Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a inregistrat o crestere usoara de 6.4% in trimestrul al doilea din 2015, ajungand la valoarea de 449 de milioane de euro, arata cel mai nou studiu GFK TEMAX. Atat sectorul telecom cat si electrocasnicele mari si electrocasnicele mici au avut o evolutie peste medie, iar sectorul foto a scazut puternic (17%). Cea mai surprinzatoare schimbare a venit insa din sectorul de electronice care, trimestrul trecut, a inregistrat o scadere de 3.3%.

Telecom: smartphone-urile si castile au continuat trendul ascendent

Comparativ cu al doilea trimestru al 2014, o crestere de peste 15% a vanzarilor din segmentul de telecom a fost inregistrata in T2. Vanzarile totale au insumat aproximativ 145 de milioane de euro.

Cresterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scaderea vanzarilor de telefoane mobile. Totodata, aceasta a continuat sa intareasca piata de accesorii precum cea a castilor care, in T2 2015, a raportat o crestere puternica comparativ cu aceeasi perioada din 2014.

Electrocasnice mari: cresterile continua

In al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse in acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. In timp ce electrocasnicele incorporabile si frigiderele au inregistrat cresteri de doua cifre, masinile de spalat au incetinit rata de majorare la o singura cifra. Niciun semn de stagnare a evolutiei vanzarilor de frigidere care au avut un plus 20% in T2 2015

IT: Calculatoarele portabile au continuat trendul ascendent

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, sectorul IT s-a mentinut stabil in T2 2015, atingand 95 de milioane de euro. Dupa evolutii foarte bune, tabletele au inregistrat o scadere a cererii, in special pe segmentul de 7 inchi. In contrast, calculatoarele portabile si-au mentinut trendul pozitiv pe toate segmentele, in special pentru desktop replacement si convertibile. Perifericele si desk computing au continuat sa creasca.

Electronice: evolutie negativa dupa mult timp

Cel de-al doilea trimestru din 2015 a inregistrat, pentru electronice, o usoara scadere de peste 3% in valoare. PTV, sectorul dominant din aceasta categorie a scazut cu aproape 5%, in timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD si diagonale mai mari de 40 inchi a continuat sa creasca. Vesti foarte bune vin din sectorul de camere video de actiune care si-a dublat valoarea. Piata audio are semnale pozitive intrucat sistemele audio, boxele si boxele cu andocare au inregistrat vanzari mai mari.

Imprimante, multifunctionale si consumabile: T2 nu a continuat tendinta pozitiva a inceputului de an

Dupa un prim trimestru bun, vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de aproape 4% comparativ cu T2 2014. Unul din motivele scaderii a fost performanta slaba a cartuselor, atat cu cerneala cat si cu laser. Echipamentele cu cerneala au scazut cu 10 procente in timp ce cele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%.

Foto: scadere de doua cifre

Piata foto din Romania a scazut cu aproape 17% in trimestrul al doilea din 2015, pana la o valoare totala de 6 milioane de euro.

Electrocasnice mici: rata de crestere de o cifra

Vanzarile de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, pana la 29 de milioane de euro. Sectorul aparatelor de bucatarie a inregistrat o majorare in valoare a vanzarilor data de aparatele de preparat mancarea si de storcatoarele pentru fructe si legume. Robotii de bucatarie (cu bratul pozitionat deasupra), storcatoarele de fructe si legume prin presare si blenderele au avut o contributie deosebita la cresterea sectorului de aparate de bucatarie in Romania. Insa cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras si epilat. Totodata, aparatele de indepartat parul cu lumina intens pulsata (IPL) si "male grooming" au inregistrat rate de crestere de doua cifre.

Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a continuat pe un trend pozitiv si in T2 2015, insa ritmul de crestere a scazut la 6.4%. Doar trei sectoare au contribuit la cresterea acesteia: telecom, electrocasnice mari si mici. Incepand cu iunie 2015, in Romania, TVA-ul la alimente si bauturi nealcoolice a scazut de la 24% la 9%. Astfel, este interesant de vazut daca economisirea facuta de consumator se va duce sau nu catre achizitia de bunuri de folosinta indelungata, spun cei de la Gfk.