescu [anonim]

    exemple.

    Pe strada tonitza 7-9 a disparut strada cu totul. E ocupata de organizarea de santier apartinand apolodor si mai nou fieful mafiei locale a parcagiilor tigani.

    Calea vitoriei 22-24 fost cladire bancorex fost Banca Marmorosch trebuia demolata de mult este o ruina insalubra.... pastrezi fatada si razi cotetul din spate.

    Franceza 26 vezi problema tonitza 7-9.
  • 0 (0 voturi)    
    PIDU-FROLU (Vineri, 19 noiembrie 2010, 10:49)

    LULU [anonim]

    Dle Frolu& co,
    Nu contest priceperea domniilor voastre, numai ca daca tot v-ati apucat de proiectul asta atitea capete luminate, cum dracu nu v-ati gandit ce sa faceti si cu halca aia de citeva zeci de hectare de teren cu balarii din vecinatatea Caii 13 Septembrie , intre palatul Alesilor si Acadameia Romana?? Chiar nu i-a venit niciunuia prin cap sa schiteze ceva si pe uritenia aia !! Cum sa faci mai la nord marele cenrtui cultural URANUS ,lasind in continuare sa cresaca balarii in zona ? Cum nici unul nu i-a venit ideea sa faca un hotel al alesilor ,ca dora nu sunt decit citeva sute de metri , sa vina la servicu dumnealor si sa plece la hotel pe jos ??S-ar amortiza in citiva ani, si n-ar mai trebui noi contribuabilii sa le platim camerele de hotel pe unde-si fac veacul ?? Astept sa vad cine e de acord cu ideea asta??
    • 0 (0 voturi)    
      "halca de citeva zeci de hectare" (Marţi, 23 noiembrie 2010, 11:32)

      victor [anonim] i-a raspuns lui LULU

      Corect ! Dar numai un hotel pentru câteva zeci de hectare ? Vreau sa reamintesc cititorilor de HotNews ca recent, arhitectul Dorin Stefan (câstigatorul Concursului international pentru un turn ecologic de 300 m în Taiwan (http://www.gandul.info/news/imagini-spectaculoase-cu-turnul-taiwan-constructia-sf-proiectata-de-un-roman-interviu-gandul-cu-dorin-stefan-arhitectul-futurist-al-navei-spatiale-de-peste-300-de-metri-7698298) propunea un Parc monumental pentru "terenul cu balarii din vecinatatea Caii 13 Septembrie, intre palatul Alesilor si Acadameia Romana", incluzând si zona limitrofa podurilor Hasdeu si Izvor. Ca fost locuitor/proprietar al Strazii Ecoului, demolata dintr-un capriciu închinat tatzei Leana, ilustra academiciana zisa "codoi" as saluta aplicarea acestui proiect si as renunta simbolic la despagubirea promisa prin decret dar blocata de 4 ani de catre PMB. S-ar putea (este doar o prezumtie !) ca la conceptie sa fie co-autoare si arh. Dana Patriciu, fosta colega a arh. Dorin Stefan la ISLGC, Institut de proiectare de referinta între anii 1949 - 1989, "adjudecat" de câtiva ani de catre un ilustru-necunoscut-investitor-algerian pentru a face umile studii geo ........ Nu, personal nu cred ca stufosul pentru a nu zice trâmbitatul "PIDU Central Bucuresti" va fi realizat (macar partial) în urmatorii 30 de ani tot asa cum nu pot spera sa ajung eu centenar ca sa-mi verific premonitia ..........


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri