UPDATE Uber, reactie la protestele taximetristilor: Serviciile noastre sunt 100% fiscalizate. Uber are o subsidiara inregistrata in Romania, platind taxe la bugetul de stat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:28 Economie | IT

Taximetristi in Piata Victoriei
Foto: Hotnews
Uber este principala companie contra careia au protestat taximetristii din Piata Victoriei, iar subsidiara locala a companiei a trimis o pozitie oficiala in care spune ca serviciile sale sunt 100% fiscalizate si ca filiala locale plateste taxe la stat. Reamintim ca taximetristii spun ca cei de la Uber sunt "pirati" si cer guvernului sa dea o ordonanta de urgenta care sa duca la "eliminarea pirateriei din aceasta piata". UPDATE Uber a dat si un exemplu legat de ce taxe plateste un sofer

"Serviciile Uber sunt 100% fiscalizate  - mii de soferi parteneri Uber sunt inregistrati ca PFA sau SRL si platesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei UBER. La randul sau, compania UBER are o subsidiara inregistrata in Romania, platind taxe la bugetul de stat.  Intre 75% si 80% din suma incasata de un sofer partener pentru o calatorie ii revine acestuia. Pasagerii primesc o factura fiscala dupa fiecare cursa", spun cei de la Uber.

Romania a ajuns a cincea tara pentru UBER din Uniunea Europeana, dupa Anglia, Franta, Portugalia si Polonia. Asta arata deschiderea romanilor pentru servicii digitale si nevoia pentru mai multe optiuni de mobilitate urbana - argumente foarte puternice atat pentru autoritati, cat si pentru companiile din industrie de a incuraja inovatia digitala, mai spun cei de la Uber.

"Daca ritmul de crestere a serviciului se mentine, pana cel mai tarziu in 2020, Bucuresti ar putea fi primul oras din Europa Centrala si de Est cu uberPOOL, serviciul ce conecteaza oameni care merg in aceeasi directie si le permite sa imparta costurile calatoriei", se mai spune in comunicatul trimis de compania americana.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) spune ca  asteapta Ordonanta de Urgenta "care va elimina pirateria si toate activitatile neautorizate din Transporturi"

Mai exact confederatia cere sa se adopte un OUG pentru modificarea a doua articole din Legea 38/2003, "in asa fel incat activitatile neautorizate de transport sa fie sanctionate si aplicatiile de tip UBER sau ale altor platforme similare sa fie obligate sa se autorizeze, astfel incat sa functioneze legal, daca vor sa-si desfasoare activitataea in Romania". COTAR sustine ca pe piata transporturilor este haos si ii numeste "pirati" pe cei de la Uber si alte aplicatii de ride-sharing.

COTAR mai spune ca nu cere eliminarea Uber din piata, ci "intrarea in legalitate a acestor sisteme, ca si a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezinta concurenta neloiala".

Cei de la Uber spun ca si ei vor reglementare si adauga faptul ca CE  recomanda Romaniei si tuturor statelor membre sa incurajeze astfel de servicii. ¬Aceste noi modele de afaceri pot avea o contributie importanta la ocuparea fortei de munca si la cresterea economica din Uniunea Europeana, daca sunt incurajate si dezvoltate in mod responsabil. Interdictiile absolute si restrictiile cantitative asupra unei activitati constituie, in mod normal, o masura de ultima instanta. Ele ar trebui sa se aplice, in general, doar in cazul in care nu pot fi utilizate cerinte mai putin restrictive pentru a realiza un obiectiv de interes public legitim".

UPDATE Uber a rugat o firma de contabilitate care lucreaza cu o buna parte din soferi sa faca un calcul legat de ce taxe platesc soferii

"Anul trecut 100 de parteneri UBER au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale. În medie, un partener UBER care conduce pe platformă 2-3 ore pe zi, contribuie lunar cu suma de aproximativ 260 de lei, ceea ce putem spune că este aproximativ egal cu taxele pe care un angajator le plătește la bugetul de stat ca și contribuţii aferente salariului minim pe economie.

De asemenea, marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi) , plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile"
, spune Flavius Jakubowicz,  Manager Financiar la compania de contabilitate si audit Jasill.


Citeste mai multe despre   










14149 vizualizari

  • -44 (52 voturi)    
    Contradictie (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:36)

    cato [utilizator]

    Uber spune ca serviciile sale sunt 100% fiscalizate si in acelasi timp vrea reglementare.
    • +43 (45 voturi)    
      Nu e nicio contradicție (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:59)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Fiscalizarea înseamnă că fiecare bănuț care trece dintr-un buzunar în altul este cunoscut de ministerul finanțelor și taxat. Taxarea fiecărei plăți NU ÎNSEAMNĂ că domeniul e reglementat.
      Îți dau un exemplu ca să înțelegi. Dacă vecina gospodină de la etajul 3 face cozonaci contra cost la toată scara și declară banii la MF, iar MF o taxează corespunzător (16% din venituri PFA), atunci vecina are o activitate 100% fiscalizată.
      În același timp activitatea ei nu e reglementată, conform reglementărilor actuale nu prea poți găti în bucătăria proprie și vinde produsele, reglementările de alimentație publică sunt haotice și impun o groază de investiții, de criterii sanitare, masă de inox, apa caldă să aibă temperatura de minim 60 de grade, etc etc. Vecina ar putea spune: băi legiuitorule, fă naibii o lege ca noi, cei care gătim pentru cunoștințe, să nu fim tratați la fel ca un restaurant cu 75 de angajați.. REGLEMENTEAZĂ bucătăreala casnică (chiar s-a întâmplat asta în California în 2016, a fost reglementată mica bucătăreală contra cost, și au apărut zeci de mii de persoane care fac asta)
      • -30 (36 voturi)    
        De unde atata incredere? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:27)

        cato [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Cum stii ca Uber plateste taxele daca nu e reglementat?
        • +30 (32 voturi)    
          Simplu, (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:52)

          cetatean_cu_drept_de_vot [utilizator] i-a raspuns lui cato

          cursele sunt platite cu cardul si nu pot fi ascunse tranzactiile bancare in comparatie cu cele normale de taximetrie unde platesti cash si nu primesti bon fiscal.
          • -24 (26 voturi)    
            Nu atat de simplu (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:14)

            cato [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_cu_drept_de_vot

            Nu tot ce zboara se mananca. Iti recomand doua anchete despre cum Uber evita plata taxelor:
            - in Guardian: Uber’s main UK business paid only £411,000 in tax last year
            - in Fortune: How Uber plays the tax shell game
            • +15 (19 voturi)    
              confunzi major chestiile (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:11)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cato

              Una e plata taxelor de catre Uber si alta de catre partenerii Uber. Faptul ca in UK sau aiurea exista portite fiscale care permit ocolirea lor nu are nimic de-a face cu plata taxelor din Romania.
              • -12 (14 voturi)    
                Hai sa ne amuzam nitel (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:29)

                cato [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Adica suntem de acord ca Uber evita taxele in Marea Britanie, dar nu intr-o tara serioasa ca Romania, corect?
          • -18 (20 voturi)    
            nu este deloc simplu, eu cred ca Uber cam minte (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:23)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_cu_drept_de_vot

            nu este deloc simplu, eu cred ca Uber cam minte

            ei fiscalizeaza 100% tot ce trece pe la ei DAR EI FISCALIZEAZA PROFITUL !

            Daca nu aveti cunostinte, nu mai credeti deaiurea ca UBER este painea lui Dumnezeu, cand de fapt este cu totul altfel !

            Ei lasa toata povara fiscala in carca soferului iar soferul UBER nu declara la fisc tot si nu plateste toate taxele pentru mijloace de transport precum taxiurile
            si de aici si EVAZIUNEA FISCALA !

            Ca sa nu mai spun ca sunt multe... multe alte chicite.. care duc la o evaziune fiscala
            • +17 (17 voturi)    
              ce inseamna "fiscalizeaza profitul"? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:05)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

              Si de ce s-ar pune in carca lui Uber faptul ca soferul isi declara sau nu veniturile.
              Diferenta fata de tarlanii cu maimuta din taximetrie este ca UBER lucreaza 100% legal din punct de vedere fiscal. Daca maine se duce ANAF-ul la Uber si ii cere fisa de partener a unui sofer o are in 10 minute, detaliata, cu toate detaliile curselor, cu numele pasagerilor, cu trase, durata,etc. + sumele platite punctual. Daca ANAF merge la Pelicanul sa primeasca detaliile despre o cursa care facea 8 lei si a fost platita cu 30 lei va primi o mare gusa(de Pelican evident).
              • -9 (11 voturi)    
                Esti sigur ca in 10 minute? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:36)

                cato [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                ANAF primeste fisa in 10 minute, nu in 20 sau in 200? Uber este raiul fiscal, am inteles. Insa am o curiozitate: primesti si cafeluta la departamentul de propaganda Uber?
          • +18 (18 voturi)    
            foarte bine punctat cu bonul fiscal.. (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:39)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_cu_drept_de_vot

            ..lipsa la cursele pe taxi!
            COTAR ar face bine sa oblige taximetristii din B sa dea bon fiscal, sau la urmatoarea cursa nu le platesc serviciul(afirmatie in calitatea de utilizator de UBER)!
            • -12 (16 voturi)    
              Vorbeam de taxele Uber, nu de taxiuri (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:03)

              cato [utilizator] i-a raspuns lui akillies

              Problema primirii bonului fiscal in taxiuri este reala, insa discutia era daca Uber isi plateste taxele. Asa cum vezi mai sus, uber nu plateste in tari cu organe fiscale solide, la noi nici atat.
              • +7 (7 voturi)    
                ha (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:27)

                hot news [utilizator] i-a raspuns lui cato

                discutia era despre ipocrizia taximetristilor care striga hotii catre uber cand ei fura demult..si mult.
                • -4 (4 voturi)    
                  Ai dreptate, dar nu ai (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:52)

                  cato [utilizator] i-a raspuns lui hot news

                  Discutia era despre Uber care cica isi plateste taxele, desi anchete ale unor ziare anglo-saxone spun ca nu e asa.
                  Propun sa citesti inainte sa comentezi ;-)
                  • +1 (1 vot)    
                    detalile conteaza.. (Joi, 27 aprilie 2017, 22:10)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui cato

                    ziarele tale spun ca au platit un impozit foarte mic pe profit. de platit taxele, si le-au platit. oricum, impozitul ala este doar o mica parte din taxele atrase de statul roman. daca 75% din cursa ajunge la sofer, care este platit de Uber prin banca, deci nu-si poate ascunde venitul, inseamna ca acel 75% e taxat la greu - pensii, sanatate, impozit pe venit. comparativ, un taximetrist care face greva in piata victoriei nu plateste decat licenta (de ilfov..) si cam atat..
        • +14 (14 voturi)    
          mai multa (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:52)

          Orizont [utilizator] i-a raspuns lui cato

          Platforma prin care se fac comenzile nu poate sa minta in comparatie cu unii taximetristi care nu dau drumul la aparat. Soferii Uber nu pot face asta.
          • -12 (14 voturi)    
            Vezi mai sus (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:08)

            cato [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

            Ai mai sus doua anchete jurnalistice despre cum Uber evita taxele. Asta daca vrei sa citesti si altceva decat ce confirma propria opinie :-)
            • +6 (6 voturi)    
              Esti pe langa. (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:26)

              camasa_neagra_la_gat [utilizator] i-a raspuns lui cato

              Tot ii dai cu alea doua articole, ai citit doar titlul si ai tras concluzia. Proasta concluzie. E vorba de legislatia britanica permisiva pentru firmele straine. Ca uber ai sa vezi, daca citesti si continutul unor articole nu doar titlul, mai sunt si google si microsoft si apple si altele care legal reusesc sa nu plateasca anumite taxe in UK. Tu daca ai avea o firma si legal ai putea sa eviti diverse taxe in UK sau oriunde ai fi prost sa nu o faci.
              • -4 (4 voturi)    
                Uite ca suntem de acord (Miercuri, 26 aprilie 2017, 21:55)

                cato [utilizator] i-a raspuns lui camasa_neagra_la_gat

                Asadar suntem de acord ca Uber evita taxele britanice (ca doar nu e 'prost' - asta da firma cinstita, ca paranteza), dar situatia din UK nu e valabila in Romania, tara serioasa, fara legislatie cu gauri, aham.
        • +21 (21 voturi)    
          :)))) (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:52)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui cato

          Nenea, să știi că cu forța nu te poate învăța nimeni nimic. Nu e nevoie de nicio încredere, la Uber toate plățile se fac electronic. Rest my case, nici dacă ar vrea, Uber nu ar putea ascunde venituri de ochiul vigilent al MF, plată electronică înseamnă că funcționarii de la fisc văd tranzacția ÎNAINTE chiar ca ea să apară pe extrasul de cont :)), o văd în timp real.
          Dar repet, că se pare că nu ai priceput explicația extrem de simplă de mai sus: fiscalizare = taxarea tuturor plăților, reglementare - nu are absolut nicio legătură cu banii, cu ministerul finanțelor, cu taxele, se referă la reglementarea unei activități astfel încât să-l protejeze atât pe prestator, cât și pe clienți.
          Și dacă tot te încăpățânezi să nu pricepi, îți dau un contraexemplu: activitatea de taximetrie în România este total reglementată, este chiar supra reglementată, dar nu este aproape deloc fiscalizată, banii pe care îi dai șoferului sunt cash, ministerul finanțelor habar nu are de ei și nu sunt fiscalizați niciodată.
          A fost greu? Hai, că poți și tu înțelege :)))
          • -14 (16 voturi)    
            Nenea, hai sa ne informam inainte (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:10)

            cato [utilizator] i-a raspuns lui zet

            Propun sa vorbim cu date, nu cu opinii. Ai mai sus doua anchete despre cum Uber evita taxele. Insa articolele au un defect: sunt diferite de opiniile tale :-)
            • +9 (9 voturi)    
              Ți se întâmplă des.. (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:43)

              zet [utilizator] i-a raspuns lui cato

              .. să începi o propoziție, și înainte să o termini, să uiți subiectul propoziției? :)) Primul cuvânt de la subiectul primului comentariu de la acest articol este Contradicție, și este scris de matale. Te mirai de ”contradicția” care ar exista între fiscalizarea 100% a activității Uber și reglementarea activității Uber. Câțiva comentatori au făcut muncă voluntară neremunerată și ți-au explicat că una e fiscalizarea Uber și cu totul altceva coada maimuței de la firmele de taxi.
              Răspunsul tău? Destul de previzibil.. haideți să uităm cu toții cum ai bătut câmpii, cum că ar exista o contradicție între fiscalizare și reglementare, și hai să batem câmpii pe un subiect cu totul și cu totul nou: Uber evită taxele. Deturnarea discuției.
              Dacă ți-aș demonstra că Uber plătește taxele până la ultimul leuț (este extrem de ușor de demonstrat, de fapt, aș intra mfin.ro, datele sunt publice), răspunsul tău ar fi tot la fel de previzibil: mă, voi ați văzut că șoferii Uber nu au bască? :))))))
              În încheiere, o temă lejeră pentru acasă: să intre cursanții pe mfin.ro și să vadă câte taxe au plătit firmele de taxi din bucurești în ultimii 10 ani (zero), și câte taxe a plătit Uber într-un singur an de funcționare (câteva sute de mii de eur). Să se găsească posibilele explicații :)
              • -4 (4 voturi)    
                Ai dreptate :-))) (Miercuri, 26 aprilie 2017, 22:00)

                cato [utilizator] i-a raspuns lui zet

                Uber evita taxele nu este 'cu totul si cu totul nou'. Este chiar vechi, la fel de vechi de cand fiica sefului ANAF a ajuns sefa Uber. Nicio problema pana aici pentru tine, bineinteles.
                Mai departe, o firma ce evita taxele legale este o firma necinstita. Dar cinstea nu conteaza pentru tine.
                Mergem mai departe. O firma ce nu plateste taxe pentru reglementarea activitatii de fapt plateste toate taxele :-)))
                Asadar, ai dreptate :-)))
            • +9 (9 voturi)    
              dap (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:16)

              adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui cato

              te invirti in jurul cozii... da exemplu concret in Romania despre eludare taxelor de catre Uber. Pina atunci, 90% din asazisii taximetristi oficiali practica la greu evaziunea fiscala.

              Zi frumoasa!
            • +7 (7 voturi)    
              Greu... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:43)

              Veetor [utilizator] i-a raspuns lui cato

              Mda... asta e din ciclul "monkey see, monkey do". Sau nah, echivalentul in cazul tau e ceva de genul "parrot hear, parrot say". Omul ti-a raspuns punctual, tu ai ramas cuplat pe ceva si tot pe aia o tii.

              Daca iti functioneaza cat de cat neuronul, fa un efort si raspunde-i si tu punctual. Daca ai argumente cu care sa demonstrezi ca ceea ce zice e fals. Dar evident ca nu ai :)

              Cum era aia? "Stai jos, 2!"?
              • -2 (2 voturi)    
                Jignirea, refugiul celui incompetent (Joi, 27 aprilie 2017, 10:13)

                cato [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

                Deci, in concluzie, asadar, Uber nu isi plateste toate taxele. Pe asta am lamurit-o. Doar ca unii nu vor sa recunoasca si recurg la jigniri pe post de argumente.
        • +4 (4 voturi)    
          mda (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:13)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui cato

          Daca taceai, filozof ramineai....vorba din popor..
      • +15 (15 voturi)    
        Foarte mare dreptate ZET (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:09)

        Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Ma lovesc in mai multe domenii in care lucrez de rahatul asta de stat roman si lipsa lui de decenta. Iti dau eu alt exemplu [erspma;: daca eu produc 50 kg carne de prepelita pe an si vreau sa le comercializez legal trebuie autorizare ca si "abator", sa indeplinesc fix aceleasi conditii si deci sa fac fix aceleasi investitii ca un abator care arunca pe piata milioane de tone de porc pe an. De fapt poate sa fie si miliarde de tone, chiar nu conteaza. 1 kg sau infinit, tu iti construiesti acelasi abator, daca cere legea, cere.

        Deci statul asta jegos nu face vreo diferenta intre un mic producator care vrea sa vanda legal pe bon 50 kg de carne si altul care vinde milioane de tone.
      • -12 (14 voturi)    
        hai sa-ti mai zic ceva (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:45)

        MitikaP [utilizator] i-a raspuns lui zet

        OUG 22/1999 spune asa:

        ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale – REPUBLICATĂ 2005 – ACTUALIZATĂ 8 mai 2015

        Art. 1

        (1) Operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

        (2) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le înmâneze clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factura.

        Ai vazut vreun aparat de marcat fiscal in masinile Uber? Tot mai sustii ca respecta legea?
        • +6 (6 voturi)    
          ai uitat exceptiile musiu. si anume: (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:30)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

          Sunt exceptate contractele la distanta, adica comertul online. Eu cu Uber nu am o vanzare directa adica nu agat masina pe strada si ii spun unde vreau sa merg(echivalentul unui magazin offline) ci fac un contract ci termeni si conditii acceptate online prin intermediul unei aplicatii. Plata se face online prin card iar factura tot online o primesc.
          Dupa mintea ta in magazin online ar trebui sa emita bonuri fiscale fiindca asa vrea legea lui peste, dar nu e asa.
          Deci UBER-ul e cam de 2-3 ori mai fiscalizat si in regula fata de lege fata de orice companie de taximetrie care eludeaza legea prin: neemitere bon fiscal, trasee fara pornire aparat, taxare client dublu decat cursa, etc.
        • +10 (10 voturi)    
          o să cer hotnews să mă plătească (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:00)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

          Fac muncă voluntară de consiliere, și nu îmi stă în caracter :).
          1. Mașinile nu sunt ale uber.
          2. Uber dă factură fiscală fiecărui client la fiecare plată. O ai în mail. Uber dă chitanță fiscală după fiecare plată - cea eliberată de procesatorul cardului. O ai în extrasul de cont, este chitanță, și este fiscală, este opozabilă în justiție, are aceeași forță juridică și fiscală cu bonul ăla amărât pe care îl primești de la covrigărie.
          3. Uber este un vânzător de servicii online. Un fel de emag, dar în loc de laptoape, vinde servicii, îți vinde o informație: gigel e în apropiere, are 5 stele de la alți clienți, și e de acord să te ia în mașina lui și să te ducă până la aeroport. Dacă ești de acord cu condițiile, serviciul te va costa 50 de lei.
          Banii îi dai către uber, deci gigel nu primește bani de la matale, deci nu poate să îți dea bon fiscal nici dacă ar vrea. Uber nu îți poate da bon fiscal pentru că este o companie online, pe care o plătești online, și respectă legile companiilor online. Când ai făcut booking pe booking.com la un hotel, ai primit bon de la o casă de marcat? :)) Uber îl plătește pe gigel ca un PFA, și gigel declară tot la MF, pentru că este plătit în cont bancar, și nu ar vrea să ajungă să facă închisoare pentru evaziune fiscală pe o chestiune extrem de ușor de dovedit de către MF. Uber declară toate veniturile către MF pentru că este plătit online, și nu ar putea ascunde niciun leu, nici dacă ar vrea. Impozitele la o companie plătită sută la sută prin transferuri bancare sunt sută la sută corecte. Singurele companii care fac evaziune sunt cele care operează cu cash.
          Cam slăbuță ideea asta a mafiei taxiurilor, problemă că uber nu are case de marcat :))
        • +4 (4 voturi)    
          Tu ai vazut (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:15)

          siska [utilizator] i-a raspuns lui MitikaP

          aparatul de marcat al alora de la Amazon(.com )?
          Ai inteles cum se plateste si unde este factura celor de la UBER ?
      • +2 (2 voturi)    
        PROBLEMA ESTE CA activitatea de TAXI (Joi, 27 aprilie 2017, 8:09)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui zet

        nu este corect reglementata si nici nu se ocupa nici o autoritate de buna ei desfasurare.
        De ce primaria nu face controale inopinante asupra:
        1. refuzului de a transporta persoane pe distante scurte (sunt gravide sau femei care vin de la cumparaturi refuzate de taximetristi)
        2. mizerie crasa din unele taxi-uri
        3. Comportament execrail al unor taximetristi, atat in trafic cat si cu clientii
        4. pirateria si hotia asupra turistilor in special...
        Daca aceste lucruri ar fi rezolvate, iar licentele de taxi s-ar acorda corect si s-ar retrage celor indisciplinati, UBER nu s-ar dezvolta!!!!!
  • +35 (37 voturi)    
    taxi vs Uber (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:38)

    un.critic [utilizator]

    "Romania a ajuns a cincea tara pentru UBER din Uniunea Europeana, dupa Anglia, Franta, Portugalia si Polonia. Asta arata deschiderea romanilor..."

    mai degraba arata ca avem servicii foarte proaste de taximetrie si romanii se indreapta spre altceva mai bun
    • -20 (24 voturi)    
      ... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:29)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui un.critic

      Este o ipocrizie din partea lor, pentru ca nu asta e problema. Problema e ca ofera servicii de dispecerat de taxi si ar trebui sa fie autorizati ca atare si nu ca orice alta socieatate comerciala. Iar cei care folosesc acest dispecerat ar trebui sa aiba licenta pentru transport de persoane conform legislatiei.
      Si ca sa deschizi un spital privat e mevoie de o autorizatie speciala. Nu poti sa inchiriezi un spatiu, sa angajezi niste medici si asistente si apoi sa spui ca ai spital doar pentru ca platesti niste taxe.
      Iar ideea ca cineva e impotriva tehnologiei e ridicola. Si comunicatiile radio au revolutinat la vremea lor serviciile, inclusiv cele de taxi. Dar nici sa te folosesti de scapari legislative si de scuze de genul "noi doar punem la dispozitie mijloace de comunicare" pentru a obtine avantaje de piata, cand de fapt stii bine ce faci.
      Cat despre calitatea serviciilor de taxi, cauzele sunt complexe. Una dintre probleme e faptul ca se acorda prea multe licente fara verificarea reala a conditiilor. Asta duce la o concurenta foarte mare, la marje foarte mici de profit, implicit la compromis de calitate.
      • +21 (21 voturi)    
        Nu autorizarea firmelor de taxi e problema (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:52)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Problema este ca actualii patroni ai firmelor de taxi nu vor nicio concurenta pe piata pe care o controleaza.
        Pentru mine ca si client este important sa fie o competitie cat mai mare, nu sa fiu captiv la niste firme care nu fac nimic pentru cresterea calitatii serviciilor.
        • -11 (11 voturi)    
          ... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:46)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

          Ti se pare ca nu e concurenta? Daca intorci capul in orice moment sunt trei taxiuri libere in spate. Orice economist iti poate confirma ca niciun fenomen economic nu e liniar. Asa e si concurenta. Prea mica, e rau (dezavantajeaza consumatorul), prea mare e rau (dezavantajeaza investiitiile). Se confirma in cel putin trei domenii, taximetrie, farmacii (la 500m e o farmacie, daca nici asta nu e concurenta, atunci care e?), si turism. Cand si reglementarea e proasta si intervine si coruptia tacamul e complet.
          Lucrurile sunt foarte clare, Uber poate sa faca ce vrea, atata timp cat respecta legislatia. Nu sa se ascunda in chichite. Sunt o gramada de tari in are aceeasi problema, nu doar la noi. De ce n-o face? Pentru ca stie ca sunt costuri suplimentare care-i reduc marja, si implicit cota de piata. Prefera sa se ascunda in spatele unor declaratii si a unor "fanboyz" ahtiati dupa tehnologie.
          • +7 (7 voturi)    
            Ia de vezi (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:26)

            Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            Ia sa vedem alea 3 taxiuri la ore mai aglomerate noaptea sau de sarbatori? Suni sau pui aplicatia de-ti vine rau si ciuciu taxi / 500-1000m mai incolo intr-o statie ad-hoc zac cativa baieti care nu raspund, trebui sa te tarai pana la ei cu gemantan cu tot si servicii pe urma mai vedem.. -La UBER dai drumul la aplicatie si apare masina. Plus cum nu e fiscalizata cursa UBER -mai economistilor - pai in momentul cand cere banii de pe card si dai OKul pentru plata ce se intampla - nu se "marcheaza"?
            • -3 (5 voturi)    
              ... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:20)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

              Ai o problema de logica. Nu intelegi diferenta intre impozit si autorizare. Poti sa platesti si mama impozitului, daca vrei sa faci un spital privat nu poti fara autorizatie specifica. La fel si pentru alimentatie publica. La fel e si pentru transportul public de persoane. E asa greu de inteles?
              Nu e vorba de aplicatie si tehnologie, nici macar de impozite, ci de respectarea legislatiei. Faptul ca folosesc soferi fara licenta reduce costurile si mareste cota de piata pentru UBER. E vorba de concurenta neloiala.
              Fanboys, nu cumva sa te legi de aplicatia lor de mobil...
          • +3 (3 voturi)    
            Concurenta (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:22)

            siska [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            inseamna (pe exemplul tau) 3 taxiuri cu 3 preturi/calitatea masinii 7"calitatea" soferului, etc., nu 3 taxiuri cu trei soferi care, fiecare, te intreaba "unde mergi?", ca raspuns la intrebarea ta "liber ?" ! Faci confuzie intre "cantitate" si "calitate/pret" !
      • +5 (5 voturi)    
        reglementari (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:16)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Pai atunci asa dori ca si la taxiuri sa se reglementeze numai plata cu cardul, fara cash.
    • +12 (12 voturi)    
      Cand ajungi sa chemi in ajutor pe cei de (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:01)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui un.critic

      la paza aeroportului Otopeni sa te scoata pe tine si bagajul din mainile unui taximetrist desi i-ai explicat ca te asteapta un sofer si n-ai nevoie de taxi, sau cand cobori din taxi la mijlocul cursei pentru nu mai suportai mirosul din masina credeti-ma ca Uber sau orice alta varianta ( de ex in Spania este o varianta autohtona la Uber) ti se pare in regula daca soferii sunt amabili, masinile curate si pretul mai mic.
  • +37 (37 voturi)    
    taximetristii din Bucuresti sa taca din gura (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:47)

    stefan2008 [utilizator]

    mai mari infractori si mai mari puturosi ca taximetristii din Bucuresti n-am vazut de cand is! Aia nu-s sanatosi daca nu te duc mai incet decat restul masinilor de pe strada si pe o ruta mai lunga decat cea pe care ar merge oricine altcineva. Ca sa nu mai vorbim ca pentru 5RON nici nu porneau masina in 2000. Cu ei nu exista posibilitatea de a merge rapid din Piata Universitatii in Piata Unirii, trebuia sa mergi pe jos indiferent de urgenta, sau sa le platesti la negru.
    • 0 (4 voturi)    
      si cu ei si fara ei.. (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:42)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

      ..posibilitatea de a ajunge rapid de la pta. Universitatii al pta. Unirii tinde spre 0 din cauza ca traficu si timpul de asteptare in trafic tinde spre infinit de ceva ani buni!
      Un prim pas pentru fluidizarea curselor de taximetrie si ratb a fost realizat(cel putin la nivel de intenti) prin realizarea unor benzi speciale de ratb si taximetrie in unele zone din B..dar mai e mult de asteptat pana se vor civiliz soferiide pe taxi in B!!
  • +35 (35 voturi)    
    ha (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:57)

    g01an [utilizator]

    ia sa-i luam noi la bani marunti pe taximestri, sa vedem ce taxe platesc ei si cand.

    macar sa aibe bunul simt sa nu comenteze.
    • +25 (25 voturi)    
      Corect (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:15)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Maimuta, bricheta electrostatica aplicata aparatului de taxat la finalul cursei, masinile cu indicative false cu magnet imprumutate "prietenilor" sa faca ciubucuri, soferii beti sau fara permis care fac "taximetrie", ITP-urile facute stim noi cum, stilul de condus, tupeul de cocalar infect si vesnica vaitare legata de cat de putini bani scot, bombele GPL pe roti, autorizatiile de IF care opereaza in Bucuresti, sa nu indrazneasca sa comenteze despre reglementare si fiscalizare.
      Conditia de baza pentru ca UBER sa aiba succes este sa NU angajeze "taximetristi" - din pacate, au inceput deja sa "se infiltreze" si in UBER (cel putin in Bucuresti).
      Nu voi mai merge in viata mea cu taxiul, mai ales dupa ce am descoperit UBER.
    • +21 (21 voturi)    
      corect (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:42)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      cand toti stiu ca au carti de munca cu 4ore/zi ,da ei baga 8-12 ore/zi ,da platesc taxe pentru alea 4h,mai au tupeu sa faca galagie..
  • +26 (26 voturi)    
    Protesteaza pentru ce? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:12)

    bcorina [utilizator]

    Nu inteleg pentru ce protesteaza taximetristii?
    Ca ofera servicii de poasta calitate, soferi necivilizati, furt la aparatul de taxare, masini in orice critica , murdare, miros urat, si ITP luat pe spaga la ce masini de taxi sunt in trafic. Soferi care refuza cursa desi legea nu ,le permite, deci pentru ce sa protestezi, cand tu taximetrist nu ti-ai facut curatine in propria ograda.
    Patronii de taxii sunt cei care incalca legea cel mai mult la noi in tara.
    Daca ei ofereau servicii civilizate de taxi UBER-ul nu ar fi avut clienti in Romania.
  • +25 (25 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:15)

    europeanul2 [utilizator]

    Propun sa desfiintam taximetria! Majoritatea sunt niste dubiosi care nu dau bon fiscal, nu respecta siguranta circulatiei, nu se conformeaza obligatiei de a lua clientul neconditionat de ruta aleasa, obraznici, de multe ori nu dau restul sau cer spaga, au masini care stau sa se dezmembreze, put, vorbesc vrute si nevrute, si toate astea cu acordul acestui stat nenorocit si corupt care in loc sa se ocupe de bunastarea cetatenilor lui se ocupa de protectia afacerilor unor oameni cu relatii la nivelul politicului.
  • -11 (17 voturi)    
    Uber (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:26)

    smeuletz [utilizator]

    Eu nu tin cu taximetristii, nu peste tot sunt ok. In Cluj, eu sunt multumit de marea lor majoritate. Masinile sunt decente, si au casa de marcat in masina, si chiar le functioneaza, iti emit bon stampilat oricand, etc.
    Trebuie intelesi si ei, ca statul le cere sa aiba masinile vopsite intr-un anume fel, sa nu mearga cu lumina verde (semn ca sunt liberi) si de fapt sa aiba pe cineva la bord (rezulta amenda), sa aiba casa de marcat, sa aiba dispecer autorizat, evaluare anuala pt soferi, revizie tehnica mai des, asigurari mai scumpe. Toate astea ii si costa. Normal ca e frustrant mai ales pt cei de buna credinta sa vada ca dupa ce ei au facut toti acesti pasi, vine altul, se logheaza pe Uber si face aceeasi bani, fara nici un pic de cheltuiala.

    Fie statul ii despagubeste si pe ei si le da voie la toti sa circule cum vor ei (si sa foloseasca Uber, etc), fie ii pune pe partenerii Uber sa aiba si ei evaluarile, reviziile si anumite autorizari, ca si ceilalti. Altfel, da, e concurenta neloiala oricum ai lua-o...
    • +14 (14 voturi)    
      E concurenta, dar nu e neloiala ! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:54)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui smeuletz

      Nu incalca nicio reglementare, ca altfel ar fi fost sanctionati.
      Este o idee noua care are succes.
      • -1 (1 vot)    
        hai sa fim seriosi (Joi, 27 aprilie 2017, 12:03)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Uber e tot un fel de taxi, il chemi la comanda, merge un vrei tu (nici vorba de ride-sharing) doar ca ei nu tin cont de reglementarile din domeniul transportului de persoane.
        Chiar nu am simpatie pt taximetristi, care stim toti cum sunt. Incearca noaptea sa iei o masina de la Unirii, toti, dar absolut totui te refuza daca nu dai 50-100 lei.
        Eu sper sa se sparga mafia taximetriei, cat mai repede
  • +22 (22 voturi)    
    Dar ce se observa ? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:26)

    ultimul_mohican [utilizator]

    Se observa o crestere simtitoare a simpatiilor pentru serviciile Uber . Probabil dupa ce tot mai multi clienti incep sa le foloseasca si-si dau seama ce taximetrie de GROTA avem in Bucuresti . Bine a zis recent seful Ali Baba : internetul si economia bazata pe el pre multi ii va face sa plinga . Asa ca daca taximetristii vor sa plinga , le-am putea oferi , contra cost , un umar pe care sa-si verse lacrimile .
  • -15 (19 voturi)    
    concurenta neloiala (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:28)

    meandmyfriends [utilizator]

    Din punctul meu de vedere este concurenta neloiala, avnad in vedere numarul si valoarea taxelor platite de taximetristi pentru autorizatii; uber-isti ce si cat platesc???

    Iar nivelul de fiscalizare este datoria autoritatilor.
    Aceste autoritati nu sunt in stare sa fiscalizeze taxiul clasic, darmite uber-ul... cu o armata de avocati si tehnologie de ultima ora :/
    • +14 (14 voturi)    
      mai sunteți mulți? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:13)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      Uber - fiscalizat 100%. Plățile către Uber sunt 100% făcute cu cardul, nici măcar un singur bănuț sau cent nu poate fi ascuns de către Uber față de ministerul finanțelor, MF are de făcut o formalitate, se uită la listingul cu tranzacții, înmulțește cu 16%, impune impozitul!
      Taxi - fiscalizat zero la sută. Plățile se fac cash, nu a văzut neam de agent fiscal vreun listing real. De vreo zece ani toate firmele de taxi declară .. PIERDERI. Neavând profit, NU PLĂTESC NICIUN BĂNUȚ impozit pe profit.
      Concret: ia te rog declarațiile de impunere de pe ultimii zece ani de la firmele de taxi din bucurești și vezi cât au plătit (zero), ia declarația de impunere de la Uber de 2 ani de când funcționează și vezi cât au plătit (sute de mii de eur). Despre ce naiba fiscalizare vorbești?
      • -4 (4 voturi)    
        naiv! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:49)

        OrodiFerro [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Statul roman nu fiscalizeaza societati comerciale a caror denumire se termina cu N.V. :D De curiozitate m-am uitat la Speed Taxi, au profit, deci platesc si impozit!
        • +2 (2 voturi)    
          voi chiar ati luat fiscalizarea in gura si umblati (Miercuri, 26 aprilie 2017, 22:05)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui OrodiFerro

          cu ea sa vada lumea ce cuvant nou ati invatat.
          Faptul ca Speed Taxi are declarat contabil un profit 800.000 lei in 2015 la 148 de angajati inseamna fix-pix. Fiindca asta inseamna un impozit de profit de fix 128.000 lei sau vreo 28.000 de euro. Fabulos nu?
          Dar "fiscalizarea" aia de o tineti in gura se refera la totalul sumelor incasate de catre taximetrist de la client si nu la totalul sumelor aparatelor de marcat.
          Cat despre "fiscalizarea" N.V. urilor esti iar pe langa sau te-ai uitat prea mult la A3. In primul rand daca o societate are N.V.
    • +13 (13 voturi)    
      Dar de ce (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:27)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      Nu protestati voi sa aveti acelasi conditii ca si Uber ? Nu ar fi mai logic ?
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt destui taximetristi ilegali (Marţi, 2 mai 2017, 15:54)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      dar bucura-te de curse cu maimutzele in loganuri puturoase, nu te obliga nimeni sa utilizezi Uber. Vai saracii taximetristi.
  • -10 (12 voturi)    
    reglementarea (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:29)

    noi2013 [utilizator]

    Ar trebui in primul rand discutata, nu fiscalizarea. Fiscalizarea este mult mai simpla decat reglementarea, verificarea soferilor, a masinilor. Indiferent ce zice Uber, activitatea lor este de transport persoane.... Daca taximetristilor le ceri atestat si verificarea masinilor la 6 luni, la fel trebuie sa ceri si Uber-ului pentru a fi o concurenta pe baze egale
    • +9 (9 voturi)    
      Da, se vede dupa aspectul taxi-urilor (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:56)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Ca si dupa cum se comporta soferii, cat sunt de verificate masinile si personalul. Niste neica nimeni care le fuge pamantul de sub picioare cand apare concurenta.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu Uber face transport persoane (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:45)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Ci fiecare sofer/SRL sau PFA individual. Uber e doar un intermediar, un OLX in timp real.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e chiar asa (Joi, 27 aprilie 2017, 12:05)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        cat timp tu folosesti aplicatia lor, iar ei au contract cu fiecare sofer, Uber e transportatorul real, unul care a subcontractat serviciul catre un subco.
  • +11 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:06)

    Sarmis [utilizator]

    Clientii deja protesteaza impotriva serviciilor de proasta calitate ale firmelor de taximetrie din Bucuresti.
    ...clientii (sau o parte din ei) au ales Uber.
  • +9 (9 voturi)    
    Proteste inutile ! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:26)

    JohnnyBoy [utilizator]

    Taximetristii ar trebui sa protesteze doar pentru un singur lucru:

    - eliminarea plafonarii numarului de licente de taxi.

    Atat ! Ei sunt impotriva oricarei forme de concurenta, nu doar Uber.

    Atata timp cat Uber sau Taxify ofera clar servicii superioare datorita faptului ca au reusit sa evite reglementarile stupide ale statului, taximetristii ar trebui sa protesteze pentru a beneficia de aceleasi conditii. Adica sa poata si ei sa fie ca Uber, nu Uberul sa fie ca un taxi.

    Asta ar fi logic, insa majoritatea au dat spaga pentru licenta si acum bineinteles ca nu mai vor pe nimeni sa le faca concurenta ca sa-si scoata parleala. Aceeasi mentalitate: sa moara capra vecinului !
  • -6 (10 voturi)    
    Uber intretine confuzia... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:29)

    demaGOGU [utilizator]

    ...motivand fiscalizarea veniturilor proprii (aka comisionul de 20%, imens!, din fiecare cursa) prin fiscalizarea veniturilor soferilor PFA

    concret, cat anume din acel comision de 20%/ride merge la bugetul statului roman?
    • +5 (5 voturi)    
      Ce te mai omoara grija de stat ! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:00)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Se vede ca esti PSD-ist. Ce face statul actual pentru tine ca cetatean onest, nu ca un nenorocit de politician ? NIMIC, ABSOLUT NIMIC.
    • +5 (5 voturi)    
      mult (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:20)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Mult mai mult decat merge la statul roman de la companiile de taxi care se tot declara pe pierdere de la infiintarea lor.
    • +4 (4 voturi)    
      Si cam cine (Miercuri, 26 aprilie 2017, 18:19)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      crezi ca ar trebui sa-ti raspunda la intrebare ? Statul ? Taximetristii care fac greva tip "sa moara si capra vecinului"?
      Exemplu concret: eu+sotia, 2valize de cala+2bagaje de mina STANDARD; chem taxi spre aeroport, cu specificre nr. pers.+bagaje (ca sa nu fie incurcatura), prin una din aplicatiile cunoscute de taxi, se raspunde la comanda, vine masina; coboara nea tagrtza, vede bagajele, raspuns: "aaa, pai nu intra, ca am butelie de gpl si roata de rezerva !"; intrebare: "ati citit specificarile din comunicarea catre dvs?"; raspuns: "da, da' am crezut ca-s mai mici. Nu-i nimic, mai chem, daca vreti, un coleg . (?!?!) co inca o masina ". PUNCT !
      Rezolvare ? Am chemat un prieten care avea aplicatie UBER, venit masina in 5 minute, incarcat bagaje, TOATE in portbagaj, ajuns la aeroport superbine (aer conditionat inclus !) ! Pret ? 32 lei de la locul de unde stau, cu SKODA OKTAVIA ca masina, comparabil cu 38-40+spaga lei al taxiului normal tip Logan pe aceeasi ruta !
      In conditiile date, tu crezi ca ma durea undeva de chestia cu impozite, taxe la stat ? Pentru asta cineva, undeva trebuia sa se ocupe de anume aspecte atunci cind a permis functionarea acestei companii ! Dar sint 100% ca nu e un motiv de greva REAL al celor care se cheama taximetristi !
    • +3 (3 voturi)    
      unde e confuzia? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 19:42)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Soferii Uber au partea lor de taxe, Uber pe a lui.
      Faptul ca ia 20% sau 50% dintr-o cursa e irelevant. Uber a creat serviciul si aduce clientii, nu soferii. Cui nu ii convine nu are decat sa puna anunturi pe OLx sau pe adWords si sa vada cat cheltuie si cu ce rezultate.
      Referitor la impozitele lui Uber n-ai decat sa le trimiti ANAF-ul pe cap nu sa speculezi ca platesc sau nu statului roman.
  • +10 (10 voturi)    
    cine vorbeste ? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:31)

    Jude [utilizator]

    De vazut cati dintre taximetristi au asigurare obligatorie si ITP-ul la zi. Ca sa nu vorbesc cat de jegoase sunt multe dintre masini.
    Am fost lovit anul trecut de catre un taximetrist. Mi-a spus ca are asigurare la una dintre firmele "rau platnice" fapt pentru care i-am spus ca fac pe asigurarea mea casco cu regresie pe asigratorul lui.
    Surpriza, a venit a doua zi cu sigurarea facuta ieri seara in conditile in care eu deschisesem dosar de dauna. Asa ca am mers la Politie. Acolo tot taximetristul era vehement pana ce politistul a inteles situatia.
    Nu am mers cu Uber deoarece circul cu masina personala dar daca o sa am nevoie vreodata de transport o sa aleg Uber in detrimentul firmelor de taxi.
  • +11 (11 voturi)    
    Problema este (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:41)

    CezarN [utilizator]

    Adevarata problema a taximetristilor nostri este ca ei ar lucra cu Uber, insa nu trec de evaluarile (alea care cica nu sunt) ale Uber.
  • -3 (3 voturi)    
    Eu folosesc UBER,dar in mai toata UE este interzis (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:16)

    Miky60 [utilizator]

    In multe tari din UE si nu numai sunt directive in care se recunoaste ca Uberul este ilegal, a fost interzis in multe state, sau este in "zona gri" sau plateste penalizari astronomice (printre ele Danemarca, Belgia, Germania, Olanda, Italia, Franta) Ba chiar si in multe state din US se intampla la fel. Sunt celebre procesele si scandalurile cu avocatii Uber. Doar in Romania si in cateva tari functioneaza fara probleme.
    Da, este misto, este aplicatie, imi place, dar trebuie sa recunosc ca este profund ilegala activitatea lor. Da, este misto cu textul de marketing ca "suntem doar o aplicatie, nu este taxi" si este misto cu platirea armatei de sustinatori din online si offline, dar este profund ilegala si nu inteleg de ce nu incearca macar sa intre in ilegalitate si se zbat sa fie ilegali in continuare.
    Momentan, fiind singura alternativa la taxi-uri le merge, dar deja au aparut Lyft, Hailo, Gett, Taxify care merg pe acelasi principiu si le iau practic clientii lor + au atatea probleme si in US cu Waymo + atatea probleme de legalitate in mai toate tarile EU + pierderile astronomice quarter de quarter...
  • -7 (9 voturi)    
    Folosesc Uber,dar ei duc discutia unde vor ei (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:22)

    Miky60 [utilizator]

    Uberul este interzis in mai toata UE datorita reglementarii, nu a fiscalitatii. E ca si cum unul intreaba daca cerul e albastru si ei raspund ca iarba e verde.
    Toata discutia este ca ei duc responsabilitatea doar catre soferii parteneri care ar trebui sa aiba licenta de transport persoane, sa plateasca licentele and so on, ei spunand ca daor sunt intermediari.
    Macar au renuntat la stupiditatea de explicatie cu "noi suntem aplicatie de impartit cursa" pentru ca era de rasul lumii: nu toti mergeau fix din centrul vechi la apartamentul unuia din Berceni si asa isi imparteau tariful...
    Momentan, legal, Uberul este in afara legii si de aceea este interzis in Danemarca, Olanda, Germania, Italia, etc
    • +3 (5 voturi)    
      Hai la A3 ! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:02)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Ca sunt aceeasi baieti care va place de Putin, va place cum fura PSD si in general va place mizeria.
      • 0 (2 voturi)    
        Discutia era despre reglementarea Uber (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:49)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Ai gresit articolul, aici era despre reglementarea Uber, nu despre A3, Putin sau politica.
        Si, aporpo, Putin este impotriva tarilor care au interzis Uber, deci cum am fo noi de partea lui Putin???
    • +4 (6 voturi)    
      ha (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:25)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Cand vor avea si taxiurile din RO senzori in scaune pentru detectarea pasagerilor precum si aparate care sa afiseze corect sumele de plata atunci sa ne mai vorbesti despre Danemarca.
    • +1 (1 vot)    
      Bun, sa zicem (Miercuri, 26 aprilie 2017, 19:05)

      siska [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ca ai dreptate. Am folosit UBER,a venit prompt la apel, am platit pret bun, AM PRIMIT FACTURA prin mail, am fost multumit de masina/ sofer/ timpi /spatiu pt bagaje, etc.; am folosit taxi, nu tu bon fiscal, m-a dus pe unde a vrut pana lui, cu masini mai bune dar de cele mai multe ori proaste, manele incluse pe cele mai multe, cu soferi ori tip melc, ori Schumacher, care s-au uitat si urat cind nu le-am lasat spaga, cu preturi, (pe aceleasi distante si aceleasi conditii de trafic vorbind) avind diferente intre 10 si 25 lei, cu valize pe bancheta din spate, etc. !
      Concluzia mea de client al ambelor tipuri de taximetrie, a fost ca sint foarte in regula si din punct de vedere fiscal (platit cu cont, prin tranzactie bancara, primit factura) si din punct de vedere calitativ ! Ca sunt interzisi in alte tari, sincer ma doare-n cot, cu atat mai mult cu cat, din punct de vedere legal, banuiesc ca e necesara o mica specificare in oaresce regulament !
      DAR, chiar daca e la moda acum sa fie "spalate" diverse specimene de borfasi si corupti di grija fata de bunastarea si siguranta cetateanului, NU-MI SPUNE ca pe onor taximetristii aia i-a durut undeva de grija taxelor catre stat ! E suficient sa vezi ce taxiuri/soferi sunt in fata Garii de Nord noaptea dupa ora 22 (nu ca n-ar fi si in timpul zilei) si apoi sa mai discutam de legalitate/ cinste/ siguranta clientului ! Si mai ales de FISCALITATE !
  • -3 (5 voturi)    
    Uberul e bun pentru ca taxi-ul e rau (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:01)

    Miky60 [utilizator]

    Cam la asta se rezuma orice discutie pe argumente cu orice postac Uber ce primeste curse gratuite pentru a face reclama in social media pentru Uber. Din pacate doar in Romania si in cateva state emergente din UE nu este interzis Uber-ul in timp ce in marile tari din UE (Danemarca, Olanda, Germania, Italia, UK [pana la BRexit]) deja este interzis Uber-ul dupa sutele de procese de pana acum.
    • +6 (6 voturi)    
      te prefaci ca nu vezi avantejele Taximetristilor (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:37)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Taxiurile sunt inscriptionate, soferii au dispecerat, au parcari amenajate gratuite, prin urmare pot gasi clienti mult mai usor, pentru ca sunt vizibili. Pentru aceste avantaje ai nevoie de licenta taxi.

      Daca nu le consideri avantaje, ce te impiedica, daca esti taximetrist, sa prestezi concomitent serviciul prin Uber sau sa renunti la taximetrie in favoarea Uber?
      • -1 (3 voturi)    
        Sunt din ce in ce mai multi taximetristi pe Uber (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:17)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

        Eu folosesc Uber de la inceputurile lor in Bucuresti, dar in ultima vreme s-au inmultit numarul taximetristilor care "fac Uber" dupa orele de taxi. Si asta este rau...
        • +3 (3 voturi)    
          Pai de aceea Uber are calificative (Joi, 27 aprilie 2017, 10:55)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          Am citit atent comentariile de mai sus. se desprind 2 idei:
          1 Fiscalizarea:
          Uber nu plateste taxe, taxiurile da. Gresit.
          Uber plateste taxele datorate statului roman in Romania si taxele datorate statului in care este inregistrat, acolo. Soferii Uber platesc taxe integral in Romania si le platesc mai corect decat firmele de taxi. Nu vad ce s-ar putea reglementa fortat. Sa oblige Romania Uber sa-si mute sediul fiscal aici?
          2 Reglementarea:
          Firmele de taxi si taximetristii sunt reglementati, Uber nu. Iarasi gresit. Firmele de taxi si taximetristii sunt reglementati dupa un sistem, cam vechi, depasit, si stufos dar "ocolit" pe la toate colturile.
          ITP-uri trebuie sa faca toata lumea dar taxiurile il fac mai "ocolit" ca de', negocierea en-gros poate aduce beneficii... la fel asigurarile. De calitatea soferilor nu mai vorbesc...
          Si aici vine de fapt singura comparatie care poate fi facuta: profesionalismul personalului: Uber il asigura prin calificative, scurt, fara apel, transparent si eficient. Firmele de taxi il au asigurat indirect, prin suprareglementari (pe care le ocolesc dealtfel in orice moment). Soferii lor sunt teoretic mai "profesionisti" decat media. Dar in realitate sunt inferiori. De ce? Pai daca dai examen de "profesionist" odata la 10 ani si daca nu ai un sistem functionabil de rezolvare a plangerilor de orice fel, cum poti concura cu cineva care da acest examen la FIECARE CURSA?

          Si ti-am raspuns si problemei ridicate: taximetristul care trece pe Uber. Se cizeleaza sau "intra in greva".

          Cineva tot va pierde. Acel cineva va fi primaria care le ia taximetristilor o taxare suplimentara pentru certificarea serviciilor. De castigat castiga clientii.

          Uber vine cu un model tehnologic nou care ofera:
          1 ce aveau doar taximetristii pana acum: gestiunea comenzilor
          2 gestiunea calitatii la un nivel superior precedentulului gestionar al acestui serviciu: primaria care emite autorizatia de taxi.
          Restul sunt vorbe.
    • +3 (3 voturi)    
      asa e si la alegeri taica (Joi, 27 aprilie 2017, 10:18)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Alegem raul cel mai mic si poate va fi mai bine.
      Dar tu totusi esti un mic paradox: personal folosesti Uber-ul fiindca il consideri un serviciu util, convenabil, sigur, etc dar in acelasi timp sustii ca acesta trebuie interzis din motivele enuntate de taximetristi. Deci esti de acord sa-ti sacrifici confortul fizic si financiar pentru dreptul statului de a reglementa orice bucatica din viata ta. Si nu inteleg de ce te compari cu marile tari din UE, de ce nu te compari cu US? Toti injuram birocratia si supra-reglementarea din UE dar acum ii dam ca exemplu pozitiv si de urmat.
  • +4 (4 voturi)    
    Uber versus Taxi (Joi, 27 aprilie 2017, 11:05)

    WellDone [utilizator]

    Balanta:
    UBER:
    - masini noi
    - calatorie civilizata
    - plata corecta (cu factura, traseu, ...)
    - posibilitatea de a contesta (am primit banii cand un sofer nu a venit la timp si am trimis un mail de nemultumire)
    TAXI:
    - majoritatea masinilor sub orice critica (e drept ca si pretul e mic, dar comparabil cu cel de la Uber, daca pornesc aparatul)
    - "va costa atat, daca nu va convine nu fac cursa" - am auzit-o foarte des la aeroport, Unirii, ...
    - fara bacsis nu se poate
    - nimeni nu asculta un calator nemultumit (patron, primarie, OPC, toti o apa si-un pamant)

    Si "colacul de pe coliva": TAXI STRIGA HOTII la UBER !
  • +2 (2 voturi)    
    Ce reglementare e necesara? (Joi, 27 aprilie 2017, 11:56)

    Nahgfa [utilizator]

    Care ar fi reglementara dorita de taximetristi? Ca transportul de persoane sa fie facut doar de firme de transport autorizate ca firme de transport persoane? Si fara cuvinte precum "permanent", "regulat" etc.

    Pai atunci daca tu PF iti duci fratele, tatal, sotia sau copilul undeva cu masina ta ar insemna ca faci transport neautorizat de persoane? Nu? Ca e transport de persoane si nici nu dai bon fiscal cu zero sau cu cat vrei tu. Deci, cu o asemenea reglementare o sa intre in puscarie oricine ia pe cineva in masina sa si nu taxi.

    Uitati un precedent. Parca s-a interzis acu ceva ani sa se comercialize o apa minerala. Dar, asta nu a insemnat ca acea apa nu putea sa se comercializeze gratis la cumpararea unei sticle de Pepsi de 2l.

    Daca e gratis nu mai nevoie de reglementare. Asa ca Uber poate sa ofere transportul gratis si sa coste doar utilizarea aplicatie informatice / tehnologice. Ce ziceti de asta? Transportul e gratis deci nu se supune autorizarii, plata e pentru utilizarea aplicatiei.

    Daca UBER citeste consultanta asta gratis si o foloseste, astept curse gratis pe viata ;)
    • 0 (0 voturi)    
      public (Vineri, 28 aprilie 2017, 10:32)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui Nahgfa

      Și dacă e gratis e nevoie de reglementare, atâta vreme cât e destinat consumului larg. Apa aia putea să nu îndeplinească standardele de siguranță (nu știu despre ce e vorba, dar comparația mi se pare forțată).
      E un serviciu de taximetrie, ce s-o mai ocolim cu diverse invenții lingvistice.
  • -1 (1 vot)    
    privacy (Joi, 27 aprilie 2017, 12:35)

    of of [utilizator]

    Ar trebui să discutăm și despre problemele de privacy legate de folosirea acestei aplicații, care știe la ce oră ai luat mașina, de unde și unde te-ai dus, ba vrea să știe și ce-ai făcut în următoarele 5 minute după ce te-ai dat jos, ca să își îmbunătățească serviciile.
    http://www.theverge.com/2016/11/30/13763714/uber-location-data-tracking-app-privacy-ios-android

    Sunt mai multe opinii contra Uber și în străinătate, nu doar la noi:
    https://stallman.org/uber.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă