​FOTOGALERIE Targul de tehnologie Mobile World Congress.  Super-smartphone-uri, cozi, realitate virtuala si contraste

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 25 februarie 2016, 17:19 Economie | IT

Mobile World Congress
Foto: Hotnews
​Trei tendinte au marcat targul Mobile World Congress care se incheie joi la Barcelona: realitatea virtuala, tehnologia 5G si smartphone-urile ultra-performante. Prima e la inceput, a doua va ajunge in piata peste cativa ani, iar a treia este mai reala ca niciodata. Aparitiile lui Mark Zuckerberg au marcat evenimentul, iar o fotografie cu el a devenit virala si a starnit si ingrijorari. MWC Barcelona este un eveniment plin de contraste si in unele momente poate fi enervant, insa are si momente frumoase. Despre toate puteti citi in articol.

Super-infrastructura, greva si cozi

Si Spania are uriase scandaluri de coruptie, insa infrastructura s-a dezvoltat. La Barcelona, unde din 2007 se tine la fiecare inceput de an marele targ MWC, s-a dat in folosinta in prima parte a lunii februarie linia directa de metrou intre aeroportul El Prat si uriasul complex expozitional Fira, unde se tine evenimentul industriei mobile. Proiectul a costat aproape trei miliarde euro si totul a durat zece ani, insa acum Barcelona are o linie de metrou utila, automatizata, iar statiile au usi de sticla care se deschid doar cand trenul opreste cu super-precizie in dreptul lor.

Insa departe de perfectiune, in cele patru zile ale evenimentul, atat metroul, cat si transportul de suprafata au fost afectate de greve, nefiind primul an cand se intampla asta. Insa organizatorul GSMA a dat mereu informatii despre perioada grevelor si a prelungit programul catorva servicii legate de marele eveniment.

Mobile World Congress s-a tinut pana in 2006 la Cannes si de atunci pana in prezent, la Barcelona. Este gandit pentru conexiunile de afaceri, astfel ca nu exista bilete de intrare pentru publicul larg, asa cum se intampla de exemplu la marile saloane auto. In cele patru zile ale Congresului in hale sunt organizatorii, expozantii si jurnalistii, iar aglomeratia este la orice pas.



Cozile incepeau la aeroport unde participantii au "serpuit" printre micile garduri montate, in stilul cozilor la de la controlul de securitate. Cei norocosi au stat sub 15 minute pentru a-si ridica permisul de intrare la targ, iar la orele de maxima nebunie s-a stat si peste o ora. Insa trebuie apreciat faptul ca peste zece ghisee erau deschise si in doua minute aveai badge-ul si o cartela gratuita valabila patru zile pe transportul public din regiune.

Cozile continua la intrarea in complexul expozitional, dar existau variante digitale, mai rapide. O aplicatie mobila dedicata permitea intrarea rapida, activand Bluetooth-ul si WiFi-ul telefonului, insa aceasta aplicatie a primit note foarte mici din partea utilizatorilor din moment ce consuma extrem de repede bateria telefonului. In plus, aplicatia cere mereu actualizari si nu este mai deloc eficienta.



Complexul Fira este de cateva ori mai mare decat Romexpo, exista opt hale mari si o multime de pasaje uriase de trecere, scari rulante si benzi automate care le conecteaza. Complexul este modern, cu ferestre uriase si spatii deschise unde se poate manca si bea. Insa preturile nu sunt mici, o felie de pizza ajungand la 8 euro in zilele congresului, iar un sandvis mic si neapetisent costa 5-6 euro. Ceva mai acceptabila este berea la pahar: 2,5 euro.

Raiul smartphone-urilor, obsesia realitatii virtuale

Foarte apetisante au fost insa telefoanele lansate, cap de afis fiind S7 de la Samsung si telefonul modular LG G5. Hala 3, unde erau adunate companiile mari din tehnologie, era cel mai aglomerat loc fiindca presa si invitatii s-au inghesuit sa testeze telefoane, camere de 360 de grade, tablete si mai ales casti de realitate virtuala.

Accesoriile pentru smartphone-uri au ocupat un spatiu important, mai ales camerele care pot fi filma la 360 de grade, dar si accesorii audio. Companiile mari si-au dat seama ca oamenii vor accesorii inedite pe care ar fi dispusi sa dea sume importante.



Castile de realitate virtuala au fost laitmotivul targului din Barcelona. La zeci de standuri erau cel mai adesea modele Samsung Gear VR, dar si alte casti in care pot fi introduse telefoane. Publicul larg nu stie multe despre tehnologie si nici despre aplicatii, iar companiile din industrie vor ca acest lucru sa se schimbe foarte rapid, astfel ca marseaza puternic pe comunicare. Samsung a avut si un stand special in centrul orasului unde zeci de oameni stateau la coada pentru a viziona mici filme cu Gear VR.


(sursa - Facebook)

Daca este un personaj care a marcat MWC anul acesta, el este seful Facebook, Mark Zuckerberg care si-a facut aparitia si la evenimentul special de lansare al Samsung. Cea mai celebra poza de la targ este cea in care Zuckerberg merge strengareste pe langa un public care nu-l vede fiindca toata lumea are la ochi casti de realitate virtuala Gear VR.

Muti s-au ingrozit si au spus ca asa va arata viitorul si ca vom devenii fiinte vegetative carora nu le va mai pasa de realitatea...reala si vor putea fi condusi de cei care le-au dat aceste casti. Insa la evenimtul in cauza, scenariul gandit de Samsung a fost creat in asa fel incat toti cei 4.000 de ziaristi sa fie indemnati sa-si puna castile VR pe cap, astfel incat intrarea lui Zuckerberg sa fie o surprinza totala. Si asa a si fost: Zuck a fost aclamat fiindca presa europeana il vede foarte rar "pe viu". El a vorbit despre faptul ca realitatea virtuala va deveni cea mai noua platforma de comunicare, iar interventiile sale au dat "greutate" conceptului de realitate virtuala.



Revenind la MWC, standurile din hala 3, cea mai cool dintre toate opt, au fost pline de oameni care testau diverse noutati. Puneau la ochi diverse terminale VR si se fotografiau razand, probau camere care filmeaza in 360 de grade sau "butonau" telefoane pana la epuizare. O firma coreeana de telecom avea un fel de avion in stand, iar curiosii stateau pe fotolii si testau aplicatiile companiei, pe dispozitive Oculus VR. La Intel erai indemnat sa te misti cu casti ciudate la ochi pentru a atinge dverse lucruri din realitatea virtuala, iar un om din stand iti spunea cand sa te opresti ca sa nu lovesti lumea care trecea grabita prin jur.



La HTC erau cozi uriase fiindca se putea testa Vive, cea mai avansata casca de realitate virtuala si era amuzant sa urmaresti oamenii "maimutarindu-se" cu cele doua controlere in timp ce erau "cufundati" in savurarea unor aplicatii noi.



Ideea de realitate virtuala aparea obsedant aproape le fiecare pas si industria ar vrea sa convinga publicul ca realitatea virtuala nu este utila doar la jocuri, ci poate fi utilizata si la aplicatii serioase care sa-ti usureze viata cu adevarat. Insa mai e mult pana departe fiindca tehnologia trebuie sa se imbunatateasca, iar numarul de aplicatii trebuie sa creasca. In prezent, cele mai reusite experiente de realitate virtuala sunt disponibile doar celor dispusi sa investeasca peste 1.500 de euro.

Culori, kitsch, business

In mai multe standuri erau create diverse mini-peisaje sau in instalatii de cativa metri patrati se miscau bile si masinute pentru a demonstra diverse calitati ale camerelor telefoanelor. Era greu sa treci cu vederea rozul intens al standului Telekom, la Microsoft domina maroniul si se serveau mici cocktail-uri catalane non-alcollice, in timp ce Spania si Catalonia aveau standuri separate, insa extrem de apropiate ca distanta.



Companiile din China, Coreea de Sud si Taiwan aveau standuri animate, uneori chiar somptuoase, iar invitatii asiatici erau peste tot Fotografiau neobositi, gesticulau, radeau sau stateau minute in sir aplecati asupra unui aparat pe care il studiau. In unele parti din hala 3 puteai sa juri ca esti la un targ din Asia, nu in Barcelona mediteraneeana.

Nu au lipsit nici momentele de pur kitsch. La standul ZTE dansau pe o scena improvizata fete cu aripi dantelate ca de fluture, pe o muzica ciudata, dar spre incantarea catorva zeci de oameni. 



In afara de realitatea virtuala a mai dominat conceptul tehnologiei 5G care nu va intra pe piata mai repede de cinci ani, dar care deja a reusit sa infierbante lucrurile in industrie, fiindca marii rivali au scenarii diferite despre cum va ajunge in piata aceasta tehnologie.



Teste de amploare se vor face in 2018, insa primele servicii nu se vor lansa mai repede de 2020, probabil in Coreea de Sud

Marile companii s-au zbatut sa convinga participantii ca merita sa ia in seama aceasta tehnologie, ca ea are multe avantaje tehnice si ca ea va schimba extrem de multe lucruri. Au fost si demonstratii despre cum va schimba 5G industria si despre cum o va pregati pentru o lume cu miliarde de obiecte conectate.

Dincolo de hala 3, in celelalte s-a facut business. Nu erau expuse produse despre care sa scrie prea din lumea intreaga, insa standurile gazduiau discutii care cu siguranta au dus si confirmarea unor contracte, fiindca la MWC sunt prezente 2.000 de companii si costurile de participare nu sunt mici.

Cateva zeci de tari au si pavilioane nationale, printre ele numarandu-se si Romania care nu are un stand prea reusit. Alte tari s-au zbatut mai mult, au instalat luminile ntr-un mod inspirat, au adus si aparate multimedia sau produse finite care sa poata fi vazute de cei care trec intamplator pe acolo sau de cei care vin cu o treaba precisa.









Citeste mai multe despre   









2771 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri