Dezbatere juridica majora in Germania: Cat de gratuit e Facebook?

de Gabriela Rat     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 17:26 Economie | IT

Pentru utilizatorii experimentati este demult clar ca pe internet aproape nimic nu este pe gratis. Chiar daca serviciul este promovat ca fiind "gratuit" sau "fara costuri suplimentare", utlilizatorul plateste in cele din urma, cel mai des cu moneda cea mai raspandita in mediul online, anume cu datele personale, relateaza Sueddeutsche Zeitung.

La a 71-a Conferinta a Juristilor din Germania, care a inceput marti in Essen, participantii se intreaba daca serviciile gratuite precum descarcarea anumitor aplicatii, vizionarea unor filme sau portalurile online nu ar trebui totusi sa fie considerate ca fiind "cu plata".

Florian Faust, profesor la Bucerius Law School din Hamburg, diferentiaza intre doua tipuri de date. Pe de o parte exista informatiile care sunt necesare pentru folosirea unui anumit serviciu online: cine foloseste un portal de comparare a preturilor, trebuie sa declare ce produs cauta. Pe de alta parte, atunci cand vizionarea unui film sau calcularea unei rute necesita inregistrarea utilizatorului cu adresa de e-mail, atunci s-ar putea vorbi despre incheierea unui contract "cu plata", mai ales cand prestatorul de servicii foloseste aceste date in scop comercial. Schimbarea statutului anumitor servicii online poate duce la o mai mare responsabilitate legala din partea celor care le administreaza. Astfel, daca descarcarea unui soft nu implica niciun cost, atunci administratorul serviciului care face posibila decarcarea are mai putine responsabilitati legale, decat daca utilizatorul ar trebui sa "plateasca" prin date personale, a explicat Faust pentru Sueddeutsche Zeitung.

Problema statutului anumitor servicii online poate avea urmari si in ceea ce priveste protectia minorilor. Daca un minor ar dori sa incheie un contract online pentru a beneficia de un anumit serviciu, atunci el ar putea avea nevoie de acordul parintilor, in cazul in care contractul ar fi "cu plata". Spre exemplu, desi Facebook se prezinta ca fiind un serviciu gratuit, Faust argumenteaza ca acest lucru nu este adevarat, deoarece compania foloseste datele utilizatorilor in scop comercial.

Discutia cu privire la ofertele online care doar par a fi gratuite abia incepe. Un lucru este pana acum clar: simplul fapt ca undeva sta scris "gratuit" sau "fara costuri suplimentare" nu are nicio importanta pentru clasificarea legala a serviciului respectiv.












Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
3254 vizualizari
  • -5 (13 voturi)    
    o prostie (Marţi, 13 septembrie 2016, 17:38)

    stefansb [utilizator]

    statul german incearca sa gaseasca un pretext pt a mai colecta o taxe. despre asta e vorba.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă