​GoPro, companie celebra pentru camerele video de actiune, a anuntat ca in prima parte din 2016 va lansa drone pe care sa fie montate camerele de actiune, miscarea fiind una asteptata in piata."Te vei simti ca in propriul film", a spus Nick Woodman, seful companiei, citat de BBC.

Camere GoProFoto: GoPro

Nick Woodman spune ca inca din copilarie era un fan al avioanelor controlate prin radio, iar cvadrocopterele au un loc special in cadrul GoPro. El spune ca e suprins, dar si bucuros de ncantarea cu care publicul priveste dronele. Acestea, impreuna cu camerele de actiune GoPro, au democratizat ideea de continut de calitate care poate fi filmat de aproape oricine.

Zvonul despre dronele GoPro au aparut acum cateva luni, insa compania nu le-a confirmat decat acum, Miscarea este foarte buna fiindca GoPro va atrage noi clienti. In plus, compania va trebui sa gaseasca un partener cu care sa produca dronele.

GoPro a vandut 3,8 milioane de camere video de actiune in 2013, iar anul trecut a atins 5,2 milioane, in timp ce numarul de angajati a crescut cu 50%, pana la 950. Camerele GoPro, puse pe casca, pe biciclete, pe drone sau pe masini pentru a filma diverse excursii si iesiri sportive, au fost printre cele mai populare cadouri, vanzarile fiind in medie de 1.000 unitati/ora in ultimul trimestru.

Ultimul trimestru din 2014 a fost extrem de bun, cu 2,4 milioane de camere vandute, iar cifra de afaceri a crescut cu 75%, pana la 634 milioane dolari. Si profitul a evoluat bine (122 milioane dolari, de aproape trei ori mai mare ca in Q4 2013.

Consumer Electronics Association din SUA estimeaza ca piata totala a dronelor pentru segmentul "consumer" a fost anul trecut de 84 milioane dolari, dar estimarile sunt ca in 2018 se va ajunge la 300 milioane dolari.

Vanzarile GoPro au crescut cu 54% in primele trei luni din 2015, la 336 milioane dolari.