Continua contrele dintre Uber si Confederatia Transportatorilor. COTAR: Uber se afla in afara legii. Vrem ca astfel de platforme sa fie obligate sa se autorizeze. Uber: Demersul COTAR este bazat pe dezinformare/Nu suntem serviciu de taxi, ci o aplicatie de mobil

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 martie 2017, 15:09 Economie | IT

Captura din aplicatia Uber
Foto: -
Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) vrea sa organizeze miscari de protest si cere o ordonanta de urgenta care sa oblige platforme precum Uber sa se autorizeze si sa nu mai faca "piraterie". Ca reactie, Uber spune ca cei de la COTAR se bazeaza in buna parte pe dezinformari si ca incearca sa "dez-inventeze internetul in avantajul catorva si in dezavantajul a zeci de mii de oameni".

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) spune ca  asteapta Ordonanta de Urgenta "care va elimina pirateria si toate activitatile neautorizate din Transporturi"

Mai exact confederatia cere sa se adopte un OUG pentru modificarea a doua articole din Legea 38/2003, "in asa fel incat activitatile neautorizate de transport sa fie sanctionate si aplicatiile de tip UBER sau ale altor platforme similare sa fie obligate sa se autorizeze, astfel incat sa functioneze legal, daca vor sa-si desfasoare activitataea in Romania". COTAR sustine ca pe piata transporturilor este haos si ii numeste "pirati" pe cei de la Uber si alte aplicatii de ride-sharing.

COTAR mai spune ca nu cere eliminarea Uber din piata, ci "intrarea in legalitate a acestor sisteme, ca si a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezinta concurenta neloiala".

Uber a venit marti cu o reactie la cele spuse de COTAR si spune ca doreste reglementare, insa reguli care sa tina de cont de faptul ca "Uber nu este un serviciu de taxi - este o aplicatie de mobil care permite oamenilor sa isi imparta masina contra cost intr-un mod transparent, sigur si 100% fiscalizat".

Cei de la Uber Romania considera ca "demersul COTAR, bazat in buna parte pe dezinformare, echivaleaza cu incercarea de a dez-inventa Internetul, in avantajul catorva si in dezavantajul a zeci de mii de oameni. Nu poti opri inovatia tehnologica doar pentru ca, odata cu ea, esti nevoit sa evoluezi si tu. Daca pentru COTAR sunt prioritare interesele transportatorilor si ale firmelor de taxi, pentru UBER Romania prioritare sunt satisfactia si siguranta oamenilor care se deplaseaza prin orase".

Uber mai spune ca 250.000 de persoane i-au folosit serviciile in ultimii doi ani si ca soferii parteneri si compania contribuie cu milioane de lei la buget.


Citeste mai multe despre   










3360 vizualizari

  • -10 (22 voturi)    
    Mare magarie si la astia! (Marţi, 28 martie 2017, 15:24)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Vinzi ciorba si castigi din ea, dar o vinzi pe mobil, nu trebuie sa te autorizezi sanitar, ca eszti aplicatie pe mobil!
    Ne iau de bananistan cu tupeu!
    Un roman daca moare de foame si vrea sa faca taximetrie cu masina pe care o are nu are voie, e ILEGAL sa respecte legea!
    Magarii astia insa sunt aplicatie pe mobil, au voie!
    De-aia fuge lumea din tara asta! Nu poate munci legal!
    • +12 (12 voturi)    
      :( (Marţi, 28 martie 2017, 15:38)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Daca omul ala e mort de foame, ma gandesc ca a renuntat la mai multe chestii pana a ajuns sa faca foamea. Chestiile alea ar include reviziile si intretinerea masinii, sapun sau macar un gel de dus, pasta de dinti, haine cat-de-cat ok.

      De asta avem nevoie, de nemancati, cu masini care trec itp doar cu 50 lei in talon, de nespalati, de oameni certati cu bunul simt si vocabularul limbii romane.
      De "infometati" avem nevoie, care "n-au marunt" si se uita cu scarba cand le dai cu doar 1 leu peste ce scrie pe aparatul de taximetru.
      De giboni ce refuza cursele pentru ca "nu e in drumul lor", sau fac ei pretul pe loc, ca "altfel nu se merita cursa".

      Amice, iti doresc sa mergi "decat" in taxi conduse de oameni ca astia.

      Iar uber va pierde doar cand vor pieri gibonii cu taximetre.
    • +3 (3 voturi)    
      partial iti dau dreptate (Marţi, 28 martie 2017, 15:59)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      In sensul in care e in mod clar concurenta neloiala intre taxi si Uber. Desi daca ma gindesc ce evaziune se face in taximetrie nu mai sunt asha de sigur. E adevarat, ar trebui pe de o parte sa poti face taximetrie cu masina proprie daca respecti toate normele, la fel de bine cum si masinile si soferii Uber ar trebui sa treaca prin aceleasi evaluari.

      Da' mai departe nu prea te mai inteleg... Un roman care nu are voie legal sa faca taximetrie cu masina proprie poate trece la Uber, daca e din Bucuresti sau Cluj. Si in timp se va extinde peste tot.

      Cit despre romanul care fuge din tara din cauza Uber... aici chiar ca m-ai pierdut... In afara nu e acceasi problema? Daca ma uit la orasele uber (https://www.uber.com/ro/cities/) nush ce sanse ai sa ajungi in Europa printr-un oras care nu are Uber...
      • +8 (8 voturi)    
        @Bogdan1477 (Marţi, 28 martie 2017, 16:33)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si ce-l opreste pe "taximetristu' " amarastean sa nu se apuce de Uber ? Ca acolo trebuie sa respecte reguli de buna purtare, sa se spele mai mult de o data la doua zile, ca lucreaza pe bani trecuti doar prin banca ??

        Ca daca este nesimtit primeste negative si nu-l mai cheama nici draq ?

        E naspa cind esti invata sa faci taximetrie in maieu si slapi... nu?
        • 0 (2 voturi)    
          pai asta ziceam si eu (Marţi, 28 martie 2017, 16:46)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Sunt avantaje si dezavantaje de ambele parti, dar asta nu inseamna ca Uber nu ar trebui sa treaca si el prin ceva evaluari pe masina si sofer, plus niste taxe locale pe care taxiul normal le plateste.
          • +1 (1 vot)    
            :) (Marţi, 28 martie 2017, 17:10)

            gigicel [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Pai plateste soferul prin pfa-ul sau si uber prin ce parghii are statul asupra sa ca si persoana juridica cu activitate in ro.
            • +1 (1 vot)    
              Păi nu prea plătește (Miercuri, 29 martie 2017, 0:34)

              Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

              Șoferul Uber plătește nimic comparativ cu un șofer de taxi. Licența de taxi costă mai mult decât mașina, dă un search pe net și vezi că o mașină de taxi veche, distrusă complet, se vinde cu 5-10K EUR pentru că are licență. De-aia se cumpără, pentru licență. Ca să obții licență de taxi de la zero, trebuie să dai șpăgi groase.

              Iar șoferii Uber nu au costurile astea.

              (ah, că de ce trebuie să dai șpăgi pentru o licență... Că de ce sunt date licențe unor jegoși... Asta e cu totul altă discuție, dar nu înseamnă că unul care n-are licență e OK. Ce propuneți voi aici e ceva de genul Hai să nu plătim taxe fiindcă uite, ăștia nu fac nimic pentru noi)
              • +1 (1 vot)    
                solutia e sa plateasca toti taxe (Miercuri, 29 martie 2017, 10:47)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Maica Reteza

                Nu inteleg de ce nu se impun aceleasi conditii si solutiei Uber. Ideea din spatele Uber e mult mai buna decit taxiul normal, oricine poate sa o practice, avind in vedere ca taxarea nu se face cu aparat masina trebuie doar sa aiba reviziile la zi (eventual un ITP anual), tot ce lipseste e licenta de taximetrie. Iar statul are avantajul ca toate taxele se platesc transparent, nu ai evaziune, soferii sunt triati de clienti.
            • 0 (0 voturi)    
              plateste impozite pe venit (Miercuri, 29 martie 2017, 10:44)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

              Dar taxiul normal plateste si un impozit suplimentar la primarie pentru a-si putea desfasura activitatea in localitatea respectiva. Ceea ce Uber deocamdata nu plateste.
        • -5 (5 voturi)    
          Nu dai dovada de multa inteligenta! (Marţi, 28 martie 2017, 17:51)

          Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Dar de ce prin UBER sau prin firme de TAXI?
          Poate vrea omul sa-si faca taxiul lui si afacerea lui! De ce pe piata poate veni UBER care sa incalce flagrant regulile transportului si sa nu plateasca taxe si impozite (nu dau bonuri fiscale, nu au case de marcat) si eu roman daca am aceeasi afacere trebuie sa fac ITP la 6 luni sau am casa de marcat, sa dau bon fiscal?
          De ce daca fac eu ce face UBER vine fiscul si ma inchide?
          NU VREAU SA LUCREZ LA EI! VREAU SA II CONCUREZ! DE CE E ILEGAL SA O FAC?
  • +1 (3 voturi)    
    Lyft, Hailo, Gett, Taxify incep sa fie mai bune... (Marţi, 28 martie 2017, 15:28)

    Miky60 [utilizator]

    Uber a fost misto la inceput, un deschizator de drumuri, dar incepe sa nu mai fie rentabila nici pentru cei care calatori nici pentru soferi, in USA ale Americii incep sa fie proteste ale soferilor Uber ca nu mai castiga mai nimic, ca il sustine pe Trump. Ba mai mult, in mai multe state din USA, in unele tari din Europa (Ungaria, Spania, Germania, etc) incepe sa fie interzis. In plus, mai este si un scandal dezvaluit de BBC despre problemele legale.
    Asa ca incep sa castige teren si sa fie mult mai bune alte aplicatii care ofera acelasi lucru: Lyft, Hailo, Gett, Taxify, etc
  • -7 (7 voturi)    
    Alt exemplu! (Marţi, 28 martie 2017, 15:36)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Facem unitati virtuale in loc de bani. Si ne ducem viata doar platiti in UV
    • -1 (3 voturi)    
      Dar (Marţi, 28 martie 2017, 18:27)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      tu iti iei salariul de la casieria firmei, numerar? Nu? Pe card? Nasol. Si cum iti cumperi paine cu "unitati virtuale"? Da chipul ala pe care ti l-au implantat nu trebuie deja schimbat? Auzi voci?
  • +9 (9 voturi)    
    Normal ca sunt ilegali (Marţi, 28 martie 2017, 15:36)

    Ursuletul de Plus [utilizator]

    Nu tu masluit ceasul, nu tu refuzat curse, nu tu luat la bataie clientul ca nu plateste mai mult decat ce e pe ceas. Numai ilegalitati la uberii astia.
    • -7 (7 voturi)    
      Din ciclul hai s-o facem pe prostii: (Marţi, 28 martie 2017, 17:56)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

      1. Nu tu ITP 1 data la 6 luni
      2. Nu tu casa de marcat
      3. Nu tu bonuri fiscale
      4. Nu tu taxe platite
      • +3 (5 voturi)    
        ? (Marţi, 28 martie 2017, 18:46)

        stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        2. Casa de marcat pt plata online?
        3. Chitanta o primesti pe e-mail
        4. Taxele sunt deduse din platile online.
      • 0 (2 voturi)    
        Din ciclul hai s-o facem pe foarte prostii (Marţi, 28 martie 2017, 18:58)

        Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        1. Si cat "costa" ITP-ul ala? Iti aduc filmari cu ce fum scot taxiurile pe teava de esapament?
        2. + 3. Esti din alt film. Un film din secolul trecut. De fapt mileniul trecut.
        4. Se plateste prin banca. Asta e plata cu cardul. Stiu ca tu esti la nivel de chitanta scrisa cu mana. Studiaza ce e aia card bancar. Iar o plata prin banca inseamna bani 100% albi. Care lasa urme si taxabili.
        • 0 (0 voturi)    
          Fugiti de-aici cu aberatiile voastre! (Marţi, 28 martie 2017, 21:35)

          Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

          Bonul emis de imprimanta fiscala este un document fiscal. Chitanta scrisa de mana sau de aparat este o hartie. Nu are nici o valoare. Pai pe cetatenii romani care au fost atat de nesimtiti incat au indraznit sa deschida o afacere le pune ANAF piciorul pe cap daca nu emit un bon fiscal.
          • 0 (0 voturi)    
            Bai frate (Miercuri, 29 martie 2017, 9:46)

            Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

            Dar bati campii cu gratie in continuare. Ce bon fiscal visezi la o plata online. Online. Online. Ai priceput? Online. Card - Internet. Iti mai spun inca odata. ONLINE.
        • 0 (0 voturi)    
          Am inteles. (Marţi, 28 martie 2017, 21:49)

          Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

          Daca imi cumpara ciorba cineva prin banca pot pune si otrava in ea, si pot sa nu ma supun la regulile igienico-sanitare, pentru ca e platita cu "bani 100% albi", prin banca (dobitocenie crasa dealtfel, intrucat induce ideea ca doar banii camatarilor -unde ti se ia din ei ca sa ii folosesti ar fi cinstiti, cine are cash -singurul ban legal emis de stat ar fi hot dupa mintea zevzecilor)
          • 0 (0 voturi)    
            Nu, nu ai inteles (Miercuri, 29 martie 2017, 8:24)

            Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

            Dar nu-i nimic. Nu a mea e pierderea.
  • +11 (11 voturi)    
    Ar fi rau daca taximetria clasica s-ar moderniza ? (Marţi, 28 martie 2017, 15:41)

    ultimul_mohican [utilizator]

    . Cum adica ? Sa ofere clientilor tot ceea ce le ofera Uber , ba inca si ceva pe deasupra . Efortul este urias caci presupune asocierea tuturor firmelor de taxi si plata in comun a unei aplicatii asemanatoare celei a lui Uber . Care sa le permita clientilor :
    1. Deschiderea unui cont in aplicatia cartelului de taximetrie , ca sa-l numim astfel , bazat pe carte de credit ( debit )
    2. Observarea directa pe harta de pe telefon sau tableta ce taxiuri sunt prin preajma si in cit timp pot veni .
    3. Apelarea taxiului direct de pe tableta sau telefon , fara nevoia de a da undeva vreun telefon .
    4. Identificarea cu nume si numar a taximetristului si a masinii cu care vine la client
    5. Prezentarea pe harta a procesului de apropiere a taxiului de client .
    6. Anuntarea clientului, sonor si cu text , pe telefon sau tableta , ca taxiul a ajuns . Prinde bine cind clientul asteapta in parcari aglomerate iar pe linga el misuna masini de toate tipurile .
    7. Taxarea clientului la lungimea traseului , masurata cu GPS-ul si suplimentata cu adaugarea perioadelor de stationare in trafic .
    8. Eliberarea unei chitante fiscale clientului , la destinatie , dar incasarea banilor de pe card . Nicio manipulare de bani cash in masina !
    9. Expedierea unui email clientului - dupa cursa - cu datele financiar-fiscale ale chitantei dar si cu datele geografice , adica traseul masurat cu GPS-ul si prezentat pe harta .
    10. Tinerea unei evidente in contul clientului a tuturor curselor efectuate , cu toate datele financiar-fiscale si geografice precum si informatii despre soferi .
    11. Oferirea posibilitatii clientului de a da note de apreciere soferilor si excluderea lor pe viitor din aplicatie - pentru clientul in cauza - daca au prmit o nota descalificanta .
    12. Tarife fixe indiferent de perioada zilei sau anului
    Standarde cam ridicate , dar intru totul in avantajul clientului . La care taximetria clasica va fi nevoita sa se gindeasca , in cele din urma .
    • 0 (0 voturi)    
      Buna parte din astea cam sunt deja (Marţi, 28 martie 2017, 17:33)

      Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui ultimul_mohican

      Ceva remarci la 10.: poate nu vreau sa fiu urmarit de Big Brother. Asta pica, si prin urmare nu o sa imi convina nici 8. Iar la 11 pica jumatatea aia care se refera la client.
      Alta remarca la 12.: problema e cand toti soferii vor sa conduca noaptea, ca te injuri mai putin, iar la 9 dimi si 6 seara nu mai gasesti nici pe dracu'. Cum faci sa te ia cineva atunci?
      In rest sunt de bun simt.
      • 0 (0 voturi)    
        Uite cum stau lucrurile (Marţi, 28 martie 2017, 20:19)

        ultimul_mohican [utilizator] i-a raspuns lui Hababaeba

        Firmele de taximetrie reunite in acel cartel si-ar stabili politica in functie de ce ar fi mai convenabil pentru majoritatea clientilor . Ceea ce s-ar putea intimpla sa nu coincida cu ce ti-ar placea tie , dar poate le-ar placea altora . Dar pentru tot ceea ce ele omit sa faca risca sa piarda clientii in favoarea lui Uber . A nu se uita ca ele au salariati si deci ii pot obliga sa fie pe strazi la anumite ore ceea ce Uber nu poate decit prin tarife cu suprataxa . Aici ar fi punctul lor tare , sa aiba soferi cu tarife normale pe strada la ore cind Uber aplica suprataxe . Asta s-ar incadra la dezideratul " sa ofere clientilor tot ceea ce le ofera Uber ba inca si ceva pe deasupra " . Dar n-am prea inteles ce-ai vrut sa spui cu " buna parte din astea cam sunt deja " fiindca , sa fim seriosi , taximetria clasica e la pamint cu tehnologiile mentionate de mine .
  • +2 (4 voturi)    
    spagi (Marţi, 28 martie 2017, 16:24)

    PhaneX [utilizator]

    La ce spagi se dau pentru eliberarea unei licente de taxi, cred si eu ca nu le convine. Licentele de taxi sunt limitate ca numar tocmai de aia.
    De ce nu organizeaza domnii de la COTAR o miscare de protest pentru marirea numarului de licente de taxi, ca oricine sa se poata autoriza fara sa dea dreptul ?
    • +3 (3 voturi)    
      Taximetria clasica e o prostie (Marţi, 28 martie 2017, 16:34)

      titi_rulment [utilizator] i-a raspuns lui PhaneX

      de ce trebuie sa ai autorizatie speciala ca sa duci pe altii cu masina? inteleg partea cu fiscalizarea si taxele (pe care uber si soferii lor cica le platesc)...dar restul?
      pai daca eu am permis si itp valabil sunt ok sa-mi plimb nevasta si copilul prin oras dar pe altul nu?
      asta e o tampenie birocratica..plus rezistenta clasica la schimbare a oamenilor
      • -1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 28 martie 2017, 17:54)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui titi_rulment

        Nu e deloc o tampenie birocratica. Peste tot in lume numarul de licente e reglementat (poate India face exceptie). In primul rand probabilitatea de accident e mult mai ridicata pentru ca e vorba de 8 ore de condus pe zi. In caz de accident despagubirile pot fi foate mari, mult peste posibilitatile soferului. Daca-ti rupi piciorul in taxi din vina soferului, sigur vei cere despagubiri. Ramai la mana lui ani de zile, pana plateste din venitul de 500 de euuro pe luna? Cineva isi asuma un risc, iar polita are o valoare corespunzatoare.
        In al doilea rand ITP-ul se face la o periada mult mai mica (6 luni fata de 2 ani) pentru ca uzura si riscul sunt mult mai mari. In al treilea rand e vorba si de normele de poluare. Daca ai o masina poluanta, una e sa mergi 100 de km pe luna, si alta e 3000. Masinile mai putin poluante au prioritate la acordarea licentei.
        Se mai tine cont si de alti factori, aglomeratie, cerere/oferta, etc, nu e greu sa te documentezi.
  • -2 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 28 martie 2017, 16:27)

    a.nonim [utilizator]

    Asta e ipocrizie. Nu ofera servicii de taxi ci servicii pentru taximetristi. Practic e un dispecerat de taxi.
    Iar solutia e foarte simpla. Uber trebuie sa puna la dispozitia autoritatilor baza de date cu masinile inscrise pentru a se putea verifica daca au autorizatie pentru transport de persoane si reviziile la zi. Daca un dispecerat de taxi trebuie sa respecte aceste reguli, la fel trebuie sa faca si ei.
    N-are nimeni nimic cu aplicatiile sau cu tehnologia. Pur si simplu legea spune ca e nevoie de o autorizatie pentru transport de persoane, soferul trebuie sa aiba un anumit nivel de pregatire, iar mijlocul de transport trebuie sa indeplineasca anumite conditii tehnice. Punct. Nu e nimic de negociat. Daca un partener Uber incalca legea e responsabilitatea lui, nu a Uber. Dar Uber trebuie sa ofere aceste date.
    • +1 (1 vot)    
      Dorel (Marţi, 28 martie 2017, 17:24)

      Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      "legea spune ca e nevoie de o autorizatie pentru transport de persoane"
      Adica daca transport nevasta, sau pe vecinul, sau amantele, trebuie autorizatie? Banuiesc ca nu. Sau asa sper, ca altfel plimb amantele cu trotineta.
      Dar poti spune unde scrie pe cine am si pe cine nu voie sa transport fara autorizatie? In ce articol este delimitata ipocrizia asta, sa vedem si noi concret, nu sa ne aflam in treaba...
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 29 martie 2017, 10:18)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Hababaeba

        Tu faci diferenta intre transport public si personal? Legea e foarte clara in privinta asta, e foarte usor sa o gasesti (pentru cine vrea), mai greu sa o intelegi (iti trebuie IQ peste 60), dar asta e alta poveste.
        • 0 (0 voturi)    
          Tot Dorel (Joi, 30 martie 2017, 16:05)

          Hababaeba [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Din frustrarea ta inteleg ca nu scrie nicaieri pe cine pot sa car.
          De asemenea nu scrie nicaieri ca Uber este transport public. Din ce zic ei is mai degraba serviciu de car sharing in comunitate deschisa.

          Ce sa spun... Succes in continuare in a selecta clientii, cat mai tine. Pentru asta orice IQ sub 60 este suficient.
  • +2 (4 voturi)    
    Inovatia tehnologica (Marţi, 28 martie 2017, 16:52)

    gigiK [utilizator]

    Argumente de genul "sunteti impotriva inovatiei" si "dez-inventam internetul" sunt destul de copilaresti, si uneori clasice pentru unele companii din Sillicon Valley. Argumentele de tipul acesta sunt aduse de fiecare data cand se incearca o reglementere a businessului lor.

    Din pacate nici tabara celalta nu prea reuseste sa se adapteze la schimbare si totul ajunge la un "razboi" intre nou si vechi.

    Uber nu este "doar o aplicatie", dar nici serviciul clasic de taxi nu are cea mai buna reputatie. Solutia ideala e, ca in multe cazuri, la mijloc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri