Proprietarul unei cladiri din Capitala isi demoleaza blocul pentru ca nu are locuri de parcare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 16 februarie 2011, 20:00 Economie | Imobiliar

cl
Foto: Hotnews
Premiera pe piata imobiliara. Proprietarul unei cladiri noi de birouri din cartierul bucurestean Floreasca a hotarat sa-si demoleze imobilul deoarece nu are locuri de parcare. Din acest motiv, cladirea nu a fost inchiriata decat in mica parte, chiriasii dorind si locuri de parcare, mai ales de cand autoritatile locale au inceput sa ridice masinile parcate ilegal.

Blocul de pe Calea Floreasca nr. 141-143 are nu mai putin de patru etaje si a fost construit in perioada 2000-2001.

"Proprietarul a luat decizia sa o demoleze si sa construiasca in loc un imobil de 7 etaje. Unul dintre motivele pentru care a luat aceasta decizie este ca aceasta cladire nu are locuri de parcare, motiv pentru care nu a fost inchiriata decat in mica parte. Imobilul a fost cumparat in urma cu ceva vreme si nu a fost prevazut cu locuri de parcare. In noua cladire vom face trei nivele de parcare", ne-a declarat Radu Popescu, arhitectul care va realiza noua cladire. Proiectul a fost prezentat astazi la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei. Membrii Comisiei au fost de acord doar cu ridicarea unei cladiri de 6 etaje in locul celei demolate.

Dan Marin, arhitect si membru in Comisia Tehnica de Urbanism, a declarat ca, in viitorul apropiat, aceasta va fi soarta tuturor caldirilor care nu au locuri de parcare. "Pana acum investitorii erau de parere ca fac economie daca nu fac locuri de parcare. Cu cat aveau mai multi metri patrati de inchiriat, cu atat era mai bine. Cand toata lumea a facut asta si masinile au fost depozitate pe domeniul public au aparut problemele. Una la nivel social. A doua la nivel interior, deoarece clientii care inchiriaza aceste spatii doresc confort. Locul de parcare contribuie si el la acest confort si la buna functionare a firmelor, mai ales de cand se ridica masinile si nu mai poti parca oriunde. Daca locurile de parcare lipsesc, spatiile respective nu se inchiriaza si cred ca multe cladiri vor ajunge in aceasta situatie", a explicat arhitectul.

Proprietarul blocului din Floreasca este firma spaniola Castillejo Invest.


Citeste mai multe despre   






















20094 vizualizari

  • -8 (22 voturi)    
    Sunt solutii si fara demolare. (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:04)

    mircea [anonim]

    De ce nu transforma parterul in spatii de parcare?
    • +12 (18 voturi)    
      Exact (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:13)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Si sa construiasca alte trei etaje peste :D

      Si asa o face de 7 etaje cu 3 de parcare la parter-etaj2.

      :D

      Parcarea supraetajata necesita destul de multa suprafata utila pentru a permite masinilor sa "o ia pe scari" :D

      Adrian
      • +1 (1 vot)    
        scriere cu premeditare? (Joi, 17 februarie 2011, 7:45)

        bula [anonim] i-a raspuns lui ady624

        cum ajungi la et.1? pe care rampa? si cum ajungi din strada la rampa fara sa distrugi trotuarul?
        • +1 (1 vot)    
          pe (Joi, 17 februarie 2011, 10:38)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui bula

          pe rampa nou construita de la parter la et 1. si de la parter la strada nu-ti trebuie rampa.
          • +4 (4 voturi)    
            SE CONSTRUIESTE cu 12 etaje !!!!!! (Joi, 17 februarie 2011, 11:56)

            vamaiot [anonim] i-a raspuns lui spy

            ce e greu de inteles ? o demoleaza pentru ca vrea sa construiasca una mai mare !

            indiferent daca PUZ nu permite, tot trebuie o scuza buna sa demoleze, dar aceasta scuza nu a trecut neobservata !

            E O STRATEGIE , ce e greu de inteles ? uitati-va la cladirile din jurul ei !
      • -5 (5 voturi)    
        ai mentalitate (Joi, 17 februarie 2011, 8:40)

        florin [anonim] i-a raspuns lui ady624

        In sfarsit un om care vrea sa faca un lucru ca lumea si vine un mare "destept" ca tine cu "Ideei" de compromis Asa stiti voi sa va furati singuri caciula. Ce spui tu sunt "miticisme" sau arta de a face din rahat bici. Altfel spus arta de a face orice timpenie "mare smecherie"in subconstientul tau dar numai sa nu faci ce trebuie.
        • 0 (0 voturi)    
          Heh (Joi, 17 februarie 2011, 18:11)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui florin

          Daca citesti mai atent ce-am scris, ai sa intelegi ca eram sarcastic la adresa lui mircea. Si am explicat cam care ar fi impedimentul unei astfel de solutii.

          Mai citeste o data, te rog.
          Adrian
      • +1 (1 vot)    
        Cum o mangla devine stire (Joi, 17 februarie 2011, 16:28)

        Primarul [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Consilierii stie de ce !!!
    • -2 (6 voturi)    
      Sau sa mai faca trei etaje de parcare! (Miercuri, 16 februarie 2011, 23:44)

      Sarsaila [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Deasupra!... nu e neaparat sa ajunga masinile acolo, important e sa ai parcare!
    • +1 (1 vot)    
      simplu (Joi, 17 februarie 2011, 9:23)

      pix [anonim] i-a raspuns lui mircea

      De fapt omul vrea sa isi faca o cladire cu 7 etaje ca sa incaseze mai multi bani din chirie.
      Din moment ce actuala structura nu suporta supraetajarea si nu exista locurile de parcare necesare pentru noua constructie a decis sa o ia de la 0.
      Nimic spectaculos in asta, decizia pe care a luat-o ii va aduce mai multi bani pe viitor si isi va amortiza investitia rapid.
      • +1 (1 vot)    
        ? (Joi, 17 februarie 2011, 10:51)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui pix

        trei nivele de parcare: cite masini incap? 15-20?
        cit poate sa ceara? 100-200 pe luna? cu 4.000 pe luna in cit timp se amortizeaza citeva sute de mii? in 2 ani 100.000 maxim. nu prea e rapid...
    • 0 (0 voturi)    
      altii cum pot (Joi, 17 februarie 2011, 10:06)

      nmh [anonim] i-a raspuns lui mircea

      oare cum a fost posibil sa o faca fara parcare in 2000? cand in tari civilizate cladirile aveau prevazut un garaj inca din 1800?
      • 0 (0 voturi)    
        Țară interesantă (Joi, 17 februarie 2011, 12:27)

        roman [anonim] i-a raspuns lui nmh

        daca ar fi sa ne uitam la cladirile din jur, blocul de birouri nici nu ar avea ce cauta in zona respectiva. e zona rezidentiala. Dar sigur nu conteaza ce zic vecinii.

        se mai pune problema aspectului. cladirile sunt intr-un anumit stil in zona respectiva. Sa trantesti alt bloc de sticla nu face decat sa sublinieze faptul ca, ori a fost prost ala care a dat autorizatie, ori a luat bani.

        toata calea floreasca, de fapt tot bucurestiul e un mozaic de chiciuri. ridicate doar pentru foame de investitii si castig. mi se face scarba.
        • 0 (0 voturi)    
          Esti in eroare (Miercuri, 23 februarie 2011, 9:25)

          Cristina [anonim] i-a raspuns lui roman

          Cred ca ar trebui sa mai treci o data pe acolo. Pare ca locuiesti in alt oras si te bagi si tu in seama! Pe Floreasca, 80% sunt cladiri de birouri si restaurante !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Treaba e alta (Joi, 17 februarie 2011, 15:15)

      masina de (facut)paine [anonim] i-a raspuns lui mircea

      sa faca una mai mare ca are cerere. Fiindca normele s-au schimbat este obligat sa faca parcari. daca vrei sa pui stirea invers reiese ca el este un adevarat cetatean erou caruia ii pasa de chiriasi si fiindca ii pasa pune toata cladirea la pamant ocazie cu care evacueaza chiriasii si face unul de 7 etaje ca ala vechi avea numai 4 si zona e buna .Ca sa aiba un motiv au bagato paia cu parcarea .mangla de consilier de primarie romaneasca votat de niste cetateni care au crezut ca fac bine .bine pentru el.
    • +1 (1 vot)    
      Asa le trebuie!!! (Joi, 17 februarie 2011, 18:11)

      Catalin-Andrei [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Daca s-au apucat unii sa construiasca haotic asa le trebuie acum!Sa cheltuiasca bani cu demolari si apoi cu construiri....Multi injura primariile de sector ca ridica masinile parcate neregulamentar, pai daca inainte de a se constri cladiri monstruoase nu se gandesc oamenii ca nu au locuri de parcare e problema lor!De asta a ajuns Bucurestiul un haos total in materie de trafic si locuri de parcare....
  • -4 (14 voturi)    
    alternativa (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:07)

    Stoned [utilizator]

    oare nu era mai inteligent sa cumpere o schela de metal unde masinile se duc automat una peste alta? sau costa mai mult decat o cladire?
    • -6 (14 voturi)    
      Eh (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:29)

      Silviul [anonim] i-a raspuns lui Stoned

      Combinaţii tati... Cred ca asta cu locurile de parcare e praf in ochi.
      • -1 (5 voturi)    
        @Silviu (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:18)

        Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Silviul

        La asta m-am gandit si eu, dar cum nu avem planurile si toate detaliile trebuie doar sa speculam.
  • +13 (17 voturi)    
    nici o treaba (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:29)

    nicu [anonim]

    Numai experti pe aici ...!!!vedeti-va de ale voastre
  • -3 (25 voturi)    
    Bicicleta (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:35)

    basil [anonim]

    Oare n-ar fi mai ieftin sa isi convinga clientii sa foloseasca bicicleta?
    • +9 (27 voturi)    
      si sa devina (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:47)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui basil

      vegetarieni? si sa practice yoga? si mai ce?
      • +3 (25 voturi)    
        Uite ca (Miercuri, 16 februarie 2011, 22:15)

        Gogu de la bicletia [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        eu lucrez intr-un oras civilizat cu oameni mult mai civilizati ca romanii. Si nu-s saraci de loc.
        Si, de multe ori, venim la servici cu bicicleta. Sau cu transportul in comun.
        Numai in mintea nesimtitului roman, a se da jos din masina e ceva injositor si a merge cu bicicleta e o prostie.
        • -19 (23 voturi)    
          la costum pe bicileta...:))) (Miercuri, 16 februarie 2011, 22:26)

          geo26 [anonim] i-a raspuns lui Gogu de la bicletia

          mah...sa nu-mi zici tu mie ca vii imbracat la costum pe bicicleta ca iti creste nasul ca lui pinochio! totusi...lasa vrajeala...ca vii vineri imbracat casual pe bicicleta, asta o mai iau in calcul...dar...e totusi o singura zi din 5...asa ca joc de glezne cu bicilceta ta!
          • +16 (20 voturi)    
            Dar de ce sa nu poti merge la costum pe bicicleta? (Miercuri, 16 februarie 2011, 22:51)

            Frankie [utilizator] i-a raspuns lui geo26

            Nu inteleg gandirea asta primitivo-barbara. Pori merge foarte linistit la costum pe bicicleta. Nu trebuie sa pedalezi ca lance armstrong . daca nu ai aer conditionat transpiri mult mai rapid in masina decat pe bicicleta, pe bicicleta ai aer conditionat natural
          • +15 (19 voturi)    
            Cati angajati din Romania merg in costum la munca? (Miercuri, 16 februarie 2011, 22:55)

            Frankie [utilizator] i-a raspuns lui geo26

            Probabil doar 1-2% din angajatii din Romania merg in costum la munca. Deci nu costumul ar fi problema, ci mandria lor capitalista adica MASINA. Pai cum nene? Dai tot salariu tau pe rata la masina si vii cu bicicleta ce naibi ???
            • +1 (1 vot)    
              Foarte tare! (Joi, 17 februarie 2011, 22:14)

              crisami [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

              Mi-a placut ....::::))))))))
          • +18 (18 voturi)    
            ba da (Miercuri, 16 februarie 2011, 23:06)

            Lucian [anonim] i-a raspuns lui geo26

            Eu am vazut in UK multa lume la costum pe bicicleta. Insa nu biciclete de alea cu bara intre ghidon si șa, ci de alea mici pliabile ca sa le poata lua in tren.
          • +5 (5 voturi)    
            ehe..cati la costum (Joi, 17 februarie 2011, 11:13)

            neutrino [anonim] i-a raspuns lui geo26

            Armani am vazut prin Olanda (si nu numai) ...sa fii tu sanatos.
            In alta ordine de idei, majoritatea oraselor mari, care se respecta, au zona centrala pietonala...acolo cum ajungi cu masina??Zburand?
          • +1 (1 vot)    
            Bicicleta!! (Duminică, 20 februarie 2011, 4:49)

            bim bum bam [anonim] i-a raspuns lui geo26

            Da dom'ne, lasati vrajeala, daca esti la costum tre' neaparat sa ai MASINA de 'nspe metri, ceva de genul. Daca vi cu toagla la birou nu te mai respecta nici femeia de servici iar secretara incepe sa se gandeasca daca n-ar fi mai bine sa se marite decat s-o mai dea la un amarat de ecologist.
          • 0 (0 voturi)    
            bicicleta si autobuzul in romania (Luni, 21 februarie 2011, 13:46)

            ionutucian [anonim] i-a raspuns lui geo26

            Din pacate nu prea este viabil sa mergi cu bicla sau busul prin oras.
            Acuma depinde de oras, pt ca pe bicicleta poti intampina:
            - soferi agresivi si grabiti care te pot agata cu oglinda sau cu bara (= moarte sau vatamare grava), deci tre sa stii f bine regulile de circulatie si sa fii cu ochii in 4 tot timpul pt ca soferi din Romania sunt niste “tarani” de prima clasa, numai zic ca tre sa ai experienta multa ca sa ajungi nevatamat la munca,
            - caini comunitari (unii st mai mari decat bicicleta) care latra de zor, mai ales in haite (vezi cazul femeii sfasiate de caini), deci conteaza f mult zonele prin care treci si prietenia ta cu acei caini (pe mine ma latra propriul caine cand mai mergeam cu bicla), deci 99% din cainii care te vad pe strada, te alearga sa te muste.
            – praful si toxinele in exces pe care le iei in direct in freza (la fel depinde de zona si strazile pe care mergi.
            – mai e si ritualul zilnic de imbracat/dezbracat de hainele de mers pe bicicleta (chiar daca le iei peste),
            - posibilitatea ca bicla sa fie furata (cam 50% in decursul unui an), daca esti nevoit sa o legi cu lantul si nu ai un loc inauntrul locului de munca.
            Probleme cu autobuzul:
            - problema tiganilor batausi, problema tiganilor hoti, problema statului intr-un loc plin de: voma, pipi, caca, alti virusi si paraziti dornici de o noua casa, costul destul de mare al biletului/abonamentului, intarzieri, mirosuri urate.
            In general depinde foarte mult de condiile in care se desfasoara transportul spre munca. Pt unii e mai bine pe jos, pt altii cu masina, pt altii cu bicla, pt alti cu busul. Fiecare gandeste pt el si face un calcul: cati bani vrea sad ea pe transport vs confortul pe care il obtine. Daca ar fi posibil un transport cu bicicleta st sigur ca f multi ar opta pt ea, pt ca st foarte multi romani care nu au multi bani si prefera sa faca economii mergand pe bicla.
        • +14 (14 voturi)    
          da si nu (Joi, 17 februarie 2011, 0:43)

          I [utilizator] i-a raspuns lui Gogu de la bicletia

          nu e nici asa. Eu am incercat si incerc sa merg cu bicicleta de cate ori pot. Dar orasele noastre nu sunt facute pentru asa ceva. Asta e marea problema. Dar vad ca se mai schimba lucrurile. asa ca ma astept sa merg tot mai des cu bicicleta.
        • +5 (13 voturi)    
          Cu bicla la serviciu (Joi, 17 februarie 2011, 9:03)

          Cristian [anonim] i-a raspuns lui Gogu de la bicletia

          In Bucuresti in mare parte este imposibil sa mergi cu bicicleta decat daca o iei pe carosabil unde incomodezi soferii din cauza benzilor inguste si risti sa dea cineva peste tine. Deci bicicleta nu e o optiune.

          Si pentru carcotasi, benzile alea desenate pe asfalt nu sunt piste de biciclete, sunt o gluma.
        • -1 (1 vot)    
          think dude... (Joi, 17 februarie 2011, 13:45)

          cvi [utilizator] i-a raspuns lui Gogu de la bicletia

          Si cam in cate zile cu +35 de grade mergeti voi cu bicicleta in orasul acela cu oameni mai civilizati ca romanii?
          Ori nu prea aveti zile cu asa temperaturi? hmm..
          La noi, aici de unde ai plecat, sunt multe zile toride in timpul verii. Iar iernile, as pune pariu ca sunt cu vreo 10 grade mai friguroase aici, la noi,
          Se simte in tonul tau o frustare. Sa fie provocata de concetatenii tai, mai civilizati ca tine(presupun ca inca esti roman)?

          un motociclist
          • +1 (1 vot)    
            of of (Joi, 17 februarie 2011, 15:04)

            diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui cvi

            cate grade sunt in diminetile de vara intre ora 7 si 8? pentru drumul retur temperaturile toride nu sunt o mare problema cand stiu ca acasa ma asteapta dusul.

            iarna nu folosesc bicicleta decât daca este prea multa zapada. ca sa-ti faci o idee, in ultimele 2 luni si jumatate am plecat cu bicicleta la munca de vreo 20 de ori (e o estimare minimala). afla ca asa cum exista echipamente speciale pentru motociclisti, s-au inventat haine impermeabile si manusi calduroase si pentru biciclisti.

            iti scriu dintr-un oras românesc in care acum 10 ani biciclistii erau priviti ca niste extraterestii, iar azi sunt priviti ca niste participanti normali la trafic.
            • +1 (1 vot)    
              i agree (Joi, 17 februarie 2011, 17:44)

              cvi [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

              Stiu ca se poate. Eu ma sui pe motoreta si pe ploaie. Insa zi de zi, vara, plec la 8 si jumatate dimineata, la 27-29 de grade. In zilele nasoale si la peste 30. De intors, la 6 seara, am venit si pe 39 de grade. Si merg cot la cot cu multi biciclisti si motociclisti.

              Pe cand in tarile alea "civilizate", pe care le invoca cel de mai sus, cetatenii dau ochii peste cap daca temperaturile ajung la 30 de grade in timpul zilei.
              Eu doar zic ca nu e greu de inteles de ce in Belgia, Olanda, Germania sau Marea Britanie sunt mai multi pe doua roti decat sunt la noi.

              Din partea mea, sa mearga fiecare cu ce vrea, nu sunt atat de arogant sa cred ca pot educa eu lumea. Am ajuns la concluzia ca e mai bine pt. mine pe doua roti, ca timp economisit, si de aia am ales varianta asta.

              ride safe
        • -1 (1 vot)    
          Povesti spuse de cine nu a incercat (Joi, 17 februarie 2011, 20:41)

          etre [anonim] i-a raspuns lui Gogu de la bicletia

          Vii aici, spui ineptii si in plus ne faci si barbari.

          Ai incercat sa mergi cu bicicleta la servici in Bucuresti, I guess not. Nici cei mai infocati suporteri ai ideei, dintre cei care ii cunosc, nu au reusit sa se tina.

          Nu este fezabil, ajungi transpirat, plin de praf. Nu era tocmai ok sa discuti cu subcontractorii putind a transpiratie acra.

          Personal, am incercat de cateva ori. M-am rezumat la a folosi metroul.
    • +8 (8 voturi)    
      Parerea mea (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:28)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui basil

      Sa faca campanii pt. civilizarea calatorilor in transportul comun, probabil mii de oameni au avut neplaceri in autobuz si prefera masina personala. Sa faca campanii ca oamenii sa-si cumpere masini de dimensiuni mai mici, castigam spatiu de parcari, mai putin poluare in orase, sa respiri o zi putin fum nu mori, dar sa te nasti in oras si sa-l respiri 80 de ani poate aduce si efecte negative, mai putine importuri de petrol. Ca toata lumea sa aiba bicicleta ar trebui ca autoritatile si fabricantii sa faca un plan maestru anti furt, toate piesele dintr-o bicicleta sa fie stantate cu coduri iar in cadru si alte parti sa introduca in interior o multime de elemente de securitate, sa faca inutila si lunga munca de stergere a originii bicicletei, asa oamenii vor putea sa umble cu bicicletele mai putin stresati.
      • +2 (10 voturi)    
        bicicleta vs autobuz vs masina (Joi, 17 februarie 2011, 7:36)

        btr80 [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

        Bicicleta nu rezolva mare lucru in afara de plimbari. Sa vad eu cum merge fanul bicicletei in luna februarie la -15 grade sau zilele trecute cand a fost vantul ala taios. Sau pe ploaie. Sau cu sacosa cu cartofi si rosii de la magazin spre casa. Transportul in comun e o solutie in conditiile in care se vrea cu adevarat lucrul asta dar nu e nici ala cel mai simplu lucru din lume, trebuie sa aibe punctualitate de ceasornic, statii amplasate judicios si sa fie macar pe jumatate de curat cat masina personala. Avocatii bicicletei uita ca tarile "in care au fost ei" au oricum grade de motorizare mult superioare Romaniei, bicicleta e o chestie fancy pentru zilele frumoase, cei care o au au oricum si o masina. Problema in Romania e densitatea prea mare a oraselor, arterele de circulatie inguste, lipsa parcarilor si congestionarea traficului cu diversi cetateni care nu au treaba in Bucuresti (sau alt oras) dar trec pe acolo pentru ca nu au varianta de ocolire. Toate astea sunt consecinta unui urbanism dezastruos extrem de greu reparabil si a unei arhitecturi deficitare reparabile prin metode cum e cea din articol.
        • +2 (2 voturi)    
          si (Joi, 17 februarie 2011, 10:40)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui btr80

          e interzis pe polei si gheata
        • +2 (2 voturi)    
          raspuns succint de fan de bicicleta (Joi, 17 februarie 2011, 15:33)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui btr80

          pentru vânt exista manusi si haine impermeabile, inclusiv pantaloni impermeabili pe care ii poti lua peste pantalonii cu care te vad colegii in birou.

