Gmail implineste 10 ani -  Ce a adus nou in peisaj si cat de gratuit este de fapt

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 1 aprilie 2014, 16:33 Economie | IT

Gmail implineste zece ani pe 1 aprilie si serviciul folosit de peste 500 de milioane de oameni a adus foarte multe noutati si a devenit lider de piata. Gmail a putut fi accesat doar prin invitatie la inceput, avea doar 1 GB stocare si nici nu permitea cautarea unor termeni Treptat lucrurile s-au schimbat, iar clientul de e-mail al Google, desi este gratuit pentru utilizator, aduce companiei lucruri extrem de valoroase.

In 2004 Yahoo! si Hotmail dominau peisajul si Google nu era gigantul de acum. Intr-un deceniu insa Google a ajuns la venituri de peste 50 miliarde dolari/an, iar Yahoo! este in cadere de ani buni.

CNN enumera cateva dintre inovatiile aduse de Gmail: initial stocarea era de numai 1 GB, acum s-a ajuns la 15 GB. Din 2005 are si versiune de mobil, chiar daca atunci nu se lanseze nici macar primul iPhone, iar Google ne permite sa prioritizam e-mail-urile, sa le punem stelute celor importante si sa le sortam pe categorii.

La inceput nu se puteau cauta cuvinte - cheie in e-mail-uri, dar apoi a fost posibil, iar schimburile de e-mail-uri cu diverse persoane sunt afisate in aceeasi pagina sub forma unei conversatii pentru usurinta parcurgerii.

Google a reusit sa transforme Gmail intr-o masina de bani si serviciul, desi este gratuit pentru utilizator, aduce Google castiguri mari fiindca are control asupra informatiilor. Google ofera 15 GB de stocare, iar pentru 1,99 dolari/luna spatiul e extins la 100 GB.

Dar nu de aici vin banii, ci din publicitatea afisata pe Gmail in functie de ce rezulta din scanarile facute de Google prin e-mail-urile noastre. Practic, Google ne lasa sa folosim cum dorim un serviciu de e-mail fiabil, dar in schimb isi rezerva dreptul de a ne pune bannere publicitare in functie de ce rezulta ca ne intereseaza din scanarile prin e-mail-urile noastre.

Daca la scanare sunt descoperite multe cuvinte - cheie legate de laptop-uri si tablete, ne va afisa reclame ale unor magazine online. Daca va rezulta ca avem cuvinte - cheie legate de masini second-hand, reclamele ne vor trimite spre site-uri de anunturi auto.

Din cauza acestor scanari, Google a fost data in judecata, mai ales in SUA, dar compania s-a aparat bine si a motivat si ca scanarea e-mail-urilor este necesara fiindca ajuta la eliminarea spam-ului si a malware-ului.

In orice caz, datele noastre sunt extrem de utile pentru Google care le poate agrega si se ajuta de ele pentru a-si creste veniturile din publicitate.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3004 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 1 aprilie 2014, 17:27)

    T1beriu [utilizator]

    "stocarea era de numai 1 GB" - "numai"? Spatiul de stocare a fost de 100 de ori mai mare decat competitorii de la acea vreme.
  • +3 (3 voturi)    
    te rog (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:03)

    prasleacelvoinic [utilizator]

    Vlade mai informeaza-te. La vremea aia 1 Gb era urias fata de competitori. Alt avantaj Gmail era faptul ca permitea verificarea mailului din Outlook pe cand Yahoo taxa aceasta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă