​Ca raspuns la presiunea intensa venita din partea presei chineze care a criticat dur Apple, Tim Cook, CEO al companiei, si-a cerut scuze fata de clientii din aceasta tara si a admis ca lipsa de comunicare a Apple este perceputa ca fiind semn al arogantei, arata o scrisoare data publicitatii de compania americana. Apple a fost atacata in ultimele doua saptamani in presa chineza care o acuza ca isi trateaza cu dispret clientii de acolo, considerandu-i de rangul doi in raport cu cei din Occident cand e vorba de garantia pentru produse. Seful Apple este la al doilea episod de scuze, primul fiind in septembrie 2012, pe tema Google Maps.

Apple a fost criticata dur pe 15 martie la emsiuni de pe popularul post de televizune CCTV, fiind acuzata ca trateaza cu dispret clientii din China si ca, atunci cand e vorba de inlocuirea unor componente in garantie, acesti clienti sunt clar dezavantajati fata de cei din Vest.

Campania s-a intetit saptamana trecuta cand ziarul oficial al partidului Comunist, People's Daily, a inceput o serie de editoriale in care Apple e catalogata ca fiind aroganta si lacoma si in care se spune ca toate probleme vin de la faptul ca mereu occidentalii s-au considerat superiori, iar chinezii au fost considerati "de mana a doua".

Iata ca acum, Tim Cook, CEO al companiei, a venit cu o scrisoare in care isi cere scuze fata de chinezi si promite ca lucrurile vor fi reparate.

"Admitem faptul ca unii oameni au vazut lipsa noastra de comunicare ca fiind semn de aroganta sau semn ca nu ne pasa de clienti sau de reactiile lor (...) Ne cerem sincer scuze fata de clientii nostri pentru orice confuzie le-am creat", se spune in scrisoarea semnata de Tim Cook.

"Admitem ca avem multe de invatat despre cum trebuie sa operam si sa comunicam in China (...) Vrem insa sa asiguram pe toata lumea ca punem si in China la fel de multa pasiune si ne angajam la fel de mult ca in orice alta parte a lumii", mai spune Cook.

Apple a vandut in China in valoare de 7,3 miliarde dolari in ultimul trimestru din 2012, aceasta fiind a doua piata a companiei, dupa SUA. Nu e asadar de mirare ca grupul american tine mult sa linisteasca oamenii de acolo, mai ales ca foarte curand China va deveni cea mai mare piata pentru compania americana.

Apple promite ca va imbunatati practicile legate de garantie in China si va face noi programe de training pentru angajatii din service-uri, pentru ca lucrurile sa mearga mai bine. Apple mai promite si ca va face mult mai simplu procedeul prin care clientii vor putea veni cu feedback.

Apple scrie pe pagina sa din China ca 90% dintre clientii care au nevoie de reparatii in garantie la produse s-au declarat satisfacuti. Pe de alta parte, asociatia pentru protectia consumatorilor sustine ca din cele 2.170 de plangeri legate de produsele companiei, peste un sfert au fost in legatura cu serviciile post-vanzare.