          pentru ploi exista pe lânga haine impermeabile si o foarte larga gama de pelerine mai mari sau mai mici, mai grele sau mai usoare, care flutura-n vânt sau care stau aproape tzepene etc.

          cartofii si rosiile luate de la magazin pot fi puse fie in cosul bicicletei (in oras e recomandabil sa folosesti o bicicleta de oras, comoda, cu un f bun echilibru, cu lumini, cu aparatori ample la ambele roti si la lantz, cu cos pentru cumparaturi etc), fie in rucsacelul pe care il porti in spate. pâna acum n-am asistat la conflicte criminale intre rosiile si notebook-ul din rucsacel.

          nu folosesc bicicleta in cazul in care este polei, gheata sau zapada necuratata pe traseul meu obisnuit. in acest caz, folosesc transportul in comun (in aceasta iarna l-am folosit mai rar decât am folosit bicicleta).

          sunt biciclist vechi, si am pedalat atât aici vreme de vreo 5 ani, cât si in câteva orase din vest, vreme de aproape 6 ani. contrar perceptiei tale, densitatea spatiului urban este mai mare in vest decât la noi, strazile lor sunt mai inguste decat ale noastre (pentru ca nucleul oraselor lor a fost construit inainte de sec XX iar arterele erau gândite pentru carutze, nu pentru masini; artere largi gasesti in America de Nord, dar in orasele europene nu gasesti decat la periferie, adica acolo unde orasul s-a extins in ultimii 40 de ani) iar problemele cu locurile de parcare sunt absolut aceleasi. daca in intervalul 9-18 ajungi cu masina personala intr-un oras mediu spre mare din vest, te poti astepta sa-ti trebuiasca 10-30 de min pentru a gasi loc de parcare.
          • 0 (2 voturi)    
            biciclete (Joi, 17 februarie 2011, 17:54)

            @diddlyjo [anonim] i-a raspuns lui diddlyjo

            2/3 din masurile enuntate de tine (pantaloni impermeabili, manusi, etc) sunt bravada ieftina. Inteleg ca bicicleta e hobby-ul tau dar nu poti obliga intreaga populatie la chestia asta dupa cum nu poti obliga toata lumea sa colectioneze toata lumea sa colectioneze tibre. Ai sa spui ca "salvam planeta". Tot asa bine o putem salva renuntand la scarile cladirilor (incorporeaza o gramada de energie-le putem inlocui cu scari de incendiu sau cu franghii atarnate la ferestre), la incalzirea locuintelor (mai putem pune o plapuma dupa cum ne recomanda Ceausescu acum 20 de ani, samd), mancand carne cruda, samd. Una peste alta Romania are o clima aspra timp de 4-6 luni pe an (ori prea frig ori prea cald) si nu poti obliga o intreaga populatie in care mai ai si femei care umbla in fusta si persoane care umbla in baston sau care pur si simplu nu vor sa umble cu nu stiu ce pelerine impermeabile. Cu orasele vestice probabil te referi la centrele istorice. Eu ma refeream la zonele de locuit respectiv la cele industriale si la cele de birouri. Adica la cele care aduc painea de zi cu zi pe masa.
  • +10 (16 voturi)    
    legi (Miercuri, 16 februarie 2011, 20:42)

    maria [anonim]

    Asta e consecinta nerespectarii legilor !
    • -11 (13 voturi)    
      @maria (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:07)

      mitic [anonim] i-a raspuns lui maria

      cugetarea ta e adinca....foarte adinca
      • +2 (2 voturi)    
        legi (Joi, 17 februarie 2011, 12:26)

        maria [anonim] i-a raspuns lui mitic

        E usor sa fii ironic , dar stiu despre ce e vorba !
        Sigur i s-a spus ca legea prevede un nr de parcari , spatii verzi etc. Dar beneficiarul a preferat probabil sa dea mita sa i se permita sa construiasca .Daca nu i s-a spus atunci primaria a incalcat legile in vigoare .
        • 0 (0 voturi)    
          imobil (Vineri, 18 februarie 2011, 14:02)

          @maria [anonim] i-a raspuns lui maria

          nu stii....esti simpatica , asa ca iti voi explica, ca sa poti sa stii.
          1.Atunci cand iei decizia sa cumperi un asset sau o cladire chemi experti si faci un due diligence.Deci spaniolul a fost informat inainte de a scoate banii din buzunar( ca nu are parcare, ca asa si pe dincolo).
          2.Decat sa-l plangem ca a fost viclenit mai bine am gandi ca a riscat in perioada de boom si s-a dovedit ca a riscat prost.A cumparat o cladire mediocra intr-o zona buna.
          3.Interpretarile pe marginea legii sunt nule in cazuri din astea.E clar ca aprobarile s-au dat la limita penalului( in PUG acolo e zona rezidentiala).
          4.PUZ mai mare decat acum nu mai primeste.
          5.Zilele astea s-a dat o lege care spune ca are timp fix 1 an sa intre in legalitate.
          6.In HCL 66 scrie ca ai posibilitatea sa platesti pentru fiecare loc de parcare lipsa ca sa poti primi autorizatia.

          :)
  • -1 (7 voturi)    
    combinatii (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:06)

    mitic [anonim]

    e combinatie, clar, ala trebuie sa cheltuie niste bani musai si nu stie cum....))))
    motive:
    1.poate sa faca pacare subterana ( e mai greu dar nu imposibil, si fara sa demoleze casa.daca aia care il sfatuiesc nu stiu cum se poate face , asta nu inseamna ca e si imposibil.
    2.poate face parcare supraetajata cu lift si intrare-iesire din imobil.( e complicat dar nu imposibil)
    3.daca demoleaza nu mai prinde el regim de inaltime peste PUZ-ul zonei.Daca prinde, e alta combinatie.
    4.mai sunt si altele ....da' se taxeaza...:))))))
    • +5 (11 voturi)    
      Haha (Miercuri, 16 februarie 2011, 23:17)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui mitic

      Cum sa faca parcare subterana? Sa sape sub fundatie?

      Toata lumea e experta...
      • -1 (1 vot)    
        expert (Vineri, 18 februarie 2011, 14:06)

        @orpheus [anonim] i-a raspuns lui Orpheus

        N-am spus nicaieri in post sa sape pe sub fundatie.
        Daca te pasioneaza subiectul putem dezvolta in particular pe subiectul asta.
        Contra cost, evident.
  • +6 (6 voturi)    
    pai... (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:19)

    cosmo [anonim]

    oricum e amortiata, a prins perioada de boom, stati linistit. demoleaza, face 2 niveluri la subsol de parcare, apoi inca 10 in sus :) la mai mare !
  • +1 (5 voturi)    
    si locatarii viitorului bloc? (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:37)

    nicu [anonim]

    Viitorii locatarii sa inteleg ca o sa fie oameni saraci care nu au masini ... ca doar nu se apuca de facut parcare subterana ...
    Oricum ... prost o sa fie ala care cumpara ... nu ala care vinde ...
  • -2 (12 voturi)    
    Aberatii umane (Miercuri, 16 februarie 2011, 21:45)

    anon [anonim]

    Se pare ca nimeni nu sesizeaza stupiditatea actiunii in sine... cata risipa de resurse, bani, ore de munca ce vreti voi ca sa fie cladirea demolata si construita alta in loc... doar pt. niste locuri de parcare in plus.
    Rasa umana e sortita pieirii!
    • -1 (7 voturi)    
      oare? (Joi, 17 februarie 2011, 0:45)

      I [utilizator] i-a raspuns lui anon

      e stupida doar daca are o alternativa mai buna. Care ar fi aia dupa tine? Nu mai face oamenii stupizi fara sa oferi si o solutie la problema lor.
    • -2 (4 voturi)    
      nope... (Joi, 17 februarie 2011, 3:51)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui anon

      E cladire din aia modulara, din cateva bare de fier, sticla gips si carton, oricum la un cutremur cadea singura...
      Da-i Doamna, sanatate lui asta! Si da-le si minte primarilor, sa se mai apuce si ei de daramat!
  • +5 (9 voturi)    
    Mie nu mi-e mila (Miercuri, 16 februarie 2011, 22:00)

    tic [anonim]

    Se pare ca proprietarul are bani de aruncat. Probabil ca sunt bani negri sau sunt bani castigati din furaciuni si evaziune fisacala.
    Eu am cumparat acum cativa ani un teren de 700mp la tara (intr-un sat din jud. Dambovita), Pe el era o cocioba de 3x4m pe care am vrut s-o demolez. Am platit o gramada de bani pentru asta, mai mult decat pe terenul propriuzis.
    Proiect de demolare, proiecte si autorizatii de debransare de la utilitati: apa curenta, canal, electricitate, gaze, etc. Apoi taxe pentru colectarea molozului, gunoi, mediu, pompieri, sanepid, salubritate, etc. Toate astea se platesc cu bani grei. In mare, demolarea unui imobil costa cam 80% din costul construirii unei cladiri noi.
    Asa ca, dupa parerea mea, proprietarul in cauza face ceva pe bani, daca a ales solutia asta pentru o cladire noua, construita abia de zece ani..
    In locul lui, daca mi-ar pasa de banii mei castigati din greu, as fi oferit cladirea spre inchiriere la jumatate din pretul pietei, din cauza lipsei locurilor de parcare.
    Sunt sigur ca sunt si firme mai amarate, care nu ofera angajatilor masini de serviciu, dar care ar fi fost amatoare de un sediu la un pret avantajos, in conditiile in care majoritatea salariatilor sai vin la serviciu cu RATB-ul sau cu metroul.
    Dar daca "barosanul" imbogatit peste noapte vrea neaparat sa inchirieze la multinationale, pe bani multi...
    Poti sa faci ceva pe placerea (prostia / megalomania) imbogatililor vremurilor noastre?
    Nu-l plangeti pe proprietar!!!!!!!
    • +1 (9 voturi)    
      Incorect (Miercuri, 16 februarie 2011, 23:44)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui tic

      Demolarea nu costa prea mult si probabil proprietarul nu gasea clienti nici la jumatate din pretul zonei - cine naiba isi deschide o firma serioasa fara nici un loc de parcare? Daca iti vine cineva la tine, sa zicem un director de la alta firma pentru negocieri, ce faci, ii lasi masina in mijlocul strazii ca nu ai macar 1 loc unde sa o puna? Si ce angajati accepta sa lucreze la o firma serioasa (ca nu e sediu de firma de apartament) daca nu are parcare?
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 16 februarie 2011, 23:58)

    andrei [anonim]

    Ia interesati-va cine e proprietar si mai vorbim dupa.
  • +1 (3 voturi)    
    prostire pe fata. (Joi, 17 februarie 2011, 1:28)

    andrei [anonim]

    este mult mai simplu sa gasesti intr-o raza de 50-100de m un teren de cumparat/inchiriat pe care sa faci parcarea dar spilul sunt cele 2-3 subsoluri care apar si cele 2 etaje suplimentare plus o gandire noua a cladirii astfel incat suprafata inchirata sa fie dubla si sa obtina in plus si parcarile subterene.Cum nu sunt blocuri asa inalte in zona probabil ca mai cotizeaza si la aia cu ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    din poza (Joi, 17 februarie 2011, 5:30)

    coco [anonim]

    e vorba despre garanti bank, cladire sau propietar?

    ce anume se darama de fapt?
    • +1 (1 vot)    
      din poza (Joi, 17 februarie 2011, 8:55)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui coco

      pare a fi o simpla agentie de banca deci simpli chiriasi.
  • -1 (3 voturi)    
    ok (Joi, 17 februarie 2011, 8:51)

    georgica [anonim]

    Proprietaru are ce trebuie adica .... $$$$$$$$$ si n-are decat sa faca "ce vrea muschii lui".
  • +1 (1 vot)    
    stati voi linistiti (Joi, 17 februarie 2011, 9:49)

    dodo [anonim]

    asa cum zicea cineva o sa mai puna cel putin inca 2 etaje desupra, stim toti ca asta inseamna mai mult spatiu util = mai mult profit pe viitor !
    iar a 2-a la mana : cladirea a fost de mult amortizata si si-a scos banii de cateva ori pana acum , nu uitati ca e construita in 2000/2001 deci a prins boom-ul imobiliar cu chirii de astronomice pe mp
    eu nu as fi demolat-o daca nu as fi primit o autorizatie de P+8 (minim) dar asta e decizia proprietarului ...
    cat despre locul de parcare : chiar credeti ca nu ar gasi chirias la 9 E/mp fara loc de parcare inclus ?
    • 0 (0 voturi)    
      Lucrurile nu stau chiar asa (Joi, 17 februarie 2011, 11:52)

      catiusa [anonim] i-a raspuns lui dodo

      Stimati cititori,
      Costurile unei parcari subterane sunt foarte mari, de aceea toti investitorii fug ca de Dracu de ele. In plus, mananca si spatiu, care poate fi inchiriat. Credeti-ma ca nu este nici o afacere sa demolezi ditamai blocul pentru doua etaje. Asa cum zicea un cititor mai sus, este foarte costisitor sa demolezi ditamai cladirea-autorizatii, proiect, demolarea in sine, plus construirea cladirii noi. Mai ales ca omul a cumparat, adica a dat bani pe ea. Acest caz ilustreaza lucrul facut fara cap. Nimeni nu inchiriaza o cladire cu cateva mii de euro pe luna, ca sa vina cu autobuzul sau cu bicicleta. Bicicleta nu prea este o alternativa in bucuresti, va spun din experienta personala, era sa mor calcata de mai multe ori intr-o saptamana si mai mult o caram in spate printre masini decat mergeam, iar transportul in comun, inca nu functioneaza cum trebuie. Asa ca oamenii vor parcare, mai ales daca trebuie sa vina din Drumul Taberei pana in Floreasca. Daca nu au parcare raman goale. Cu siguranta acesta nu este singurul exemplu.
  • -1 (1 vot)    
    Bravoooo (Joi, 17 februarie 2011, 11:46)

    Dinu [anonim]

    Asa este consecinta modului haotic in care s-a construit in Bucuresti. Proprietarul trebuia obligat inca de la inceput sa asigure locuri de parcare, de catre Primarie. Pe viitor, asa ar trebui procedat. Sper ca Legea Capitalei a Elenei Udrea sa prevada ceva si in acest sens
  • +1 (3 voturi)    
    parcare subterana (Joi, 17 februarie 2011, 11:55)

    eu [anonim]

    s-a umplut pagina de comentarii asa ca ... ma bag si eu:

    1. omul poate sa faca 2-3 etaje de parcare la subsol. In Pipera in super cladirile de aici un loc de parcare costa 1000E pe luna. Deci daca face 20-30 locuri de parcare ... faceti un calcul.
    2. parcare poate sa aiba rampe automate, ar putea sa tina 3-4 pasini pe o rampa fara "scari" - sunt cladiri care au asa ceva
    3. daca face 6 sau 7 eraje in loc de 4 ... alti bani la kirie
    4. trageti linie si faceti un calcul

    cat despre bicicleta, si eu as veni dar ma umplu de praf.... sa nu mai vorbeasca meseriasii din afara ca stim si noi cum e la ei. La noi e naspa si cu masina, de multe ori trebuie sa dai aerul pe recirculare din cauza prafului, sa nu mai intre de afara. De piste sau "protejarea" biciclistilor in trafic nu mai zic.
  • 0 (2 voturi)    
    Si eu ma bag (Joi, 17 februarie 2011, 12:39)

    arhideco [utilizator]

    si voi fi foarte scurt - cladirea are probleme in acte, dupa cate am auzit. Conform noii legislatii urma oricum sa o darame. Si da, are probleme de cand a fost ridicata, de 10 ani.
    Misto, nu?
    Si-a spus ca daca tot o face, sa imbine utilul cu placutul.
  • +1 (1 vot)    
    Este absolut scandalos (Joi, 17 februarie 2011, 13:07)

    adela [anonim]

    Este absolut scandalos cum unii oameni reusesc sa faca asemenea boacane, adica cum sa ridici o cladire si dupa s-o demolezi ca sa construiesti alta, de data asta cu locuri de parcare....pai de la bun inceput primaria trebuia sa-i impuna acestui proprietar sa asigure locuri de parcare; asta-i bataie de joc, cum se construieste in Bucuresti anapoda.....poate acea lege a capitalei a lui Udrea, daca va trece, va stopa asemenea actiuni absurde
    • +1 (1 vot)    
      nu e scandalos (Joi, 17 februarie 2011, 15:16)

      eu [anonim] i-a raspuns lui adela

      pentur primarie asta inseamana BANI. bani de la ridicarile de masini, bani pentru autorizatii(demolare, construire, taxe mediu, pompieri, aritect) locuri de munca pentru cei care le construiesc, de aici alte taxe, impozite ... pentru toata lumea..... pentur fraieri ce-i drept: alt praf, alta distractie
  • 0 (2 voturi)    
    Luati exemplu, altfel suportati consecintele! (Joi, 17 februarie 2011, 13:39)

    me_mihai [utilizator]

    Asta ar trebui sa fie exemplul pentru toti ceilalti proprietari de cladiri care nu au locuri de parcare. Pe de alta parte, masurile primariei locale de a ridica masinile parcate ilegal sunt bine venite. Nu trebuie sa suport eu aglomeratia pentru ca un anumit proprietar de cladiri, avar si zgarcit nu si-a facut parcare.
  • +1 (1 vot)    
    cunosc (Joi, 17 februarie 2011, 16:01)

    dan [anonim]

    Cunosc cladirea aceea foarte bine. Initial a fost mai mica, in stanga ei fiind si locuri de parcare. Dupa un timp, fostul proprietar a mai construit o extindere exact pe parcare, si astfel nu a mai ramas nici un loc liber. Oricum cladirea e crapata peste tot , noroc c-o darama
  • -2 (2 voturi)    
    oprescu vad c-o arde aiurea (Joi, 17 februarie 2011, 16:53)

    petre [anonim]

    oprescu vad c-o arde aiurea daca l-a lasat s-o construiasca fara locuri de parcare , si-acum aproba s-o reconstruiasca.....pai nu era datoria primariei sa-l oblige sa faca parcare in the first place? poate legea aia a capitalei o s-aduca reglementari noi in privinta asta
    • +1 (1 vot)    
      Cine oare, cine oare? (Joi, 17 februarie 2011, 18:07)

      Costache2009 [utilizator] i-a raspuns lui petre

      ... era primar in perioada cu pricina? Cine o fi dat autorizatia si la blocul Millenium din coasta Catedralei Sf. Iosif???

      "Blocul de pe Calea Floreasca nr. 141-143 are nu mai putin de patru etaje si a fost construit in perioada 2000-2001."
  • +1 (1 vot)    
    Exista o problema (Joi, 17 februarie 2011, 17:48)

    Costache2009 [utilizator]

    In zona respectiva P+4 este nivel maxim de inaltime. Dar nu se impiedica asa un investitor serios de o prapadita de lege a urbanismului... Se da la gazeta ca ce mare investitor e el si cum face zgirie nori cu jdamii de locuri de parcare, da-i pune bete-n roate vreun nesimtit de primar...
  • +1 (1 vot)    
    declaratie trista-membru comisie Urbanism (Joi, 17 februarie 2011, 18:09)

    Ioana [anonim]

    Cel mai trist in articolul acesta e faptul ca Domnul Dan Marin, considerat pe vremea cand eram studenta la arhitectura un Domn cu viziuni "liberale" si avangardist a putut sa declare in Europa anului 2011 ca soarta cladirilor fara locuri de parcare este demolarea. Aflati Domnule Dan Marin ca tendinta in orase civilizate si nu numai Europa, ci si America de Nord -Chicago spre exemplu, este exact sa nu fie atrase masini in centru pentru a nu-l bloca si in acest sens este introdusa in diverse modalitati in legislatia de urbanism/ proiectare exact cerinta de a nu asigura locuri de parcare. Se obtin puncte in plus in scopul obtinerii certificarii LEED sau BREEAM (cladiri sustenabile) pentru un numar cat mai mic de locuri de parcare. Este o problema falsa mai ales cu reteaua de metrou din Bucuresti (in care s-ar putea investi pentru a fi si mai bine dezvoltata) In plus si bicicleta e o posibilitate, si tramvaiul si autobuzele si daca invatam sa le folosim.... E clar ca problema noastra cea mai mare e ca suntem intepeniti in idei fixe si expirate si nici nu vrem sa invatam de la altii ....
    • -1 (1 vot)    
      ba declaratie corecta (Joi, 17 februarie 2011, 19:49)

      tot un arhitect [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Stimata colega,

      Tineti cont ca Romania se afla in acest moment in cu totul alta situatie decat "Europa" si "America de Nord". Romania are nevoie de zeci de ani de crestere economica sustinuta (si de un transport auto adecvat) pentru a ajunge aceste tari din urma. Sa nu comparam amaratele noastre orase lipsite de niste retele edilitare calumea sau de drumuri cu New Yorkul sau Frankfurtul. Si chiar si acolo lucrurile la care va referiti se refera strict la "downtown"-uri si mai putin la orasul in ansamblu. Cu asemenea pareri care NU corespund nici pe departe comenzii sociale nu ma mira ca marea parte a populatiei ne considera niste inutili care mai mult ii incurca, fac copy/paste la proiecte si le cer o groaza de bani.
      • +1 (1 vot)    
        downtown? exact! (Sâmbătă, 19 februarie 2011, 21:55)

        horia_m [utilizator] i-a raspuns lui tot un arhitect

        bine, dar cladirea in cauza ESTE in downtown-ul bucurestean. Din cate imi amintesc, e undeva pe Polona-Galati. Deci in interiorul centurii formate de mihai bravu. Deci in centrul vechi.

        Sigur ca e discutabila chestia cu locurile de parcare. Teoretic, si le-ar putea construi, din partea mea, dar de ce face asta supraetajand cu trei nivele? de ce legea urbana e asa de "flexibila" in bucuresti?
  • +1 (1 vot)    
    criza din Spania, salvata de cine plateste (Vineri, 18 februarie 2011, 20:00)

    cineva cu nasu'n pijama [anonim]

    cand nu se mai poate construi in Spania, se construieste in România... aici mai sunt niste subventii, niste grasime de adunat...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi