Ministerul Economiei a publicat textul acordului ACTA

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 1 februarie 2012, 17:16 Economie | IT

Ministerul Economiei a publicat pe site-ul sau textul Acordului comercial de combatere a contrafacerii (ACTA) intre Uniunea Europeana si statele membre ale acesteia, Australia, Canada, Japonia, Republica Coreea, Statele Unite Mexicane, Regatul Maroc, Noua Zeelanda, Republica Singapore, Confederatia Elvetiana si Statele Unite ale Americii. Potrivit ministerului, in cadrul Uniunii Europene, Acordul a fost negociat de Comisia Europeana, inca de la debutul oficial al negocierilor, in anul 2008.

Semnarea acordului reprezinta numai o prima etapa in procedura incheierii sale. In cazul Acordului ACTA, mai exista numeroase etape procedurale care trebuie parcurse, inclusiv ratificarea de catre Parlamentul Romaniei.

Comisia Europeana a organizat in perioada 2008-2011 patru conferinte publice pe tema ACTA, cu participarea tuturor celor interesati: cetateni, reprezentanti ai industriei, ONG-uri, presa.

Acordul va intra in vigoare pentru Romania dupa ce vor fi parcurse mai multe etape.
  • Parlamentul European va trebui sa-si dea avizul conform in vara anului 2012
  • Consiliul Uniunii Europene il va adopta, independent de ratificarea in parlamentele nationale.
  • Acordul va trebui ratificat de Parlamentul Romaniei si doar dupa acesti pasi va putea intra in vigoare.
Parlamentul European a urmarit indeaproape dezbaterile privind ACTA. Dupa ce la 10 martie 2010 exprimase anumite critici, la 24 noiembrie 2010, Parlamentul European a adoptat o Rezolutie prin care a salutat publicarea textului ACTA si a reiterat ca lupta impotriva contrafacerii si pirateriei reprezinta o prioritate a cooperarii internationale.

In cazul tuturor tratatelor internationale, procedura privind transparenta decizionala este indeplinita la momentul adoptarii actului normativ de ratificare (sau actului de aderare sau aprobare, in cazul anumitor tratate), act in lipsa caruia tratatul nu poate produce niciun efect. In mod cert, in cazul Acordului ACTA, initierea legii de ratificare va fi insotita de o dezbatere publica corespunzatoare.

In perioada urmatoare Ministerul Economiei va initia o serie de dezbateri publice pe acest subiect la care sunt invitati sa participe reprezentanti ai tuturor mediilor vizate de reglementarile ACTA.


Citeste mai multe despre   










5396 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Iar o sa strige Ponta ca ei nu au votat (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:21)

    dan [anonim]

    Cand cei care au votat ACTA au fost tocmai PSD-istii incepand cu sotia lui, Daciana.
    • +8 (10 voturi)    
      Iar tu (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:29)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui dan

      dupa o saptamana tot prost ai ramas, de nici macar nu ai aflat ca ACTA se va vota in iunie, ca atunci s-a votat o rezolutie contra ACTA, si ca inca nu se stie cine a semnat ACTA din partea Romaniei si cu ce drept.
      Dar de, cand ai doar un neuron, nu poti sa ii ceri prea multe.
    • +2 (6 voturi)    
      gringocroco@gmail.com (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:31)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui dan

      Citește exact ce s-a votat și care a fost rezultatul votului.

      PSD+PNL au votat cum au dictat partidele europene din care fac parte (S&D, ALDE): anti-ACTA

      PDL a votat ca EPP: pro-ACTA

      http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=MOTION&reference=P7-RC-2010-0617&language=EN

      http://www.votewatch.eu/cx_vote_details.php?id_act=1189&euro_vot_valoare=&euro_vot_rol_euro_grup=&euro_vot_rol_euro_tara=&vers=2&order_by=euro_parlamentar_nume&order=ASC&last_order_by=euro_parlamentar_nume&limit=0&offset=0&nextorder=ASC&euro_tara_id=9&eu%20o_grup_id=&euro_vot_valoare=&euro_vot_rol_euro_grup=&lang=en
      • 0 (4 voturi)    
        Tu nu stii sa citesti? (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:21)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui lucian

        In linkurile tale scrie exact invers fata de ce spui tu!
        • +1 (3 voturi)    
          Dar tu? (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:38)

          ictin [anonim] i-a raspuns lui V.R.

          Ai avut macar sa vezi ce s-a votat acolo s-au doar comentezi sa te afli in treaba? Ca e plina tara de destepti ca tine.
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Joi, 2 februarie 2012, 1:55)

            John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui ictin

            Dar are dreptate, in acel link este viceversa fata de ce a spus utilizatorul, adica PDL impotriva si PSD ii pro. Uitate si tu, o sa gasesti nume precum Elena Basescu - Againts
            • 0 (0 voturi)    
              Motiunea (Joi, 2 februarie 2012, 11:01)

              Ion [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

              care s-a votat exprima niste ingrijorari legate de ACTA.

              Copy & paste din motiune (pe care n-ai citit-o):
              "30. Deplores the fact that Article 2.18.3 explicitly instructs parties (i.e. 'shall endeavour') to cooperate with the business community to 'effectively address' infringements; reminds the Commission that in the 2003 Interinstitutional Agreement it agreed to 'ensure that any use of co-regulation or self-regulation is always consistent with Community law (...) and will not be applicable where fundamental rights are at stake'; asks the Commission to assess whether, in overall terms, ACTA may change the current balance in EU law between the legal obligations of internet service providers to protect the personal data of end users and to disclose such data to intellectual property rights holders or administrative and judicial authorities;"

              Asadar, un vot impotriva motiunii inseamna ca esti de acord cu ACTA in forma actuala. Forma care ar permite, de exemplu, Microsoftului sa ceara de la RDS un desfasurator cu download-urile tale. Adica Microsoft o sa poata face politie. Mai clar de atat nu pot explica...

              PS: no, chiar asa de greu era?
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:49)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ma cheama EBA, am votat pro-ACTA, ca taticu mia m-ai promis ca imi lasa inca o CASA..
  • +2 (2 voturi)    
    Miting! (Miercuri, 1 februarie 2012, 17:56)

    Geo [anonim]

    Sa facem si noi miting improtriva ACTA. Eu unul sunt dispus sa ies in strada pt. asta. Este dreptul nostru la intimitate.
    • 0 (0 voturi)    
      eu zic... (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:17)

      et zorab [anonim] i-a raspuns lui Geo

      ...ca metingul nu e suficient -cine are o tastatura in fata si macar un net de 128,sa srie impotriva acestui tratat-si impotriva pastrarii in actuala functie a individului/individei care au semnat in secret acel pre/contract;asa cred ca va fi ceva rezultat...
    • 0 (0 voturi)    
      ea gheorghe (Joi, 2 februarie 2012, 1:41)

      eraZnus [anonim] i-a raspuns lui Geo

      vezi ca sunt petitii online in desfasurare pe siteul avaaz.org
  • +2 (2 voturi)    
    Ce magarie (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:34)

    evoque [utilizator]

    Prima data semneaza un acord si pe urma fac dezbateri. Asta spune totul despre acest guvern.
    • -4 (4 voturi)    
      Nu-i pentru tine acest guvern. (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:31)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Tie iti trebuie un guvern care in loc sa-ti explice,sa-ti dea una in cap cand carcotesti.Vad ca toti comentatorii au inteles ca ACTA nu este in vigoare,ca este un proiect de care fug cei care fura pe net.Nu cred ca iti place sa furi,iar dezbatere nu vad ce sa faci.Citeste actul si ai sa vezi.Ce scrie acolo se sanctioneaza si acum,numai ca acum apare obligatia administratorului de retea de a interveni.Intervine si acum,dar cand vrea el.ACTA il obliga sa respecte o norma de bun simt.ACTA nici nu este o lege.Nu te mai arunca bezmetic cu reprosuri ca te faci de ras.
      • +3 (3 voturi)    
        este vorba de principii (Miercuri, 1 februarie 2012, 21:25)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        toata lumea, cred, ca stie ca ACTA nu este in vigoare.
        Eu vorbesc de principiu. Ce incredere iti ofera un guvern care ia decizii de acest fel fara o consultare, asa cum au facut alte guverne in alte tari.
        Daca tu preferi sa fii controlat la orice pas este problema ta. Ai posibilitatea sa alegi o puscarie sau o tara condusa de un dictator. Fiecare cu placerile lui.
        Sunt de acord cu cei care vor sa isi protejeze ideile, inventiile, marcile inregistrate, etc. Acest lucru se face si acum. Insa in internet situatia se schimba.
        Tu vrei ACTA, eu nu vreau ACTA. Nimeni nu este perfect. Insa am dreptul sa carcotesc cat vreau, este dreptul meu si uzez de el.
        Poate ca si cei care se opun au dreptate, acest lucru il ai in vedere? Daca toti am gandi la fel cum ar fi?
        Vrei sa fii un robot? Este alegerea ta. Eu sunt liber si traiesc ca un om liber.
      • 0 (0 voturi)    
        Vorbisti dar nu citesti (Joi, 2 februarie 2012, 0:29)

        @mircea [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ACTA nu priveste doar Internetul. O sa ai o surpriza cand o sa te operasca la granite sa te intrebe daca aspirina ta are licenta in tara aia, daca softul, documentele si muzica de pe laptop/telefon le-ai cumparat legal si ai dovada, si mai ales atunci cand fara implicarea justitiei, firme private vor incheia intre ele acorduri prin care iti vor monitoriza comunicatiile de principiu, ca poate vei pofti vreodata sa descarci o carte de pe net. ACTA deschide usa politiilor extrajudiciare si controalelor fara mandat de la judecator. Legislatie impotriva contrafacerilor exista, dar presupunea si prezumptia de nevinovatie si proces echitabil Dupa intrarea in vigoare toti vom fi suspecti si tratati ca atare. Ce imi plac astia care vorbesc dar nici unul n-a citit textul. Asa se pierde libertatea...si unii chiar aplauda asta!
        • 0 (0 voturi)    
          Ai sa vezi (Joi, 2 februarie 2012, 10:41)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui @mircea

          ca nu o sa primesti replica la asa ceva, sunt o seama de cretinoizi care cred orice.
          Sincer nici eu nu am citit ACTA, am aruncat o privire, asa in diagonala, si mai mult am ascultat opinii.
          Dar daca ministrul argumenteaza ca "trebuie sa semnam ca asa au facut si altii" si ca suntem intro companie selecata" atunci dama naibii trebuie sa fiu de acord.
          Anul trecut am calatorit, cu masina, foarte des in italia.Pentru ca am masina inmatriculata in romania si pentru ca are o marca anume si probabil pentru ca sunt roman si poate ,in mintea lor nu ar trebui sa detin asa ceva, dragii austrieci mai precis politia, ma opresc si verifica masina pana la tabla ca sa ma exprim plastic. Nu ca se uite in documente si verifica serii sau bla bla bla, nu au trecut la scos mocheta si verificat serii care nici nu stiam ca sunt scrise prin locurile respective.
          Cat de placut este sa stai cate o ora dupa asemenea cretinatati, unde duc toate acestea, oare o sa mai vorbim de libertatea de miscare, libertatea de exprimare, etc. Uite asa ajungem la partea urata a globalizarii despre care al nostru presedinte spunea ca este buna si necesara.
  • 0 (0 voturi)    
    aici: (Joi, 2 februarie 2012, 8:00)

    Igor [anonim]

    foarte pe scurt:
    C.III/Art.28-alin(2) - Fiecare parte încurajează colectarea și analiza de date statistice și alte informații relevante privind încălcările drepturilor de proprietate intelectuală...

    ARTICOLUL 31
    Sensibilizarea publicului
    Fiecare parte promovează, după caz, adoptarea de măsuri pentru a mări sensibilizarea publicului cu
    privire la importanța respectării drepturilor de proprietate intelectuală și efectele negative ale
    încălcării drepturilor de proprietate intelectuală.
  • 0 (0 voturi)    
    acta ingradeste anumite drepturi (Joi, 2 februarie 2012, 8:01)

    Rollie [anonim]

    Acta ingradeste anumite drepturi, dar de ani de Zile se discuta problema pirateriei pe internet. Filme, muzica, carti, fotografi, totul e sharuit gratis intre utilizatori. Bineinteles in deprimentul artistului. Adica de exemplu Inna, are nu stiu cate vizualizari, dar vanzari de discuri foarte putine. E adevarat ca toti am vrea ca Lucrurile sa fie ca acum. Totul gratis. Daar nu este corect sii contraproductiv pentru tineri artisti.
    • 0 (0 voturi)    
      DA (Joi, 2 februarie 2012, 10:53)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui Rollie

      toata lumea doreste ca totul sa fie gratis. Pirateria exista de foarte mult timp, insa daca ai bun ai si posibilitatea sa il protejezi, insa nu aceasta este metoda. Daca Inna vrea sa vanda discuri, atunci sa nu ofere muzica ei gratis si nu vor circula melodiile ei gratis. Vizualizarile sunt de cele mai multe ori publicitate pura, cand trecem la download atunci se schimba problema.
      Apoi consider ca daca eu am platit pentru un produs si vreau sa il ofer si altora, gratis, trebuie sa am libertatea de a face acest lucru. Daca toate inventiile, toate curentele literare nu ar fi circulat liber am fi ajuns aici, nu cred.
      Acta am impresia ca nu este altceva decat un mod de monopolizare a unui comert.
    • 0 (0 voturi)    
      Vanzarile pe discuri sunt moarte (Joi, 2 februarie 2012, 15:27)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Rollie

      Nu are vanzari pe discuri pentru ca sistemul asta de comercializare e depasit. Nu pentru ca toata lumea o pirateaza. Hai sa bagam controale la granite, aeroporturi si in traficul pe internet al oamenilor, ca sa poata sa vanda Inna mai multe discuri.
  • 0 (0 voturi)    
    Primele fraze (Joi, 2 februarie 2012, 9:05)

    Soro [anonim]

    Citez:
    "Atunci când o parte furnizează informații scrise în temeiul dispozițiilor prezentului acord,
    partea care primește informațiile se abține, în conformitate cu legislația și practicile sale, de la
    divulgarea sau utilizarea informațiilor în alt scop decât acela pentru care au fost furnizate, în afara
    cazului în care dispune de consimțământul prealabil al părții care furnizează informațiile."
    Domnilor ministrii. Asta e o incalcare grava a drepturilor omului pentru ca partea care furnizeaza aceste informatii nu este posesorul lor in acest caz si nu e acceptabil ca un administrator de retea sa-si dea acordul sau nu asupra datelor mele.
  • +2 (2 voturi)    
    cititi textul cu atentie (Joi, 2 februarie 2012, 9:39)

    piktor [anonim]

    Lumea nu prea intelege ce se intampla. ACTA afecteaza pe cei ce descarca un mp3 de pe net sau fac copy-paste dintr-un articol in altul, e adevarat. Dar nu aici e bataia cea mare.
    ACTA vrea sa protejeze acele companii - in mare majoritate americane - care ne vor produce toata hrana. In timp, taranul roman, bulgar sau francez va renunta la soiurile lor de grau si de porumb si va folosi soiuri modificate genetic pentru ca produc mai mult si nu le mananca daunatorii (ghici de ce!).
    Si in momentul ala, giganti ca Monsanto, Syngenta, Bayer, Dow si DuPont o sa decida ce pune in farfurie tot cetateanul roman, bulgar sau francez.
    Poate nu stiti, dar soiurile "minune" produse de sus-numitii au o calitate: se sinucid dupa un an sau ciclu de productie. Cu alte cuvinte, degeaba iti culegi tu recolta si apoi iei o parte din ea sa o semeni ca nu mai tine. Samanta nu va mai incolti.
    Dar nu e nici o problema, Monsanto, Syngenta, Bayer, Dow and DuPont sunt gata sa-ti vanda alta.
    ACTA ii va proteja pe aia impotriva unora care vor incerca sa repuna lucrurile in ordine.
    Vi se pare amuzant ca Samsung si Apple se dau in judecata o data la 3 zile si ca nu stiu ce gadget nu poate fi comercializat in nu stiu ce tara/regiune/uniune?
    Ei bine, cand o sa fie vorba de paine n-o vi se mai para asa.
    ASTA INSEAMNA ACTA.
  • 0 (0 voturi)    
    ACTA (Joi, 2 februarie 2012, 10:16)

    a [anonim]

    art. 11 alin. 3 din Constitutie prevede.
    ...În cazul în care un tratat la care România urmează să devină parte cuprinde dispoziţii contrare Constituţiei, ratificarea lui poate avea loc numai după revizuirea Constituţiei
  • -1 (1 vot)    
    What is ACTA? (Joi, 2 februarie 2012, 11:54)

    bors cu miere [utilizator]

    nu am timp sa ma informez in legatura cu acta, dar daca a fost initiat de Japonia sunt de acord 100% !
    • +1 (1 vot)    
      ictin (Joi, 2 februarie 2012, 13:45)

      ictin [utilizator] i-a raspuns lui bors cu miere

      Nu te informezi dar comentezi, ca de asa-i romanul, habar n-are despre ce e vorba, dar isi da cu parerea. Tu esti cetateanul ideal pentru orice guvern, suficient de ignorant incat sa accepte orice.
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Joi, 2 februarie 2012, 21:04)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui ictin

        am incredere in guvernul japonez !
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Duminică, 5 februarie 2012, 13:51)

    Ovi [anonim]

    Poloniei si Sloveniei. Politicienii si-au cerut scuze public si, zic ei, nu mai doresc adoptarea ACTA. Pe cand si la noi asa ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    Japonia (Duminică, 5 februarie 2012, 13:55)

    Ovi [anonim]

    Celor care au 100% incredere in Guvernul japonez le doresc din tot sufletul sa-si faca bagajele azi, maine sa fie in japonia si sa se prgateasca de vot acolo, sa-si aleaga reprezentanti acolo si sa ne lase pe noi astia cu ale noastre. Multumesc anticipat si drum bun


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version