De ce tabletele au lasat in urma cresterile fulminante - Cateva explicatii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 28 iulie 2014, 17:40 Economie | IT

Vanzarile mondiale de tablete nu mai cresc ca pe vremuri, ba mai mult, in unele tari scad de la luna la luna. Nu se poate vorbi de o criza, ci de un cumul de factori legati de atractivitatea smartphone-urilor, de succesul limitat in segmentul business si de faptul ca multi nu vad nevoia de a-si schimba tableta, arata o analiza a Financial Times.

Steve Jobs a facut din tableta un terminal "cool" pe care toata lumea si-l dorea, chiar daca pretul nu era mic. In 2010 a aparut iPad care in primii doi ani a avut peste jumatate din piata, iar acum detine 27% si realizeaza pentru Apple vanzari anuale de 30 miliarde dolari.

Insa tabletele, ale caror vanzari cresteau in 2011 si 2012 cu 50-100% lunar, au ajuns sa avanseze cu numai 11% trimestrul trecut, ceea ce inseamna ca piata se apropie de saturare.

Putini ar fi crezut acum patru ani ca intre ecranele de smartphone de sub 5 inch si tabletele de 10 inch este un spatiu atat de mare de crestere ca numar de produse lansate, astfel ca acum avem smartphone-uri de 5-5,5 inchi, categoria "phablet" de 5,5-6,5 inchi si foarte multe tablete de 7-8 inchi.

Tabletele continua sa fie populare, insa nu ca alta data, iar asta si datorita faptului ca smartphone-urile cu ecrane mai mici au procesoare puternice si ecrane excelente, astfel ca pot face ce fac si tabletele mai mari. Tabletele au avut de suferit si fiindca smartphone-urile au devenit tot mai bune, desi la inceput frica era ca tabletele vor "eroda" vanzarile de smartphone-uri.

Apoi, tabletele nu au fost considerate atat de utile pentru zona de  business, iar companiile sunt un sector in care vanzarile de tablete ar fi putut fi mai mari, insa multe firme au preferat sa cumpere laptop-uri pentru angajati, fiind considerate mai potrivite. Practic, tabletele nu au reusit sa inlocuiasca desktop-urile si laptop-urile in modul atat de dominant in care sperau producatorii.

Tabletele clasice au avut si vanzari ceva mai mici datorita segmentului laptop-urilor hibride cu tastatura care se poate scoate sau cu ecranul pivotant. Aceste dispozitive i-au atras pe cei care voiau portabilitate de tableta dar si functionalitati mai complexe de laptop.

Vanzarile mondiale de tablete sunt cam la 50 de milioane unitati pe trimestru, iar Apple a avut in Q2 2014 cam 27% din piata, Samsung a ajuns la 17%, iar Lenovo si Asus au aproape 5%.

Nu trebuie insa sa fim pesimisti in ceea ce priveste piata tabletelor. Un mare plus tine de faptul ca pretul lor mediu a scazut foarte mult, pana si in cazul iPad-ului, iar la Android exista modele si sub 100 de dolari, ceea ce parea imposibil in 2010.  Preturile mici inseamna ca tabletele se vor vinde bine si vor putea fi folosita in tot mai multe locuri, bateriile fiind tot mai bune, iar fiabilitatea, in crestere.

In Romania, unde lunar se vand cam 40-50.000 de tablete, palierele de pret sunt uimitoare, cu modele intre 200 si 4.000 de lei.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3706 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    A lasat in urma cresterea....:) (Luni, 28 iulie 2014, 18:51)

    mircea_cjn [utilizator]

    A lasat in urma si sus de tot cresterea, adica vanzarile de tablete ...scad ! Si-au pus ele in gand sa lichideze laptop-urile , dar se vede treaba ca s-au inecat.

    Sectorul de business, sectorul industrial, merg pe laptop. Tableta a inlocuit laptopuri-le doar in locurile in care acestea nu aveau ce cauta.
  • 0 (0 voturi)    
    Criza (Miercuri, 30 iulie 2014, 9:34)

    EXEs [utilizator]

    @clujanului de mai sus
    producatorii de tablet-uri sunt si producatori de laptopuri, dar este mult mai eficient si mai ieftin pentru ei sa produca numai tablet-uri.

    Corect articol. Intradevar principala problema dupa criza este incapacitatea tablet-urilor de a inlocui laptopurile, insa acest lucru se va intampla in viitorul apropiat (atunci cand procesoarele ARM vor fi comparabile ca putere cu cele Intel). Apple si IBM fac niste pasi interesanti, Microsoft incearca un hibrid interesant cu Windows9, Intel pregateste CoreM care se vrea o (r)evolutie asemanatoare cu PentiumM, Google incearca o unificare interesanta cu ChromeOS. Tot ce mai ramane e interactiunea cu interfata si acolo Samsung are o integrare foarte interesanta a stylusului.
    Terenul este pregatit, dar tehnologiile software dar mai ales cele hardware nu sunt inca pregatite.
  • 0 (0 voturi)    
    Tableta (Miercuri, 30 iulie 2014, 22:58)

    IorguII [utilizator]

    este o tejghea de prăvălie, se poate folosi doar la ce vrea prăvăliașul... De ce să plătesc ca să intru în magazin?...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri