Apple face schimbari majore in magazinul de aplicatii, promitand dezvoltatorilor o parte mai mare din venituri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 9 iunie 2016, 11:57 Economie | IT

Intr-un magazin Apple
Foto: Hotnews
​Apple a anuntat miercuri un set de schimbari importante in magazinul de aplicatii App Store, modul in care Apple partajeaza veniturile cu dezvoltatorii urmand a fi mai favorabil acestora din urma. Modificarile vor permite dezvoltatorilor sa isi plaseze reclame in rezultatele cautarii. Pe App Store sunt 1,5 milioane de aplicatii si, in medie, se adauga 14.000 in fiecare saptamana. Problema este insa ca userii instaleaza in medie tot mai putine aplicatii, iar companiile mici nu prea sunt vizibile.

In prezent, Apple retine 30% din veniturile obtinute de dezvoltatorii care au pe magazinul online aplicatii contra-cost. De saptamana viitoare ponderea retinuta de Apple va scadea la 15% pentru aplicatiile la care userii respectivi platesc abonament de cel putin un an.

Strategia gandita de Apple va permite unui numar tot mai mare de dezvoltatori sa propuna abonamente clientilor pentru diverse tipuri de aplicatii, inclusiv jocuri. Apple va permite celor care au aplicatii pe App Store sa isi moduleze tarifele in functie de piata unde activeaza, obiectivul fiind ca dezvoltatorii sa fie motivati sa creeze mai mult si sa vanda mai mult.

Fata de Google Play, pe App Store utilizatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru aplicatii, iar Apple se bazeaza pe asta cand aplica modificarile. Insa au trecut vremurile in care userii descarcau zeci de aplicatii saptamanal, astfel ca va fi din ce in ce mai greu ca oamenii sa fie convinsi sa descarce in numar mare aplicatii platite.

Apple va afisa si publicitate alaturi de rezultatele cautarilor dupa aplicatii in App Store, noutatea fiind pentru moment valabila in SUA.

Schimbarile vin si ca urmare a nemultumirilor exprimate de dezvoltatori, in special de companiile mici care sunt suparate de faptul ca App Store a devenit atat de aglomerat si dominat de companiile foarte mari, incat soft-urile create de companii mici nu prea mai ajung sa fie gasite de potentiali consumatori.

Datele companiei de analiza Sensor Tower arata ca cele mai mari companii obtin venituri extrem de mari, mai exact 1% dintre publisheri au obtinut 94% din veniturile totale ale App Store, astfel ca ceilalti 99% dintre publisheri au trebuit sa se multumeasca cu sase procente.

O alta nemultumire tine de faptul ca dureaza mult pana cand o aplicatie este aprobata, uneori fiind vorba de mai mult de o saptamana intre depunerea cererii si momentul in care aplicatia este publica. Apple spune ca intervalul de aprobare este acum de sub 24 de ore.

Surse: Reuters, AFP


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
988 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Dineros (Joi, 9 iunie 2016, 13:02)

    feisbuk [utilizator]

    In discutie sunt 3 parti - Apple (intermediarul), dezvoltatorii (cei care vand) si userii (cei care cumpara).

    Ce risca Apple
    - sa ramana doar cu 15% in loc de 30% - unii useri nu isi vor reinnoi abonamentul este 1 an
    - sa castige mai putin - o aplicatie one-tine-purchase de usd4,99 poate va fi vanduta sub forma unui abonament anual de usd3,99

    Ce castiga Apple
    - obraz - publisherii mari oricum nu schimba nimic - iar cei mici se pot gandi si la venituri obtinute din dezvoltarea aplicatiilor, noi facilitati, etc.


    Dezvoltatori mici
    - pot castiga din preturi mai mici la cumparare si abonamente pt dezvoltari ale aplicatiei
    - pot mentine preturile si sa ceara prelungirea anuala a subscriptiei (si mai multi bani)
    - pot merge pe actualul mecanism

    Useri
    Pai astia pierd. Daca acum cumparai o aplicatie si aveai pretentia bugfixurilor si suportului macar un an - va trebui sa platesti an de an pt aplicatie.


    Oricum, tot mecanismul urmareste ajutarea dezvoltatorilor mici pe seama promisiunii de reinnoire subscriptie aplictie an de an, totul pe spinarea cumparatorilor.
  • -1 (1 vot)    
    Store-ul e mort (Joi, 9 iunie 2016, 13:10)

    EXEs [utilizator]

    Problema e ca piata aplicatiilor s-a saturat. Tot ce apare acum e ori calitativ inferior ori sunt chinezarii pline de publicitate si virusi in cazul Play Store-ului. Toate aplicatiile de care am nevoie le am deja si nu am mai instalat o aplicatie noua de vreo cateva luni, iar de cumparat cred ca n-am mai cumparat de vreun an.
    Nemultumirile "dezvoltatorilor" mi se par total nemotivate. Piata s-a maturizat si ca atare utilizatorii aleg aplicatiile profesionale si nu pe cele facute de hipsteri puturosi care daca le faci o observatie se mai si supara.
    Schimbarile pe care le va face, daca le va face Apple, nu vor avea nici un efect pentru ca tin de o piata pe care Apple nu poate sa o influenteze.
    Mai degraba ar trebui sa se concentreze pe podcasting si pe tv si media, unde ar trebui gasita o metoda de monetizare pentru a trai si podcasterii din ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    Ca user... (Joi, 9 iunie 2016, 14:45)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Sincer as vrea altceva...

    De exemplu nu ma intereseaza sa gasesc 200 de aplicatii de lanterna. Pentru asa ceva as prefera ca la search sa imi apara o aplicatie recomandata de Apple.

    In rest as vrea filtre multe. Daca caut o aplicatie de GPS de exemplu, as vrea sa filtrez dupa harti online / offline, Harta, EU, doar RO, voce in limba X, samd.

    Si last but not least, sa impuna niste optimizari pe partea de spatiu de stocare. Multe apps necesita mult prea mult spatiu, nejustificat.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Joi, 9 iunie 2016, 17:10)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Raspunsul pt dimensiunea aplicatiilor ar fi optimizarea pt ecranele retina. De ce Apple tot oferta gadgeturi de 16GB, ma depaseste (singura explicatie ar fi preturile foarte mari, asa ca da bine si un model mai ieftin cu 16GB, din care 12GB utilizabili).

      Filtrele sunt o mare pacoste. Practic, nu am vazut niciun player video in Appstore la nivelul a cel putin 3 playere din Google
      • 0 (0 voturi)    
        Nu exista explicatie pentru... (Joi, 9 iunie 2016, 19:59)

        aabbcc [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

        ...16GB in 2015/2016 decat marja de profit. Cum stick-urile de memorie au profitat de ieftinirea tehnologiei asa si NAND-urile din "smartfoane".
  • 0 (0 voturi)    
    Nemultumirea mea (Joi, 9 iunie 2016, 15:36)

    Alfabetix [utilizator]

    e ca aici in Romania avem accesul blocat la aplicatii din Appstore mult mai bune la care au acces clientii din US! Nu stiu cum stam fata de Vestul Europei.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri