Un studiu al eMarketer arata ca la final de 2014 peste 900 de milioane de oameni foloseasc tablete, iar pana la finalul acestui an se va trece de un miliard. De la an la an, cresterea segmentului va fi insa tot mai mica din cauza ca alte dispozitive portabile sunt tot mai atractive, iar tabletele nu sunt atat de folositoare cum se credea.

eMarketer spune ca in 2013 numarul de utilizatori de tablete a crescut cu 54%, in 2014 a urcat cu 29%, iar in acest an avansul va fi de 17%. Estimarile arata ca in 2018 cresterea ar putea fi de sub 10%, semn clar ca vorbim de un segment mult mai putin atractiv decat era in 2011 si 2012.

eMarketer estimeaza ca la final de 2015 vor fi 1,06 miliarde tablete in uz la nivel mondial, dintre care 328 de milioane in China, 156 de milioane in SUA, 40 de milioane in India, 35 de milioane in Brazilia, 32 de milioane in Marea Britanie si 30 de milioane in Germania.

Cei de la eMarketer spun ca tabletele nu vor ajunge la volumele uriase de vanzari realizate de smartphone-uri, iar dispozitive precum iPad simt efectele concurentei venite din partea gadget-urile "purtabile" (stil smartwatch), dar si a phabletelor. In plus, exista o problema legata de modul de utilizare al tabletelor pentru ca nu sunt ideale ca unelte de comunicare.

IDC scria intr-o analiza recenta ca mai existe o problema pentru producatorii de tablete: oamenii le pastreaza mult mai mult decat ar fi vrut vanzatorii, multi tinandu-le trei-patru ani fiindca nu vad niciun motiv sa le schimbe. Un alt motiv al parcursului sub asteptari este si faptul ca cei care le cumpara ajung sa le foloseasca mai putin decat ar fi crezut in momentul cumpararii.