INTERVIU Jan Gehl, designer de orase: Bucurestenii au o idila cu automobilul, iar pietonii sunt tratati foarte rau. Va trebuie o politica de reducere progresiva a locurilor de parcare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 21 iunie 2011, 1:07 Economie | Imobiliar

Jan Gehl
Foto: Igloo
Cum reactioneaza oamenii cand strazile pe care circulau cu masina devin pietonale? Ce masuri ar trebui luate pentru ca Bucurestiul sa devina o metropola civilizata? De ce strazile tot mai mari si mai largi din orase nu rezolva problema traficului? Cum sunt tratati de fapt bucurestenii? Raspunsul la aceste intrebari il primiti de la unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume, arhitectul Jan Gehl.

  • Jan Gehl este profesor de design urban la Scoala de Arhitectura din cadrul Academiei Regale Daneze de Arte Frumoase din Copenhaga. Totodata, este asociat in biroul "Jan Gehl Architect", birou care a facut strategii urbane si a regandit spatii publice de pe 6 continente, transformand orase de cosmar, din punct de vedere al traficului si poluarii, in locuri minunate. Printre cele mai importante realizari ale sale se numara regandirea spatiilor publice din Melbourne si transformarea metropolei dintr-un loc aglomerat si haotic in cel mai frumos oras din Australia. In Europa a lucrat pe spatiile publice din Londra, Copenhaga, Dublin, Belgrad, etc. In SUA a gandit regenerarea urbana a celebrului bulevard Broadway. Saptamana trecuta, Jan Gehl a venit la Bucuresti pentru a lansa editia in limba romana a cartii "Viata intre cladiri", editata de IglooMedia. Vezi aici toate proiectele realizate de Jan Gehl Architects.


Reporter: Cum definiti spatiul public? Care sunt caracteristicile unui spatiu public de calitate?
Jan Gehl: Trebuie sa imi cititi cartea, ca sa aflati. Are un numar de calitati fundamentale pe care trebuie sa le bifezi, sa fii sigur ca sunt prezente. Stiu o multime de exemple in lume, daca faci treaba buna intr-un spatiu public, atunci oamenii vor veni acolo si vor incepe sa se bucure de loc. Pentru ca este un lucru asa de universal incat daca esti sigur ca aceste lucruri sunt organizate, oamenilor le va placea sa vina acolo. E atat de simplu.

Reporter: Care este parea dumneavoastra despre spatiile publice din Bucuresti?
Jan Gehl: Sunt cateva parcuri foarte frumoase, si cateva oaze verzi, dar in general, in Bucuresti, oamenii sunt tratati foarte foarte rau. Aveti nevoie de o cosmetizare foarte puternica pentru ca Bucurestiul sa devina un oras mai uman, mai orientat spre oameni. Este ca un oras din tarile in dezvoltare, care nu sunt printre cele mai placute orase din lume. Au permis parcarea masinilor pe trotuare si condusul nebunesc in locuri unde circula oamenii. Foarte putin loc pentru pietoni. Acest oras este condus de trafic.

Reporter: Ce masuri ar trebui sa ia primaria din Bucuresti pentru a imbunatati situatia?
Jan Gehl: Sunt atatea exemple din care puteti alege: Copenhaga, Melbourne, New York, Lyon, Strasbourg. Ceea ce se intampla acum in Bucuresti este foarte anacronic. Este o idila timpurie cu automobilul. Il aveti de 20 de ani si inca nu ati invatat sa traiti cu el. Alte orase au avut si ele astfel de practici, dupa care au spus stop. Trebuie sa ne luam inapoi orasul, sa echilibram situatia. Si au aplicat tot felul de politici.

Puteti gasi exemple de dirijare inteligenta a traficului. Dupa care vine transportul public. Sa va asigurati ca strazile nu invita la folosirea masinii. In Copenhaga, conditiile de trafic au devenit din ce in ce mai grele, iar acum tot mai putina lume foloseste masina. Spre exemplu, familia mea nu ia niciodata masina deoarece este foarte complicat. Este mult mai simplu sa iei autobuzul sau trenul.

Herald Square, dupa regandirea Broadway-ului
Foto: Igloo
Reporter: Ce parere aveti de faptul ca Primaria din Bucuresti  construieste in 2011 o artera de circulatie (Diametrala Buzesti-Berzei) care incurajeaza traficul in centrul orasului?
Jan Gehl: Este de moda veche. Nu se iau in considerare timpurile in care traim, ca trebuie sa facem ceva cu schimbarile climatice, implicatiile asupra sanatatii oamenilor, ca trebuie facut ceva sa facem orasul mai bun pentru locuitorii sai. Pentru ca si oameni batrani traiesc in oras, iar copiii trebuie sa se joace, sa mearga la scoala. In societatea voastra este privilegiat un grup mic de adulti care prin utilizarea masinilor personale defavorizeaza celelalte grupuri din societate: persoanele in varsta, copii, persoanele cu handicap, etc. Este o modalitate invechita de a aborda politicile urbane! As adauga, lipsita de maturitate!

Reporter: Cu ce alt oras unde ati lucrat puteti compara Bucurestiul?
Jan Gehl: Consider ca problemele pe care le aveti aici sunt specifice tuturor oraselor Est - europene. Asemeni celor din Polonia, tarile baltice, Republica Ceha, Slovenia sau Serbia. In toate aceste tari, unde datorita acesului redus la automobil pana in 1990 a urmat o explozie a masinilor, o epidemie, cu impact major asupra traficului si vietii urbane. Cu siguranta in zece ani de acum inainte veti vedea o miscare  in vederea rezolvarii tuturor acestor aspecte. Inclusiv Los Angeles si Australia au luat masuri radicale in vederea reducerii traficului auto. Dupa cum stim, zilele cand benzina era ieftina sunt deja duse. O sa vedeti aceste schimbari datorita faptului ca in urmatorii zece ani situatia va fi mult mai dificila, in absenta implementarii acestor masuri.

Reporter: Bazat pe experienta d-voastra, ce solutii rapide ar putea fi aplicate pentru transformarea Bucurestiului intr-un oras mai bun, mai uman?
Jan Gehl: Prima solutie rapida este aceea de a interzice parcarea pe trotuar, pentru ca este total impotriva circulatiei pietonilor. A doua, este sa va asigurati ca sistemul de benzi de biciclete functioneaza. In al treilea rand, o politica de reducere progresiva a locurilor de parcare. Dar interzicerea parcarii pe trotuar este fundamentala. Daca nu ai unde parca, nu vei mai folosi masina.

Reporter: Cum au inteles politicienii din alte tari necesitatea implementarii unor astfel de proiecte?
Jan Gehl: Au vazut vazut cum functioneaza in alte orase deoarece tot mai multe orase au ales aceasta cale, iar imbunatatirile rezultate sunt cel mai bun argument. Adevarul este ca toate aceste solutii sunt acesibile. Important este sa incepi, la scara mica sau la scara mare. Pentru ca celalalt drum duce spre nicaieri.   

Rep: Care este orasul unde ati realizat cele mai complexe proiecte?
Jan Gehl: Orasul unde s-au intamplat cele mai extraordinare lucruri este Melbourne. Era unul dintre cele mai plictisitoare si neplacute orase si a  devenit una dintre cele mai interesante metropole din lume.  Este placut pentru locuitorii sai (liveable), economia s-a dezvoltat, calitatea aerului s-a imbunatatit. Este minunat sa mergi la Melbourne. Este cel mai bun oras din Australia.

Acesta este cel mai mare proiect in care am fost implicat, dar un alt proiect care imi place foarte mult este o piata in Amman, Iordania, amplasata deaupra orasului.  Era  o locatie anterior ocupata de parcari si cladiri abandonate,  gunoi. A fost convertita intr-un spatiu public minunat, care ii atrage pe locuitori. Merg acolo seara, se bucura de racoare, se uita la peisaj. Un oras unde se pot juca copiii in strada. Acest fel de munca imi place mie.

Reporter: Spuneti-ne mai mult despre Melbourne. Ce fel de masuri ati implementat acolo?
Jan Gehl: Am decis ca Melbourne este un oras cu trotuare, si in Melbourne se merge pe jos. Am decis sa largim trotuarele in tot orasul, pe ambele parti ale strazii. Am folosit pavaje de calitate din granit, am plantat copaci si am amplasat mobilier urban si obiecte de arta, ca spatiile sa devina atractive. De asemenea exista un regulament foarte strict vizavi de prezenta spatiilor comerciale. Trebuie sa fie spatii comerciale atractive, pe care nu le poti inchide la orice ora. In paralel, s-a diminuat circulatia auto si s-a dezvoltat reteaua de transport pe sine. Orasul a devenit mai curat. Se planteaza anual 500 de copaci.  

O alta problema era ca centrul orasului nu era suficient populat. Au invitat si universitati in centrul orasului, crescand astfel numarul celor care muncesc si traiesc acolo. In zece ani, numarul celor care muncesc si locuiesc in centrul metropolei a crescut de zece ori. In urma implementarii acestor masuri, numarul celor care merg pe jos a crescut ziua cu 40 la suta, noaptea cu 10 la suta. Activitatea comerciala de pe arterele pietonale a crescut cu 300 la suta. Melbourne a devenit 3 ani la rand cel mai locuibil oras din lume. Acum Sydney ii urmeaza exemplul. Acum australienii spun "Let's Melbuornize!".

Reporter: Care au fost cele mai mari provocari pe care le-ati intampinat in proiectele d-voastra?
Jan Gehl: Cred ca afost conservatorismul. Oamenii spuneau ca asta nu se va intampla niciodata in orasul lor. Spuneau: avem nevoie de trafic, avem nevoie de masini, ceea ce este gandire de moda veche. Dar comunitatile crescand din ce in ce mai mult, atitudinea devine de secol XXI. Realizeaza ca nu mai putem folosi masinile asa cum am facut-o in ultimii 50 de ani deoarece se diminueaza drastic calitatea aerului, ne vom ingrasa, creste pretul petrolului. Nu mai putem folosi aceste tehnologii care sunt deja invechite. Trebuie sa facem mult mai mult. Unele orase deja au inceput.  

Reporter: Cum s-a schimbat calitatea vietii in orase dupa implementarea proiectelor d-voastra. Cum s-au imbunatatit conditiile de trafic?
Jan Gehl: La inceput este o imbunatatire graduala, dar peste timp devine una majora. Ca si in orasul meu de resedinta, Copenhaga, unde am locuit in ultimii 50, si cand m-am trezit dimineata am vazut ca in fiecare zi se imbunatatea. Este extraordinar sa traiesti intr-un oras unde vezi imbunatatiri de la o zi la alta. Din ce in ce mai bine pentru biciclete, pentru pietoni, mai bine pentru transportul public si un pic mai inospitalier pentru traficul auto.

Reporter: Aveti cifre?
Jan Gehl: In 1962 cand s-a inceput pietonalizarea strazilor in Copenhaga, toata lumea a protestat. Au zis ca noi nu suntem italieni sa mergem cu bicicleta, ca e prea frig, ca va dauna afacerilor. In urmatorii ani s-au razgandit. S-a redus treptat numarul de parcari, s-a limitat numarul de masini care puteau intra in centrul orasului. Daca nu ai unde parca, nu vii cu masina. In 2002 primarul din Copenhaga se plangea ca sunt blocaje pe benzile de biciclete.  In ultimii zece ani numarul biciclistilor s-a dublat, iar acum 37 la suta din populatie foloseste bicicleta pentru a merge la munca in fiecare zi. Si planuiesc sa ajunga la 50 la suta. Sunt foarte aproape de a atinge acest obiectiv. Pe anumite strazi  sunt intre 30.000-40.000 de biciclete pe zi. Este mai mult un oras al bicicletelor decat al masinilor. Asta se intampla de 15 ani. Oamenii prefera sa isi foloseasca muschii pentru transport, daca li se permite si nu risca sa fie loviti de masini, intr-un oras nepoluat. E un lucru minunat.

Reporter: Cum au reactionat oamenii din diverse orase cand ati transformat strazile in pietonale?
Jan Gehl: Acum 50 de ani cand am inceput, au fost reactii foarte puternice, mai ales din partea comunitatii de afaceri. Acum reactia nu este atat de puternica deoarece sunt atat de multe exemple de implementare benefica. Si daca nu ar fi bun pentru afaceri si comert, economia capitalista nu ar fi continuat in directia asta si s-ar fi intors la masini. Daca nu s-au intors, asta demonstreaza ca este bun pentru economie. Tocmai am fost implicati in doua proiecte, unde doua mari piete au fost transformate in pietonale, iar magazinele au inregistrat o crestere de 71 la suta.  

 
Cum trebuie sa fie orasele moderne:
- pline de viata
- atractive
- sigure
- sustenabile
- nepoluate
 
 
Jan Gehl
Reporter: Am vazut ca ati implementat un semenea proiect si in NYC. Care a fost reactia oamenilor?
Jan Gehl: A fost una favorabila. In New York 2 strazi in plus insemnau 20 la suta mai mult trafic. Doua strazi in minus insemnau cu 20 la suta mai putin trafic. Decizia a fost simpla.

Reporter: Ce face orasele placute pentru oameni?
Jan Gehl: Pot sa va spun o istorie din Vietnam, Hanoi. Am cunoscut o doamna vietnameza care lucra cu ambasada daneza. Ea fusese in Copenhaga pentru o intalnire si a spus ca in Danemarca este un babyboom pentru ca sunt atat de multi copii pe strazile orasului. Iar eu am spus nu, voi aveti  un baby boom in Vietnam, nu noi. In orasul nostru, putem aduce copii in strada. Putem duce copii cu bicicleta la scoala, putem merge pe jos cu copii la scoala. Si in societatea noastra vezi o multime de copii datorita faptului va avem strazi frumoase. In societatea noastra tinerii si batranii pot folosi spatiile publice. Asta inseamna pentru mine un oras placut pentru locuitorii sai.

Reporter: Un mesaj pentru cititorii HotNews.ro?
Jan Gehl: Vazandu-va orasul, consider ca oamenii politici, cat si urbanistii v-au inselat. Aveti un oras foarte frumos, dar care a fost ruinat printr-o serie de decizii egoieste, favorizand un grup mic de oameni.  Cred ca puteti avea o politica urbana mai echilibrata sutenabila si orientata catre locuitorii orasului. Asta este ceea ce va doresc! Si sunt sigur ca o veti obtine deoarece timpul lucreaza foarte mult pentru asta. Toate lucrurile astea apartin anilor 70. Voi ati ajuns acolo mai tarziu.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

27804 vizualizari

  • -33 (49 voturi)    
    Buna rezolvare (Marţi, 21 iunie 2011, 1:23)

    x [anonim]

    Criza locurilor de parcare se rezolva simplu (in opinia danezului asta): prin micsorarea numarului locurilor de parcare.
    Kaput!

    PS. Macar daca as fi vazut o intentie de rezolvare sub sau supra-terana pentru locurile de parcare ...
    • +30 (40 voturi)    
      praf (Marţi, 21 iunie 2011, 1:50)

      OctavianCosma1308610051882 [anonim] i-a raspuns lui x

      n-ai inteles nimic amice...
      • -13 (29 voturi)    
        mda.. (Marţi, 21 iunie 2011, 10:02)

        Bulan [utilizator] i-a raspuns lui OctavianCosma1308610051882

        Cand o sa circule danez-ul cu mijloacele noastre de transport in comun pline de nespalati si ciorditori(mai ales la periferie) atunci sa vina sa ne explice ca nu trebuie sa circulam cu masina...
        • +9 (11 voturi)    
          altul care n-a inteles... (Miercuri, 22 iunie 2011, 22:01)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Bulan

          Nici tu n-ai inteles nimic...
          Daca problema e de la nespalati si ciorditori, atunci solutia e mult mai simpla: un furtun cu sau cu apa dupa cu apa in fiecare statie de trasport.
          E mai ieftin si mai repede de facut decat cate o autostrada pentru fiecare bloc.
        • +5 (5 voturi)    
          bani (Luni, 25 mai 2015, 16:28)

          edx [utilizator] i-a raspuns lui Bulan

          daca numai o mica parte din bugetele enorme ale pasajelor supra si subterane, strapungeri si altele din bucuresti s-ar duce pentru crearea de benzi unice ratb, marirea si modernizarea flotei, astfel incat sa poata veni des si predictibil cred ca multa lume ar merge cu transportul in comun.
    • +20 (32 voturi)    
      Ai citit articolul? (Marţi, 21 iunie 2011, 3:05)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui x

      Cred ca te-ai identifica printre obsedatii de mers cu masina de care vorbeste danezul.
    • +2 (14 voturi)    
      Pare absurd (Marţi, 21 iunie 2011, 8:36)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui x

      dar este o rezolvare si inca una foarte buna. Inchipuieti ca vrei sa parchezi masina in centru dar nu este amenajat niciun loc de parcare si risti, daca o lasi in strada, s-o gasesti lovita. Ce faci?
    • +10 (14 voturi)    
      Anonimule (Marţi, 21 iunie 2011, 12:50)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui x

      Mai lasa manelele, nu mai cheltui banii pe prafuri si economiseste pentru a reusi sa vizitezi si alte orase, macar din Europa.
      Iti sugerez Vienna unde ai sa vezi ce inseamna transport public si care sunt avantajele lui.
      Decat sa vad cum anumiti retarzi care mai au si carnet de conducere omoara alti concetateni chiar pe trecerea de pietoni, mai bine cu transportul in comun.
  • -17 (29 voturi)    
    Confuzie (Marţi, 21 iunie 2011, 1:33)

    DanielS [anonim]

    Ce vrea sa spuna cu "Este o idila timpurie cu automobilul. Il aveti de 20 de ani si inca nu ati invatat sa traiti cu el." ?

    Are dreptate privitor la lipsa de viziune a edililor nostri. Dar confunda Romania cu Africa.
    • +11 (23 voturi)    
      nu e nici o confuzie (Marţi, 21 iunie 2011, 9:29)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui DanielS

      E vorba de incapacitatea de a privi automobilul ca la un mijloc si nu ca pe un scop.
      E vorba de rationamentul "mi-am luat masina, doar n-o s-o las in fata blocului", care e un semn de imaturitate.
  • +12 (26 voturi)    
    bravo (Marţi, 21 iunie 2011, 1:41)

    Mazeta [utilizator]

    felicitari pt interviu, din pacate la noi sunt cam multi melteni slaninosi, care prefera sa stea cu pantalonii rupti in fund si vanduti bancilor decat sa renunte la bemveul lor puturos...
  • +13 (19 voturi)    
    Fascinant !! (Marţi, 21 iunie 2011, 2:13)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    De mult nu am mai citit (si recitit) un interviu cu atata interes si chiar...emotie. "Deci se poate" mi-am spus, ca o concluzie, dar imediat romanul din mine s-a trezit si m-am intrebat retoric: "...dar oare si in Romania?!". Si mi-am domolit entuziasmul, pornind numai de la compararea nivelului socio-cultural al locuitorilor din orasele enumerate si Bucuresti (nu numai, desigur). Am fost in mai toate orasele enumerate, deci pot face comparatii in deplina cunostinta de cauza. Atata timp cat societatea, in intregul ei, nu va reactiona in sensul indicat cu atata eleganta si claritate de domnul Jan Gehl, sunt foarte putine sanse ca, nu atat noi dar macar copii nostri, sa locuiasca in orase in care sa-ti faca placere sa traiesti. Si cand spun asta ma gandesc in primul rand la asa-zisele "elite" sociale din Romania si la felul lor de a-si manifesta pozitia in societate.
    • +2 (10 voturi)    
      Intr-adevar,fascinant... (Marţi, 21 iunie 2011, 13:25)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui 370H-SSV-0773H

      ...dar atat.La noi nu se va putea aplica nici o regula asemanatoare celei din orasele enumerate...De ce? Pentru ca noi suntem romani si suntem atipici.Pentru ca la noi nu merge figura cu :"Daca nu ai unde parca, nu vii cu masina".La noi chiar daca nu ai unde parca,vii totusi cu masina si o parchezi unde "vrea muschii tai" pentru ca esti "shmecher" si ai bani si ca e democratie si ca poti face ce vrei,ca din pacate doar asta a inteles majoritatea populatiei.
      Parerea mea e ca orice expert intr-ale traficului ar incerca sa aplice solutii,ele nu vor functiona pentru Bucuresti,pentru ca NICIODATA meltenii nu vor renunta la masini in favoarea mersului pe bicicleta sau cu transportul in comun (deh,noi suntem snobi si nu suportam "nespalatii" din tramvai...)
      Poate peste multe generatii mentalitatea bucurestenilor se va schimba,dar din pacate noi nu vom mai fi atunci...
      • +2 (2 voturi)    
        MElteanu nu renunta (Joi, 28 februarie 2013, 14:08)

        dilu [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Melteanu nu renunta la parcarea haotica pentru ca nu il pedepseste nimeni. Ia sa-ti traga nenea Garcea 1000 de lei amenda ca ai parcat in mijlocul drumului, sa vezi cum te potolesti. Amenda este, Garcea sta in birou si strange slana pe cele 3 burti si gusi.
        Despre partea cu nespalatii din tramvaie, din pacate ai dreptate, sunt multi nespalati si multi ciorditori in tramvaie si autobuze, asta e o realitate.
    • +1 (1 vot)    
      Probabil ca o sa fie o necesitate! (Marţi, 26 mai 2015, 11:43)

      akaem [anonim] i-a raspuns lui 370H-SSV-0773H

      Situatia s-a degradat prea mult in ultimii ani (uitati-va ce-i pe trotuarele de pe Magheru, Kogalniceanu etc.). Cel mai probabil e ca in 10-15 ani vor deveni obligatorii!
      Problema este ca mai trec 10-15 ani din viata noastra...
  • +16 (22 voturi)    
    Oprescu (Marţi, 21 iunie 2011, 3:11)

    Vizitiul [utilizator]

    Daca l-am intreba pe Oprescu ce parere are despre acest interviu si sugestiile domnului Jan Gehl, ar spune: Sa ne lase domne, Bucurestiul e 100% sigur pentru pietoni, nu e nici un trafic, bag mana in foc!
  • -20 (30 voturi)    
    trage spuza pe turta... (Marţi, 21 iunie 2011, 4:49)

    marinel [anonim]

    Isi pregateste si Gehl terenul pentru un contract de modernizare a Bucurestiului.
    • +4 (12 voturi)    
      ... (Marţi, 21 iunie 2011, 8:59)

      Gigi Maybachistu' Neconstructiv [anonim] i-a raspuns lui marinel

      Cât timp Pasajul Basarab era un proiect de construcţie duşmănit şi hulit de băieţii veseli de la PSD, foarte puţini i-ar fi susţinut pe ei şi ar fi respins proiectul.

      Cum a apărut plăcuţa cu "...terminat de Oprescu" şi discursul de ieri al lui Dr. Cârnat în care pomenea de şi mai multe pasaje, ca şi cum ar fi fost o competiţie, hop, apare şi un tip cu "jos pasajele, jos traficul".

      (Cam aşa se întâmpla în fotbal, cum câştiga o echipă de la noi, ura, generaţia noastră de aur, joacă, învinge, lumea în stradă, steaguri, felicitări şi bere proastă. Cum pierdea, arbitrul era hoţ, terenul era prost, ceilalţi au trişat, occidentalii au aranjat meciul.)

      Apropo, danezii lui au făcut exact asta, o reţea de poduri, tunele şi pasaje, peste mare şi peste terenurile dificile. Nu fiindcă le plăcea să construiască, ci pentru că aveau nevoie să micşoreze cu orice preţ consumul de petrol.
      • +10 (12 voturi)    
        Multumiri Catiusa Ivanov (Marţi, 21 iunie 2011, 10:00)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Neconstructiv

        Pentru faptul ca prezinti parerile unor oameni care au in grija orase prietenoase si frumoase (acelasi gen de pareri le-a avut si arhitectul sef al Londrei).
        Bucurestiul nu e orasul lui Oprescu, e orasul oamenilor care locuiesc in el, al bucurestenilor. Important nu este ca Oprescu sa bifeze pasaje, poduri si parcari (vad ca numai asta are in cap), important este ca viata in Bucuresti sa fie cat mai placuta si incurajarea traficului cu masina cu poluarea, zgomotul, dezordinea, imbacseala pe care o produce orasului, nu face viata mai placuta pentru locuitorii orasului.
        Eu stiu ca cei de la UE ne tot trag de urechi si noi ne punem cenusa in cap de fiecare data cand mai apare cate un raport in care ni se spune ca suntem un oras poluat (cea mai poluata capitala a UE parca -> vezi traficul) si cu foarte putini metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor. Oprescu, medic fiind (si tot aduce asta ca argument) ar trebui sa fie interesat de aspectele astea mai ales ca ele sunt legate de sanatatea oamenilor din oras... dar NU...dai cu fluidizarea traficului inainte!!! S-ar fi suparat cineva sa mai faca un parc? Nu cred.
        "Danezii lui" Jan Gehl or fi facut "exact asta, o reţea de poduri, tunele şi pasaje, peste mare şi peste terenurile dificile"... dar cum bine ziceai peste mare si terenuri dificile nu peste Copenhaga, e o mare diferenta.
      • +7 (7 voturi)    
        Peste munte, peste mare (Marţi, 21 iunie 2011, 11:25)

        JusTC [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Neconstructiv

        ... dar NU in oras, asta e diferenta intre danez si roman.
  • -13 (15 voturi)    
    2late (Marţi, 21 iunie 2011, 8:02)

    Casargoz [anonim]

    Orice masuri am lua acum, rezultatele le vom avea peste 10-20 de ani.
    • +9 (15 voturi)    
      Si? (Marţi, 21 iunie 2011, 9:33)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui Casargoz

      Tocmai din cauza rationamentului tau nu fac primarii proiecte care sa depaseasca mandatul lor, de-aia nu da nimeni doi bani pe reciclat, d'aia romanul stie numai sa traga tunuri si nu sa faca investitii pe termen lung.

      Hai Romania!
  • +4 (4 voturi)    
    Are f mare dreptate danezul (Marţi, 21 iunie 2011, 8:08)

    leo [anonim]

    urmariti ce se intampla in Copenhaga http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/business/2011/06/07/qmb.fc.copenhagenisation.cnn.html
  • -10 (12 voturi)    
    NU uitati biciclistii (Marţi, 21 iunie 2011, 8:20)

    Claude [anonim]

    Hippsterilor! Asa, dati-i cu minusuri, chiar incepe sa ma plictiseasca treaba asta!
    • -9 (15 voturi)    
      ha (Marţi, 21 iunie 2011, 9:35)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui Claude

      hai ca trece si moda cu bicicletele. mai stai un pic sa se distruga complet alea pe care le inchiriezi gratis din parc, ca dupa cum scartaie toate, mai au un pic.
  • +16 (16 voturi)    
    De unde... (Marţi, 21 iunie 2011, 9:04)

    RT [anonim]

    Pai problema cu parcarea s-ar rezolva daca si-ar face si politia (locala si circulatia) datoria. Altfel vorbim vorbe. Cand asa zisii edili dau aprobari de constructii de 15-20 etaje pe strazi de 5 m iar arhitectii sefuleti plini de ei balesc la spagi, care ar putea fi rezultatul?
    Pai ca sa faci o modernizare trebuie sa vrea cineva! Vezi pe cineva vrand asa ceva?
    • -2 (12 voturi)    
      Da, (Marţi, 21 iunie 2011, 12:01)

      anna. [anonim] i-a raspuns lui RT

      problema se datoreaza in mare masura inconstientilor amintiti de tine.
      Pentru un tratament reusit este nevoie in primul rand de un diagnostic corect, iar Jan Gehl ma tem ca nu a pus un diagnostic corect Bucurestilor deoarece a ignorat cateva note distinctive ale situatiei de aici.
  • +3 (19 voturi)    
    Dl.Gehl nu prea cunoaste istoria Bucurestiului... (Marţi, 21 iunie 2011, 9:08)

    Guell [anonim]

    Daca ar fi stiut mai multe despre anii '70 - '80 in Bucuresti, nu si-ar fi dat cu parerea cu atata usurinta. Bucurestiul are o problema irezolvabila, nascuta in acea perioada, si anume aglomeratia! In plus, cei adusi de partidul comunist sa lucreze la Bucuresti, in timpurile cu pricina, sunt oameni lipsiti de orice urma de civilizatie urbana si, majoritatea, au ramas la fel. Eu locuiesc in Berceni, iar "edilii" sectorului au aranjat foarte frumos spatiile verzi intre blocuri. Aseara, am auzit niste trosnete pe geam si, cand m-am uitat, ce sa vezi: tzaranii faceau focul in spatiul verde!!! Ce sa le faci, mi-am zis, locul lor e in padure, nu intre oameni civilizati ... Care e solutia, domnule Gehl? Sa plantam cate un politist, langa fiecare pom?! Zau asa...
  • -15 (19 voturi)    
    Aiureli occidentale (Marţi, 21 iunie 2011, 9:27)

    Victor [anonim]

    Din cand in cand apare cate un vestic de mana a treia si incepe sa debiteze tot felul de prostii fata de noi.
    Singurul motiv pentru care face acest lucru este ca ne considera o tara bananiera care are nevoie de ajutorul lui.

    In trecut am fost ajutati de straini de calitate, de oameni vizionari si entuziasti (gen. Pavel Kiseliof) dar acestia erau total diferit de mascaricii dezmatati din ziua de azi.
    Toti artistii ratati, toti excentricii considera ca au simt artistic si tehnic pe care vor sa le puna in practica aici.

    Nu avem nevoie de mizeriile vestului, avem si noi oameni destepti si decenti, singura problema este reprezentata de mitocanii din politica, atat.
    Daca scapam de acesti mitocani si punem la conducere oameni normali se vor rezolva si cele mai grele probleme ale noastre.
    • +8 (8 voturi)    
      exact ! (Marţi, 21 iunie 2011, 12:22)

      mariusxmarius [utilizator] i-a raspuns lui Victor

      pana la miez te-au spalat !
      "mizeria vestului", "avem si noi oameni", "ne considera o tara bananiera " ... etc.

      sanse mai ai, dar putine .

      "punem la conducere oameni normali" (nu cred ca conteaza de unde sunt 'normalii')
      dar cum sa-i punem la condus cand tu tocmai la-i injurat pe unul ?
      hai ca esti haios ! te deranjeaza mitocani din politica dar tot mitocanesc ii tragi una peste bot danezuluui "un vestic de mana a treia "
  • +1 (23 voturi)    
    Pai da, (Marţi, 21 iunie 2011, 9:31)

    abcd [anonim]

    avand in vedere ca romania are 250 autoturisme la mia de locuitori iar danemarca are 410 autoturisme la mia de locuitori, ca roman ma simt obligat sa ascult ipocriziile acestui nene si sa ma asez cu genunchii pe coji de nuci si sa fac penitenta. Si cand mai citesc ca la nivelul lui 2010 danezii au avut emisii de 9,2 tone CO2 per capita iar romanii au avut 4,4 tone per capita iau si un bici si-mi dau vreo 2 pe spinare, si ma duc sa pup bombeul atotstiutorului danez. Sa stiti ca si nemtii ii invata sa fie "eco", sa nu emita CO2 pe nite aia de prin Sudan. Cand esti intre primii emitatori de poluanti industriali din lume, sa dai lectii de moralitate si cumpatare aluia care traieste cu 1 dolar pe zi si polueaza cel mult cu respiratia si gazele din dotare mi se pare cool.
    • -6 (16 voturi)    
      Mai rău (Marţi, 21 iunie 2011, 9:53)

      Gigi Maybachistu' Pieton [anonim] i-a raspuns lui abcd

      De fapt, România are 4,4 milioane de vehicule cu motor la 22 de milioane de oameni, adică 200 la mie, nu 250. Scazi camioanele, basculantele, tractoarele, motocicletele, scuterele şi rămâi cu un raport şi mai mic.
      • +8 (10 voturi)    
        rau, intr-adevar (Marţi, 21 iunie 2011, 10:16)

        istvan_timisoara [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Pieton

        Si crezi ca acelasi raport se mentine si in Bucuresti?
        Problema aglomeratiei e a oraselor mari, nu a intregii tari, media pe tara nu e un indicator bun.

        In plus, nu e important cata lume detine masini, ci cata lume le foloseste zilnic pt. a merge la servici si la cumparaturi.

        Omul are dreptate, dar noua ne mai trebuie un deceniu sau doua sa ne dam seama.
        Zicea cineva ca ne confunda olandezul cu vreo tara din Africa. Problema e ca chiar ne confundam cu o tara din Africa...
        • -6 (10 voturi)    
          @istvan_timisoara (Marţi, 21 iunie 2011, 11:34)

          abcd [anonim] i-a raspuns lui istvan_timisoara

          presupun ca in danemarca nu au mai multe masini in capitala, au avut grija sa le distribuie in teritoriu in mod uniform. Nu-s patriotu' de serviciu dar ma deranjeaza cum sar romanii sa ia in brate orice idee venita de-afara...iar facem experimente pe ideile altora dar pe pielea noastra.
      • +10 (12 voturi)    
        Habar n-ai ce vorbesti! (Marţi, 21 iunie 2011, 14:33)

        tic [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Pieton

        Danezul se referea la Bucuresti, pentru ca problema expusa de el este critica in marile metropole.
        Odata precizata chestia asta, tin sa-ti comunic ca in Bucuresti sunt inregistrate 1200000 de masini, la o populatie de 2,5 mil locuitori, deci o masina la doi locuitori. Daca mai adaugi inca vreo suta-doua de mii de masini ce intra zilnic in oras (navetisti, transportatori, turisti, vizitatori), te cam apuuca ameteala!
        Daca totusi crezi ca sunt putine masini in Bucuresti, fa un experiment simplu: iesi la plimbare pe strazile din cartierul tau, tinand copilul de mana in stanga ta si nevasta la brat in dreapta ta. O sa ai surpriza sa constati ca nu poti merge pe trotuar in felul asta, din cauza masinilor parcate. Singiura modalitate de deplasare este doar unul in spatele celuilalt, in sir indian.
        Din acest motiv danezul afirma ca orasul nu este prieten cu locuitorii lui, ci mai degraba cu masinile.
        Capisci?
        • -4 (4 voturi)    
          nu sunt relevante cifrele tale (Joi, 23 iunie 2011, 11:12)

          Vuck [utilizator] i-a raspuns lui tic

          Multe firme de transport, curierat, logistica sau distributie au toate masinile inregistrate in Bucuresti desi ele in majoritate covarsitoare activeaza in tara.
          Unul din curierii de top din RO are peste 500 de masini inmatriculate in Buc dar numai putin peste 100 chiar circula pe strazile din capitala.
    • -2 (10 voturi)    
      eh, si aer respiram prea mult (Marţi, 21 iunie 2011, 10:50)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui abcd

      ... ar trebui sa respiram mai putin, si sa stam in pozitia culcat, sa nu le luam soarele ...


      si-au transformat tara in astroturf cu diversitate biologica tinzand catre zero, au otravit Baltica si Marea Nordului, si acum au plecat in turneu sa dea lectii altora :(
      • -6 (10 voturi)    
        Foarte (Marţi, 21 iunie 2011, 11:58)

        abcd [anonim] i-a raspuns lui emilper

        frumos...vad ca toata lumea care mai stie cat de cat despre ce e vorba isi ia din primul minut minusuri pe banda. Parca am fi la congresul al XII-lea al PCR cand si-a luat Parvulescu fluieraturile de rigoare atunci cand l-a criticat pe Ceausescu. Nea' Nicu daca dadea ceva mai multa mancare la romani domnea si acum...ca tare ne mai place sa aplaudam.
        • -7 (11 voturi)    
          sunt aplaudacii (Marţi, 21 iunie 2011, 12:08)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui abcd

          ... din "NGO"-urile finantate de guvernele din marea uniune europeana ... alea care au castrat si votul uninominal :)
        • +4 (10 voturi)    
          Doar ca lumea nu prea stie (Marţi, 21 iunie 2011, 14:07)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui abcd

          Danemarca: 410 autoturisme / 1000 locuitori
          Copenhaga (2005): 208 / 1000
          Romania: 250 / 1000
          Bucuresti: 500-600 / 1000

          Nu stiu al catelea minut este, dar mai ia un minus si de la mine.
    • +6 (6 voturi)    
      gresit (Marţi, 21 iunie 2011, 11:54)

      efgh [anonim] i-a raspuns lui abcd

      nu conteaza cate masini are fiecare ci cum si unde le foloseste; daca tu te duci cu masina pana la frizerie... ei le folosesc mai mult pentru drumuri lungi unde ai intradevar nevoie de masina;
      daca te uiti aici:http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/business/2011/06/07/qmb.fc.copenhagenisation.cnn.html
      ai sa vezi ca nu sunt masini mici pe strazi, la ei nu exista conceptia de masina de oras, pt ca nu le folosesc in oras!
      si cum poti sa compari emisiile de co2 intre o tara fara industrie (Romania) si o tara ca Danemarca.
      Tu de ce crezi ca traiesti cu $1/zi si ei cu mult mai mult ? pentru ca au mintea mult mai deschisa decat tine.
      • -1 (5 voturi)    
        aia au dusuri la birou ? (Marţi, 21 iunie 2011, 12:17)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui efgh

        ... sau le distribuie clesti de rufe sa isi blocheze nasul ?

        asa e, doar biciclete .:)) au ales 2 strazi sa faca clip-ul, dar restul arata asa: http://data.mapchannels.com/streetearth/v102/map.htm?mx=12.592546&my=55.674736&mz=11&vh=217&vp=60&vr=150&sm=1
    • 0 (0 voturi)    
      si daca (Miercuri, 18 noiembrie 2015, 16:59)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui abcd

      si daca ne îmbunătățim calitatea vieții degeaba ?

      dacă ne dăm jos din mașini să mergem un pic pe jos ?

      dacă o să ieșim la plimbare pe trotuare ne-inundate de mașini ?

      ce o să se întample atunci ?
  • +2 (4 voturi)    
    Nu avem noi bafta de unul ca asta (Marţi, 21 iunie 2011, 10:17)

    un bucurestean ofticat [anonim]

    Tipul de departe stie ce spune ,partea proasta ,e ca nu are si nu va avea vreodata sprijin in Romania unde proiectele se fac pe spagi grase.
    Legat de populatie nici aici nu va avea sprijin pentru ca noi oricum le stim pe toate si il contrazicem oricata dreptate ar avea ,ca asa suntem noi , nu ne convine nimic niciodata.
    Poate sa vanda 100000000 de carti sa tina sute de conferinte ca tot degeaba ,noi nu suntem in stare sa scapam de cainii fara stapan dar "Doamne fereste" de masini.
    Ce va face Mitica daca nu mai poate parca Q7 in Centrul Vechi sau pe Dorobanti ,cum sa-l vada pitipoanca coborand din autobuz.
    Mai bine betonam parcurile sa facem terase ,parcari,biserici(cat mai multe posibil),bulevarde supra si sub terane cu miile daca se poate sa aiba si Mitica pe unde sa circule,
    Vrem spatiu verde,sa ne ducem in concediu prin alte capitale sa vedem cum arata ideile acestui individ mult prea destept pentru o tara mult prea plina de atotstiutori.
  • +6 (6 voturi)    
    ADEVARAT GRAIESTE J.G. (Marţi, 21 iunie 2011, 10:42)

    Pieton [anonim]

    Soferii iti rateaza calcaiul la centimetru pe trecerea de pietoni. Nu e acceptabil asa ceva!!!!!
    Sunt frecvente situatiile cand automobilele stationeaza chiar pe trecerea de pietoni pana au verde sa inainteze. Pietonii sunt hartuiti.
    Ar trebui sicane la fiecare trecere de pietoni sau monitorizare video si amenzi contraventionale.
    • -6 (6 voturi)    
      :)) (Marţi, 21 iunie 2011, 17:20)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui Pieton

      Poate creierul tau lipsa are nevoie de sicane ca sa-si revina,cred ca nu am vazut persoana mai persecutata ca tine!
  • +6 (12 voturi)    
    bravo. si in practica. (Marţi, 21 iunie 2011, 11:12)

    marian [anonim]

    bravo.ne ajunge cu atatea masini.unde e frumusetea orasului.?
    • 0 (2 voturi)    
      ici (Miercuri, 22 iunie 2011, 19:33)

      ics [anonim] i-a raspuns lui marian

      frumusetea orasului vazuta din masina, poate la asta te referi, toti reporterii tineri au venituri suficiente sa si cumpere masinute ca sa ajunga repede unde se mai demoleaza cate ceva si sa ne spuna si noua peste ceva timp , ca fac mai mult cu masina decat pe jos
  • +4 (4 voturi)    
    Transport public!!! (Marţi, 21 iunie 2011, 11:22)

    Arh [anonim]

    In '97, una din concluziile acelui studiu facut de o firma japoneza spunea: faceti o retea ca lumea de transport in comun, altfel in 10 ani orasul va fi sufocat. Profetie? Clarviziune? Experienta? Cum arata Bucurestiul acum? La New York te descurci de minune fara masina pentru ca exista statii de metrou la (aproape) fiecare colt de strada. In marile metropole europene iti potrivesti ceasul dupa cum ajunge autobuzul in statie. In Bucuresti, in multe statii, nici macar nu exista o harta a transportului in comun, sa stii care sunt legaturile. Cand poti calatori de la un capat la celalat al urbei rapid, bineinteles ca lasi masina acasa. Insa concluziile din '97 au fost aproape total ignorate. Pacat, prezentul nu e frumos.
  • +2 (2 voturi)    
    pt vizibilitate (Marţi, 21 iunie 2011, 11:58)

    viz [anonim]

    http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/business/2011/06/07/qmb.fc.copenhagenisation.cnn.html
    • -1 (3 voturi)    
      vizibilitate cu adevarat (Marţi, 21 iunie 2011, 12:38)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui viz

      http://data.mapchannels.com/streetearth/v102/map.htm?mx=12.592546&my=55.674736&mz=11&vh=217&vp=60&vr=150&sm=1
  • +4 (6 voturi)    
    impostura generala (Marţi, 21 iunie 2011, 12:02)

    urbana [anonim]

    Sa recunoastem, copii: am ajuns la limita animalizarii. Daca esti in stare sa razi pietonul de pe trecere, sa il sicanezi oriunde il gasesti, cu arma asta mortala care se numeste "masina", trebuie sa ne facem ordine in capete! CU FORTA! Trebuie scoase masinile afara din oras, frumos, elegant. Uite asa ne-am facut fundurile mari, mari, umplem spitalele cu probleme cardiace...uite asa. Si mai trebuie scosi in decor impostorii de urbanisti romani, profesori universitari cu firme grase care rad factura dupa factura sa puna la pamant case de patrimoniu.
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 21 iunie 2011, 12:19)

    anonim [anonim]

    Cum sa reduci locurile de parcare in Bucuresti cand noi construim autostrazi supendate? Cineva e retardat aici. Ori omul asta, ori trei sferturi dintre bucuresteni. Inclin sa cred ca trei sferturi dintre bucuresteni.
  • -2 (8 voturi)    
    cred ca autorul face o confuzie (Marţi, 21 iunie 2011, 12:31)

    alex [anonim]

    cand se refera la locurile de parcare si spune ca daca ar fi mai putine nu am folosi masina el cred ca nu realizeaza ca masinile sunt parcate pe trotuar pentru ca nu exista loucri de parcare in apropierea locuintelor.

    el spune ca familia lui nu foloseste masina si prefera trenul. si noi am face la fel numai ca masinile din bucuresti apartin cetatenilor si faptul ca sunt parcate nu inseamna ca oamenii aia au mers cu ele in ziua aia, acolo locuiesc ei:::

    e usor sa comentezi cand probabil ai masina in curte si iti permiti sa o lasi parcata acolo dar cand ai blocurile cu 10 etaje unul langa altul , oamenii de aclo chiar nu au unde parca.

    eu am inteles sa nu imi cumpar masina. in familie este o masina pe care o folosim toti dupa nevoi si pentru care platesc un loc de parcare (des il gasesc ocupat) dar si asa e greu de parcat in apropierea casei (si cand zic apropierea casei nu ma refer l aparcatul la scara ci si la 5-10 minute de mers pe jos)
    • -1 (1 vot)    
      pic (Miercuri, 22 iunie 2011, 19:30)

      picu [anonim] i-a raspuns lui alex

      poate face za haha did turnul in Dorobanit si acopera necesarul de locuri de parcare din centru putem planta restul orasului
  • +6 (6 voturi)    
    articol clar si logic (Marţi, 21 iunie 2011, 13:13)

    A.R. [anonim]

    dar majoritatea comentariilor tendentioase, cel mai adesea pe langa subiect, ca tot avem noi o vorba "fiecare cu ce-l doare".
    De articol nu are rost sa mai pomenesc, este clar, bine argumentat si logic. Inteleg ca pentru multi este aproape SF. Problemele principale sunt: la noi nu se poate, la ei a fost mereu mai bine, gandire nerealista si solutii proaste (exemplu: supararea domnului cu reducerea numarului de parcari - draga comentator, e mai simplu decat pare: parcari la marginea orasului - sub, supra terane - sau la capatul liniilor de metrou, iar apoi incet incet lucrurile se vor regla, sau poate doriti sa redirectionati tot traficul spre centru unde va fi nevoie in urmatorii ani sa se construiasca niste autostrazi suspendate - ar fi prea trist). Altfel, trebuie sa intelegem cu totii ca ne vom sufoca in propriul nostru trafic si vom ajunge ca americanii - mari iubitori de masini - sa demolam autostrazi din oras si alte astfel de minunatii. Eu fac deja exercitiu si evit sa intru cu masina in centru, o las la o gura de metrou (aviatorilor de exemplu) sau la carrefour baneasa si de acolo cu ratb sau bicicleta si nu este rau deloc. Masina in sine nu a fost creata pentru oras ci pentru drumuri lungi, acolo isi demonstreaza eficienta. Haideti sa cugetam putin si sa incercam sa facem din bietul Bucuresti un oras al oamenilor, nu al masinilor.
    • -1 (3 voturi)    
      stop (Miercuri, 22 iunie 2011, 14:25)

      ion [anonim] i-a raspuns lui A.R.

      noi toti care scriem aici avem o dorinta de a deveni pietoni, dar suntem trasi pe sfoara si ne lasam antrenati in discursuri iar cei care le tin merg toata ziua cu masinuta pana in centru , da exemplu catiusa si lasa masinuta la periferie
  • -4 (6 voturi)    
    Parcari New York (Marţi, 21 iunie 2011, 13:50)

    adrian [anonim]

    Eu sunt cu totul de acord, cu o singura conditie, sa se faca ca in US, decopertate parcurile, construite parcarile pe 3-4 niveluri, apoi refacut la loc parcul. Daca se gandeste la acest mod subscriu, nu prin sistemul coercitiv cu reducerea parcarilor (care nu exista). Daca ai avea parcari sa nu ai loc de ele as fi intru totul de acord, dar altfel e o gluma proasta ce sustine nenea G., am masina si merg si pe jos. S-a importat sistemul Smart Parking, e f bun dar din pacate amortizarea investitieii se face in 50 ani, ori nici un investitor prv nu gandeste asa o investitie.
    • +4 (6 voturi)    
      ok babe (Marţi, 21 iunie 2011, 12:13)

      sinatra [anonim] i-a raspuns lui adrian

      daca esti de acord, e bine. Putem sa ii dam drumul. Look US man: ma c... in el de smart parking, ma doare in brici de amortizarea investitiei...ma intereseaza spre exemplu sa nu ma rigidizez de tot la 2m sub pamant din cauza tancurilor voastre. Ca nu puteti sa parcati decat in fata restaurantului, cu telefonul si cheile in mana, proaspat rasi si dati cu gel. Afara, afara, cu gelul din tara!
      • -2 (4 voturi)    
        ciobane.. (Marţi, 21 iunie 2011, 17:17)

        Bulan [utilizator] i-a raspuns lui sinatra

        Du-te in muntii, o sa traiesti linistit acolo..si noi fara tine..
    • -3 (3 voturi)    
      nu au desfiintat parcarile ... (Marţi, 21 iunie 2011, 12:39)

      emilper [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      ... in Danemarca ... sunt tot ca la noi, la marginea trotuarului

      cum arata centrul orasului:

      http://data.mapchannels.com/streetearth/v102/map.htm?mx=12.592546&my=55.674736&mz=11&vh=217&vp=60&vr=150&sm=1
      • +5 (5 voturi)    
        corect (Marţi, 21 iunie 2011, 14:02)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui emilper

        Felicitari! Ai ales cea mai laterala dintre stradutele laterale si ai dat peste ce cautai: masini parcate de-o parte si de alta.

        Dar ai observat ca niciuna nu e parcata pe trotuar?
        • -3 (3 voturi)    
          mai incearca ... (Marţi, 21 iunie 2011, 14:39)

          emilper [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          pe alte stradute din centrul orasului ... poti verifica pe harta din stanga jos exact unde in oras esti
      • +1 (1 vot)    
        irelevant (Sâmbătă, 25 iunie 2011, 13:00)

        Anca [anonim] i-a raspuns lui emilper

        mai intai mergi in copenhaga, vezi cat mai mult din oras, incearca poate sa dai si-o tura cu bicicleta (nu o sa te loveasca nici un sofer, nici n-o sa te claxoneze) si abia dup-aia da exemple irelevante, daca-ti mai permiti.
  • +6 (6 voturi)    
    de ce nu? (Marţi, 21 iunie 2011, 15:46)

    bucurestean de rand [anonim]

    Am renuntat la masina pentru o motocicleta cand am realizat ca imi pierd timpul aiurea cautand un loc de parcare. Ajunsesem astfel de la 2 ore pierdute in fiecare zi in trafic la una singura (tin sa mentionez ca nu alergam sau crosetam traficul, ma strecuram printre masinile oprite la semafor DOAR acolo unde nu exista riscul de a imprumuta vreo oglinda).

    Am renuntat apoi si la motocicleta pentru o bicicleta cand am realizat ca risc sa imi pierd membrele din neatentia mult prea multor isteti care uita sa se asigure la schimbarea directiei de mers etc. De data asta nu am mai castigat timp, tot o ora pe zi imi ia ca sa plec si sa ma intorc acasa, insa am recapatat ceva ce pierdusem de mult.. linistea mentala.

    Incercati exercitiul asta macar o zi pe saptamana, in care sa lasati masina acasa in schimbul unei biciclete. Orasul asta, asa cum e el, e mai frumos privit de la 10-15km/h.
    Alternative exista, trebuie doar putina bunavointa si intelegerea faptului ca spatiul public este pana la urma...public.
    • 0 (4 voturi)    
      Pentru ciobanul cu smartparkingul (Miercuri, 22 iunie 2011, 9:43)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui bucurestean de rand

      Auzi ciobane, eu nu te-am insultat, eu platesc 100 RON ca sa poata sotia sa isi parcheze masina in Smart Parking, e mult dar alta solutie nu am, este masina de serviciu a sotiei, ea face 100 km in Bucuresti zilnic, cu bicicleta doar sportivii de performanta reusesc asa ceva, sa te imbrac tinuta business si sa te fugaresc de la o intalnire cu un director la alta sa vedem cum ai arata in peisajul Bucurestean. Am tot respectul pentru cei care utilizeaza bicicletele, din pacate distanta fata de serviciul unde imi desfasor activitatea ma impiedica sa o folosesc, dar nu injur pe nimeni care merge cu bicicleta si nici nu am accidentat vreodatat vreun biciclist peste care am dat in trafic. Din cauza lipsei locurilor de parcare noi nu putem utiliza bicicletele, au dreptate cei care sustin ca nu se poate merge pe trotuare cu bicicleta din cauza masinilor parcate, urasc soferii care isis lasa masinile in mijlocul strazii si se duc la cumparaturi lasand masina pe avarii, dar aici militia este cea vinovata, si politicienii care se baga peste militieni ca doar nu oricine isi permite sa faca asemenea gesturi ci ai mai de seama melteni cu ceafa groasa, cu lantul de la vaca pe post de bijuterie.
      Pe cine deranjeaza ca eu platesc 100 RON la primaria sectorului 6, si ca nu imi las masina in mijlocul drumului? Sa o desfiinteze si pe aia si sa facem ce? Pai cum e nici asa nici asa, cum e bine, mai Sinatra?
      PS: parchez in fata restaurantului doar daca are parcare, in rest caut un loc unde nu deranjez pe nimeni si nu ma catar cu masina pe bordura sau pe spatiul verde chit ca pierd 1h pana gasesc loc de parcare, dara asta e cand se gaseste un enteligent ca tine sa isi exprime intelectul ca Garcea cu hartia igienica.
      • +3 (3 voturi)    
        Bun client la noi (Miercuri, 22 iunie 2011, 11:49)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        11 milioane factura pe luna la Betrol , bun client nevasta ai . Faceam reducere 1% .

        Hehe si eu cu aia de serviciu am cam 6mil /luna dar sunt pe-afara . In Bucuresti merg doar cu metroul si pe jos .Iar masina personala doar in weekend ,doar daca e nevoie si doar daca la destinatie stiu sigur ca am unde sa parchez.
  • 0 (0 voturi)    
    pe (Miercuri, 22 iunie 2011, 14:27)

    alec [anonim]

    daca este corect "este de nevoie" poate este corect si sa faci studii "pe spatii" in loc de studierea spatiilor
    viteza o fi de la automobilul cu care intri in viteza "pe spatii"
  • 0 (4 voturi)    
    hei (Miercuri, 22 iunie 2011, 19:25)

    octav [anonim]

    ma intreb daca exista in aceste studii si solutii un model de oras in care sa se caute o rezolvare pentru copii abandonati ,definitiv de parinti, sau uitati singuri in casa din lipsa de timp a parintilor ,care se ocupa cu diverse lucruri mai importante pe care le ofera orasul
    putem salva caii de la Letea daca ii folosim in loc de masini in oras dar cum salvam copii uitati de parinti , cei care vor construi in cativa ani orasele dupa cum au inteles din absenta mediului familial intr un cadru urban adecvat
  • -2 (6 voturi)    
    Foarte tare! (Joi, 23 iunie 2011, 11:42)

    vasile vasile [anonim]

    Foarte tare! "Daca nu ai unde parca, nu vei mai folosi masina" CARE SE VA AFLA UNDE, NENE?

    Mare specialist, mare caracter! Poate ne explica si cum sa circuli cu bicicleta la -20 si la +40 de grade, mai ales daca stai in Titan si lucrezi in Pipera.

    Sa reduca locurile de parcare, care sunt vreo suta de mii la 1 milion de masini inmatriculate in Bucuresti plus 0,6 in tranzit zilnic!!
  • -4 (6 voturi)    
    Cine-i bolnavu' ăsta??? (Miercuri, 29 februarie 2012, 10:28)

    Cezar [anonim]

    "Reducere progresivă a locurilor de parcare" ????
    La un asemenea titlu nu mă mai deranjez să citesc şi interviul.
    Vom avea tot mai multe maşini parcate pe banda întîi, pe liniile de tramvai, pe spaţiile verzi, pe trotuare şi pe spaţiile pietonale.
    De unde l-aţi scos pe cretinu' ăsta?
    Îmi cer scuze pentru limbaj dar sunt pur şi simplu scandalizat.
    • +2 (2 voturi)    
      Jan Gehl (Luni, 25 mai 2015, 13:21)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Cezar

      Domnule, dumneavoastra dati dovada ca suferiti de o boala, omul se refera la reducerea locurilor de parcare si in paralel politici de interzicere a parcarii si imbunatatire a TP -ului. Daca se aplica legea (la noi nu se intampla inca) , oamenii se vor satura de amenzi si vor renunta la masina treptat.
  • 0 (0 voturi)    
    una alta (Joi, 28 mai 2015, 12:04)

    Anonim [anonim]

    Este cea mai buna descriere facuta de cineva despre haosul din orasele Romaniei maneliste. Regretabil e ca e strain si nu roman. Romanul, ca de obicei cu micul, maneaua, seminte, bautul in exces, lipsa de educatie, furtul, minciuna, batutul sotiei etc. Intradevar, orasele Romaniei sunt acaparate de masini conduse, in buna masura, de giboni. Ti-e frica sa traversezi pe trecerea de pietoni ca sa nu dea masina peste tine, traversezi in fuga ca, altfel, te sterge gibonul cu masina si se uita urat la tine. Care gibon, are, normal, un telefon in mana. Si pentru care, gibon, regulile de circulatie sunt absolut de ignorat. Tatal si mama gibonului, giboni si ei, i-au facut cadou un BEAMVE dotat cu speakere puternice din care urla nush' ce manelist despre viata si valoarea lui, si ce ar face el dusmanilor lui. Seamana Rumania asta cu Africa. Ce sa le ceri unora care stateau la coada la masina 10-20 de ani inainte de 1989, circulau in zile impare, zile pare si al caror vis, se pare, este sa isi aduca vreo rabla din Vest cu care sa isi arate muschii prin "soselele" astea pline de gropi si de toate. Mda, trista viata prin orasele Romaniei...
  • -1 (1 vot)    
    mda. (Luni, 26 octombrie 2015, 9:05)

    Eduard Florea [anonim]

    Sper sa fie o gluma cu acest articol. Traim intr-o tara democratica unde fiecare are dreptul sa faca ce vrea in limita legalitatii. Avem anumite drepturi si nu ne poate nimeni impune sa nu mergem cu masina la servici, scoala, facultate etc. Daca "reduci" locurile de parcare ce facem cu masinile deja existente ? Le parcam pe acoperisul blocurilor ? Tipic romanului prost sa puna botul la ce zice fiecare boschet strain care vine prin tara noastra. Exista ceva ce se numeste "lista de prioritati" si pana nu rezolvi topul acestora nu ai cum sa vii cu o idee ca aceasta care cu siguranta in cazul Romaniei este undeva jooos in lista prioritatilor. Ar trebui sa ne ocupam in primul rand de diminuarea religiei si oprirea finantarii acesteia, de educatie si sanatate (construirea de scoli,spitale, noi reforme in aceste institutii) si multe altele. Abia apoi, dupa ce vom atinge macar putin standardele tarilor din vest, ne putem ocupa si de problema traficului.
  • +1 (1 vot)    
    error (Marţi, 25 octombrie 2016, 12:45)

    Raymond_t [utilizator]

    Asta cu transpiratia in autobuz e un pic cam exagerata, exista aer conditionat in autobuze totusi. Intr-adevar poate mai e vreunu care nu miroase a crizanteme dar sunt putini si oricum de ei dai si in alte locuri nu numai in autobuz, dar sa preferi poluarea infernala, stressul, timpul pierdut, haosul si mizeria cancerigena mi se pare o gandire primitiva de tantalau. Orasul este pentru oameni nu pentru motorizati.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă