Uber Romania respinge categoric acuzatiile de evaziune fiscala: Absolut toate cursele facute prin aplicatie sunt fiscalizate, tranzactiile sunt digitale, pasagerii primesc o factura fiscala dupa fiecare cursa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 22 martie 2017, 17:09 Economie | IT

Uber
Foto: Uber
Uber respinge categoric acuzatiile viceprimarului Capitalei, Aurelian Badulescu, care a spus marti ca aplicatia face o evaziune fiscala enorma si ca Uber-ul este "o activitate neautorizata, nelegala si care incalca legea taximetriei". Cei de la Uber spun ca atat compania, cat si soferii, platesc taxe si impozite. Compania mai spune ca, din tariful unei curse, intre 75 si 80% ramane la soferul-partener, care colaboreaza cu Uber printr-un PFA sau SRL.  

"In urma declaratiilor de ieri ale viceprimarului Aurelian Badulescu, precizam ca respingem categoric toate acuzatiile ca UBER Romania sau soferii-parteneri ar face evaziune fiscala. Atat UBER Romania, cat si soferii-parteneri platesc impozite si taxe pentru activitatile pe care le desfasoara. Absolut toate cursele facute prin aplicatia UBER sunt fiscalizate, tranzactiile sunt digitale, iar pasagerii primesc o o factura fiscala dupa fiecare cursa. Din tariful unei curse,  intre 75 si 80% ramane la soferul-partener, care colaboreaza cu Uber printr-un PFA sau SRL si care plateste mai departe taxe si impozite catre bugetul statului si bugetul orasului in care isi desfasoara activitatea. Mai mult, serviciul UBER aduce transparenta intr-un domeniu bazat aproape in totalitate pe numerar".

Declaratiile Uber vin la o zi dupa ce viceprimarul general al Municipiului Bucuresti, Aurelian Badulescu a facut, pentru Mediafax, declaratii dure la adresa Uber. "Activitatea aplicatiei Uber este de tip ilicit pe piata transporturilor din Municipiul Bucuresti. Uber-ul este, la acest moment, o activitate neautorizata, nelegala si care incalca atat legea taximetriei, cat si hotararea de Consiliu General al Muncipiului Bucuresti care reglementeaza activitatea de taxi in Municipiul Bucuresti".

El a mai spus ca cei care calatoresc cu aplicatia nu sunt in siguranta si a adaugat ca aplicatii de transport stil Uber produc lunar evaziune fiscala de 9-10 milioane euro in tara.

Raspunzand acuzatiilor, Uber sustine ca este una dintre cele mai sigure mijloace de deplasare prin oras. "Toate cursele realizate prin intermediul aplicatiei sunt asigurate si monitorizate. Nu exista sofer sau pasager anonim, pasagerii sunt mereu pe harta, pot trimite in timp real coordonatele cursei lor catre un prieten sau un membru al familiei si nu sunt obligati sa aiba numerar asupra lor, pentru ca toate cursele sunt platite direct prin aplicatie".

In ceea ce priveste reglementarea, cei de la Uber spun ca aplicatia are acum in tara un statut nedefinit, dar dezbaterea nu priveste numai UBER. "Este o dezbatere despre tot ceea ce inseamna economia digitala, care include foarte multe alte platforme. Si nu este o dezbatere limitata la nivelul Romaniei. Este o dezbatere care are loc la nivelul Uniunii Europene. Sunt tari care au ajuns la  solutii de reglementare - Portugalia, Estonia, Lituania, Letonia. Comisia Europeana a recomandat tarilor membre sa defineasca aceste servicii noi si sa nu ia masuri radicale impotriva firmelor care activeaza in economia digitala, tocmai pentru ca acest firme aduc plus-valoare comunitatilor in care isi desfasoare activitatea".

Cei de la Uber spun ca peste 250.000 de utilizatori au folosit cel putin o data aplicatia in cei doi ani de la lansare, iar numarul de soferi este de cateva mii, compania nedorind sa dea numarul exact. Timpii medii in care vin masinile sunt de 4 minute in Bucuresti si sase minute in alte orase.


Citeste mai multe despre   










2605 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    Probabil ca s-au plans taximetristii (Miercuri, 22 martie 2017, 17:15)

    CezarN [utilizator]

    Cei care refuza curse, nu dau bon fiscal si dau spagi pentru atestate.
  • -5 (9 voturi)    
    Badulescu (Miercuri, 22 martie 2017, 17:28)

    subcultura [utilizator]

    are si el o combinatie cu niste patroni de firme de taximetrie.
  • -5 (7 voturi)    
    siguranta?! (Miercuri, 22 martie 2017, 17:28)

    AndreiBanateanu [anonim]

    ca un utilizator frecvent al Uber si Taxi te simti mult mai in siguranta in Uber din toate punctele de vedere :) :) :)

    ceea ce nu realizeaza acesti edili lipsiti de ultima urma de realitate este ca totul se schimba in jurul lor si doar ei raman cu o mentalitate de acum 20 de ani. in loc sa le puna bete in roate poate ca merita sa largeasca un pic acest cadru legislativ la fel cum au facut si ordonantele din ultima vreme date in interesul lor.

    sa fim seriosi ... nu exista si nici nu va exista vreodata comparatie intre serviciile Uber si cele ale taximetristilor care apropos... "da frate l-am luat acum pe unul ma duc centru... de kkt ca e aglomerat dar na daca omul vrea acolo"
  • -5 (9 voturi)    
    Alo, partidul! (Miercuri, 22 martie 2017, 19:19)

    DrStrange [utilizator]

    Uber e nashpa ca nu cotizeaza oare?! Ce zice primaria de soferii de taxi care refuza clienti sau care bat clientii care cer bon sau pretul corect pe cursa? Pana acum, pentru mine, a fost cel mai decent m, ieftin si prompt transport.
  • +4 (10 voturi)    
    Nu mai prostiti lumea (Joi, 23 martie 2017, 7:20)

    Anarb [utilizator]

    Masinile Uber ar trebui conform legii sa aiba casa.de marcat si sa emita bon fiscal. Cata vreme nu se intampla asta nu exista nici o garantie ca se declara sumele corecte. ANAF trebuie sa declanseze control si sa clarifice situatia.
    • -5 (7 voturi)    
      Tu habar n-ai cum functioneaza Uber (Joi, 23 martie 2017, 11:30)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

      Nu platesti in masina. Faci comanda pe Internet, platesti cu cardul pe Internet, masina vine si te ia, te duce unde vrei sa te duca, si soferul isi capata banii in cont de la Uber - dupa ce s-au retinut impozite si taxe.

      La taxare Uber nu triseaza absolut de loc, dpv fiscal. Unde e slabiciunea Uber, si unde face in fapt concurenta neloiala taximestristilor e la regimul soferilor. Un sofer de taxi tre' sa dea periodic examen ca sa-si pastreze atestatul pentru transport de persoane, sa aibe o vechime minima in soferie (2 ani) si sa fi facut un curs de pregatire. Astea toate costa, da' un sofer Uber n-are costurile astea. In rest, reglementarile sunt cam acelasi, de exemplu in ceea ce priveste masinile.
      • +4 (4 voturi)    
        Ba are dreptate! (Joi, 23 martie 2017, 18:03)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Oug 29/1999 art 1: "Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de debit/credit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanunutul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
        Uber nu are case de marcat si nu da bon fiscal, deci si sa vrea nu are documentele legale in baza carora sa intocmeasca declaratiile fiscale si sa plateasca.
  • -6 (6 voturi)    
    Taxi clasic vs. Alternative (Joi, 23 martie 2017, 10:13)

    Pindona [utilizator]

    Toate noile alternative de transport gen taxi arata de la inceput cat te costa si la sfarsitul cursei primesti si factura. Nu te obliga nimeni sa mergi cu ele, dar sunt multe momente ale zilei in care cei de la Taxi clasic fie prin aplicatiile lor fie prin dispecerat , nu raspund la comenzi, iar daca ii iei de pe strada tranzactioneaza pretul in multte situatii .
    Comportamentul unora dintre soferi dar si starea jalnica a majoritatii taxiurilor clasice e binecunoscuta si lasa mult de dorit.
    Concurenta face calitatea.
    Dar taximetristii desi se plang , fac totusi bani buni , intretin familii . Preturile pe cursa intre clasic si Uber/ Taxify nu difera, ba uneori la taxi e mai scump ca mai adaugi si bacsis.
    Dl vice primar , desi poate e tanar, relativ , ori are interese ori e total rupt de realitate.
    De ce la Viena sau Paris sau Londra , Uber si taxiurile clasice , desi sunt la concurenta, ofera ambele servicii de calitate , cu amabilitate, decenta , etc ? Cine are ocazia sa mearga la Viena cu avionul sa incerce sa ia un taxi din aeroport, va tine minte modul de operare excelent toata viata .
    Companiile de Taxi in Romania sa creasca calitatea serviciilor si a masinilor , chiar si tarifele, reglementate insa , dar sa reiasa din pretul platit corect nr km x tariful , acum difera de la companie la xcompanie intre 10-25 % la nr de km egali .
    Din aceste motive de foarte multe luni utilizez Uber si de catva timp am incercat si Taxify , mai rar Black cab.
    Dar exista si metrou, autobuze , tramvaie , pe care de asemenea de folosesc zilnic.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred si eu ca e alternativa! (Marţi, 28 martie 2017, 9:37)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Pindona

      Unii cumpara case de marcat ceilalti NU.
      Unii dau bonuri fiscale, ceilalti NU.
      Unii fac ITP la 6 luni la masina, ceilalti NU.
      Unii sunt controlati si iau amenzi ceilalti NU
      Unii platesc taxe, ceilalti NU.
      Unii respecta legea, ceilalti NU.
      Prin urmare, cu banii furati statului poti asigura conditii bune!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri