​Uber este presata in tot mai multe tari europene, insa compania nu se da batuta si asteapta acum o decizie din partea Curtii Europene de Justitie care sa spuna daca este un serviciu online sau o aplicatie de taximetrie. "Nu vrem sa fim scutiti de orice regulamente. Insa spunem ca aceste reguli au fost create in unele tari acum cateva zeci de ani si acum trebuie reinnoite pentru a se potrivi cu realitatile din era digitala", spune Mark MacGann, sef de politici publice la Uber in zona EMEA.

Protestele impotriva aplicatiei Uber s-au intetit, in Franta compania fiind nevoita sa suspende unul dintre servicii. Si in Germania, Spania, Marea Britanie si Olanda exista controverse ce au pornit de la uriasele nemultumiri ale taximetristilor care considera ca Uber reprezinta concurenta neloiala.

Despre Uber in Romania, despre noua lege si despre pozitia companiei puteti citi pe larg aici.

Uber nu se da batuta insa si un judecator spaniol a acceptat cererea companiei de a trimite o interpelare la Curtea Europeana de Justitie, decizia urmand a fi extrem de importanta ca miza: se aplica legile nationale din transporturi si unor aplicatii precum Uber?

Uber spune ca actualele legi din tarile UE protejeaza companiile de taxi care functioneaza dupa niste reguli extrem de vechi ce nu permit aparitia unei concurente care sa vina cu avantaje pentru clienti, scrie Wall Street Journal. Astfel, Uber asteapta de la Curtea de Justitie a UE sa spuna daca Uber este serviciu online sau este aplicatie de taxi, iar daca se va determina ca este serviciu online, va fi scutita de nevoia de a respecta o serie de reguli.

Uber spune ca nu se teme de respectarea unor reguli, insa sustine ca vrea ca un set nou de reguli sa fie creat pentru companii care au model online de business. Reprezentantul companiei spune ca nu se stie cand va da Curtea Europeana o decizie, insa in general deciziile acestui for au foarte rar ca efect inchiderea unor piete si restrictionarea concurentei.

Uber a fost intens criticata in ultimele luni si tot mai multe tari incearca sa interzica aplicatia sau macar sa restrictioneze numarul de masini ale companiei.