Studiu de caz: Masurile prin care Viena vrea sa-si rezolve problemele de trafic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 26 mai 2011, 23:55 Economie | Imobiliar

Parcare de biciclete in Viena
Eliminarea autostrazilor din oras, edificarea de parcari multietajate, racordate la transportul in comun, crearea de benzi pentru biciclete si marirea spatiilor pietonale sunt cele mai importante masuri pe care Viena le-a implementat pentru a rezolvat problemele legate de trafic. Aceste solutii au fost prezentate joi la Bucuresti, de Markus Tomaselli - profesor la Institutul de Urbanism si Peisagistica al Universitatii Tehnice din Viena.

  • Prezentarea a avut loc in fata membrilor Comisiei de Administratie Publica de la Camera Deputatilor in cadrul unei dezbateri publice despre rezolvarea problemelor de trafic.  

In conditiile in care in Bucuresti se largesc strazi pentru tranzitarea centrului orasului, se fac pasaje si strapungeri, iar primarul general vrea chiar o autostrada suspendata, administratia din Viena doreste sa scoata din oras cele doua autostrazi care merg spre centrul capitalei austriece.

          
           "O autostrada este pe malul Dunarii si, desi nu este chiar atat de aglomerata, blocheaza dezvoltarea zonelor din jur, separand orasul de rau. Nu ai cum sa traversezi dintr-o parte in alta, ceea ce produce o separare. A doua autostrada a fost proiectata pentru un trafic de 70.000 de masini pe zi, iar acum s-a ajuns la 200.000 de masini pe zi, ceea ce duce la blocaj, cozi care se intind pe kilometri. Nu o putem largi pentru ca este in oras, aproape de zone construite. In anii 70, pentru ca nu aveam cum sa sporim capacitatea autostazilor, le-am inaltat. Acum, cand ne uitam in urma, consideram ca aceasta a fost cea mai mare greseala pe care a facut-o orasul", a explicat Markus Tomaselli.

Cu alte cuvinte, nu construirea de drumuri noi rezolva problema traficului in orase. Dezvoltarea transportului in comun si conectarea acestuia cu un sistem de parcari, crearea de benzi pentru biciclete si dezvoltarea spatiilor pietonale sunt cheia rezolvarii problemei. Pe langa rezolvarea problemelor de trafic, aceste solutii duc in timp la un oras mai putin poluat, placut locuirii si sustenabil.

Referitor la transportul in comun, pentru vienezi, sigurul mijloc de transport atractiv este transportul pe sine: metroul si tramvaiul. "Nu poti obliga pe nimeni sa foloseasca autobuzul, dar daca sunt alternative viabile la transportul cu masina personala, omul le va alege pe acestea", a declarat Tomaselli.

 
Pentru rezolvarea problemelor de trafic, Viena a luat urmatoarele masuri luate in ultimii ani:

  • a dezvoltat transportul in comun;
  • in ultimii zece ani s-au construit 50.000 locuri de parcare publice (parcari subterane si supraetajate) si 20.000 de garaje private(in subteran sau in interiorul cladirilor), statul ajutandu-i cu bani pe proprietari sa-si construiasca aceste parking-uri pentru a debarasa spatiul public.
  • eliminarea parcarilor gratuite din centrul orasului, iar la cele cu plata, timpul maxim de stationare este de 3 ore, in zonele mai aglomerate ajungand si la 1,5 ore. Parcarea pe zi costa destul de scump. Pe langa decongestionarea centrului, aceasta masura a adus venituri importante la bugetul municipalitatii. Banii achizitionati au fost folositi pentru amenajarea benzilor de biciclete, construirea parcarilor publice si suventionarea parcarilor private si amenajarea spatiilor pietonale.
  • s-au creat centre de unde se pot inchiria gratis biciclete. Aceste biciclete se inchiriaza dintr-un loc si pot fi lasate in alta parcare. Sistemul functioneaza in baza unui card bancar. Prima ora este gratuita, dupa care tariful creste cate putin cu fiecare ora de folosinta. Acest program a avut succes.
 

In continuare, Viena a dezvoltat un plan urban care propune mai multe masuri pentru imbunatatirea traficului:  

- crearea de trotuare cu o latime de minim 2,5 metri, ca sa fie atractive pentru pietoni;

- conectarea transportului pe sine cu un sistem de parcari, ca oamenii sa vina pana intr-un punct cu masina, sa o parcheze si mearga in centru cu transportul in comun;

- dezvoltarea infrastructurii pietonale: trotuare largi, amplasarea de banci, cismele, etc;

- dezvoltarea retelei de benzi de biciclete;

- construirea de parcari supraetajate pentru ca masinile parcate pe marginea drumului sa intre acolo si spatiul public sa fie debarasat;

Pornind de la aceste directive, municipalitatea doreste transformarea in integralitate a bulevardului MariaHilfer Strase in pietonal. Initial avea patru benzi pe sens, dupa dezvoltarea unei magistrale de metrou in zona a fost adus la doua benzi, iar acum traficul auto va fi eliminat. In 2010, o alta artera importanta din oras, Kärntnerstrase, a fost transformata in pietonal, desi oamenii din zona s-au opus.  

Ca si masuri imediate, in acest moment Viena se axeaza pe imbunatatirea transportului in comun si dezvoltarea retelei de parkinguri pentru ca oamenii sa nu isi mai depoziteze masinile pe spatiul public si astfel sa creasca calitatea acestuia. De asemenea, se doreste imbunatatirea microclimatului. Temperatura medie anuala in oras a crescut cu 2 grade. Pentru a evita incalzirea aerului se vor planta spatii verzi si se vor amenaja fantani artreziene.

Dezbaterea publica de la Camera Deputatilor fost organizata de Ordinul Arhitectilor din Romania in parteneriat cu Centrul de Excelenta pentru Dezvoltare Durabila.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

44473 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Mai intai trebuie sa ne rezolvam mentalitatea (Joi, 26 mai 2011, 23:26)

    Frankie [utilizator]

    Abia apoi problemele de trafic
    • +3 (3 voturi)    
      chiar ma gandeam. (Vineri, 27 mai 2011, 13:39)

      hash [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      spune-le asta volano-aholicilor.

      o sa te ia la bataie.
  • -13 (25 voturi)    
    Sugestii (Vineri, 27 mai 2011, 0:07)

    cetateanul [anonim]

    In toate tarile civilizate mamicile isi pund funduletul dimineata in masina si isi duc odraselele cu masina la scoala. In zilele cand elevii nu au ore, se simte diferenta.

    Pensionarii au si ei dreptul sa se bucure de viata, dar uita ca muncitorii le platesc pensia, ies dimineata sa cumpere ziarul , sa plimbe cainele sau sa faca miscare, probabil opresc milioane de masini la trecerea de pietoni in fiecare dimineata. Ar trebui cineva sa le spuna sa nu incurce populatia activa care le da sa manance la primele ore ale diminetii.
    • +6 (14 voturi)    
      Ai probleme grave omule (Joi, 26 mai 2011, 23:32)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul

      incearca o consultatie la spitalul 9
    • +8 (12 voturi)    
      Io zic ca... (Vineri, 27 mai 2011, 1:04)

      Cetateanu' turmentat [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      ... cel mai bine ar fi sa dai cu masina peste aia care au tupeul nesimtti sa treaca strada prin fata ta, si unde mai pui, si pe trecerea 'peste' pietoni! Iar pe bosorogii aia care uita ca muncitorii (adica, cei ca tine) cu AiChiu-ul cat numaru' de la pantofi le platesc pensia i-as obliga chiar sa treaca autostrada la ora de varf! In felul asta ti s-ar rezolva toate problemele si ai fi muuult mai fericit!

      Dupa cum zicea Frankie mai sus, mai inainte de toate romanul ar trebui sa isi schimbe mentalitatea. Dar asta e aproape imposibil.
      • 0 (0 voturi)    
        este un avertisment (Sâmbătă, 28 mai 2011, 12:49)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu' turmentat

        Ce spune "cetateanul" este un avertisment, un remindre ca mai sunt muuulti care au aceeasi mentalitate, si actioneaza in consecinta - voteaza cu Iliescu!
        referitor la SUA, unde multi parinti isi duc copii cu masina la scoala, trebuie tinut cont ca acolo distantele SUNT mai mari ca la noi, adeseori chiar este necesar ca elevii sa fie luati de School Bus sau adusi de parinti ...
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 27 mai 2011, 8:56)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      Si eu care credeam ca Oprescu e cel mai cretin roman...
    • +1 (1 vot)    
      Care tari civilizate? (Vineri, 27 mai 2011, 10:04)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui cetateanul

      Nu generaliza. Intr-adevar in US e cam asa, dar nu as psune ca e civilizata din punctul asta de vedere. Mergi in Elvetia de ex unde se pune accentul pe un transport in comun perfect organizat si vezi cum e acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm (Sâmbătă, 28 mai 2011, 15:40)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul

      Honey... Doar Houstonul are cam 1000 (o mie) kilometri de autostradă.
  • -11 (13 voturi)    
    prostii (Vineri, 27 mai 2011, 0:13)

    vienezul [anonim]

    Titlul articolului e prost. Corect era "Cum incearca Viena sa rezolve problemele de trafic". Ca de rezolvat, sigur nu le-au rezolvat. Eu merg zilnic prin zonele cele mai aglumerate din Viena si e dezastru. Traficul e de 5 ori mai greu si mai dezordonat decat in Bucuresti. Asta in special din cauza numarului foarte mare de masini si a strazilor cu putine benzi de mers.
    • +8 (12 voturi)    
      Tu esti din Cuca Macaii (Joi, 26 mai 2011, 23:33)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui vienezul

      si te visezi la Viena :))))))))))))))))))))))))))))
      • +7 (9 voturi)    
        Intrebare (Vineri, 27 mai 2011, 3:56)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Este frumos acolo in Cuca Macaii? :)
        • 0 (0 voturi)    
          Minusoilor (Vineri, 27 mai 2011, 13:47)

          Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

          Io am intrebat pe bune!
    • +7 (7 voturi)    
      Gand bun! (Vineri, 27 mai 2011, 2:09)

      Ion.tot din Wien [anonim] i-a raspuns lui vienezul

      Nu stiu in ce district al Vienei locuiesti stimate "vienez", dar eu nu intalnesc nicaieri descrierile tale si locuiesc de patru ani in acest oras.
    • -3 (5 voturi)    
      de adaugat la diagnosticul corect (Vineri, 27 mai 2011, 8:35)

      trafic idilic [anonim] i-a raspuns lui vienezul

      inca semafoarele in sir pe rosu si lancezimea soferilor care nu stau pregatiti de pornire ci hiberneaza. Dar totul se potriveste de minune cu lozinca care intampina la marginea orasului: WIEN IST ANDERS. Poti lasa o ba.i.a ca e contrara oricarei ratiuni.
      Pentru cei din Cucile Ma..., aici e experienta de trai de 18 ani in oras si a altor 32 la o aruncare de bat de el cu inca 18 de naveta la locul de munca (noroc, din sud doar in sectorul periferic Simmering) si 14 cu incursiuni sporadice.
      "Comunistii verzi" stau cu degetul mic la carma abia de putine luni, opera e in intregime a socialistilor instalati cu majoritate absoluta din anii '20.
      Concluzie: alt slogan despre Viena - WIEN BLEIBT WIEN - si daca totusi se schimba atunci mai degraba spre mai tamp.
  • -9 (13 voturi)    
    gresit! (Vineri, 27 mai 2011, 0:25)

    ics [anonim]

    sub nici o forma nu sunt bicicletele solutia! si nici marirea trotuarelor sau desfiintarea racordurilor autostradale...astea sunt niste ineptii debitate de comunisti verzi...
    • -7 (11 voturi)    
      Fluidizarea traficului (Vineri, 27 mai 2011, 0:47)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui ics

      Exact! Ma intreb, oare cum fluidizezi traficul desfiintand o autostrada pe care se poate merge si cu 70-80-90 km/h, fara semafoare, si o inlocuiesti cu un bulevard obisnuit?

      Europa occidentala (poate mai putin Spania cu al sau Madrid cu tunelurile sale autostradale) sufera de verzita cronica, de asta orasele europene nu vor avea niciodata un trafic fluid (raportat la marimea populatiei) precum Hong Kong-ul, Singapore, Tokyo, Shanghai. Toate acestea au autostrazi suspendate si intersectii multi-nivel aproape intre toate bulevardele importante, precum si monorailuri si alte mijloace de transport suspendate.

      Sigur, nu ar fi o idee buna sa construiesti o suspendata prin fata Stephansdom sau pe deasupra cladirilor medievare din orasul vechi. Dar nu exista nicio scuza pentru neconstruirea lor la periferii, facand astfel mult mai usoara viata soferilor.

      Iar Bucurestiul, fiind gata "curatat" de cladirile vechi de catre Ceausescu, s-ar preta poate cel mai bine intre orasele europene la impanzirea lui cu autostrazi suspendate.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 27 mai 2011, 9:01)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui V.R.

        Simplu. Te sui frumusel in metrou si mergi unde vrei.
      • +6 (6 voturi)    
        Cu verzita lor cronica (Vineri, 27 mai 2011, 11:43)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

        sa lase in pace autostrazile si masinile, ei nu vad ca orasele sunt suprapopulate?

        Numai printr-o poluare continuua si feroce se va reusi aducerea sperantei de viata sub 50 de ani!

        Cand citesc comentariile unora ca ics sau V.R. ma bucur ca am plecat din tara. Unde stau acum se merge masiv cu metroul si autobuzul, exista autostrazi in periferii (ce e drept) dar cand afli cat costa parcarea te calmezi si iti cumperi o bicicleta.

        E drept ca ma intreaba un vecin romanas: Pai si cand te duci sa iei paine cum te duci? Pe jos ma duc, daca ar fi sa ma duc cu masina ar dura chiar mai mult (pana parchezi, etc) si ar costa ceva! Asa ma aerisesc (poluare, unde esti?) si fac si putina miscare. All in one
  • -3 (7 voturi)    
    austriecii astia, ce verze! sa ne dea noua lectii? (Vineri, 27 mai 2011, 1:19)

    warchild [anonim]

    ce tupeu! da deci eu vreau 3 autostrazi suspendate, una de alta! si daca eram oprescu ii spuneam lu asta, austiacu asta, cicoflenderului asta, ba bucurestiu are cate autostrazi vreau eu ba! si sa nu ma mai frece pa creier cu ideile lui sifilitico-fantastice! cu toate insistentele lui in bucuresti nu vad decat o singura cale pedestriala!!!! :))
  • +5 (7 voturi)    
    Hai domle` (Vineri, 27 mai 2011, 1:35)

    jorj [anonim]

    Pai ce sa ascultam noi de altzii.. noi am inventat apa calda.... lasa ca stim noi mai bine, f...m o diagonala pe raza diametrului Bucurestiului si gata am rezolvat-o si pe asta cu traficu` In sensu ca nimeni nu isi va mai dori sa mearga prinacest mic oras mizerabil de la portile Orientului.Auzi tu la ei parcari.... hmm nu domne noi construim magazine si birouri fara locuri de parcare ca doar e pe strada destule
    • +6 (6 voturi)    
      daaaaaaaa (Vineri, 27 mai 2011, 10:12)

      anonym [anonim] i-a raspuns lui jorj

      si gaura din macaroana am reinventat-o, ce mai.
      si taiem in continuare si din spatiul verde, si nu doar in bucuresti, ca avem chiar prea mult si ne dauneaza oxigenul. adica de ce sa mai reducem din noxe si praf??? noi intotdeauna stim mai bine si nimic din ceea ce fac altii nu se poate face la noi. suntem speciali. da, si bezmeticii chiar vor piste pentru bicilete si pietoni...oare la ce le mai trebuie, nu le ajunge sa faca slalom printre masini chiar pe trotuar fiind??? tztztztztz. ce idei si pe vesticii astia.
  • -3 (7 voturi)    
    Greu in Europa (Vineri, 27 mai 2011, 3:34)

    Gargui [anonim]

    Sa vina sa ia lectii din North America. In 40 de minute trec printr-un oras de la un capat la celalalt...intre 80-100km. Asta e curat fluidizare.
    • +1 (1 vot)    
      diferenta (Vineri, 27 mai 2011, 17:12)

      eu100 [utilizator] i-a raspuns lui Gargui

      Dar nici nu ai de ce sa te opresti in centrul orasului, ca ori nu e nimic acolo, ori e oribil, ori e de fapt periculos. Sa nu comparam Detroit cu Viena, sau Minneapolis cu Paris. Unele sunt aglomerari urbane, altele sunt orase cu cultura, arhitectura, viata urbana, piete publice, oameni preumbandu-se (nu, nu pe culoarele mall-ului suburban)..
  • +2 (2 voturi)    
    solutii? (Vineri, 27 mai 2011, 4:03)

    David [anonim]

    Rezolvarea problemelor de trafic se face prin sistem de transport in comun performant. Mai multe metrouri, autobuze, tramvaie. De asemenea locuri de parcare pt taximetrixti.

    Cat despre strazi ingustate sau transformate in pietonale si taxe mari de parcare... asta tine mai mult de descurajarea traficului in centru, dar asta nu amelioreaza problema. Cine nu merge prin centru, VA OCOLI centrul si va crea probleme de trafic in alte parti.

    Pe http://www.csb2035.ro/ se prezinta mai multe modele (cel putin pentru partea de sud a Bucurestiului), insa, ca in orice oras mare, se pune problema centurii(lor) si a transportului in comun radial (conecteaza centura cu centrul).

    Oricum, ca mentalitate, orice se face in Bucuresti va fi considerat prost. Tot timpul vor fi giga-contra la orice lucrari de dezvoltare: fie ca sunt pasaje sau pietonale...
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Vineri, 27 mai 2011, 10:08)

      anonym [anonim] i-a raspuns lui David

      e clar ca de undeva insa tot trebuie sa inceapa. si e chiar de preferat sa fie ceva cu cap, macar acum. doar ca la noi datorita crizei, s-au 'scos' bus-uri, s-a marit intervalul la care aceastea sosesc in statii, si prin urmare, gradul de umplere a acestora este cu mult peste 100%. si nu doar in bucuresti. da, dezvoltarea retelei de transport in comun ar fi de preferat-in speta metroul. parca era un poriect cu extinderea magistralelor sau a murit in fasa si asta?
      e drept ca mereu vor fi persoane care vor spune ca nu e bine si trebuia altceva, dar poate tocmai de aceea ar fi bine sa apelam la cei care au trecut deja prin asa ceva, austrieci, americani cine or fi.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 27 mai 2011, 9:31)

        David [anonim] i-a raspuns lui anonym

        Se lucreaza (greu) la cateva statii de metrou si s-a inceput noua linie din Drumul Taberei. Mai mult nu stiu.

        Autobuzele ar trebui sa aiba banda speciala. In Toulouse parca s-au cumparat autobuze cu volanul pe partea dreapta ca sa circule in contra-sens, astfel incat soferii sa nu poata folosi banda de autobuze. Evident, si sa vina si des, atlfel nu are sens... decat sa stai 2 ore in picioare in inghesuiala ma degraba stai 3 in masina asezat.

        Prioritar ar fi transportul circular si cel radial zic eu. Centura atat auto cat si pe sine conectata prin noduri intemrodale la reteaua de transport a orasului cu linii radiale centru-centura (autobuze, metrou, tramvaie, etc).

        Toate astea se pot face destul de usor si numai cu linii de autobuze.
  • 0 (4 voturi)    
    Cetateanul ..... (Vineri, 27 mai 2011, 5:12)

    AndreiIC [utilizator]

    Asa e ai perfecta dreptate dar te rog nu te mai obosi sa postezi pe forumuri ca nu ai pt cine. Nu inteleg chestiile astea crede"ma. In romania e vb de ce face capra vecinului, toti zic ca urasc mincinosii si oamenii falsi cu toate ca ei sunt aia. si se vorbeste doar de inselaciune, jaf, droguri, mita, Spaga, corupti, crime etc. Deci toate comentariile inteligente "" pt mine nu au rost din moment ce toti aia care le scriu atunci cand merg undeva se gandesc cat sa fie spaga data, restaurant, spalatorie, peco etc. Totul e pe spaga, coruptia e la 1000 la 100. Peste tot fite, cacanarii si oameni varza. Ca drept dovada aici pe hotnews cand un reporter greseste ceva din ce scrie chiar daca e su o mica litera sau un . Toti sar in sus sa corecteze in loc sa taca din gura si sa inteleaga ca asta inseamna de fapt sa fi om in viata, sa taci si in loc sa critici sa Dai o mana de ajutor. Alta faza cu romanii din spania, la tb toti sunt Numiti capsunari si etc, niste dobitoci aia care fac treaba asta. Cum sa numesti atatia oameni capsunari si cu dispret. Dragilor capsunarii aia care sunt muncesc din greu sa faca ceva in viata asta. Voi ce faceti? Un comment, o cafea si un view in bucuresti sau Alte orase mari. Critici, rautati, jigniri, nervi, furturi etc. Asta e Romania, asra sunte'ti cu totii. Rai, hoti, parsivi, mincinosi cu mic cu Mare. Helllou hellou .....
  • +1 (3 voturi)    
    o problemă (Vineri, 27 mai 2011, 5:45)

    Sakura [utilizator]

    Folosirea intensă a bicicletei/scuterului sau alt vehicul pe 2 roţi se loveşte de o altă problemă, mai mare cred decât lipsa unei benzi speciale: lipsa locurilor de depozitare. Dacă ai în familie 2-3-4 biciclete este de cele mai multe ori imposibil să le ţii în casă şi să le urci/cobori n etaje.

    În acelaşi timp deşi e penurie de locuri de parcare, în multe oraşe din ţară se construiesc pe bandă rulantă garaje între blocuri, acestea ocupând locul de parcare a 2 chiar 3 maşini (unii îşi fac garaje destul de mărişoare, chiar dacă pentru o singură maşină). Aici este o contradicţie, unora privilegiaţi fiindu-le asigurate garaje "confort 1" în timp ce celorlalţi nici locuri de parcare. Asta în loc să se oprească construcţia garajelor în oraşe şi spaţiul să fie folosit pentru parcări.

    Singurele garaje sau alte spaţii de acest gen utile în oraş mi se par unele destinate strict pentru depozitarea vehiculelor pe două roţi. O încăpere pentru fiecare bloc (sau scară de bloc) şi va duce la creşterea numărului de asemenea vehicule în trafic mai mult decât toate "campaniile de promovare" şi benzile speciale şi altele la un loc.

    Degeaba luaţi orice alte măsuri cât timp oamenii nu au unde să-şi ţină în siguranţă bicicleta. Vor prefera să-şi ia maşini şi cei care n-au nevoie expresă de ea pentru că asta poate sta şi în faţa blocului, în timp ce o bicicletă nu.
    • +3 (3 voturi)    
      Geniala idee (Vineri, 27 mai 2011, 9:55)

      Alexandra [anonim] i-a raspuns lui Sakura

      Foarte tare ideea de a construi garaj pentru biciclete si scutere! Eu as fi mult mai motivata sa imi iau o bicicleta sau un scuter daca stiu ca este in siguranta!
  • +4 (4 voturi)    
    si in Romania se poate (Vineri, 27 mai 2011, 8:29)

    mem [anonim]

    - se introduc autobuze electrice in oras (au avantajul ca ajung oriunde, spre deosebire de tramvai sau troleibuz)
    - se scade intervalul de succesiune a vehiculelor astfel incat gradul de umplere sa fie de max 75%.
    - se marcheaza si rezerva banda I a soselei pentru biciclete.
    - pe banda a II-a si a III-a circula doar vehiculele de aprovizionare, politie, salvare, pompieri.
    - se construiesc parcari etajate sau nu la marginea orasului astfel incat vizitatorii sa-si lase masina acolo si sa foloseasca transportul in comun. Parcarile pot fi cu plata, pe ora, pe zi, pe saptamana, abonamente cu reduceri.
    - se pot crea linii noi de tramvai rapid/metrou de suprafata, care precum razele vor converge undeva in centru.
    - taxe nesimtite pentru cei care intra cu masina personala in oras.
    - se pot face aceste investitii in parteneriat public/privat, cu chinezi sau nu, contracte publice, fara clauze de confidentialitate.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 27 mai 2011, 9:06)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui mem

      Nu se poate. Suntem mult prea inapoiati pentru asa ceva.
  • -1 (1 vot)    
    Proiect imposibil pentru Romania (Vineri, 27 mai 2011, 8:46)

    valisa [utilizator]

    "s-au creat centre de unde se pot inchiria gratis biciclete. Aceste biciclete se inchiriaza dintr-un loc si pot fi lasate in alta parcare. Sistemul functioneaza in baza unui card bancar. Prima ora este gratuita, dupa care tariful creste cate putin cu fiecare ora de folosinta. Acest program a avut succes."

    Desi este o idee geniala, asa ceva nu va putea fi realizat in veci in Romania. Mentalitatea romanului este de a fura si atat. In maxim o saptamana nu ar mai exista nici o bicicleta in aceste centre. Asta daca nu cumva guvernantii vor fi mai rapizi si vor fura banii inainte de a se face aceste parcari.

    Daca ar exista parcari de biciclete (chiar cu plata) in Bucuresti, supravegheate, as merge numai cu bicicleta. In acest moment o folosesc doar la sfarsit de saptamana pentru ca imi este frica sa o las in vecinatatea unui magazin.
    • +3 (3 voturi)    
      Exista astfel de centre de inchiriere... (Vineri, 27 mai 2011, 8:57)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      in parcul Kiseleff de exemplu. Deci nu numai ca se poate dar exista deja de cativa ani.
  • +2 (2 voturi)    
    hihi (Vineri, 27 mai 2011, 8:56)

    huhu [anonim]

    Pai Viena vrea sa faca opusul a ceea ce, de exemplu, Bucurestiul incearca sa faca acum. Pacat ca nu invatam din greselile altora.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 27 mai 2011, 9:12)

    anonim [anonim]

    Economia de piata ne spune clar ce avem de facut. Locurile de parcare si benzile de trafic sunt resurse limitate, deci accesul la ele trebuie acordat celor care si le doresc platesc pentru asta.
    De ce trebuie sa plateasca toti cetatenii pentru parcari si largirea strazilor, cand de fapt beneficiaza doar 10%, iar restul sunt sufocati de fum si aglomeratie? Cine foloseste trebuie sa plateasca, deci impozie mai mari si taxe de tranzit pentru centrul orasului.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu ai nevoie de masina (Vineri, 27 mai 2011, 10:33)

    Naiv [anonim]

    Transportul in comun la Viena e ceas: metrou la 3 minute iar legaturile intre toate zonele orasului sunt foarte bune. Nici nu ai nevoie de masina - sase statii de metrou in 6 minute, scari rulante, lifturi peste tot...Garniturile sunt atat de lungi ca si pentru o statie te asezi pe scaun. Poti cobora cu carucioare, biciclete, scaune cu rotile. Chiar si in tramvaiul din centru poti urca cu bicicleta. Mi-as dori un asemenea eficient transport in comun. Iar ca pret cred ca este subventionat bine.
    Ei nu mai au nevoie de autostrazi pentru ca au rezolvat foarte bine transportul in comun ceea ce la noi nu se va intampla niciodata.
    • +1 (1 vot)    
      De ce? (Vineri, 27 mai 2011, 10:09)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Naiv

      De ce nu se va rezolva? Pentru ca la ei costa abonamentul 14 euro pe saptamana iar la noi 8 euroa pe luna? Pentru ca la ei nu exista bariere la intrarea de la metrou, dar toata lume plateste, iar la noi exista si la iesiri briere si tot se merge fara bilet? Pentru ca la noi se baga banii in parcari si sosele care sunt folosite gratis de o minoritate, in vreme ce majoritatea trebuie sa stea inghesuita in autobuze blocate in intersectii?
    • +3 (3 voturi)    
      Sa stii ca metroul din Bucuresti... (Vineri, 27 mai 2011, 10:29)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Naiv

      este foarte rezonabil:
      -si ca frecventa: pe M2 de exemplu circula la cateva minute 3-4-5;
      -si ca pret;
      -si ca viteza;
      -si ca aspect;
      -si exista anumite statii dotate cu un fel de "lifturi" pentru persoane in scaun cu rotile.
      Deci se poate. Eu sunt extrem de multumit.
      In legatura cu nevoie de masina. De exemplu in zona Lipscani se poate ajunde de la 3 statii de metrou: Izvor, Universitate si Unirii (I si II) si circula si multe mijloace RATB. Crezi ca oamenii folosesc numai metroul sau RATB... NU... lumea e obisnuta cu masina. De ce? Pot fi gasite o gramada de motive inclusiv motive fataliste de tipul "la noi nu se va intampla niciodata".
    • 0 (0 voturi)    
      Compari cu Romania? (Vineri, 27 mai 2011, 11:32)

      din Austria [anonim] i-a raspuns lui Naiv

      Eu nu as folosi "ceas" in acest context, poate doar in comparatie cu Romania. Daca faceti comparatie cu Praga atunci Viena iese cam sifonata. La ore de virf in Praga vezi un metrou la 1-2 minute, n-o sa vezi asa ceva in Viena. Tramvaiele au intirzieri mari pe unele rute, in loc de 5 min se intimpla se fie 20.
      Austria este o tara dezvoltata deci si pretentiile sunt mai mari, nu este suficient sa mearga, trebuie sa mearga si bine.
      In viena este bine ca se circula civilizat si constant. Din punctul A in punctul B stiu ca drumul va dura tot timpul la fel, astfel ca pot sa-mi planific ziua foarte bine, nu intirzii cu copilul la scoala, ajung la timp la servici, etc. Fara stress, cu acelasi consum de carburant si in acelasi interval de timp. Folosesc si masina si metroul.
      Probleme inca sunt pentru ca transportul lor nu este foarte bine optimizat si exista rute unde se poate ajunge mai/ la fel de repede cu masina si normal ca efectele se vad. Daca s-ar optimiza mai bine atunci o sa scada traficul auto. Se misca ei, dar au si ei "viteza" lor.
      Au si ei bune si rele, important este sa invatam din experienta lor si sa aplicam mai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazi? (Vineri, 27 mai 2011, 11:12)

    dan [anonim]

    ia vedeti cum se descurca cu traficul auto canadienii si dupa aia mai vorbim. au autostrazi in afara oraselor si sosele cu 2 benzi pe sens in orase. insa au un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct. oamenii prefera autobuzele si metroul pentru ca au orar fix (daca scrie pe tabela ca vine la si 15, atunci poti sa iti fixezi ceasul dupa autobuz, ca la si 15 vine). asa ca se circula cu masina in afara oraselor, pe autostrazi de 3-4 benzi pe sens si cu autobuzul in oras. punct.
  • 0 (0 voturi)    
    exemplu (Vineri, 27 mai 2011, 11:26)

    zen [anonim]

    desigur toate aceste masuri sunt bune daca oamenii inteleg sa le urmeze
    Pentru entuziasmul si insistenta cu care sustii cauza si critici deciziile urbanistilor pentru noiele strazi ce se vor face PROPUNEM sa fii exemplul de urmat prin a abandona masinuta care te cara atat de comod ,sa o donezi unor navetisti care sigur au mai mare nevoie de ea si sa ti iei o bicicleta poate chiar din cele care se inchiriaza pe gratis.
  • -1 (1 vot)    
    usor (Vineri, 27 mai 2011, 11:28)

    titel [anonim]

    usor sa ai idei pentru altii sa i trimiti cu tramvaiul la serviciu cu copii in brate in timp ce tu preferi transportul comod al automobilului proprietate personala cu diversi prieteni
  • 0 (0 voturi)    
    trafic (Vineri, 27 mai 2011, 14:28)

    scipio [anonim]

    Probleme de trafic la Viena????
  • 0 (0 voturi)    
    Parcarile (Vineri, 27 mai 2011, 18:17)

    MihaiA [anonim]

    La noi lipsesc cu desavarsire. Au facut linia de metrou pana spre Glina (iesirea spre A2), e spatiu destul acolo sa faca o mega parcare supraetajata, in shimb se fac proiecte imobiliare. In Militari din cate stiu au facut o parcare la Autogara (care-i la cativa km de autostrada, tot faci juma de militari pana acolo)
  • 0 (0 voturi)    
    Mentalitatea romaneasca (Sâmbătă, 28 mai 2011, 7:40)

    Stepanida [utilizator]

    Si cam in ce mod ar putea Sorin Oprescu sau municipalitatea,sa-l convinga pe mandrul posesor de A4,despre avantajele transportului in comun???Ii este mult mai usor lui Oprescu sa construiasca 10 parcari,decat sa convinga 10 bucuresteni sa renunte,fie si pentru un timp,la confortului automobilului!
  • 0 (0 voturi)    
    negativism (Sâmbătă, 28 mai 2011, 8:14)

    David [anonim]

    Ma oameni buni, care e faza cu: "la noi nu se va face niciodata", "nu se poate, suntem prea inapoiati", etc.

    La un moment dat o sa se faca, pe masura ce oameni mai educati si mai interesati vor ajunge la "putere". Vaicarerle astea de impotenta nu ajuta la nimic.
    E foarte bine sa mergem si pe la altii sa vedem cum au rezolvat problemele de trafic, de economie, etc. dar pe urma sa ne intoarcem acasa sa aplicam ce se potriveste.

    Faza cu emigratul mi se pare o mare lasitate pentru ca societatea in care te duci sa te asezi a muncit mult si bine sa ajunga la gradul ala de civilizatie si pe urma venim noi, nemultumitii, sa ne asezam acolo si sa ne bucuram de munca de generatii a altora. Nu mi se pare corect. Plus ca fugim de responsabilitatea de a "face curat acasa". Cand e murdar in casa ce faci? Te muti la vecinul sau pui mana pe matura?
  • 0 (0 voturi)    
    lasa (Luni, 30 mai 2011, 8:27)

    pisi [anonim]

    lasa masina si ia bicicleta , cei care propun trebuie sa fie primul exemplu altfel se numesc oportunisti


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă