Uber cere retragerea temporara sau amendarea OUG-ului pentru modificarea legii 38/2003: Daca proiectul trece se deschide calea unor abuzuri fata de soferi. Toti vor fi descurajati

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 22 mai 2017, 15:35 Economie | IT

De ce spune Uber ca este diferita de taxi
Foto: Uber
​Uber este ingrijorata de viitorul sau in Romania fiindca ordonanta care va modifica legea 38/2003 si care va afecta activitatea companiei este aproape de a fi aprobata. Cei de la Uber spun ca soferii risca sa fie amendati daca proiectul de ordonanta trece si efectul grav este ca toti vor fi descurajati sa mai activeze in aplicatie. Cei de la Uber se plang ca autoritatile, desi pareau initial sa tina cont de faptul ca Uber cere reglementarea serviciilor de ride-sharing, au cedat presiunii taximetristilor.  "Proiectul se grabeste sa amendeze ceva ce nu este definit", spun cei de la Uber care cer autoritatilor sa se inspire din legile unor tari precum Estonia, Marea Britanie sau Portugalia.

Contextul mai larg in care se petrec lucrurile este cel in care foarte multi sunt nemultumiti de calitatea serviciilor de taximetrie si mai ales de faptul ca soferii refuza masiv cursele sau cer tarife uriase noaptea. La final de aprilie au fost proteste de amploare ale taximetristilor, dar pe retelele sociale s-a starnit o uriasa polemica fiindca multi nu mai concep sa mearga cu taxi-ul dupa ce s-au obisnuit cu Uber.

"Daca proiectul de ordonanta trece in aceasta forma este posibil sa se deschida calea unor abuzuri asupra soferilor parteneri. De ce? Pentru ca in acest moment nu avem o legislatie de ride-sharing care sa faca diferenta intre serviciile de transport anonime, ilegale, nefiscalizate, si serviciile de ride-sharing precum Uber". spune purtatorul de cuvant al Uber, Alexandra Corolea.

Ea spune ca soferii risca sa fie amendati, sa le fie suspendate placutele de inmatriculare si efectul va fi ca oamenii vor fi descurajati sa mai faca asta. "Sunt cateva mii de soferi in toata tara si ii descurajezi total si consumatorul mu va mai avea aceasta optiune.  Descurajezi un serviciu care este transparent si bun si, spre exemplu, oamenii care comanda un Uber vor astepta in loc de patru minute in Bucuresti, opt-noua minute". Proiectul se grabeste sa amendeze ceva ce nu este definit, adauga reprezentanta Uber.

Supararea Uber vine de la faptul ca din noul proiect este scoasa sintagma "in mod repetat". Cei de la Uber spun ca la o zi dupa primul protest al taximetristilor, pe 27 aprilie, guvernantii au promis Uber ca vor gandi o lege care sa tina cont de cele semnalate de companie. Ei spun insa ca pe 12 mai autoritatile s-au intalnit cu cei de la COTAR si pe 17 mai a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor proiectul de ordonanta care tinea cont doar de dorintele COTAR.

Cei de la Uber insista ca serviciile pe care le ofera nu sunt de taximetrie si cer un cadru de reglementare pentru servicii speciale de tipul Uber, asa-numitele servicii de ride-sharing.

"Spre deosebire de un serviciu de taxi, care este un serviciu public, deschis tuturor, Uber este o comunitate online inchisa si, ca sa accesezi platforma si serviciile de pe ea trebuie sa ai un cont cu parola, sa-ti pui acolo date personale, date de card. Ca sofer trebuie sa aduci cazier judiciar. Este o comunitate inchisa, nu vei putea lua niciodata un Uber de pe strada, nu exista asa ceva", spune Alexandra Corolea. Ea adauga ca majoritatea soferilor de Uber fac asta ocazional, cei mai multi conduc sub zece ore/saptamana, unii conduc cateva saptamani, apoi iau o pauza de luni de zile si revin. la fel, sunt oameni care conduc doar cateva saptamani si nu mai revin. Tot in Romania sunt si cateva sute de pensionari care fac Uber pentru a-si "rotunji" veniturile.

Cei de la Uber spun ca existe mai multe modele legislative ce pot fi adaptate si la noi, astfel ca nu trebuie sa cream ceva de la zero. Ar fi trei modele ce pot fi luate in considerare si aplicate si la noi. De exemplu in SUA exista un regim de licentiere a companiilor de ride-sharing, iar in Marea Britanie, Franta si Portugalia se pot obtine licente individuale de transport comercial. Cel mai bine stau doua tari cunoscute pentru modul in care au integrat internetul in activitatile de zi cu zi: Lituania, dar mai ales Estonia (supra-numita si E-stonia). Acolo activitatile de ride-sharing sunt reglememtate ca sector distinct, cu obligatii si conditii extrem de clare, atat pentru platforma de tehnologie, cat si pentru soferii parteneri.

Uber are 300.000 de utilizatori, dintre care 250.000 in Bucuresti. Numarul se refera la utilziatorii care au mers cel putin o data cu Uber. Numarul celor care merg cel putin o data pe luna este cu siguranta mai mic.

De ce conteaza atat de mult "caracterul ocazional"? Cei de la Uber spun ca nu poti compara un om care face transport zi de zi si are aceasta meserie (referire la taxi) cu oameni care fac asta intr-un sistem inchis, 100% controlat, sub anumite conditii stricte pentru soferi (referire la Uber)

Purtatorul de cuvant al Uber Romania spune ca intai trebuie creat un cadru legal clar pentru aceste servicii de ride-sharing si reprezentanta companiei se arata deschisa si la posibilitatea ca pe viitor sa existe o forma de licentiere si conditii mai multe decat in prezent. "Este insa foarte important sa nu limitezi accesul, sa fie un sistem care nu pune piedici. (...) Depinde de ce va insemna sa obtii acea licenta, de costurile ei".

Reamintim ca pe 11 mai avocatul general al CJUE a spus ca Uber este un serviciu de transport si poate fi obligata de autoritati sa dispuna de licente si autorizatii precum se intampla in cazul altor servicii de transport. Pozitia exprimata de avocat reprezinta o opinie si nu o decizie finala a Curtii, aceasta fiind asteptata pana la finalul anului.

Insa avocatul facea o distinctie interesanta si isi detalia pozitia  Uber "nu poate fi considerata ca simplu intermediar intre soferi si pasageri (...) indubitabil transportul (serviciu care nu este furnizat pe cale electronica) reprezinta principala prestatie a Uber si cea care ii confera sens din punct de vedere econimic", spune avocatul general.

Avocatul general aprecia ca, desi revine instantei nationale atributia sa stabileasca si sa evalueze situatia de fapt, serviciul in cauza este un serviciu mixt, o parte a acestui serviciu fiind realizata prin mijloace electronice, iar cealalta, conform definitiei, nefiind realizata astfel.

Cum vede Uber Romania lucrurile? "Trebuie sa facem distinctia intre doua lucruri: activitatea platformei si activitatea pe care o intreprind soferii parteneri. Uber este o aplicatie, iar in Romania intermediaza servicii de ride-sharing oferite de soferii parteneri", explica Alexandra Corolea. De ce in aceste conditii soferii de Uber nu trebuie sa se autorizeze?  "Fac o forma diferita de transport fata de cele existente".

Daca intr-o tara, Uber ar fi obligata sa functioneze ca serviciu de taxi, acest lucru "ucide modelul Uber si descurajeaza oamenii sa-si imparta masina pentru ca oamenii respectivi, daca voiau sa se faca soferi de taxi, puteau sa se faca. La Uber sunt oameni care decid sa isi imparta masina personala un anumit timp cu alte persoane".

O problema controversata tine de taxele platite de Uber si de soferi. Cei de la companie explica faptul ca 75% din valoarea cursei ramane la soferul partener care colaboreaza cu Uber prin PFA sau SRL si plateste taxe la stat. Uber retine un sfert din valoare, ce se intampla cu acei bani? "Este vorba de serviciul de intermediere. Noi punem la dispozitie aceasta platforma tehnologica. Aici sunt doua lucruri: Uber are o entitate in Romania, o subsidiara inregistrata aici care plateste taxe aici si mai este o entitate din Olanda care detine aplicatia".

Datele de pe Ministerul Finantelor arata ca Uber System Romania, care la final de 2015 avea trei angajati, a avut in acel an o cifra de afaceri de 1,52 milioane lei si 55.000 lei profit.

Aceste servicii de transport din economia colaborativa au fost subiect de discutie in Parlamentul European la final de 2016, acesta adoptand o rezolutie gandita sa sprijine dezvoltarea acestor servicii de transport.

Platformele colaborative de transport pot fi o solutie extrem de buna in cele mai aglomerate orase unde transportul public nu mai face fata si numarul de masini este extrem de mare.

Parlamentul European face referire si la un raport al CE din primavara lui 2016 care spunea ca interdictiile la adresa acestor aplicatii ar trebui sa fie o solutie de ultima instanta si ca prestatorii acestor servicii nu ar trebui sa fie obligati sa obtina autorizatii si licente decat in anumite cazuri.

PE spune ca serviciile de transport din economia colaborativa trebuie incuarajate si fiindca promoveaza antreprenoriatul si aceste platforme online pot face rapid o legatura intre cerere si oferta, creand si locuri de munca.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10579 vizualizari

  • +4 (32 voturi)    
    DN1 (Luni, 22 mai 2017, 15:53)

    CezarN [utilizator]

    Daca astazi ar fi fost cateva sute de masini Uber cu doi-trei clienti/masina care sa aduca oameni din comunele invecinate in Bucuresti, nu ar fi fost blocaj pe DN1. Nu spun ca nu ar fi fost aglemeratie, dar nu ar fi fost iadul care a fost.

    Dar de ce sa folosim noi creativ tehnologia secolului XXI, ca ar fi impotriva Firii, nu? :))
    • -5 (33 voturi)    
      creativi, creativi (Luni, 22 mai 2017, 16:11)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Dar nu are legatura cu o eventuala evaziune fiscala sau cu o vadita lipsa de concurenta loiala !!

      Faptul ca clientii sunt nemultumiti de serviciile de taxi de azi in Romania este un lucru, dar faptul ca i se dau atribute nemeritate Uber este alt lucru !


      Totusi prin UBER 25% din bani se pierd in SUA !
      Ceea ce este enorm de mult !

      chiar si pentru un app asa bun ca UBER.

      Daca aveau undeva la 5-7% (cam atat costa administrarea unei afaceri) si daca nu sunt aruncati acolo 55.000 lei profit la ditamai Uber Romania, parca alta era ideea...


      dar asa, foarte bine ca statul roman protejeaza taximetristii si ca Uber plange de profitul si banii lor !


      Sa nu uitam ca soferii UBER nu o duc prea bine, datorita LIPSEI concurentei, din ce pare, nu ??

      Adica ei soferii trebuie sa plateasca toate taxele, UBER este doar cu aplicatia si incasat profitu GROS !

      Nu mi se pare normal, dar ma rog, fiecare cu viata lui si decizia lui.
      • -6 (32 voturi)    
        să plătească taxe și salarii (Luni, 22 mai 2017, 16:40)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Uber face profit de milioane de dolari, dar nu vrea să plătească statelor taxe, că se cred mai șmecheri decît Papa.
        Dacă na-r plăti nici o firmă taxe, aș vrea să știu în ce junglă am locui cu toții.
        • 0 (2 voturi)    
          uber plateste taxe (Miercuri, 24 mai 2017, 10:50)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          la fel si soferii (impozit pe venit)
          ce nu plateste uber e liceenta de taxi
          dar nu conteaza tu tipi, esti vocal, te faci auzit. si mai si votezi. si apoi te miri de ce tot ce e bun dispare din tara asta.
      • +9 (29 voturi)    
        Taxe (Luni, 22 mai 2017, 16:43)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        In Uber banii se invart prin banca, din cont in cont. Nu trebuie decat ca statul sa-i vada si sa-i impoziteze corect, asa incat sa nu omoare afacerea.
        Dar se pierd banii din spagile pe care taximetria le genereaza si asta-i adevaratul motiv pentru care vor sa inchida Uber: NU PRODUCE SPAGI.

        Majoritatea taxiurilor nu ar trece nici cea mai banala inspectie vizuala, daramite o inspectie tehnica facuta pe bune. Insa ei, taximetristii, spun ca ei trebuie sa faca inspectia tehnica odata la 6 luni, iar Uber la doi ani. Insa inspectia lor este masluita pentru ca ei dau spaga.

        Parerea mea este ca statul trebuie sa recunoasca ca Uber nu este taxi, si sa reglementeze acest model nou de business-ride sharing-, nu sa-l interzica de la inceput asimilandu-l cu taximetria, caleasca sau lectica.
        • +6 (12 voturi)    
          Si la Panama Papers treceau prin banca (Marţi, 23 mai 2017, 6:53)

          Anges [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Si la Stelu si la Pescariu treceau prin banca. Trecutu' prin banca nu inseamna fiscalizare. Eu nu cred ca o firma care foloseste tehnologie ca Uber nu poate sa faca o casa de marcat, eventual cu SIM, legata la sistemul Uber, si sa o avizeze la ICI ca sa poata sa dea si bon fiscal. Asta e o gogorita cu sa vina statul sa caute el prin banci; pai toate firmele or sa zica asa; ia cauta-mi statule banii prin banci, ce mai stau eu sa dau bon si sa investesc in case de marcat?
          Adevarul e ca Uber nu vrea case de marcat si nu vrea fiscalizare.
          • 0 (2 voturi)    
            aberezi coane (Marţi, 23 mai 2017, 12:11)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Anges

            nu prea faci diferenta intre o incasare online sau un OP si o plata cash sau cu cardul la POS.
            Omule, in lege spune clar ca magazinele online(deci cele care folosesc platile cu cardul online) nu trebuie sa aiba casa de marcat si UBER e in aceeasi situatie. Si asta fiindca "fiscalizarea" aia de care vorbesti se realizeaza prin sistemul informatic si ca in banca nu poate exista o suma de bani nejustificata. Uber e de vreo 100 de ori mai fiscalizat decat orice taximetrist.
            Sustii ca firmele vor pune statul sa le caute prin banci. Te-ai gandit ca pentru ANAF e muuult mai usor sa ia la puricat un cont bancar decat sa il caute pe comerciant prin sertare si saltele?
            Casele de marcat sunt necesare pentru a introduce in legalitate micii comercianti care lucrau 90% la negru.
            Si apropo de controlul statului, ce ti se pare mai usor, sa lingi sute de metri de rola martor in cautarea unei tranzactii sau sa cauti intr-un listing de tranzactii?
        • -1 (1 vot)    
          UBER si smecheriile lor (Miercuri, 24 mai 2017, 15:58)

          FlorinSuciu63 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

          Tot ce nu este reglementat este abuzat. UBER a investit MILIARDE de dolari in promovarea modiala a unui sistem de administrare maps-on-line pe care l-a "alterat de la inceput" - el nu este "business ride-sharing" dragilor executivi, este un part-time-taxi-individual fara licenta!!! ca se plateste prin card ... din care cineva retine bani "pentru servicii", ca altcineva este "verificat" ,ca masina .... toate sunt ca si noi, ca curatenia, ca ... ca ... daca stiau ca sunt legali o faceau "legal de la inceput, ca si MLM-urile , va amintiti AVON, ORIFLAME ... dupa ce functionezi cativa ani si faci "cash" apoi te poti "legaliza" ... asa este si aici. A transporta o persoan nu sta doar in masina mai noua, sofer amabil si curatenie ...asigurarea de accidente, pagubele, responsabilitatea ... Serviciul este simplu :transportul la comanda din punctul A la punctul B cel mai repede si mai sigur si cu cost cat mai mic daca se poate!! nu este ride-sharing ... asta este "auto-stopism-ul" cand unul sta la iesire din Ploiesti si il ia unul care vine la Bucuresti! Asa ca nu-i plangem pe UBER ca ai lor executivi "stiu ;lectia" de a se da loviti si de a face pe discriminatii si o spun foarte bine.... dar ca nu putem avansa cand la fiecare pas mai apare un "minitehnicus" care inventeaza ceva intr-un garaj care sa fure niste soft si sa eludeze taxele " si apoi se da lovit in esenta existentei lui de mic excroc.. Faceti bani, platiti taxele , schimbati pe cei care nu stiu sa taxeze, iar modele de genul "in alte tari..." si e...bla bla nu functioneaza la mitici si mioritici, inca . Ceea ce este clar este ca la 4 ani executivi merg la mall in loc sa mearga la vot, mari biciclisti, maratonisti, te mai miri ce se apuca sa faca la 40 de ani si apoi o "rezista" in apararea unor corporatii pe care nu le cunosc, nu le cunosc scopul si mijloscelor doar ca da bine la corporatie ... sa vii cu Uber-ul si cu Biku-l ... Mai dati-va jos din pom si amintiti-va de ce scrie pe documentele voastre ...
  • +8 (30 voturi)    
    Duma zilei (Luni, 22 mai 2017, 16:06)

    cato [utilizator]

    Uber nu este taximetrie :-)))
    Ba da, este o taximetrie mai buna, mai eficienta, mai amabila cu clientul. Asa ca platiti taxele de taximetrie si totul este in regula.
    • 0 (16 voturi)    
      taxe... (Luni, 22 mai 2017, 17:02)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui cato

      În prezent firmele de taxi fără dispececerat,și sunt multe,plătesc 200-300 lei pe lună pentru dispecrat,la Uber e cam 25% din valoarea curselor.Ei?
    • -2 (10 voturi)    
      Asta din punct de vedere al perceptiei (Luni, 22 mai 2017, 21:00)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Uber nu triseaza nici la fiscalizare nici la alte chestii. Unde Uber triseaza e tocmai la respectarea prevederilor legale pentru transportul de persoane valabile in Romania.

      Grobianismul si lipsa de profesionalism a taximetristilor din majoritatea localitatilor din Romania se datoreaza ce-i drept reglementarii proaste. Limitand numarul de licente de taximetrie pe localitate prin lege, respectivele licente au devenit obiect de specula. Evident ca cei mai rapaci soferi, potential certati cu legea, obtin licentele.

      Pe de alta parte insa legea romana cere de la cei ce efectueaza transport de persoane ceva mai mult decat de la soferii care isi conduc doar masina proprie: examinare medicala mai frecventa, examen periodic de asemenea frecvent din legislatie si din prevederi specifice pentru transportul de persoane, anumite cerinte tehnice fata de masina (vechime maxima 5 ani, patru usi etc.), obligatia unei asigurari specifice pentru calatori si bagajele acestora etc. Astea sunt prevederile la care Uber fenteaza. De acolo si vine concurenta neloiala - toate cerintele astea suplimentare, care de altfel sunt cu sens, se traduc in costuri, costuri pe care soferii Uber nu le au.
    • -2 (8 voturi)    
      Asta din punct de vedere al perceptiei (Luni, 22 mai 2017, 21:00)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Uber nu triseaza nici la fiscalizare nici la alte chestii. Unde Uber triseaza e tocmai la respectarea prevederilor legale pentru transportul de persoane valabile in Romania.

      Grobianismul si lipsa de profesionalism a taximetristilor din majoritatea localitatilor din Romania se datoreaza ce-i drept reglementarii proaste. Limitand numarul de licente de taximetrie pe localitate prin lege, respectivele licente au devenit obiect de specula. Evident ca cei mai rapaci soferi, potential certati cu legea, obtin licentele.

      Pe de alta parte insa legea romana cere de la cei ce efectueaza transport de persoane ceva mai mult decat de la soferii care isi conduc doar masina proprie: examinare medicala mai frecventa, examen periodic de asemenea frecvent din legislatie si din prevederi specifice pentru transportul de persoane, anumite cerinte tehnice fata de masina (vechime maxima 5 ani, patru usi etc.), obligatia unei asigurari specifice pentru calatori si bagajele acestora etc. Astea sunt prevederile la care Uber fenteaza. De acolo si vine concurenta neloiala - toate cerintele astea suplimentare, care de altfel sunt cu sens, se traduc in costuri, costuri pe care soferii Uber nu le au.
  • +6 (24 voturi)    
    ...... interesant ..... (Luni, 22 mai 2017, 16:15)

    cbogdan [utilizator]

    250.000 utilizatori Uber in Bucuresti. Este foarte mult. De ce ? Daca transportul taxi ar fi fost decent probabil n-ar mai fi fost un numar atat de mare de utilizatori Uber. Oamenii s-au saturat de serviciul de taxi in Bucuresti. Am vazut soferi de taxi cu comportament care cu greu s-ar putea numi "normal".
    • +4 (8 voturi)    
      Da, sigur, 250.000.... (Marţi, 23 mai 2017, 7:02)

      Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

      ...si marmota invelea ciocolata in staniol.
    • -2 (10 voturi)    
      80% dintre șoferii de taxi sunt mizerabili. (Marţi, 23 mai 2017, 9:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

      După ce ai circulat odată cu ei preferi să mergi pe jos.Vorbesc urât,conduc periculos,mașina pute,îmbrăcați indecent,opresc să cobori în mijlocul bulevardului.Și apropo,de ce nu-i întreabă nimeni când parchează pe trecerile de pietoni și la colț de stradă reducând vizibilitatea?Dacă sunt licențe limitate de ce nu au loc taxiurile în parcările destinate?Ce caută taxiuri de Voluntari prin tot Bucureștiul?Cine le dă licențe celor din Voluntari?Asta nu văd taximetriștii din București?Și da UBER trebuie să respecte legea,dar asta nu înseamnă să-i scoți de pe piață pentru a permite golăniei să triumfe.
  • +9 (27 voturi)    
    Sa o luam logic. (Luni, 22 mai 2017, 16:34)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Eu stiu de ce toti de pe HN iubesc UBER. Nu doar pentru ca este usor de accesat si modern. Ci pentru ca este singurul serviciu care "merge". Daca vrei sa chemi un taxi la 3 noaptea in Dristor, in conditiile in care opereaza pe piata doar taximetristii licentiati, nu vin. Pentru ca ei traiesc bine din ce si-au securizat. De aceea, serviciile proaste ale taximetristilor legali "licentiati" vor presa pe stat sa dereglementeze activitatea. Chiar este necesar ca un cleptocrat sa-mi dea tidula ca am voie sa fac taximetrie limitata numeric? Nu mai bine, daca se inregistreaza online intr-o baza de data a primariei, pentru ca la nevoie sa poata fi tras la raspundere ORICINE sa poata face activitatea, pentru un serviciu mai bun?
    Cleptocrati comunisti si securisti cu afaceri securizate prin legi anticoncurentiale, dati voie economiei sa functioneze!
    • +6 (24 voturi)    
      Tot ce e in afara sistemului lor (Luni, 22 mai 2017, 17:14)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      ala birocratizat de rit securisto-comunistoid, nu e pe placul autoritatilor. De aia si bate pasul pe loc tara de atatea decade, statul distruge tot ce "merge".
      Peste tot in lume se fac autostrazi mai ieftine si mai repede decat in Romania, se fac piste de biciclete, de multe ori dedicate, se modernizeaza orasele, strazile....toata infrastructura, spitalele, scolile, sistemele de predare/invatare, etc. In Romania treburile "merg altfel" si romanii is preocupati de Trump, Brexit, familia sa nu care cumva sa fie Gay, etc. Intre timp, atentia fiind distrasa/deviata, psd isi face mendrele, cu brio. Si pt toate mizeriile provocate de acesti derbedei de vine is straini, care trebuie alungati din tara, reptilienii, masonii, alienii......and so on.
    • +2 (4 voturi)    
      Ați încercat... (Luni, 22 mai 2017, 17:35)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      De taximetriștii care colaborează cu Clever sau(și) Star ați auzit?
      • +10 (10 voturi)    
        Cat timp (Luni, 22 mai 2017, 21:22)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

        Au autorizatie de transport, respecta legile si platesc impozit pot colabora cum vor ei online.
    • +6 (10 voturi)    
      Mai degraba ilogic (Marţi, 23 mai 2017, 7:11)

      ids [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Mie mi-a venit taxi de la BlackCab in afara Buc la 5 dimineata, pe aplicatie. Si tu imi spui mie ca nu gasesti la 3 in Dristor. Bai, ma lasi?
      Sa puna mana Uber sa plateasca taxe si licente si asigurari de transport. Pana atunci face concurenta neloiala. Altfel si tigarile de contrabanda sint mai ieftine si au clienti.
      • 0 (2 voturi)    
        black cab nu e taxi (Marţi, 23 mai 2017, 12:16)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ids

        Si tarifele sunt pe masura. Si eu i-am folosit pana sa apara Uber-ul.
  • -10 (32 voturi)    
    Uber (Luni, 22 mai 2017, 16:52)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Uber romania este o mare pacaleala :)) Multi din cei cu licente taxi au bagat masini si la uber, ca sa fie :)) Iar numarul de clienti memtionat este BS, ca sa fim doar eleganti! In rest, daca dispare, drum bun si la revedere, eu nu folosesc evaziunea asta cu sclipici, aplicatiile de taxi din Bucuresti functioneaza foarte bine :))
  • +6 (20 voturi)    
    Uber,activitate ocazională (Luni, 22 mai 2017, 16:59)

    Sorin Constantin [anonim]

    Cei de la Uber mimează că nu știu ce se întîmplă în ograda lor,dar mint de sting,azi am avut o discuție cu o persoană care are mașini la UBER dar și la Fi(FY),discuția viza o eventuală angajare,a mea desigur.
    Haideți să aflați cum e chestia cu ocazional,nu permanent...Șofer(Ș)...angajator(A).
    Ș-Am citit anunțul,mai este valabil?
    A-Da.
    Ș-M-ar interesa la Uber,care sunt condițiile și ce mașină aveți?
    A-Da la Uber,condițiile sunt următoarele:
    1.Șoferul transportă clienți cît timp vrea,îmi predă săptămînal 500 lei,alimentează pe banii săi,asigură curățenia mașinii,tot pe banii săi.Eu angajatorul,asigur reparațiile,întreținerea mașinii
    Ș-Contract de muncă,ce fel?
    A.Contract de muncă la 2 ore,și șoferul va plăti suplimentar 150 lei,sau contract pe 4 ore și șoferul va plăti320 lei.
    Ș-Spre deosebire de taximetrie,unde e bacșiș,acum dacă eu nu văd nimic de la client(în taximetrie cam așa ),cum îmi plătiți salariul?
    A.Săptămînal,miercurea Uber îmi face mie plata pentru cursele efectuate,joi ne întîlnim și facem diferența dintre cîți bani mi-a dat Uber și cei 500 lei plan,și se plătește diferența direct șoferului.
    Cum arată evaziunea fiscală din această discuție?Uite cam așa,șoferul poate lucra la negru;șoferul dacă are un mini contract de muncă,nu primește real salariu,angajatorul cere bonurile de la alimentarea cu carburant.pentru care el real nu a plătit nimic,dar face deduceri,băgîndu-le pe cheltuieli.
    Confidențial,și în taximetria din București,Ilfov e cam la fel,și acolo mustesc ilegalitățile,oarecum asemănătoare...mîine merg să discut cu un angajator care se adresează unor clienți care pot plăti un tarif mai mare de 1,39 lei pe Km,să văd cum e pe acolo.
    Sănătate.
    • 0 (20 voturi)    
      ..... de ce ..... (Luni, 22 mai 2017, 17:51)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      De ce nu colaborezi direct cu Uber si vrei s-o faci prin intermediar ?
      • +8 (10 voturi)    
        Proof of concept (Luni, 22 mai 2017, 20:25)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Ca nici vorba de comunitate inchisa si ca poate conduce masina unul despre care Uber gabar nu are. Adica trashes exact lucrurile pe care Uber se bazeaza in definitiile lor. Aaa, e coruptie? Pai se mira Uber? Doar e Uber Romania...
      • +7 (7 voturi)    
        de ce? (Luni, 22 mai 2017, 21:28)

        Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui cbogdan

        Nu am mașină,dacă aș avea ar fi nevoie să am un PFA sau un SC...
    • -2 (4 voturi)    
      Sau strecurat borfași. (Marţi, 23 mai 2017, 9:39)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      Așa-i.Și tu te-ai comportat ca un borfaș.Legea trebuie îmbunătățită încât serviciile publice să nu ajungă pe mâna unor răuvoitori.Nu trebuie să te îmbogățești prestând un serviciu public.Nici să dai faliment.Totul să fie decent.
      • +1 (1 vot)    
        Cum ai...? (Miercuri, 24 mai 2017, 3:37)

        Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui asavreau

        Cum ai ajuns la concluzia că m-am,,comportat ca un borfaș"...Serviciile publice sunt pe mîna unor,,răuvoitori".
        Ieri am fost la un posibil angajator,mașină de 15000-18000E,6 zile pe săptămînă,program de 8-10 ore /zi,salariu 1400 lei,am refuzat,probabil tot atît aș cîștiga la Carrefour ca necalificat,cu program 5 zile/săptămînă,8 ore/zi...
        Dar chestia cu borfaș,tot nu înțeleg de unde ai scos-o...
        Și nick-ul <<asavreau>>ești naiv și orgolios.
    • 0 (0 voturi)    
      amice (Miercuri, 24 mai 2017, 10:54)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

      esti <vezi caragiale>
      tu dai un exemplu de mafie locala exact cum exista in industria taxi.
      nimeni nu te pune sa iei parte la asa mizerie.
      Uber nu se sdreseaza acestor escroci care paraziteaza industria de taxi.
  • +13 (17 voturi)    
    Hmmmm (Luni, 22 mai 2017, 18:09)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    "Este o comunitate inchisa, nu vei putea lua niciodata un Uber de pe strada, nu exista asa ceva."

    1. Adica eu nu am acces la UBER? Cum adica e "comunitate" si "inchisa"? Aaaaa, pentru ca prezint nume, prenume si numar de card e inchisa? Pai asta fac cam la orice magazin. Sa inteleg ca si magazinele sunt tot comunitati si tot inchise?

    2. Dar UBER asta de unde se ia, vine direct la etaj? Un fel de 9/11 - we fly directly into your office?

    Deci: cat timp nu e definit prin lege "car sharing" este - ori serviciu de taximetrie daca e platit ORI "car sharing intre prieteni" daca e gratis. In primul caz se cere autorizatie si ar trebui si asigurare de raspundere civila pt vatamare, obligatorie in cel de-al doilea nu se cere nimic si in caz de accident victima va da faptuitorul in judecata.

    Problema e simpla la baza: pentru a transporta persoane in masina mica e actualmente nevoie de autorizatie. Ori se renunta la ea pt toata lumea (si eu asta as face pt 3 pasageri sau mai putin, deci masina mica) ori se impune la toata lumea. Cuvintele cheie sunt "transport persoane", nu "car sharing" sau "taxi" pentru ca in caz de accident nu conteaza cum se numea serviciul care te transporta ci conteaza experienta soferului, numarul de pasageri si masina.
    • -6 (8 voturi)    
      autorizații taxi versus Uber( clona FYÎ (Luni, 22 mai 2017, 21:53)

      Sorin Constantin [anonim] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

      Mulțumesc pentru comentariul pertinent,eu fiind un fost taximetrist.
      Definiția Uber ,,ride-sharing"împărțirea cheltuielilor ocazionate de o deplasare a unei persoane,cu autoturismul de care dispune,din punctul A în punctul Z...
      O întrebare de bun simț este dacă share-uiești cu o persoană,această persoană plătește Uber P lei,dar dacă faci acest lucru simultan cu 4 persoane,de ce se plătește aceiași sumă,uzura mașinii e mai mare.
      O altă întrebare este cum să share-uiești tu,proprietar de autoturism,cheltuielile cu un terț,atît timp cît soferul se pliază pe traseul unde vrea să meargă clientul,și nu pasagerul se pliază dacă se poate pe traseul,anunțat în prealabil,unde șoferul preconizează să se ducă?!
      Și de ce azi legea interzice să fie transportațe persoane la ia-mă nene,fără o plată obligatorie cerută de șofer,și impusă în prealabil,cum e la Uber,chiar dacă aceasta e o simplă pliere a solicitantului pe traseul utilizatorului de autoturism,și Uber,Fy nu sunt înterzise???
      • +8 (8 voturi)    
        Stimate domn (Marţi, 23 mai 2017, 8:17)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Constantin

        Am mers in Bucuresti cu taximetristi imputiti si badarani. Am mers insa si cu soferi serviabili si amabili. Eu stiu doua lucruri: omul si legea. Restul sunt detalii. Cat timp cele doua sunt proaste nu ajungem nicaieri, indiferent de titulatura sau blazonul firmei.
  • +7 (11 voturi)    
    discriminare (Marţi, 23 mai 2017, 9:34)

    meandmyfriends [utilizator]

    Parerea mea este ca in momentul de fata funtionarea Uber reprezinta o discriminare la adresa taximetriei. Simplu, pentru ca taximetristi trebuie sa plateasca n taxe, iar uber mai nimic.
    Iar faptul ca taximetristii sunt necivilizati e doar o placa promovata de uber. Eu n am avut niciodata probleme, dimpotriva. De fiecare data cursa cu taxiul decurge foarte bine. Faptul ca un taxi nu vrea sa vina e alegerea lui.. de parca uber-itsti sunt obligati sa vina.

    Faptul ca Uber nu isi asuma serviciul ca fiind taximetrie mi se pare cea mai mare nesimtire. E atitudine tipica colonialista. Practic incearca sa ne ia de prosti, spunand ca de fapt ei presteaza servicii asa zise IT...e o minciuna.
    Sa nu mai vorbim de metodele clasice ale gigantilor IT prin care se sustrag de la plata taxelor.
    Bineinteles, statul trebuie sa ia masuri, astfel încât sa creeze cadrul legal (la fel pentru toata lumea) functionarii tuturor serviciilor de taximetrie...
    Ciao.
  • +1 (1 vot)    
    Ce-i mai rau abia urmeaza (Marţi, 23 mai 2017, 19:41)

    ultimul_mohican [utilizator]

    Adica ? Dactilografele vor cere interzicerea PC-urilor fiindca le fac concurenta neloiala si lumea nu mai apeleaza la serviciile lor . Exact cum cei ce cheama Uber nu mai apeleaza la serviciile de taximetrie . Apoi , birourile de traduceri vor cere interzicerea traducerilor prin Google fiindca le fac concurenta neloiala . In curind Fan Courier va cere interzicerea livrarii comenzilor prin drone fiindca le fac concurenta neloiala . Dar marele tambalau va incepe cind vor incepe sa circule masinile Uber fara sofer . Taximetristii se vor revolta ca soferii acelor masini nu dau bon fiscal si tare i-ar mai lua la bataie daca ar avea pe cine . Vor urma medicii de familie . Pai cum, te duci la un robot , ii spui ce te doare si-ti pune diagnosticul mai bine decit mine ? Sa lasam , insa , glumele si sa punem o intrebare tulburatoare : ce facem , oprim progresul tehnic doar fiindca le strica afacerile unora ? Taximetristii asa ar vrea , si nu doar ei . Dar vor fi infrinti si aruncati la haznaua istoriei .
    • +1 (1 vot)    
      iar comisionul de unde vine? (Miercuri, 24 mai 2017, 12:34)

      meandmyfriends [utilizator] i-a raspuns lui ultimul_mohican

      Nu e vorba de stoparea progresului tehnologic; pentru ca si taxiurile folosesc aplicatii online de tipul clever taxi sau hartile online pe dispozitivele mobile.

      Prima problema este la statul roman care nu reuseste sa reglementeze legislatia astfel incat toti cei implicati sa fie pe picior de egalitate.

      A doua problema este ca Uber ascunde si fenteaza voit, prin neasumarea serviciului de taxi spunand ca este doar o aplicatie online, si ei "HABAR" nu au ca se face taximetri cu aplicatia lor.
      Dar ei oare nu iau comision procentual din tariful cursei ???? Deci daca n-ar exista serviciul de taxi Uber nu ar incasa bani... and so on :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version