Dezbatere juridica majora in Germania: Cat de gratuit e Facebook?

de Gabriela Rat     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 17:26 Economie | IT

Pentru utilizatorii experimentati este demult clar ca pe internet aproape nimic nu este pe gratis. Chiar daca serviciul este promovat ca fiind "gratuit" sau "fara costuri suplimentare", utlilizatorul plateste in cele din urma, cel mai des cu moneda cea mai raspandita in mediul online, anume cu datele personale, relateaza Sueddeutsche Zeitung.

La a 71-a Conferinta a Juristilor din Germania, care a inceput marti in Essen, participantii se intreaba daca serviciile gratuite precum descarcarea anumitor aplicatii, vizionarea unor filme sau portalurile online nu ar trebui totusi sa fie considerate ca fiind "cu plata".

Florian Faust, profesor la Bucerius Law School din Hamburg, diferentiaza intre doua tipuri de date. Pe de o parte exista informatiile care sunt necesare pentru folosirea unui anumit serviciu online: cine foloseste un portal de comparare a preturilor, trebuie sa declare ce produs cauta. Pe de alta parte, atunci cand vizionarea unui film sau calcularea unei rute necesita inregistrarea utilizatorului cu adresa de e-mail, atunci s-ar putea vorbi despre incheierea unui contract "cu plata", mai ales cand prestatorul de servicii foloseste aceste date in scop comercial. Schimbarea statutului anumitor servicii online poate duce la o mai mare responsabilitate legala din partea celor care le administreaza. Astfel, daca descarcarea unui soft nu implica niciun cost, atunci administratorul serviciului care face posibila decarcarea are mai putine responsabilitati legale, decat daca utilizatorul ar trebui sa "plateasca" prin date personale, a explicat Faust pentru Sueddeutsche Zeitung.

Problema statutului anumitor servicii online poate avea urmari si in ceea ce priveste protectia minorilor. Daca un minor ar dori sa incheie un contract online pentru a beneficia de un anumit serviciu, atunci el ar putea avea nevoie de acordul parintilor, in cazul in care contractul ar fi "cu plata". Spre exemplu, desi Facebook se prezinta ca fiind un serviciu gratuit, Faust argumenteaza ca acest lucru nu este adevarat, deoarece compania foloseste datele utilizatorilor in scop comercial.

Discutia cu privire la ofertele online care doar par a fi gratuite abia incepe. Un lucru este pana acum clar: simplul fapt ca undeva sta scris "gratuit" sau "fara costuri suplimentare" nu are nicio importanta pentru clasificarea legala a serviciului respectiv.












Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3313 vizualizari

  • -5 (13 voturi)    
    o prostie (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:38)

    stefansb [utilizator]

    statul german incearca sa gaseasca un pretext pt a mai colecta o taxe. despre asta e vorba.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică