eMag tinteste afaceri de 180 milioane euro si vrea sa intre pe piata bulgara in 2012. La anul ar putea incepe vanzarea de masini prin internet

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 29 februarie 2012, 13:46 Economie | IT

​Retailerul electro-IT eMag estimeaza ca va inregistra afaceri de 180 milioane euro in 2012, in al doilea semestru ar putea incepe vanzarile si in Bulgaria, iar pe plan local vrea sa adauge noi categorii de produse, primele fiind mai multe tipuri de asigurari, a spus seful companiei, Iulian Stanciu. Compania cauta variante pentru a incepe in 2013 si vanzarea de masini prin internet, insa proiectul nu este o prioritate in prezent.

Cifra de afaceri a eMag a crescut cu 42% in 2011, pana la 145 milioane euro, iar estimarile pentru anul in curs sunt de 180 milioane euro pentru compania cu 500 de angajati. Iulian Stanciu spune ca profitul operational a fost de trei milioane euro in 2011, an in care cea mai buna zi a fost 25 noiembrie - Black Friday -  cand eMag a spuns ca a vandut in valoare de opt milioane euro.

Seful eMag spune ca in a doua parte a lui 2012 se doreste intrarea pe piata bulgara unde produsele ar urma sa fie livrate tot ca la noi, in maxim 24 de ore. Intrebat pe ce alte piete din regiune ar vrea compania sa se extinda, Iulian Stanciu spune ca Ungaria ar fi buna din punct de vedere al logisticii iar Republica Moldova ar fi o destinatie interesanta, insa problema tine de faptul ca acolo piata neagra de electronice are o pondere de trei sferturi din total. Ucraina si Turcia au fost date ca exemple de piete interesante, dar nu sunt planuri pentru viitorul apropiat.

In 2012 se doreste adaugarea unor categorii de produse care acum nu sunt vandute la eMag, primele urmand sa fie asigurarile (de calatorie, de locuinta, de sanatate).

O categorie inedita tine insa de automobile. Iulian Stanciu a spus si in trecut ca se poarta discutii pentru vanzarea de automobile prin internet, iar acest segment iar putea fi adaugat in 2013, dar pentru moment nu este o prioritate.   

De doua luni eMag vinde online si polite RCA si spune ca rezultatele sunt bune, peste 12.000 de persoane achizitionand de atunci produse din segment.

eMag a vandut anul trecut circa 100.000 de laptop-uri si spune ca traficul online a fost in medie de 2,7 milioane vizitatori/luna.


Citeste mai multe despre   










1640 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    mda (Miercuri, 29 februarie 2012, 18:23)

    eu [anonim]

    eram si eu cumparator fidel emag, pentru ca aveau preturile cele mai mici, si erau foarte prompti

    dar incepand din toamna au luat-o pe aratura...

    - adaos marit.. cel putin 20-30% fata de concurenta.. aceleasi produse aduse de aceiasi furnizori le gasesc mult mai ieftine la pcgarage, evomag sau cel
    - transportul nu mai este gratuit la produse sub 90 lei, deci nu poti cumpara o carte sau un cd. .ca te mai costa inca 30 lei transportul...
    - s-au cam terminat promotiile de cand cu black friday, acum au 2-3 promotii, adio vouchere, reduceri etc..

    bine acum eu inteleg, au investit mult in imagine si apoi au scumpit produsele sperand ca vor avea aceleasi vanzari..

    dar romanul cumpara de unde este mai ieftin, nu se uita ca e este emag sau un magazin aparut peste noapte cu sediul intr-o garsoniera din bucuresti :-)

    asta este, e economie de piata, cumparam unde e mai ieftin..

    daca anul trecut recomandam la toti sa cumpere de la emag, acum le zic sa se uite intai la concurenta, ca sigur gasesc preturi mai bune.
    • +1 (3 voturi)    
      sigur că da (Miercuri, 29 februarie 2012, 20:11)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Aşa vorbeşti până când vei afla pe propria piele de ce este mai ieftin. Pânp vei afla singur, dacă păţaniile altora nu ţi se par relevante, că un service de calitate în caz de probleme valorează mult mai mult decât cei câţiva lei economisiţi la preţ.

      Asta este, unii nu învaţă din păţaniile altora, vor să afle totul singuri. Mai rău este dacă nici aşa nu învaţă nimic. Tu de unde crezi că au apărut toate poveştile de groază despre Cel, Germanos ş.a. (vezi chiar aici pe forum)?
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Joi, 1 martie 2012, 9:24)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Sakura

        ce te face sa crezi ca emagul are un service sau o politica post-vanzari exemplara ???

        eu am trimis un laptop dell crapat, si a durat 20 zile pana cand cu chiu cu vai mi-au schimbat placa de baza... asta dupa ce incepusem sa sun zilnic

        nici la logistica nu sunt un exemplu... o amica a comandat un robot de bucatarie si a primit un aspirator... telefoane, chestii, dovezi, mers pe la curieri, cautat martori..

        iar cu chiu cu vai au acceptat sa primeasca produsul si sa trimita pe cel bun.. pentru ca in sistem la ei aparea ca s-a livrat robotul..

        deci sa nu slavim ceva ce nu exista :-)

        prefer sa iau mai ieftin, si sa aleg bine, decat sa ma arunc la emag pe principiul "ca sunt baieti buni"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri