CFR SA a lansat licitația pentru reconstrucția viaductului de la Cârcea, la 9 km de Craiova, contractul fiind de 49 milioane lei și cu o durată de 26 de luni. Podul s-a prăbuşit parțial pe 12 august 2018, când pe el a intrat un tren de marfă cu 23 de vagoane, iar șase dintre ele au deraiat. De atunci se circulă doar pe firul I.

Interventii la Carcea, in 2018Foto: CFR Infrastructura

Podul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București. Pe viaduct nu s-a mai circulat deloc între 12 august și 4 septembrie 2018, iar între Caracal și Craiova trenurile ocoleau în plus peste 30 km.

Pe 4 septembrie 2018 s-a reluat circulația pe firul II al viaductului.

Viaductul se află la 200 km de București, pe magistrala 100 București - Timișoara unde trenurile fac și peste zece ore pe 533 km și sunt o mulțime de restricții de viteză.

Pe portalul SEAP a fost postat anunțul de licitație pentru

„Reconstrucție și reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF Videle-Orșova - Proiect tehnic și execuție lucrări”.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 12 octombrie 2022.

Valoarea totala estimata este 49.243.601 lei.

Pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit când pe el a intrat un tren de marfă cu 23 de vagoane, iar șase dintre ele au deraiat. Unul dintre vagoane a rămas înclinat, agăţat de locomotivă, iar din acesta s-a scurs biodiesel într-un pârâu din zonă.

Ancheta făcută în cazul accidentului feroviar, a arătat că mecanicul de locomotivă a încălcat mai multe reguli și a consumat alcool.