​Ca tabletele traverseaza o perioada grea nu mai este un secret, insa de la trimestru la trmestru cifrele globale sunt tot mai mici. De exemplu in ultimul trimestru din 2013 se vindeau aproape 80 de milioane de unitati in lume, iar trimestrul trecut, doar 44,7 milioane. In perioada aprilie-iunie piata tabletelor a scazut cu 7%, cel mai mare procent de pana acum, iar Apple si Samsung au pierdut cota de piata, arata datele IDC.

Piata tabletelor in Q2 2015Foto: IDC

Oamenii tin tabletele tot mai mult fiindca nu au motive serioase sa le schimbe, In plus, producatorii au venit cu putine noutati, astfel ca tabletele sunt mult mai putin atractive decat smartphone-urile.

Ultimul trimestru din 2014 a venit cu o premiera, fiind primul in care tabletele au scazut (-3,2%). In primul trimestru din 2015 scaderea a fost de 5,9%, iar intre aprilie si iunie scaderea a fost de 7%.

Livrarile au totalizat 44,7 milioane unitati trimestrul trecut, insa la Apple scaderea a fost de 12%, iar la Samsung, de 18%. In schimb, livrarile LG au crescut de peste trei ori, cele ale Huawei s-au dublat, iar un brand putin cunoscut la noi, E FUN, s-a apropiatd e top 5.

Apple si Samsung aveau impreuna peste jumatate din piata la final de 2013, iar acum cele doua au sub 42%, marcile mai mici castigand cote de piata.